معاد قطعی است سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
معاد قطعی است
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 11 , از مجموع 11
  1. #11
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض






    پی نوشت ها:
    1) و قالوا ما هی الا حیاتنا الدنیا نموت و نحیی و ما یهلکنا الا الدهر. (جاثیه/24) .
    2) یکی از اسامی قیامت «یوم الفصل» است.زیرا در قیامت حق و باطل از هم جدا می شوند.
    3) ان هی الا موتتنا الاولی وما نحن بمنشرین (دخان/35) .
    زندگی جز زندگی نخست که با مرگ پایان می پذیرد نیست و ما بر انگیخته نمی شویم.
    4) نهج البلاغه، خطبه .156
    5) نهج البلاغه، خطبه .190
    6) نهج البلاغه، نامه .31
    7) آیات در این زمینه بیش از این است که در این جا نقل شود.
    8) و لکنه سبحانه جعل حقه علی العباد أن یطیعوه، و جعل جزاءهم علیه مضاعفة الثواب تفضلا منه، و توسعا بما هو من المزید اهله (نهج البلاغه صبحی صالح، خطبه 216) خداوند حق خود را بر بندگان این قرار داده است که او را پیروی کنند، و از روی تفضل وجود و رحمت واسعه ای که سزاوار مقام ربوبی است، جزای آن را پاداش مضاعف قرار داده است.
    9) نهج البلاغه، خطبه .102
    10) نهج البلاغه، خطبه .109
    11) در سوره های یاد شده در زیر، قیامت به عنوان وعده الهی وارد شده است (ذاریات/60، معارج/44، انبیاء/103) .
    12) به سوره های فرقان آیه 16، توبه آیه 111، مریم آیه 61، زمر آیه 20، رجوع نمائید .
    13) کشف المراد: مقصد ششم، مسأله چهارم.
    14) نهج البلاغه، ص .156
    15) الایات التی فیها ذکرت النطفة و اطوارها الکمالیة و تقلباتها من صورة انقص الی صورة اکمل و من حال ادون الی حال اعلی، فالغرض من ذکرها اثبات ان لهذه الاطوار و التحولات غایة اخیرة، فللانسان توجه طبیعی نحو الکمال، و دین الهی فطری فی التقرب الی المبدء الفعال و الکمال اللائق بحال الانسان المخلوق اولا من هذه الطبیعه، و الارکان لا یوجد فی هذا العالم الادنی، بل فی عالم الاخرة التی الیها الرجعی و فیها الغایة و المنتهی فبالضرورة اذا استوفی الانسان جمیع المراتب الخلقیة الواقعة فی حدود حرکته الجوهریة الفطریة من الجمادیة و النباتیة و الحیوانیة، و بلغ اشده الصوری و تم وجوده الدنیوی الحیوانی فلا بد ان یتوجه نحو النشاءة الاخرة، و یخرج من القوة الی الفعل و من الدنیا الی الاخری ثم المولی و هو غایة الغایات، منتهی الاشواق و الحرکات. (اسفار ج 9، ص 159) .


    منبع: حوزه نت
    معاد قطعی است
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  2. تشكرها 2

    مدير اجرايي (26-07-1390), الهادی المهدی (17-12-1390)

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •