کلید سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
کلید
صفحه 14 از 14 نخستنخست ... 41011121314
نمایش نتایج: از شماره 131 تا 139 , از مجموع 139
  1. #131
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 133
    کون و فساد نداریم و دم به دم تازه است .
    معاد جسمانی ،لفظ جسمانی در هر رشته ای یک معنا دارد .
    مثلا در ریاضیات جسم یعنی چیزی که دارای طول و عرض و عمق است اما در فلسفه منظور از جسم ، جسم طبیعی است .
    یعنی هر موجودی که حقیقت دارد.

    آیات قرآن هم جنبه برهانی و هم جنبه اخلاقی دارند اما شعر شاعران به خاطر خود شاعر یا برهانی و یا اخلاقی است و نباید شعر شاعران را در همه موارد همچون قرآن، برهانی بگیریم .



    جلسه 134
    هر کس به آن اندازه که خودش را می شناسد به همان اندازه خودش و بقیه را در نظرمی گیرد .
    صراط مستقیم هر شخصی جدول وجودی آن شخص است که از این راه نزدیک تر ومستقیم تر نداریم .
    نفس انسان با این نون و آب قوی نمی شود.



    جلسه 135
    آنکه مصور بدن است فوق نفس ناطقه است و نفس واسطه است .
    اعتقاداتان را براساس ادله های عقلی بیان کنید و براساس منطق و برهان حرف بزنید.
    مخرج کمالات را بالفعل دارد.
    اسرار شریعت بی نهایت است .
    قیامت را باید بر بدن بودن نفس پیاده کنید نه جسم بودن بدن.
    کلید

  2. تشكر

    توحید صمدی (25-12-1392)

  3. #132
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 136
    اصل : طالب مجهول مطلق محال است مثلا نمی توان دنبال چیزی گشت که نمی
    دانیم آن چیز چیست ! بعضی مواقع پیش می آید که بی دلیل در قبضیم بر اساس گفته امام صادق : جان ما با جان مومنی که او نیاز به کمک دارد ارتباط دارد و انیطوری است.
    انسان چه موجودی است که در یک شان اش یک خواسته دارد و در شان دیگرش خواسته ای متضاد با شان ذکر شده دارد ؟مثلا انسان فقیر ، در ظاهر فقیری را دوستندارد اما در شئون بالاتر فقیری را می خواهد.

    همیشه از تفصیل لذتی می بریم که از اجمال نمی بریم . مثلا فرد نقاشی را دوست
    دارد می شود اجمال اما زمانیکه نقاشی را کشید می شود تفصیل .



    جلسه 137
    الفاظ قابلیت تحمل بار علم را ندارند اما به علم اشاره می کند و استاد آلت یاوسیله ای برای ادراکات
    ماست. چکونه ما رشد نفسانی می کنیم ؟ خداوند به همه علم می دهد اما هر کس به اندازه سعهوجودی خودش بهره می برد .
    هرکس در هر
    مبنایی علم دارد دانایی و دانستن او شریف است .* هیچ موجودی را نداریم که به طرف جهل حرکتکند . * آیا دانستن بالارض است یا قائم به ذات خودش ؟
    علم وجود است و علم عدم نیست و وجود محدود نیست .
    *در مقام ذهن برای خلقت عدم درست می کنیم نه اینکه وجود از عدم آمده باشد .
    * هر چه علم بیشتری بگیریم سعه وجودی ما بیشتر می شود.
    کلید

  4. تشكر

    توحید صمدی (25-12-1392)

  5. #133
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 138
    علم به اندازه گفته عالم نیست و عالم به اندازه سعه وجودی خودش حرف می زند.تنها کسی که به کنه
    ذات علم دانایی دارد خود حق متعال است.فکر کردن در موردعلم تفصیلی است.
    **وقتی سوالی از ما پرسیده می شود ما ابتدا یک تصوری می کنیم و بعد بلافاصله در دانایی هایی خودمان غرق می شویم و مطلوب را پیدا می کنیم و فکر کردن حرکت نفس ناطقه است و لذا خسته میشویم البته در حل سوالات منطقی اما در مورد من کیستم لذت می بریم .عالم با یافتن علم تشنه تر
    می شود.



    جلسه 139
    علم فلسفه مظهر و تشه پیدا کردن به وجود است. علم حجاب اکبر است اما حجاب نوریه .
    اشارات سیر عملی است .دلیل شاد بودن و خوشحالی را در نمط هشتم اشارت می خوانیم.



    جلسه 140
    شیخ الرئیس در نمط 10 اسرار آیات نوشته است و نه اینکه اسرار آیات قرآن بلکه اسرار مربوط به نشانه
    هایی که به ظاهر غیر طبیعی در طبیعت رخ می دهد.مثلا اژدها شدن عصا و امور ائمه و موارد مشابه
    .
    برهانی برای تناقض این اسرار نداریم و اینها از قدرت
    نفسانی است که بر جسم غلبه می کند .
    چطور یک مار 40 شبانه روز گرسنه باشد عادی است اما یک عارف اینطور باشد عجیب است اما آنکه
    عارف حقیقی این موارد برای او کمال نیست.
    کلید

  6. تشكر

    توحید صمدی (25-12-1392)

  7. #134
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض





    جلسه 141 گفتن همین جمله که فلانی نبود این اتفاق نمی افتاد هم به نحوی شرک است و امام صادق می فرماید : خدا آن کار را به واسطه آن شخص انجام داده است . /با هر جنبنده ای ، جنباننده ای هست.


    جلسه 142

    حرکت قهقرا یعنی موجودی که از نقص به کمال حرکت کند و با رسیدن به کمال دوباره به نقص حرکت کند و آیا در نظام هستی حرکت قهقرا داریم در حقیقت خیر اما به ظاهر بله مثلا در زمان بهار گیاهان رشد می کنند و در پاییز گیاهان رو به زوال می روند براساس حرکت جوهری این اشکال رفع می شود .موجود مخرج باید خود قاهر و مسلط به موجود متحرک باشد یعنی سیطره ی وجودی بر ناقص داشته باشد و ناقص و کامل اتحاد وجودی دارند . * نقص موجود ناقص بر کامل اثر نمی گذارد اما کمال کامل بر ناقص اثر میگذارد زیرا که کمال اصل است.


    جلسه 143

    برای حل بحث فیزیک و متافیریک ابتدا با برهان باید وحدت عددی را برداریم نه با تعبد و اخلاقیات . این سلول ها و اتم های داخل بدن که بی شعوراند چطور می فهمند که اینطور باید عمل کنند؟چون باالفاظ می خواهیم به حقیقت برسیم و الفاظ مادی است و سریع وحدت عددی درست می شود چون وقتی می گوییم ما خدا را پرستش می کنیم و ما و خدا پس این دو جدا هستند .
    * همیشه معنا فوق لفظ است نه اینکه جدا از لفظ باشد .سوال من کیستم مقام لایقفی دارد و پایان ناپذیر است.

    جلسه 144

    سوال مطرح این است که علم من و شما در کجا قرار می گیرد ؟ آیا در سلول های مغز ماست ؟ علم چه نحوه وجود است؟ . هرظرفی ظرفیتی دارد و ظرفیت آن ظرف به اندازه قابلیت آن شی است . هر شی مادی بالاخره یک محدودیت دارد اما انسان هر چه دانش می گیرد ظرفیت اش بیشتر می شود و انسان ذاتا محدود نیست . / اگر دهان شما بسته باشد به شما بیشتر حقیقت می دهند.

    جلسه 145

    موجودات مادی در حجاب ظلمانی هستند و موجودات مجرد در حجاب نورانی و انسان باید از حجاب نورانی نیز بگذرد.
    کلید

  8. تشكر

    توحید صمدی (25-12-1392)

  9. #135
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 146

    موجودات مادی نمی توانند مجرد هم باشند یعنی ظرف مجرد غیر از ظرف مادی است . آیا نفس موجود فوق مقام تجرد هست یا نه؟

    مقام لایقفی نفس ناطقه مقامی است که جبرئیل نتوانست پیامبر را همراهی کند و چه عجب که شریعت را پیامبر در آن مقام گرفته است. عجیب که هر چه علم می یابیم ظرفیت ظرفمان بیشتر می شود و بیشتر خواهان علم می شویم .
    احکام شرعیه را در هر حالانسان باید رعایت کند . * علم خداوند به ذات است و علم انسان بالعرض ؛
    در هیچ صفت و اسمی خداوند شریک ندارد.


    جلسه 147

    سلامتی اصل است و سعی کنید سالم باشید تا در آینده با این بدن باید به کمال برسیم.


    جلسه 148


    مستحب است غذا خوب جویده شود تا با آب دهان پخته و خمیر شود تا در معده به نحوی دیگر هضم گردد. در روایات داریم که غذا را طولانی بخورید و آرام آرام و از جنبه ی عاطفی هم در کنار هم بودن بهترین زمان ، زمان عذا خوردن است .

    سر سفره غذا بعد از اتمام آن مستحب است که با یکدیگر صحبت کنید و مطالعات و حرف های دلنشین برای همدیگر بگویید. ابتدا غذای سنگین را بخورید و بعد غذا سبک را بخورید! ترب را با ماست نخورید و با غذا هندوانه و خربزه نخورید ! آب یخ نخورید ! پیاده روی داشته باشید تاسالم بمانید . جسم تا آنجا که اقتضا دارد بدهید اما بیش از آن میل نفسانی شماست.
    کلید

  10. تشكر

    توحید صمدی (25-12-1392)

  11. #136
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 149


    بین غذا و مغتذی سنخیت است . غذای انسان عالم با تمام شئون اش است .انسان قایلیت قاهر بودن بر عالم را دارد . آن فرزندی که پدر و مادر پاک داشته باشند یکپارچه پاک است همچون ائمه اطهار. ** طهارت سرنوشت را تعیین می کند . شیخ الرئیس می فرماید :

    فردی که بی دلیل قضیه ای را قبول و یا رد می کند از سرشت انسانی بیرون آمده است. خود کشی به همان اندازه قتل گناه دارد و ما باید شرافت خودمان را بدانیم و تمام حرف دین این است که ما شرافت خود را بدانیم ! لذا به ما دستورات شرعی داده شده تا ارزش خودمان را بدانیم . ** صحت و دقت در علم آموخته افضل است.



    جلسه 150


    گروه مشا می گویند که خیال مادی است پس علم هم مادی است ( به کمک مقدمه سنخیت )



    جلسه 151


    کسی که حسی را از دست داده است به آن علمی که بواسطه آن حس بدست می آورد بی بهره خواهد ماند . اولین قوه که در کودک به کار می افتد قوه لامسه و بعد قوه هاضمه و بعد باصره و.. .

    پدر و مادر در محضر کودک نباید حرفی بزنند که خلاف باشد که در اینصورت بر حالات کودک تاثیر خود را می کند . سرنوشت ما به این پنج قوه است که باید پاک نگه داریم تا در دیگر شئون ضربه نبینیم و قوه خیال همان دیده ها ، شنیده ها و بوئیده را تصویر می کند .
    برای مثال کسی که می خواهد شب داشته باشد باید روز را دریابد یا بعضی می گویند پیر می شویم خوب می شویم شما حتما باید ریشه تان از جوانی شکل بگیرد. آنچه از این حواس پنجگانه می گیریم عرض است نه جوهر.
    کلید

  12. تشكر

    توحید صمدی (25-12-1392)

  13. #137
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 152

    افرادی که ریاضیات می خوانند و وارد فلسفه و عرفان می شوند صاف تر بار می آیند چون در آنجا کلیات را درک می کنند . براهین ریاضی مطابق با متن تکوین نظام هستی اند . ( رساله نفس الامر ) یک سری از علوم دارای حد هستند و یک سری دیگر بی حد . آیا با گرفتن علم از نظر جسمی تاثیر زیادی بر جسم می گذارد ؟ البته که چنین نیست و معانی کلی مرسل قابل تجزیه نیستند و ادراک این معانی باید در سرحد عقل باشیم که اکثری مردم در سر حد خیال اند . برای مثال زمانی که می گوییم "محبت" اکثری در ذهن خود به یاد دوستی متعارف بین دو شخص و چند شخص می افتیم اما معنی کلی محبت را کمتر کسی درک می کند منظور این که اکثری با مثال می فهمند . * در مقام عقل مثال نداریم.



    جلسه 153

    نام دیگر قوه خیال منتشر است چون آنچه را از قوا ی پنجگانه گرفته در خود انتشار می دهد و این خلاف نیست چون بایدطور شکار ما باشد که سیره حضرت آقا برای پاک کردن قوه خیال ( آنجاییکه قوه خیال امور نامربوط را خود می سازد ) این است که : داده های قوه خیال را به دید توحید صمدی ببینید و تفکر در نظام هستی . قوه خیال پیامبر طوری بود که قرآن را به ذات گرفت و علی اعلا به الارض


    جلسه 154

    آیا ادراک محسوسات بر سبیل انتزاع است و یا به نحو انشا ؟ آیا سلول های مغز را بشکافیم مفهوم را می یابیم ؟ تا جایی مغز علوم فکری را جلو می برد که از حواس پنجگانه ضبط شده باشد.


    جلسه 155

    یکی از سوالاتی که پیش می آید این است که سلول های مغزی اطلاعات را ذخیره می کنند و به اراده شخص اطلاعات از مغز بازگو می شود . و دهان و گوش و دیگر حواس غذا ی مادی را می گیرند و مغز عذایش علم است . ادراک خیالی زمانی رخ می دهد که شما با خارج ارتباط نداشته باشید و این ادراک حواس را در خود منتشر می کند .سلول های مغز یا کامپیوتر مفهوم کلی را با ما نمی دهند و لذا نیاز به ظرفی داریم که معانی کلی مرسل را در خود نگه دارد . عرض که مادی است چگونه به ما علم می دهد ؟ هیچگاه ادراک نفس قطع نمی شود و تمام ادراکات از ماوراطبیعت به ما داده می شود.
    کلید

  14. تشكر

    توحید صمدی (25-12-1392)

  15. #138
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 156

    هیچ صنعتی قابلیت عالم شدن را ندارد . اگر مفهوم به صورت جزئی ادراک شود می شود وهم اما اگر به صورت کلی ادراک شود می شود عقل . تلفظ ، کتاب ، کامپیوتر ، مفهوم را نمی فهمند و فهم خودمان را به حساب آنها نگذاریم . نفس مکتفی فردی که بدون گرفتن علل موعده ( کتاب ، استاد و ..) از حقیقت نظام هستی ، علم بگیرد و به آن علم لدنی نیز می گویند .زمان بیهوشی ما اصل علم از بین نمی رود اما در آن زمان نمی داند که می داند.


    جلسه 157

    تشنه آب می خواهد اما تشنه تر از تشنه خود آب است و لذا اول خدا گدا گدا کند تا بعد ما خدا خدا کنیم . / علم خوش نشین است و استاد نباید به هر جان و گوشی علم دهد و از آن طرف هم نمی شود علم را در جان نگه داشت چون به نحوی دوست داریم که بقیه را شریک کنیم . / محبت قلبی در جلسات تان تاثیر گذار بر بقیه افراد است . سنگ اندازی عالم برای بالا بردن ظرفیت شما یا اینکه ببینید آیا تشنه علم هستید یا خیر ! / منظور از نی در مثنوی نفس ناطقه انسانی است.
    کلید

  16. تشكر

    توحید صمدی (25-12-1392)

  17. #139
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 158


    ماوراء طبیعت خود را به راحتی به شخص تحویل نمی دهد و خود را جلالی در ابتدا نشان می دهد و فرد با سختی کشیدن و تحمل کردن می تواند جمالی رفتار کردن ماوراطبیعت را داشته باشد** و در هر پله ای ابتدا جلالی و سپس جمالی ! برای اینکه به فرد بفهمانند فقیر ذاتی است . * همه جا علم امام عمل است.


    جلسه 159


    آیا مخرجی که ما را از نقص به کمال می برد خود نیز محتاج به کمال است؟ البته مخرج مادی نیست .وسیله متصف به اوصاف صاحبش نیست . برای مثال قلم . اما واسطه متصف به اوصاف صاحبش هست . / دو حقیقیت به نام دنیا و آخرت نداریم چنانچه خودمان نیز دو حقیقت به نام جسم و مجرد نداریم .انسان صراط مستقیم برای پی بردن به جهان هستی است.


    جلسه 160


    ماده را به زبان یونانی هیولا گفته اند و در زبان عربی تعبیر به عنصر کرده اند . / صورت تمیز دهنده انسان با غیر انسان است . ماده بی صورت ممکن نیست و* انسان از نظر مواد تشکیل دهنده با دیگر موجودات مشترک است اما تمایز آن صورت است که علم صورت حقیقی انسان است.


    (ادامه جلسات در پست 114 )

    کلید

  18. تشكر

    توحید صمدی (25-12-1392)

صفحه 14 از 14 نخستنخست ... 41011121314

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فلسفه تكرار نماز, فرقان کثرت از متن قرآن وحدت, قوه واهمه چه کار می کند؟, قابلیت در سایه گریه و طلب, قرآن موجودي غيبي, لیل بودن مرتبه قلب نسبت به روح, لیله القدر و نزول قران, مال غل گردن, ماوراء طبیعت و رحمت رحیمیه, محال به ذهن انسان نمی آید, مراتب وجود, مرتبه پایینتر رقیقت بالاست, مرتبه روح نسبت به مرتبه قلب روزست, مرد مظهر اسم الظاهر خدا, معنای عمیق ترشب و روز و مراتب انسان, معنای عمیقتر قبر, نفس انساني واستعداد قبول علم, نفس در تله دنیا, چه کسی در ملکوت آسمانها عظیم خوانده می شود ؟, چه کسانی مظهر امام غائبند؟, نتیجه دانش عمل بي ريا, نجبا و ابدال و رفع نیاز از متوسلین به امام زمان, نسیم سحر چون دم عیسوی, نسبت توانایی و انجام فعل, نشئه طبیعت رحمت رحمانیه است, هفت در جهنم, یکی از لطائف این دنیا, کلید ها و نکات بسیار ارزشمند, کتاب قرآن کریم, کتاب شهادت, کتاب غیبت, کدام سیر و سلوکی با ارزش ست؟, گنج بی زوالدانش, ۳ کتاب در عالم, پنج حس ما بعلاوه قوه خیال و ووهم 7 در جهنم, پیامبران گذشته وغیبت, پیش رفتن در نظام هستی با علم و مزاحمت, آفریده ها برای انسان در کارند, آیت الله صمدی آملی, آیت الله علامه حسن حسن زاده آملی, آب و علم, انا لا نضیع اجر من احسن عملا, انجیل برنابا و تصریح به این که عیسی مصلوب نشده, انسان ومقام لایقفی, اهل حکایت و نقل, اهل درایت و درک, ایت الله العظمی فی السماء, اخذ علم در عالم خواب به صورت آب يا شير, ادامه داشتن نبوت انبایی, اداره جهان خلقت با اسماء حسنای الهی, اسرار عبادات, اصل بودن غیبت در عالم, بیکرانه درون انسان, بدن ما وکثرات متضاد, بدن ما در هر نشئه ای قبر ماست, بدن و دنیا, بزرگترین ذکر نظام هستی علم است, بشارت به پیامبر اسلام در انجیل, تمرکز افكار بر افعال, توانایی تفهیم بر جاهل و فهم حقیقی, توانائی ادراک جزئی, توانائی رسیدن به مراتب, تا دهن بسته نگردد دل باز نشود, تطهیر خیال با علم, تعریف مرتبه خیال, جدول وجود امام زمان, حقیقت بودن مرتبه بالا, حقیقت حجاب ظهور اسم الباطن حق, حقیقت علم ِ اسم اعظم الهی است, حیوانات تمثلات ملکات انسانها, حیات حضرت الیاس و خضر با حفظ بدن عنصری, حجاب زن و اسم باطن, خنده پوست است و گریه مغز, خواب و یک سوم عمر, خود شناسی و خدا شناسی, خوراک بیش از ضرورت بلاهت زا, ختم نبوت تشریعی, دنیا و کثرات متضاد, دانش بی بيان مانند گنجي بدون انفاق, دانشمند و به ستوه نیامدن از دانش آندوزی, در حد بودن و غم و غصه, روز بودن مرتبه قلب نسبت به وهم, راه کسب قابلیت, رابطه ناتوانی و انتقاد, رابطه کامل شدن و دشمنی دیگران, سوزانندگی پرتو خورشید در سایه تمرکز, سحر وقت مسافرت رهروان, سخن در اسرار نظام هستی و افزایش مجهولات, سر مزاحمت در مسیر علم, شهادت امام حسین (ع) فاتحه الکتاب کتاب شهادت, شرف شمس چیست؟, طبیعت مقام جمعی, طبیعت رابط و جامع بین همه کثرات ضد هم, عقل مقام ادراک احکام کلی, عقل و هفت مدرک وهم و خیال و پنج حس درهای بهشت, عقل در تله غیب, علم و عزتش با افزایش, علم تاج سر, علم تشریح دار وجود, علم جفر علم به حقایق و رموز عالم, علم غذای روح انسان, علوم و فهم کلمات نظام هستی, عالم نور و قران, عالم ذر, عالم علم انباشته روی هم, عبادات وارتباط دلها, عدم بنوت عیسی در انجیل اصلی, غیبت امام زمان فاتحه الکتاب کتاب غیبت

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •