(**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**) سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
(**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
صفحه 5 از 12 نخستنخست 123456789 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 118
  1. #41
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    2- زيبايى اندام:

    اندام زيبا نيز، همچون چهره زيبا از نعمت هاى الهى است كه داراى معيار و ضوابطى قطعى و قالب خاصى نمى باشد. از اين رو مى بينيم چاقى و لاغرى همراه با قامت بلند يا كوتاه، دست، پا و انگشتانى لاغر يا پرگوشت، كوچك يا بزرگ، استخوان بندى ظريف يا درشت، ساق پا و آرنج هايى كوتاه يا دراز، پوست سفيد، صورتى، تيره و... هر كدام طرفدارانى از منظر زيبايى شناسى دارند. شايد بتوان از نگاه علم پزشكى چاقى را نامطلوب و لاغرى را متناسب دانست، اما بدون شك هرگز نمى توان حكم بر زيبايى مطلق لاغرى و زشتى چاقى كرد; چرا كه زيبايى برآمده از احساسات افراد است و براى احساسات نمى توان ضوابط خاصى را قايل شد.

    البته امروزه رسانه هاى ارتباط جمعى با تأثيرگذارى اعجاب انگيز خود، ذائقه ها را به سوى هر آنچه خود به عنوان اندام زيبا تعريف مى كنند، سوق مى دهند، اما اين به معناى برترى سليقه و درستى تشخيص آنها نيست; چرا كه دامنه نگاه شهوت آميز و سليقه جنسى بت پرستانه آنها، در اين خصوص مدخليتى جدى دارد و اين چيزى نيست كه بتوان آن را از لوحِ زندگى غربى ها پاك كرد. چنانكه:

    «الان در خيابان هاى نيويورك و واشنگتن و جاهاى ديگر، آدم معمولى نمى تواند شب هنگام بدون اسلحه در خيابان ها راه برود! امنيتشان در اين حد است. امروز در آن كشورِ آفت زده معنوى، كودكان در خانه ها از دستِ پدرخوانده هايشان امنيت جنسى ندارند! اخلاقشان در اين حد است.70»

    فارغ از اين موضوع، جغرافياى طبيعى و عنصر نژادى در حوزه اندام شناسى دخالت مستقيم دارند. به عنوان مثال مردم ژاپن و چين عموماً كوتاه قد و ظريف اندام هستند; در حالى كه مردم ايالات متحده آمريكا بلند قامت و تنومند مى باشند.

    بنابراين تكثر و اختلافِ اندامى امرى طبيعى و بلكه اجبارى است. حال با اين مقدمه مى گوييم: هيكل و اندام ظريفِ باربى شايد بتواند از منظر آمريكايى زيبا و فريبنده باشد، اما هرگز قادر نيست الگوى زيبايى قلمداد شود و چه بسا در غيبت تبليغات گسترده رسانه اى، در چشمِ بسيارى از ملت ها زشت و نامتناسب جلوه نمايد. چرا كه تصور عمومى از زيبايى اندام باربى، بيش از آن كه به جمال واقعى و حقيقى آن بازگردد، به ساماندهى ذائقه ها و افكارسازى رسانه هاى عمومى مربوط مى شود. الكساندر پروخانف نويسنده روسى مى گويد:

    «به عقيده من قسمتى از اسلحه سازماندهى شده، اسلحه اطلاعاتى است. ابتدا شخصى را وارد ميدانِ اطلاعاتى مى كنند، سپس كارى مى كنند كه اين مساله اطلاعات، جزئى از حيات شخص شود. مثلِ اين كه هوا يا آب جزئى از حياتِ شخص است. سپس به وسيله اين ويروس، اطلاعاتى كه وارد مغزهاى مردم مى كنند، ايمنى آنها را در مقابله با اطلاعات ضعيف مى كنند و سرانجام عقايد و چيزهايى را كه خود مى خواهند به جاى واقعيت وارد مغزهاى مردم مى كنند.71»

    علاوه بر اين اندام باربى به قدرى معيوب و غيرطبيعى است كه پزشكان معتقدند انسان واقعى در صورت دارا بودن بدن باربى، امكان راه رفتن ندارد، مگر اين كه چهار دست و پا حركت كند. يعنى مدل باربى به گونه اى طراحى شده است كه عملا امكان دست يابى كامل بدان مؤثر نيست و اين بدين معناست كه زنان و مردان بايد هماره علاوه بر داشتن غم و افسون باربى شدن و باربى داشتن كه از بى هويتى فرهنگى نشأت مى گيرد، به سوى باربى شدن و باربى داشتن كه مستلزم خرج هاى مستمر و به نوعى آمريكايى شدن است حركت كنند و هر كدام به ناچار بخش هايى از اندام باربى را نمايندگى نمايند.

    علاوه بر اين اندام باربى بيش از آن كه با آناتومى طبيعى بدن زنان طراحى شده باشد، متناسب با ميل جنسى مردان مهندسى شده است. از اين رو فمنيست ها72 نيز، پرچم مخالفت با آن را برافراشتند. آنها مى گويند: اندام اين عروسك مو تاب داده آمريكايى، هيچ تناسبى با اندام واقعى زنان ندارد و بر اساس تخيلات و انتظارات جنسى مردان طراحى شده است و اين زشت ترين توهين ها به شخصيت والاى زن است; چرا كه در اين نگاه زن، انسانى بى روح و ملعبه دست است كه ارزشى جز برآورده كردن نيازهاى جنسى مردان را ندارد.




    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  2. #42
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    3 ـ زيبايى لباس:

    لباس به مثابه خانه نخستين و اختصاصى هر فرد است كه داراى كاركرد چند جانبه و اهداف چند منظوره مى باشد. حفاظت از سرما و گرما، پوشاندن اعضاى بدن و اعطاى زيبايى و آراستگى، از جمله فوايد لباس به شمار مى رود. نوع، شكل، مدل و رنگ لباسِ هر قوم، قبيله و ملتى، رابطه اى تنگاتنگ با فرهنگ آنان دارد. دكتر غلامعلى حدادعادل در رساله محققانه اى كه در اين رابطه نوشته، آورده است:

    «رابطه لباس و فرهنگ به اندازه اى قوى است كه وقتى يك خارجى و غريبه واردِ محيطى مى شود، نخستين علامتى كه او را مى شناساند همان لباس اوست. گويى انسان ها با لباس خود با يكديگر صحبت مى كنند و هر كس به زبان لباس خويش، خود را معرفى مى نمايد كه من كيستم، از كجا آمده ام و به چه دنيايى و چه فرهنگى تعلق دارم.73»

    همچنين ايشان در تعبير بسيار زيبا و دقيقى مى گويد:

    «لباس هر انسان، پرچم كشور وجود اوست; پرچمى است كه او بر سرِ درِ خانه وجودِ خود نصب كرده است و با آن اعلام مى كند كه از كدام فرهنگ تبعيت مى كند. همچنان كه هر ملتى با وفادارى و احترام به پرچم خود، اعتقاد خود را به هويت ملى و سياسى خود ابراز مى كند، هر انسان نيز مادام كه به يك سلسله ارزش ها و بينش ها، معتقد و دل بسته باشد لباس متناسب با آن ارزش ها و بينش ها را از تن بدر نخواهد كرد.74»

    بنابراين لباس هر كس، نماينده فرهنگ، شخصيت و باورهاى اوست; چنان كه لباس هاى باربى ترجمانِ فرهنگ، شخصيت و ارزش هاى يك زن تمام عيار آمريكايى است. زنى كه به دليل داشتنِ فرهنگى مبتنى بر جهان بينى مادى، مصرف گرايى و لذت جويى برايش هدف، اصالت و ارزش قلمداد مى شود.75 عريان گرايى، اشرافى گراى و مصرف گرايى سه مؤلفه اصلى لباس هاى باربى است; لباس هايى كه زرق و برق خيره كننده اش، جلوه شهوانى اندام باربى را مضاعف مى كند و شعله هاى آتش احساسات جنسى مردان را افروخته تر مى نمايد. اين لباس ها را مى توان به منزله بسته بندى هاى شيك و زيبايى دانست كه در عرضه كالاى جسم زنان و جلب نظر مشتريان، نقش اساسى بازى مى كنند. چرا كه:

    «در چنين فرهنگى... لباس وسيله اى براى پوشش تن نيست، بلكه براى آرايش آن است. در چنين حال و هوايى كه شخصيت زن به نمايش جسم اوست. لباس او بايد تنگ باشد تا همچون لعاب نازكى روى جسم او كشيده شود و خصوصيات جسمانى او را محو نسازد و بايد كوتاه باشد تا هر چه بيشتر تن او را نپوشاند! لباس نه خانه تن كه «پوست دوم» اوست و لباس به تن مى كند تا با كمك آن بعضى از اندام خود را «قالب» و بعضى ديگر را «قاب» بگيرد!

    آنچه مدل لباس را تعيين مى كند، روانشناسى جنسى است و در حقيقت مبتكران مدهاى تازه، همواره در كار تنظيم نسبت ميان برهنگى و پوشيدگى هستند تا بتوانند حداكثر جلوه و جاذبه را در اين جنس و حداكثر اشتياق را در آن جنس ديگر ايجاد نمايند.76»




    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  3. #43
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    باربى از رهگذر ترويج لباس هاى آمريكايى، مى كوشد تا فرهنگ آمريكايى را به جوانان كشورهاى ديگر تزريق نمايد. تغيير لباس سنتى ملت ها نيز در راستاى اين سياست قابل ارزيابى است، چنانكه مقام معظم رهبرى مى فرمايد:

    «اينها حاضر نشدند قبول كنند كه ما حتى لباس محلى داشته باشيم. ما ايرانى ها با چند هزار سال سابقه، لباس بومى نداريم و لباس محلى و بومى مان را نمى شناسيم; در حالى كه خيلى از كشورهاى ديگر دنيا دارند. البته لباس بومى، مانع پيشرفت هم نيست; اما ما نداريم; چون آنها نگذاشتند. اين، عمل به همان توصيه اى است كه مى گفت ايرانى بايد از فرق سر تا نوك پا فرنگى شود! ببينيد خود باختگى تا كجا.77»

    در جمع بندى اين بحث بايد اذعان كرد كه زيبايى نعمتى است كه همه انسان ها در باره آن اتفاق نظر دارند، با اين تفاوت كه مكتب هاى انسان محور غرب، زيبارويان خود را به جلوه گرى، عشرت طلبى و رونق بخشى سُرورِ خلوت هاى مردانه دعوت مى كنند; اما اديان الهى مه رويان خود را به پاك دامنى، پرهيزگارى و گرم كردن محيط خانواده فرا مى خوانند. چنانكه امام على (عليه السلام) مى فرمايد:

    «ذكات زيبايى، پاكدامنى است.78»


    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  4. #44
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    در اين جا لازم است داستان نمادينى را كه آقاى دكتر حداد عادل از هانس كريستين آندرسن نقل كرده و سپس نتيجه گيرى پر مغزى از آن مى نمايد را بياوريم:

    «دو خياط به شهرى وارد شدند و پادشاه را فريفتند كه ما در فن خياطى استاديم و بهترين لباس ها را كه برازنده قامت بزرگان باشد مى دوزيم. اما از همه مهم تر، هنر ما اين است كه مى توانيم لباسى براى پادشاه بدوزيم كه فقط حلال زاده ها قادر به ديدن آن باشند و هيچ حرام زاده اى آن را نبيند. اگر اجازه فرماييد چنين لباسى براى شما نيز بدوزيم. پادشاه با خوشحالى موافقت كرد و دستور داد مقادير هنگفتى طلا و نقره در اختيار دو خياط گذاشتند تا لباسى با همان خاصيت سحرآميز بدوزند كه تارش از طلا و پودش از نقره باشد. خياط ها پول و زر و سيم را گرفتند و كارگاهى عريض و طويل داير كردند و دوك و چرخ و قيچى و سوزن را به راه انداختند و بدون آن كه پارچه و نخ و طلا و نقره اى صرف كنند، دست هاى خود را چنان استادانه در هوا تكان مى دادند كه گفتى مشغول دوختن لباسند.

    روزى پادشاه نخست وزير را به ديدن لباس نيمه كاره فرستاد. اما صدر اعظم هر چه نگاه كرد چيزى نديد، از ترس آن كه مبادا ديگران بفهمند كه او حلال زاده نيست، با جديت تمام زبان به تعريف لباس و تمجيد از هنر خياطان گشود و به پادشاه گزارش داد كه كار لباس به خوبى رو به پيشرفت است.

    ماموران عالى رتبه ديگر هم به تدريج از كارگاه خياطى ديدن مى كردند و همه پس از آن كه با نديدن لباس به حرام زادگى خود پى مى بردند، اين حقيقت تلخ را پنهان مى كردند و در تأييد كار خياطان و توصيف لباس بر يكديگر سبقت مى گرفتند.

    تا بالاخره نوبت به خود پادشاه رسيد و به خياط خانه سلطنتى رفت تا لباس زربافت عجيب خود را به تن كند. البته او هم چيزى نديد و پيش خود گفت معلوم مى شود فقط من يكى در ميان اين همه حلال زاده نيستم. او هم با كمال ديرباورى و ناراحتى، ناچار وجود لباس و زيبايى و ظرافت آن را تصديق كرد و در مقابل آيينه ايستاد تا آن را به تن او اندازه كنند.

    خياطان حقه باز پس مى رفتند و پيش مى آمدند و لباس موهوم را به تن پادشاه راست و درست مى كردند و آن بيچاره لخت ايستاده بود و از ترس سخن نمى گفت و ناچار دائماً از داشتن چنان لباسى اظهار مسرت نيز مى نمود.

    سرانجام قرار شد جشنى عظيم در شهر به پا شود تا پادشاه جامه تازه را بپوشد و خلايق همه او را در آن لباس ببينند. مردم به عادت معمول در دو سمت خيابان ايستادند و پادشاه لخت با آداب تمام، با آرامش و وقار از برابر آنها عبور مى كرد و دو نفر از خدمه دربار دنباله لباس را در دست داشتند تا به زمين ماليده نشود و درباريان، رجال، اميران و وزيران نيز با آن كه هيچ كدامشان لباس بر تن پادشاه نمى ديدند، از ترس تهمت حرام زدگى غريو شادى سر داده بودند و لباس جديد را به پادشاه تبريك مى گفتند.

    ناگاه كودكى از ميان مردم فرياد زد: «اين كه لباس ندارد، اين چرا لخت است؟» هر چه مادر بيچاره اش سعى كرد او را از تكرار اين حرف منصرف كند نتوانست. كودك دوباره به سماجت گفت: «چرا پادشاه برهنه است.؟» كم كم يكى دو بچه ديگر نيز همين حرف را تكرار كردند و بعضى از تماشاچيان با ترديد اين حرف را براى هم نقل كردند و ديرى نگذشت كه جمعيت يك پارچه فرياد زد «كه چرا پادشاه لخت است» و چرا... و چرا...

    اينك تمدن غرب، چنين وانمود مى كند كه مى خواهد براى انسان لباس بدوزد. اما در حقيقت به جاى آن كه لباس بر تن او كند، او را برهنه ساخته است و هيچ كس جرأت نمى كند فرياد برآورد كه لباسى در كار نيست و حاصل اين همه مُد و پارچه و چه و چه، برهنگى انسان است. همه مى ترسند كه مبادا خياطان حقه بازى كه زر و سيم را برده اند و مى برند آنها را به ناپاكى در اصل و نسب متهم كنند.

    آيا در اين جهان كه همه اسير و شيفته تبليغات غرب شده اند مردمى پيدا مى شوند كه دلى به پاكى آن كودك داشته باشند و فرياد برآورند كه آنچه به نام لباس در غرب به تن انسان مى پوشانند، پوشش نيست، بلكه برهنگى است؟ آيا مردمى پيدا مى شوند كه صداقتى كودكانه داشته باشند و در مقابل جهانى كه برهنگى را لباس مى داند جرأت كنند و فرياد برآورند؟ چرا آن مردم، ما نباشيم؟79»



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  5. #45
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    پی نوشت:

    55. ميزان الحكمة، ج 2، ص 773، ح 2464 .

    56. نبوت، ص 216 .

    57. فلسفه اخلاق، ص 96 ـ 97 .

    58. مثنوى معنوى، دفتر اوّل، ابيات 407 ـ 408، ص 20 .

    59. شاهنامه، به كوشش مصطفى جيحونى، كتاب اول، ص 325 .

    60. تاريخ تمدن، ويل دورانت، ترجمه صفدر تقى زاده، ابوطالب صارمى، ج 5، ص 615 .

    61. ميزان الحكمة، ج 2، ص 777، ح 2483 .

    62. «علمى كه در باره زيبايى و احساساتى كه از مشاهده زيبايى در انسان پيدا مى شود بحث مى كند، علم جمال.» فرهنگ فارسى عميد، نوشته حسن عميد، ج 1، ص 1127 .

    63. «رسانه هاى جمعى به تمام ابزارهاى غير شخصى ارتباط گفته مى شود كه به وسيله آن، پيام هاى ديدارى و يا شنيدارى به طور مستقيم به مخاطبان انتقال مى يابند. تلويزيون، راديو، سينما، اينترنت، ماهواره و مجلات، كتب و... در زمره رسانه هاى جمعى محسوب مى شوند.» فصل نامه كتاب زنان، مقاله حجة الاسلام و المسلمين محمدرضا ضميرى، زمستان 81، ش 18، ص 104 .

    64. مقام معظم رهبرى: «آن روز ـ دوران حاكميت طاغوت ـ دخترانى را به عنوان دختر نمونه و دختر شايسته از آغوشِ گرم و عفيف خانواده ها بيرون مى كشيدند و در منجلاب فساد فرو مى كردند.» بيانات در ديدار گروهى از خواهران، 30 مهر 73 .

    65. انتخاب يك دختر ايرانى الاصل مقيم كانادا به عنوان مقام دوم ملكه زيبايى دنيا در سال 2005 و طرح كانديداتورى يك دختر افغانى الاصل آمريكايى، هم زمان با اشغال افغانستان توسط آمريكا، رويكردى از اين سنخ است. ضمن اين كه خبرها حاكى از آن است كه چهار دختر مسلمان از تركيه، عراق، مصر و افغانستان در جشنواره ملكه زيبايى انگلستان شركت مى كنند. پايگاه اينترنتى شبكه ماهواره اى العربيه در اين باره نوشت: «در ميان چهل دختر كه در اين جشنواره با يك ديگر رقابت مى كنند، بخت دختر عراقى براى احراز لقب ملكه زيبايى انگليس از ساير شركت كنندگان بيشتر است... اين دختر عراقى در صورت احراز رتبه در اين جشنواره بايد با لباس زير در مقابل دوربين ها ظاهر شود، اما او گفته است براى اين كه متانت خود را حفظ كند با مايو ظاهر خواهد شد.» روزنامه جمهورى اسلامى، 10 شهريور 84، ص 2 .

    66. «صدها تن از مسلمانان اندونزى عليه تصاوير نيمه عريان ملكه زيبايى سال 2005 اين كشور در جاكارتا تظاهرات كردند. معترضان... پارچه نوشته هايى با خود حمل مى كردند كه بر روى آنها نوشته شده بود: عفت زنان اندونزيايى را نفروشيد.» روزنامه كيهان، 1 خرداد 84، ص آخر .

    67. ميزان الحكمة، ج 2، ص 775، ح 2471 .

    68. ليلى و مجنون نظامى گنجوى، به كوشش عبدالمحمد آيتى، ص 21 .

    69. «با برگزارى مسابقه انتخاب بلند موترين دختران با عنوان موهاى بافته شده در تركمنستان، بلند موترين دختران استان هاى مختلف اين كشور انتخاب شدند. شبكه تلويزيونى ميراث تركمنستان... با پخش اين مسابقات هدف از برگزارى آن را احياى يكى از سنت هاى قديمى و تشويق دختران جوان تركمن به داشتن موى بلند به عنوان يك سنت اجتماعى اعلام كرد. در اين مسابقه (گل شاد آمانوو) از استان مروتركمنستان با 194 سانتى متر بلندى مو به عنوان بلند موترين دختر شركت كننده در اين مسابقات معرفى شد. شبكه تلويزيونى ميراث تركمنستان اعلام كرد: اين نخستين بار است كه مسابقه اى براى انتخاب بلند موترين دختران تركمنستان در اين كشور انجام مى شود.» روزنامه اعتماد، 2 تير 81، ص 5 .

    70. بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار فرماندهان ارتش، 28 فروردين 75 .

    نيويورك تايمز: «شهرهايى چون واشگتن، نيويورك، شيكاكو، بوستون، لس آنجلس، سانفرانسيسكو و چند شهر ديگر به عنوان مناطق خطرناك قلمداد شده اند. زيرا هيچ گونه تأمين جانى و ناموسى بر زنان وجود ندارد... كارآگاهان شخصى بوش هم قادر به مهار جنايات و تعرض به خانم هاى جوان و دختران نيستند! و تنها رفتن به بيرون از خانه از ساعت هشت شب براى زنان و دختران صد در صد مخاطره آميز است.» عصر امام خمينى (قدس سره)، نوشته ميراحمدرضا حاجتى، ص 255 .

    71. اصلاحات و فروپاشى، حسن واعظى، ص 169 .

    72. فمنيسم يا جنبش آزادى زنان به سه دوره تاريخى تقسيم مى شود كه عبارتند از: «مبارزه به خاطر حق رأى زنان كه از گسترش تدريجى حق رأى به مردان الهام گرفته بود از مشخصات دوره اى است كه اصطلاحاً آن را موج اول نهضت آزادى زنان مى نامند... زمينه هاى ظهور موج دوم جنبش آزادى زنان تا حد زيادى به زمينه موج اول شباهت دارد. تحولات نظام سرمايه دارى همراه با افزايش نياز به نيروى كار به ويژه در دوران هاى شكوفايى اقتصادى و جنگ، جذب زنان در بازار كار ثانويه در دوران هاى ركود و حركت به سمت رشدِ بخشِ خدمات و نياز به نيروى كار در آن به معناى افزايش مستمر و فزاينده زنان در نيروى كار بود... موج سوم جنبش آزادى زنان كه از دهه هشتاد شكل گرفت و همچنان تداوم دارد محصول تحولات ساختارى اقتصادى ـ سياسى و گفتارى اخير است. مجموعه تحولات ساختارى در دهه هاى هفتاد تا نود در آمريكا با تداوم نسبى تبعيض ها نسبت به زنانى كه ديگر حضورشان در عرصه عمومى مشروعيت يافته، همراه بوده است. در عين حال اين تحولات باعث رشد تفاوت ها در ميان زنان شده است. يكى از ويژگى مهم موج سوم جنبش آزادى زنان به رسميت شناختن تعدد، تكثر و تنوع در جنبش و انتقال بخشى از مبارزات آن به حوزه هاى مشترك با ساير جنبش هاى اجتماعى و نيز حركت آن به سمت توليدات نظرى است.» فرهنگ سياسى، غلامرضا على بابايى، ص 410 ـ 411 .

    73. فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگى، ص 8 .

    74. همان، ص 40 .

    «در هر جامعه نوع و كيفيت لباس زنان و مردان، علاوه بر آن كه تابع شرايط اقتصادى و اجتماعى و اقليمى آن جامعه است، قوياً تابع جهان بينى و ارزش هاى حاكم بر فرهنگ آن جامعه و حتى مبين و آيينه آن جهان بينى است.» همان، ص 9 .

    75. مقام معظم رهبرى: «امروز در دنيا روى چيزهاى خاصى حساسيت هست. امروز در دنيا، روى كتك خوردن زن به وسيله شوهر، حساسيتى نيست. مردان در اروپا و آمريكا ـ نه همه آنان ـ خيلى راحت زنانشان را كتك مى زنند. روى ظلم كردن مرد به زن در خانواده خيلى حساسيتى در دنيا نيست. آمارهايى كه ارائه مى كنند، نشان دهنده اين است كه پداران و شوهران در خانواده هاى آمريكايى و اروپايى، خيلى راحت به فرزندان و همسرانشان ظلم مى كنند. در دنيا روى اين مساله خيلى هم جنجال نيست. اما روى پوشش زن حساسيت هست! اگر كسى، شخصيتى، فيلسوفى، نظامى، سياسى با عريان بودن زن مخالفت كند، اين را در دنيا هو مى كنند! روى بسيارى از فسادها و روش ها و عادات، حساسيتى نيست. اگر كشورى به عنوان يك سياست با مشروبات الكلى مخالفت بكند، اين را در دنيا هو مى كنند، لبخند تمسخر مى زنند، او را مرتجع مى نامند! اين فرهنگ كجاست؟ اين عريانى زن به عنوان يك سنت، اين رواج مسكرات به عنوان يك رسم رايج متعلق به كجاست؟ اين متعلق به اروپاست و از فرهنگ قديمى اين كشورها ناشى شده است.» بيانات در ديدار روحانيون استان مازندران، 22 ارديبهشت 69 .

    76. فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگى، دكتر حدادعادل، ص 33 .

    77. بيانات در جمع مديران و كاركنان صدا و سيما، 28 ارديبهشت 83 .

    78. ميزان الحكمه، ج 5، ص 2193، ح 7595 .

    79. فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگى، ص 73 ـ 74 .





    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  6. #46
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    باربی و عشق


    زن معشوق آفريده شده است. از اين رو هنرِ دست يازى به دل مرد و در اختيارِ گرفتن آن را دارد. علامه شهيد مرتضى مطهرى (رحمه الله) در اين باره سخنانِ ژرفى دارد، وى مى گويد:

    «طبيعت، مرد را مظهر طلب و عشق و تقاضا آفريده است و زن را مظهر مطلوب بودن و معشوق بودن. طبيعت زن را گُل و مرد را بلبل، زن را شمع و مرد را پروانه قرار داده است. اين يكى از تدابير حكيمانه و شاهكارهاى خلقت است كه در غريزه مرد نياز و طلب و در غريزه زن ناز و جلوه قرار داده است... منتهاى هنر زن اين بوده است كه توانسته مرد را در هر مقامى و هر وضعى بوده است، به آستان خود بكشاند.80»

    فارغ از توانايى هاى بالقوه اى كه در سرشت زنان به وديعه گذارده شده است، اين گونه نيست كه همه زنان استعداد شناخت و استفاده صحيح از مواهب طبيعى خود را داشته باشند و به راحتى بتوانند شعله هاى آتشِ عشق را در دلِ مردان افروخته كنند و به چشم بر هم زدنى آنان را به صيد خود در آورند.

    بنابراين هر چند معشوق و مطلوب بودن جزو ذات و طبيعت زنان است، اما بهره بردارى و استفاده از اين نعمت ها به آموزش و تربيت نياز دارد; چنان كه عصر مدرن كنونى شاهدِ انحراف زنان با شعارهاى فريبنده فكرى و فرهنگى براى سودجويى هاى اقتصادى و شهوت پرستى هاى جنسى مى باشد.81

    اما زنان چگونه مى توانند توانايى ها و مواهب ذاتى خود را به فعليت رسانده و مردان را با رضايت تمام به بند اسارت خود در آورند و در آتشِ عشق خود بسوزانند؟

    آيا قوانين و مقرراتى براى شكوفايى استعدادهاى زنانه و صيد دل هاى مردان وجود دارد كه بايد زن ها به آموختن آنها بپردازند؟ يا اين كه اين قوانين به طور ذاتى در وجود زنان نهاده شده است كه تنها بايد به شناختن و تقويتِ آنها اقدام نمايند؟



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  7. #47
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    ترديدى نيست كه قوانين و مقررات غريزى براى شكوفايى استعدادهاى زنانه و شكار دلِ مردان وجود دارد; اما چنين نيست كه همه زنان در شناخت و رشد آنها راهى درست بپيمايند.

    در مغرب زمين برهنگى زنان عاملِ مؤثرِ ترغيب مردان به جنس مؤنث شمرده مى شود. مراكز بزرگ فرهنگى چنين القا و وانمود مى كنند كه زنى مى تواند به آتش عشق مردان دامن زند كه از دلربايى هاى جنسى برخوردار باشد.

    از اين رو داشتن يا به دست آوردنِ فريبندگى هاى جنسى جزو دل مشغولى هاى زنان غرب است. ضمن اين كه تشويق و ترغيب سازمان يافته حكومت ها، روند رو به رشد برهنگى را تزايد مى بخشد.82

    ويل دورانت با مداقه در حالات زنان عصر رنسانس، ثابت مى كند كه فرهنگ برهنگى غرب ريشه اى تاريخى دارد. وى مى گويد:
    «گهگاه عشق به برهنگى چندان از اندازه مى گذشت كه به گفته ساكتى، اگر برخى از زنان كفش خود را از پاى در مى آوردند به كلى عريان مى شدند. بيشتر زنان خود را در شكم بندهايى محبوس مى ساختند كه با چرخاندن كليدى تنگ تر مى شد; بدان گونه كه پترارك بر شكم آنان رقت مى آورد و مى گفت: چنان فشرده است كه آنان به خاطر خودسازى همان قدر رنج مى كشند كه شهيدان براى دين متحمل عذاب مى شدند.83»



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  8. #48
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    انديشه زنان غرب از يك مقطع تاريخى بر اين باور غلط سوق داده شد كه مى توان با استفاده از زيبايى هاى جنسى زنانه، آتش عشقى ماندگار را در دلِ جنس نر پديد آورد و آن را به درازاى يك عمر استمرار بخشيد.84

    باربى نماد و سمبل فرهنگ عريان گرا و لذت جوى غرب، مبلغ اين نوع تفكر است; چرا كه هيچ گاه افسرده و پير نمى شود و به انحاى مختلف به زنان غرب و در دامنه وسيع ترى به زنان مليت هاى مختلف، مى آموزد كه چگونه جسم خود را در معرض غارت مردان قرار دهند و با استفاده از زيبايى هاى جنسى خود، براى سحر و شكار دلِ مردان سود جويند.

    اما آيا باربى به عنوان نمونه كامل يك زنِ آمريكايى قدرت عشق آفرينى دارد؟ به عبارت ديگر، آيا نمونه باربى مى تواند شعله هاى سوزانِ آتش عشق را در دل مردان بيافروزد و در ادوار مختلف زندگى همواره آن را افروخته نگاه دارد؟ پاسخ بدين سئوال البته منفى است; چرا كه باربى نماد عریان گرائی است و عریان گرائی بر خلاف پندار عمومى زنان غربى، هرگز قادر نيست عشقى ماندگار را در مغاك دلِ مردان پديد آورد; بلكه بايد گفت كه عريان گرايى قربانگاه واقعى عشق مى باشد. خانم وندى شليت به نقل از كانت مى گويد:

    «عشق جنسى معشوق را تنها به چشم يك شىء اشتهاآور مى نگرد. به محض اين كه معشوق در اختيار گرفته شد و آن رغبت آرام گرديد، ديگر دور انداخته مى شود. مثل دور انداختن ليمويى كه كاملا مكيده شده باشد.85»



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  9. #49
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    به گواه تاريخ شرم، حيا و عفت زنانه همان مقررات اخلاقى و قوانين غريزى است كه زنان به واسطه آنها آتش عشق را در دل مردان شعلهور مى كنند و شأن و منزلت خويش را تا حد پرستش بالا مى برند.86 علامه شهيد مرتضى مطهرى (رحمه الله) به نقل از ويل دورانت مى گويد:

    «زنان دريافتند كه دست و دل بازى مايه طعن و تحقير است و اين امر را به دختران خود ياد دادند... زنان بى شرم جز در موارد زودگذر براى مردان جذاب نيستند.

    خوددارى از انبساط و امساك در بذل و بخشش بهترين سلاح براى شكار مردان است. اگر اعضاى نهانى انسان را در معرض عام تشريح مى كردند، توجه ما به آن جلب مى شد ولى رغبت و قصد به ندرت تحريك مى گرديد. مرد جوان به دنبال چشمان پُر از حياست و بدون آن كه بداند، حس مى كند كه اين خوددارى ظريفانه از يك لطف و رقت عالى خبر مى دهد.87»

    همچنين شهيد مطهرى (رحمه الله) از برتراند راسل نقل مى كند:

    «اصل اساسى عشق رمانتيك آن است كه معشوق خود را بسيار گرانبها و به دست آوردنش را بسيار دشوار بدانيم... بهاى زيادى كه براى زن قايل مى شدند نتيجه روانشناسى اشكال تصرف وى بود... از لحاظ هنرها مايه تأسف است كه به آسانى به زنان بتوان دست يافت و خيلى بهتر است كه وصال زنان دشوار باشد، بدون آن كه غير ممكن گردد... اگر مردى هيچ گونه رادع اخلاقى در برابر خود نبيند، يك باره تسليم تمايلات جنسى شده و عشق را از كليه احساسات جدى و عواطف عميق جدا ساخته و حتى آن را با كينه همراه مى سازد.88»



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  10. #50
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    چشمان پُر از آزرم، استغناى ظريفانه و عدم دست رسى آسان به زنان، همان مقررات غريزى است كه موجب خيال پردازى هاى شاعرانه و به وجود آمدن عشق در مردان مى شود.

    باربى از اين حيث قادر نيست عشقى شورانگيز را خلق كند; چرا كه بى شرم و سهل الوصول است. هيچ نقطه پنهانى ندارد و به هيچ خيالِ عاشقانه اى دامن نمى زند. نهايت چيزى كه مدل باربى به مردان هديه مى دهد، اقناع شهوت و كام جويى هاى جنسى است.

    بنابراين الگوى باربى به دليل بى شرمى، بى حيايى و بى عفتى هرگز نمى تواند مولد عشق باشد. اما بدون ترديد اين توانايى را دارد كه مجالس كام جويى مردان را رونق بخشد و بر متاع بازار شهوات جنسى بيفزايد. چهره و اندام باربى به عنوان ارزشمندترين اجزاى اين عروسك تنها حامل اين نوع تفكر است:

    «وقتى كار بدين جا مى كشد كه ديگر از زن نه به عنوان يك موجود داراى شخصيت و هويت، بلكه از اجزاى بدن او صحبت به ميان مى آيد و از عریان بودن سر و سينه و پاى زن چنان بحث مى شود كه از زمره گوشت گردن و قلوه گاه و ران گوسفند، بزرگ ترين لطمه به خود زن وارد شده است.

    او كه همواره با حفظ شرم، از موضع قدرت و ناز با جنس مخالف روبرو مى شده، اكنون از موضع ضعف و نياز خود را عرضه مى كند. اكنون ـ در غرب ـ ديگر آن غرور زنانه كه جزء لاينفك زنانگى اوست، به كلى شكسته شده است و ديگر از آن عزت نفس و مناعت طبع كه او را محبوب و معشوق مى ساخت، خبرى نيست.89»

    باربى به كودكان مى آموزد كه چگونه با آرامش، كالاى جسم خود را در معرض چشمان گرسنه مردان قرار دهند و از تن خود به مثابه سلاحى زنانه براى شكار دل هاى شهوانى سود جويند. باربى آموزگار بی بندباری و عریانگرائی است و به همين دليل توانايى عشق آفرينى را ندارد. او زاده شهوت است و لذا نمى تواند آنچه را كه خود ندارد به ديگران هديه دهد.



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  11. تشكر

    شهیده (28-10-1390)

صفحه 5 از 12 نخستنخست 123456789 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. Root کردن چیست و چه کارایی هایی دارد ؟
    توسط رایکا در انجمن مقالات آموزش و ترفندها
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 09-01-1392, 23:00
  2. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 14-01-1389, 16:42

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •