(**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**) سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
(**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
صفحه 6 از 12 نخستنخست ... 2345678910 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 118
  1. #51
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    پی نوشت:

    80. نظام حقوق زن در اسلام، ص 30 ـ 33 .

    81. «مطامع سرمايه داران در اين جريان ـ نهضت آزادى زنان ـ بى دخالت نبود. كارخانه داران براى اين كه زن را از خانه به كارخانه بكشند و از نيروى اقتصادى او بهره كشى كنند، حقوق زن، استقلال اقتصادى زن، آزادى زن، تساوى حقوق زن با مرد را عنوان كردند و آنها بودند كه توانستند به اين خواسته ها رسميت قانونى بدهند.» همان، ص 9 .

    82. «شبكه آمريكايى C.B.S طىِ گزارشى در باره برهنگى در قوانين حاكم بر يك موزه اتريشى، اوج انحطاط اخلاقى حاكم بر جوامع غربى را به نمايش گذاشت... مقرارت حاكم بر يك موزه در شهر وين كه در آن، برهنه بودن بازديد كنندگان موجب عدم نياز آنان به خريد بليت براى ورود اعلام شده است، به عنوان نمونه اى مشهود از سقوط معيارهاى اخلاقى و مذهبى در جوامع اروپايى معرفى شده است. موزه مشهور (لئوبولد) شهر وين در اتريش، معمولا مكانى بسيار معروف و مشخص است، اما روز جمعه آدم هاى عريانى در گالرى هاى شيك آن، اين طرف و آن طرف مى رفتند كه وجودى واقعى و عينى داشتند. دسته هاى مختلف مردم كه برخى عريان و برخى نيمه عريان بودند، با پيشنهادى كه از سوى مسئولان مبنى بر ورود رايگان اما لخت به داخل نمايشگاهى كه حقيقت عريان نام گرفته بود، رو به رو شده بودند و وسوسه شدند كه دست به اين كار زده، يا اصلا چيزى نپوشند و يا با لباس شنا وارد شوند.» سايت بازتاب، كد خبر: 27125 .

    83. تاريخ تمدن، ترجمه صفدر تقى زاده و ابوطالب صارمى، ج5، ص 616 .

    84. «پس از آن كه قرن ها عليه شهوت پرستى به عنوان امرى منافى اخلاق و عامل بر هم زدن آرامش روحى و مخل به نظم اجتماعى و به عنوان نوعى انحراف و بيمارى توصيه و تبليغ شده بود، يك باره ورق بر گشت و صفحه عوض شد; جلوگيرى از شهوات و پايبند بودن به عفت و تقوا و تحمل قيود و حدود اخلاقى و اجتماعى، عامل بر هم زدن آرامش روحى و مخل به نظم اجتماعى و از همه بالاتر امرى ضد اخلاق و تهذيب نفس معرفى شد. فريادها بلند شد: محدويت ها را برداريد تا ريشه مردم آزارى و كينه ها و عداوت ها كنده شود; عفت را از ميان برداريد تا دل ها آرام بگيرد و نظم اجتماعى برقرار گردد; آزادى مطلق (جنسى) اعلام كنيد تا بيمارى هاى روانى رخت بربندد.» اخلاق جنسى، علامه شهيد مرتضى مطهرى (رحمه الله)، ص 46 .

    85. فمينيسم در آمريكا تا سال 2003، ترجمه گروهى، ج 1، ص 35 .

    «برهنگى روزافزون زنان، در دنياى امروز به اين ابتذال كمك كرده و اگر در آغاز عامل زودگذرى براى جلب توجه نظر هوس بازان باشد، سرانجام به ابتذال و از ارزش افتادن زن منتهى مى گردد و اين درست عكس آن چيزى است كه زنان انتظار آن را داشتند!... به همين دليل آن عشق هاى پاك و مقدس و آتشينى كه در گذشته به وجود مى آمد و سرآغاز يك پيوند زناشويى محكم مى شد. در اجتماعات امروزى ـ غرب ـ اثرى از آن نيست، زيرا هميشه انسان نسبت به چيزى عشق آتشين پيدا مى كند كه به آسانى در دسترس او قرار نگيرد و معنى ندارد نسبت به يك موضوع مبتذل و ارزان و رايگان عشق بورزد، آن هم عشق آتشين.» مشكلات جنسى جوانان، آيت الله العظمى مكارم شيرازى، ص 31 ـ 32 .

    86. «اگر زن در برابر مرد مقاومت كند، مرد مهر او را به حد پرستش افزايش مى دهد. زن معمولا از خرد پايدارى در برابر مرد و واداشتن او به گران خريدن مواهب مهرانگيز خود برخوردار است.» تاريخ تمدن، ويل دورانت، ترجمه صفدر تقى زاده و ابوطالب صارمى، ج 5، ص 614 .

    87. اخلاق جنسى، ص 61 .

    88. همان، ص 62 .

    89. فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگى، دكتر حدادعادل، ص 61 .



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  2. تشكر

    شهیده (28-10-1390)

  3. #52
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    باربی و معنویت

    منظور از معنويت چيست؟ آيا معنويت جزو ذات و سرشت انسان است يا پديده اى عارضى محسوب مى شود؟ در پاسخ بدين سوال بايد گفت كه گرايش به معنويت، غليان و جوشش درونى انسان است كه در همه اعصار به اشكال مختلف وجود داشته است. ارزش هاى والا و متعالى كه به انسان روح و معنا مى بخشند و او را از حيوانات ديگر متمايز مى كنند، همان مفاهيم عالى و روح بخشى هستند كه با واژه معنويت تعريف مى شوند. متعالى ترين روح معنوى قرن معاصر حضرت امام خمينى (قدس سره) مى فرمايد:

    «آن كه اسباب امتياز انسان است از ساير حيوانات، آن جهت معنويت انسان است، آن جهت روح انسان است، روح مهذب، روحى كه تربيت شده باشد... آن ارزش انسان را زياد مى كند.90»

    همان طور كه وجوه مادى انسان از تناول غذاهاى خوب و استعمال عطرهاى خوش بو لذت مى برد، روح انسان نيز از انجام كارهاى خيرخواهانه، دورى جستن از خودخواهى و فداكارى كردن براى همنوعانش به شور و وجد مى آيد. در واقع لذت هاى انسانى داراى دو جهت مادى و معنوى است. مكتب هاى مختلف هر كدام به تناسب سرمايه هاى فكرى خود، مرزبندى هاى متفاوتى در رابطه با اين دو گرايش دارند. اسلام به عنوان يك مكتب الهى كه انسان را خليفة الله مى داند به گرايش معنوى انسان اصالت مى دهد; چنانكه قوانين اسلامى علاوه بر اشباع ديگر غرايز انسانى به گونه اى مهندسى شده اند كه به فربه تر شدن بُعد معنوى او منتهى مى شود. حاصلِ عمر امام عزيز مى گويد:

    «انسان به هر اندازه آموزش و پرورش انسانى بيابد، نيازهاى معنوى و لذت هاى معنوى و بالاخره حيات معنوى اش، نيازها و لذت ها و حيات مادى اش را تحت تأثير قرار مى دهد. جامعه نيز چنين است. يعنى در جامعه هاى بدوى نيازهاى مادى بيش از نيازهاى معنوى حكومت دارد. ولى به هر اندازه جامعه متكامل تر گردد، نيازهاى معنوى ارزش و تقدم مى يابند و به صورت هدف انسانى در مى آيند و نيازهاى مادى را تحت الشعاع قرار داده و در حد وسيله تنزل مى دهند.91




    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  4. تشكر

    شهیده (28-10-1390)

  5. #53
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    حال در بازگشت به بحث اصلى بايد اذعان داشت كه باربى به عنوان سمبل زنانى كه از ذخيره فرهنگى آمريكا ارتزاق مى كنند، انسانى مادى محور و لاجرم تهى از معنويت است; انسانى كه هيچ گونه هويت و شناسنامه معنوى حقيقى ندارد; از شناخت روح و گوهر جان خود عاجز است و از استخراج جواهرات وجوديش ناتوان مى باشد و اين همه هويتى را سامان مى دهد كه عارى از هرگونه متاع و سرمايه معنوى واقعى است.92 از اين رو سياستمداران غربى براى پُر كردن اين خلاء روحى و بحران معنوى به جانشين سازى روى آوردند. مقام معظم رهبرى درباره نسخه هاى بدلى متفكران غربى مى فرمايد:

    «هيچ ملتى بدون گوهر معنويت نمى تواند در هيچ ميدانى پيش برود. هر كدام از ملت ها كه به جايى رسيده اند، اين معنويت را داشته اند. حالا اين معنويت معنويت حقيقى است ـ يعنى ايمان به يك اعتقاد كه برترينش ايمان به خدا و راه خدا است ـ يا اگر اين را نداشتند، سران و رهبران و سركردگانشان سعى كرده اند اين را با يك چيزى جانشين كنند، مثلا حس ناسيوناليسم، حس قوميت. بالاخره يك معنويتى لازم است. معنويت موتور همه حركت هاست.93»

    باربى به عنوان سمبل فرهنگ آمريكايى فاقد هرگونه معنويت حقيقى است و بدين جهت الگوى باربى نه تنها هرگز نمى تواند به روح تشنه انسان امروز آرامش دهد و او را از ارتكاب به گناه و معاصى باز دارد، بلكه سرعت او را در افتادن به منجلاب فساد بيشتر مى كند; چرا كه «ايجاد فضاى معنوى، جز با تفسيرى معنوى و روحانى از كل جهان ميسر نيست»94 و باربى به اعتبار نماد انسانى كه تفسيرى مادى گرايانه از جهان ارائه مى دهد، فاقد اين معناست. دكتر غلامعلى حدادعادل در تبيين اين موضوع مى گويد:

    «در چنين فرهنگى، كه هيچ فرداى پس از مرگى در انتظار انسان نيست و هيچ بهشتى او را به خود دعوت نمى كند، انسان چه مى تواند كرد؟ همه فرصتى كه او براى «بودن» دارد، همين فاصله كوتاه تولد تا مرگ است و او كه جز در اين فرصت مجال ديگرى براى بودن و ماندن ندارد، ناچار است قبل از آن كه سوت پايان مسابقه به صدا در آيد و مرگ در رسد، بيشترين امتياز را براى خود كسب كند و تا مى تواند از هر آنچه در اين طبيعت لذت بخش و لذت آور است، بهره گيرى نمايد. ارزش و اعتبار همه چيز در اين تمدن با اين ملاك سنجيده مى شود كه چقدر مى تواند به انسانى كه اساساً حيوانى مادى است، لذت ببخشد.95»




    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  6. تشكر

    شهیده (28-10-1390)

  7. #54
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    باربى با هويت مادى محور و لذت جوى خود به دختران مى آموزد كه چگونه بُعد مادى وجودشان را پرورش دهند و ناخواسته حلقه محاصره بُعد معنوى خود را تنگ تر نمايند. او معلمى است كه به طور غيرمستقيم به شاگردانِ خود مى آموزد كه بدون در نظر گرفتن خيلِ كودكان گرسنه و محتاج، به فكر دست يابى به لباس هاى اشرافى و زندگى هاى فانتزى باشند و با تبديل مصرف گرايى به يك ارزشِ مسلم، تنها به يك چيز بيانديشند. اين كه چگونه از لحظه لحظه زندگى خود، بيشترين لذات مادى را ببرند و چگونه براى لذت بردن زندگى كنند. در واقع باربى مدل انسان شهوت پرست، دنيادوست و گناه آلودى است كه به طور طبيعى نمى تواند واجد مؤلفه هاى معنوى انسان باشد. مقام معظم رهبرى با مداقه در اين موضوع مى فرمايد:

    «گناهانى كه انسان انجام مى دهد، اين تخلف هاى گوناگون، اين كارهايى كه ناشى از شهوت رانى و دنياطلبى و طمعورزى و حرص ورزيدن به مال دنيا و چسبيدن به مقام دنيا و بخل نسبت به دارايى هاى موجود در دست آدمى و نيز حسد و بخل و حرص و غضب است، به طور قطعى دو اثر در وجود انسان مى گذارد: يك اثر، معنوى است كه روح را از روحانيت مى اندازد، از نورانيت خارج مى كند، معنويت را در انسان ضعيف مى كند.96»

    واقعيت هاى تلخِ جوامع نابسامان غربى كه الگوى باربى از مدلِ زندگى آنها اخذ شده است، حاكى از غيبت عنصر معنوى و به مسلخ رفتن گرايش هاى عالى روح انسانى است. علامه شهيد مرتضى مطهرى (رحمه الله) مى گويد:

    «بديهى است كه غرق شدن در شهوات پست حيوانى با هرگونه احساس تعالى، اعم از تعالى مذهبى يا اخلاقى يا علمى يا هنرى منافات دارد و همه آنها را مى ميراند. آدم شهوت پرست نه تنها نمى تواند احساسات عالى مذهبى را در خود بپروراند، احساس عزت و شرافت و سيادت را نيز از دست مى دهد، احساس شهامت و شجاعت و فداكارى را نيز فراموش مى كند. آن كه اسير شهوات است جاذبه هاى معنوى، اعم از دينى و اخلاقى و علمى و هنرى، كم تر در او تأثير دارد.97»




    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  8. تشكر

    شهیده (28-10-1390)

  9. #55
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    شهوت پرستى، ديناطلبى و هزاران مؤلفه فرهنگى آمريكا كه باربى مروج آن مى باشد، ديوارهاى بلند دژى است كه اذن دخول به آرمان هاى والاى معنوى را نمى دهد. در واقع، باربى تجسم عينى انسانِ مادى گرا و لذت جويى است كه به طور طبيعى نمى تواند داراى گوهر معنوى و تعالى روحى باشد; چرا كه رشد و بالندگى هر كدام از دو بُعدِ مادى و معنوى انسان، لاجرم به ضعف و زبونى بُعد ديگر او مى انجامد. رهبر انقلاب با توجه بدين موضوع مى فرمايد:

    «در بسيارى از دموكراسى هاىِ غربى، زشت ترينِ انحرافات ـ انحرافاتِ جنسى و امثالِ آن ـ به عنوانِ اين كه خواستِ مردم است، صبغه قانونى پيدا مى كند و رسمى مى شود و به اشاعه آن كمك مى گردد. اين غيبتِ عنصرِ معنوى و هدايتِ ايمانى را نشان مى دهد.98»

    امروز غرب و در دامنه وسيع ترى دموكراسى هاى غربى به بحران معنويت دچار شده و دوران غيبت عنصر ايمان را تجربه مى كنند و باربى به عنوان نماد و سمبل اين جهان بى روح در صدد تبليغ و ترويج آن مى باشد.




    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  10. تشكر

    شهیده (28-10-1390)

  11. #56
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    پی نوشت:

    90. صحيفه امام (قدس سره)، ج 10، ص 245 .

    «يك سلسله امور وجود دارند كه در عين اين كه از جنس ماده و ماديات نيستند و مى شود نام آنها را معنويات گذاشت، به انسان ارزش و شخصيت مى دهند. انسان بودن انسان به اين امور است; يعنى اگر اين معانى را از انسان بگيرند، با حيوان هيچ فرقى نمى كند. به عبارت ديگر انسانيت انسان به ساختمان جسمانى او نيست كه هر كس كه يك سر و دو گوش داشت و پهن ناخن و مستوى القامه بود و حرف زد، انسان است. آدم بودن به يك سلسله صفات و اخلاق و معانى اى است كه انسان به موجب آنها انسان است و ارزش و شخصيت پيدا مى كند. امروزه همين امورى كه به انسان ارزش و شخصيت مى دهند و اگر نباشند انسان با حيوان تفاوتى ندارد، به نام ارزش هاى انسانى اصطلاح شده است.» انسان كامل، علامه شهيد مرتضى مطهرى (رحمه الله)، ص 69 .

    91. مقدمه اى بر جهان بينى اسلامى، علامه مطهرى (رحمه الله)، ج 5، ص 99 .

    92. مقام معظم رهبرى: «معنويت در وجود يك انسان، براى او مايه هدف دار شدن است. زندگى او را معنا مى كند و به آن جهت مى دهد; همچنان كه آرمان هاى معنوى و اخلاقى، زندگى يك جامعه و يك كشور و يك ملت را جهت دار مى كند، به تلاش و مبارزه آن معنا مى دهد و براى انسان هويت مى سازد. وقتى يك ملت و يك كشور از آرمان هاى اخلاقى و معنوى تهى شد، هويت حقيقى خود را از دست مى دهد.» بيانات در ديدار با نيروهاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، 17 مهر 81 .

    93. بيانات در ديدار با خانواده شهداء، 24 آبان 79 .

    94. پيرامون انقلاب اسلامى، علامه شهيد مرتضى مطهرى (رحمه الله)، ص 76 .

    95. فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگى، ص 28 .

    96. خطبه هاى نماز جمعه تهران، 28 دى 75 .

    97. امدادهاىِ غيبى در زندگى بشر، ص 48 .

    98. بيانات در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى، 11 مرداد 80 .


    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  12. تشكر

    شهیده (28-10-1390)

  13. #57
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    باربی و آزادی

    باربى نماينده يك زنِ آزاد غربى است، اما زن آزاد ـ كه امروز غرب بر طبل آن مى كوبد و پرچمش را به دوش مى كشد ـ كيست؟ داراى چه هويت و شخصيتى است و اصولا نفس آزادى زن در مغرب زمين، متضمن چه معنا و مفهومى مى باشد؟ بى ترديد لفظ آزادى واژه مقدسى است كه دلِ هر انسان تعالى جو را مى لرزاند. اما اين آزادى مقدس آن چيزى نيست كه مايكل جكسون ها99 به عنوان نماد آزادى غرب بر گوش نسل هاى نوظهور جهان مى سرايند; بلكه آزادى مقدس از جنس و تيره آن چيزى است كه اسلام به عنوانِ پناهگاه راستين انسان مظلوم امروز آن را آوا مى كند.

    «از ديدگاه اسلام، آزادى و دموكراسى بر اساس آن چيزى است كه تكامل انسانى انسان ايجاب مى كند; يعنى آزادى، حق انسان بماهو انسان است. حق ناشى از استعدادهاى انسانى انسان است، نه حق ناشى از ميل افراد و تمايلات آنها.100»

    آزادى براى رشد و درخشش استعدادهاى عالى انسانى مفهوم متعالى و ارزشمندى است كه اسلام مدافع و طرفدار تمام عيار آن به شمار مى رود، ولى اين آن تعريفى نيست كه غربى ها از آزادى ارائه مى دهند. آزادى در منظر غرب به معناى رهايى همه تمايلاتِ انسانى است، به عبارت ديگر:

    «در غرب ريشه و منشأ آزادى را تمايلات و خواست هاى انسان مى دانند و آن جا كه از اراده انسان سخن مى گويند، در واقع فرقى ميان تمايل و اراده قايل نمى شوند. از نظر فلاسفه غرب انسان موجودى است داراى يك سلسله خواست ها و مى خواهد كه اين چنين زندگى كند. همين تمايل، منشأ آزادى عمل او خواهد بود. آنچه آزادى فرد را محدود مى كند، آزادى اميال ديگران است. هيچ ضابطه و چهارچوب ديگرى نمى تواند آزادى انسان و تمايل او را محدود كند.101»



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  14. تشكر

    شهیده (28-10-1390)

  15. #58
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    اما پيشينه تاريخى آزادى زنِ غربى، به مراتب تأسف انگيزتر از اين نوع نگاه صرفاً نظرى است. رهبر انقلاب در تبيين چگونگى انعقادِ جريان آزادى زن در غرب مى فرمايد:

    «از روزى كه اروپايى ها تازه صنايع جديد را به وجود آوردند ـ در اوايل قرن نوزدهم كه سرمايه داران غربى كارخانه هاى بزرگ را اختراع كرده بودند ـ و احتياج به نيروى كار ارزان و بى توقع و كم دردسر داشتند، زمزمه آزادى زن را بلند كردند، براى اين كه زن را از داخل خانواده ها به درون كارخانه ها بكشانند. به عنوان يك كارگر ارزان از او استفاده كنند، جيب هاى خودشان را پُر كنند و زن را از كرامت و منزلت خود بياندازند.102»

    فارغ از اين موضوع، بايد به اين نكته واقع گرايانه نيز اذعان نمود كه غرب به بهانه آزادى دادن به زن، در واقع به مردان آزادى و رهايى بخشيد تا آنها راحت تر بتوانند بر جسم زن ـ كه زمانى براى به دست آوردنش مرارت ها مى كشيدند ـ احاطه يابند و بدون كم ترين هزينه اى، گرسنگى هاى جنسىِ سيرى ناپذير خود را بر طرف نمايند. به راستى كدامين قطعه تاريخى را مى توان سراغ گرفت كه در آن مردان توانسته باشند به چنين سهولت و حقارتى از زنان كام برگيرند و آنها را با رضايت خود به بند كشند.103 وندى شليت در بارۀ واقعيت موجود در جامعۀ آمريكايى مى گويد:

    «در گذشته مردانى كه به دنبالِ روابطِ جنسىِ به راحتى دست يافتنى بودند، معمولا به سراغ زنان روسپى مى رفتند، اما امروزه انتظار دارند كه بتوانند با همه زنان همانند روسپيان رفتار نمايند; تنها تفاوت در اين است كه هزينه اى هم نمى كنند. دخترانى هم كه بخواهند پاكى خود را از دست ندهند، در جامعه امروز بد نام هستند و به آنان به گونه اى نگريسته مى شود كه روزى به زنان روسپى نگاه مى شد.104»

    لذاست كه مى توان آزادى زن غربى را، به معناى آزادى شهوات يا آزادى حيوانيت رها شده تعبير كرد. مقام معظم رهبرى در اين باره مى گويد:

    «آن چيزى كه امروز به عنوانِ آزادىِ زن در دنيا و از سوىِ فرهنگِ منحطِ غربى پهن شده است، بر پايه اين است كه زن را در معرضِ ديدِ مرد قرار بدهند تا از او تمتعاتِ جنسى ببرند. مردان از آنها لذت ببرند و زن ها وسيله التذاذِ مردان بشوند، اين آزادى زن است.»105


    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  16. #59
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    زن در جامعه غربى از هر قيد و بند اخلاقى آزاد است. او مى تواند هر كارى را كه اراده كند انجام دهد و به هر عملى كه مى خواهد دست زند; منتهى با اين تفاوت كه او ديگر يك زن با خصوصيات زنانه نيست و در وجودش لطف و دلربايى هاى زنانه يافت نمى شود. وندى شليت در تعريضى نسبت به زنان آمريكا مى گويد:

    «چه قدر خوشبختيم كه در عصر آزادى زندگى مى كنيم! اين روزها يك دختر مى تواند پزشك يا قاضى شود، در ارتش ثبت نام نمايد به تيم بسكتبال بپيوندد، مى تواند مدارج شغلى را طى كند، بچه هاى خودش را در مهد كودك رها كند و هر قدر دلش مى خواهد سقط جنين داشته باشد. گزينه هاى جنسى او نيز ديگر محدود نيستند. روابط جنسى نامشروع پيش از ازدواج و پس از ازدواج براى وى امكان پذير است. به طور خلاصه، يك دختر مى تواند هر كارى كه دلش مى خواهد انجام دهد; هر چه مى خواهد بشود. تنها يك استثنا وجود دارد، او نمى تواند يك زن باشد.106»

    باربى به عنوان نماد زن غربى، مبلغ چنين آزادى هاى سخيفى است. داستان ها، قصه ها، كارتون ها و فيلم هاى باربى، او را به مثابه دختر دلربايى كه با مهربانى و مدارا، بدون هيچ گونه چشم داشتى جسم خود را ارزانى بازار تمايلات جنسى مردان مى نمايد، عرضه مى كنند و تملك حريصانه مردان بر تن او را همچون رهايى، استقلال و خوشبختى باربى قلمداد مى كنند. ازدواج باربى با كِن بعد از يك دوره دوستى طولانى، هرگز او را در حيطه خانواده محدود نمى سازد; چرا كه قوانين جوامع غربى به اقتضاى فرهنگ لذت جوى آن، به گونه اى مهندسى شده اند كه چنين رويكردى را بر نمى تابند. سيلويا آن هيولت در رساله تحقيقى خود در باره جايگاه خانواده در آمريكا مى نويسد:

    «در يك رده بندى شغلى كه توسط وزارت كار (آمريكا) بر حسب پيچيدگى هاى شغلى صورت گرفته بود، خانه دارى، همرديف نگهبانى پاركينگ و حتى پايين تر از حرفه تربيت پستانداران دريايى قرار داشت. اين زنان چگونه مى توانستند از شغلى كه تا اين حد در نظر جامعه پست تلقى مى شد، اعتماد به نفس چندانى به دست آورند؟!107»

    کودكانى كه با باربى نرد دوستى مى اندازند و او را مهمان خلوت ها و جلوت هاى خود مى كنند، ناخواسته آموزه هايش را نيز فرا مى گيرند و در درازمدت به تقليدش مى پردازند. فروش ميليونى محصولات پيرامونى، اعم از انيميشن و داستان هاى مكتوب كه شخصيت باربى را براى كودكان پردازش مى كنند، به خوبى از عهده تفهيم و انتقال آزادى هاى غربى برمى آيند و آن را به عنوان آرزوهاى دست يافتنى، شيرين و با ارزش كودكان جا مى زنند.



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  17. #60
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,693 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    پی نوشت:

    99. «مايكل جكسون تا كنون چهار بار تغيير جنسيت داده است، اين فرد وقتى وارد توكيو مى شود هشت جوان دختر و پسر براى او خودكشى مى كنند.» جنگ جهانى چهارم، دكتر حسن عباسى، ص 23 .

    100. پيرامون انقلاب اسلامى، علامه مطهرى (رحمه الله)، ص 82 .

    101. همان، ص 79 .

    102. بيانات در ديدار با گروهى از زنان، 25 آذر 71 .

    علامه شهيد مرتضى مطهرى (رحمه الله) به نقل از ويل دورانت مى گويد: «نخستين قدم براى آزادىِ مادرانِ بزرگِ ما، قانون 1882 بود، به موجبِ اين قانون; زنان بريتانياىِ كبير از امتيازِ بى سابقه اى برخوردار مى شدند و آن اين كه پولى را كه به دست مى آوردند حق داشتند كه براى خود نگهدارند. اين قانون اخلاقى عالى مسيحى را، كارخانه داران مجلسِ عوام وضع كردند تا بتوانند زنانِ انگلستان را به كارخانه ها بكشانند.» نظامِ حقوقِ زن در اسلام، ص 10 .

    103. مقام معظم رهبرى: «در گذشته هم در همه جا به زن ظلم شده است، اما اين ظلمِ عمومى و فراگير و همه جانبه، مخصوص دورانِ اخير و ناشى از تمدنِ غرب است. زن را به عنوانِ وسيله التذاذِ مردان معرفى كردند و اسمش را آزادىِ زن گذاشتند! در حالى كه به واقع آزادىِ مردانِ هرزه براى تمتع از زن و نه آزادى زن بود.» بيانات در ديدار گروهى از زنان، 25 آذر 71 .

    104. فمينيسم در آمريكا تا سال 2003، ترجمه گروهى، ج 1، ص 63 .

    105. بيانات در ديدار با گروهى از زنان، 25 آذر 71 .

    106. فمينيسم در آمريكا تا سال 2003، ترجمه گروهى، ج 1، ص 59 .

    107. همان، ص 224 .




    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  18. تشكر


صفحه 6 از 12 نخستنخست ... 2345678910 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. Root کردن چیست و چه کارایی هایی دارد ؟
    توسط رایکا در انجمن مقالات آموزش و ترفندها
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 09-01-1392, 23:00
  2. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 14-01-1389, 16:42

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •