از خدا بی واسطه بخواهیم! سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
از خدا بی واسطه بخواهیم!
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11
  1. #1
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض از خدا بی واسطه بخواهیم!




    انسان وقتی بدنیا می آید ، دو چیز است که هیچگاه از او جدا نخواهد شد ، 1 – نیاز به غذای جسم 2 – نیاز به غذای روح
    و این دو نیاز است که مانند هاله ای سنگین ، روی زندگیش می گسترد و همه تصمیماتش را تحت الشعاع قرار می دهد . و حتی همین دو هستند که می توانند بهترین ابزار برای بهره کشی دیگران از او باشند .
    از خدا بی واسطه بخواهیم!
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  2. تشكرها 2


  3.  

  4. #2
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض




    خوشه ای از وصایای امام علی(ع) به فرزند عزیزش امام حسن(ع)
    همه بشریت در هماره تاریخ ، می دانسته اند ، که در آفرینش وجود کاملی هست که به هیچ چیز از جنس نیازهای ما نه محتاج است و نه وابسته ، و هموست که قادر مطلقی است که می تواند به همه کس ، همه چیز بدهد .
    اما چگونه باید از او خواست؟ ، و یا او چگونه می شنود؟ و یا از همه مهمتر، او چگونه می دهد؟
    این تنها سوال مشترکی است که همه انسان ها با آن مواجه بوده و با پاسخی که به آن می دهند پایه های سرنوشت خویش را گذارده و بنای آنرا می سازند .
    و البته همین جا نیز هست که در آسیب شناسی دلایل وابستگی انسان ها به دیگرانی از جنس خودش ، در طول تاریخ ، به این نکته اساسی می رسیم که : «هرگاه انسانهایی ، فرصت پیدا کردند تا خود را بیابند و در دست یابی به خزائن مادی و معنوی جهان هستی ( آنهم به هر اندازه ) از دیگران پیشی بگیرند و در این مسیر در چنگال نفس خود اسیر شدند ، اهریمن وار دیگران را به زیر سلطه خویش کشیدند و آنگونه رفتار کردند که نتیجه اش چیزی نبود جز استثمار و استحمار آنها. »1
    به مردم القا کردند که " خداوند آنقدر بزرگ است و دور که شما کوچکترین ها ، امکان حتی فکر کردن به او را نخواهید داشت ، چه رسد به آنکه از او افاضه فیضی بخواهید و یا اجابت دعایی و یا اعطای نعمتی! "
    پس باید دیگرانی باشند تا واسطه این امر شده ، هم برایتان دعا و طلب کنند ، و هم در گرو آبرو و شان ملکوتیشان ، از او ، برایتان ، فیض و رحمت و نعمت ، دست و پا کنند!
    اما آیا واقعا اینگونه است؟ آیا همویی که تک تک خلق را عیال خود دانسته 2 و به خلقت همه آنها مباحات کرده است 3، بشر را خلق کرده تا بر او فخر و تکبر کند ؟ و یا در جایگاهی بس رفیع بنشیند و عطای رحمت خویش را محصور به موانعی از جنس همین آدمیان کند که هرگاه اینان خواستند ، او عطا نماید ؟!!
    حاشا و کالله ، که او هرگز چنین نبوده و نیست، که او نه درخلقت، محتاج شریکی بوده 4 و نه در عطا و بخشش ، نیاز به واسطه ای 5 ، که او " غنی عن العالمین 6 " است .
    در این جا گوشه ای از کلام امام همام علی ( ع ) در وصایایش به فرزند عزیزش امام حسن ( ع ) را می آوریم ، که چقدر زیبا و دلنشین ، وجود خداوند حکیم را برایش توصیف می کند و چگونه او را به او فرا می خواند !!
    از خدا بی واسطه بخواهیم!
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  5. تشكرها 2


  6. #3
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض




    پسرم، اول خودسازى!


    پسرم! همانا تو را به تقوی الهی سفارش مى كنم كه پیوسته در فرمان او باشى ، و دلت را با یاد خدا زنده كنى ، و به ریسمان او چنگ زنى ، چه وسیله اى مطمئن تر از رابطه تو با خداست اگر سررشته آن را در دست گیرى .7
    از خدا بی واسطه بخواهیم!
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  7. تشكرها 2


  8. #4
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض




    پسرم، فقط خداوند صاحب همه چیز و همه علم و جاودانه است!
    پسرم! در وصیت من درست بیاندیش ، بدان كه در اختیاردارنده مرگ همان است كه زندگى در دست او، و پدیدآورنده موجودات است . همو مى میراند ، و نابودكننده همان است كه دوباره زنده مى كند ، و آنكه بیمار مى كند شفا نیز مى دهد . بدان كه دنیا جاودانه نیست ، و آنگونه كه خدا خواسته است برقرار است ، از عطا كردن نعمتها ، و انواع آزمایشها ، و پاداش دادن در معاد ، و یا آنچه را كه او خواسته است و تو نمى دانى .
    پس اگر درباره جهان ، و تحولات روزگار مشكلى براى تو پدید آمد آن را به عدم آگاهى ارتباط ده ، 8
    از خدا بی واسطه بخواهیم!
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  9. تشكرها 2


  10. #5
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض




    پسرم ، خداوند واسطه ای برای نعمت و رحمتش قرار نداده است !


    بدان ، خدایى كه گنجهاى آسمان و زمین در دست اوست ، به تو اجازه درخواست ( بی واسطه از او) داده ، و اجابت آن را ( فقط خودش ) بعهده گرفته است .
    تو را فرمان داده كه ( فقط ) از او بخواهى تا عطا كند ، درخواست رحمت كنى تا ببخشاید ، و خداوند بین تو و خودش كسى را ( به عنوان واسطه ) قرار نداده تا حجاب و فاصله ( بین تو و خودش ) ایجاد كند ،و تو را مجبور نساخته كه به شفیع و واسطه اى پناه ببرى. و در صورت ارتكاب گناه در توبه را مسدود نكرده است . در كیفر تو شتاب نداشته ، و در توبه و بازگشت ، بر تو عیب نگرفته است .
    در آنجا كه رسوایى سزاوار توست ، رسوا نساخته ، و براى بازگشت بخویش شرائط سنگینى ( اعم از شفاعت کسی و یا شان و منزلت واسطه ای ) مطرح نفرموده است .
    در گناهان ، تو را به محاكمه نكشیده ، و از رحمت خویش ناامیدت نكرده ، بلكه بازگشت تو را از گناهان ، نیكى شمرده است .
    از خدا بی واسطه بخواهیم!
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  11. تشكرها 2


  12. #6
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض




    پسرم ، کلید گنجینه های الهی فقط خواست توست از او!

    هرگاه او را بخوانى ، ندایت را مى شنود ، و چون با او راز دل گویى راز تو را مى داند ، پس حاجت خود را ( فقط ) با او بگوى ، و آنچه در دل دارى نزد او باز گوى ، غم و اندوه خود را در پیشگاه او مطرح كن ، تا غمهاى تو را برطرف ، و در مشكلات تو را یارى رساند .
    از گنجینه هاى رحمت او چیزهایى را درخواست كن كه جز او كسى نمى تواند عطا كند ، مانند عمر بیشتر، تندرستى بدن ، و گشایش در روزى ،( و بدان که ) خداوند كلیدهاى گنجینه هاى خود را در دست تو قرار داده ( نه هیچ واسطه ای دیگر ) ، چرا كه به تو اجازه دعا كردن و خواستن داد . پس هرگاه اراده كردى مى توانى با دعا ، درهاى نعمت خدا را بگشایى ، تا باران رحمت الهى بر تو ببارد .
    هرگز از تاخیر اجابت دعا ناامید مباش ، زیرا بخشش الهى باندازه نیت توست .
    گاه ، در اجابت دعا تاخیر مى شود تا پاداشی بیشتر ازخواسته دعا كننده بدهد .
    گاهى درخواست مى كنى اما پاسخ داده نمى شود ، زیرا بهتر از آنچه خواستى به زودى یا در وقت مشخص ، به تو خواهد بخشید ، یا به جهت اعطاء بهتر از آنچه خواستى ، آنرا اجابت نمى کند، زیرا چه بسا خواسته هایى دارى كه اگر داده شود مایه هلاكت دین تو خواهد بود.
    پس خواسته هاى تو بگونه اى باشد كه جمال و زیبایى تو را تامین ، و رنج و سختى را از تو دور كند ، که نه مال دنیا براى تو پایدار، و نه تو براى مال دنیا باقى خواهى ماند .
    از خدا بی واسطه بخواهیم!
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  13. تشكرها 2


  14. #7
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض




    پی نوشت ها :
    1 - نامه 31 نهج البلاغه - بر اساس ترجمه محمد دشتی
    2- الخلق عیال الله – رسول اكرم ( ص) بحار، ج 74، ص 316
    3 - فتبارک الله احسن الخالقین – سوره مومنون ، آیه 14
    4 - ام جعلوا للله شرکا خلقوا کخلقه فتشابه الخلق علیهم قل الله خالق کل شیئ و هو الواحد القهار، سوره رعد ، آیه 16
    5 - اذا سئلک عبادی عنی فانی قریب اجیب دعوه الداع اذا دعان – سوره بقره – آیه 186
    6 - سوره آل عمران ، آیه 97
    7 - انی اوصیک بتقوی الله ای بنی ولزوم امره ، و عماره قلبک بذکره ، والا عتصام بحبله و ای سبب اوثق من سبب بینک و بین الله ان انت اخذت به
    8 - فتفهم یا بنی وصیتی ، و اعلم ان مالک الموت هو مالک الحیاه ، و ان الخالق هو الممیت ، و ان المفنی هو المعید ، و ان المبتلی هو المعافی ، و ان الدنیا لم تکن لتستقر الا علی ما جعلها الله علیه من النعماء ، و الابتلاء ، و الجزاء فی المعاد ، او ما شاء مما لا تعلم ، فان اشکل علیک شی ء من ذلک فاحمله علی جهالتک
    9 - اعلم ان الذی بیده خزائن السموات و الارض قد اذن لک فی الدعاء ، و تکفل لک بالاجابه ، و امرک ان تساله لیعطیک ، و تسترحمه لیرحمک ، و لم یجعل بینک و بینه من یحجبک عنه و لم یلجئک الی من یشفع لک الیه ، و لم یمنعک ان اسات من التوبه و لم یعاجلک بالنقمه ، و لم یعیرک بالانابه ، و لم یفضحک حیث الفضیحه بک اولی ، و لم یشدد علیک فی قبول الانابه ، و لم یناقشک بالجریمه و لم یؤیسک من الرحمه ، بل جعل نزوعک عن الذنب حسنه
    10 - فاذا نادیته سمع نداک ، و اذا ناجیته علم نجواک ، فافضیت الیه بحاجتک ، و ابثثته ذات نفسک ، و شکوت الیه همومک ، و استکشفته کروبک ، و استعنته علی امورک ، و سالته من خزائن رحمته ما لا یقدر علی اعطائه غیره ، من زیاده الاعمار ، و صحه الابدان ، و سعه الارزاق ثم جعل فی یدیک مفاتیح خزائنه بما اذن لک فیه من مسالته ، فمتی شئت استفتحت بالدعاء ابواب نعمته ، و استمطرت شابیب رحمته ، فلا یقنطنک ابطاء اجابته ، فان العطیه علی قدر النیه و ربما اخرت عنک الاجابه ، لیکون ذلک اعظم لاجر السائل ، و اجزل لعطاء الامل و ربما سالت الشی ء فلا تؤتاه ، و اوتیت خیرا منه عاجلا او آجلا ، او صرف عنک لما هو خیر لک ، فلرب امر قد طلبته فیه هلاک دینک لو او تیته ، فلتکن مسالتک فیما یبقی لک جماله ، و ینفی عنک و باله ، فالمال لا یبقی لک و لا تبقی له
    از خدا بی واسطه بخواهیم!
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  15. تشكرها 2


  16. #8
    کارشناس پاسخگوی سایت
    محمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 727      تشکر : 1,690
    4,146 در 728 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض بررسی کلام امیرالمومنین علی (ع) - 1




    مبحثی که در اینجا آورده شد ، مبحث جالبی بود منتها نحوه چینش مطالب ، به نحو صحیحی صورت نگرفته و می تونه برخی از شبهات را القاء کنه ، خصوصا آنجاها که داخل پرانتز کلماتی به عبارت اصلی اضافه شده ، که میتونیم بگیم ، سبب شده ، مراد اصلی کلام امیرالمونین چیز دیگری به نظر برسه !

    اجازه بدید قبل از ورود به بحث
    اشاره ای به تفکر شیعه امیرالمومنین(ع) ، و تفکر وهابیت داشته باشیم !

    شیعه معتقده ، رجوع به بزرگان دین و معنویت ، و واسطه قرار دادن آنها به درگاه الهی امریست پسندیده و مشروع !


    اما وهابیت مدعیست نتیجه واسطه قرار دادن انبیاء و اولیاء و شهدا در درگه الهی ، شرک و سبب خروج از دین و واجب القتل شدن است!


    اما اونها این بار برای اثبات ادعای خودشون به فرازی از کلام امیرالمونین(ع) استناد کردند و با افزودن پرانتزهایی به کلام ایشان درصدد اثبات ادعای خودشون بر اومدند که ما الان به اون میپردازیم .


    اما اصل کلام حضرت :

    حضرت در فرازی از نامه 31 نهج البلاغه خطاب به امام مجتبی(ع) (که بدست معاویه (امیرالمومنین اهل عامه) به شهادت رسید) میفرمایند:


    وَاعْلَمْ، أَنَّ الَّذِي بِيَدِهِ خَزَائِنُ السَّموَاتِ وَالاَْرْضِ قَدْ أَذِنَ لَكَ فِي الدُّعَاءِ، وَتَكفَّلَ لَكَ بِالاِْجَابَةِ،أَمَرَكَ أَنْ تَسْأَلَهُ لِيُعْطِيَكَ، وَتَسْتَرْحِمَهُ لِيَرْحَمَكَ، وَلَمْ يَجْعَلْ بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ مَنْ يَحْجُبُكَ عَنْهُ، وَلَمْ يُلْجِئْكَ إِلَى مَنْ يَشْفَعُ لَكَ إِلَيْهِ، وَلَمْ يَمْنَعْكَ إِنْ أَسَأْتَ مِنَ التَّوْبَةِ، وَلَمْ يُعَاجِلْكَ بَالنِّقْمَةِ، [وَلَمْ يُعَيِّرْكَ بِالاِْنَابَةِ]، وَلَمْ يَفْضَحْكَ حَيْثُ الْفَضِيحَةُ [بِكَ أَوْلَى]، وَلَمْ يُشدِّدْ عَلَيْكَ فِي قَبُولِ الاِْنَابَةِ، وَلَمْ يُنَاقِشْكَ بِالْجَرِيمَةِ، وَلَمْ يُؤْيِسْكَ مِنَ الرَّحْمَةِ، بَلْ جَعَلَ نُزُوعَكَ عَنِ الذَّنْبِ حَسَنةً، وَحَسَبَ سَيِّئَتَكَ وَاحِدَةً، وَحَسَبَ حَسَنَتَكَ عَشْراً، وَفَتحَ لَكَ بَابَ الْمَتَابِ، فَإِذَا نَادَيْتَهُ سَمِعَ نِدَاك، وَإِذَا نَاجَيْتَهُ عَلِمَ نَجْوَاكَ، فَأَفْضَيْتَ إِلَيْهِ بِحَاجَتِكَ، وَأَبْثَثْتَهُ ذاتَ نَفْسِكَ، وَشَكَوْتَ إِلَيْهِ هُمُومَك، وَاسْتَكْشَفْتَهُ كُرُوبَكَ، وَاسْتَعَنْتَهُ عَلَى أُمُورِكَ، وَسَأَلْتَهُ مِنْ خَزَائِنِ رَحْمَتِهِ مَا لاَ يَقْدِرُ عَلَى إِعْطَائِهِ غيْرُهُ، مِنْ زِيَادَةِ الاَْعْمَارِ، وَصِحَّةِ الاَْبْدَانِ، وَسَعَةِ الاَْرْزَاقِ. ثُمَّ جَعَلَ فِي يَدَيْكَ مَفاتِيحَ خَزَائِنِهِ بِمَا أَذِنَ لَكَ فِيهِ مِنْ مَسْأَلتِهِ، فَمَتَى شِئْتَ اسْتَفْتَحْتَ بِالدُّعَاءِ أَبْوَابَ نِعَمِهِ، وَاسْتَمْطَرْتَ شآبِيبَ رَحْمَتِهِ، فَلاَ يُقَنِّطَنَّكَ إِبْطَاءُ إِجَابَتِهِ، فَإِنَّ الْعَطِيَّةَ عَلَى قَدْرِ النِّيَّةِ، وَرُبَّمَا أُخِّرَتْ عَنْكَ الاِْجَابَةُ، لِيَكُونَ ذلِكَ أَعْظمَ لاَِجْرِ السَّائِلِ ...


    و بدان آنكه گنجينه‏هاى آسمان و زمين در دست قدرتش مى‏باشد به تو اجازه دعا كردن و وعده اجابت داده است. و به تو فرمان داده از او طلب كنى تا به تو عنايت فرمايد و از او تقاضاى رحمت نمايى و او برايت رحمت فرستد. و كسى را بين تو و خودش حجاب قرار نداده تا تو را از او باز دارد و تو را اجبار نكرده كه حتما براى ارتباط با او واسطه‏اى همراه ببرى و اگر مرتكب گناه شدى از توبه كردن منعت ننموده است. و در كيفر دادنت شتاب نكرده و در آن موقعى كه سزاوار رسوا شدن بودى رسوايت نساخته و در قبول توبه‏ات بر تو سختگيرى نكرده و گناهت را محاسبه ننموده و از رحمتش مأيوست نفرموده، بلكه برگشت از گناه را برايت شايسته شمرده و هر گناهت را يكى به حساب آورده و هر كار نيكت را ده تا محسوب نموده و برايت در توبه و خشنود ساختن را گشوده، بنا بر اين هر وقت او را بخوانى ندايت را مى‏شنود و هرگاه با او راز دل گويى نجوايت را مى‏داند پس حاجت خود را به او مى‏گويى و راز دلت را در پيشگاهش آشكار مى‏سازى و از اندوهايت به او شكايت مى‏كنى و از او دفع گرفتاريهايت را طلب مى‏نمايى و بر كارهايت كمك و يارى مى‏جويى و از خزانه‏هاى رحمتش چيزى را مى‏خواهى كه از غير او ساخته نيست. از قبيل طول عمر، سلامتى بدن، توسعه روزى، و بعد پروردگارت كليد گنجهاى خود را در دو دستت نهاده به تو اجازه سؤال از خود را داده تا هرگاه اراده كردى درهاى نعمت او را به وسيله دعا بگشايى و بارش باران رحمتش را طلب نمايى اگر دعايت دير مستجاب شد نوميد نشوى كه عطاياى الهى بستگى به نيّت دارد و گاهى اجابت را تأخير مى‏اندازد تا پاداش سؤال كننده را بيشترنمايد جزاى آرزومند كاملتر گردد...
    از خدا بی واسطه بخواهیم!

  17. تشكرها 2


  18. #9
    کارشناس پاسخگوی سایت
    محمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 727      تشکر : 1,690
    4,146 در 728 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض بررسی کلام امیرالمومنین علی (ع) - 2




    اما ببینیم وهابیتی که دستشان به خون صد ها هزار شیعه ، رنگین شده ، با اضافه کردن ، «فقط» هایی ، به عبارت امیرالمومنین چگونه ، درصدد القای این مطلبند که نه ، امام علی میخواد بفرماید فقط باید و باید و باید بدون واسطه ، از خدا حاجت بخواهی !

    ترجمه وهابیت که توسط یکی از کاربران محترم آورده شده:

    ... به تو اجازه درخواست ( بی واسطه از خودش) داده ، و اجابت آن را ( فقط خودش ) بعهده گرفته ، تو را فرمان داده كه ( فقط ) از او بخواهى تا عطا كند ، درخواست رحمت كنى تا ببخشاید ، و خداوند بین تو و خودش كسى را ( به عنوان واسطه ) قرار نداده تا حجاب و فاصله ( بین تو و خودش ) ایجاد كند ،و تو را مجبور نساخته كه به شفیع و واسطه اى پناه ببرى. و در صورت ارتكاب گناه در توبه را مسدود نكرده.... و براى بازگشت بخویش شرائط سنگینى ( اعم از شفاعت کسی و یا شان و منزلت واسطه ای ) مطرح نفرموده...

    ابتدا فراز پایانی تحریف را از سوی آنها بررسی مینماییم که حضرت فرمود :

    وَلَمْ يُشدِّدْ عَلَيْكَ فِي قَبُولِ الاِْنَابَةِ، وَلَمْ يُنَاقِشْكَ بِالْجَرِيمَةِ

    که آنرا وهابیت اینگونه ترجمه کردند !

    و خدا براى بازگشت بخویش شرائط سنگینى ( اعم از شفاعت کسی و یا شان و منزلت واسطه ای ) مطرح نفرموده

    واقعا من نمیدونم که این کلام حضرت ،
    چه ربطی به مسئله شفاعت ، که آسان کننده اموره داره ، که اینها برای خودشون آنگونه ترجمه کردند که گذشت؟!

    هر انسان بیغرضی متوجه میشه که منظور از کلام حضرت اینه :

    اگر مرتكب گناه و بعد از اون پشیمون شدی ، بر تو سختگیری نکرده که مثلا
    شرط و شروطی مطرح بشه ، (که چه میدونم باید 90 روز روزه بگیری و یا خلاصه هرگونه سختی های عجیب و غریب به خودت بدی تا بتونی توبه کنی) ، نه ، لازم نیست ، بلکه همینکه ، از صمیم قلب و بواسطه رعایت آدابی که از طریق آیات و احادیث متعدد معرفی شده ، پشیمون بشی برای توبه و بازگشت کافیه ، و خدا هم آنقدر مهربانه که در كيفر دادنت شتاب نمیکنه!

    پس برخلاف تحریف علنی در منظور امیرالمومنین ، این کلام
    هیچ ربطی به مسئله شفاعت که یک امر آسان کننده و به قول معروف یک نوع پارتی بازی (آن هم با شرایطی خاص) به حساب میاد ، نداره !


    از خدا بی واسطه بخواهیم!

  19. تشكرها 2


  20. #10
    کارشناس پاسخگوی سایت
    محمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 727      تشکر : 1,690
    4,146 در 728 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض بررسی کلام امیرالمومنین علی (ع) - 3




    اما بریم سراغ فراز اول عبارت تا ببینیم مقصود حضرت چیست :

    بدان کسیکه خزائن زمین و آسمان در دست اوست به تو اذن داده در دعا که او را صدا بزنی (دقت بفرمایید که عبارت مطلقه و اشاره نداره که با واسطه قرار دادن انبیاء و اولیا و شهدا باشد یا بدون واسطه قرار دادن اینها ، برخلاف تحریف وهابیت ، که شرط کردند ، بدون واسطه بودن را) و اگر صدا زدی (بازهم کلام حضرت مطلق است) خداوند آن دعا را اجابت خواهد نمود ، و امر کرده که او را بخوانی (بازهم عبارت مطلقه و چگونه خواندن بازهم ذکر نشده) تو را عطا خواهد نمود (که البته بر اساس آیات و احادیث دیگر ، این هم ، مشروط است). و از او تقاضاى رحمت نمايى و او برايت رحمت فرستد. و كسى را بين تو و خودش حجاب و مانعی قرار نداده تا ( بواسطه آن مانع نتونی به خداوند برسی و آن مانع) تو را از او باز دارد (حالا من متوجه نشدم که از کی تاحالا ، انبیاء و اولیاء و شهدا ، از موانع رسیدن به خدا به حساب آمده اند؟!) ، و (البته) تو را اجبار نكرده كه حتما براى ارتباط با او واسطه‏ اى همراه ببرى (پس حتمنی نیست اما ادب چه حکم میکند؟!)

    بله خدا از رگ گردن هم به انسان نزدیک تره ، منتها انسانی که بارها نافرمانی خدا رو نموده و گستاخانه در برابر دستورات الهی ایستاده ، آیا این
    اوج بی ادبی نیست که با پر رویی ، به درگاه الهی بره و حاجت هم طلب کنه ؟!

    به قول معروف در دیزی بازه ، حیای گربه کجا رفته ؟!

    آیا واقعا با ادبانه تر نیست ، انسانیکه غرق در محرمات الهیه ، حداقل وقت تقاضای حاجت ،
    گستاخی رو کنار بگذاره و بهترین بندگان خدا رو واسطه قرار بده ، تا حداقل ذره ای ، حیاء و ادب هم رعایت بشه !



    از خدا بی واسطه بخواهیم!
    ویرایش توسط محمدی : 02-04-1390 در ساعت 13:13

  21. تشكرها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •