کلید سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
کلید
صفحه 9 از 14 نخستنخست ... 5678910111213 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 81 تا 90 , از مجموع 139
  1. #81
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 31
    -حالات عرفانی طوری است که ممکن است بروی بدن تاثیر بگذارد / درس باید درسی باشد که انسان را له کند.
    -تا ما ظرفیتمان را بالا نبریم آن حقایق را به ما نمی دهند هر چند که ما تشنه ایم/همه چیز عقل است چون همه چیز مفام دهشت دارد و طاقت آوردن در آن مقام چالش برانگیز است.


    جلسه 32
    -اساس کار طبیعت بر تدریج است برای همین خو می کنیم اما در حقیقت اگر عالم را بخواهیم بنگریم این می شود که جلوه کند نگار من تازه به تازه نو به نو/اصلا انسان طبعا مدل کهنه را دوست ندارد و طبعش زیبایی گوناگون را دوست دارد./ هر موقع انسان از عادت به در آید لذت می برد.عجیب است که هر انسانی با هر مقامی به قرآن مراجعه می کند.
    -زیبایی به متغیر بودن احوال و اوضاع طبیعت و نفس است//به جهنمی و به بهشتی حقایق می دهند اما جهنمی چون کثیف است آن حقایق را به خودش مخلوط می کند و به عذاب برای خودش تبدیل می کند اما بهشتی چون پاک است آن حقایق را خوش می بیند./
    -مزاج عالم ناپاکی را قبول نمی کند ؛ چون بافت عالم یکپارچه طهارت است و عالم درصدد انتقام بر می اید که اگر فردی ناپاکی کند آن انتقام را جهنم او می گویند.
    -اگر فردی به اندازه سر سوزنی قابلیت به فعل رسیدن استعدادی را داشته باشد خداوند قابلیت او را بی پاسخ نمی گذارد.


    جلسه 33
    -یک دوره از قرآن خواندنتان را به تفکر در آیات اختصاص بدهید که عالم آیت حق است/ به اندک کاری حجاب می شود چون نفس تن به کار نمی دهد ؛ نتیجه این می شود که با عالم حشر پیدا نمی کنید/ حالات عقلانی هر انسانی را به جبرئیل ، میکائیل و... تعبیر می کنند و وقتی که انسان از حالت مادی به حالت مثالی در آمد می گوییم مرگ شخص فرا رسیده است./دیگر در شان من و شما نیست که وقتمان را صرف خرید لباس های گوناگون و زرق و برقدار کنیم و به مقدار حاجت و نیاز از هر امر عادی برخوردار باشیم.
    -شرط مهم : سالک باید به 3 نکته توجه کند : 1- زبان بسته 2-تن خسته 3-دل شکسته ( اگر فردی شما را اذیت می کند شما در مقابلش در نیاید بلکه او را دعا کنید که شما را با خدا یکرو کرده )

    جلسه 34
    -در امور معنوی عجله نفرماید ، در پیدا کردن استاد عجله نفرماید ، نفس طوری است که با یک قطع علاقه از بیرون و پرداختن به درون فوران می کند.// در هر مقام عرفانی که باشیم باید شریعت را رعایت کنیم.انسان کامل در هر شانی است در آن شان ایشان مشغله پیدا نمی کند و هم عالم ملکوت را دارند و هم عالم ماده را اما برای من و شما اینطور نیست.
    -دعا در زدن ملکوت است.
    -شادی ، خنده ، گریه ، خواب ،بیداری چیست؟ از کجا آمده ام به کجا می روم ؟ کل عالم معماست ! سراسر قرآن معماست ! وجود انسان معماست ! که حل اینها قیامت حقیقی انسان است./ دم به دم به عالم فکر کنید و عالم خوانی کنید.


    *جلسه 35
    استاد صمدی آملی (حفظه الله) خلاصه جلسات 1 الی 34 را تلاوت کردند تاکید داریم اگر بریتان امکان دارد یک مروری داشته باشید.
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  2. #82
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 36
    -شر یعنی نقص ، زشتی که هیچ موجودی نقص خود را نمی خواهد و هر موجودی برای بقای خود شبانه روز در کار است.ذات هیچ موجودی شر نیست مثلا آتش برای گرم کردن است حالا فردی دستش به اشتباه روی آتش قرار گرفته در اینکه آتش حرارت می دهد که نمی توان نتیجه گرفت که آتش شر است./
    -به سیر طبیعی موجودات هر کجا که دست زده ایم خراب کردیم مگر در جاهایی مثل تلفن و امثال این مسائل./
    -باید مسئله درد کشیدن را حل کرد، اگر درد نباشد مریض به دنبال درمان نمی گردد و تمام تحقیقات علمی می خوابد
    -لذت ادراکیست ملایم با طبع شما اما درد ادراکی است ناملایم با طبع شما

    جلسه 37
    -باید اسما الله را در خود پیاده کنیم، انسان کامل خداوند را بی واسطه می شناسد و خدا را به خدا می شناسد اما من و شما با واسطه زمین و ماه و... به وجود خدا پی می بریم. درد علی در شب ها این بود که یارانش کمتر خواهان علم بودند و تک تک حامل اسرار بودند و علی وظیفه داشت که به آنها علم را القا کند و برای همین درد می کشید.
    اعمال خود را بپایید چون این اعمال در آینده به نحوی از شما و یا از نسل شما کفاره اعمالتان گرفته می شود چه خوب و چه بد.ائمه اطهارمان را مورد آزار و اذیت قرار دادند نتیجه صدامی شد که ....
    -پیامبران را کشتند نتیجه فلسطین امروزی که دائما در اضظراب است که این وزان حق است و دلیل بردار نیست
    -لذت و درد ادراک است.

    جلسه 38
    -خداوند حکیم است و ساخته اش کامل است اما انسان چون کمال مطلق نیست ساخته خود را به آزمایش می گذارد و ممکن است اشتباه است که اصطلاحا به عنایت فاعل تعبیر می فرمایند. تمام اوصاف ،اوصاف ذاتی او هستند .تمام انسان ها از انسان کامل و ناقص احساس طلب از خداوند دارند چه اینکه علی در نماز خدا را می خواهد و بعضی خواهان بهشت و بعضی ترس از جهنم عبادت می کنند.
    -آتش سوزاندنش به ذات نیست چون صفت سوزاندن در ذات او نیست و به واسطه است و لذا ابراهیم در مقام قرب فریضه فرمود یا نار سلام علی ابراهیم و آتش سرد شد چون سوزاندن ذاتی اش نیست و افعالی است اگر ذاتی بود نمی شد سرد شود
    - در متن ذات گوسفند دریدن گرگ هست و لذا اگر گرگ نباشد گوسفند پژمره می شود این قضیه را می توان در شرور دیگر بسط داد اما هنوز جایه حرف باقی است.

    جلسه 39
    -مرغ و تخم مرغ را با هم قیاس نفرماید چون هر دو در موطن خودشان کامل هستند ./ هر گناهی یک اثری در عالم خارج دارد چه اینکه هیچ کس از آن گناه باخبر نباشد . نفس انسانی طوری آفریده شده که تمام موجودات آمادگی این را دارند که مشهود او باشند اما باید برای علم زانو زد
    -تمام موجودات عالم در جایگاه خود وقوف دارند یعنی اگر ذره ای را دستکاری کنیم موجودات دیگر به هم می ریزند.
    -اگر شیطان باید فریب کاری کند این باید جبر باشد؟ نه حضرت آقا می فرماید : جبلی است که این حرف در دروس آینده باز خواهد شد.


    جلسه 40
    -هدف از خلق موجودات این بود که خداوند می خواست خودش را برای خودش جلوه دهد که عرفا می گویند خداوند به خاطر اینکه این حقیقت مخفی بود ، ظاهر شد. خداوند بهجت و سرور ذاتی دارد و چون او دارد ما هم داریم و خوشحال می شویم که در آیات آمده است که ما هستیم که شما را می خندانیم و می گریانیم. حق متعال در 3 جا لذا دارد : 1- ذات 2- صفات 3- افعال
    -اساس کار همیشه از آنور هست و جلوه اش در اینور که اساس خلقت بر ربوبیت است .نمیشه در یک نفر صفتی باشد اما آنرا بروز ندهد مثلا نقاش صفت نقاش بودن را دارد و نقش می زند بر آن بوم و اولین نفری که لذت می برد خودش هست.
    -مورچه را می بینی در عین وجود بودن ، حکیم است ، علیم است ، و دیگر اسما الله در او تجلی می کند.
    -مثال حضرت علامه : مثال خدا و خلق مثل موج است به دریا یعنی موج جدا از دریا نیست و دریا جدا از موج.
    - شیطان را نمی توان از عالم برداشت و لازمه برداشتن اش این است که یکی از اسما الله به نام مضل را برداریم که نمی شود
    - خدا، گدا گدا می کند و بعد گدا ، خدا خدا می کند.
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  3. #83
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 41
    -اگر انسان دیده راست بین پیدا کند از دیدن چهره دل آرای نظام هستی سیر نمی شود که اگر آن دید، دید عقلی باشد انسان لذت عقلی می برد .
    -انسانی که از استعدادش استفاده نکند در سر حد حیوان می ماند
    -.فکر در محدوده ذات نیست بلکه در حدودات اشیا ست و ذهن قابلیت درک بی نهایت را در همه ابعاد ندارد.
    - شیطان اسم مضل را عبادت می کند ؛ حیوان سمیع و بصیر را و انسان الله را عبادت می کند که مراد از انسان انسان عقلانی ست.


    جلسه 42
    -از او در نماز او را بخواهید
    -اگر امور دنیایی ما بوسیله دعا و کرامات حل شود دیگر نیازی به علم و تحقیق نیست پس اگر حقیقتی را به شما دادند زود دست به کار نشوید و ادب مع الله داشته باشید.


    جلسه 43
    -از توحید بالاتر نداریم ؛ معاد ما همان توحید ماست که توحید و معاد همان هو است.
    - هر شی در حد خود کمال است .
    -اثبات در ذهن ماست و در فکر نمی توان عالم را عوض کرد چون عالم ، عالم است و غیر قابل تغییر .
    - برای تقویت کردن نفس آنچیزی که نفس خواهان آن ست آن را انجام ندهید با همین کار می توان نفس را کم کم قوی کرد البته از روی شریعت نه همچون مرتاضان هندی.
    -یک نیت ، یک حرف در عالم تاثیر دارد.


    جلسه 44
    -انسان موجودی است ممتد از عالم ماده تا عوالم دیگر
    -.تک تک ما عالم هستیم .
    - می شود به مکاشفه رسید اما رسندگان به توحید صمدی اندک اند.
    - ما فقیر به ذات ایم و اوست غنی به ذات .
    - ما خیلی از خواسته هایمان را نباید از ائمه بخواهیم چون خودمان را کوچک کردیم منظور اینکه دست شما زخم می شود نیاز به پانسمان دارد خودتان هم شاید بتوانید درمان کنید اما برای این زخم کوچک به پیشگاه فوق تخصص رشته کذایی نمی روید . که هنوز ما امام شناس نشدیم و ائمه را برای دنیای خودمان می خواهیم اصل : انسان کامل قطب نظام هستی است.


    جلسه 45
    -در ذره ذره کلمات وجودی موجودات علم هست و عا لم علم انباشته روی هم هستند.
    - قبل از اینکه سخنی بگویید خودتان آن سخن را چشیده باشید تا در طرف تاثیر خاص خودش را بگذارد .
    -تمام ساخته های حق کامل و بی الگو هستند اما صنعت روز به روز در حال تکامل است چون بشر ناقص است اما تکامل در بافت موجودات راه ندارد یعنی آب یعنی این - خورشید یعنی این و ...
    -فردی که به ذات کبریایی دارد و وجودش ذاتی خودش هست متکبر است و لذا یک متکیر در عالم داریم.
    اصل : انقلاب در ذات محال است .
    - با مفاهیم ابتدایی خودمان نمی توانیم احادیث معصومین را تفسیر کنیم ؛ غذای انسان نظام هستی است و نظام هستی را به دید حیوانی نگاه نکنید.
    -عارف به جایی می رسد که فقط یک وجود را می بیند. اسماء جمالی انسان را دلداری می دهند و اسماء جلالی برای انسان دلداری می کنند .
    ***در ابتدا تفکر انسان را دلداری می دهد و سپس دلبری می کند که از تفکر ذکر بر می خیزد .
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  4. #84
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 46
    -نمی توان گفت این زمین بعنی خدا ؛ این خاک یعنی خدا چون این حد است و وجود حد ندارد و ظهور وجود است که حد می پذیرد
    -دید حد دار بودن موجودات را بردارید و دید علیم بودن ، حکیم بودن اشیا را نگاه کنید چون موجودات وجود هستند و وجود یعنی حق صراط مسقیم یعنی این .
    -تمام موجودات آیت حق اند .
    -شریف ترین ذکر آن است که از متن خود شخص تراوش کند.
    معرفی کتاب : اصول کافی قسمت توحید

    جلسه 47
    -انسان بوسیله تفکر ره رسیدن به ماوراطبیعت را پیدا می کند . ما در این مسیر نباید به توانی های طبیعی مان آسیب برسانیم . اگر خودمان را پاک نگاه داریم می توانیم در آن نشئه هم به کمال برسیم ؛ اما ناپاکان حقایق آن نشئه را کج و کوله می گیرند.
    - تفکر کوره ایست که اگر انسان ثابت قدم باشدمی تواند قوه خیال افسار گسیخته را تربیت کند.
    ** یکی از کارهای بسیار پسندیده برای پاکسازی ، محاسبه اعمال از صبح تا زمان خواب شب هست که در آخر شب انسان محاسبه کند که آیا کارهای روزش متناسب بوده یا نه ! این محاسبه کار قوه عقل است
    - موجودات را به دید حد دار بودنش نگاه نفرماید یعنی خداست دارد خدا می کند.

    جلسه 48
    - نظام ، نظام تدریج است ؛ تابستان به صورت دفعی جای خود را به زمستان نمی دهد.
    -سیر و سلوک به معنی هماهنگ خود با عالم طبیعت است.برای مثال اگر می خواهید گرسنگی برای تعدیل قوه شهوانی بکشید آرام آرام این کار را بکنید که اگر دفعی این کار را بکنید باعث ضربه های جبران ناپذیر به جسم تان شده اید.
    -خواب اولین پله مسافرت به ماوراطبیعت است منتها نباید آلوده باشیم تا خواب های رنگ گرفته ببینیم./ چرا خدا نیاز به خواب ندارد؟
    -چون خدا فقر ذاتی ندارد که نیاز به شکار عالم داشته باشد ما نیاز به خوب داریم که خواب انسانی نشسته است نه درازکش.
    -قوه خیال مخلص ترین قوه ماست چون مثله یک آینه اعمالمان را نشان می دهد و نوعی پاک کننده شماست.

    جلسه 49
    -ائمه عالم را به دید کامل و اکمل می دیدند و افراد ابتدایی به دید ناقص و کامل . / حرکت یعنی به فعلیت رساندن استعدادی
    -برای مثال مرغ و تخم مرغ - نگوییم تخم مرغ نسبت به مرغ ناقص است؛ در متن تخم مرغ ، مرغ هست و تخم مرغ کامل و مرغ اکمل است.
    ** الان در علوم دانشگاهی ما سر سفره غربی و شرقی ها نشستیم و آنها از ماجلو ترند و ما آنها را دشمن می دانیم ؛ اگر بنا باشد به همین اندازه که به موجودی تفکر کنیم و فقط لذت حسی ببریم دانشمندان آنها جز الهیون هستند چون روز و شب در حال تحقیق و تفکر هستند .
    *** علم تشریع دار وجود است / / ثمره علم باید حیمان و حیرت باشد چه در مفهوم و چه در شهود و لذا بعضی از ملائکه در حیمان محض اند و هرچه می بیند او می بینند و انسان باید به آنجا برسد .
    -طوری برنامه تان را درست کنید که خانواده را به هم نزنید و همه چیز را داشته باشید و در شب زمانی را به خدا و موجودات اختصاص دهید.

    جلسه 50
    -حضرت آقا در این دروس مخرج را کسی که از نقص به سوی کمال می برد معنا می فرماید(کمال و اکمل )
    سوال : آیا هر تک تک موجودات مخرج دارند و یا یک مخرج داریم که همه موجودات را به سوی اکمل می برد؟ از جنبه علم تجربی نمیشه مخرج را فرض کرد چون علم تجربی کارش چیزه دیگری ست و با تفکر و قوه عقل باید به آن مخرج رسید !
    ** عالمان قیاس نمی کنند مثلا فردی کلاس اول است و فرد دوم کلاس سوم . آیا نفر اول ناقص است ؟ پس هر موجودی را در موطن و جایگاه خودش نگاه بفرماید .
    -لذت تفکر به علم مرکب است نه علم بسیط ؛ همه موجودات علم بسیط دارند اما راه پیمودن با علم مرکب است که جان به لب می آورد و همه به دنبال علم مرکب هستند که بدانند که می دانند.
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  5. #85
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 51
    برای یادگیری علم ارزش دارد که انسان به زحمت بیوفتد و راه طولانی بپیماید تا عالم گردد / حکمت و فلسفه راخداوند باید القا کند . مثلا چطور در جامعه جاهلی عرب به محمد ص حقایق دادند و به دیگران ندادند ؟
    عالم کوره انسان سازی است و انسان کال است و باید اینقدر مشکلات پیش بیاید تا این انسان کال پخته شود و حالت بگیرد .
    * علم حقیقی آن است که معلم خداوند باشد و موجودات مجرد عقلی باشند که آنها علم محض اند و وقتی که انسان در پیشگاه آنها قرار دارد عند الله می شود که باید طهارت در تمام شئون داشته باشیم که برکت با نجاست نمی سازد . * هر که پاک است ابدی است.
    باید از جنبه پاکی ظاهر به پاکی باطن برویم تا بافتمان شریف گردد .نظام هستی تاریکی نیست دنیا تاریک است . راه مجاز راه علم فکری است.

    جلسه 52
    در حرکت استکمالی موجود در متن وجود خودش حس نیاز می کند که آن نیازداشتن کمال است . یعنی دوست داشتن به دارا بودن در متن فقیر تعبیه شده است . دارا ذاتا فقیر را دوست دارد و فقیر ذاتا غنی را دوست دارد و در ابتدا غنی باید فقیر را دوست داشته باشد ( اصل ) و در مرحله بعد فقیر به دنبال غنی راه بیفتد ( فرع ) / از بچگی به دنبال کمال هستیم و در متن ذات ما کمال خواهی تعبیه شده است .
    چرا در ابتدا ما تصور می کنیم که خداوند را کسی بوجود آورده است ؟ چون ما ذاتا فقیرایم و وقتی به موجودی می رسیم که او ذاتا غنی است در ابتدا سوال می کنیم که آیا تو هم ذاتا فقیری و این سوال برای همه پیش می آید.

    جلسه 53
    موجودی که در حرکت است و به سوی کمال می رود معنا ندارد که دوباره به ناقص برگردد و این راه ندارد . یکی از اشکالات که به جمله می گیرند مسئله قیامت است و دوباره زنده شدن ( حضرت عیسی ) ! معمولا انبیا افرادی را زنده می کنند که استعداد تکامل داشتند اما ناگهان از عالم رفتند ؛ حضرت آقا برای جمله بالا می فرماید : شفاعت را باید از اینجا ببریم .
    اثر وجودی عالم چقدر و اثر وجودی جاهل چقدر است ؟ هر چه انسان علم و عمل بیشتری داشته باشد اثر وجودی او بیشتر است . حرکت در موچودی که فاقد کمال است معنی دارد در صورتیکه آن موجود استعداد کمال را داشته باشد .
    مجموعه هستی در سکون است چون خداوند در سکون است و دارای تمامی کمالات است.

    جلسه 54
    اتصال به اسماالله به آسانی بدست نمیاید حتما باید سختی بکشید { مهلتی بایست تا خون شیرشد }
    اگر برادران یوسف که جهنم برای یوسف بودند و به منزله تازیانه بودند نبود یوسف یوسف نمی شد . پیامبران حجت هستند و ما بهانه ای نداریم چون بیشترین سختی های برای آنها پیش آمده اما مقاومت کردند . رهبانیت در اسلام نیست چون نمی توان از کوره در رفت و بگوید به اتصال اسما الله پیدا کردم
    اجزا حرکت : مبدا - مقصد - بستر _مسیر خاص

    جلسه 55
    موجودات پیوستگی به هم دارند مثلا یک دانه در خاک بوسیله آب رشد می کند . تمام موجودات در حرکت جوهری هستند که با حرکت از نقص به کمال می رسند . بحث مصل بحثی است که می گوید چرا پرتغال به این ریخت است ؟ چرا انسان سر به طرفه بالا و پاها پایین و... میشود از مناسبات طبیعی فرمایشاتی کرد ( علوم زیستی ) اما دلایل دیگر دارد !
    هیچ موجودی از سرشتی که در ذاتش هست بر نمی گردد . مثلا جناب شیطان سرشت اش بر گمراهی است . تمام انبیا جمع بشوند شیطان از سرشت اش بر نمی گردد و * هر چه که اتفاقی نیست دین و آئینی دارد . اتقاقی نداریم مثلا در جایی که دلیلش را نمی دانند می گویند اتفاقی ؛ اگر اتفاقی در عالم داشته باشیم قانون علیت نقض می شود .
    اثر هر شخصی نموداره دارای موثر است و هر کسی اثرش را دوست دارد و لذا کل عالم محبوب حق است .{ شاگردان اثر استاد هسنتد- فرزند اثر پدر و مادر است }
    هیچ انسانی بی استاد نیست . استاد کامل خداوند ست و خدا استاد به ذات و دیگران استاد بالعرض اند. * پدر یا استاد نمی خواهد عقیم بماند و خلق را نمی توان برداشت چون خداوند عقیم می ماند و *عقیم بودن جز سرشت وجود نیست .
    این سرای هستی یک کتابخانه است و هر موجود یک کتاب ست و این کتابها را فهمیده و چشیده ورق بزنید و
    ببینید یک کلمه ناروا در این کتابها می بینید.
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  6. #86
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 56
    در هر علمی اصول و کلیات مهم اند . ما باید اصول و کلیات را از عرفان بگیریم و پیاده کنیم که مثلا آن اصول در مولانا به شکل دیوان شمس در آمده یا مثلا در حضرت محمد به صورت قرآن تجلی کرده است و اینها مطابق بافت فرد است . اسم اعظم سنگین است و هر کسی تحمل درک اش را ندارد . باید در عالم پیر شد . متن وجودی تو اسم اعظم توست . / حقیقت عین نظام است .
    نفس مجرد است و هر چه که تا الان کسب کرده در درونش باقی است . خداوند را در خلوت با اسم شریف یا ماهی سیئات بخوان تا یبدل السیئات بالحسنات بشویم .
    اصل : همه موجودات یکپارچه هدف دارند و هدف همان یکی است.

    جلسه 57
    م دانشگاهی در مورد این سو موجودات صحبت می کنند اما علوم فلسفی و عرفان و علوم الهی در مورد آنسوی موجودات صحبت می کنند / انسان مثالی شرح انسان مادی است ، انسان عقلی بعد عقلی انسان است و انسان الهی فقط بعد الهی است که غیر راه ندارد که هر موجودی همین سلسله مراتب را دارد مثلا درخت بعد جسمانی ، بعد مثالی ، بعد عقلانی و الهی دارد که تمام مراتب از یکدیگر جدا نیستند .
    انسان می تواند یکپارچه ادراک باشد تا بی نهایت . می شود از مادی یک جسم به مادی تمام موجودات پی برد ؛ اینطور موجودات در حد مادی بودن هم پیوسته هستند.عالم جبر نیست بلکه جبلی (سرشت ) است . ( خداوند جبر نمی کند.

    جلسه 58
    بسم الله الرحمن الرحیم مطابق هرسوره ای معنای خاص دارد و بسم الله یک معنای خاص دارد - تاثیر نماز دوری کردن از فحشا و منکر است اما خود نماز یعنی چه ؟ به محض اینکه سکوت کردی قوه خیال شروع می کند به خیال پروری و نمی توان با این خیال جنگید باید همه چیز باشد و شما سعی کنید که توحد داشته باشید / مطلقا از خودتان انتظار را بردارید ( یعنی منتظر رزق و روزی نباشید که به ازای کاری که کردید ) چون با غیرت انسانی و الهی در تضاد است

    جلسه 59
    همینکه سکوت کار انسان بشود از درون فریاد ها دارد ؛ خواب یک نوع سکوت است . سکوت آنچه را که سر است تجلی می دهد . آنهایی که پر حرف اند کم عقل اند ( روایت ) - روزه یک نوع سکوت در مرتبه پایین است ( هر چه را بخواهید با او محشور می شوید )
    بزرگترین حجاب همین بدن طبیعی است و این حجاب اقتضا هایی دارد که نمی گذارد به کمال برسیم و معمولا با موت طبیعی از حجاب در می آورند
    علم امام عمل است.

    جلسه 60
    در بین موجودات پیوستگی وجودی دارند . حرکت جوهری مربوط به جسم اشیا ست . اعمال انسان اثر تکوینی بروی نظام هستی می گذارد . هر کجا ماده هست کثرت داریم اما تجرد وقتی داریم یک حقیقت داریم
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  7. #87
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 61
    -اگر ذره ای از عالم را برداریم عالم به هم می ریزد و موجودات به هم پیوسته اند .
    -قرآن مراتب دارد که شامل : قرآن کتبی ، قرآن عینی می باشد.
    - موجودات پیوستگی وجودی دارند که همان توحید صمدی است .
    -وجود هر چه را می خواهد بنویسد در طبیعت می نویسد .
    - آن که اهل سر است دهنش بسته است . طبیعت دهنش بسته است و فقط با محرمش صحبت می کند .اشراقی مسلکان با سکوت از عالم سر می گیرند و مشائیان با تحقیق می گیرند . انی انا الله گفتن هر موجودی به اندازه سعه وجودی خودش است .
    - خدا ، جدا نیست که اگر جدا باشد خدا نیست .
    -فکر حد است برای همین در ذات خدا گفتند تفکر نکنید چون ذات بی نهایت است و فکر محدود .
    -عدم را عقل نمی تواند بگیرد چون وجود نیست
    -توحید جاهل : خداوند در آسمان هفتم است برای همین از دید ما دور است.

    جلسه 62
    در کنار درس و بحث تان به مطالعه کتب نجوم و طبیعیات بپردازید و در آن تفکر کنید.


    جلسه 63
    -حالات انسان با زمان مکان و دیگر موجودات در ارتباط است . مثلا اکثری مردم در شب حالات خوبی دارند مگر کسانی که ابوالزمان و مکان هستند که در هر حالی حالشان الهی است .
    -قرآن ما را به تفکر تشویق می کند . مثلا وقتی که در انبار مورچه ها آذوقه کپک می زند ملکه شان دستور می دهد آذوقه را جلوی نور ماه قرار دهید تاکپک از بین رود .

    جلسه 64
    -عالم یک واحد به هم پیوسته است .
    -معمولا برای مثال زدن در چگونگی نحوه پیوستگی اجزاء خانه را مثال می زنند که آجر از فلزات جدا نیست اما با هم تشکیل خانه را می دهند و با هم در ارتباطند .
    -افزایش مطالعات دینی باعث موفقیت در علوم دیگر می شود . قبل از تولد ما در نظام هستی بودیم و هستیم که هستیم .
    -در بافت من و شما سیارات ، ستاره ها ، زمین و غیره دخیل هستند.

    جلسه 65
    -در سن 40 سالگی انسان پخته می شود و قبل از آن کال است و هر چه قدر درس بخواند باز کال است و این 40 سال کوره است از بچگی تا آن سال .
    - در هر دوره ای از سن انسان عطش هایی است که مطابق با طبیعت باید این عطش را سیراب کرد و تا سیراب نشود بازیگر می ماند.
    -اجازه بدهید فرزندان بازی هایشان را بکنند . شهوت باید با ازدواج سیراب گردد .
    - معمولا بعد از 40 سال جرقه می زنند .
    -خیال اطوار وجودی خودتان است .
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  8. #88
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 66
    -انسان به اطوار گوناگون آفریده شده و عالم هم اطوار گوناگون دارد .
    -یاس نداشته باشیم و امید داشته باشیم حتی اگر گناهکار باشیم .
    -باب نطام هستی باب رحمت مطلقه الله است .
    -دوام بر طهارت داشته باشید تا روزی قرآنیتان زیاد شود.

    جلسه 67
    -تمام موجودات ائم از جمادات ، نباتات و حیوانات براساس علم و شعور خاص حرکت می کنند و خطا هم در کارشان نیست و قوه دراکه دارند و جان دارند و حقیقتی دارند .
    -همه موجودات کلمات و اسما الله دارند .
    -از من کیستم خود سوال کنید .
    -نظام هستی بر روی یک قائده است .
    - انسان الهی خوبی و بدی نمی بیند و خیر مطلق می بیند.

    جلسه 68
    -تمام برکات زیر نطر حرکت است .
    -محصل و معلم به سوی یکدیگر حرکت می کنند اما محصل حرکت استکمالی دارد و معلم خرکت تکمیلی .
    -عالم یکپارچه حرکت است و چرا همه در حرکت اند ؟ محرک کیست ؟ کجا باید محرک را پیدا کرد؟
    -عصا اژدها شود حیرت دارد اما کره زمین ، آب ، خاک ، اتم و انسان حیرت ندارد ؟
    -عالم معماست.

    جلسه 69
    -برای اینکه خوابهایتان مشوش نشود با یک فرد انسان حشر پیدا کنید .
    - صورت ما مانند یک آینه است که حاکی از درون ماست اما خواننده می خواهد و اینها واقعیت است .
    -حتی حیواناتی مثل بره یا گوسفند صورت گرگ را از غیر گرگ تشخیص می دهند اما ما فرد گرگ صفت را نمی توانیم تشخیص دهیم چون خواننده نیستیم .
    -ولایت وظیفه دارد شکوفا کند استعدادها را اما با اسم باطن و ظاهر .
    -هر کجا که صنعت دخالت در امور طبیعی نظام کرده به هم زده مگر جاهایی که کمک حال طبیعت بوده.

    جلسه 70
    -رابطه بین من ما و تن ما چگونه است ؟ آیا شبیه لانه و پرنده است ؟ آیا شبیه قلمی است که انسان با آن می نویسد ؟ آیا این روح یا نفس قبل از انعقاد نطفه بوده ؟ آیا مادی است ؟
    -3 دیدگاه در مورد نفس : 1- نفس جسمانی الحدوث است (همه چیز را مغر کنترل می کند )2- نفس روحانیت الحدوث است(قبل از بدن روح بوده چون موجود مجرد است ) 3- نفس حداث است به واسطه بدن
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  9. #89
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 71
    -نفس موجود مجرد است اما بواسطه بدن برای تکامل خودش
    -می گوییم ما اینجا هستیم اما نفس موجود جدا از زمان و مکان است.
    -ریشه تمام خباثت ها جهل است و علم مادر همه پاکی هاست
    -رساله را بخوانید تا احکام پیاده شود تا نورانی شوید.

    جلسه72
    رابطه بین بدنتان و خودتان را پیدا کنید تا به توحید راه پیدا کنید .
    راه مستقیم خداشناسی خودمان هستیم و هر چقدر خود را بشناسیم خدا را شناخته ایم .
    نفس غیر از جسم است و باید رابطه بین این دو را جستجو کرد و به سرش رسیدن مشکل است و باید از کانال وجودی خود پیشرفت .
    معنای کلمه در کجای کلمه خوابیده ؟
    (تشبیه به نفس ) قلم و نویسنده که قلم قلم است اما نویسنده کیست؟

    جلسه 73
    الفاظ به یک نحوی رهزن هستند.
    وجود اهل حد نیست و حد مربوط به مادیات است .
    یکی از اسرار اینکه می پرسند خدا کجاست همین تفکر حد بینی موجودات است و اگر بخواهیم در این حدود به دنبال حق بگردیم نمی شود توحید صمدی را پیاده کرد و توحید می شود عددی .
    حواس 5گانه برای این طور وجودی مان است ، برای درک آن طور وجودی حواس دیگر لازم است.
    برهان صدیقین این است که خود را دفعی ببینی و تلقین شود که دفعی به دنیا آمده ای.


    جلسه 74
    انسان به ذات خودش آگاه است و ذات خودش را ادراک می کند .
    تعلق استکمالی این است که اگر از نفس بپرسی چرا به بدن تعلق داری می گوید که بدن وسیله تکامل من است و آلت و وسیله است.
    اکثری مردم از تعلق استکمالی بی خبرند و با بدن طبیعی خو می کنند که به این می گویند ((عادت )).
    مرگ یعنی قطع تعلق تدبیری نه اقطع تعلق استکمالی چون در آن نشئه هم تعلق استکمالی داریم اما با بدن مثالی که تکامل برزخی می شود .
    خروج از عادت یعنی با این بدن طبیعی باشد اما در عین حال به فکر ذات باشد و موت اختیاری است .
    در اوایل راه قوای جسمانی رهزن می شوند و باید کار کرد تا این قوا در اختیار نفس ناطقه قرار گیرند نه اینکه قوا را بکشیم بلکه امت وسط باشیم و هر کار به اندازه شریعت انجام دهیم .
    هر موجودی اطوار وجودی دارد مثلا با گوش می شنود که این طوری است ، با چشم می بیند که این طوری است که انسان را طور طور آفریند .
    اصل عملی : فرض کن با همین اعضا و جوارح که هستی- هیچ بلد نیستی و الفاظ نمی دانی و دست از عادت بردار و خودت را یک دفعه ببین که در آن حال محو تماشای آن حقیقت می شوی . قرآن را چون با این طور می خوانیم جز سیاهی نمی بینیم چه اینکه قرآن نور است پس ما باید طورمان را عوض کنیم.

    جلسه 75
    نفس همانطوری که بدن علاقه تدبیری دارد به بدن مثالی هم علاقه تدبیری دارد.
    انسان باید از 2 کانال پیشرفت کند : بینایی و شنوایی.
    بعضی از افراد می گویند آقا بخر و برو دنیا تموم میشه و شما هنوز در فکر نفس هستید . شما در جواب بگویید : پس شما حیوان هستید؟ ! ایشون عصبانی می شود که آقا جسارت است و ما انسانیم و با حیوان فرق می کنیم. پس از راه حیوانات برانید . بگوید :انسان بودنتان در چیست ؟ تنها جوابش دین است که شریعت حد انسانی را تعیین و نگه دارنده ماست .
    در مناظره فردتان باید از 3 نوع شخصیت برخودار باشد :
    1- دلیل و برهان بخواهد . 2- پند و اندرز حسنه را قبول کند . 3- اهل جدل باشد که با همان اثبات دین می شود همین افراد را اثبات کرد.{ تشریعیات از متن تکوینیات بر می خیزد }
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


  10. #90
    عضو خودماني
    توحید صمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 1,009      تشکر : 700
    2,231 در 814 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    توحید صمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    جلسه 76
    انسان از طریق تلقین می تواند خیلی از بیماری ها را درمان کند .
    خودت با خودت باش و از غیر دست بکش .
    تفکر منتهی به این حال می شود ، اما زود دست به کار نشوید .
    دستورالعمل وهمی : در فضای آرام و خاموش در هوایی ملایم چشم ها را بسته و در آن فضا نباید به شی وابسته باشد و به خود تلقین کنی که من این جسم نیستم و هیچ نمی دانم و هیچ نمی فهمم تا انشاالله به حقیقت خود دست یابی هرچند از راه وهم.

    جلسه 77
    در رفتن از دست قوه لامسه مشکل تر از بقیه قواست .
    چون برای دیدن ، شنیدن ، بوئیدن و چشیدن ابتدا باید به نحوی لمس صورت بگیرد بعد مغز پردازش کند و بقیه امور .
    چون قوه لامسه در سراسر بدن ریشه دوانده. بدن باید در تلقین سالم باشد .
    لبخند داشتن باعث انبساط اعضا می شود اما نه مسخره بازی و پوچ گرایی. بعضی ها با خنده درمان می شوند و بعضی نیز با غضب .
    انسان به واسطه وهم در خود می تواند چیزهایی درست کند که در خارج وجود ندارد.

    جلسه 78
    سیر علمی کردن یک دستورالعمل عملی است .
    نفس ناطقه داخل نطفه است و در دامن طبیعت است باید نفس ناطقه از طبیعت سفر کند و به عالم مجردات برسد .
    هر چه می بینیم جسم است پس ابتدا باید جسم کل را شناسایی کنیم که همان برنامه تفکر در عالم .
    در رساله شریف انه الحق آقا از تلقین نوشتند .
    بعضی می گویند شیخ الرئیس شراب خوار بوده بله بوده اما شراب عقلی می خورده که انسان فوق عقل شود نه این شرابی که با خوردن آن مادون عقل فرد می شود . اشاره به آیات قرآن در مورد شراب طهورا

    جلسه79
    اشارات و تنبیهات شیخ الرئیس کتاب سنگین و بسیار شریف ماست . اشارات یک دوره دستورالعمل عملی وعلمی ست برای رشد و تکامل این جنین انسانی برای سفر به ماورا اطبیعت.که خواجه طوسی آن را شرح فرموده . اگر کسی اشارات روزی اش نشود به جانم قسم که از فهم خطاب محمدی به دوراست( حضرت آقا ) .
    همه اشارات می خوانند و همه اشارات تدریس می کنند اما درک سر آن روزی هرکس نمی شود .
    اگر امام خمینی ذوق فلسفی و عرفانی نداشتند ما چقدر در گرفتاری بودیم .
    ایشان با 3 نامه به حوزه علمیه - گورباچوف و تفسیر سوره حمد به جامعه فهماند که ما خون عزیزانمان در راه قرآن و علم الهی ریخته شد و در راه فهم کتابهای شیخ الرئیس و ملاصدرا و ... شهید دادیم.

    جلسه 80
    تباین عزلی یعنی دو موجود قابل جمع نباشند و اثر وجودی یکدیگر را از بین ببرند مثل آب و آتش اما نفس و بدن اینگونه نیست و بین هر دو انس است.
    تباین وصفی دو شی این است که در طول هم باشند که یکی از این اشیا می تواند در وصف آن یکی دخالت کند ولی نمی توان گفت که شی اول یعنی شی ثانی.
    مثلا چشم یکی از شئون نفس است اما نمی توان گفت چشم یعنی نفس ، چشم اشاره به صفت دیدن نفس می کند. این قضایا در توحید راه گشا هستند .
    هر کجا قرآن ان الله آورده آنجا به عنوان اصل مطرح شده.
    زمانی که می خواهید خدا و دین را برای بچه تان وصف کنید مثالی بزنید و بعد از فهماندن آن مثال بگویید که حرف فوق این است که درآینده می فهمی .
    و گرنه کودک به مشکل می خورد چون حرف اشتباه در کودک ریشه می کند و بعد ها سخت می توان آن ریشه ها را کند.
    چه عجیب است که قرآن مرجعی است که هر کس با هر مرتبه علمی باید قرآن بخواند ؛ از عوام گرفته تا ائمه و پیامبر قرآن باید بخوانند و بالا بروند.
    کلید
    اللهم ارزقنا حلاوت ذکرک و لقائک و الحضور عندک
    بمعرفة حججک سیما معرفة حجتک حجة ابن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه
    و معرفة اولیائک سیما معرفة ولیک نجم الدّین

    حسن حسن زاده آملی


صفحه 9 از 14 نخستنخست ... 5678910111213 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فلسفه تكرار نماز, فرقان کثرت از متن قرآن وحدت, قوه واهمه چه کار می کند؟, قابلیت در سایه گریه و طلب, قرآن موجودي غيبي, لیل بودن مرتبه قلب نسبت به روح, لیله القدر و نزول قران, مال غل گردن, ماوراء طبیعت و رحمت رحیمیه, محال به ذهن انسان نمی آید, مراتب وجود, مرتبه پایینتر رقیقت بالاست, مرتبه روح نسبت به مرتبه قلب روزست, مرد مظهر اسم الظاهر خدا, معنای عمیق ترشب و روز و مراتب انسان, معنای عمیقتر قبر, نفس انساني واستعداد قبول علم, نفس در تله دنیا, چه کسی در ملکوت آسمانها عظیم خوانده می شود ؟, چه کسانی مظهر امام غائبند؟, نتیجه دانش عمل بي ريا, نجبا و ابدال و رفع نیاز از متوسلین به امام زمان, نسیم سحر چون دم عیسوی, نسبت توانایی و انجام فعل, نشئه طبیعت رحمت رحمانیه است, هفت در جهنم, یکی از لطائف این دنیا, کلید ها و نکات بسیار ارزشمند, کتاب قرآن کریم, کتاب شهادت, کتاب غیبت, کدام سیر و سلوکی با ارزش ست؟, گنج بی زوالدانش, ۳ کتاب در عالم, پنج حس ما بعلاوه قوه خیال و ووهم 7 در جهنم, پیامبران گذشته وغیبت, پیش رفتن در نظام هستی با علم و مزاحمت, آفریده ها برای انسان در کارند, آیت الله صمدی آملی, آیت الله علامه حسن حسن زاده آملی, آب و علم, انا لا نضیع اجر من احسن عملا, انجیل برنابا و تصریح به این که عیسی مصلوب نشده, انسان ومقام لایقفی, اهل حکایت و نقل, اهل درایت و درک, ایت الله العظمی فی السماء, اخذ علم در عالم خواب به صورت آب يا شير, ادامه داشتن نبوت انبایی, اداره جهان خلقت با اسماء حسنای الهی, اسرار عبادات, اصل بودن غیبت در عالم, بیکرانه درون انسان, بدن ما وکثرات متضاد, بدن ما در هر نشئه ای قبر ماست, بدن و دنیا, بزرگترین ذکر نظام هستی علم است, بشارت به پیامبر اسلام در انجیل, تمرکز افكار بر افعال, توانایی تفهیم بر جاهل و فهم حقیقی, توانائی ادراک جزئی, توانائی رسیدن به مراتب, تا دهن بسته نگردد دل باز نشود, تطهیر خیال با علم, تعریف مرتبه خیال, جدول وجود امام زمان, حقیقت بودن مرتبه بالا, حقیقت حجاب ظهور اسم الباطن حق, حقیقت علم ِ اسم اعظم الهی است, حیوانات تمثلات ملکات انسانها, حیات حضرت الیاس و خضر با حفظ بدن عنصری, حجاب زن و اسم باطن, خنده پوست است و گریه مغز, خواب و یک سوم عمر, خود شناسی و خدا شناسی, خوراک بیش از ضرورت بلاهت زا, ختم نبوت تشریعی, دنیا و کثرات متضاد, دانش بی بيان مانند گنجي بدون انفاق, دانشمند و به ستوه نیامدن از دانش آندوزی, در حد بودن و غم و غصه, روز بودن مرتبه قلب نسبت به وهم, راه کسب قابلیت, رابطه ناتوانی و انتقاد, رابطه کامل شدن و دشمنی دیگران, سوزانندگی پرتو خورشید در سایه تمرکز, سحر وقت مسافرت رهروان, سخن در اسرار نظام هستی و افزایش مجهولات, سر مزاحمت در مسیر علم, شهادت امام حسین (ع) فاتحه الکتاب کتاب شهادت, شرف شمس چیست؟, طبیعت مقام جمعی, طبیعت رابط و جامع بین همه کثرات ضد هم, عقل مقام ادراک احکام کلی, عقل و هفت مدرک وهم و خیال و پنج حس درهای بهشت, عقل در تله غیب, علم و عزتش با افزایش, علم تاج سر, علم تشریح دار وجود, علم جفر علم به حقایق و رموز عالم, علم غذای روح انسان, علوم و فهم کلمات نظام هستی, عالم نور و قران, عالم ذر, عالم علم انباشته روی هم, عبادات وارتباط دلها, عدم بنوت عیسی در انجیل اصلی, غیبت امام زمان فاتحه الکتاب کتاب غیبت

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •