از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4
  1. #1
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر




    آن زمان كه مسلمين، بي‌خبر از همة توطئه‌ها به خود مشغول بودند، پيماني پنهاني و شوم، سپاه بزرگ صليبيون را از سويي (489 ـ 690 ق) و سپاه قوم بدوي و عاري از هرگونه فرهنگ و تمدن مغول را از ديگر سو راهي شرق اسلامي ساخت. اين دو لشكر كه چون فنري تند و تيز از جاي جسته بودند، تماميت سرزمين‌هاي اسلامي را از مرو و خراسان تا بيت‌المقدس ميدان تاخت و تاز خود قرار دادند.
    جرم بزرگ مسلمانان اعلام نام خدا و رسول‌خدا، محمّد مصطفي(ص)، از بلنداي همة گلدسته‌هاي مرو، ري، عراق، شام، مصر و بيت‌المقدس بود.

    غرب مسيحي صداي اذان از مأذنه‌هاي سرزمين‌هاي اسلامي را چونان تيري بر سينه و قلب خود مي‌شناخت.
    دويست سال جنگ و خون‌ريزي، دويست سال ويراني، تشتت و از هم پاشيدگي بسياري از حوزه‌هاي علمي و فرهنگي را در پي داشت، و با اين همه، بنا بر مشيت آسماني، صداي اذان بلندتر از هر زمان در اقصا نقاط عالم طنين‌انداز شد.

    شكل‌گيري امپراتوري عثماني و سقوط قسطنطنيه (به عنوان يكي از كانون‌هاي بزرگ كليساي مسيحي) و تأسيس خلافت اسلامي، علي‌رغم همة كاستي، ديگر بار خشم و كين مانده در سينة غرب مسيحي و يهوديت را كه هماره خود را پشت غرب مخفي مي‌ساخت برانگيخت.

    دسيسه‌هاي اولاد يهود، مكر جريان‌هاي ماسوني، و تفرقه‌افكني‌ها، چون بلا و بيماري به جان اين امپراتوري افتاد تا آن‌جا كه به تدريج چنان كارگر افتاد كه از هم پاشيدگي، تفرق و اضمحلال روزي آن شد و آنچه بر جاي ماند خاكستر دولتي بيمار و مفلوك بود كه امروزه روز در هيأت جرياني لائيك و بي دين براي دستيابي به اعتبار كاسة گدايي به در خانة اتحاديه اروپا ـ اتحاديه غرب مسيحي ـ دراز مي‌كند و كاسة تهي را با حسرت بر مي‌گرداند.

    وقتي چتر استعمار ـ طي دويست سال اخير ـ برگسترة كشورهاي اسلامي گشوده مي‌شد، غرب مسيحي نيك واقف بود كه انگيزه و آرمان نهفته در جان ساكنين اين كشورها دير يا زود نيروهاي استعماري را از اين سرزمين بيرون خواهد ريخت، چنان‌كه، چيزي نگذشت كه همين انگيزه به نام خدا و به نام محمّد مصطفي(ص)، استعمارگران پرتقالي، اسپانيايي، انگليسي، فرانسوي و آمريكايي را از الجزاير، مراكش، صحرا، پاكستان و عراق بيرون افكند.


    از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر

  2. تشكرها 2

    طباطبايي (25-07-1388), غلامعلي نوري (25-07-1388)

  3.  

  4. #2
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر




    اين آگاهي موجب بود تا آنان با تشكيل مثلثي پليد در ميان سرزمين‌هاي اسلامي، جاپايي براي خود بسازند و با پاشيدن تخم نفاق و تفرقه، امكان بازگشت ديگر بار و ديگر بار را بيابند و مجال تجديد قواي مسلمانان را از بين ببرند.
    اين مثلث پليد چيزي جز تأسيس مذاهب جعلي و استعماري بابيت در ايران، وهابيّت در عربستان و مذهب قادياني در پاكستان نبود. از آن‌جا كه اين فرقه‌ها ساخته و پرداختة استعمار بودند، در:


    1. فقدان روحية جهادي،
    2. رويكرد دنيامدارانه به دين (سكولاريزم)،
    3. فقدان طرحي براي بركشيدن سازمان اجتماعي و مديريت جوامع مسلمين بر اساس دين در عصر غيبت،
    4. ذلت‌پذيري و انفعال در برابر فرهنگ و تمدن ملحدانه و مشركانه،
    5. مقاومت در برابر احياءگري مبتني بر حقيقت ديني، كلام وحي و كلام ائمة معصومين(ع)،
    6. ستيز با رويكرد فعال فرهنگي و تفكر شيعي به عالم و آدم و اجتهاد فقهاي نامدار شيعه؛ مشترك و متّفق‌القول بودند، و زمينه‌هاي پذيرش فرهنگ غربي و عوامل سياسي غرب را در خود داشتند.

    در واقع، پيش از بيداري و ظهور دور جديد اصلاح‌گري و احياءگري مبتني بر دين و بروز موج اعتراض در برابر غرب، اين مثلث پليد شكل گرفت تا در موقع مناسب كارايي خود را بروز دهد.

    فرا رسيدن فصل انحطاط تامّ و فروپاشي تمام فرهنگ و تمدن غربي ـ در آخرين دهه‌هاي قرن بيستم ـ و تجربة پايان تاريخ خودكامگي، هم‌زمان با آغاز تاريخ جديد بشر به نام دين و خدا بروز موج فراگير اصلاح‌گري و احياءگري مبتني بر دين را سبب شد، همان كه در خود و با خود ظهور قدرت اسلام و زايش مستضعفان را داشت، اين همه موجب شد تا غرب، براي مقابله و به اميد متوقف كردن اين جريان پر قدرت از تمامي پتانسيل و توانايي‌هاي خود استفاده نمايد.
    مبارزة مسلحانه، اشغالگري نظامي، بحران سازي در مناسبات اقتصادي، بالاخره فرقه‌سازي براي ايجاد تفرقه و جدال‌هاي داخلي تنها وجوهي از ترفندهاي غرب عليه اسلام و مسلمانان بودند.

    از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر

  5. تشكرها 2

    طباطبايي (25-07-1388), غلامعلي نوري (25-07-1388)

  6. #3
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر




    سلفي‌گري وهابي كه امروزه در لبنان، عراق و پاكستان بيداد مي‌كند، و از كشته‌ها پشته مي‌سازد تنها بخشي از استراتژي «فرقه‌سازي و احياي فرقه‌ها» را نمايان ساخته است و بي‌گمان مي‌تواند انتظار بروز امواج اين سلفي‌گري متحجرانة وهابي را كه اهرم و بازوي غرب صهيوني است در ساير نقاط كشورهاي اسلامي و شيعه‌نشين داشت.
    ظهور ساير فرقه‌ها و از جمله گونه‌هاي مختلف «صوفي‌گري و بابي‌گري» كه در جاي جاي ايران اسلامي نمود پيدا كرده است در ادامة همان جرياني وارد ميدان شده‌اند كه امروزه لبنان و عراق را مبدل به قتلگاه مسلمانان مستضعف ساخته‌اند.

    برخي اطلاعات حاكي از آن است كه طي ربع قرن اخير 5/2 برابر چهارده قرن گذشته، كتاب عليه مكتب امامت تأليف و منتشر شده است.

    موارد زير تنها دربرگيرندة بخش‌هايي از مأموريت‌هاي اين فرقه‌ها و گروه‌ها در كشورهاي اسلامي است:
    1. سلب حيثيت معنوي از آموزه‌هاي ديني،
    2. ايجاد رخته و شكاف در صفوف مسلمانان،
    3. شبهه‌افكني در مباني اعتقادي مردم و اغفال جوانان،
    4. آلوده ساختن جوانان به مواد افيوني و روابط نامشروع (به بهانة گفت‌وگو از دين و عرفان)،
    5. ايفاي نقش ستون پنجم براي دشمن و نفوذ در سازمان‌ها و نهادهاي كشورهاي اسلامي،
    6. منفعل ساختن نظام اسلامي در برابر خواسته‌هاي نامشروع در مجامع جهاني،
    7. شناسايي اشخاص حقيقي و حقوقي ضدّ غرب و صهيونيسم در حوزه‌هاي مختلف براي اقدامات بعدي در موقعيت مناسب،
    8. القاي آرا و طرح‌هاي خود (مستقيم يا غير مستقيم) در سازمان‌ها، نهادها، وزارتخانه‌ها از طريق افراد ساده‌لوح و يا نفوذ داده شده،
    9. ايجاد بلوا و جنجال تبليغاتي و رسانه‌‌اي در هنگام به اجراء درآمدن طرح‌ها و برنامه‌هاي اصولي و متناسب با منافع عمومي مسلمانان
    و ...


    از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر

  7. تشكرها 2

    طباطبايي (25-07-1388), غلامعلي نوري (25-07-1388)

  8. #4
    مدیر افتخاری
    خراباتي آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 4,962      تشکر : 3,978
    6,248 در 2,892 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    خراباتي آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر




    بايد پرسيد در اين موقعيت چه بايد كرد؟
    بي‌گمان وظيفة دولت اسلامي و سازمان‌ها و نهادهاي وابسته به آن از همه سنگين‌تر است به ويژه در وقتي كه تمامي امكانات و قدرت در اختيار آن‌هاست.
    سايرين و به ويژه اهل فرهنگ به عنوان جماعتي بيدار، مي‌بايست همة همت خود را مصروف مقابله با اين جريان نمايند.
    از نظر ما مهم‌ترين وظايف به قرار زير قابل گفت‌وگو است:

    1. مجهز شدن سريع سازمان‌ها، نهادهاي فرهنگي، حوزه‌هاي علميه و محققان به سلاح نقد، شبهه‌شناسي و جريان‌شناسي براي پاسخ‌گويي به شبهات و خنثي‌سازي آموزه‌هاي منحرف القاء شده در سطوح مختلف جامعه؛

    2. ارتقاي توانايي مربيان، معلمان و مبلغان و ساير دست‌اندركاران امور فرهنگي رسمي براي پاسخ‌گويي به شبهات، معرفي فرقه‌ها و نحله‌ها و ارائه نقد و ردّيه جدي و علمي براي مصونيت بخشي به جوانان و خانواده‌ها؛

    3. خروج رسانه‌هاي مؤثر از كسوت بي‌خبري و سرگرم‌سازي و اتخاذ موضع حقيقي براي رصد جريانات، برنامه‌سازي، پاسخگويي و نشر بيش از پيش معارف حقيقي؛

    4. ايجاد امكان نشر و توزيع آثار مناسب با ادبيات روز و ادوات جديد همراه با اقدامات جدي سازمان‌هاي مسئول براي جلوگيري از توزيع آثار مخرب وارداتي و يا توليد شدة داخلي؛

    5. كشف همة زمينه‌هاي اتحاد و اتفاق در ميان مذاهب اسلامي و زمينه‌سازي براي ظهور و بسط اين زمينه‌ها به صور مختلف؛

    6. بي‌شك هيچ يك از اشخاص حقيقي و حقوقي نمي‌تواند وظيفة خود را در «نظارت و تماشا» خلاصه كند. ايجاد تسهيلات لازم براي حضور پر رنگ مردان صاحب درد و انگيزه، حقيقت‌جو و پيرو ولايت و حمايت از آن‌ها (حتي اگر تماميت خط‌مشي ما را پذيرا نشوند) مي‌تواند خاكريزهاي متنوعي را در برابر اين سيل مهاجم ايجاد كند. اين در حالي است كه سازمان‌ها و نهادهاي رسمي و دولتي به دلايل مختلف قادر به حضور همه جانبه در اين ميدان و مقابله نيستند.

    اميد مي‌رود همت و اقدام ما با تأييد و حمايت حضرت صاحب‌الزّمان(ع) همراه شود تا ضمن حفاظت همه جانبه از شيعه‌خانة اهل‌بيت(ع) امكان ظهور حضرتش فراهم شود.

    اسماعيل شفيعي سروستاني
    از جنگ‌هاي صليبي تا فرقه‌سازي معاصر

  9. تشكرها 2

    طباطبايي (25-07-1388), غلامعلي نوري (25-07-1388)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •