*☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼* سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
*☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17
  1. #1
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*







    1- در محضر حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى (دامت بركاته)

    ((وعد الله الذين آمنوا منكم وعملوا الصالحات ليستخلفنّهم في الأرض كما استخلف الذين من قبلهم و ليمكنّنّ لهم دينهم الذي ارتضي لهم و ليبدّلنّهم من بعد خوفهم أمناً يَعْبُدُونَني لايشركون بي شيئاً))نور: 55


    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*

  2. تشكرها 2


  3.  

  4. #2
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض




    حكومت صالحان، وعده‏ ي الهي‏

    اين آيه ‏ي شريف، آيه‏ اي است كه هم در زمان پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله آثار بسيار مهمّي داشت و هم در زمان‏هاي ديگر تا زمان ظهور حضرت مهدي،ارواحنافداه، آثار مهمّي دارد. ما، از پدران و مادران مسلمان متولّد شده‏ ايم واسلام را ارزان به دست آورده‏ ايم و نمي‏دانيم چه اندازه براي اسلام زحمت كشيده شد وچه خون‏هاي پاكي ريخته شد و چه زجرها و چه آوارگي‏ها و چه مشكلات عظيم ديگر، تحمّل شده است، تا اسلام به دست ما رسيده است!
    بسياري از مفسّران شيعه و اهل سنّت، درشأن نزول اين آيه، نقل كرده‏ اند، هنگامي كه مسلمانانِ مهاجر، از مكّه به مدينه آمدند، گروه نسبتاً محدودي از مردم مدينه، به آنان پيوستند. جمعيّت مشرك عرب، ازمناطق مختلف، احساس خطر كردند. پيغمبر و ياران‏ اش به جمعي از انصار، در مدينه،پيوستند. آنان مي‏دانستند كه ممكن است مشكلات عظيمي براي‏شان ايجاد شود. تعبيرروايات، اين است كه از همه جا، براي نابودي اسلام هجوم آوردند. كار به آن‏جا رسيدكه مسلمانان، در آماده باش كامل بودند؛ يعني، شب و روز، اسلحه را از خود دورنمي‏كردند. شب كه مي‏خوابيدند، خواب درستي نداشتند - زيرا با لباس جنگ مي‏خوابيدند - و صبح كه برمي‏خاستند، به صورت آماده ‏باش بودند. يك‏روز، دو روز، يك هفته و...،شايد قابل تحمّل باشد، امّا آماده باش مستمر، كار بسيار مشكلي است. لذا، شايد خدمت پيامبر رسيدند و عرض كردند: ((يا رسول الله! تا چه زماني اين حالت ادامه دارد؟ چه وقت در امن و امان زندگي خواهيم كرد؟ چه زماني، اسلام، به عنوان آيينِ پابرجا دراين منطقه، حاكم مي‏شود؟)).
    در پاسخ، اين آيه ‏ي شريف نازل شد و بشارت داد. درواقع، اين آيه، يكي از پيشگويي‏ها درباره‏ ي مسلمانان آغاز اسلام است. اين آيه، به صراحت مي‏ گويد، خداوند، به كساني كه ايمان و عمل صالح دارند چهار وعده داده است:
    1- ((ليستخلفنهم في الأرض)):
    يعني، حاكميّت در روي زمين پيدا خواهندكرد.
    2- ((ليمكننّ لهم دينهم الذي ارتضي لهم)):
    تمكين، در اين‏جا، به معناي استقرار و پا برجايي است؛ يعني، طوري است كه نمي‏شود آن را تكان داد. قرآن، وعده داد، در آينده ‏اي نزديك، ايمان و اسلام، در اين سرزمين استقرار پيدا كند.
    3- ((وليبدلنّهم من بعد خوفهم أمناً)):
    اين حالت ترس و وحشت، از ميان مي‏رود وامنيّت و آرامش، جاي آن را خواهد گرفت.

    4- ((يعبدونني لايشركون بيشيئا)):
    همه‏ ي اين‏ها مقدمه است براي اين كه خالصانه، خداوند عبادت شود و شرك وكفر و نفاق، محو و نابود گردد.

    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*

  5. تشكرها 2


  6. #3
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض




    فتح مكّه، نمونه‏ ي از اين پيشگويي‏

    خوب، اين، يك پيشگويي قاطع قرآن مجيد بود. اين پيشگويي، واقع شد. هنگام فتح مكه، تقريباً، آتش جنگ، جز جنگ‏هاي كمي كه بعداً واقع شد، خاموش گشت و امنيّت، در سراسر جزيره مستقر شد.
    اين آيه، يك مفهومي دارد در مورد اصحاب پيغمبر و يك مفهوم عمومي ‏تر دارد در مورد تمام زمان‏ها و يك مفهوم خاصّي دارد كه درباره‏ي زمان قيام حضرت مهدي‏ عليه السلام است. در قرآن، آياتي درباره‏ ي حضرت مهدي‏ عليه السلام است كه يكي از آن‏ها، همين آيه‏ ي پنجاه و پنجم سوره‏ ي نوراست.
    اوّلاً، مفهوم آيه، عام است: ((وعدالله الذين آمنوا منكم و عملواالصالحات)) معيار، ايمان و عمل صالح است. بنابراين، در دوران‏هاي بعد هم، كساني كه ايمان و عمل صالح داشته باشند، در منطقه‏ ي خودشان، حاكميّت پيدا مي‏كنند؛ يعني، اگردر منطقه‏ اي حاكم نبود، پس يا ايمان درستي يا عمل صالحي نبوده است.
    ما، درانقلاب ديديم انقلابيان كشور ما، واقعاً، داراي ايمان و عمل صالح بودند، مخصوصاً درآغاز انقلاب، صفاي عجيبي بر همه حاكم بود و خداوند هم وعده‏ اش را وفا كرد و امنيّتِ پس از جنگ حاكم كرد و ((يعبدونني لايشركون بي شيئا)) در حدّ خودش، حاكم شد.
    مسئله‏ ي مهمّي كه در اين‏جا است، اين است كه اين آيه، هماهنگي خاصي دارد بارواياتي كه از پيغمبر اكرم‏ صلي الله عليه وآله بعنوان بشارت بر ظهور مهدي‏ عليه السلام آمده است.

    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*


  7. #4
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض




    فراواني روايات اهل سنّت‏

    برخي، گمان مي‏كنند كه رواياتي كه از طرق شيعه درباره‏ ي حضرت مهدي‏ عليه السلام آمده، بسيار زيادتر است از رواياتي كه از اهل سنّت وارد شده است،در حالي كه اين طور نيست و برادران اهل سنّت، آن قدر روايات درباره‏ ي حضرت مهدي‏ عليه السلام نقل كرده‏ اند كه كتابي به نام ((في تواتر روايات المهدي)) نوشته شده است؛ موضوع اين كتاب، اين است كه رواياتِ درباره‏ ي حضرت مهدي‏ عليه السلام متواتر است. روايات حضرت مهدي‏ عليه السلام هم در صحاح هست و هم در غيرصحاح.
    آنان هم حديث مهدي‏ عليه السلام را متواتر مي‏دانند. حديثي معروف در كتاب منتخب الأثر از صد و بيست و سه منبع نقل شده است كه اكثريّت منابع ‏اش، از اهل تسنّن است. آن حديث كه همه‏ ي ما شنيده‏ ايم و هماهنگ بحث ما است، اين است كه اگر از روزگار، جز يك روز باقي نماند، خداوند، آن روز را طولاني مي‏ كند تا اين كه مردي از خاندان حضرت رسول‏ صلي الله عليه وآله قيام كند و زمين را پر از عدل و داد كند بعداز آن كه ظلم و جور، آن را گرفته باشد.

    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*


  8. #5
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    moteharak3




    ظهور حضرت، تكامل نهايي انسان‏

    تعبير ((لو لم ‏يبق من الأرض))، اشاره به چه چيز است؟ اين، يك سؤال مهمّي است. چرا مي‏فرمايد اگر يك روز بيش‏تر باقي نمانده باشد، باز هم خداوند اين برنامه را انجام مي‏دهد؟
    عبارت مذكور، اشاره به اين است كه ظهور حضرت، يك فرمان حتمي و قطعي خداوند است و يكي از نواميس آفرينش بشر است كه اگر نباشد، آفرينش بشر،در واقع، به هدف نهايي نمي‏رسد. خداوند، انسان را براي تكامل آفريده است، جامعه‏ ي انسانيّت براي كمال آفريده است. اگر با ظلم و جور، اين جامعه نابود شود، پايان پيداكند، قيامت بر پا شود، بمب‏ هاي اتمي نسل بشر را منقرض كند، هدف آفرينش انسان، و ((ما خلقتُ الجنّ و الإنسَ إلاّ ليعبدونِ)) تأمين نشده است. اين‏كه مي‏فرمايد: ((اگر يك روز بيش‏تر از عمر دنيا باقي نمانَد))، اشاره به اين است كه اين، هدف نهايي و قطعي و تغييرناپذير آفرينش انسان است كه شخصي قيام كند و ظلم و ستم را برچيند و دست جهان انسانيّت را بگيرد و به هدف تكامل برساند و حاكميّت عدل و داد رابر جهان استوار سازد.
    چرا مي‏فرمايد: ((عدلاً و قسطاً))؟ چه تفاوتي ميان عدل وقسط است؟ چه تفاوتي ميان ظلم و جور است؟ عدالت، نقطه‏ ي مقابل ظلم است. يك نفر ظالم،حقوق مردم را غصب مي‏كند و مي‏شود ظالم، ولي كسي كه ميان افراد، فرق مي‏گذارد، ازنظر لغت عرب، اسم‏اش ((جور)) است و نقطه‏ ي مقابل‏ اش ((قسط)) است. بنابراين، وقتي كه قيام مي‏كند، نه تنها خودش ظلم نمي‏كند و حقوق مردم را به نفع خودش مصادره نمي‏ كند،بلكه اجازه نمي‏دهد كه تبعيض باشد. حقِّ همه، پرداخت مي‏شود و همگي، زير چتر عدالت او، به حقّ خودشان مي‏رسند. اين، در واقع، اوج تكامل در جهان انسانيّت است.
    ما،اين آيه و روايات را كنار هم مي‏گذاريم، در يك جا، خداوند، مي‏فرمايد:
    ((
    وعده داده است به مؤمناني كه عمل صالح دارند كه آنان را خليفه‏ ي روي زمين كند و آيين اسلام را تمكين بدهد و پا برجا كند و ناامني را از بين ببرد و تا آنان بتوانندخالصانه خدا را بپرستند))
    پيغمبر اسلام‏ صلي الله عليه وآله هم مطابق اين صد وبيست و سه روايت چنين وعده ‏اي داده است. از اين‏جا مي‏فهميم كه اين آيه‏ ي شريف، هرچند در زمان پيغمبر به صورت موضعي پياده شد و مسلمان‏ها پيروز شدند، هر چند درانقلاب يا حكومت‏هاي صالح ديگر، مثل حكومت اميرمؤمنان‏ عليه السلام پياده شد، امّادر عين حال، آن اوج تكامل‏ اش، در زمان ظهور حضرت مهدي‏ عليه السلام است. در آن زمان،تمكين دين در ارض، عمل مي‏شود. در قرآن، ((ارض))، گاهي به بخش‏هايي از زمين اطلاق شده و گاهي به تمام زمين اطلاق شده است. بنابراين، بشاراتي كه روايات به ما مي‏دهد،اين است كه بالاخره، جهان، به اين وضع كنوني باقي نمي‏ ماند، بلكه مصلحي مي‏آيد،رهبري مي‏آيد، نوري ساطع مي‏شود، پيشوايي كه جهان را غرق عدل و داد و امن و امان وحاكميّت توحيد خواهد كرد، مي‏آيد.
    در اين‏جا، نكته‏ ي ديگري هم هست كه در روايات اهل بيت‏ عليهم السلام به آن اشاره شده است. تعبيري است از امام سجادعليه السلام كه در ذيل اين آيه، جمله‏ اي فرموده‏ اند و با صراحت، نام ((مهدي)) را بردند و سپس كلام‏شان را به كلام پيغمبر و كلام پيغمبر را به كلام خدا، پيوند دادند. آن حضرت،هنگامي كه اين آيه را تلاوت فرمودند يا در نزد آن حضرت تلاوت شد، فرمود: ((هم - واللّه ! - شيعتنا)). اين ((الذين آمنوا و عملوا الصالحات)) كه در آيه آمده، شيعيان ما هستند. ((يفعل الله ذلك علي يدي رجلٍ منّا))، اين برنامه، در سطح جهان به دست مردي از ما پياده مي‏شود و ((هو مهديُّ هذه الأمّة))، او، مهديّ اين امّت است كه اين برنامه را پياده مي‏كند. بعد فرمود:
    ((
    وهو الذي قال رسول الله‏ صلي الله عليه وآله لو لم يبقَ مِنَ الدّهر إلاّ يوم لَطوّل اللّه ذلك اليوم)).
    بنابراين،آيه‏ ي پنجاه و پنجم سوره‏ ي نور، كلام پيغمبرصلي الله عليه وآله و كلام امام سجادصلي الله عليه وآله، همه، به هم پيوند پيدا مي‏كند و يك واقعيّت را روشن مي‏كند. آن واقعيّت، حكم قطعي پروردگار است. اگر بدون اين باشد، آفرينش انسان، به هدف نهايي نمي‏رسد. آن، هدف نهايي، اين است كه حكومت عدل و داد بر تمام جهان حكم‏فرما بشود، وتوحيد، در همه جا، حاكم شود.
    در بعضي از روايات داريم:
    ((
    لايبقي بيت حجرٍولامَدَر)).
    ((
    بيت حجر)) اشاره به قصرها و خانه‏ هاي اشرافي است و ((بيت مَدَر))،خانه ‏هاي خشتي گِلي است؛ يعني، همه، بدون استثناء، در خانه‏ هاشان اسلام وارد مي‏شود. حالا ممكن است كه يك افرادي باشند كه در باطن، مشكلاتي در عصر ظهور مهدي‏ عليه السلام داشته باشند، ولي حاكميّت توحيد انكار ناپذير است.
    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*


  9. #6
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ظهور صغرا و ظهوركبرا

    مطلب ديگري كه لازم است در اين ايّام به آن توجّه پيدا كنيم، سخني است كه در بعضي از نوشته‏ هايم آورده‏ ام و تمايل دارم كه عمومي هم عرض كنم، مخصوصاً براي جوانان عزيز. همان‏طور كه براي حضرت مهدي‏ عليه السلام، يك غيبت صغرا و يك غيبت كبرا است، يعني درست مانند آفتاب، وقتي مي‏خواهد پنهان شود، ابتدا، قرص خورشيد پشت افق پنهان مي‏شود، ولي هوا نيمه روشن است، و كم كم، اين روشنايي برچيده مي‏شود وتاريك مي‏شود، براي ظهورش هم يك ظهور صغرا و يك ظهور كبرا است، مانند موقعي كه آفتاب مي‏خواهد طلوع كند، قرص خورشيد هنوز پيدا نشده، امّا هوا، نيمه روشن است وبعد خورشيد ديده مي‏شود. مرحله‏ ي غيبت ايشان در دو مرحله واقع شده است و ظهور ايشان هم ظهور صغرا و هم ظهور كبرا دارد. در ظهور صغرا، توجّه مردم به امام زمان‏ عليه السلام زياد مي‏شود و همه جا، صحبت از امام زمان‏ عليه السلام است و جلسات امام زمان‏ عليه السلام، پر شور مي‏شود و بحث‏هاي امام زمان‏ عليه السلام، همه جا را مي‏گيرد وضع، طوري مي‏شود كه مردم تشنه مي‏شوند و آماده مي‏شوند. ما، تصوّر مي‏كنيم كه در اين عصر و زمان، ما إن شاء الله، در بين‏ الطلوعين ظهور حضرت مهدي‏ عليه السلام قرار داريم. من، فراموش نمي‏كنم پنجاه سال قبل، مؤسّساتي كه به نام حضرت مهدي‏ عليه السلام بود، خيلي كم بود و كتاب‏هايي كه درباره‏ ي حضرت مهدي‏ عليه السلام نوشته شده بود، به اندازه‏ ي امروز نبود، و سخن از مهدي‏ عليه السلام، به اين گستردگي نبود. اگركسي، چهل يا پنجاه سال قبل، مسجد جمكران مي‏رفت، در بهترين شب‏ها، دَه يا بيست نفربودند، امّا الان صدها هزار نفر در بعضي از شب‏هاي حسّاس هستند!

    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*


  10. #7
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض




    لزوم گسترش بحث مهدويّت‏


    ما، به سوي طلوع كبرا پيش مي‏رويم. اگر مي‏خواهيم به آن ظهوركمك كنيم، اين ظهور صغرا را توسعه دهيم! همين بحث‏هاي مختلف درباره‏ ي حضرت را ميان جوانان و بزرگ‏سالان و زنان و مردان و مسلمانان و غير مسلمانان توسعه دهيم و به اينترنت بكشانيم. خلاصه، با امواج، نام مهدي‏ عليه السلام را به همه ‏ي دنيا برسانيم و اين ظهور صغرا را پر رنگ كنيم تا نام حضرت مهدي‏ عليه السلام در همه ‏ي جلسات، حضورپيدا كند. من، معتقدم، اگر اين كار را بكنيم، اين، يك مصداق عملي دعاي تعجيل فرجم ي‏شود.
    اميدوارم كه همه‏ ي جوانان عزيز، پيوند قلبي و عاطفي‏شان را، روزبه‏ روز،با حضرت مهدي ‏عليه السلام بيش‏تر كنند و با او انس بيش‏تر پيدا كنند و عشق بورزند ودر جلساتي كه به نام حضرت است، بيش‏تر شركت كنند و كتاب‏هاي خوبي را كه درباره ‏ي حضرت مهدي‏ عليه السلام نوشته شده است، بيش‏تر مطالعه كنند.
    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*


  11. #8
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض





    2- در محضر حضرت آيت الله العظمى تبريزى (رحمه الله علیه)
    ايجاد ايمان راسخ و آمادگي در دوران غيبت‏

    خيلي خوش آمديد عزيزانم. رشته ‏اي را كه انتخاب كرده ‏ايد خيلي خوب و مهم است، هرقدر [دوران ] غيبت طولاني شود، حيرت‏ها [بيشتر] بروز مي‏كند.

    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*


  12. #9
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض




    تولد حضرت،حقيقتي انكار ناشدني است‏


    اصل وجود و امامت حضرت مهدي ‏عليه السلام با ادله‏ يمتقن ثابت شده است، ابتدا اين را پي بگيريد. در اين مورد من هم چند نكته خدمتتانمي‏گويم:
    1-
    روايات نهي از تسميه‏ ي حضرت كه روايات معتبري است و قدماي ازمحدّثان بابي به آن اختصاص داده ‏اند، حاكي از وجود حضرت مي‏باشد زيرا امام موجودبوده است كه نهي از تسميه‏ ي او شده است گرچه اين نهي در آن روز به دليل تقيّهباشد.
    2-
    در نوادر باب طواف حجّ در جواب حميري از يكي از نواب اربعه نقل مي‏كندكه: ((آخرين باري كه حضرت را ديدم، كنار كعبه و در حال طواف بود)).
    3-
    روايات ((اثنا عشر خليفه)) كه با نقل‏هاي معتبر، ثابت است، نيز بر تولد حضرت دلالت دارد. در هر حال اصل اين روايات نزد فريقين از مسلّمات است. عامّه مي‏گويند حضرت متولّدنشده است، ولي ما مي‏گوييم، او، پسر امام حسن عسكري‏ عليه السلام است، با دلايلمتعدد و قطعاً متولد شده است و الآن حيّ و حاضر و ناظر است.
    4-
    عنايات حضرت،دليل ديگر بر وجود اوست.
    امام جمعه ‏ي بندر لنگه ((ركني))، قضيّه‏ ي آخوند سنّيرا كه تازه شيعه شده بود، براي من نقل كرد. سبب شيعه شدن ‏اش، اين بود كه آن شخص بهشهر مي‏رود و فرشي مي‏خرد و آن را بر وانتي مي‏گذارد. وقتي پياده مي‏شود، وانتي،فرار مي‏كند. خيلي متأثّر مي‏شود. مي‏گويد: ((در ذهن ام، امام زمان شيعه‏ ها آمد. گفتم، اگر حق مي‏گويند، بايد فرش ام را برگرداند.)). دقايقي بعد، در مي‏زنند. او،در را باز مي‏كند و راننده‏ي وانت را مي‏بيند كه، فرش را آورده است! مي‏گويد: ((چراآوردي؟)) راننده پاسخ مي‏دهد: ((در را باز كردم تا ماشين را داخل گاراژ ببرم، در،بسته شد. دوباره باز كردم، بسته شد. فهميدم، قضيّه‏اي در اين فرش است.)).
    5-
    ديدن حضرت دليل وجود او است.
    آقاي خويي ‏قدس سره مي‏گفت، شيخ علي قمي، پدر آقاموسي قمي كه فعلاً هست مورد اتّفاق و قبول مراجع بود. آقاي خويي و آقاي ميلاني وامثال آن دو، به او اقتدا مي‏كردند، مي‏گفتند، امام زمان را ديده است. اصرار كردندكه چيزي بگويد. او، بعد از خيلي اصرار، گفت: روزها، روزه داشتم. بعد از ظهر، طرفكوفه مي‏رفتم. شب مي‏ماندم و افطار و سحري مي‏خوردم و به نجف بر مي‏گشتم. روزي،تأخير شد و دير به مسجد كوفه رسيدم. نشستم تا خستگي ‏ام از تَن برود. سه سيّد ديدم. كاسه‏ ي آبي جلوي‏شان بود. وقت افطار بود. سلام كردم و نشستم تا استراحتي كنم. پرسيدند: ((از نجف مي‏آيي؟)). اوضاع را پرسيدند. چند نفر را از جمله آقاي سيدابوالحسن اصفهاني كه هنوز رييس و مرجع نشده بود اسم بردند. درباره ي آقاي خوييپرسيدند. با خود گفتم: ((من، حال ندارم و او چه چيزهايي مي ‏پرسد!)). گفتند: ((آبيميل كنيد.)). نخوردم و پا شدم. نماز خواندم و افطار كردم و كارهاي شبانه را كردم وخوابيدم. قصدم اين بود كه قبل از سحر بلند شوم و نماز شب بخوانم و سحري بخورم. بيدار شدم و ديدم اذان شده است.
    ناراحت شدم. وضو گرفتم. آمدم ديدم آن سه سيّد،نماز مي‏خوانند، مشغول شدم، آنان، نماز خواندند و رفتند. من هم خواندم. يك وقت ديدمكه مسجد تاريك شد!)).
    ايشان، ادامه داده بود كه ((خيلي آرزو داشتم، مجتهد شوم،امّا نشدم. شايد، سبب‏ اش، آن بود كه آن كاسه‏ ي آب را نخوردم.)).
    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*


  13. #10
    مدیر ارشد انجمن فرهنگی
    عهد آسمانى آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 6,393      تشکر : 18,195
    11,960 در 3,707 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عهد آسمانى آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ايجاد ايمان راسخ و آمادگي در دوران غيبت‏


    حرف ديگر ما اين است كه بايد زمينه را مساعد كنيد كه اگر غيبت، صد هزار سال هم طول بكشد عقايد مردم خراب نشود فردي بود هر روزمي‏گفت: حضرت مي‏آيد، ظهور نزديك شده، يك بار گفت: سه ماه ديگر حتماً آقا مي‏آيد. سه ماه بعد گفتيم چه شد؟ گفت بداء حاصل شد!! [ اين چيزها، عقيده‏ ي مردم را خراب مي‏كند ]
    بايد كاري كنيم كه ايمان راسخ پيدا كنيم. خداوند داستان چهار پرنده را [ در ماجراي حضرت ابراهيم‏ عليه السلام ] نقل مي‏كند تا ايمان راسخ پيداشود.
    طرح ادله ‏ي متقن در اثبات امامت و وجود حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه) به همراه نقل بعضي داستان‏هاي متقن كه حاكي از عنايت، توجّه و ياري حضرت است در قلوب تأثير مي‏كند و مي‏رساند امام زمان الطاف خفيّه دارد. البته مراقب باشيد نه هرداستاني و از هر كسي [بلكه ]داستان‏هاي متقن و مسلّم از بزرگان و اشخاص مورد وثوق. علي اي حالٍ نظاير اين قضاياي متقن را به مردم و جوانان بگوييد تا منقلب شوند، نوع جوانان بحمدلله خوب‏ اند و از فطرت‏هاي پاكي برخوردارند.
    ان شاء الله موفق باشيدو من هم براي شما دعا مي‏كنم.
    *☼* مهدویت در کلام مراجع و بزرگان دینی *☼*


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •