پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 26 , از مجموع 26
  1. #21
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,703      تشکر : 57,538
    171,600 در 50,170 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* هم اکنون آنلاین است.

    پیش فرض پاسخ : پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن




    و - تلاش در راه آزادى و تامين حقوق و كرامت انسان
    در جهان بينى قرآن ، نجات و سعادت انسان در گرو پيروزى و سرفرازى در سه مبارزه و سه جبهه است :
    1.مبارزه با نيروهاى سركش نفسانى ، هوا و هوس ها، برترى طلبى ها و سلطه جويى ها، انگيزه هاى ظالمانه و خودخواهانه و كشش هاى مديريت نشده و...آن گاه مهار قهرمانانه ى آنها و مديريت درست بر آنها، و سپردن حاكميت جان و زندگى به مشعل فروزان خرد، فطرت توحيدى ، وجدان اخلاقى و در نتيجه ، رسيدن به موهبت آزادى و آزادگى از اسارت نفس و خود خواهى ها و خود برترانگارى و خودكامگى ها.
    2.مبارزه انسان با طبيعت به صورت شناخت آن ، كشف قوانين و نظامات حاكم بر آن در جهت تاءمين نيازمندى هاى زندگى و اوج شرايط حيات و گام سپردن به سوى بهروزى از طريق نبرد با آفت هايى چون : فقر جهل ، بيمارى و ديگر آفت ها...و سرانجام آزادى از فشار طبيعت و اسارت ماده پرستى .
    3.مبارزه با نوع متجاوز و ستم پيشه ، با مناسبات ظالمانه و زورمدارانه به منظور پاره كردن زنجيرهاى اسارت و بردگى و در هم نورديدن نظامات و شرايط اسارت بار فرهنگى ، فكرى ، عقيدتى ، اخلاقى ، سياسى ، اجتماعى ، اقتصادى ، و در نتيجه كسب آزادى و آزادگى .
    بى ترديد وقتى نيك بينديشيم ، پيامبران و نقش عظيم آنان در اين راه ، سرنوشت ساز است .آنان بودند كه با همه ى وجود جهاد و تلاش كردند تا انسان را در پرتو قانون خدا، ميزان او، و شمشير مهر و عدالت از اسارت نفس ، اسارت شيطان ، اسارت ستم نوع ، اسارت ماده و ماديات ، اسارت تاريكى انديشى و قشرى گرى و خرافات و تعصب و دنباله روى و واپسگرايى آزاد ساخته ، و او را به اوج توحيد و تقوى و آزادانديشى و آزادمنشى اوج بخشند.
    آيات بسيارى بيان گر نقش رهايى بخش پيامبران است كه تنها به سه آيه بسنده مى شود:
    1.قرآن در ترسيم چگونگى بعثت و رويارويى موسى و هارون با ديكتاتور خودكامه ى روزگارشان ، نشانگر اين واقعيت است كه آنان به فرمان خدا نخست نداى توحيد و يكتايى خدا را سر دادند، و در كنار آن نداى آزادى و رهايى ستم ديده گان را، كه در اسارت آن نظام سياه بودند:فقولو انا رسولا ربك فاءرسل معنا بنى اسرائيل و لا تعذبهم (86)
    پس به سوى او برويد و بگوييد: ما فرستادگان پروردگار تو هستيم ! پس ‍ فرزندان اسرائيل را رها ساز و با ما بفرست ، و آنان را شكنجه و آزار مكن !



    پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  2. تشكر

    غلامعلي نوري (13-08-1388)

  3. #22
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,703      تشکر : 57,538
    171,600 در 50,170 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* هم اکنون آنلاین است.

    پیش فرض پاسخ : پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن




    2.و نيز در آيات متعددى گفت و گوى پيشواى توحيدگرايان و آزادى خواهان را با رهبرى شرك و استبداد و انحصار ترسيم مى كند، كه او نعمت هاى خود را به رخ موسى مى كشد كه ، چگونه بر ضد نظام او به پا خاسته است ؟ و موسى در پاخاسته روشنگرى مى كند كه :
    و تلك نعمه تمنها على اءن عبدت بنى اسرائيل (87)
    آيا اين كه فرزندان اسرائيل را برده ى خود ساخته اى ، نعمتى است كه منت آن را بر من مى نهى ؟!
    بدين سان خواهان آزادى و رعايت حقوق بشر مى شود و روشنگرى مى كند كه با هيچ بهانه و دستاويزى نمى توان حقوق و آزادى و امنيت مردم و حق انتخاب گزينش آزادانه ى آنان و حق حاكميت بر سرنوشت سياسى و اجتماعى مردم را پاى مال ساخت ؛ حتى به بهانه ى پدر خواندگى و پرستارى و يا پناه دادن به پيامبر بزرگى چون موسى .
    3.در سوره ى ديگرى نقش رهايى بخش پيامبر عدالت و آزادى را اين گونه به تابلو مى برد:
    ياءمرهم بالمعروف و ينههم عن المنكر ويحل لهم الطيبات و يحرم عليهم الخبائث ويضع عنهم اصرهم والاغلال التى كانت عليهم فالذين امنوا به عزروه و نصروه واتبعوا النور الذى انزل معه اولئك هم المفلحون (88)
    ...همان پيام آورى كه آنان را به كارهاى مترقى و پسنديده فرا مى خواند و از كارهاى ناپسند بازشان مى دارد؛ چيزهاى پاك و پاكيزه را براى آنان حلال و روا، و چيزهاى و كارهاى پليد را بر آنان حرام مى سازد، و بارگران بافته ها و ساخته هاى حاكم بر جامعه ى آنان و زنجيرهايى را كه بر مغز و دل و دست و پاى آنان است ، از آنان دور مى نهد؛ پس آن كسانى كه به او ايمان آوردند و او را گرامى داشتند و ياريش نمودند و از نورى كه با او فرو فرستاده شده است پيروى كردند، اينان همان رستگارنند.



    پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  4. تشكر

    غلامعلي نوري (13-08-1388)

  5. #23
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,703      تشکر : 57,538
    171,600 در 50,170 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* هم اکنون آنلاین است.

    پیش فرض پاسخ : پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن




    5 - منطق راهيان راه توحيد و شرك گرايان

    قرآن ضمن ترسيم آموزههاى توحيدى و انسانى پيامبران ، منطق پيشتازان راه توحيد و آزادى را با منطق مخالفان آنان در طول عصرهاى و نسل ها در برابر هم قرار مى دهد، تا با شناساندن آنها در طول تاريخ ، معيارهايى براى آينده و انتخاب راه زندگى عادلانه و آزادمنشانه به دست بدهد.

    قرآن نشانگر آن است كه پيامبران و اصلاح گران آسمانى ، مردم را به انديشيدن و انديشاندن ، خودسازى و خودشكوفايى ، توحيد و تقوا، عدالت و مساوات ، آزادى و رعايت حقوق بشر، همگرايى و تعاون ، احساس مسئوليت و مشاركت در تعيين سرنوشت ، پاكى و آراستگى درون و برون ، اخلاص و اعتماد به حق ، هوشمندى و درايت ، امانت و فضيلت ، كرامت و شرافت ، مهر و گذشت ، مردم خواهى وبشر دوستى ، بهداشت در گفتار و كردار، كسب ارزش هاى واقعى و ويژگى هاى انسانى ، به رنگ خدايى گرفت و آراستگى به اخلاق و منش خداپسندانه و...دعوت مى كردند، و در كنار آن ، از ظلم و جور استبداد و خودكامگى ، انحصار و تحميل ، اسراف و اتراف ، تبذير و هوسبازى ، فريب و خيانت ، ناروايى ها و نامردمى ها و پايمال ساختن حقوق بشر با همه ى وجود و امكانات باز مى داشتند و هشدار مى دادند؛اما مخالفان تاريك انديش و خشونت كيش آنان ، به جاى خضوع خالصانه در برابر اين آموزه ها و مقررات و منش و عمل كرد و پر جاذبه و زيباى آن نمونه هاى عالى انسانى ، و به جاى همراهى و همگامى با آن پيشروان راه عدالت و آزادى بهانه ها مى تراشيدند و شگردها ساز مى نمودند و به خشونت ها و شقاوت ها دست مى يازيدند.



    پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  6. #24
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,703      تشکر : 57,538
    171,600 در 50,170 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* هم اکنون آنلاین است.

    پیش فرض پاسخ : پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن




    اصلاح ناپذيران تاريخ ، در جهت نفى و سركوب و دعوت هاى اصلاحى و نجاتبخش پيامبران ، گاه به((جبر))و((قضا))و((قدر))چنگ مى انداختند و چنين وانمود مى كردند كه : گويى مغلوب و مقهورشرك گرايى و كفر پيشگى و حق پيشگى و اصلاح ناپذيرى هستند، و در خود اختيارى درتغيير انديشه و عقيده و راه و رسم زندگى نمى يابند! و گاهى از پيروى از گدشتگان وواپسگرايى و تقليد بره منشانه از نياكان تكيه كرده و با دلى آكنده از تعصب و كينهتوزى ، آداب و رسوم پوسيده و ظالمانه ى پدران و روش سنگواره اى نياكان خود راشايسته ى پيروزى و تقديس و اقتدا مى انگاشتند!
    زمانى به پيروى از رهبران ، يا بهبيان قرآن((سادات و كبراء))دل مى بستندو زمانى به كار شكنى و فريب ، سنگ اندازى و تهمت تراشى ، پرونده سازى و نواختنبرچسب ساحر، مجنون ، شاعر، دروغ پرداز، بيگانه و بيگانه پرست ، دشمن آيين و وطن وماركهايى از اين قماش و اصلاحگران و عدالت خواهان و آزادى جويان دست مىيازيدند.
    زمانى به ترور عقيده و انديشه و شخصيت والاى معنوى اين طبيبان دلسوز،همت مى گماشتند و بى خبران و ناآگاهان را بر ضد آنان و دعوت رهايى بخش شان مىشوراندند، و زمانى ديگر به زور عريان تمسك جسته و حرف احمقانه آخر را مى زدند كه : به هر حال ما با پيام و دعوت و منطق و شيوه ى اصلاحى و انديشه و عقيده و ايده وآرمان نوين و بى سابقه ى شما و هواخواهان و پيروان شما، بى چون و چرا مخالفيم ! وآن گاه به اعمال خشونت بار و جنون آميزى بر ضد پيامبران و اصلاح گرايان و ترور وحذف ناجوانمردانه آنان دست مى زدند.
    صحنه هاى بى شمارى از رويارويى اين دو گروهتاريخ ‌ساز و اين دو منطق ديرين توحيد و شرك ، يا آزادى خواهى و زورمدارى ، يااصلاح طلبى و اصلاح ستيزى در آيات تاريخى قرآن جلوه گر است .نمونه هايى آموزنده وانديشاننده از اين رويارويى را مى توان در آيه هاى 58تا140 سوره ى اعراف،
    74-80از سوره ى يونس ،
    83-92از سوره ى هود،
    16-50از سوره ىشعراء،
    36-40از سوره ى قصص ،
    49-70از سوره ى طه ،
    23-44از سوره ى مؤ من،
    20-24از سوره ى زخرف ،
    40-50از سوره ى زخرف ، و ديگر سوره ها و آيات قرآن مطالعه نمود، و از اين دو صف ، دو منطق ، نكته هاى عبرت انگيز و تاريخ ‌ساز بسيارى دريافت .
    و نيز مى توان مخالفان حق ناپذير بعثت ها و نهضت هاى اصلاحى و عدالت طلبانه را - كه متشكل از استبدادگران ، امامان نار يا رهبران خودكامه و توجيه گر استبداد، سوداگران يا احبار و رهبان و ناآگاهان دنباله رو و پرستشگر زورند - تماشا كرد و خاستگاه آنها را نيز شناخت و با نقش ‍ واپسگرايانه ى آنان در برابر نهضت هاى توحيدى و اصلاحى و ترقى خواه آشنا شد در اينجا تنها به مهمترين شگردهاى آنها اشاره مى رود:



    پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  7. تشكر

    غلامعلي نوري (13-08-1388)

  8. #25
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,703      تشکر : 57,538
    171,600 در 50,170 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* هم اکنون آنلاین است.

    پیش فرض پاسخ : پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن




    منطق مخالفان بعثت هاى توحيدى و اصلاحى
    حقيقت اين است كه اينان ، نه منطق درست و عادلانه داشتند و نه موضع خردمندانه و انسانى . واكنش آنان در برابر بعثت هاى توحيدى و پيام رهايى بخش و اصلاح طلبانه پيامبران ،ا منطقى ، متزلزل ، به هم ريخته و مختلف بود در جمع ، پوچ و پوك و بى محتوا و شكست خورده و زورمدارانه ؛ گر چه براى حفظ شرايط موجود روزگار خويش و جلوگيرى از بيدارى و هوشيارى و رشد و پيشرفت جامعه ها، توفانى از خشونت و بيداد به راه انداخته و به شقاوتها دست يازيده و موانع بسيارى در راه رشد و آزادى و شكوفايى انسان پديد آورند، كه به برخى از شگردها و بيدادگرى هاى آنان اشاره مى رود:
    الف - چنگ انداختن به جبر و جبرگرايى
    از شگردهاى رايج مخالفان بعثت هاى توحيدى و نهضت هاى آزادى خواهانه ، چنگ انداختن به جبر و جبرگرايى است .
    آنان همچون بسيارى از تبهكاران و بردگان هوا و هوس براى تبرئه خويش از گناه سهمگين مخالفت با حق و عدالت و آزادى ، با پز انديشمندانه و عالمانه وارد صحنه مى شوند و موضع جبر را پيش مى كشند و مى گويند:دست تقدير و سرنوشت ، ما را به اين راه كشانده است ، و اگر خدا مى خواست ما راه شرك و پرستش هاى ذلت بار را نمى پوييديم !
    سيقول الذين اشركو لو شاءالله ما اشركنا ولا اباونا ولا حرمنا من شى ء كذلك كذب الذين من قبلهم حتى ذاقوا باسنا قل هل عندهم من علم فتخر جوه لنا ان تتبعون الا الظن وان انتم الا تخرصون . قل الله الحجه الباغه فلوشاه لهدكم اجمعين .قل هلم شهداء كم الذين يشهدون ان الله حرم هذا فان شهدوا فلا تشهد معهم و لا تتبع اهواء الذين كذبوا باياتنا و الذين لا يومنون بالاخره و هم بربهم يعدلون .قل تعالوا اتل ما حرم ربكم عليكم الا تشركوا به شيئا و بالوالدين احسانا ولا تقتلوا اولادهم من املاق نحن نرزقكم و آياهم ولا تقربوا الفواحش ما ظهر منها و ما بطن و لا تقتلوا النفس التى حرم الله الا بالحق ذلكم وصيكم به لعلكم تعقلون . و لا تقربوا مال اليتيم الا بالتى هى احسن حتى يبلغ اشده و اوفوا الكيل والميزان بالقسط لا نكلف نفسا الا وسعها و اذا قلتم فاعدلوا ولو كان ذاقربى و بعهد الله اوفوا ذلكم وصيكم به لعلكم تذكرون . وان هذا صراطى مستقيما فاتبعوه ولا تتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله ذلكم وصيكم به لعلكم تتقون (89)
    آن كسانى كه شرك ورزيده اند به زودى در توجيه شرك گرايى و تاريك انديشى خويش ، خواهند گفت : اگر خدا مى خواست ، نه ، ما شرك مى ورزيديم و نه پدران ما، و چيزى را نيز به دلخواه خويش ترحيم نمى كرديم .آرى ، كسانى كه پيش از آنان بودند، نيز پيام آوران خدا را با اين بهانه ها و دستاويزها،همين گونه دروغ گو انگاشتند و حق ستيزى آنان ادامه يافت تا سرانجام طعم تلخ عذاب دردناك ما را چشيدند.هان اى پيامبر!به اين شرك گويان بگو: آيا شما در مورد دستاويزتان ، دليل و دانشى داريد كه آن را براى ما آشكار سازيد؟! هرگز! شما تنها از پندار بى اساس خويش ‍ پيروى مى كنيد و جز دروغ نمى گوييد.
    بگو: بر پندار بى اساس خويش هيچ دليل و دانشى نداريد، و برهان رسا و قانع كننده تنها از آن خداست ، و اگر او مى خواست ، بى گمان همه ى شما را راه مى نمود.
    بگو شما كواهان خويش را كه گواهى مى دهند تا اين چيزهايى را كه شما مى پنداريد حرام نموده است ، بياوريد. پس اگر آنان آمدند و به دروغ گواهى دادند، تو اى پيامبر! با آنان گواهى مده ، و از هواهاى كسانى كه آيات ما را دروغ شمردند، و نيز كسانى كه به جهان ديگر ايمان نمى آورند و برخى پديده ها را با پروردگارتان همتا قرار مى دهند، پيروى مكن .
    بگو: بياييد تا آنچه را پروردگارتان بر شما حرام كرده است ، همه را براى شما بخوانم : نخست اين كه : چيزى را همتا و شريك او نسازيد، و به پدر و مادر نيكى كنيد، و فرزندتان خود را از ترس فقر و تندرستى مكشيد؛ ما به شما و آنان رزق و روزى مى دهيم .و به كارهاى زشت - چه آشكار و چه نهان - نزديك نشويد، و كسى را كه خدا كشتن او را حرام گردانيده ، جز بر اساس ‍ حق و عدالت مكشيد.اين هاست كه خدا شما را به انجام آن سفارش ‍ فرموده است ، باشد كه خرد خويش را به كار گيريد.
    و نيز به مال يتيم - جز به نيكوترين روش - نزديك نشويد تا به جوانى و رشد خويش برسد، و پيمانه و ترازو را بر دادگرى ، تمام بدهيد. ما هيچ كس ‍ را جز به اندازه ى توانش تكليف نمى كنيم . و هنگامى كه سخن مى گوييد و به داورى و گواهى ايستاده ايد، عدالت پيشه سازيد، اگر چه در مورد نزديكان شما را به رعايت دقيق آنها سفارش فرموده است ، باشد كه به خود آييد و پند گيريد و اصلاح پذيريد.
    و از اين رو كه راه راست و بى انحراف من اين است ، از آن پيروى كنيد و از ديگر راه ها نرويد كه شما را از راه او، پراكنده و دور مى سازد.اين هاست كه خدا شما را به آن ها سفارش فرموده است باشد كه پروا پيشه سازيد و حق را بپذيريد.
    و قال الذين اشركوا لو شاء الله ما عبدنا من دونه من شى (90)
    و شرك گرايان و اصلاح ناپذيران گفتند: اگر خدا مى خواست - نه ما و نه پدران ما، هيچ چيزى غير از خدا را پرستش نمى كرديم و بدون فرمان او چيزى را تحريم نمى نموديم . آرى پيشينيان اينان نيز همين كارها را انجام دادند؛ اما آيا پيامبران برنامه و رسالتى جز رسانيدن صريح و اشكار حقايق و روشنگرى راه نجات مردم ، نقش ديگرى هم دارند؟


    ادامه دارد ...



    پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  9. تشكرها 2

    محب فاطمه (12-08-1388), غلامعلي نوري (13-08-1388)

  10. #26
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,703      تشکر : 57,538
    171,600 در 50,170 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* هم اکنون آنلاین است.

    پیش فرض پاسخ : پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن




    ب - چرا قانونگرايى و بشر دوستى ؟

    شرك گرايان و حق ناپذيران گاهى بهانه ها مى آورند كه چرا پيامبران گنج ها و باغ ها و ثروت هاى انباشته شده ندارند؟ همچون افراد عادى غذا مى خورند، مسكن مى گزينند، در كوچه و بازار راه مى روند و شيوه ى شايان و رهبران خودكامه و تحصيلى را ندارند؟ و چرا فراقانونى و زومدارانه عمل نمى كنند و مردمى زندگى مى كنند؟

    وقالوا مال هذا الرسول ياكل الطعام ويمشى فى الاسواق لولا انزل اليه ملك فيكون معه نذيرا. اءو يلقى اليه كنز اءو تكون له جنه ياءكل منها و قال الظالمون ان تتبعون الا رجلا مسحورا. انظر كيف ضربوا لك الامثال فضلوا فلا يستطيعون سبيلا(91)

    و گفتند: اين چه پيامبرى است كه نه شيوه ى فرمانروايان را دارد و نه روش ‍ فرشتگان را؛ بلكه غذا مى خورد و در بازارها راه مى رود؟! چرا فرشته اى به سوى او فرو فرستاده نشده است تا همراه وى ، مردم را هشدار دهد و رسالت او را گواهى كند؟ يا چرا گنجى پايان ناپذير از جانب خدا به سوى او افكنده نشده ؟ يا بوستانى ندارد كه از ميوه هاى رنگارنگ آن بخورند؟ و اين گونه بيدادگران و اصلاح ستيزان به نوانديشان و خداجويان گفتند: شما تنها از مردى افسون شده پيروى مى كنيد.

    هان اى پيامبر؟بنگر كه چگونه براى تو مثال هايى زدند و گمراه شدند، آن گونه كه نمى توانند راهى به سوى هدايت و نجات بيابند.

    ج - سياست هوچى گرى و دروغ درمانى حق ستيزان

    شرك گرايان اصلاح ناپذير به جاى شنيدن پيام پيامبران ، تفكر در دعوت انتقادى و اصلاحى آنان و گزينش راه رشد و رستگارى آزادى ، به تمسخر آنان مى پرداختند و ياوه ها مى بافتند، و خود را به هر آب و آتشى مى زدند تا برنامه ى آسمانى و اصلاحى و بشر دوستانه و آزادى بخش پيامبران را ضد ملى و مخالف دين و آيين حكومتى به خورد ساده دلان بدهند.

    يا حسره على العباد ما ياتيهم من رسول الا كانوا به يستهزون اءلم يروا كم اءهلكنا قبلهم من القرون (92)

    اى دريغ و افسوس بر اين بندگان ! هيچ پيامبرى براى هدايت آنان نيامد، مگر اين كه او را به باد ريشخند مى گرفتند! آيا نديده اند كه چه بسيار نسل ها را پيش از آنان به خاطر گناه و بيدادشان هلاك كرديم ؟



    پيام هاى بيست و هفت گانه بينش تاريخى قرآن
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •