کلید سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
کلید
صفحه 8 از 14 نخستنخست ... 456789101112 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 71 تا 80 , از مجموع 139
  1. #71
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    25-خداوند متعال از جهل نمی گذرد .

    26-حب دنیا و حب خدا در یک دل جای نمی گیرد . باید از یکی از آن ها گذشت.

    27-خوش خلقی خوی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است . مردم را با اخلاق عملی و با روی خوش به اسلام دعوت کنید .

    28- گمشده مومن حکمت و دانش است . این از ملاقات با امام زمان علیه السلام بالاتر است .

    29-علم را برای عمل کردن یاد بگیرید . علت عدم رسیدن ما به مقامات عالیه این است که ما عمل در کلاس های قبل نکردیم .

    30-امر آخرتتان را اصلاح کنید تا امورات دنیای شما اصلاح شود .

    31-آن چه که شما در سفر آخرت همراهتان دارید علم و عمل صالح خود شماست .

    32-قدم به قدم عمل خود را با فرمایشات معصومین علیهم اسلام منطبق کنید .

    33-تنها یاور شما در مواجهه با حضرت ملک الموت عمل صالح شماست .

    34-تعلقات است که مانع پرواز انسان می شود .

    35-توفیق شما در سیر الی الله منوط به این است که چه قدر به افراد جامعه احسان می کنید و این در رأس امور است .

    36-اهل بهشت حسرت هیچ ساعتی از عمر خود را نمی خورند ، الا ساعاتی را که در دنیا در غفلت بودند و ذکر پروردگار متعال را نکرده بودند .

    37-آن نیرویی که بتواند شما را در مقابل شیطان و نفس محافظت کند محبت به پروردگار متعال است .

    38-مبادا نعمت های خدای متعال شما را مغرور کند .

    39-اگر بخواهید از دنیا استفاده کنید باید اول از پله ی آخرت شروع کنید .

    40- تا زمانی که توجه به حضرت حق دارید در رحمت خداوند متعال هستید .

    41-ابلیس شاگرد نفس است ، اگر شما بخواهید این نفس را که استاد شیطان است بکوبید و رامش کنید باید خود را فقیر کنید باید خودتان را در مقابل عظمت حضرت حق هیچ بدانید . بعد از این مرحله ، مرحله شب زنده داری است . این دو راه ، راه مبارزه با نفس است .

    42-قلب خانه ملائکه است ، صفات رذیله مثل سگ های پارس کننده ای هستند و ملائکه در خانه ای که سگ باشد وارد نمی شود .

    43-آن شیطانی که مسئول نماز شب است از همه قوی تر است در وسوسه کردن . اما نسبت به مخلصین اسلحه اش کارگر نیست . مواظب آن شیطان باشید .

    44-هی در صدد نباشید روایت بنویسید و علم دیگری یاد بگیرید ، باید عمل هم با آن همراه باشد . اگر به دانستنی هایتان عمل نکردید هر روز از پروردگار متعال دورتر می شوید .

    45-هر چه قدر ایمان مومن ترقی بکند یک غصه ای بر او مسلط می شود که نکند حجابی بیاید و بین او و محبوبش جدایی افکند .

    46-در آخر الزمان شیطان می آید و اول کاری که می کند عقیده ها را می برد.

    منبع:کتاب عالمان شهر اخلاق
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  2. تشكرها 8


  3. #72
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    اسم اعظم

    اسم اعظم بغایت ساده و بی نهایت پر نفش است.عقل در اصول حروف و نقوش وی واله است.
    اول ان آخر قل هو الله،و آخر آن وسط آنست،
    و به عدد آخر وسط که اول وسط و وسط اول اعنی احد است در قرآن است.
    و ذکر آن به مرات سرّ خفی و ذکر خفی که رقم پنجم آنست فروزنده دل و جان است،و این نکته سرّالسر اهل ایقان است.


    علامه حسن زاده-رساله رموز کنوز


    ای که هستی طالب اسرار و رمز غامضات...اسمی از اسمای اعظم با تو گویم گوش دار
    اول و ثانیش جذر رابع و خامس بود...حرف مرکز جذر جمع جمله دان ای هوشیار
    گر از این بیتش نفهمیدی از این بیتش بفهم...سر نگهداری برادر گر بیابی زینهار
    حرف اوسط نصف حرف اول است و آخر است...اوسطینش ضعف اوسط فرقدان و قطب دار
    ساتر سر باش فتح رمز اگر دستت دهد...فاتح اقفال دانستی برو در کار دار

    شیخ بهایی قدس سرّه

    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  4. تشكرها 7

    tamana (01-12-1391), مانیل (01-12-1391), مدير اجرايي (18-11-1391), نرگس منتظر (01-12-1391), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (18-11-1391), حیران (16-12-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (01-12-1391)

  5. #73
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نکاتی از آیت الله عبد الکریم حق شناس2 (رضوان الله علیه)

    1.اگر خدا را می‎خواهی باید از خودیت خودت بگذری.

    2.اول سفر الی الله سحرخیزی است.

    اگر سالک بداند که در شناخت پروردگار چه چیزی نهفته است دیگر به زرق و برق دنیا اهمیت نمی‎دهد.

    حب دنیا و حب خدا در یک دل جای نمی‎گیرد. باید از یکی از آنها گذشت.

    هر چقدر ایمان مومن ترقی بکند یک غصه‎ای بر او مسلط می‎شود که نکند حجابی بیاید و بین او و محبوبش جدایی افکند.

    بايد نفس اَمّاره را با بيدارى شب و نماز اول وقت كنترل كنيد

    اگر انسان واقعاً اهل شنيدن موعظه باشد، تمام در و ديوار او را موعظه مي‌كنند

    اگر در زندگي‌تان شكاف‌هايي هست، دليل آن اين‌است كه از بندگى‌تان براى خداى متعال كم گذاشته‌ايد.

    3.غربال شدن مردم در آخرالزمان مثل غربال شدن اصحاب‌ حضرت امام حسين (علیه السلام) در شب عاشوراست.

    4.همه‌ی نداهاى حضرت حق، بيائيد است، فقط بايد همّت كنيد.

    5.امام زمان اگر در پس پرده است نسبت به اولیای حق نسبت به دوستان خودش نمی گذارد اینها را دنیا با خودش ببرد.

    6.خدا شاهد است اگر من ذره ای به اعمالم امیدوار باشم! باید اباعبدالله بیاید؛ باید امیرالمومنین و خمسه طیبه بیایند. مگر بدون ایشان می شود آقا؟

    7.شصت مرتبه هم كه در مبارزه‌ی نفس شكست خوردى، بايد بلند شوى و بگويى من پيروزم! مهم، قاطعيت و تصميم اول شماست. خداوند متعال در نهايت، شما را يارى می‌كند، ان شاءالله.

    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  6. تشكرها 7

    tamana (01-12-1391), مانیل (01-12-1391), مدير اجرايي (01-12-1391), نرگس منتظر (01-12-1391), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (01-12-1391), حیران (16-12-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (01-12-1391)

  7. #74
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    هو

    خلاصهای نوشتاری از شرح صوتی دروس معرفت نفس استاد داوود صمدی آملی (حفظه الله) را تقدیم همه خادمین به شرافت انسانی می داریم.
    امید است مرضی خداوند سبحان قرار گیرد.از جناب آقای سروش پاک نیت که زحمت تهیه آن و همچنین وبلاگ شجره طیبه که ناشر مطالب بوده اند
    نیز
    قدرشناسی می کنیم.دادار هستی بخش جزای خیر عطا فرماید.

    قوله تعالی شأنه: انا لا نضییع اجر من احسن عملا
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی

  8. تشكرها 2


  9. #75
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 1
    -عید حقیقی روزی است که انسان به دنبال کمال انسانی می رود و به صرف آمال و آرزو نمی شود به حقیقت رسید.
    -باید خون جگر ها خورد و کار زیاد در این مسئله نمود و انسان باید اهل همت باشد.
    -نفس یک خصوصیتی دارد که دم به دم فکر فرار کردن از این امور را دارد و باید دائم در این مسیر درس و بحث حضور داشت.
    -علم هم به نحوی دیر انس است ( علم را به نوشتن مقید کنید -امام صادق) سوال پیش می آید که چرا اینطور هست؟ در جواب باید بگویم که در ادامه دروس به این مبحث می رسیم ، البته نوار و ویدئو به دلیل اینکه جزء جمادات هستند نمی توانند به انسان جان بدهند بهتر است در جلسه حضور داشته باشید.
    -حضرت آقا در باب تعدیل نفس فرمودند :در ماه 3 روز را روزه بگیرید ، اول ، نیمه و انتها ی ماه.
    -عالم به نحوی است که تا دید انسانی، در مسیر حقیقت می خواهد راه بیفتد بازیگری ها ی عجیبی انجام می دهد که هر روز برای او به نحوی مشکلات مختلف رخ می دهد ، و البته اگر انسان تشنه ، به این بازیگری ها توجهی نکند، به آب خواهد رسید.
    - دوستی که کمال انسان را نمی خواهد از او لطف بفرماید قطع رابطه فرماید که در آینده از همین دوست ضربه ها می خورید
    - بر من و شما شب نشینی های متعارف ، وقت تلف کردن ، درس حاضر نکردن حرام ست همان طور که برای تاج سر ما ، حضرت آقا حرام ست همان طور که می بینید در زندگی ائمه معصومین همچین روشی دنبال نگردیده است
    - فرمایشی دیگر از حضرت آقا این است که آدم بی کسب و کار نه دین دارد و نه دنیا ؛ کسب و کارتان را به بهانه ی دین از دست ندهید.

    جلسه 2
    -بیان مولا علی : معرفت النفس انفع المعارف
    -انسان کامل ترین مظهر واجب الوجود است اگر این مظهر درست لایروبی گردد مظهر آب حیات الهی می شود .
    -انسان کاری مهم تر از خود سازی ندارد واگر بخواهیم تمام اسماء الله را به یک اسم برگردانیم به اسم شریف (( الله)) بر می گردد یعنی اسامی دیگر در متن ذات این اسم هستند و اسم شریف تر از الله (( هو )) است.((قل هو الله احد)) اختصاص به پیامبر دارد که پیامبر بالاترین نفس ناطقه انسانهاست. یکی از معنای من عرفه نفس فقئ اعرف ربه که حضرت آقا فرمودند : هر کس پیامبر را شناخت خدا را شناخته
    - انزل مراتب وجود همین عالم (دنیا) است.
    -حضرت عزرائیل دم به دم ما را از جمادیت میراند و به نباتیت رساند، از نبات به حیوانیت و از حیوانیت به انسانیت و از انسانیت به الله می رساند که در ذهن مبارکتان عزرائیل جدا، میکائیل جدا ، جبرئیل جدا تصور نفرمائید که همه در خود شما هستند و خداوند انسان را در ذات و صفات همانند خودش آفرید .
    - 1001 اسم شریف خداوند به 7 اسم ( القدیر ، البصیر ، السمیع ، المرید ، العلیم ، المتکلم ، الحی ) برمی گردد و این 7 اسم به منزله امام ست برای آن 1001 اسم و این 7 اسم به 4 اسم الاول و الاخر و الظاهرو الباطن بر می گردد و این 4 اسم به اسم شریف هو
    در ذهن مبارکتان وحدت عددی برای این اسامی در نظر نگیرید که وحدت صمدی ست و بی پایان
    حرف های آینده :
    { معاد جسمانی و روحانی ، برزخ ، بهشت و جهنم ، معنای شهید از منظر علامه و بزرگانی دیگر و......}
    - چون لفظ نداریم مجبوریم ذات خود را (( هو )) بگوییم.

    جلسه 3
    -علم مادر پاکی هاست و جهل جایگاه خباثت و بی چارگی ا ست ، حضرت آقا : معرفت نفس قطب قاطبه معارف ذوقیه و محور جمیع مسائل علوم عقلیه و نقلیه و اساس همه خیرات و سعادات است.
    -نفس انسان در ابتدا نفس نباتی است و کم کم قوی می شود و شدت وجودی می گیرد بعد نفس حیوانی می شود و بعد از آن به نفس انسانی می رسد.
    -خواب انسانی نشسته است چه اینکه تمام حیوانات به نحوی نشسته می خوابند .
    -تمام موجودات کتاب تکوینی حق اند.
    -نطفه جماد است و البته باید قدر تمام جمادات را بدانیم.
    -"یاسین" سین یعنی نفس انسان یعنی ای من " والقرآن الحکیم" شما قرآن هستی و نفس شما کتاب شماست و کتاب دوم نظام تکوین است که شما با حواس 5 گانه تان روز تا شب با این کتاب هستی.
    -عالم زمینی دارد شما هم زمینی داری-عالم ملکی دارد شما هم ملکی داری ، عالم باطنی دارد شما هم باطنی داری/ از این روست که قرآن بر حیوانات نازل نشده است
    -عرفان فکر را مقدمه شهود قرار می دهد .
    -در این مسیر نباید عجله کرد و فعلا همان نماز و روزه تان را داشته باشید تا بعد
    -حضرت آقا می فرمایند : من از دین تقلیدی به دین تحقیقی رسیدم و ما هم باید مثله استادمان در این مسیر باشیم.

    جلسه 4
    -روانشناسی روندی را شروع می کند برای شناخت نفس اما آنطوری که معرفت نفس از پایه ما را قوی می کند نیست چه اینکه به این مثال باید توجه داشت : اصلها ثابت و فرعها فی السما تا اصل درست نشود نمیشه به طرف فرع حرکت کرد چه اینکه طبیبان روانشناسی بیماران را به واسطه ی عادت درمان می کنند .
    -در مغز انسان بخشی وجود دارد که مسئول ضبط کردن اطلاعات مذهبی است.
    - دین برنامه انسان سازی است و در این مسیر باید جان به لب آورد تا جام به لب بیاید و هر چقدر در مسیر افتادی دوباره بلند شو .
    - بهشت در متن جان ماست. خداوند که جهنم را برای عذاب جسم من و شما خلق نکرده شما خود جهنم می شوی.

    جلسه5
    -انسان کامل ترین مظهر واجب الوجود است ، اهدنا الصراط المستقیم یعنی خدایا ما را به سمت خودمان هدایت کن .
    -تمام عالم به دنبال آنند که به شکار انسان بیفتند و انسان باید از ناحیه خودش به حقیقت عالم برسد .
    -نزدیک ترین فاصله بین دو نقطه مسیر مستقیم است چرا ما به واسطه ی عالم به خدا برسیم چرا از ناحیه خودمان نرسیم.
    -نطفه انسان عصاره عالم است .
    -نکته بسیار مهم این که نشئه طبیعت را پست نشمریم و حتی به اینجا دنیا هم نگوییم که اینجا محل عشق بازی نفس ناطقه انسانی است.
    -انسان شدن به تعبیر استاد فرسیو : با مژه چشم ، چاه کندن است.
    -اصل شما همان حقیقت شماست و این بدن سایه آن حقیقت است
    -حیف من و شماست که گوش نازنین مان را به این آهنگ های متعارف هدر کنیم ، این گوش باید از عالم حقایق بگیرد و بشنود.
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  10. #76
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 6
    -غذای حواس 5گانه و قوه خیال و قوه عقل ،ادراک در امور فکری ا ست
    -پایان معرفت شهودی دیدن خداوند است.(به شهود قلبی)
    -سیر در آفاق به خدا می رسد اما از اثر به موثر می رسد که معمولا علوم تجربی از دور خدا خدا می کنند. در سیر آفاق همه کوکو کنند .
    -البته عقل باید قوی گردد و گرنه انسان سر از خانقاه در می آورد .
    -برهان و عرفان وقرآن از یکدیگر جدا نیستند(حضرت آقا)
    -حضرت آقا به جوانها می فرماید : خوب درس بخوانید ، خود را پاک نگه دارید.
    -در بین مردم مزاج ها مختلف است ،یکی را می بینی بی زحمت به حقایق می رسد و فرد دیگر دهها سال به حقایق هم نمی رسد چه اینکه به فردی که حقیقت نمی دهند و بعد ها به آن می
    دهند این فرد خیلی قوی می شود. هرچه که خواب دیدید را کاری نداشته باشید و سرتان را پایین بیاندازید و سیر علمی بفرماید.
    -کتاب سیاحت غرب برای جان من و شما مضر است و نویسنده خبر از درون خود می دهد که همین با ستاریت حق در تضاد ست انسان عیب خودش را نباید بین مردم بگوید و فقط استاد
    راه هست که مظهر ستاریت حق است.


    جلسه 7
    -ما مراتب قرائت داریم که متشکل از : قرائت ظاهری ، خیالی، وهمی ، عقلی و سری ست. و در سوره علق گفته شده که در هرمرتبه ای که هستی مرا بخوان و قرآن را نباید به چشم یک قصه ببینیم.
    - انسان کامل متن است و عالم شرح تکوینی اوست و قرآن شرح کتبی انسان کامل است.
    -اسم رب پیامبر الله ست و انسان باید آنقدر بخواند تا به اسم پیامبر برسد.
    -دو گروه هستند که هرگز سیر نمی شوند :1-تشنگان مال 2- تشنگان علم
    -بین علم و علم جنگ نیست ، بین نور و نور جنگ نیست ، بین عالم با عالم جنگ نیست اما بین نور و تاریکی جنگ است.
    -جناب افلاطون 3 نوع شاگرد داشتند : 1- مشائیون 2- رواقیون 3- اشراقیون
    1-مشائیون : دائم در رکاب افلاطون بودند و حکمت و علم را از رفت و آمد جناب افلاطون می گرفتند وارسطو جز شاگردان مشائی افلاطون بود و باغی درست شده بود که شاگردان
    مشائی در آن بحث داشتند و بعدا این باغ به آکادمی معروف شد
    2- رواقیون : گروهی قوی تر بودند که در منزل افلاطون تعلیم می گرفتند و حکمت و علم را از اشاره می گرفتند یعنی به آنها کد می دادند.
    3- اشراقیون : از عالم در رفته بودند و اگر به محضر افلاطون می رسیدند از ناحیه سکوت تام و از لوح نفس افلاطون علم می گرفتند که بعد منزل نبود در سفر روحانی.
    -{حرف مادیست ، شنیدن مادی ست و عرض است} ، {خداوند مراتب دارد ، عالم مراتب دارد و قرائت هم مراتب دارد } { خواب یعنی با خود بودن نه با غیر بودن }
    -الان کار ما روش مشائیون است و ان شاء الله جرقه زده شود و بعد ازچندین سال سکوت علم را به نحو اشراقیون بگیریم.
    -ائمه جزو شاگردان اشراقی حق اند. اما رضا غریبه الغربا بود،غریب یعنی با همه بود اما بی همه و مظهر اسم شریف راضی حق بودند .
    -حضرت علامه دروس معرفت نفس را از مقام قرب فریضه دریافت نمودند ، در این مقام خداوند کننده کار و بنده واسط حق است.
    -البته علامه از صبح تا به شب روزه داشتند و چهله می گرفتند تا دری از حق باز شد.


    جلسه 8
    -از خدا غیر خدا را نخواهید یعنی بی ادبی است و باید ادب رعایت گردد.جناب بایزید بسطامی می فرماید: من از خدا دارا تر هستم چون خدا کسی رو ندارد اما من خدا را دارم حالا کدوم دارا تریم؟
    -هر کس افسانه بخواند افسانه ایست پس لطف بفرماید این کتب بی ریشه همچون رمان و غیره را کنار بگذارید و کتب علمی بخوانید.
    -دبستان محل ادبستان است .پس بهتر است که افراد باتجربه به بچه ها درس بگویند چه اینکه در حال حاضر کشور های پیشرفته همین کار را می کنند تا بچه قوی بار بیاد.
    -علم از ماورا طبیعت نزول می کند البته دروس دانشگاهی و حوزوی علم نیست اینها نردبانی برای رسیدن به ان حقیقت علم هستند و علم آنچنان شریف است که خود را به نشئه طبیعت
    تنزل نمی دهد و می گوید شما خود را بالا بکشید
    -حقیقت علم را خداوند به صورت مکاشفه به انسان القا می کند.
    -در این مسیر باید سختی ها بکشیم تا به اون حقیقت برسیم ( ناز پرورده به جایی نمی رسد )
    -علامه حسن زاده : طبع پستی است که موقع خرید کردن از فامیل بخریم که ارزان تر بفروشد و این دور از ادب است پس رعایت کنیم.


    جلسه 9
    -درس اول : وجود است که مشهود ماست ، ما موجودیم و جز ما همه موجودند و ما جز وجود نداریم.
    -هر کس با حواس 5 گانه وجود را می یابد و اولین مرتبه ادراک وجود است.
    -به سر وجود رسیدن خیلی مشکل است. وجود حقیقت است ، حقیقت الله است. جناب کمیل از حضرت علی پرسیند : حقیقت چیست؟
    حضرت علی در پاسخ : شما را با حقیقت چه کار ؟ و به اصرار کمیل ،حضرت چند جمله فرمودند و به کمیل اشاره کردن که کافی است و بیشتر از این آن طور که می خواهی نمی رسی !
    - سوظن به تمام موجودات خلاف است و تنها کسی که دعوا داریم با خودمان دعوا داریم و این دعوا در مرتبه نازله است و اگر یک پله بالا بیایم می بینیم که دعوایی نبود.
    خود شناختن و تفکر و استدلال هم وجود است و در عرفان اثبات وجود نداریم چون وجود ،وجود را اثبات نمی کند
    -به کنه و ذات وجود نمی توان رسید.


    جلسه 10
    -از آثار موجودات می توان پی به سعه وجودی آن موجود برسیم.علوم ظاهری از آثار موجودات به خود موجودات بدست می آید.
    -اراده تنزل یافته اش در حیوانات است در گیاهان اراده نداریم.
    -چرا دو حیوان با هم دعوا دارند؟ چون هر دو فهم و شعور دارند و به ظاهر فقط حیوان و انسان دارای شعور هستند.
    -هر کتابی که در مورد نظام آفرینش نوشته شده مطالعه بفرماید بخصوص کتبی که در مورد حیوانات نوشته شده چون حیوانات صور خیالی ملکات انسان است.
    -شرح انسان ، شرح عالم است { نطفه انسان عصاره نظام هستی است: حضرت علامه} { عالم ؛ علم انباشته روی هم ست: حضرت علامه}
    -علوم روانشناسی تا سر حد وهم و خیال جلو می روند
    -عجیب که هیچ حیوانی محصل و کتاب بدست نشده و هیچ حیوانی کتاب ننوشته است
    -آثار وجودی انسان عالم بیشتر از انسان جاهل است.
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  11. #77
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 11
    -وجود یعنی حق و همه وجودند
    -سوال : ما چقدر از وجود بهره گرفتیم ؟ در جواب : از آثار موجودات می توان به اندازه ی وجودی آن موجود رسید .
    -غذای انسان قرآن و نظام تکوین است و انسان آنها را می گیرد و با توجه به مطبعه هر شخص تجلی مخصوص به آن شخص را دارد. برای مثال در یک زمین درخت سیب و انگور هست ؛ سیب انگور نمی شود و بالعکس. اما هر دو همین آب و خاک و هوا را گرفته اما اثر مخصوص به خود را دارند برای انسان همین مثال صدق می کند اما انسان کامل همه این ویژگی ها را دارد. پس فکر نکنید که شهوداتی که برای عرفا پیش می آید برای شما هم همان است هر کس باتوجه به مطبعه خودش حالات دارد اما حالات پیامبر برای تمام انسان ها صدق می کند.
    - هر حالی که برایتان پیش می آید باید با توجه به اصول معرفت نفس درستی آن را بسنجید و همراه با آن مراتب طهارت هرچه بیشتر حاله بدست آمده درست تر..


    جلسه 12
    -هریک از انسان ها دارای جدول وجودی خاصی هستند که به دریای وجود متصل است.
    -کلیات و اصول را بگیریم و در عرفان عملی با این اصول مقایسه کنیم.
    -دین به انسان جزئیات نمی دهد مثلا نمی گوید اینطوری باید خواب ببینی.
    -حضرت علامه : درس ، درسی است که اصول داشته باشد.
    -خواندن کتب حالات عرفا انسان را آشفته می کند و مزاج را به هم می زند و خانواده به هم می خورد پس لطف کنید این کتب را کنار بگذارید چون مخصوص حالات آن فرد است نه شما.
    -کثرت در قوه خیال مطرح است اما وحدت در قوه عقل .قوه خیال باید حضور داشته باشد چون آن حقایقی که قوه عقل دریافت می کند به قوه خیال می دهد و قوه خیال آنها را تصویر می کند و به شخص تحویل می دهد.
    -قبر امام معصوم نورانی ست چون فردی که درون آن است انسان کامل است. هر موقع که به زیارت می روید اعتقادات خود را به امام عرضه کنید تا امام شما را از خطا و اشتباه مصون دارد .
    -حضرت علامه : تا آخرین لحظه زندگی ، شریعت را باید رعایت کرد.
    -یک نحوی برنامه روزانه تان را برنامه ریزی فرماید که هم کسب و کارتان را داشته باشید و درس تان را.


    جلسه 13
    -علم موجود اشرف و برتر از همه ست.
    - علم و عالم و معلوم اتحاد وجودی دارند و هر سه یک حقیقت اند.
    -شرافت عالم به خاطر علم اوست نه حضور او برای همین از شخص جاهل برتر است.
    -علم جوهر است و عارض نیست.علم ، عالم ساز است.
    -هرچه قابل شهود است ، موجود است بلکه وجود است
    - در بحث ها با افراد مختلف باید 3 سوال را از آنها بپرسید :1- آیا قبول دارند که من هستم 2- هر چه که از حواس 5 گانه می گیریم آیا بودن است؟ 3- من هم می فهمم که آنها هستند؟ ، این سوال را باید از افراد که به دنبال نفی یا اثبات حقیقت هستند بپرسید.
    -هر کس که به دنبال اثبات خدا رفته معلوم است که به دنبال وحدت عددی می گردد.تمام فلاسفه خدا را اثبات نکردند بلکه اشاره ای به وجود خدا کردند.ادله اشاره خدا برای این است که مردم را بیدار کنند وگرنه اون حقیقت که تغییری با ادله ما نمی کند آن هست که هست
    .{ اصل: سکوت متن خود وجود است}
    {اصل: هر موقع که مطالعه و درس و بحث هستید در مقام اثبات هستید}


    جلسه 14
    -بعضی از ادراکات بدون تصوراست و تصدیق بدون تفکر است مانند درس اول ( وجود است که مشهود ماست)تصدیق یک اعتقاد قلبی ست.
    -علم را انسان از مقام ادراکات کسب می کند و سراسر عالم علم ست.
    {حضرت علامه : به مقدار نیستی ات از هستی برخورداری یعنی تا گفتی منی هستم و برم که خدا را بشناسم می بینی نمی توانی اما اگر گفتی من کی ام تا او را بشناسم یافته ای }
    -اگر انسان به سمت عقل برود مشایی مسلک می شود و جمادات و نباتات و حیوانات اشراقی مسلک اند.
    -پست ترین موجود نظام هستی نطفه است که از نظر تکوینی پایین است و فقط انسان است که می گوید انا الله و انا الیه الراجعون
    -شهود انسان ، شهود کامل است و مراتب شهود بین افراد انسان مختلف است و بالا ترین شهود ، قرآن است.برای همین پیامبر فرموده اند اگر می توانید مثل قرآن را بیاورید.
    -سوال : اگر مرگ پیش بیاید وجود، نبود می شود؟آیا از نبود ، بود بوجود می آید؟ مرگ یعنی چه ؟


    جلسه 15
    -یک قوه ای در ما هست که موجودات را از هم تمیز می دهیم و بعد از آن روی موجودات تحقیق علمی می کنیم؛ البته مرتبه نازله اش در حیوانات هست چه اینکه بره از گاو و گوسفند فرار نمی کند که اگر گرگ یا پلنگی را ببیند فرار می کند.دشمنی و محبت در حیوانات هم هست اما در انسان در مراتب عالیه وجود دارد.انسان مطالب کلی را می فهمد اما از حیوان این کار بر نمی آید.
    {اصل : ذات خداوند از ذات ما قوی تر است}{اصل: نقطه پایانی علم جهل است در مقام شناخت ذات}
    -هر کس به طرف حقیقت راه بیفتد اولین تفکر ، تفکر سوفسطایی است.تفکر سوفسطایی یعنی حقیقتی نداریم و نکنه منی نباشم و خیال کنم که هستم.
    -زمانی که کمیل از حضرت امیردرباره حقیقت پرسیدند، علی جان بعد از چند جمله اشاره فرمودند که سکوت داشته باش که این به یک معنا به معنای سکوت در جلسه قبل که عرض شد اشاره می کند.اما این سکوت به این معنا نیست که تحصیل و درس و بحث را رها کرد.انسان به هیچ عنوان نباید تحصیل را رها کند که ره آورد این تحصیل این می شود که می داند که می داند که نمی داند.می داند دوم مرحله تصدیق است که مراتب دارد که از حضرت آقا شروع می شود و تا پیامبر ادامه دارد. چه اینکه بعد از مرحله دوم جهل پیش می آید و انسان دوباره باید به سمت تحصیل برود و دوباره مرحله دوم و همین طور تا بی نهایت(جان پیامبر)*
    -البته دو نوع جهل داریم :1- جهل متعارف 2- جهلی که انسان در میابد که خداوند علم محض است و همه چیز هم علم است.
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  12. #78
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 16
    -ارسطو و افلاطون جزء پیغمبران الهی بودند چه اینکه پیامبر خاتم در مورد آنها همچین نقلی فرمودند .
    -ارسطو هم اشراقی مسلک و هم مشایی بود و چون بیشتر به منطق توجه کرده اسمش را مشایی مسلک گذاشتند و این موضوع برای افلاطون هم صدق می کند، همین
    موضوع وقت فلسفه را گرفته و هرجا که دعوای علمی پیش بیاید حق و علم دور می شود و جدال باید جدال احسن باشد.
    -جدال احسن : بحثی که کینه و عناد در آن نباشد.
    {اصل : انسان کامل معیار است }
    - سوفسطایی مکتب نیست ؛ تفکر سوفسطایی برای هرکس که به دنبال حقیقت می گردد پیش می آید و باید این کتل را همه طی کنند.
    { خواب جزء بدن برزخی نفس ناطقه است}



    جلسه 17
    -میزان(ترازو) همه چیز انسان است.
    -منطق برای این تعریف شده که انسان را از شک در بیاورد.بعضی از مسائل هستند که در آنها شک راه ندارد مثل امور بدیهی(هوا روز است).
    -مردم شبانه روز با منطق صحبت می کنند و منطق از متن مردم برخواست.
    {خطای در ادراک دلیل بر نبود حقیقت و واقعیت نیست و نمی توان بر بدیهات شک کرد}
    {اصل : در مقام هویت الهی ، احدی راه ندارد} چه اینکه حضرت آقا فرمودند : الهی ، هرچه بیشتر فکر می کنم دورتر می شوم.


    جلسه 18

    -حرف حقیقت و درست، پایدار می ماند اما حرف بی ریشه بعد از مدتی از بین می رود.
    - وهم رهزن مسائل علمی است اما همین وهم باعث می شود که عقل به حرف بیاید.
    -فلسفه یعنی شناخت ، رسیدن ، فهمیدن حالات و احوال نظام هستی چه اینکه آقا فرمودند کتاب نظام هستی را فهمیده ورق بزنید که به همین حرف می فرمایند مقام محمود.

    -اگر فردی به شناخت کامل اشیاء دست پیدا کند امام است چه اینکه خداوند حکیم است.
    - نتیجه علم بی چارگی است که همین بیچارگی چه شیرین است( اشاره به مقام حیرت در نظام وجود)
    -مرز بین فیلسوف و سوفسطایی به اندازه تار مویی است که در قرآن فرمودند :اهدنا الصراه المستقیم ؛ که ائمه می فرمایند : پلی است که از مو باریک تر و از شمشیر تیزتر ؛
    که حضرت علامه می فرماید :ره دور است و تاریک است و باریک به دوشم می کشم بار گران را



    جلسه19
    سوال : در خواب های صادق که ما آینده را می بینیم چه اینکه هنوز آینده رخ نداده این به چه نحو است؟
    -در خواب قوه خیال به دنبال مخفیگاه نفس می گردد و به شخص نمایش می دهد که هر چه نفس قوی تر گردد خواب کمتر می بیند چه اینکه در ماه رمضان خواب انسان
    کمتر می شود.
    { دار،دار حقیقت است دار بازی نیست}
    -ما فکر می کنیم اگر چشم برزخی مان باز گردد خوب است، اگر باز شود ما تاب نداریم و مردم را به صورتهایشان دست می اندازیم که با صمدیت حق در تناقض است.

    -صفت درندگی اگر در طبیعت بخواهد تمثل پیدا کند به شکل گرگ در می آید( قوه خیال)
    {اساس کار نفس مخفی کاری است پس اسرار خودتان را به کسی نگویید تا نفس قهر نکند}
    {اصل مهم : عدل و قسط ، امام و انسان کامل است }



    جلسه 20
    -همه موجودات در حد خود محکم و استوار ند و تغییری در آنها نمی توان انجام داد که همه یکپارچه بر وزان حق آفریده شده اند.
    -خواهش من این هست که چشم حق بین داشته باشیم و حرف از باطل نزنیم که ربنا ما خلقت هذا باطلا
    توحید فطری : انسان تشنه به دنبال آب می گردد و نمی گوید حالا ببینیم که آب اصلا موجود و وجود دارد تا به دنبالش بگردم و هر موجودی برای خودش اسم اعظ دارد.
    - تا فرد سالم است به دنبال اسم اعظم نیست تا مریض شد فرد می گوید یا الله و یا لله که همین الله گفتن او اسم اعظم اوست.
    { افراد سوفسطایی با وهم خود بازی می کنند}
    -خودمان قرآنیم ، خودمان قیامت و دوزخ و بهشتیم خودمان قبر و برزخیم که در ابتدا باید آن مرگ واقعی که مفهوم و چشیدن دارد باید پیش بیاید و منظور از مرگ واقعی آن

    -مرگ جسم نیست که در ادامه دروس مبسوطا برای شما عزیزان شرح داده می شود
    {دروغ ، نفس را کج بار می آورد}
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  13. #79
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه21
    -واقعیت و حقیقت یعنی همان وجود.
    سوال : ببینید در این فضای نامتناهی عالم ، عدم راه دارد؟ آیا این سنگ و زمین و آسمان و من و شما از هیچ بوجود آمدیم؟ آیا روح و جسم ما 50 سال قبل نبود؟آیا فرزند از هیچی شکفته می شود؟
    -برای وجود موجودات قیاس نفرماید ؛ برای مثال نگوید این صندلی در اینجا هست اما در آنجا نیست پس نیستی این صندلی در آنجا موجود است و برای صندلی دو نوع
    وجود قائل شوید.صندلی را از موطن خودش نگاه بفرماید .



    جلسه 22
    -در مباحث هیئت ، نظریه عمر کهکشان و نظام هستی مطرح می گردد که می گویند برای مثال عمر عالم 30 میلیارد سال است ؛ خب شما این سال را غیر از این است که با محاسبه روز و شب شمسی یا قمری بدست آوردید که خود منظومه ما به دور ستاره شعرای یمانی می گردد که اگر مقیاس بگیریم منظومه شمسی ما به اندازه 1/7 جو و شعرای یمانی به اندازه کوه دماوند است که حرکت ما خیلی سریع تر از آن منظومه است و خود آن منظومه هم به دور منظومه دیگر و تا بی نهایت ، البته ما دعوایی با نظریه پردازان نداریم اما واقعا غیر ممکن است که بخواهیم عمری برای همین عالم تعیین کنیم.
    -یک کتابی نوشته اند که پیامبر بوسیله ی امواج به معراج رفته و چون نور سرعتش کمتر از آن امواج است پس پیامبر ترجیح داد که با آن امواج به معراج برود ، خب آقای
    نویسنده حالا به فرض اینکه پیامبر اینکار را کرده باشه ؛ یعنی پیامبر با این امواج به خدای عددی رسید و بعد از در رفتن از عالم به یک جسم رسید که به آن خدا می گویند.مشکل این حرف این است که نویسنده توحید صمدی برایش حل نشده است.



    جلسه 23
    -علوم هیئت علومی هستند که با توجه به خورشید و ماه و سیارات و....ما که در زمین هستیم را از جنبه ظاهری با آنها تطبیق می دهد
    - حتی در ذهن هم نمی توان عدم را تصور کرد و به واسطه وجود باید عدم را معنا کرد که در آینده حرف پیش می آید
    - اصل مهم : حقیقت گرداننده نظام است بلکه عین نظام است ( البته این اصل زمان می برد تا حل گردد که حرف برای آینده ست)(البته این عینیت به این معنا نیست که در
    و دیوار یعنی خدا. خیر. ان ها مخلوق خدایند. این عینیت یعنی هو معکم اینما کنتم.)


    جلسه 24

    -اصل: دو موضوع را باید مدنظر داشته و بعد از آن پیاده کنید :1- وحدت ذاتی(توحید صمدی قرآنی) 2- ولایت تکوینی(بریدن از انسان کامل همانا و غرق شدن همانا)
    -بسم الله الرحمن الرحیم را ولایت باید پیاده کند تا برای ما حل گردد.
    -زمان امتداد عرضی است که از حرکت انتزاع می شود و در قرآن آمده است که خداوند عالم را در 6 روز آفرید ؛خب در آن موقع که زمانی نبود چون خورشید نبود چون
    عالم وضع نشده بود حال باید ببینیم این 6 روز یعنی چه؟که حرفهای آینده است و طلب شما.
    -یونانیان به عالم می گفتند زینت(زیبایی) که حضرت آقا در الهی نامه می فرماید : در این شب عزیز اسم عالمت را می گذارم عشق آباد.
    - اثبات کردن خدا مانند آن است که ماهی درون دریاست و می خواهد اثبات کند که آب وجود دارد و به چه نحو است و به این توجه ندارد که از آب آمده و با آب است و
    اگر لحظه ای اورا از آب بگیرند می میرد
    - مردم چرا از مرگ می ترسند؟ چون خیال می کنند با مرگ نیست و نابود می شوند.



    جلسه 25
    -واقعیت را به لحاظ حد دار بودن موجودات قرار می دهیم و اگر آنها را به لحاظ حد دار بودن نگاه نکنیم می گوییم حقیقت.
    -واجب الوجود: موجودی که وجود ، ذاتی خودش هست و این موجود بوجود نمی یاید چون ذات خودش وجود است اما غیر واجب الوجود وجودشان ذاتی نیست و وجود را
    به آنها اعطا کرده اند که می گوییم ممکن الوجود
    -جسم قابل تقسیم است تا بی نهایت(مسائل اتم و شکافت اتم )
    -عموم مردم از جمله فیلسوف و مردم عادی به دنبال کوکو هستند ( خدا کجاست) که در حال حاضر مشکل من و شما در آن است که باید حرف حق را حل کنیم که
    خداوند عین نظام است.
    -در آیه ای از قرآن کریم آمده است که خداوند هر که را بخواهد هدایت می کند و هر که را بخواهد گمراه می کند ابن عربی در مورد این آیه می فرماید افرادی که هدایت
    بشوند به دنبال کوکو هستند اما آنهایی که گمراه هستند در مقام حیرت هستند که عالم نداریم و هر چه می بینند ابتدا خدا می بینند و اصلا عالمی نمی ماند و لازم ندارند تا هدایت شوند چون کی هدایت شود به چی هدایت شود که این مقام هوهو هست که حضرت علامه می فرمایند
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  14. #80
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 26
    ما از بچگی تا به حال با عالم خو کرده ایم در عالم لذت نمی بریم ؛ اگر ما از حقیقت بهره نگیریم فرق چندانی با سوفسطایی نداریم چون اگر افراد سوفسطایی از ما بپرسند که از حقیقت برای ما چه آوردی؟ آه در بساط نداریم تا عرضه کنیم پس باید از خوکردن بپرهیزیم تا کم کم حقیقت غذای ما گردد/ آیا من و شما با دیدن آفتاب ابتحاج نفسانی پیدا می کنیم؟
    اگر ما یک دفعه خلق می شدیم چه حالی پیدا می کردیم؟ باید به آن حال نزدیک شویم
    الهی از ذره همان لذت را می برم که از مجره می برم

    جلسه 27

    در مرحله عمل سوفسطایی هستیم برای مثال یک روز باران می بارد به خدا می گوییم که اینجا رو اشتباه کردی و یا خیلی موارد دیگر-باید آن حقیقت توحید برای ما پیاده شود تا از مقام سوفسطایی در بیایم.
    * در قرآن هر لفظی را به معنای متعارف مردم معنی نفرمایید برای مثال قرآن از آسمان صحبت می کند ما نباید همین آسمان بالای سرمان را معنی کنیم !
    ما از امام زمان چه می خواهیم ؟ همین نیست که ایشان ظهور کند ما برای گرفتن استخاره پیش ایشان برویم که برای ما استخاره بگیر که طرب می خوام بکارم آیا امروز روز خوبی برای طرب کاشتن است ! که این شده دین ما !
    * حقایق عقلی بعد زمان و مکان ندارد.

    جلسه 28

    در هرکجا که عادت پیش بیاید لذت از بین می رود.انسان باید دوبار متولد شود :تولد اول تولد از رحم مادر است تولد دوم باید از رحم طبیعت به در آید تا مائده های آسمانی نصیب او گردد ؛ اکثر مردم باید مرگ پیش بیاید تا تولد دوم پیدا کنند که اکثرا سقط می شوند یعنی بعد از آنکه آن سوی شدند باز خوی اینوری دارند و اگر بخواهند صاف شوند مثله آن است که درخت کج صاف گردد. که تکامل برزخی پیش می آید که مربوط به ناقصین است.که در قرآن به تعبیر عذاب برزخی یاد می شود که تو بهشت و جهنم خویشی.
    برای خروج از عادت باید آن 4 مرغ نفست را همانند ابراهیم بکشی یعنی خروس صفت نباشی-لاشخور نباشی-اردک صفت نباشی-طاووس صفت نباشی(دروس طهارت)
    که البته تا انسان این امور و صفات مربوط به نفس را بکشد تعبیر آقا مان : جان به لب آمد تا جام به لب آمد.

    جلسه 29

    سامری آدم عامی نبود که در برابر موسی بیاستد ؛ او برای خود خلصه عرفانی و ... داشت اما ریاضت کج کشید تا کج شد
    بعضی ها منتظر امام زمان هستند خب آیا تو که منتظر امام زمان هستی طاقت طباطبایی ، علامه شعرانی و استاد فرسیو و... داری تا برسد به امام زمان-اگر علامه ما خودش آن طور که از دین دارد به ما بدهد ما له می شویم و همه چیز را انکار می کنیم!
    که البته ما در محضر امام زمان هستیم اما منتظر ظهور زمانی(آینده) هستیم که انتظار باید عقلانی باشد.
    اصل : اهل الله نه این سویی اند و نه آنسویی

    جلسه 30

    خیال قوه است که باید حقایق ملکوتی را شکار کند// سرچشمه آب حیات انسانی بسم الله الرحمن الرحیم است.خروج از عادت پیامبر را معراج می گویند.حقایق ملکوتی مطابق با دریافت های نفسانی روزانه من و شماست.
    جهنم مظهر جلال علی و بهشت مظهر جمال علی است و پیامبر در معراج جهنم و بهشت را اینطور دیدند.
    اگر دیدید استادتان را در خواب به وضع بدی می بینید بدانید که خودتان آن وضع بد را داردید و اگر خوش دیدی معلوم ست که کار کردی و زحمت کشیدی که استاد تو آینه ی توست.
    خروج از عادت دائمی نیست و به زور نیست بلکه حقیقت نظام باید عطا فرماید و خروج از عادت هر فرد مطابق اوست
    *دل و قلب در اضطراب اند.
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


صفحه 8 از 14 نخستنخست ... 456789101112 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فلسفه تكرار نماز, فرقان کثرت از متن قرآن وحدت, قوه واهمه چه کار می کند؟, قابلیت در سایه گریه و طلب, قرآن موجودي غيبي, لیل بودن مرتبه قلب نسبت به روح, لیله القدر و نزول قران, مال غل گردن, ماوراء طبیعت و رحمت رحیمیه, محال به ذهن انسان نمی آید, مراتب وجود, مرتبه پایینتر رقیقت بالاست, مرتبه روح نسبت به مرتبه قلب روزست, مرد مظهر اسم الظاهر خدا, معنای عمیق ترشب و روز و مراتب انسان, معنای عمیقتر قبر, نفس انساني واستعداد قبول علم, نفس در تله دنیا, چه کسی در ملکوت آسمانها عظیم خوانده می شود ؟, چه کسانی مظهر امام غائبند؟, نتیجه دانش عمل بي ريا, نجبا و ابدال و رفع نیاز از متوسلین به امام زمان, نسیم سحر چون دم عیسوی, نسبت توانایی و انجام فعل, نشئه طبیعت رحمت رحمانیه است, هفت در جهنم, یکی از لطائف این دنیا, کلید ها و نکات بسیار ارزشمند, کتاب قرآن کریم, کتاب شهادت, کتاب غیبت, کدام سیر و سلوکی با ارزش ست؟, گنج بی زوالدانش, ۳ کتاب در عالم, پنج حس ما بعلاوه قوه خیال و ووهم 7 در جهنم, پیامبران گذشته وغیبت, پیش رفتن در نظام هستی با علم و مزاحمت, آفریده ها برای انسان در کارند, آیت الله صمدی آملی, آیت الله علامه حسن حسن زاده آملی, آب و علم, انا لا نضیع اجر من احسن عملا, انجیل برنابا و تصریح به این که عیسی مصلوب نشده, انسان ومقام لایقفی, اهل حکایت و نقل, اهل درایت و درک, ایت الله العظمی فی السماء, اخذ علم در عالم خواب به صورت آب يا شير, ادامه داشتن نبوت انبایی, اداره جهان خلقت با اسماء حسنای الهی, اسرار عبادات, اصل بودن غیبت در عالم, بیکرانه درون انسان, بدن ما وکثرات متضاد, بدن ما در هر نشئه ای قبر ماست, بدن و دنیا, بزرگترین ذکر نظام هستی علم است, بشارت به پیامبر اسلام در انجیل, تمرکز افكار بر افعال, توانایی تفهیم بر جاهل و فهم حقیقی, توانائی ادراک جزئی, توانائی رسیدن به مراتب, تا دهن بسته نگردد دل باز نشود, تطهیر خیال با علم, تعریف مرتبه خیال, جدول وجود امام زمان, حقیقت بودن مرتبه بالا, حقیقت حجاب ظهور اسم الباطن حق, حقیقت علم ِ اسم اعظم الهی است, حیوانات تمثلات ملکات انسانها, حیات حضرت الیاس و خضر با حفظ بدن عنصری, حجاب زن و اسم باطن, خنده پوست است و گریه مغز, خواب و یک سوم عمر, خود شناسی و خدا شناسی, خوراک بیش از ضرورت بلاهت زا, ختم نبوت تشریعی, دنیا و کثرات متضاد, دانش بی بيان مانند گنجي بدون انفاق, دانشمند و به ستوه نیامدن از دانش آندوزی, در حد بودن و غم و غصه, روز بودن مرتبه قلب نسبت به وهم, راه کسب قابلیت, رابطه ناتوانی و انتقاد, رابطه کامل شدن و دشمنی دیگران, سوزانندگی پرتو خورشید در سایه تمرکز, سحر وقت مسافرت رهروان, سخن در اسرار نظام هستی و افزایش مجهولات, سر مزاحمت در مسیر علم, شهادت امام حسین (ع) فاتحه الکتاب کتاب شهادت, شرف شمس چیست؟, طبیعت مقام جمعی, طبیعت رابط و جامع بین همه کثرات ضد هم, عقل مقام ادراک احکام کلی, عقل و هفت مدرک وهم و خیال و پنج حس درهای بهشت, عقل در تله غیب, علم و عزتش با افزایش, علم تاج سر, علم تشریح دار وجود, علم جفر علم به حقایق و رموز عالم, علم غذای روح انسان, علوم و فهم کلمات نظام هستی, عالم نور و قران, عالم ذر, عالم علم انباشته روی هم, عبادات وارتباط دلها, عدم بنوت عیسی در انجیل اصلی, غیبت امام زمان فاتحه الکتاب کتاب غیبت

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •