نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10

موضوع: ارشيو اخبار جهان اسلام در تير ماه سال 1390

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,856 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    khabar ارشيو اخبار جهان اسلام در تير ماه سال 1390



    مختار، مسلماً از مردان بزرگ الهی بوده و قطعاً جای او در بهشت است خدای تعالی بر درجاتش بیفزاید.


    شیعه آنلاین: در پی به وجود آمدن برخی اختلاف نظرها در مورد شخصیت "مختار ثقفی" پرسشی در این مورد از آیت الله العظمی سید "صادق روحانی" شد. متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به شرح ذیل است:

    پرسش: با توجه به اینکه عده ایی در مدح و عده ای در ذم مختار ثقفی می گویند نظر حضرتعالی در رابطه با وی چیست؟ با توجه به روایت وارده علت ادعای امامت محمد حنفیه چه بود؟

    پاسخ: بسمه جلت اسمائه، جناب مختار خدماتی که به اهل بیت علیهم السلام کرده است بیان ارزش آن از عهده من و امثال من بر نمی آید و بعضی نسبت هایی که به او می دهند مانند آنکه "محمد حنفیه" را به عنوان امام خود شناخته بود، کذب است.

    از ملاقات نوه مختار با امام صادق (ع) نیز معلوم می شود چه مقام عظیمی از نظر ائمه اطهار علیهم السلام داشته است و از رفتارش با قاتلین امام حسین (ع) علاقه او به ائمۀ اطهار (ع) معلوم می شود، همچنین رابطه وی با محمد حنفیه، جنبه سیاسی داشته است. حتی بعضی ادعا می کنند مختار حزب کیسانیه را تشکیل داده و خود رهبر آن بوده است که آنهم دروغ است بلکه بر حسب ادله قطعیه کیسانیه بعد از کشته شدن مختار تأسیس شد.

    مختار، مسلماً از مردان بزرگ الهی بوده و قطعاً جای او در بهشت است خدای تعالی بر درجاتش بیفزاید. همچنین در مورد محمد حنفیه نیز باید اشاره نمودکه وی صریحا گفته امام سجاد (ع) هم برای شما امام است هم برای من. اخیرا کتابی نوشته شده تحت عنوان مختار ثقفی رایت امید برای اطلاع بیشتر به آن مراجعه نمایید،مفید است.
    منبع:shia-online.ir





    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  2.  

  3. Top | #2

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,856 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    kabotar. توهین وهابی‌های کویتی به آیت ‌الله سیستانی و مراجع شیعه




    منبع : خبرآنلاین

    یک تجمع وهابی کوچک در کویت با توهین به مراجع عظام شیعه و از جمله آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق، با خاخام خواندن این مراجع خواستار الحاق کویت به عربستان شد.


    این مجمع که نام " تجمع پایه‌های امت " را بر خود نهاده و 200 عضو از جمله دو نماینده وهابی پارلمان کویت به نام‌های " هایف المطیری " و "ولید الطباطبایی " در آن عضویت دارند، به شدت از " ناصر محمد الاحمد " نخست وزیر کویت در رد درخواست اعزام نیروهای کویتی در چارچوب نیروهای سپر جزیره به بحرین جهت شرکت در سرکوب تظاهرات‌کنندگان بحرینی به شدت انتقاد کردند.
    اطلاعیه منتشره توسط این مجمع خشم بسیاری از شخصیت‌های سیاسی از جمله نمایندگان پارلمان کویت و شخصیت‌های حقوقی و شیعی و سنی را برانگیخته است.
    " فیصل دویسان " نماینده پارلمان کویت این سخنان را فتنه ‌انگیزانه و تهدیدی علیه وحدت ملی کویت و برانگیزاننده آتش اختلافات طایفه‌ای در این کشور خواند. هایف المطیری و ولید الطباطبایی اعلام کرده‌اند، درصددند ، نخست وزیر کویت را به دلیل رد درخواست مشارکت در نیروهای سپر جزیره استیضاح کنند.





    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  4. تشكرها 2

    نرگس منتظر (01-04-2011)

  5. Top | #3

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    November 2010
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,037
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,396 در 3,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض اگر کسی مراجع و روحانیت را قبول ندارد ولایت فقیه را هم قبول ندارد


    1390/04/04 - 08:10منبع:آفتاب

    لاریجانی: اگر کسی مراجع و روحانیت را قبول ندارد ولایت فقیه را هم قبول ندارد

    آنهایی که امروز حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند می‌خواهند ابتدا علیه روحانیت و مرجعیت همانند منافقین اقدام کنند سپس حرف‌های سخیف خود را در جامعه بیان کنند.



    به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) _ ابنا _ رئیس مجلس شورای اسلامی حادثه هفتم تیر را یک زلزله سیاسی دانست و گفت:البته این زلزله سیاسی تاثیری در تداوم انقلاب ما نداشت و اگر چنین زلزله سیاسی در کشورهای عادی اتفاق می افتاد یک فروپاشی سیاسی برای آن کشورها حادث می شد.

    "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین یادواره شهدای مظلوم ترور و نفاق اظهار داشت: آمریکایی ها و اروپایی ها با افتخار اعلام می کنند که از گروهک تروریستی منافقین دفاع می کنند، این حقوق بشر جالبی است و برای آنها افتضاحی بزرگ است، چرا که یکسری آدم کش حرفه ای بین المللی را که 12 هزار نفر از افراد برجسته و عادی کشورمان را به شهادت رساندند مورد حمایت خود قرار می دهند.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر حقوق بشر اقتضا می کند که چاقو کش های بین المللی در اردوگاه اشرف بمانند .
    رئیس مجلس شورای اسلامی شهدای ترور و نفاق را از جهات مختلف جزء مظلوم ترین شهدا به شمار آورد و گفت: در میدان نبرد صحنه رویارویی پهلوانانه است، در صورتی که اینجا میدانی است که دزدانه و شبانه افراد را می زنند.
    لاریجانی با اشاره به عملکرد منافقین در اوایل انقلاب گفت: منافقین ابتدا افراد را ترور شخصیتی می کردند سپس آنها را ترور فیزیکی می کردند و مجددا آنها را ترور شخصیتی می کردند یعنی باز فحاشی ها و تهمت هایشان علیه افراد ادامه پیدا می کرد.

    ایشان با تشریح استراتژی منافقین گفت: اولین گام منافقین این بود که اعلام می کردند ما قرائت جدید و برداشت مدرنی از اسلام داریم و قرائت آخوندها از اسلام ارتجاعی است سپس منافقین در گام بعدی می خواستند با تخریب جامعه روحانیت و مرجعیت فضا را برای فعالیت خود باز کنند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافقین تمام مفاهیم غیر مادی در اسلام را در قالب تفکر مارکسیستی بیان می کردند، گفت: آنهایی که امروز حرف های عجیب و غریب می زنند می خواهند ابتدا علیه روحانیت و مرجعیت همانند منافقین اقدام کنند سپس حرفهای سخیف خود را در جامعه بیان کنند.

    لاریجانی ادامه داد: منافقین به دنبال این بودند که مراجع و فقها را از ولایت فقیه جدا کنند که این شگردی انحرافی و استعماری بود زیرا اگر کسی مراجع و روحانیت را قبول ندارد ولایت فقیه را هم قبول ندارد.

    وی اضافه کرد: منافقین، بنی صدر و آمریکا، جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی ما را درک نکرده بودند زیرا رابطه امت با ولایت فقیه یک رابطه رسمی نیست بلکه یک رابطه قلبی است به طوری که امت قبل از ولایت فقیه در مسند حکومت قرار بگیرد از او به عنوان فقیه تقلید می کنند ضمن اینکه امت او را نایب امام زمان می خوانند.
    لاریجانی تصریح کرد: ولایت فقیه نقش یک پاسدار واقعی حقوق و دیانت مردم را دارد .

    علی لاریجانی با اشاره به حادثه ترور مقام معظم رهبری عنوان کرد: وقتی حادثه ترور رهبری پیش آمد یک شوک عظیمی به ملت وارد شد و معلوم شد که آنها از لاک نفاقشان به مرحله جدیدی ورود پیدا کرده اند، سپس حادثه 7 تیر رخ داد که یک زلزله سیاسی بود البته این زلزله سیاسی تاثیری در تداوم انقلاب ما نداشت و اگر چنین زلزله سیاسی در کشورهای عادی اتفاق می افتاد یک فروپاشی سیاسی برای آن کشورها حادث می شد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به جنایت های آمریکا در حمایت از گروههای تروریستی به ویژه منافقین اشاره کرد و افزود: امروز آمریکا منشا ترور و تروریست ها در دنیاست.

    وی با بیان اینکه سیاست اصلی آمریکا حمایت از تروریست ها برای رسیدن به مقاصد خود است، گفت: موضع آمریکا هم در مسئله حقوق بشر و هم در مبارزه با تروریسم و هم دموکراسی یک دروغ بزرگ است.

    لاریجانی تصریح کرد: هم اکنون شرایط و تحولات جلوتر از تصمیمات مستکبران است و این نتیجه خون شهداست که موجب بیداری در منطقه شده است.

    رئیس مجلس افزود: دغل کاری ها و بازی های تئاتری آمریکا در منطقه یک شوی سیاسی است.

    لاریجانی با بیان اینکه خود انقلاب و حیثیت انقلاب نیز همانند شهدای ترور مظلوم است، گفت: آنها ایران را که بیشترین شهید را در راه مبارزه با نفاق داده است متهم به تروریست بودن و حمایت از تروریسم می کنند البته منظور آنها حمایت ما از بسیج و حزب الله است و ما افتخار می کنیم که از بسیج دفاع می کنیم و آنها هر چه بگویند ما در دفاع خود از بسیج و حزب الله راسخ تر می شویم.

    وی در پایان گفت: غربی ها هم اکنون با موج توده های آگاه مواجه هستند و این یک دستاورد بزرگ برای عصر جدید است و این عزتمندی از سر جانبازی این شهدای مظلوم است.

  6. Top | #4

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    November 2010
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,037
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,396 در 3,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض آثار علامه عسكری ژرفای معارف دينی از توحيد تا اخلاق را تبيين می‌كند

    تاریخ: 1390/04/06 - 10:03منبع: ایکناprint


    آثار علامه عسكری ژرفای معارف دينی از توحيد تا اخلاق را تبيين می‌كند

    علامه عسكری در حقيقت به ژرفا و عمق معارف دينی توجه داشت و در آثار خود می‌خواست نظامی از معارف دينی را بنا كند كه از مباحث توحيدی شروع می‌شود و مسائل اعتقادی را در بر داشته و تا عمق مقوله‌های اخلاقی و مسائل فقهی و فكری دين ادامه ‌يابد.


    به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ عباس تقويان، عضو هيئت علمی گروه قرآن و حديث دانشگاه امام صادق(ع) اظهار كرد: سخن‌گفتن درباره شخصيت جامعی مثل شخصيت علامه سيدمرتضی عسكری واقعا مشكل است؛ زيرا ايشان مصداق يك عالم ربانی بود. ايشان عالم بود از حيث اينكه مسلط بر همه ابعاد و زوايای دين و علوم مختلف اسلامی بود و ربانی بود، به جهت اينكه اخلاق، رفتار و منش اسلامی را با علم خود ممزوج كرده بود.

    تقويان ادامه داد: شخصيت علامه عسكری اولين چيزی را كه به ذهن انسان متبادر می‌كند، شخصيت ذوابعادی است كه از منظرهای گوناگون و با استفاده از منابع اصيل اسلامی در جهت تبيين دين تلاش می‌كند؛ به‌ويژه رويكرد عميق ايشان به قرآن كريم و روايات اهل بيت(ع) است.

    وی عنوان كرد: جهت دومی كه در شخصيت علمی علامه عسكری می‌توان مورد توجه قرار داد، اين است كه ايشان در حقيقت به ژرفا و عمق معارف دينی توجه داشت و در آثار خود می‌خواست نظامی از معارف دينی را بنا كند كه از مباحث توحيدی شروع می‌شود و مسائل اعتقادی را در بر داشته و تا عمق مقوله‌های اخلاقی و مسائل فقهی و فكری دين ادامه می‌يابد.

    اين محقق علوم اسلامی تأكيد كرد: اولين نكته‌ای كه می‌شود درباره علامه عسكری بيان كرد اين است كه حوزه‌های پژوهشی و مطالعاتی ايشان بسيار وسيع و گسترده‌ است.

    وی ادامه داد: اگر خواسته باشم به طور خلاصه اشاره كنم، اولا اين را عرض كنم كه با توجه به اينكه دين اسلام بر انبوهی از معارف مبتنی است كه اين معارف در كتاب و سنت گرد هم آمده‌اند و از طرفی ما چون از زمان نزول قرآن كريم و صدور روايات اهل بيت(ع) فاصله زمانی طولانی داريم؛ بنابراين برای فهم اين دو منبع اصيل دينی محتاج به وسائط علمی هستيم تا بتوانيم اين فاصله زمانی را كنار بگذاريم و همانند يك مسلمان عرب هم‌عصر رسول خدا(ص) بتوانيم سخن آنها را فهم كنيم.

    عضو هيئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تصريح كرد: بنابراين برای اولين قدم در مسير بررسی معارف اسلامی ما نيازمند شناخت زبان دين هستيم. يكی از رويكردهای مهم علامه عسكری، توجه تخصصی به زبان و ادبيات عرب بود كه آن‌را به عنوان مقدمه‌ای برای فهم دين می‌دانست.

    وی اضافه كرد: طبعا لازمه شناخت تخصصی زبان عربی هم اين است كه مفردات الفاظ عربی و زبان عرب، با توجه به صناعات مختلفی كه در آن هست و همچنين، مسائل بلاغی، كنايات، مجازات و... بازشناسی شود. دستور زبان و ادبيات عرب در حد يك صاحب‌نظر و مجتهد فن، مورد نياز است تا انسان بتواند متون اسلامی را دقيقا مانند يك عرب هم‌عصر و مخاطب نخستين قرآن و روايات درك كند.

    نكته دوم اين است كه يك اسلام‌شناس بايد در شناسايی صحابه پيامبر(ص) و ائمه(ع) و انبوه روايات و مؤلفان بسيار زياد كه منعكس‌كننده سيره و سنت پيامبر(ص) و ائمه(ع) هست، بايد صاحب‌نظر باشد تا بتواند صحت و سقم احاديث و روايات و سيره را تشخيص دهد. اين تخصص طبيعتا بايد تا حدی باشد كه بتواند اخباری همچون اسرائيليات را كه متأسفانه در حوزه روايات ما نفوذ كرده است را از روايات صحيح، جدا كند و يا نفوذ فرهنگ‌های بيگانه را در مدارك دينی بتواند تشخيص دهد.

    تقويان اظهار كرد: برای انجام‌دادن اين كار، محقق ناگزير است كه مبانی تفكر و فلسفه و اعتقادات بيگانه را نيز بشناسد؛ زيرا تا اين مبانی به طور عميق و دقيق شناخته نشود، وی نمی‌تواند چگونگی نفوذ فرهنگ بيگانه در مكتب را مورد پژوهش قرار دهد و اين علوم به عنوان دومين مقدمه برای شناخت اسلام است؛ علامه عسكری هم واقف به اين نكته بود و هم خود در عمل، بيشترين اشراف را بر اين علوم داشت.
    وی اضافه كرد: از اين علوم مقدماتی كه بگذريم، به اصل متون دينی می‌رسيم. متونی كه بعد از طی‌كردن علوم مقدماتی به لحاظ محتوايی مورد پژوهش قرار گرفته می‌شوند. اگر در آثار و تأليفات علامه عسكری نظر كنيم، می‌بينيم كه ايشان متون دينی را با همه گستره‌ای كه دارند، مورد توجه قرار داده بود.

  7. Top | #5

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    November 2010
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,037
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,396 در 3,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض ساخت سریال توهین آمیز به امام حسن و حسین (ع)

    ساخت سریال توهین آمیز به امام حسن و حسین (ع)

    اخبار رسیده از کشور کویت حاکی از آن است طی چند روز آینده ساخت سریالی توهین آمیز به امام حسن و حسین (ع) آغاز خواهد شد. نام...
    چهارشنبه 8 تیر 1390



    به نقل از شیعه آنلاین، بر همین است گروهی از شیعیان این کشور در اقدامی خودجوش و داوطلبانه و با هدف جلوگیری از ساخت این سریال توهین آمیز، یک رفراندوم یا رأی گیری مجازی را راه اندازی کرده اند. در این رأی گیری شما کاربر عزیز نیز می توانید با وارد شدن به آدرس اینترنتی http://poll.pollcode.com/UGP و انتخاب گزینه YES، به توقف ساخت این سریال رأی بدهید.

    گفتنی است این سریال که به سفارش شبکه MBC وابسته به عربستان سعودی ساخته شده، قرار است در ماه رمضان آینده اکران شود. متأسفانه چهره مبارک امام حسن و حسین (ع) به نمایش در می آید.


    گفته می شود در این سریال توهین آمیز سعی شده علاوه بر اینکه چهره معاویه و اشتباهات او تبرئه شود، وی را چهره ای در سطح ائمه شیعه (ع) نشان دهند و قرار است در این سریال صلح امام حسن (ع) پر رنگ تر نشان داده شود تا نتیجه سریال این باشد که ائمه شیعه با خلفای بنی امیه مشکلی نداشتند.


    قابل ذکر است تا بدین لحظه جزئیات بیشتری از این سریال و دست اندرکاران و تهیه کنندگان آن به دست ما نرسیده است.

  8. Top | #6

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    November 2010
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,037
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,396 در 3,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض گزارشی از آسمانخراشهای مشرف به خانه خدا +تصاویر

    اختصاصی صراط نیوز از وضعیت مسجدالحرام
    گزارشی از آسمانخراشهای مشرف به خانه خدا+ تصاویر

    در اين ميان آنچه كه بيش از همه ساختمانهاي مشرف به مسجد الحرام جلب توجه مي كند، برجي است كه با داشتن ارتفاع 400 متري يكي از بلند ترين ساختمانهاي دنيا بوده و با داشتن ساعتي در بلندترين نقطه آن كه به ساعت ام القري موسوم است،بخش قابل توجهي از توجه زوار و طواف كنندگان گرد كعبه معظمه را به سمت خود منحرف مي سازد.
    "صراط" - آسمانخراشهاي مشرف به مسجد الحرام و كعبه معظمه، فضاي معنوي اين مقدس ترين مسجد مسلمين را بشدت مخدوش كرده است.
    به گزارش صراط نيوز، يكي از نكات مورد توجه زائراني كه در سالهاي اخير به زيارت خانه خدا نايل شده اند، وجود آسمانخراشهايي است كه بر حرم امن الهي سايه افكنده است و با تكميل شدن ساير پروژه هاي ساخت و ساز گرداگرد مسجد الحرام، بزودي قبله يك و نيم ميليارد مسلمان جهان در ميان اين ساختمانهاي بلند مرتبه گرفتار خواهد شد.
    بنابراين گزارش ،هم اكنون به زحمت مي توان درون صحن اصلي مسجد و گرداگرد كعبه ، زاويه ايي پيدا كرد كه وقتي زائر بخواهد رو به خانه خدا كرده و مشغول راز و نياز شود يا دست دعا به سوي آسمان خاص بر فراز مسجد الحرام بردارد، با برجي و ساختمان بلندمرتبه ايي روبرو نشده و بتواند با تمركز كامل با معبود خويش مشغول مناجات شود.
    نكته قابل توجه در مورد اين بناها آنستكه اكثر آنها با داشتن معماري به سبك غربي ، ضمن نداشتن هيچگونه تناسبي با فضاي معنوي حرم امن الهي و معماري اسلامي آن و بناي ساده كعبه ،با ايجاد عدم تناسب شديد و ايجاد جلوه بصري نا موزون، تمركز زوار را بهم زده و در حقيقت مانعي براي راز و نياز و عبادت است.
    در اين ميان آنچه كه بيش از همه ساختمانهاي مشرف به مسجد الحرام جلب توجه مي كند، برجي است كه با داشتن ارتفاع 400 متري يكي از بلند ترين ساختمانهاي دنيا بوده و با داشتن ساعتي در بلندترين نقطه آن كه به ساعت ام القري موسوم است،بخش قابل توجهي از توجه زوار و طواف كنندگان گرد كعبه معظمه را به سمت خود منحرف مي سازد.
    اين برج كه به اعتقاد بعضي از كارشناسان در ساخت آن نمادهاي مورد علاقه فراماسون ها مد نظر قرار گرفته است، ضمن داشتن شباهت قابل توجهي به ساعت بيگ بن لندن از زاويه ركن يماني به بيت الله الحرام مشرف بوده و حجاج در حين طواف گرد كعبه بعد از عبور از حجر اسماعيل و ركن غربي و حركت به سمت ركن يماني با آن مواجه شده و ناخود آگاه نگاهشان از كعبه منحرف و به سمت و سوي آن جلب مي شود.
    اين ساختمان عظيم با ارتفاع بلندش بگونه ايي ساخته شده كه از همه نقاط شهر مكه و بلكه چندين كيلومتر قبل از ورودي هاي شهر قابل رويت است و خواسته يا نا خواسته اولين تصويري كه از مكه مكرمه در ذهن زواري كه بعد از سالها چشم انتظاري مشتاقانه به سمت اين شهر مقدس در حركتند، نقش مي بندد، برج مذكور بوده و همچنين در هنگام خروج از شهر نيز تا كيلومترها اين برج در نظر زوار قرار داشته و در در واقع اين ساختمان عظيم صرف نظر از اهداف ساخت آن و بدون هيچگونه قضاوتي ،در دراز مدت مي تواند به خلق نماد و سمبل ديگري در كنار كعبه براي شهر نزول وحي منجر شده و همتاي نشان و سمبل منحصر بفرد اين شهر مقدس قرار گيرد.
    نكته قابل توجه، نارضايتي بعضي از شهروندان عربستاني و زوار ساير كشورهاي اسلامي است كه در گفتگو با خبرنگار صراط نيوز از ساخت اين برج بر فراز مسجد الحرام ابراز نارضايتي كرده و آن را توهين به قداست حرم امن الهي دانسته و مانع توجه كامل زوار به راز و نياز و عبادت ارزيابي كردند.
    از سوي ديگر يكي از نكات قابل تامل پيرامون اين ساخت و سازهاي بي وقفه اطراف مسجد الحرام كه شايد بيانگر منويات دروني و آرزوهاي طراحان آن باشد، بيلبوردهايي است كه در آن آينده اين پروژه ها و فضاي مسجد الحرام بعد از تكميل شدن ساخت و سازها به تصوير كشيده شده است.
    در يكي از اين بيلبوردها كه در آن مسجد الحرام در ميان آسمانخراشهاي گرداگرد آن محصور شده است ،در عكس انتخاب شده از اين مسجد مقدس، جمعيت محدود و پراكنده ايي اطراف كعبه در حال طواف هستند و بقيه مسجد نيز خالي از جمعيت است.
    بهر حال سوالي كه در ذهن زائر ايراني بعد از ديدن برجهاي مشرف به مسجد الحرام نقش مي بندد اينستكه آيا ما ايراني ها در حفظ آثار تاريخي خود كه بهيچ وجه قابل مقايسه با مسجد الحرام و كعبه معظمه نمي باشد دچار افراط هستيم به نحوي كه موضوع اشراف برج جهان نما به گوشه ايي از ميدان امام اصفهان چند سال است كه تبديل به يكي از موضوعات روز كشور شده است، يا آل سعود در مورد مسجد الحرام و قبله يك و نيم ميليارد مسلمان جهان مبتلا به كوتاهي و قصور هستند.

    لينك عكسها















  9. Top | #7

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    November 2010
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,037
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,396 در 3,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض پذیرایی‌‌از حجاج با نوشیدنی‌‎ خون‌آلود

    تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ -

    پذیرایی‌‌از حجاج با نوشیدنی‌‎ خون‌آلود

    بنده رسما از خطوط هوایی عربستان و امنیت پرواز شکایت کرده ام زیرا اگر این نوشیدنی را مصرف می کردم، ممکن بود هر بلایی سرم بیاید.
    به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه "سبق" چاپ عربستان سعودی در خبری فاش کرد که خطوط هوایی این کشور در پرواز شماره 1039 خود از مسافران با نوشیدنی های خون آلود پذیرایی کرد.

    این روزنامه در ادامه مطلب خود با انتقاد شدید از مدیریت خطوط هوایی عربستان، نوشت: یکی از مسافران به نام "عبدالله الغامدی" پس از دریافت نوشیدنی از مهماندار هواپیما، متوجه لکه خون در آن شد. بلافاصله خشمگین شده و شروع کرد به فریاد زدن.

    "عبدالله الغامدی" در این باره گفت: بنده رسما از خطوط هوایی عربستان و امنیت پرواز شکایت کرده ام زیرا اگر این نوشیدنی را مصرف می کردم، ممکن بود هر بلایی سرم بیاید.

    روزنامه "سبق" در ادامه با هدف پیگیری این مسأله با "عبدالله بن مشبب" مدیر خطوط هوایی سعودی تماس گرفته و وی در این مورد گفت: ما در حال بررسی این موضوع و رسیدگی به شکایت این مسافر عزیز هستیم.

    در همین راستا گفتنی است این اولین حادثه و گاف خطوط هوایی عربستان طی دو هفته گذشته نیست. چند روز پیش نیز در خبری تحت عنوان «حمله سوسک ها به پرواز حجاج» اعلام کردیم که در یکی از پروازهای این خطوط هوایی ده ها سوسک موجب ترس و وحشت مسافران شد.

    دو هفته پیش نیز در خبری که تحت عنوان «وقتی حجاج گوشت خر می خورند!» منتشر شد، اعلام شده بود که در یکی از پروازها به حجاج گوشت خر داده شد.

    در پایان گفتنی است که بررسی اخبار منتشر شده طی یک ماه اخیر در مورد خطوط هوایی عربستان سعودی، نشان می دهد که روز به روز از کیفیت و خدمات آن کاسته می شود به گونه ای که دیگر فضایی قابل تحمل برای مسافران و حجاج نیست.

  10. تشكر


  11. Top | #8

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    November 2010
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,037
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,396 در 3,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض آمريكا گسترش حجاب را نقطه آغاز صعود اسلام‌گرايان مي‌داند

    بيداري اسلامي منطقه به‌روايت خبرنگار آمريكايي


    آمريكا گسترش حجاب را نقطه آغاز صعود اسلام‌گرايان مي‌داند






    راسخون: وزير امور خارجه آمريكا به‌درستي مي‌داند كه گسترش حجاب همچون پله‌اي است براي صعود اسلام‌گرايان سنتي در منطقه و مسيري كه به صعود آنها از پله قدرت منجر مي‌شود.
    به گزارش راسخون به نقل از فارس، "جفري گلدبرگ "، روزنامه‌نگار آمريكايي مجله "آتلانتيك " به عنوان كارشناس مسائل خاورميانه سال‌ها است كه در نشريات معتبري همچون "نيويورك تايمز " به نگارش مقاله مي پردازد و تحليل هاي وي از سوي مراجع مختلف مورد توجه قرار مي‌گيرد.

    وي در جديدترين مقاله خود با تحليل آخرين شرايط انقلاب هاي منطقه به پيش‌بيني تبعات و تاثيرات خيزش هاي انقلاب مردم منطقه مي پردازد.

    گلدبرگ در ادامه مقاله خود كه در نشريه آتلانتيك منتشر شده است، مي‌نويسد:


    * "سلفيان " در كمين انقلاب تونس

    همان روز چند ساعت بعد، با يكي از آشنايان تونسي‌ام صحبت مي‌كردم كه خبر ايجاد حزب محلي " سلفيه " را داد. خيلي تعجب كردم. " سلفيه " تارك‌دنيايي قرون وسطايي هستند- آنها از برادران مسلمانشان خيلي افراطي‌ترند، گرچه خود مسلمانان هم نمونه ميانه‌روي نيستند. (مثلاً روحانيون برجسته وهابي‌هاي عربستان سعودي "سلفي " هستند.) ديدار از حزب سلفيه در تونس به ظاهر سكولار مثل يافتن يكي از دوستانت از مهماني عصرانه در شوراي شهر بركلي است. ولي از اين دست اوضاع آشفته ديگر دارد در خاورميانه عادي مي‌شود.


    در اولين روزهاي شورش اعراب، اوباما و دولتش، كه هم‌زمان درگير جنگ‌هاي ديگري بودند، در تلاش براي روشنگري اوضاع بودند. در زماني كه سياست‌سازان در حال دست‌وپنجه نرم كردن با آنچه اوباما آن را غيرمستقيم عدم انسجامي خشمگينانه از اوضاع كنوني ناميد، دولت بايد شرايط را طوري فراهم كند كه باعث به حاشيه كشيده‌شدن احزاب ضدتجدد، ضدغربي، و اسلام‌گرا شود و در عين حال نبايد آشكار شود كه هدف واقعي‌شان اين بوده است. مدام بايد تصميم بگيرد كه كدام دولت‌ها در خاورميانه شايستگي حمايت آمريكا را دارند و كدام دولت‌ها را بايد رها كند.

    اين سؤال ما را به تضادي مهم و اصلي در اين دوران مي‌كشاند: در همان زماني كه آمريكا به دنبال تغييرات پايدار و چشمگير دموكراتيك در برخي از جمهوري‌هاي خاورميانه است، خود صدها سال بعد از آزادي‌اش از چنگال پادشاهي خودكامه، در تجارتي مستبدانه گرفتار شده كه مانع پادشاهان، امرا، و شيوخي شده است كه گرچه ممكن است رشوه‌خواراني چون بن‌علي، قذافي، و مبارك باشند، ولي داراي نفتي هستند كه غرب نياز دارد، و توازني را با بزرگترين تهديد آمريكا در خاورميانه، ‌يعني جمهوري اسلامي ايران برقرار مي‌كنند.

    * مردم در خاورميانه از آمريكا فاصله مي‌گيرند


    ايجاد دكترين همه‌جانبه‌اي كه براي شرايط فعلي مناسب باشد تقريباً ناممكن است، خصوصاً در طي بحراني كه خواستار تواضع در تحليل، ‌آرامش عقيدتي، و تحمل تناقضات از سوي سياست‌سازان آمريكايي است. تواضع در تحليل لازم است چرا كه نتايج انقلاب‌هاي خاورميانه هنوز قابل تشخيص نيست، و چون هنوز روشن نشده است كه حكومت ديكتاتوري واقعاً رو به زوال مي‌رود يا نه.


    آرامش عقيدتي كه شيوه‌اي خنثي است را مي‌توان دورويي ناميد، و وجودش ضروري است زيرا درست است كه اوباما با وجود تعجب بسياري خود را ليبرالي مداخله‌جو نشان داد و نه واقع‌گرايي بي‌طرف، اين هم درست است كه آمريكا منافع ثابت و حياتي‌اش را در خاورميانه حفظ مي‌كند، منافعي كه همين الان آمريكا را مجبور به طرفداري از مستبداني مي‌كند كه بر توده مردم حكومت مي‌كنند، تحمل تناقضات هم حياتي است نه فقط چون دولت منتخب دموكرات آمريكا در جستجوي راهي براي حفظ اين مستبدان بر مسند حكومت است، بلكه چون مردم در خاورميانه اعتقادات ايده‌آل آمريكايي را با آغوش باز مي‌پذيرند- آزادي بيان، شفافيت در سرمايه‌گذاري، رهبراني كه مردم انتخابشان كنند و بتوانند به آنها تكيه كنند- با اينكه همزمان از خود آمريكا فاصله مي‌گيرند، و فرضيات آمريكايي را مبني بر معناي درست آزادي رد مي‌كنند.

    *كلينتون: اگر از نيروي بالقوه نيمي از جمعيت كشورتان استفاده نكنيد، نمي‌توانيد پيشرفت كنيد

    همان‌طور كه در روز پيش از تظاهرات در حمايت از حجاب اتفاق افتاد، وقتي هيلاري كلينتون ديداري كوتاه از تونس كرد، تا انقلابشان را بستايد، با رهبراني كه در جريان انقلاب به قدرت رسيده‌اند ديدار كرد؛ و به سخنان شهروندان عادي گوش داد، كه شامل بانوان هم مي‌شد، كه جايگاهشان در جهان يكي از نگراني‌هاي او در دوره وزارتش به عنوان وزير امورخارجه است.

    اولين پيشامدي كه در اين ديدار در ميان عموم مردم رخ داد، در استوديوي تلويزيوني خارج از تونس بود، در مقابل مخاطبان اكثراً جوانش كه از ظاهرشان برمي‌آمد كه مسلماناني سنت‌گرا باشند.


    *تظاهرات براي حمايت از حجاب در تونس براي من ضربه‌اي تكان‌دهنده بود


    مبارزات كلينتون براي دادن حق رأي به زنان، البته در تمام دنيا شناخته شده است، و حتي نخست‌وزير ملت كوچكي كه مدت كوتاهي به طرز نامناسبي در اين جايگاه نشسته بود (خصوصاً كسي كه به دنبال افزايش كمك مالي آمريكا بود) مي‌دانست كه مي‌تواند بر انگيزه كلينتون با اهميت قائل شدن براي احساسات عميق فمينست‌گرايش پيشي بگيرند. اما تجربه به درستي ثابت كرده است كه در ارتباط با موضوع زنان، تونس در ميان جهان عرب موردي استثنا است.

    در قاهره، ديدن خانمي بي‌حجاب خيلي عجيب است ولي در تونس اين امر عادي است. به همين دليل است كه تظاهرات براي حمايت از حجاب آن هم در تونس براي من ضربه‌اي تكان‌دهنده بود، و به همين دليل هم وقتي كلينتون را چند هفته پيش در دفتر وزارت امور خارجه ديدم، اين موضوع را مطرح كردم. او درباره اين موضوع داشتن حجاب و موارد مربوط به آن خيلي منطقي برخورد كرد. فقط خاطرنشان كرد كه نگراني اصلي‌اش اين است كه قانون‌گذاران داشتن حجاب را اجباري كنند.

    *بسياري از زنان مسلمان از اين كه آمريكا از مسئله حجاب حمايت كند،‌راضي نيستند


    ادعاي اين امر بخصوص در سخنراني قاهره به مذاق برخي از فعالان حقوق زنان كه با من صحبت كردند خوش نيامد، زناني كه معتقد بودند كه آمريكا نبايد افراد را به داشتن حجاب ترغيب كند- چيزي كه بسياري زنان مسلمان اميدوارند با رفتن به آمريكا بتوانند آن را كنار بگذارند.


    *كلينتون: من مخالف اين هستم كه در برخي از كشورها قوانيني براي منع زنان از انجام برخي كارها دارند


    گرچه وقتي كلينتون درباره حجاب با من صحبت مي‌كرد، به روشني گفت كه هرگونه تلاشي درجهت تحت‌فشار قراردادن بانوان براي پوشاندنشان- هرآنچه كه در "محدوده اجبار " باشد- از نظر او خط قرمز است: "وقتي مردم شروع به صحبت درباره مسائلي مي‌كنند كه خانم‌ها اجازه انجامش را نبايد داشته باشند، و تنها راهي كه از آن طريق بتوانيم مانع‌شان شويم قانون است، مثل قانون ممنوعيت رانندگي براي خانم‌ها در عربستان سعودي، يا نداشتن حق رأي... اين خط قرمز است، و اين يعني تخطي از حقوق زنان. بنابراين من مخالف آن هستم. در هرجامعه‌اي در قرن بيست و يكم كه به دنبال تجدد باشد، و مطمئناً [هر جامعه‌اي] كه ادعاي داشتن دموكراسي مي‌كند، بايد از حق انتخاب آنان در اين زمينه حمايت كند.


    *از نظر آمريكا گسترش حجاب نقطه آغاز صعود اسلام‌گرايان است


    از قرار معلوم، اين پيغام به صراحت نيروهاي محافظه‌كار مذهبي را مورد خطاب قرار ‌داد؛ وزير امور خارجه به درستي مي‌داند كه گسترش حجاب همچون پله‌اي براي صعود اسلام‌گرايان سنتي است. سپس درباره برخاستن " اخوان‌المسلمين " پرسيدم، و احزابي كه از ايدئولوژي مشابه به " اخوان " حمايت مي‌كنند.


    مثل وقتي كه زمستان جايش را به بهار مي دهد، روشن است كه در مصر هم "اخوان " همچون وسيله‌اي براي درهم شكستن قدرت حاكم عمل كرد، موضوعي كه بسياري از مفسران غربي در روزهاي ابتدايي شورش مصريان آن را دستكم گرفته بودند.


    * "اخوان‌المسلمين " سازماني جهاني است كه معتقد به برتري و حاكميت اسلام است


    "اخوان‌المسلمين " سازماني جهاني است كه شاخه‌هايش مستقل از يكديگرند، و برخي افراطي‌تر از ديگري هستند (مثلاً "حماس " در غزه، كه شاخه‌اي از "اخوان‌المسلمين " است). عقايد مختلفي دارند، ولي كساني كه وابسته به اخوان هستند همگي به حاكميت قوانين مسلمين، و برتري اسلام اعتقاد دارند و بر اين عقيده هستند كه زنان و مردان بايد نقش سنتي خود را در جامعه ايفا كنند. آن‌ها همچنين بر اين باورند كه غرب (اسرائيل كه آن را پايگاه نظامي غرب در خاورميانه مي‌دانند) گرچه به صورت مخفيانه، به دنبال تضعيف شيوه زندگي آنهاست. تحليل‌گران آمريكايي مدتي طولاني براي تحقيق و مطالعه درباره "اخوان‌المسلمين " چه در مصر و يا جاهاي ديگر صرف كرده‌اند (شاخه اخوان اردن، جبهه پيكار اسلامي، قوي‌ترين نيروهاي سياسي مخالف كشور است)، و بحث‌هايي هم چه در محافل دولتي يا غيردولتي درباره ديدگاه‌هاي واقعي اين سازمان خصوصاً در مصر بوده است. از وقتي كه قيام اعراب آغاز شد، "اخوان‌المسلمين " نشانه‌هايي از ايجاد شكاف در خطوط ايدئولوژيكي را بروز داد، ولي رهبرانشان ثابت كردند كه در بازي سياست مهارت دارند، خصوصاً در جنبه‌هايي از سياست كه در آن از بيان مسائل مشكل طفره مي‌روند.

    در گفتگويي كه اخيراً با " محمد مرسي " يكي از رهبران بلندمربته اخوان، كردم، در آن با حالتي طنزگونه بحث بر سر دو سوال مهم را رد كرد: ممكن است كه اخوان از رياست جمهوري يك فرد مسيحي در مصر حمايت كنند؟ ممكن است از كانديداتوري يك خانم حمايت كنند؟


    *درباره عقايد "اخوان " هنوز اطلاعات كافي نداريم


    از كلينتون پرسيدم كه آيا نگران فراگير شدن عقايد "اخوان " خصوصاً در مسائل مربوط به زنان عرب در خاورميانه نيست؟ پاسخ داد: "خب، فكر مي‌كنم هنوز اطلاعات كافي نداريم تا دقيقاً بفهميم به چه چيزي تغيير شكل مي‌دهند. از نظر من، هنوز براي تصميم‌گيري زود است.

    فكر مي‌كنم كه برخي از عناصر اسلامي كه در مصر روي كار آمده حتي در ظاهر، مانع دموكراسي هستند، يا آزادي بيان، آزادي براي تجمع، آزادي وجدان كه خواست مردم در ميدان تحرير بود - مثل اين كه دارند از زندان‌ها فرار مي‌كنند، گويي از تاريكي به روشني آمده تازه دارند ديده مي‌شوند.


    *با انتقادهاي شديد‌اللحن از آمريكا، "اخوان‌المسلمين " مي‌تواند حمايت عده‌اي را جلب كند


    اين پاسخ دقيقاً همان جواب منطقي است كه از كسي مثل كلينتون انتظار مي‌رود. ولي در اين دوران تغييرات، شانس موجهي وجود دارد- گرچه خيلي هم شانس بزرگي نيست، ولي منطقي است- كه "اخوان‌المسلمين " از هم پاشيده و گروه‌گروه شود، يا شايد متوجه شود كه مجبور است به سختي با احزابي با افكار سكولارتر رقابت كند، تشخيص كلينتون واوباما اين است كه "اخوان " مي‌تواند انتقادهاي شديد عليه آمريكا را به صورت مزيتي براي مبارزاتش دربياورد، خصوصاً در ميان روستاييان،‌كم‌سوادان، و رأي‌دهندگان سنت‌گرا.


    *آمريكا: دشمني ما با "اخوان‌المسلمين " هيچ ضرري به آن‌ها نمي‌رساند بلكه كمكي به آن‌هاست


    در چند ماه گذشته، مقامات دولت اوباما بيشتر درباره برقراري خط قرمز جهاني صحبت كرده‌اند (اوباما احزابي راكه به عنوان مثال طرفدار خشونت هستند، تقبيح مي‌كند) و همين‌طور كمك به تمام احزاب در روند رسيدن به دموكراسي، و به فكر خطرات ايدئولوژيكي كه قيام احزاب اسلام‌گرا به همراه دارند نبوده‌اند.

    "بنجامين جي رودز "، معاون مشاور امنيت ملي به من گفت: "به نفع ماست كه در اين تغييرات مطمئن شويم كه مجموعه‌اي از احزاب گوناگون و فراگير قادر به سازماندهي و مديريت گروه‌هاي مبارز توانا هستند. "

    همچنين اضافه كرد كه دولت اوباما نمي‌خواهد نگران قيام احزاب مسلمان باشد البته تا وقتي كه تأثيري بر سياست‌هايش ندارد. ديدگاه رئيس‌جمهور اين است كه نبايد بابت تغيير ترس به دلمان راه دهيم، خصوصاً اين كه تغيير در حال رخ دادن است.

    وي در ادامه گفت: "اين سپردن خود به قضا و قدر نيست. بايد قدمي به عقب برداريم تا اذعان كنيم كه مردم همان حقوقي را مي‌خواهند كه ما به آنها اعتقاد داريم و اين خوب است. جنبش‌هاي دموكراتيك بومي همان‌هايي هستند كه آمريكا مي‌خواهد، حتي اگر چالش‌ها و پيچيدگي‌هايي كوتاه‌مدتي به وجود آورند. " يكي ديگر از مقامات دولتي كه نخواست نامش فاش شود، اين موضوع را صريح‌تر بيان كرده گفت: "آيا فكر نمي‌كنيد اگر ما اعلام دشمني با "اخوان‌المسلمين " كنيم، هيچ چيزي عايدمان نخواهد شد جز اينكه به آنها كمك كرده‌ايم؟ "


    *رژيم پادشاهي اردن به شيوه‌ مورد حمايت آمريكا اداره مي‌شود


    رژيم پادشاهي اردن از همان نوع حكومت‌هايي است كه آمريكا هميشه از آنها دفاع كرده است. سخت‌ترين حكومت براي حمايت در خاورميانه نيست- در اولين مراحل شورش اعراب، خانواده سلطنتي "براهين "، درگير سركوبي خشونت‌هايي بودند كه اكثريت شيعه ايجاد كردند، اين امر كوچك‌ترين مشكل رژيم پادشاهي به شيوه آمريكايي است- ولي اردن را هنوز هم به شيوه‌اي ناهماهنگ با حال‌وهواي ميدان تحرير اداره مي‌كنند، حال‌وهوايي كه وقتي رئيس‌جمهور اوباما و وزيرش كلينتون درباره دموكراسي خواست اعراب صحبت مي‌كنند، به مذاقشان خوش مي‌آيد.


    *در قاهره بسياري بر اين باورند كه كلينتون آشكارا نقش پرستار مبارك را به عهده دارد


    همان‌طور كه انتظار مي‌رود، هيلاري كلينتون خيلي به اتهاماتي كه دولت براي حفظ مبارزات تفرقه‌برانگيز با آن‌ها درگير است فكر نمي‌‌كند. همان‌طور كه شخص اول دولت درمورد مسائل زيادي خشم خاورميانه را برانگيخته است، او به طرز چشمگيري متوجه راه‌هاي زيادي شده است. در قاهره، بسياري از فعالان دموكراسي بر اين باورند كه او آشكارا از مبارك پرستاري كرده، حمايتش مي‌كند؛

    همزمان هدف اعمال نفوذ مبارزات شديد رهبران كشورهاي عرب حاشيه خليج‌فارس است كه بر طبق گفتگويي كه با سفرا و وزراي امورخارجه انجام دادم، مي‌ترسند كه به نوعي تبليغ براي محافظه‌كاري نوگرايانه بپردازد. يكي از مقامات خليج كه با او صحبت مي‌كردم مجدانه از من پرسيد كه آيا "پل ولفوويتز " نظريه‌پرداز و رهبر محافظه‌كاري نوگرايانه در دوران پيشين رياست‌جمهوري مشاور اوست. به كلينتون اظهار داشتم كه در برخي محافل او را به چشم "ولفوويتز " داراي چشمان وحشي مي‌بينند. او گفت: "نه! اين يكي ديگر نه! مرا چشم وحشي بنامند ولي "ولفوويتز " نه! "


    *آمريكا از طرفي از ايجاد دموكراسي در برخي كشورها حمايت مي‌كند و از طرف ديگر از حاكمان نالايق ديگر كشورها طرفداري مي‌كند


    وقتي از او پرسيدم كه چگونه اين ناهماهنگي‌ها را تطبيق مي‌دهد- فعاليت براي ايجاد دموكراسي در برخي كشورها و در عين حال نگهداشتن حاكمان نالايق بر تخت سلطنت در ديگر كشورها- كلاً وجود چنين موضوعي را رد كرد.
    اظهار داشت: "اصلاً اين فرضيه را قبول ندارم. فكر مي‌كنم كه ما همگي به يك سري ارزش‌ها و اصول پايبند هستيم، همين. ما بر اين باوريم كه كشورها بايد به مردمشان اختيار بدهند. معتقديم كه مردم تمام جهان بايد از حقوق خاصي برخوردار باشند. باور داريم كه نظام‌اقتصادي مطمئني كه براي اكثريت وسيع مردم بهتر جواب دهد بر ديگر نظام‌ها برتري دارد. فكر مي‌كنم كه خيلي هم هماهنگ هستيم. "


    *آمريكا پيشنهادات زيادي به مبارك داد كه او همه را ناديده گرفت


    كلينتون گفت: "آمريكا بايد به حاكمان كمك كند تا از ناآرامي‌هايي كه به زودي در محدوده پادشاهي‌شان رخ مي‌دهد جان سالم به در ببرند حتي اگر آن‌ها توجهي به اندرزهاي آمريكا نكنند "- و واقعاً بر روي حرفش ماند (همان‌طور كه اسناد واقعاً نشان مي‌دهند) كه پيشنهادهاي زيادي به حسني مبارك دادند كه تمام‌شان را ناديده گرفت- دولت باقي خواهد ماند با اين كه او اين را ناهماهنگي نمي‌داند.


    *ما با تمام كشورها فارغ از اختلافاتمان در نظام اقتصادي يا سياسي رابطه داريم


    كلينتون گفت: "ما در دنيايي واقعي زندگي مي‌كنيم، كشورهاي زيادي هستند كه با آن‌ها رابطه داريم زيرا منافع مشتركي داريم، همچنين مسائل امنيتي خاصي هست كه هردو به دنبالشان هستيم. واضح است كه در خاورميانه، ايران چالش بزرگي براي همه ما محسوب مي‌شود. ما با كشورهاي زيادي كه نظام اقتصادي يا سياسي‌شان مشابه ما نيست روابط تجاري داريم. همه را به صورت يكدست مي‌انگاريم. و چه به صورت خصوصي و چه در ملاءعام به انجام اصلاحات و حمايت از حقوق بشر تشويق مي‌كنيم. ولي ما از تجارت با چين دست نمي‌كشيم آن هم به اين دليل كه سابقه خوبي در حقوق بشر ندارد. با عربستان سعودي هم همين‌طور. " اظهار داشتم كه چيني‌ها از اين كه نيروهايشان تحت‌تأثير خودكشي فروشنده تونسي قرار بگيرند و اين موضوع به ميدان "تيان ان من " هم برسد مي‌ترسند. در پاسخ گفت: "نگران هستند. مي‌خواهند جلوي تاريخ را بگيرند، كه يعني پي نخود سياه رفتن. نمي‌توانند اين كار را انجام دهند، ولي تا آنجا كه مي‌توانند آن را به تأخير مي‌اندازند. "


    *براي مردمي كه فقط ديكتاتوري را مي‌شناسند، دموكراسي لقمه بزرگي است


    اگر اين موضوع درست باشد، كه به قول "مارتين لوتر كينگ " شخصيت مورد علاقه اوباما، گردش اخلاقيات در جهان به طول مي‌انجامد،‌ولي به سوي عدالت پيش مي‌رود؛ همين‌طور اين امر كه تاريخ دير يا زود به چنگ مي‌آورد حزب كمونيست چين را خواهد كرد، پس چرا اين امر هم صحت ندارد كه تاريخ به زودي مجموعه‌اي از پادشاهان مستبد ازكار افتاده را گرفتار خواهد كرد؟ پاسخم را به صورت غيرمستقيم وقتي گرفتم كه از كلينتون پرسيدم كه آيا از ناپديد شدن رژيم بشاراسد غمگين مي‌شود يا نه.

    همين چند وقت پيش بود كه از كلينتون به دليل پيشنهادش به اسد براي تبديل به اصلاح‌طلب شدن انتقاد شد؛ بااينكه خودش اذعان داشت كه اسد در بسياري مسائل مهم مخالف آمريكاست (نه فقط در خدماتش به ايران). او گفت: "بستگي دارد به اينكه چه كسي جاي او را بگيرد. " پاسخش تركيبي از عدم احترام براي اسد و درك سياسي بالايش بود كه بر اساس آن اتفاقاتي درحال وقوع است، علي‌رغم قول‌شان به اعراب براي روي كار ماندن، زيرا خطرات بالقوه‌اي براي منافع آمريكا نسبت به برخي ديكتاتورها دارند. اين براي مردمي كه فقط ديكتاتوري را مي‌شناسند و اكنون تشنه دموكراسي هستند، لقمه بزرگي است. "


    *اصل كليدي در دولت اوباما پيدا كردن زماني است كه بايد از رهبران موردتنفرش حمايت كند


    ايجاد اين توازن-درك اين كه چه زماني آمريكا بايد فقط از رهبراني حمايت كند كه مورد تنفرش هستند- اصل كليدي چالش سياست خارجي دولت اوباما و شايد جانشينان او در سال‌هاي آينده است. فقط مديريت خانواده سلطنتي دور از تجدد عربستان سعودي كاري شاق است. ولي اگر آمريكا مسئوليت اصلي‌اش را كه نسبت به مردمي است كه زير يوغ ظالمان زندگي مي‌كنند فراموش كند قطعاً شكست مي‌خورد، مردمي كه خواستار آزادي‌اي هستند كه آمريكايي‌ها از‌ آن برخوردارند.
    ویرایش توسط سابحات : 06-07-2011 در ساعت 10:40

  12. Top | #9

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    November 2010
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,037
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,396 در 3,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض 9 روز در ترکیه مثل مسلمان زندگی کنید+عکس



    9 روز در ترکیه مثل مسلمان زندگی کنید+عکس


    در واکنش به اسلام هراسی و تخریب چهره مسلمانان، سازمانی در شهر استانبول ترکیه در طرحی خلاقانه و برای بهبود چهره تخریب شده مسلمانان، مردم جهان با هر دین و ملیتی را به شهر استانبول آورده و آنها یک ماه به صورت آزمایشی مثل مسلمانان زندگی کرده و از نزدیک با اسلام آشنا می شوند.





    به گزارش ادیان نیوز، سازمانی در شهر استانبول ترکیه در اقدامی خلاقانه، طرحی را اجرا می کند که طی آن، مردم جهان با هر دین و ملیتی به شهر استانبول آمده و یک ماه به صورت آزمایشی مثل مسلمانان زندگی می کنند و از نزدیک با اسلام آشنا می شوند.

    آنها در طرح "مسلمان یک ماهه" در واقع تنها 9 روز مثل مسلمانان زندگی می کنند؛ به مسجد می روند و نماز می خوانند؛ با مسلمانان روزه می گیرند و آداب شریعت اسلام را به جا می آورند.این اقدام و طرح ابتکاری، گویا پیش از این توسط بودایی ها و معتقدان به مذهب "سیک" نیز اجرا شده است. اما هرگز به وسعت و موفقیت طرح "مسلمان یک ماهه" به اجرا نرسیده است.

    بعضی از غیرمسلمانانی که در این طرح شرکت کرده اند؛ گفته اند که مسلمانان درواقع آن گونه که در جهان علیه آنان تبلیغ شده نیستند. چهره مسلمانان، به یکباره پس از حوادث 11 سپتامبر تخریب شد و اکنون مردم دنیا شناخت درستی از آنها ندارند.طرح مسلمان یک ماهه، اقدامی ابتکاری در حوزه دیپلماسی عمومی است که به شیوه غیر رسمی، چهره ی بهتری از مسلمانان نشان خواهد داد./مشرق

    امضاء
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  13. تشكرها 2

    نرگس منتظر (11-07-2011), عهد آسمانى (11-07-2011)

  14. Top | #10

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    November 2010
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,037
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,396 در 3,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض از تبرئه يزيد تا نگراني از قطع پخش سريال با مخالفت الازهر

    از تبرئه يزيد تا نگراني از قطع پخش سريال با مخالفت...

    دوشنبه 20 تیر 1390







    جديدترين خبرها از سريال «معاويه و حسن و حسين»؛


    از تبرئه يزيد تا نگراني از قطع پخش سريال با مخالفت الازهر




    راسخون: جديدترين اطلاعات از سريال «معاويه و حسن و حسين» كه با نزديك شدن پخش اين سريال منتشر شده حاكي از فتنه‌اي بزرگ است.
    بنابر گزارش منابع خبري برخلاف ادعاي «محمد العنزي» تهيه كننده اين سريال كه گفته است «سريال ما تلاشي در جهت وحدت شيعه و سني است» كساني كه بخش‌هايي از اين سريال در انتظار نمايش را ديده‌اند اعلام كرده‌اند سريال «معاويه و حسن و حسين» نكات زير را دنبال مي‌كند.

    1. تبرئه يزيد بن معاويه از قتل امام حسين(ع) و مجرم دانستن عمربن سعد، شمر و اهالي كوفه در اين حادثه


    2. ارائه صلح امام حسن مجتبي(ع) به شكل نادرست و تبرئه معاويه از نقض صلح‌نامه و نشان دادن برتري وي در برابر امام علي(ع) و امام حسن مجتبي(ع)


    3. يكسان نشان دادن امام حسن و امام حسين عليهما السلام با معاويه و يزيد


    4. سفيد و مطهر نشان دادن تصوير معاويه و يزيد.

    5. تحريف و شبهه‌اندازي در حقايق و مسلمات شيعه و تحريف مذهب شيع اثني عشري


    6. تنزل جايگاه حسنين(ع) با به تصوير كشيدن آن دو حضرت(ع) و نشان دادن آن دو امام معصوم(ع) بدون هيبت و بدون هرگونه وقار و قداست.


    به گزارش فارس، نور شريف از بازيگران مشهور عرب با اشاره به مخالفت الازهر در به تصوير كشيدن امام حسين(ع) در موارد مشابه از توقف پخش اين سريال در پي مخالفت الازهر ابراز نگراني كرد.

    اين سريال قرار است از شبكه mbc پخش شود و در عين حال سازندگان سريال در حال مذاكره با شبكه‌هاي مراكشي، سوداني، اردني، فلسطيني و تونسي براي پخش اين سريال هستند.


    اين در حالي است كه جديدترين اخبار حاكي از به تصويركشيدن حضرت زينب كبري(س) توسط «تاج حيدر» بازيگر سريال‌هاي تاريخي سوريه است.

    بنابر اين گزارش هرچند چگونگي بازي وي در اين نقش معلوم نشده است اما اكثر اطلاعات موجود درباره اين بازيگر زن سوري از بي‌حجاب بودن وي در اكثر كارهايش خبر مي‌دهند.

    البته وي در سال 2005 در فيلم سينمايي «موكب الابا» به كارگرداني «باسل الخطيب» كه به داستان سفر كاروان كربلا از كوفه تا شام مي‌پرداخت در نقش «سكينه بنت الحسين(ع)» حاضر شد.


    بنابر اين گزارش در اين سريال كه با كيفيت HD فيلمبرداري شده «پير داغر» بازيگر مشهور لبناني نقش «ابن ملجم» را بازي خواهد كرد.


    به گزارش فارس، سريال فتنه‌انگيز «معاويه و حسن و حسين» كه بر اساس داستان خيالي «عبدالله‌بن سبا» چهره امام حسن و امام حسين عليهما السلام را به‌تصوير كشيده، قرار است ماه رمضان از بعضي شبكه‌هاي عربي پخش شود.


    در خلاصه داستان اين سريال كه پيش از اين نام‌هايي چون «الاسباط»، «معاويه و دوران فتنه» و «مشعل‌هاي نور» داشته، آمده است: اين سريال به زندگاني امامان حسن و حسين[ع] و فتنه بزرگي كه پس از رحلت حضرت رسول(ص) رخ داد و نقش آنان در دفاع از خليفه سوم عثمان‌بن عفان و همراهي با اميرالمؤمنين علي‌ّبن ابي‌طالب(ع) مي‌پردازد؛ اين سريال همچنين كنار رفتن [امام] حسن[ع] از خلافت [مسلمين] براي ايجاد صلح بين مسلمانان و وحدت امت اسلامي را به نمايش مي‌گذارد.


    در همين حال شبكه روتانا در گزارشي درباره اين سريال عنوان كرد: اين سريال نقش يهوديان در توطئه و اختلاف‌افكني بين مسلمانان پس از كشته شدن عثمان را تا شهادت امام حسين(ع) به تصوير مي‌كشد.
    امضاء
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آرشيو اخبار ايران در تير ماه سال 1390
    توسط سابحات در انجمن اخبار ايران
    پاسخ: 59
    آخرين نوشته: 23-07-2011, 03:51
  2. آرشيو» اخبار علمي . احتماعي .اقتصادي . فرهنگي . هنري در تير ماه سال 1390
    توسط ganjineh در انجمن اخبار علمي . احتماعي .اقتصادي . فرهنگي . هنري
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: 21-07-2011, 11:12
  3. آرشيو اخبار ساير کشورها در تير ماه سال 1390
    توسط سابحات در انجمن اخبار ساير کشورها
    پاسخ: 10
    آخرين نوشته: 17-07-2011, 12:05
  4. آرشيو اخبار قرآني در تيرماه سال 1390
    توسط seyed yasin در انجمن اخبار قرآني
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: 11-07-2011, 06:55
  5. (¯*~•~* بوي بهار **ويژه نامه نوروز سال 1390 *~• ~*¯)
    توسط فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* در انجمن ویژه نامه
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 07-04-2011, 17:40

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi