ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
صفحه 3 از 8 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 77
  1. #21
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    gol.






    31- بالاتر از روسپیدى

    قال ابوعبدالله علیه السلام: من باب عند قبرالحسین علیه السلام لیلة عاشورا لقى الله یوم القیامة ملطخا بدمه كأنما قتل معه فى عرصة كربلا.(31)


    امام صادق (ع) فرمود: كسى كه شب عاشورا در كنار مرقد امام حسین علیه السلام سحر كند روز قیامت در حالى به پیشگاه خدا خواهد شتافت كه به خونش آغشته باشد، مثل كسى كه در میدان كربلا و در كنار امام حسین علیه السلام كشته شده باشد.

    32- نشانه‏هاى ایمان



    قال ابو محمدالحسن العسكرى علیه السلام: علامات المؤمن خمس: صلاة الخمسین، و زیارة الاربعین، والتختم فى الیمین، و تعفیر الجبین والجهر ببسم الله الرحمن الرحیم.(32)


    امام حسن عسكرى علیه السلام فرمود: نشانه‏هاى مؤمن پنج چیز است: 1 ـ پنجاه رکعت نماز( نماز یومیه و نمازهای نافله) 2 ـ زیارت اربعین 3 ـ انگشتر به دست راست كردن 4 ـ بر خاك سجده كردن 5 ـ بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.

    33- رواق منظر یار



    قال رسول الله (ص): الا و ان الإجابة تحت قبته والشفاء فى تربته، و الائمة علیهم السلام من ولده.(33)


    پیامبر خدا(ص) فرمود: بدانید كه اجابت دعا، زیر گنبد حرم او و شفاء در تربت او، و امامان علیهم السلام از فرزندان اوست.‏

    34- تربت و تربیت‏



    قال الصادق علیه السلام: حنكوا اولادكم بتربة الحسین (ع) فإنها امان.(34)


    امام صادق (ع) فرمود: كام كودكانتان را با تربت حسین (ع) بردارید چرا كه خاك كربلا فرزندانتان را بیمه مى‏كند.

    35- بزرگترین دارو

    قال ابوعبدالله علیه السلام: فى طین قبرالحسین علیه السلام الشفاء من كل داء و هو الدواء الاكبر.(35)


    امام صادق (ع) فرمود: شفاى هر دردى در تربت قبر حسین علیه السلام است و همان است كه بزرگترین داروست.

    36- تربت و هفت حجاب‏

    قال الصادق علیه السلام: السجود على تربة الحسین علیه السلام یخرق الحجب السبع.(36)


    امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت حسین علیه السلام حجابهاى هفتگانه را پاره مى‏كند.

    37- سجده بر تربت عشق

    ‏كان الصادق (ع) لا یسجد الا على تربة الحسین (ع) تذللا لله و إستكانة الیه.(37)


    رسم حضرت امام صادق (ع) چنین بود كه: جز بر تربت حسین (ع) به خاك دیگرى سجده نمى‏كرد و این كار را از سر خشوع و خضوع براى خدا مى‏كرد.

    38- تسبیح تربت

    قال الصادق (ع): السجود على طین قبرالحسین (ع) ینور الى الارض السابعة و من كان معه سبحة من طین قبرالحسین (ع) كتب مسبحا و ان لم یسبح بها...(38)


    امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت قبر حسین (ع) تا زمین هفتم را نور باران مى‏كند و كسى كه تسبیحى از خاك مرقد حسین (ع) را با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب مى‏شود، اگر چه با آن تسبیح هم نگوید.

    39- تربت شفا بخش

    عن موسى بن جعفرعلیه السلام قال: ولا تأخذوا من تربتى شیئا لتبركوا به فأن كل تربة لنا محرمة الا تربة جدى الحسین بن على علیهماالسلام فأن الله عزوجل جعلها شفاء لشیعتنا و أولیائنا.(39)


    حضرت امام كاظم (ع) در ضمن حدیثى كه از رحلت خویش خبر مى‏داد فرمود: چیزى از خاك قبر من برندارید تا به آن تبرك جویید؛ چرا كه خوردن هر خاكى جز تربت جدم حسین (ع) بر ما حرام است، خداى متعال تنها تربت كربلا را براى شیعیان و دوستان ما شفا قرار داده است.

    40- یكى از چهار نیاز

    قال الامام موسى الكاظم (ع): لا تستغنى شیعتنا عن أربع: خمرة یصلى علیها و خاتم یتختم به و سواك یستاك به و سبحة من طین قبر أبى عبدالله علیه السلام... (40)


    حضرت امام موسى بن جعفر علیهماالسلام فرمود: پیروان ما از چهار چیز بى‏نیاز نیستند:
    1 ـ سجاده‏اى كه بر روى آن نماز خوانده شود.
    2 ـ انگشترى كه در انگشت باشد.
    3 ـ مسواكى كه با آن دندانها را مسواك كنند.
    4 ـ تسبیحى از خاك مرقد امام حسین (ع) .


    پی نوشت ها:

    1- بحارالانوار، ج 98، ص 115/ كامل الزیارات، ص 264.

    2- كامل الزیارات، ص269، باب 88، ح 8 .
    3- تهذیب، ج 6، ص73 / بحارالانوار، ج 98، ص 116.
    4- شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 4، ص 169.
    5- ادب الطف، ج 1، ص 236، به نقل از كامل الزیارات، ص 268.
    6- كامل الزیارات، ص 269، باب 88، ح7 .
    7- بحارالانوار، ج 98، ص 109/ كامل الزیارات، ص 269 .
    8- مستدرك الوسائل، ج 10، ص 244 به نقل از كامل الزیارات، ص 111.
    9- مستدرك الوسائل، ج 10، ص 244 به نقل از كامل الزیارات، ص 111.
    10- كامل الزیارات، ص 271، باب 89، ح 1.
    11- كامل الزیارات، ص 267/ بحارالانوار، ج 98، ص 110.
    12- كامل الزیارات، ص 269.
    13- بحارالانوار، ج 57، ص 203؛ به نقل از تهذیب. ‏
    14- ثواب الاعمال، ص 319؛ به نقل از كامل الزیارات.
    15- مستدرك الوسائل، ج 1 ص 266/ كامل الزیارات، ص 156.
    16- امالى شیخ طوسى، ج 2، ص 28، چاپ نجف/ بحارالانوار، ج 98، ص 20.
    17- مستدرك الوسائل، ج 10، ص 253.
    18- مستدرك الوسائل ج 10، ص 256 / كامل الزیارات ، ص 109.
    19- مستدرك الوسائل، ج 10، ص 311.
    20- وسائل الشیعه، ج 10، ص 330/ بحارالانوار، ج 98، ص 72.
    21- وسائل الشیعه، ج 10، ص 331، ح 39.
    22- وسائل الشیعه، ج 10، ص 333.
    23- وسائل الشیعه، ج 10، ص 335.
    24- وسائل الشیعه، ج10، ص335.
    25- وسائل الشیعه، ج 10، ص 388/ بحارالانوار، ج 98، ص 76 .
    26- كامل الزیارات، ص 193/ بحارالانوار، ج 98، ص 4.
    27- من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص581.
    28- مستدرك الوسائل، ج 10، ص 236، به نقل از كامل الزیارات، ص 138.
    29- مستدرك الوسائل، ج 10، ص250؛ به نقل از كامل الزیارات.‏
    30- اقبال الاعمال، ص 568.
    31- وسائل الشیعه، ج 10، ص 372.
    32- وسائل الشیعه، ج 10، ص 373 / التهذیب، ج 6، ص 52 .
    33- مستدرك الوسائل، ج 10، ص 335.
    34- وسائل الشیعه، ج 10، ص 410.
    35- كامل الزیارات، ص 275 / وسائل الشیعه، ج 10، ص 410.
    36- مصباح التمهجد، ص 511/ بحارالانوار، ج 98، ص 135.
    37- وسائل الشیعه، ج 3، ص 608.
    38- من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 268/ وسائل الشیعه، ج 3 ص 608.
    39- جامع الاحادیث الشیعه، ج 12، ص 533. 40- تهذیب الاحكام، ج 6، ص 75.
    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  2. تشكرها 2


  3. #22
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض






    صدای پای عشق
    زین سبب تنگ شد جهان بزرگ *** که جهان تنگ بود و مرد سترگ
    اما عشق ، حضرت ابوالشهداء حسین بن علی (ع) را عصر خاصی که سهل است تما تاریخ نیز تنگ وکوچک است ، اوابر مردی بود که غریب زیست وغریبانه نیز شهید شد وهنوز هم که هنوز است تاریخ حق اورا اداء نکرده است .
    او اززمین وزمان بزرگ تر بود نه تنها از عصر و روزگارش جلوتر می رفت ؛ بکله از فردا های دوردست نیز فراتر بود ، حسین (ع) حتی درزمان رسول اسلام (ص) نیز غریب بود وبا رحلت آن حضرت این غربت صد چندان شد .
    چند صباحی از رحلت جانگداز جدش نگذشته بودکه مادرش صدیقه طاهره (س) شهید شد وحسین (ع) که آن روزها کودکی ۸-۷ ساله بود داغ مادر دلش را گداخت وپس از مادر ، امام حسین (ع) وبرادر بزرگوارش امام حسن (ع) تنها کسانی بودند که ازقعر غربت علی (ع) آگاه بودند واین غربت همچنان ادامه داشت تا آنجا که تاریخ تحمل علی آن عدل مجسم وکمال مصمم را تاب نیاورد ودرمحراب محبت غرق درخونش کرد وبه این هم بسنده نکرد ، امام حسن آن ‹‹ کوثر مهدور ›› ۱ را نیز شهید کرد اینجا بود که غربت امام حسین (ع) به اوج خود رسید ولی امام (ع) خم به ابرو نیاورد وباتوکل به خدا این غربت بزرگ را نیز بیش از ده سال تحمل کرد .
    آری حسین علیه السلام همیشه غریب بود زیرا که بزرگتر اززمان وفراتر از تاریخ بود واین همان درد بزرگی است که همیشه گریبان گیر


    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  4. تشكر


  5. #23
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض





    نوابغ روزگار و ابر مرد ان تاریخ بوده است ، امام علی (ع ) دومین شخصبت بزرگ عالم انسانیت ازاین غربت چنین می نالید وخطاب به مردم ، مردمی که اکثریت قریب به اتفاق انسانها را تشکیل می دهند ، می فرمود :
    انی اریدکم الله وأنتم تریدوننی لأنفسکم ، مردم ! من شما رابرای خدا می خواهم ودوست دارم شما راتاخدا پیش ببرم ولی شما مرا برای خود می طلبید ومی خو اهید تا حضیض ذلت به زیر بکشید ، اما هیهات … ۲
    الناس عبید الدنیا والدین لعق علی ألسنتهم یحوطونه ما درت متائشهم ، فإذا محصول با لبلإ قل الدیانون .۳
    مردم دربند دنیا وبرده‌ درهم ودینارند ودین چیزی جزلقلقه‌ زبانشان نیست ، بادین تا آنجا هستند که بتوانند دنیایشان را بچرخانند وزمانی که هنگامه امتحان وابتلاء پیش آید ، دینداران خیلی اندک می شوند .
    بلای بزرگ آن حضرت چیزی جز غربت اونبود ، امام علیه السلام چنان غریب بودکه بزرگانی چون ابن عباس و… نیز اورا درک نمی کردند ودرمقام نصیحت برمی آمدند که یا حسین این راه را مرو! که کشته می شوی وامام به هریک از آنها جوابی که درخور شأنشان باشد می داد وبه راه خود می رفت . توگوئی بازبان بی زبانی می خواست به آنها بگوید :

    آن که می گویم به قدرفهم توست *** مردم اندر حسرت فهم درست

    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  6. تشكرها 2


  7. #24
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض






    آری بزرگان نیز اورا درک نمی کردند واین دردکمی نیست که انسان ببیند که کسی حرف اورا نمی فهمد ، بلکه برعکس هم می فهمد!!
    غربت امام حسین (ع) چنان عمیق بود وهست که انسان بی اختیار به یاد شعری می افتد که می گوید:

    هیچ کس ازقعرتو آگاه نیست *** خلق را یاری سرالله نیست
    تو بزرگی خاک میدان تو نیست *** آسمان را تاب جولان تو نیست
    تا زمین ازغربتت آگاه شد *** قطره ای از آن چکیده وماه شد
    امام حسین علیه السلام غریب بود واز این همه غربت دیگر دلش به تنگ آمده بود وچنان درآتش اشتیاق می سوخت که تنها خدا می داند وبس .
    حضرت دراین خصوص می فرماید :
    اشتیاق من به شهادت ، بیش از آن اشتیاقی است که یعقوب (ع) به دیدار فرزندش یوسف داشت .۱
    پیشوای شهیدان عمری را درآتش اشتیاق سوخته وبا این غربت بزرگ وژرف ساخته بود وآن روز که پنجاه سا ل از فراق جدش رسول اکرم (ص) می گذشت این اشتیاق بیش از حد زیاد شده بود ، دیگر طاقتش طاق گشته وخدا خدا می کرد که ازخراب آباد دنیا پربگیرد وپروازکند ، پرواز تا بردوست ، پروازتا پیش خدا .
    وکربلا عرش این عشق غریب وسکوی این پرواز عجیب شد ، گوئی این زمین بزرگ از غربت آن حضرت آگاه شده بود که توانست درآسمان عشق وحماسه ، ماه گردد ، ماهی که خورشید درکنار اوشمع کوچکی نیز نمی توان باشد .
    کربلا میزبان مهمانی شده بودکه صفای مروه وصفا وعزت مقام ابراهیم بود ومی رفت که ذبح عظیم منای عشق گردد مهمان غریبی که تنها خدای کعبه اورا می شناخت واگرکعبه می دانست اوکیست سرخم می کرد وپای اورا می بوسید .

    لویعلم البیت من قدجاء یلثمه *** لظل یلثم منه ماا ألقدم
    به هیچ وجه مبالغه نکرده است آنجا که بزرگ فقیه شیعه، مرحوم سید بحرالعلوم گفته است :
    ومن حدیث کربلا و الکعبه ی *** لکربلا بان علوالرتبه ی

    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  8. تشكر


  9. #25
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض






    آخر چرا چنین نباشد مگر کعبه وجودش را مدیون کربلا ومرهون کربلاها نیست ؟
    اگر کربلا وکربلاها نبودند از کعبه هیچ خبری نبود، بگذار کج اندیشان هرچه می خواهند بگویند .
    مگر پیامبر (ص) نفرمود : حسین منی وانا من حسین .
    مگر یزید نمی خواست تیشه به ریشه اسلام بزند وفاتحه دین وقرآن وکعبه را بخواند ؟
    آری اومی خواست دین محمد (ص) رانابود ونام ویاد رسول الله را ازخاطره ها محو کند وخود ، زمانی که سرمست غرور و بی عقل از شراب انگور بود پرده از چهره خویش برداشت وخود را رسوا کرد ومستانه نعره زد که:

    لعبت هاشم با لملک ولا *** خبر جاء ولا وحی نزل
    اگر حماسه کربلانبود، امروز نه تنها از کعبه وحل وحرم خبری نبود، بلکه مقام ابراهیم وجلال وجمال دیگر پیامبران الهی نیز از بین رفته بود .
    امام حسین (ع) با شهادت خویش اصول ادیان آسمانی را بیمه کردوبه اسلام وانسانیت حیات تازه بخشید .
    وروزی که امام (ع) وارد کربلا می شد بخوبی می دانست که سرانجام این قیام چه خواهد شد وکربلا چه جایگاه بزرگی درمیان انسانهای بیدار وآزاده خواهد یافت روزی که سید الشهدا (ع) باورود خویش به صحرای نینوا ، کربلا را وسعتی از فرش تا عرش بخشید ، نیک می دانست که روزی این کربلا ، کعبه آمال عارفان وسکوی معراج عاشقان خواهد شد ، حضرت پرسید اسم این صحرا چیست ؟
    زهیر، یکی از یاران باوفای امام حسین (ع) جواب داد : به این سرزمین طف می گویند .
    امام علیه السلام فرمود: آیا اسم دیگری نیزد ارد ؟
    زهیر جواب داد : بلی به اسم کربلا معروف است ، حضرت فرمود :
    خدایا به تو پناه می برم از کرب وبلا ۱ …
    وهنگامی که می خواست هنگامه‌بزرگ تاریخ را به پاکند وکربلا را برای ابد ، خاستگاه نور وعشق قراردهد ، منطقه وسیعی را از اهالی نینوا وغاضریه ، به شصت هزار درهم خرید وآن را به مردم آنجا بخشید به شرط این که زائران قبرش را به مرقدش راهنمائی کنند ودرپذیرائی مهمانان حضرتش مضایقه نکنند .
    ۲
    __________________________________________________ ________
    ۱- کوثری که درزمین وزمان جاری وجوشان است ونیز نام کتابی تحت عنوان ‹‹ الامام الحسن الکوثر المهدور›› ازنویسنده ‹‹ علی نبراش ومبراس ›› و‹‹ الامام الحسین فی حله البرفیر››، ادیب معروف عرب، سلیمان کتانی .
    ۲-نهج البلاغه ، خطبه ۱۳۶.
    ۳-بلاغه الحسین ، ص۳۰۴، به نقل از کشف الغمه .
    ۱-بلاغه الحسین ، خطبه‌۲۳، ص۱۴۴.
    ۱-مقتل الحسین ، مقرم ، ص۱۹۲.
    ۲-مجمع البحرین ، زیر کلمه کربلا .


    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  10. تشكر


  11. #26
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض






    تزیین‌ بهشت‌ به‌ حسنین‌(ع)
    عن‌ عقبه‌ بن‌ عامر قال‌: قال‌ رسول‌ الله(ص): «لما استقر أهل‌ الجنّه‌ فی‌ الجنّه‌ قال‌الجنّه‌: یا رب‌ ألیس‌ وعدتنی‌ أن‌ تزیننی‌ برکنین‌ من‌ أرکانک‌؟ قال‌: ألم‌ أزینک‌ بالحسن‌ و الحسین‌؟ قال‌: فماست‌ الجنّه‌ میساً کما تمیس‌ العروس‌.»
    عقبه‌ فرزند عامر از رسول‌ خدا(ص) روایت‌ نموده‌ که‌ آن‌ حضرت‌ فرمود: هنگامی‌ که‌بهشتیان‌ در بهشت‌ مأوا گیرند، بهشت‌ در پیشگاه‌ خداوند عرض‌ می‌کند: خداوندا مگروعده‌ ندادی‌ که‌ مرا به‌ وسیله‌ دو رکن‌ از ارکانت‌ زینت‌ دهی‌! خداوند در پاسخش‌ می‌فرماید:آیا تو را به‌ حسن‌ و حسین‌ زینت‌ ندادم‌؟ سپس‌ بهشت‌ همانند عروس‌ به‌ خود می‌نازد وفخر می‌کند.
    این‌ حدیث‌ در کنز العمال‌، تاریخ‌ بغداد و نیز در غیر آن‌ها وارد شده‌ است‌. وهم‌چنین‌ احادیثی‌ به‌ همین‌ مضمون‌ در اسد الغابه‌ و دیگر کتب‌ اهل‌ سنّت‌ وارد شده‌است‌.
    سیمای‌ امام‌حسین‌(ع) و عاشورا
    در اندیشه‌دانشوران‌ غیر مسلمان‌
    عبدالصمد پورنظمی‌ سیسی‌
    السلام‌ علیک‌ یا ابا عبدالله و علی‌ الارواح‌ التی‌ حلت‌ بفنائک‌، علیک‌ منی‌ سلام‌اللهابداً ما بقیت‌ و بقی‌ اللیل‌ و النهار و لا جعله‌اللهآخر العهد منی‌ لزیارتکم‌، السلام‌ علی‌الحسین‌ و علی‌ علی‌ بن‌ الحسین‌ و علی‌ اولاد الحسین‌ و علی‌ اصحاب‌ الحسین‌.
    سلام‌ بر تو یا حسین‌، سلام‌ بر تو و بر ارواح‌ پاکی‌ که‌ در راه‌ تو فدا شدند، بر جمع‌ شما(اصحاب‌ و یارانت‌) تا ابد درود الهی‌ باد.

    در نوای‌ زندگی‌ سوز از حسین‌اهل‌ حق‌، حریت‌آموز از حسین‌
    هر که‌ پیمان‌ با هو الموجود بست‌گردنش‌ از بند هر معبود رست‌
    الله الله بای‌ بسم‌ الله پدرمعنی‌ ذبح‌ عظیم‌ آمد پسر
    خاست‌ آن‌ سر جلوه‌ خیر الامم‌چون‌ سحاب‌ قبله‌ باران‌ در قدم‌
    بر زمین‌ کربلا بارید و رفت‌لاله‌ در ویرانه‌ها کارید و رفت‌
    تاقیامت‌ قطع‌ استبداد کردموج‌ خون‌ او چمن‌ ایجاد کرد
    بهر حق‌ در خاک‌ و خون‌ گردیده‌ است‌پس‌ بنای‌ لااله‌ گردیده‌ است‌
    خون‌ او تفسیر این‌ اسرار کردملت‌ خوابیده‌ را بیدار کرد
    رمز قرآن‌ از حسین‌ آموختیم‌زآتش‌ او شعله‌ها اندوختیم‌
    ای‌ صبا ای‌ پیک‌ دور افتادگی‌ اشک‌ ما بر خاک‌ پاک‌ او رسان‌


    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  12. تشكر


  13. #27
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض





    قیام‌ امام‌ حسین‌ علیه‌ حکومت‌ سلطنتی‌ ـ استبدادی‌ِ یزید بن‌ معاویه‌ بن‌ابوسفیان‌، در سال‌ ۶۱ هجری‌ و تأثیر آن‌ در جهان‌ اسلام‌ را مورخان‌ و مقتل‌ نویسان‌ چون‌ابی‌ مخنف‌ در مقتل‌ الحسین‌، ابوالفرج‌ اصفهانی‌ در مقاتل‌ الطالبیین‌، شیخ‌ عباس‌ قمی‌ درنفس‌ المهموم‌ ، محمد باقر مجلسی‌ در بحار الانوار، ابن‌ طاوس‌ در لهوف‌، سید شرف‌الدین‌ عاملی‌ در مجالس‌ المفاخره‌، شیخ‌ مفید در ارشاد، شیخ‌ صدوق‌ در امالی‌، ابو المؤیدخوارزمی‌ در مقتل‌ خوارزمی‌، ابن‌ شهر آشوب‌ در مناقب‌ آل‌ ابی‌ طالب‌، عبدالله بحرانی‌اصفهانی‌ در مقاتل‌ عوالم‌، ملاآقا دربندی‌ در اکسیر العبادات‌ فی‌ الاسرار الشهادت‌، سیدعبد الرزاق‌ مقرم‌ در مقتل‌ الحسین‌، اربلی‌ در کشف‌ الغمه‌، سید محسن‌ الامین‌ در اعیان‌الشیعه‌، ابن‌ اعثم‌ کوفی‌ در الفتوح‌، باقر شریف‌ القریشی‌ در حیاه‌ الامام‌ الحسین‌ بن‌ علی‌،احمد ابن‌ یعقوب‌ در تاریخ‌ یعقوبی‌، ابوحنیفه‌ دینوری‌ در اخبارالطوال‌، مسعودی‌ در مروج‌الذهب‌، ابن‌ اثیر در الکامل‌ فی‌ تاریخ‌، بلاذری‌ در انساب‌ و الاشراف‌، محمدابن‌ جریرطبری‌ در تاریخ‌ الامم‌ و الملوک‌، ابوعلی‌ مسکویه‌ الرازی‌ در تجارب‌ الامم‌، مولا حسین‌واعظ‌ کاشفی‌ سبزواری‌ در روضه‌ الشهداء و ابن‌ خلدون‌ در العبر و ده‌ها نویسنده‌ (مورخ‌) ومقتل‌ نویس‌ آورده‌اند که‌ همه‌ مسلمان‌ هستند.
    تأثیر قیام‌ سرور آزادگان‌ جهان‌ به‌ قدری‌ ژرف‌ و گسترده‌ است‌ که‌ گذشت‌ زمان‌ نه‌تنها آن‌ را به‌ بایگانی‌ تاریخ‌ نسپرده‌، بلکه‌ با گذشت‌ زمان‌، نویسندگان‌، وپویندگان‌ راه‌حقیقت‌ بیشتر به‌ عظمت‌ آن‌ پی‌ برده‌ و تأثیر آن‌ قیام‌ را حتی‌ در خارج‌ از جهان‌ اسلام‌ موردتوجه‌ قرار داده‌اند . از شگفتی‌های‌ قیام‌ حضرت‌ حسین‌ (ع) که‌ هر چقدر از سال‌ ۶۱هجری‌ قمری‌ ، سال‌ قیام‌ امام‌ بیشتر فاصله‌ می‌گیریم‌، مردم‌ از هر عقیده‌ و مسلک‌ بیشتربه‌ ابعاد عظمت‌ و تأثیر قیام‌ پی‌ می‌برند و بر دوستداران‌ امام‌ و اهل‌ بیت‌ : اضافه‌می‌گردد و از جان‌ و دل‌ می‌گویند.

    کجائید ای‌ شهیدان‌ خدایی‌؟ *** بلا جویان‌ دشت‌ کربلایی‌
    کجائید ای‌ سبک‌ روحان‌ عاشق‌؟ *** پرنده‌تر زمرغان‌ هوایی‌
    کجائید ای‌ زجان‌ و جا رهیده‌؟ *** کسی‌ مر عقل‌ را گوید «کجایی‌»؟
    کجائید ای‌ در زندان‌ شکسته‌؟ *** بداده‌ وامداران‌ را رهایی‌
    کجائید ای‌ در مخزن‌ گشاده‌؟ *** کجائید از نوای‌ بینوایی‌؟


    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  14. تشكر


  15. #28
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض





    در آن‌ بحرید کاین‌ عالم‌ کف‌ اوست‌زمانی‌ بیش‌ دارید آشنایی‌..در این‌ مقاله‌ بر آن‌ شدیم‌ که‌ نظرات‌ اندیشمندان‌ِ غیر مسلمان‌ را در مورد امام‌ حسین‌ وعاشورا بیان‌ کنیم‌.
    خوشتر آن‌ باشد که‌ سرّ دلبران‌گفته‌ آید در حدیث‌ دیگران‌


    ۱ـ مهاتما گاندی‌


    گاندی‌ معمارِ استقلال‌ هند و رهبر ملی‌ مردم‌ این‌ کشور، برای‌ آزادی‌ هندوستان‌ ازسلطه‌ انگلیس‌، هسته‌ مرکزی‌ قوی‌ یک‌ تشکیلات‌ سیاسی‌ را پایه‌ ریزی‌ نمود و حزب‌کنگره‌ را رهبری‌ نمود و با تمرد از قوانین‌، عدم‌ تقبل‌ پست‌های‌ دولتی‌، عدم‌ همکاری‌ بامأموران‌ انگلیسی‌ و تحریم‌ اجناس‌ بریتانیایی‌، یعنی‌ با اصل‌ «مقاومت‌ منفی‌» باسلطه‌انگلیس‌ مبارزه‌ نمود و روح‌ آزادی‌ و بازگشت‌ به‌ هویت‌ و سنت‌های‌ اصیل‌ هندی‌ را احیاءکرد. در آخرین‌ بار که‌ دولت‌ انگلیس‌ در سال‌ ۱۹۴۲ میلادی‌ او را بازداشت‌ کرده‌ گاندی‌هنگام‌ توقیف‌، فریاد «یا مرگ‌ یا استقلال‌» را سر داد.
    وقتی‌ حر به‌ امام‌ حسین‌ گفت‌: اگر جنگ‌ کنی‌ کشته‌ خواهی‌ شد.
    امام‌ فرمود: مرا از مرگ‌ می‌ترسانی‌؟ که‌ برادر اویسی‌ ما گفته‌ است‌: من‌ حتماًمی‌روم‌و جوانمرد را از مرگ‌، ننگ‌ و عاری‌ نیست‌. اگر عملش‌ برای‌ حق‌ باشد... و با بذل‌ جان‌ خودبا مردمان‌ ونیکوکار مواسات‌ کند و از مردم‌ مطرود و ملعون‌ جدا شود... این‌ خواری‌ برای‌ توبس‌ است‌ که‌ زنده‌ بمانی‌ و مورد ظلم‌ و تجاوز قرارگیری‌ و نتوانی‌ از حق‌ خود دفاع‌ کنی‌،چقدر مرگ‌ در راه‌ وصول‌ به‌ عزت‌ و احیای‌ حق‌ سبک‌ و راحت‌ است‌ . مرگ‌ در راه‌ حق‌
    وعزت‌، زندگانی‌ جاوید است‌ و زندگانی‌ با ذلت‌، حیاتی‌ جزء مرگ‌ نیست‌... . مرحبا و آفرین‌به‌ کشته‌ شدن‌ در راه‌ خدا و لیکن‌ شما توانایی‌ به‌ نابودی‌ مجد و عظمت‌ مرا ندارید ، پس‌ دراین‌ صورت‌ مرا باکی‌ از مرگ‌ نیست‌ «موت‌ فی‌ عز خیر من‌ حیاه‌ فی‌ ذل‌»
    گاندی‌ در تفحص‌ زندگانی‌ امام‌ حسین‌ و علت‌ جاودانگی‌ و پایداری‌ آن‌ به‌ یک‌مسأله‌ مهم‌ رسیده‌ و همانا درسی‌ از سرور آزادگان‌ اخذ نموده‌ و آن‌ را برای‌ استقلال‌ هند به‌کار بسته‌ است‌، یعنی‌ او به‌ پیروی‌ از امام‌، به‌ مردم‌ هند که‌ طرفدار استقلال‌ هند بودنداعلام‌ نمود مرگ‌ را به‌ بازی‌ و مسخره‌ بگیرید و نترسید.
    «من‌ برای‌ مردم‌ هند چیز تازه‌ نیاوردم‌ ، فقط‌ نتیجه‌ای‌ را که‌ از مطالب‌ و تحقیقاتم‌درباره‌ تاریخ‌ زندگی‌ قهرمان‌ کربلا به‌ دست‌ آورده‌ بودم‌ ، ارمغان‌ ملت‌ هند کردم‌. اگربخواهیم‌ هند را نجات‌ دهیم‌ واجب‌ است‌ همان‌ راهی‌ را بپیماییم‌ که‌ حسین‌ بن‌ علی‌پیمود... .»


    ۲ـ پورشو تاملاس‌ توندون‌ (هندو)

    تاملاس‌ که‌ زمانی‌ رئیس‌ کنگره‌ ملی‌ هندوستان‌ بود، معتقد است‌ که‌ با بزرگداشت‌قیام‌ و خاطره‌ شهیدان‌ کربلا همیشه‌ روح‌ معنویت‌، آزاد زیستی‌، بزرگواری‌، فداکاری‌ وایثاردر جامعه‌ خواهد جوشید و جامعه‌ از فقر فرهنگی‌ به‌ غنای‌ فرهنگی‌ و اعتلا خواهد رسید وهمیشه‌ سرزنده‌ و در مسیر حیات‌ معقول‌ پیش‌ خواهد رفت‌.
    زیرا در یاد بودها، بزرگداشت‌ها، روح‌ حماسی‌، آزادی‌ خواهی‌، جوانمردی‌، ایثار، حق‌خواهی‌، هویت‌ مذهبی‌ و ملی‌، تقویت‌ خواهد شد.
    «من‌ اهمیت‌ بر پاداشتن‌ این‌ خاطره‌ بزرگ‌ تاریخی‌ را می‌دانم‌. این‌ فداکاری‌های‌عالی‌ از قبیل‌ شهادت‌ امام‌ حسین‌، سطح‌ فکر بشریت‌ را ارتقا بخشیده‌ است‌ و خاطره‌ آن‌شایسته‌ است‌ همیشه‌ باقی‌ بماند و یادآوری‌ شود.»
    حسین‌ مظهر آزادگی‌ و آزادی‌ است‌خوشا کسی‌ که‌ چنین‌ مرام‌ و آئین‌ است‌
    نه‌ ظلم‌ کن‌ به‌ کسی‌ نی‌ به‌ زیر ظلم‌ بروکه‌ این‌ مرام‌ حسین‌ است‌ و منطق‌ دین‌«خوشدل‌ تهرانی‌»


    ۳ـ جواهر لعل‌ نهرو



    شهادت‌ امام‌ حسین‌ و خانواده‌اش‌ را فاجعه‌ای‌ ذکر کرده‌ است‌ که‌ هر سال‌ در ماه‌محرم‌ از طرف‌ مسلمانان‌ و مخصوصاًشیعیان‌ تجدید می‌گردد و به‌ خاطر آن‌ سوگواری‌ برپامی‌شود.
    این‌ رفته‌ سر به‌ نیزه‌ اعداء حسین‌ توست‌این‌ مانده‌ بر زمین‌، تن‌ تنها، حسین‌ توست‌
    «صباحی‌ بیدگلی‌»


    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  16. تشكر


  17. #29
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض





    ۴ـ ساور جینی‌ ناید
    این‌ شاعر هندی‌، عزاداری‌ عزاداران‌ِ حسینی‌ را هر سال‌ موجب‌ زنده‌ نگهداشتن‌واقعه‌ جانسوز کربلا می‌داند و قیام‌ حسینی‌ را استوار نمودن‌ دین‌ بزرگ‌ حضرت‌ محمد (ص)ذکر می‌کند که‌ امام‌ حسین‌ عشق‌ نهایی‌ خود را به‌ خدا با شهادتش‌ ثابت‌ نمود.
    «شب‌ شهادت‌ حسین‌ مریدانش‌ با پیراهن‌های‌ سیاه‌، و پای‌ برهنه‌، با چشمان‌اشکبار به‌ یاد واقعه‌ جانسوز... داستان‌ کهن‌ مکرر و دردناک‌ را بیان‌ می‌نمایند که‌ مریدانت‌سراپا اندوه‌ می‌گویند: حسین‌...ای‌ حسین‌. چرا هزاران‌ هزار دوست‌ تو این‌ طور اشک‌می‌ریزند؟ ای‌ مقدس‌ عالی‌ مقام‌، آیا این‌ها برای‌ فداکاری‌ بی‌ نظیر تو نیست‌؟ زیرا که‌پرچم‌ دین‌ بزرگ‌ پیامبر (محمد (ص)) را برافراشتی‌ و در مقابل‌ شگفتی‌ جهانیان‌، عشق‌عجیب‌ خود را به‌ خدا ثابت‌ نمودی‌.»
    در مورد واقعه‌ جانسوز کربلا، امام‌ حسین‌ مکرر آنچه‌ راکه‌ پیامبر (ص) و علی‌ (ع) وامام‌ حسن‌ (ع) گفته‌ بودند می‌دانست‌. در مسافرتی‌ که‌ پیامبر داشت‌، وقتی‌ پیامبر به‌ کربلارسید، فرمود:
    «جبرئیل‌ مرا خبر می‌دهد از زمینی‌ که‌ کنار فرات‌ واقع‌ است‌ و آن‌ را کربلامی‌گویند... و من‌ اکنون‌ قتلگاه‌ و محل‌ قبر او را می‌ بینم‌».
    حتی‌ امام‌ حسن‌ (ع) به‌ امام‌ حسین‌ (ع) فرموده‌ بود که‌ «لا یوم‌ کیومک‌ یااباعبدالله» هیچ‌ روزی‌ مانند روز تو (عاشورا) نخواهد بود.

    عیش‌ها تان‌ نوش‌ بادا هر زمان‌ ای‌ عاشقان‌وز شما کان‌ شکر باد این‌ جهان‌ ای‌ عاشقان‌ *** نوش‌ و جوش‌ عاشقان‌ تا عرش‌ و تاکرسی‌ رسیدبرگذشت‌ از عرش‌ و فرش‌ این‌ کاروان‌ ای‌ عاشقان‌
    گر کسی‌ پرسید کیانید ای‌ سراندازان‌ شماهین‌ بگوییدش‌ که‌ جان‌ جان‌ جان‌ ای‌ عاشقان‌ *** ما رمیت‌ اذ رمیت‌ از شکارستان‌ غیب‌ می‌جهاند تیرهای‌ بی‌ کمان‌ ای‌ عاشقان‌
    ۵ـ رابرت‌ ویر
    رابرت‌ ویر با شش‌ محقق‌ دیگر کتاب‌ جهان‌ مذهبی‌ را در دو جلد نگاشته‌اند. دراین‌ کتاب‌ شهادت‌ امام‌ حسین‌ (ع) حادثه‌ غم‌انگیز صدر اسلام‌ آمده‌ است‌ و علت‌ آن‌ راعدم‌ پذیرفتن‌ یزید به‌ عنوان‌ رهبر جهان‌ اسلام‌ از طرف‌ امام‌ حسین‌ (ع) ثبت‌ کرده‌اند.عدم‌ بیعت‌ امام‌ حسین‌ با یزید موجب‌ شد که‌ یزید برای‌ خاموش‌ نمودن‌ هر نوع‌ اعتراض‌ ومخالفتی‌ نیروهای‌ خویش‌ را اعزام‌ نماید که‌ نتایج‌ زیر حاصل‌ شد:
    ۱ـ امام‌ حسین‌ و کلیه‌ اعضای‌ خانواده‌ و تنی‌ از یارانش‌ در محلی‌ به‌ نام‌ کربلا درعراق‌ قتل‌ عام‌ شدند؛
    ۲ـ جامعه‌ اسلامی‌ با شوک‌ مواجه‌ شد؛
    ۳ـ مخالفت‌ با بنی‌ امیه‌ تشدید شد؛
    ۴ـ پس‌ از شهادت‌ امام‌ حسین‌ (ع) حمایت‌ از ائمه‌ (ع) تشدید شد.

    امروز را به‌ خون‌ شهیدان‌ نوشته‌اندروز حسین‌، کشته‌ تیغ‌ ستم‌ گر است‌ *** روز علی‌ سرآمد و روز حسین‌ گشت‌روز پسر چو روز پدر حیرت‌ آور است‌
    این‌ نیست‌ کربلا که‌ بلا خیز شد چنین‌این‌ صحنه‌ قیامت‌ و صحرای‌ محشر است
    ۶ـ واشنگتن‌ ـ ایرونیک‌
    این‌ مورخ‌ آمریکایی‌، معتقد است‌ که‌ امام‌ حسین‌ مسئول‌ بود. او پیشوایی‌ امت‌اسلام‌ را به‌ عهده‌ داشت‌ وامام‌ جامعه‌ خویش‌ بود و امام‌ِ نور را شایسته‌ نبود که‌ خلافت‌ امام‌ِنار را بپذیرد . از این‌ رو فشارها وناراحتی‌ها را تحمل‌ نمود تا دین‌ اسلام‌ را از چنگال‌ بنی‌امیه‌ نجات‌ دهد.
    یزید کسی‌ بود که‌ رغبت‌ فراوان‌ به‌ خوش‌ گذرانی‌ و شکار و شراب‌ و زن‌ و شعرداشت‌. حاصل‌ حکومت‌ او در مدت‌ سه‌ و نیم‌ سال‌ این‌ بود که‌ در سال‌ اول‌ حسین‌ بن‌علی‌(ع) را به‌ قتل‌ رساند، در سال‌ دوم‌ مدینه‌ را سه‌ روز تمام‌ چپاول‌ کرد و به‌ دست‌ یغماسپرد و در سال‌ سوم‌ کعبه‌ را مورد تاخت‌ و تاز قرار داد. واقعه‌ جان‌گداز عاشورا چنان‌ ناگوار وهولناک‌ است‌ که‌ مورخانی‌ نظیر محمد بن‌ علی‌ بن‌ طباطبا معروف‌ به‌ ابن‌ طقطقی‌ ، آن‌ را
    مشهورترین‌ مصیبت‌ها دانسته‌ و از شدت‌ غم‌ و اندوه‌ نتوانسته‌ است‌ در این‌ مورد بیشترحوادث‌ را مورد بررسی‌ قرار دهد.
    «کشته‌ شدن‌ حسین‌ سرگذشتی‌ است‌ که‌ به‌ علت‌ ناگواری‌ و هولناکی‌ آن‌ دوست‌ندارم‌ سخن‌ را درباره‌اش‌ طولانی‌ کنم‌، زیرا در اسلام‌ کاری‌ زشت‌تر از آن‌ به‌ وقوع‌ نپیوسته‌است‌. اگر چه‌ کشته‌ شدن‌ امیرالمؤمنین‌ (ع) مصیبت‌ بسیار بزرگی‌ به‌ شمار می‌آمد، لیکن‌سرگذشت‌ حسین‌ (ع) چندان‌ کشتار فجیع‌ و مثله‌ و اسارت‌ در بر داشت‌ که‌ از شنیدن‌ آن‌بدن‌ انسان‌ به‌ لرزه‌ می‌افتد... زیرا که‌ از مشهورترین‌ مصیبت‌ها است‌...».
    ایرونیک‌ روح‌ این‌ قیام‌ را جاودانه‌ و فناناپذیر و نمونه‌ شجاعت‌ دانسته‌ و نوشته‌است‌، «برای‌ امام‌ حسین‌ ممکن‌ بود که‌ زندگانی‌ خود را با تسلیم‌ شدن‌ به‌ اراده‌ یزید نجات‌بخشد، لیکن‌ مسئولیت‌ پیشوا و نهضت‌ بخش‌ اسلام‌ اجازه‌ نمی‌داد که‌ او یزید را به‌ عنوان‌خلیفه‌ بشناسد. او به‌ زودی‌ خود را برای‌ قبول‌ هر ناراحتی‌ و فشار به‌ منظور رها ساختن‌اسلام‌ از چنگال‌ بنی‌ امیه‌ آماده‌ ساخت‌ در زیر آفتاب‌ سوزان‌ خشک‌ و در روی‌ ریگ‌های‌تفتیده‌ عربستان‌ روح‌ حسین‌ فناناپذیر برپاست‌. ای‌ پهلوان‌ و ای‌ نمونه‌ شجاعت‌ و ای‌شهسوار من‌ حسین‌.»
    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  18. تشكر


  19. #30
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض






    ۷ـ ماربین‌ آلمانی‌

    ماربین‌ حضرت‌ حسین‌ (ع) را شخصیت‌ سیاسی‌، مذهبی‌ استثنائی‌ در چهارده‌قرن‌ اخیر دانسته‌، و علت‌ جاودانگی‌ قیام‌ حسین‌ را مبارزه‌ با ظلم‌ و ستم‌ و جور بنی‌ امیه‌، که‌غاصب‌ حکومت‌ بودند، ذکر کرده‌ است‌. ماربین‌ با تجزیه‌ و تحلیل‌ قیام‌ عاشورا، ریشه‌نهضت‌های‌ عظیم‌ اسلامی‌ را تا امروز در شهادت‌ امام‌ حسین‌ و یاران‌ با وفای‌ او دانسته‌است‌ که‌ تن‌ به‌ بیعت‌ با یزید را نه‌ تنها نپذیرفتند که‌ زندگی‌ در حکومت‌ یزید را ذلت‌ وخواری‌ می‌دانستند و از این‌ رو برای‌ رسیدن‌ به‌ مقصود عالی‌شان‌، خود گذشتگی‌ و شهادت‌را انتخاب‌ کردند.
    «...حسین‌ تنها کسی‌ است‌ که‌ در چهارده‌ قرن‌ پیش‌ در برابر حکومت‌ جور و ظلم‌ قدعلم‌ کرد...او اول‌ شخص‌ سیاسیتمداری‌ بود که‌ تا به‌ امروز احدی‌ چنین‌ سیاست‌ مؤثری‌اختیار ننموده‌ است‌ حسین‌ (ع) به‌ شعار همیشگی‌ خود می‌گفت‌ من‌ در راه‌ حق‌ حقیقت‌کشته‌ می‌شوم‌ و دست‌ بنا حق‌ نخواهم‌ داد...حسین‌ (ع) دید حرکات‌ بنی‌ امیه‌ که‌ سلطنت‌مطلقه‌ داشتند و دستورات‌ اسلام‌ را پایمال‌ می‌کردند نزدیک‌ است‌ پایه‌های‌ استوار ومستحکم‌ اسلام‌ را در هم‌ ریزد و اگر بیش‌ از این‌ مسامحه‌ کند نام‌ و نشانی‌ از اسلام‌ ومسلمانی‌ باقی‌ نخواهد ماند تصمیم‌ گرفت‌ در برابر حکومت‌ جور و ظلم‌ قد علم‌ کند... این‌سرباز رشید عالم‌ اسلام‌ به‌ مردم‌ دنیا نشان‌ داد که‌ ظلم‌ و بیداد و ستمگری‌ پایدار نیست‌ وبنای‌ ستم‌ هر جند ظاهراًعظیم‌ و استوار باشد در برابر حق‌ و حقیقت‌ چون‌ پرکاهی‌ بر بادخواهد رفت‌، مشروط‌ بر اینکه‌ مردمی‌ حق‌ طلب‌ و حق‌ پرست‌ برای‌ احیای‌ حقیقت‌ قیام‌کنند و با مبارزه‌ فداکارانه‌ خود دست‌ از جان‌ بشویند و بطلان‌ ظلم‌ و جور و حقانیت‌ دین‌ واخلاق‌ را با خون‌ خود بر صفحه‌ تاریخ‌ گیتی‌ ثبت‌ کنند... .
    حسین‌ (ع) با قربانی‌ کردن‌ عزیزترین‌ افراد خود و با اثبات‌ مظلومیت‌ و حقانیت‌خود به‌ دنیا درس‌ فداکاری‌ و جانبازی‌ آموخت‌ و نام‌ اسلام‌ و اسلامیان‌ را در تاریخ‌ ثبت‌ و درعالم‌ بلند آوازه‌ ساخت‌. اگر چنین‌ حادثه‌ جانگدازی‌ پیش‌ نیامده‌ بود قطعاًاسلام‌ واسلامیان‌ محو و نابود می‌گردیدند... .
    حسین‌ به‌ یارانش‌ گفت‌: من‌ ننگ‌ دارم‌ که‌ پسر معاویه‌ شراب‌ می‌خورد و اشعارهوس‌ آلود می‌سازد...من‌ باید قیام‌ کنم‌ اگر شما از این‌ راه‌ پر خطر می‌ترسیدفوراًبرگردید...ولی ‌ یارانش‌ کشته‌ شدن‌ و فداکاری‌ را بر زندگی‌ ترجیح‌ دادند...
    هدف‌ و ایده‌ آل‌ حسین‌، جلوگیری‌ از ظلم‌ و ستم‌ بود و این‌ همه‌ قوت‌ قلب‌ و از خودگذشتگی‌ را در راه‌ مقصود عالی‌ خویش‌ به‌ خرج‌ داده‌ است‌ حتی‌ در آخرین‌ دقایق‌ زندگی‌
    طفل‌ شیرخوار خود را قربانی‌ حق‌ و حقانیت‌ نمود و با این‌ عمل‌ اندیشه‌ فلاسفه‌ و بزرگان‌عالم‌ را متحیر ساخت‌... حسین‌ (ع) مدتها بود که‌ خود را آماده‌ پیکار کرد و در انتظار چنین‌روزی‌ دقیقه‌ شماری‌ می‌کرد و می‌دانست‌ که‌ زنده‌ ماندن‌ نام‌ جاویدان‌ اسلام‌ و قرآن‌مستلزم‌ این‌ است‌ که‌ او را شهید کنند... با شهادت‌ حسین‌، زن‌ و فرزندان‌ او را اسیر کردند وآن‌ وقایع‌ دردانگیز پیش‌ آمد یک‌ مرتبه‌ قبایح‌ و فجایع‌ اعمال‌ بنی‌ امیه‌ ظاهر شد و یک‌مرتبه‌ جنبش‌ و نهضت‌ عظیمی‌ در مسلمانان‌ پیدا و علیه‌ سلطنت‌ یزید و آل‌ امیه‌ قیام‌کردند و آنها را ظالم‌ و غاصب‌ نامیدند... نهضت‌های‌ عظیم‌ اسلامی‌ شروع‌ شد و دنباله‌ آن‌تا به‌ امروز امتداد یافت‌ روز به‌ روز واقعه‌ بزرگ‌ کربلا اهمیت‌ و درخشندگی‌ بیشتری‌ یافت‌در کمتر از یک‌ قرن‌ سلطنت‌ بنی‌ امیه‌ منهدم‌ شد و اگر در متن‌ کتب‌ تاریخی‌ نامی‌ از این‌قوم‌ ذکر شده‌ و تعقیب‌ آن‌ هزاران‌ نفرین‌ و ناسزا هم‌ نوشته‌ شده‌... .»
    السلام‌ علیک‌ یا ابا عبدالله و لعن‌ الله امه‌ قتلتکم‌ و لعن‌ الله الممهدین‌ لهم‌بالتمکین‌ من‌ قتالکم‌...
    سلام‌ بر حسین‌ ولعنت‌ خدا بر مردمی‌ که‌ شما را کشتند و بر مردمی‌ که‌ وسایل‌جنگ‌ با شما را فراهم‌ نمودند... .

    ۸- ژنرال‌ سرپرسی‌ سایکس‌

    اوضاع‌ کوفه‌ را در زمانی‌ که‌ حضرت‌ امام‌ حسین‌ عازم‌ کوفه‌ بود و مسافری‌ از کوفه‌ به‌مکه‌ می‌رفت‌، به‌ امام‌ گفت‌:
    دل‌های‌ مردم‌ کوفه‌ با تو هستند اما شمشیرهای‌ آن‌ها برخلاف‌ تو.
    سرپرسی‌ به‌ مذاکرات‌ طولانی‌ حسین‌ (ع) با عمر بن‌ سعد توجه‌ نموده‌ و نتیجه‌ آن‌را چنان‌ اعلام‌ می‌کند که‌ امام‌ حسین‌ حاضر به‌ تسلیم‌ نشد و شجاعت‌ بی‌ نظیر بوجود آورد.
    «یاران‌ حسینی‌ حاضر شدند که‌ برای‌ دفاع‌ از خود تا آخرین‌ دقیقه‌ حیات‌ با دشمن‌جنگ‌ کنند. در حقیقت‌ شجاعت‌ و دلاوری‌ که‌ این‌ عده‌ قلیل‌ از خود نشان‌ دادند، به‌درجه‌ای‌ بوده‌ که‌ در تمام‌ این‌ قرون‌ متمادی‌ هر کس‌ آن‌ را شنید، بی‌ اختیار زبان‌ به‌تحسین‌ و آفرین‌ گشود».
    صاحب‌ اخبار الطوال‌ کسی‌ را که‌ اوضاع‌ کوفه‌ را به‌ امام‌ حسین‌ توضیح‌ داد و گفته‌است‌ که‌ آنان‌ دل‌هایشان‌ با تو و شمشیرهایشان‌ بر ضد تو بود. همانا همام‌ بن‌ غالب‌معروف‌ به‌ فرزدق‌ ثبت‌ کرده‌ است‌ که‌ در منطقه‌ «صفاح‌» با امام‌ دیدار کرد.

    ۹ - ادوارد براون‌ مستشرق‌ انگلیسی‌

    او در مورد مصیبت‌ بزرگ‌ کربلا می‌گوید: «آیا قلبی‌ پیدا می‌شود که‌ وقتی‌ درباره‌کربلا سخنی‌ به‌ گوش‌ می‌رسد ، مالا مال‌ حزن‌ و اندوه‌ نگردد؟ حتی‌ غیر مسلمانان‌ هم‌نمی‌توانند پاکی‌ روحی‌ را که‌ این‌ جنگ‌ اسلامی‌ در برداشت‌ انکار کنند.»
    روز کربلا در دل‌ دوستداران‌ علی‌ و پیروان‌ تشیع‌، شعله‌ تازه‌ و فروزان‌تری‌برافروخت‌ و ریخته‌ شدن‌ خون‌ نواده‌ پیغمبر با وحشیانه‌ترین‌ نوع‌ و هزاران‌ شکنجه‌ وعذاب‌، خشم‌ و نفرت‌ زاید الوصفی‌ درمیان‌ پیروان‌ امام‌ پدید آورد که‌ در مصیبت‌ کربلادل‌ها سخت‌ به‌ درد آمد و از همان‌ وقت‌ این‌ روح‌ شهادت‌ و فداکاری‌ و حقیر شمردن‌ مرگ‌به‌ فعالیت‌ شیعیان‌ قدرت‌ دائم‌ التزایدی‌ بخشید... .
    این‌ زمین‌ پر بلا را نام‌، دشت‌ کربلاست‌ای‌ دل‌ بی‌ درد، آه‌ آسمان‌ سوزت‌ کجاست‌
    این‌ فضا دارد هنوز از آه‌ مظلومان‌ اثرگر زدود آه‌ ما عالم‌ سیه‌ گردد رواست‌«محتشم‌ کاشانی‌»


    ஐ*♥*♥*ஐويژه نامه ميلاد فرخنده سيد شباب اهل الجنة،آقا امام حسين عليه السلامஐ*♥*♥*ஐ
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  20. تشكر


صفحه 3 از 8 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •