(**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**) سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
(**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
صفحه 8 از 12 نخستنخست ... 456789101112 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 71 تا 80 , از مجموع 118
  1. #71
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    باربى نيز به عنوان يكى از سربازانِ دشمن، بخشى از بارِ فاسد كردن جامعه را به دوش مى كشد. القاى غيرمستقيم اخلاق جنسى غرب و سوق دادنِ كودكان و جوانان به سوى مظاهر فساد، مأموريتى است كه باربى بدونِ برانگيختنِ حساسيتى آن را انجام مى دهد. دكتر حسن عباسى در رابطه با نقش باربى در تربيت دختران ژاپنى مى گويد:

    «آمريكايى ها براى اين كه ژاپن را به زانو در بياورند از طريقِ ترويج باربى و امثالِ آن در تربيت دخترهايشان فعاليت كردند. آنقدر عروسك باربى را تبليغ كردند كه امروز وقتى وارد سايت هاى اينترنتى مى شويد مى بينيد سايت هاى ضد باربى هم به راه افتاده و خانواده ها در غرب از دستِ اين عروسك شاكى هستند.141»

    هم اينك سايت هاى ضد باربى به وفور از بلوغ زودرس دختران مأنوس با باربى خبر مى دهند و اين يعنى باربى قادر است بر اخلاق جنسى كودكان تأثير بگذارد.

    با اين همه اگر ما از پذيرش تأثيرگذارى باربى بر روى كودكان مشرق زمين امتناع نماييم، حداقل اين احتمال قابل بررسى است كه باربى مى تواند با آموزش و ترويجِ غيرمستقيم اباحه گرى، اخلاق جنسى اسلامى را به چالش كشد و اين خطرى نيست كه بتوان از كنار آن بى تفاوت گذشت.



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  2. #72
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    پی نوشت:
    122. اخلاق جنسى، ص 15 ـ 16 .
    123. «در غرب اصالت، اصالت لذت است. يعنى همان (هدونيسم) يا لذت به هر قيمت. هدونيسم، خروجى ليبراليسم يا اصالت اباحه گرى و همه چيز مباح بودن است... امروز در آمريكا و اروپا، رينگ هايى شبيه مشت زنى وجود دارد كه مردم بليط تهيه مى كنند تا بروند اطراف اين رينگ ها بنشينند و چند نفر مانند حيوان در وسط رينگ و در مقابل انظار بقيه عمل جنسى انجام دهند تا آنها لذت ببرند.» جنگ جهانى چهارم، دكتر حسن عباسى، ص 24 .
    124. اخلاق جنسى، ص 24 .
    125. تاريخ تمدن، ترجمه صفدر تقى زاده، ابوطالب صارمى، ج 5، ص 607 .
    126. هم اينك نيز بوى متعفن آزادى هايى كه به تجاوزات جنسى ختم مى شود از مهد دموكراسى غرب به مشام مى رسد. «نتايج يك تحقيق گسترده كه توسط محققان دانشگاه ايالتى نيويورك صورت گرفته، حاكى از آن است كه 38 درصد زنان 18 تا 30 ساله آمريكايى حداقل يكبار قربانى خشونت جنسى شده اند.» روزنامه جمهورى اسلامى، 30 تير 84، ص 1 .
    127. حلزون هاى خانه به دوش، ص 50 ـ 51 .
    روزنامه هاى زنجيره اى (اصلاح طلب) كشور ـ اعم از ياس نو، وقايع اتفاقيه، اقبال ـ در اقدامى تعجب انگيز، اخبار دادگاهِ مربوط به مايكل جكسون را ـ كه وى در آن به جرم تجاوز به چندين كودك محاكمه مى شد ـ پيگيرى و به طور متوالى در صفحه حوادث خود انتشار دادند. در اين باره به مقاله "از اصلاح طلبى تا مايكل جكسون" نوشته آقاى نادر رنجبر به آدرسِ هفته نامه پرتو سخن، 18 خرداد 84، ص 6 مراجعه نماييد.
    128. روزنامه ايران، 31 شهريور 81، ص 6 .
    129. بيانات مقام معظم رهبرى در خطبه هاى نماز جمعه، 10 فروردين 69 .
    130. مجله علمى نيوسانيست طى گزارشى از طرح تحقيقاتى وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون)، مبنى بر ساخت بمب هاى جنسى اعلام كرد: «هدف از طراحى اين بمب آن بود كه با پراكندن آن در جبهه، ميل جنسى در ميان سربازان دشمن آنقدر بالا رود كه مجبور شوند به *** با يكديگر روى آورند... اين سلاح جديد دشمن را نمى كشت، ولى بر اساس گزارش مزبور سطح اخلاق سربازان دشمن را چنان پايين مى آورد كه به همجنس گرايى روى بياورند.» روزنامه كار و كارگر، 28 دى 83، ص 3 .
    131. مشكلات جنسى جوانان، آيت الله العظمى مكارم شيرازى، ص 118 ـ 119 .
    132. «اندلس سرزمينى است در جنوب غربى اروپا كه شامل كشورهاى اسپانيا، پرتغال و منطقه اشغالى (انگليس) جبل الطارق مى باشد. اندلس از سوى سپاهيان اسلام به فرماندهى طارق بن زياد در سال 92 قمرى فتح گرديد و قسمت اعظم مردم اين منطقه تا سال 95 قمرى با طيب خاطر دين اسلام را پذيرفتند. حكومت اسلامى تا سال 422 قمرى در اين منطقه ادامه يافت و ليكن در اين تاريخ به خاطر بى كفايتى حاكمان مسلمان و دسيسه هاى مسيحيان و حكومت هاى استعمارى اروپا، اين كشور بزرگ به دست مسيحيان افتاد و ميان 23 پادشاه اروپايى تقسيم و تجزيه گرديد. مسلمانان اين كشور از اميرالمسلمين مغرب (يوسف بن تاشفين مرابطى) يارى خواستند و در سال 749 قمرى در نبردى معروف به "زلامه" مسيحيان متحمل شكست شده و اين كشور به مغرب ضميمه گرديد. اما پس از مدتى حكومت مرابطين نيز به ضعف و سستى گراييد و مجدداً اندلس در تصرف مسيحيان در آمد و تجزيه گرديد.» روز شمار قمرى، گردآورى على حائرى و همكاران، ص 291 .
    133. طرح هاى مدون آمريكا عليه انقلاب و مردم ايران، على شيرازى، ص 71 .
    134. بيانات در ديدار جوانان استان سيستان و بلوچستان، 6 اسفند 81 .
    «در تاريخ اندلس اسلامى يعنى اسپانياى فعلى مى خوانيم كه نقشه اى كه مسيحيان براى تصرف اندلس و بيرون كشيدن آن از دست مسلمين كشيدند اين بود كه به صورت دوستى و خدمت، وسائل عياشى براى آنها فراهم كردند. باغ ها و بوستان ها وقف ساختن شراب و نوشانيدن مسلمين شد. دختران زيبا و طناز در خيابان ها به دلربايى و عاشق سازى پرداختند، سرگرمى هاى شهوانى از هر جهت فراهم شد و روح ايمان و جوانمردى مرد. پس از اين جريان بود كه توانستند مسلمانان را بى درنگ از دم تيغ بگذرانند» امدادهاى غيبى در زندگى بشر، نوشته علامه مرتضى مطهرى (رحمه الله)، ص 48 ـ 49 .
    135. روزنامه كيهان، 27 دى 83، ص 3 .
    كريستيناك گالاك سخنگوى سياست خارجى اتحاديه اروپا: «اين مسايل ـ همجنس بازى و روابط جنسى با محارم ـ براى اتحاديه اروپا بى نهايت مهم و همواره نيز چنين بوده است و در عين حال مى دانيد كه ما در مواردى، گفت و گوهاى بسيار پيچيده و مشكلى در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران داشته ايم كه براى اروپا اين امكان را به وجود آورده كه آگاهى بيشترى از آنچه در اين زمينه در ايران مى گذرد داشته باشد. بنابراين بدون شك اتحاديه اروپا به اين مسئله اولويت بسيار مهمى خواهد داد.» همان .
    136. روزنامه كيهان، 23 شهريور 81، ص 14 .
    137. هفته نامه يالثارات، 13 آبان 83، ص 2 .
    حجة الاسلام و المسلمين عليزاده رئيس وقت دادگسترى تهران: «طىِ يك ماه فقط در تهران يك ميليون ليتر مشروبات الكلى كشف شد كه اين مواد حرام به طور رايگان بين مردم به ويژه جوانان توزيع مى شود... در يك مرحله ميليون ها سى دى و فيلم ويديويى مستهجن كشف كرديم كه با بازرسى بيشتر معلوم شد، رايگان از خارج براى مردم ارسال شده و قرار بود، با قيمت بسيار نازلى در بين جوانان توزيع شود.» روزنامه ايران، 22 ارديبهشت 81، ص 2 .
    138. «هرزه نگارى، زشت نگارى، شهوت نگارى. اين اصطلاح از ريشه يونانى و به معناى نوشتن در باره روسپى ها است. امروزه به هر نوع نمايش تصويرى يا كتبى گفته مى شود كه مستهجن است يا فقط به قصد انگيزش جنسى بيننده يا خواننده توليد مى شود.» فمينيسم در آمريكا تا سال 2003، ترجمه گروهى، ج 1، ص 29 .
    139. بيانات در ديدار جوانان استان سيستان و بلوچستان، 6 اسفند 81 .
    آقاى محسن مخملباف كارگردانِ سينما: «نماينده پارلمان اروپا را در هواپيما ديدم كه با من به كابل مى آمد و مى گفت رقم كلانى از كمك هاى اروپا ـ به افغانستان ـ صرف خريد فيلم هاى اروپايى مى شود كه بعد از دوبله شدن به افغانستان فرستاده مى شود. گفتم اين كمك به سينماى اروپا است كه فيلم هاى خودش را بخرد و به افغانستان بفرستد.» ماهنامه سينمايى فيلم، 20 آبان 81، ش 292، ص 27 .
    140. هفته نامه يالثارات، 18 شهريور 83، ص 3 .
    مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعى: «مشروباتى كه از خارج ـ به داخل كشور ـ قاچاق مى شوند توسط برخى از شركت هايى كه در كشورهاى حاشيه خليج فارس مستقر هستند جهت تشويق به قاچاق بيمه مى شوند.» نشريه عبرت هاى عاشورا، 25 شهريور 84، ص 2 .
    141. جنگ جهانى چهارم، ص 28 .
    مقام معظم رهبرى: «امروز وضع فساد اخلاقى مردم كشورهاى استعمار زده دنيا در آفريقا و آمريكاى لاتين، در نهايت درجه است. آنها به خودى خود اين گونه فاسد نشدند، بلكه استعمار و استكبار براى افساد اينها برنامه ريزى كردند تا از شر و تعرض و مقابله به مثل و بيدارى آنها جلوگيرى كنند و امپراتورى قدرت شيطانى و اهريمنى دستگاه هاى استعمارى و استكبارى خود را حفظ نمايند.» بيانات در ديدار با پزشكان، 15 آذر 68 .



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  3. #73
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    باربی و مصرف گرایی

    مصرف چيست؟ آيا مصرف به خودى خود مذموم و ناپسند است؟ يا عواملى سبب زشتى و قباحت آن مى شود؟ در پاسخ به سوال نخست بايد گفت:

    «مصرف از مؤلفه هاى اساسى زندگى بشر است و جدا كردن حيات از مصرف، كارى ناشدنى به حساب مى آيد... مصرف به خودى خود نه تنها پديده اى مذموم نيست كه بسيار لازم و ضرورى نيز هست. اما آنچه به منزله پديده اى ناپسند، به ويژه در جوامعى كه فاقد زيرساخت هاى اقتصادى مستحكم هستند، به نظر مى آيد مصرف زياد يا مصرف خارج از الگوهاى مناسب است.114»

    اما در پاسخ به پرسش دوّم بايد اذعان داشت كه مصرفِ زياد يا خارج از الگوهاى مناسب، مصرف را از حالِ تعادل خارج كرده و به مصرف گرايى رهنمون مى سازد. مصرف گرايى بيش از آن كه رويكردى فيزيكى باشد، داراى فرآيندى روانى است. بدين جهت در تعريف آن گفته اند:

    «مصرف گرايى... در معناى مصرف نامتعارف است كه نياز فيزيكى فرد را بر طرف نمى سازد، بلكه نياز روانى فرد يا افراد را كه گاه به تقليد از ديگران، تبليغات، شرايط محيطى يا تغييرات ساختار جامعه ايجاد شده، برطرف مى سازد.115»

    مصرف گرايى با فرهنگ و آموزه هاى اسلامى نه تنها هيچ گونه سنخيتى ندارد، بلكه اسلام با ترويج ارزش ساده زيستى، قناعت و كم خرجى در تقابل جدى با آن قرار دارد. شهيد مطهرى (رحمه الله) با تبيين سيره عملى پيامبر اسلام مى گويد:

    «ما در شرح حال رسول اكرم (صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «كانَ رسولُ الله خفيفَ المؤونةِ» اولين چيزى كه در سيره پيغمبر اكرم (صلى الله عليه وآله) به چشم مى خورد اين است كه مردى بود سبك خرج. لباس و خوراكش و همچنين در نشست و برخاست و مسافرت بسيار ساده بود.116»

    بنابراين مصرف گرايى در اسلام ناهنجارى و ضد ارزش محسوب مى شود و به همين اعتبار گرايش يك جامعه اسلامى به مصرف گرايى را جزو چالش هاى اجتماعى آن قلمداد مى كنند. به همين مناسبت رهبر معظم انقلاب از مصرف گرايى با عنوان بلاىِ جامعه ياد كرده و مى فرمايد:

    «براى جامعه بلاى بزرگى است كه ميل به مصرف، روز به روز در آن زياد شود و همه به بيشتر مصرف كردن، بيشتر خوردن، متنوع خوردن، متنوع پوشيدن و دنبال نشانه هاى مد و هر چيز تازه براى وسايل زندگى و تجملات آن رفتن، تشويق بشوند.117»

    مصرف گرايى در ذات خود ارتباط تنگاتنگى با الگوى مصرف دارد. الگوهاى مصرف با موج هايى كه در درياىِ روح و روانِ افراد بر پا مى كنند، جهت و سرعت حركت كشتىِ ميل و رغبتِ آنها را به سوىِ ساحل مصرف شتاب مى بخشند و با ايجاد گرسنگى هاى كاذب، بر تزايد مصرف گرايى مى افزايند. بدين جهت الگوهاى مصرف نقش مؤثرى را در پديده مصرف گرايى بازى مى كنند. اما در تعريف الگوى مصرف گرايى گفته اند:

    «شكل و سطح مصرف افراد يك جامعه، الگوى مصرف آن جامعه را تشكيل مى دهد... الگوى مصرف يك جامعه است كه مى تواند تعيين كننده وجود پديده مصرف گرايى در آن جامعه باشد.118»


    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  4. #74
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    عوامل بسيارى در شكل دادن به الگوى مصرف دخالت دارند كه از آن جمله مى توان به تحميل سلايق ناشى از الگوها اشاره كرد. الگوها با تغيير و همانند كردنِ سليقه هاى عمومى، با آنچه خود مبلغ آن هستند، رويكرد مصرف جامعه را به سوى وادى هاى دلخواه خود هدايت و رهبرى مى كنند و به عبارت ديگر با تغيير مزاج مصرف كنندگان، كالاى خود را بر آنها تحميل مى نمايند.

    «يكى از عوامل بسيار مهم در شكل دادن به الگوى مصرف، سليقه است. اين عامل آنقدر مهم است كه حتى مى تواند ساير عوامل مانند درآمد و سطح قيمت ها را تا حدودى تحت تأثير خويش قرار دهد. از سويى، فرهنگ هر جامعه در شكل دادن به سليقه مصرف كنندگان تأثير بسزايى دارد. امروزه وسايل ارتباط جمعى و تبليغات، نقش تعيين كننده اى را در شكل دادن به الگوى مصرف مردم بازى مى كنند; به گونه اى كه سليقه مصرف كنندگان مختلف را بسيار به يكديگر نزديك كرده اند.119»

    در كشورهاى غربى كه مهدِ مصرف گرايى هستند، زن نقش دوگانه اى را بازى مى كند. يعنى هم به بيمارى مصرف گرايى مبتلاست و هم مبلغ آن مى باشد. البته اين رويكرد ريشه در مكانيزم اقتصاد سرمايه دارى دارد. شهيد مطهرى (رحمه الله) در تشريح آن روى سكه مصرف گرايى مى گويد:

    «تكامل ماشينيسم و رشد روزافزون توليد به ميزان بيش از حد نياز واقعى انسان ها و ضرورت تحميل بر مصرف كننده با هزاران افسون و نيرنگ و فوريت استخدام همه وسايل سمعى و بصرى و فكرى و احساسى و ذوقى و هنرى و شهوانى براى تبديل انسان ها به صورت عامل بى اراده مصرف، بار ديگر ايجاب كرد كه سرمايه دارى از وجود زن بهره كشى كند; اما نه از نيروى بدنى و قدرت كار زن به صورت يك كارگر ساده و شريك با مرد در توليد، بلكه از نيروى جاذبه و زيبايى او و از گرو گذاشتن شرافت و حيثيتش و از قدرت افسون گرى او در تسخير انديشه ها و اراده ها و مسخ آنها و در تحميل مصرف بر مصرف كننده و بديهى است كه همه اينها به حساب آزادى او و تساويش با مرد گذاشته شد.120»


    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  5. #75
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    با اين مقدمه مى گوييم: باربى زاده فرهنگ لذت جوى غرب است و به همين دليل همواره در شطِ مصرف گرايى شنا مى كند. او علاوه بر اين كه خود در منجلاب مصرف گرايى فرو مى غلتد، تلاش دارد تا انبوه كودكان و دوستدارانش را به باتلاق مصرف گرايى سوق دهد. البته نه مصرف كردن كالاهاى بومى با صبغه فرهنگ خودى، بلكه مصرف با سبك و سليقه باربى و اين يعنى تحميل الگوهاى مصرف غربى كه به سيطره فرهنگ آنها ختم مى شود و اين جاست كه غربى ها براى حاكم كردن الگوهاى مصرفى خود، از هيچ كارى فرو گذار نمى كنند. رهبر فرزانه انقلاب اسلامى با تبيين اين رويكرد غارت گرانه مى فرمايد:

    «آنها مى خواهند زن به سبك اروپايى را در جامعه رواج بدهند كه عبارت است از سبك و مد و مصرف و آرايش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسايل جنسى بين دو جنس... شما اگر به دنياى فقير آفريقا و آمريكاى لاتين و شرق آسيا و هر جا كه جوامعى هستند مراجعه كنيد، خواهيد ديد كه آن جا هم توانسته اند همان الگوهاى خودشان ـ همان طور آرايش كردن، همان طور مصرف كردن و همان طور ملعبه شدن زن ـ را رواج بدهند.121»

    باربى در حوزه ترويج و نهادينه كردن فرهنگ مصرف گرايى واجد جدى ترين تأثيرات است; چرا كه ستون هاى محكم شخصيت افراد در مقطع سنى كودكى شكل مى گيرد و باربى لزوماً براى اين هرم سنى طراحى شده است. كودكانى كه با سليقه باربى رشد مى كنند، دوران جوانى خود را با مطالباتى سپرى مى كنند كه در هنگامه خردسالى بر دلشان نقش بسته است. باربى و لوازم جانبى او، به طور پلكانى به كودكان مى آموزد كه چگونه مصرف كردن را به عنوان يك هدف پيگيرى كنند و رقابت در آن را به مثابه يك ارزش قلمداد نمايند. اما اين پرنسس چشم آبى هيچ گاه نمى گويد كه شاگردانش با كدامين ثروت به اين آرزوهاى رؤيايى دست يابند و اين جاست كه آموزه هاى باربى به افسوسى دايمى براى مقلدانش تبديل مى شود.


    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  6. #76
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    پی نوشت:

    114. بر لبه پرتگاه مصرف گرايى، دكتر حميدرضا ملك محمدى، ص 13 .

    115. همان، ص 27 .

    116. احياى تفكر اسلامى، ص 92 .

    117. خطبه هاى عيد فطر، 15 آذر 81 .

    118. بر لبه پرتگاه مصرف گرايي، دكتر محمد رضا ملك محمدي ، ص 13 .

    119. همان، ص 33 .

    120. حقوق زن در اسلام، ص 10 .

    121. بيانات در ديدار با پرستاران، 22 آبان 70 .



    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  7. #77
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    باربی و عروسک های ملی

    تولد دارا و سارا برادر و خواهر نجيب، پاكدامن و مسلمان ايرانى، خبر تكان دهنده اى بود كه پس از نيم قرن تخت پادشاهى پرنسس باربى را به لرزه در آورد و بازتاب وسيعى در عرصه جهانى يافت. آقاى محسن چينى فروشان مدير عامل كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان در باره علل طراحى و توليد عروسك هاى دارا و سارا مى گويد:

    «در بخشِ دخترانِ نوجوان كه آسيب پذيرتر هستند، بحثِ عروسك مطرح شد. به عقيده ما عروسك هاىِ موجود در بازارِ ايران چون بيشتر وارداتى هستند، با شرايطِ فرهنگىِ كشور تناسبى ندارند. اين به معناىِ بد بودنِ همه عروسك ها نيست. البته مشكلاتِ بهداشتى و كيفيتِ پايينِ توليداتِ داخلى نيز مطرح بود. در مجموع احساس شد اين بحث جدى است و بنابراين تصميم گرفتيم واردِ مرحله ساختِ عروسك شويم.142»

    توليد و عرضه عروسك هاى ملى با همه نقدهايى كه مى تواند بر آن وارد باشد،143 دو بازخورد متفاوتِ فراگير و گسترده داشت. اول: دامنه استقبال داخلى و خارجىِ از پديده دارا و سارا بيش از حدِ معمول و خارج از تصور بود. به گونه اى كه آقاى مجيد قادرى در باره آن مى گويد:

    «خبر طراحى و توليد عروسك ـ دارا و سارا ـ سه سال قبل از ارائه عروسك ها در محافل رسانه اى داخلى و خارجى منتشر شد و توسعه اخبار آن به صورت گسترده و تحليل هاى متنوع نشريات و خبرگزارى هاى داخلى و خارجى، حاكى از يك اتفاق قابل توجه در اذهان عمومى بود. به گونه اى كه حجم اين اخبار و اطلاعات به صدها صفحه مى رسد و بخش عمده اى از آن به عنوان مستندات اين عروسك ها حفظ شده اند.144»


    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  8. #78
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    خاستگاه و علت اين رويكرد شتابنده نيز، به هويت شرقى و اسلامى عروسك هاى ملى باز مى گشت; هويتى كه بيش از يك ميليارد مسلمان و آحاد انسان هاى اخلاق گرا را در بر مى گرفت و مى توانست با ملايم ترين حركت، رستاخيزى عظيم در صحنه هاى مختلف معادلات جهانى به وجود آورد.

    اين پتانسيل عظيم فرهنگى يا شير خفته وقتى در حوزه عروسك بيدار شد، على رغم اين كه دارا و سارا صرفاً براى مقابله با باربى طراحى نشده بودند،145 ناخواسته در مقابل باربى قرار گرفتند; چرا كه عروسك هاى ملى نماد و سمبل فرهنگ و هويتى به شمار مى رفتند كه با فرهنگ و هويت باربى در تعارض جدى قرار داشت و به همين دليل گريزى براى تقابل آنها نبود. سايت بى بى سى با توجه به اين موضوع گزارش داد:

    «به نظر مى رسد دارا و سارا... خواهر و برادر دو قلويى هستند كه دو نفرى براى رقابت با باربى به ميدان آمده اند.146»

    آقاى مهرداد خليلى در مقاله محققانه خود بدين موضوع مى پردازد. وى مى نويسد:

    «با وجود فعاليت كشورهاى مختلف براى ساخت عروسك هاى ملى و مذهبى، آنچه جاى سوال باقى مى گذارد، تاكيد زياد رسانه هاى خارجى بر توليد عروسك در ايران به منظور مقابله با باربى است. حتى در بسيارى از گزارش ها و اخبار ارسالى توسط اين رسانه ها تاكيد شده است لباس هاى سارا طورى طراحى شده كه نمى توان آن را از تن او جدا كرد.147»

    آقاى محسن چينى فروشان در پاسخ بدين توهمات كه عمدتاً از نگاه مغرضانه غربى ها ناشى مى شود، مى گويد:

    «سارا موى بلند دارد و لباس هاى او قابل تعويض است، در حالى كه در تبليغات رسانه هاى خارجى گفته شده سارا نمى تواند بدون چادر باشد، اين امر خنده دار است. بچه ها مى توانند روسرى و چادر عروسك را از تن او در آورند. علاوه بر اين، سنِ عروسك هاى ما زير هشت سال است و در شرع براى كودكانِ زير اين سن، تكليف دينى واجب نيست.148»


    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  9. #79
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    هويت اسلامى و اخلاقى عروسك هاى دارا و سارا سبب شد تا در مدت كوتاهى، سفارش هايى مبنى بر خريد آنها البته با لباس هاى ملى، بومى و محلى كشورهاى مختلف آسيايى، اروپايى و آفريقايى داده شود.149

    دوم: تولد دارا و سارا موجب عصبانيت غيرطبيعى غربى ها گرديد; به طورى كه در مدت زمانِ بسيار كوتاهى پس از جشن تولد عروسك هاى ملى، بيش از 500 گزارش و مقاله در نشريات و سايت هاى خبرى معروف جهان در باره دارا و سارا منتشر گرديد.150 شايد بتوان به سهولت ادعا كرد حساسيتى كه غربى ها در مورد عروسك هاى ملى از خود بروز دادند، كم تر از حساسيت آنها در مورد پروژه توليد موشك هاى دوربُرد ايرانى «شهاب 3» نبوده است

    و البته اين بديهى است كه موشك هاى ايرانى هر چقدر توانمند و مدرن باشند به پاى عروسك هاى ملى كه بخشى از فرهنگ كشور را نمايندگى مى كنند، نرسند و همين جاست كه سخنان دكتر آلكسى ايوانويچ سياستمدار و عضوِ مجلس دوماى شوروى سابق قابل تأمل مى نمايد. وى مى گويد:

    «دشمنى اصلى آمريكا موشك هاى ما (شوروى سابق) نبود، بلكه فرهنگ و معنويت هاى ما بود. اولويت هاى اصلى آمريكا اين است كه مى خواهد فرهنگ و ارزش هاى خود را به ما تحميل كند.151»


    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  10. #80
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    دارا و سارا در غرب با نام هاى مختلفى مورد عناد، اعتراض و نكوهش قرار گرفتند كه از جمله آنها مى توان به «باربى ايرانى، باربى مسلمان، عروسك هاى ضد باربى، عروسك هاى دوقلوى اسلامى» اشاره كرد. كنراد ژئورينگر با عصبانيت تمام مى نويسد:

    «رهبران ايران براى عقب نماندن از همتايانِ بنيادگرا و افراطيون گروه طالبان به توليد عروسك دارا و سارا پرداخته اند... اين عروسك ها آخرين تلاش و مقاومت مسئولان ايران در برابر چيزى است كه آن را تهاجم فرهنگى غرب مى نامند.152»

    همچنين راس پيتر در سايت آسيا تايمز مى نويسد:

    «چه كسى مى توانست پيش بينى كند كه اين عروسك هاى چشم قهوه اى بى بو، بى خاصيت و عقب مانده كه شبيه وصله اى بد عنق و بى ريخت هستند، گام بعدى ايران براى صدور انقلاب باشند... گرچه اين اولين جنگ نيست ولى شايد مهمترين آن باشد. چون گويا ساراى ايرانى به همراه برادرش دارا سخت امپراتورى پرنسس باربى پلاستيكى را به خطر انداخته اند.153»

    در مقاله اى كه تحتِ عنوان «دارا و سارا با باربى جنگ ندارند» منتشر شد، ابعاد سياسى ساخت عروسك هاى ملى مورد بررسى قرار گرفته و بازتاب هاى جهانى آن انعكاس داده شده است. در اين مقاله آمده است:

    «نشريه يو.اس.اى.تودى در همان زمان با انعكاس خبر ساخت عروسك هاى ملى در ايران نوشت: باربى كنار برو سارا با چادر مى آيد. خبرگزارى آسوشيتد پرس نيز پوشش چادر سارا را جواب ايران به باربى دانست. يك روزنامه سوئيسى نيز يك سال بعد نوشت: باربى آمريكايى به ساراى ايرانى حسادت مى كند154»

    البته دامنه برخورد با عروسك هاى ملى تنها به گفتن و نوشتن منحصر نشد، بلكه به فاصله كوتاهى پس از تولد دارا و سارا، عروسك هاى جديدى براى مقابله با دو كودك معصوم ايرانى طراحى و توليد گرديد و اين در حالى بود كه جبهه مقابل سابقه طولانى در عروسك سازى داشت و به همين اعتبار داراى كلكسيونِ كاملى از عروسك هاى متنوع و رنگارنگ بود.






    (**●*●**) پژوهشی در عروسک آمریکایی باربی (** ●*●**)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



صفحه 8 از 12 نخستنخست ... 456789101112 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. Root کردن چیست و چه کارایی هایی دارد ؟
    توسط رایکا در انجمن مقالات آموزش و ترفندها
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 09-01-1392, 23:00
  2. پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 14-01-1389, 16:42

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •