▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓
صفحه 4 از 6 نخستنخست 123456 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 51
  1. #31
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض







    3. سنگسار شراحه همدانى:
    قضیه معروف شراحه همدانى به دو سند صحیح در منابع معتبر روایى شیعه ذکر شده است.54 افزون بر این، کتب تاریخى و روایى اهل‏تسنن و همچنین بسیارى از منابع روایى شیعه، این قضیه را نقل کرده ‏اند.

    زنى به نام شراحه همدانى (که به زناى خویش با اصرار اقرار مى‏کرد) نزد امام على(ع) آمد;

    امام على(ع) به آن زن فرمود: »شاید در خواب بوده ‏اى که یک مرد ناشناسى به تو تجاوز کرده است«. جواب داد: »نه«;

    حضرت فرمود: »شاید تو را به این کار مجبور کرده‏ اند؟« جواب داد: »نه«;

    حضرت فرمود: »شاید شوهرت که در جبهه مقابل دشمن ماست، به سراغ تو آمده و با تو همبستر شده و تو دوست ندارى به او نسبت دهى (که از جبهه فرار کرده است«)....


    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  2. تشكرها 2


  3. #32
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض








    4. سنگسار ماعزبن مالک:

    قضیه ماعز بن مالک به سه روایت صحیح در کتب شیعى، و در کتب اهل‏سنت نیز مکرر بیان شده است. روایت دیگرى به سند صحیح وجود دارد که اسمى از ماعز برده نشده است; لکن قضیه روایت شده، شبیه قضیه ماعز است.

    امام صادق(ع) در ضمن روایت صحیحى مى‏فرماید: شخصى (ماعزبن مالک)، در زمان پیامبر مکرم اسلام(ص) نزد ایشان حاضر مى‏شود و مى‏گوید: »من زنا کرده ‏ام«.

    نبى مکرم اسلام صورت از او برتافتند;

    ماعز از طرف دیگر آمد و دوباره اقرار کرد;

    پیامبر دوباره صورتشان را برگرداندند و اعتنا نکردند.

    سپس براى بار سوم رو به پیامبر کرد و گفت: »یا رسول‏الله من زنا کرده ‏ام; عذاب دنیا آسان‏تر از عذاب آخرت است«.

    پیامبر مکرم اسلام از مردم پرسیدند: »آیا بیمارى یا جنونى بر این شخص مستولى نیست«،


    در جواب گفتند: »نه«، ماعز براى بار چهارم بر زناى خویش اقرار کرد که با تمام شدن چهار اقرار، حضرت حکم رجم او را صادر کردند.

    اصحاب حفره ‏اى حفر کرده و شروع به سنگسار کردند. بعد از برخورد سنگ، ماعز از حفره خارج شده و فرار کرد که زبیر با استخوان شترى به او زد و او را دست بسته براى سنگسار برگردانید. قضیه را به پیامبر مکرم اسلام خبر دادند;

    ایشان فرمودند: »بعد از فرار از حفره چرا رهایش نکردید؟« سپس فرمودند: »
    اگر گناه خویش را پنهان مى‏داشت و توبه مى‏کرد، براى او بهتر بود«55


    ادامه دارد...

    منبع:

    http://www.rasekhoon.net/article/show-101429.aspx
    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  4. تشكرها 2


  5. #33
    مدير بخش
    ال یاسین آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    500
    دلنوشته
    1
    السلام علیک یا بقیه الله
    نوشته : 1,439      تشکر : 4,053
    5,341 در 1,360 پست تشکر شده
    وبلاگ : 3
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ال یاسین آنلاین نیست.

    پیش فرض




    . زنا:

    بخش عهد قدیم کتاب مقدس، سنگسار را به منزله مجازات زنا در مورد زناى‏محصنه و غیرمحصنه پیش‏بینى کرده است. بخش‏هاى متعددى از عهد قدیم به این امر اشاره دارد.9 براى نمونه، در آیات 2422 از سفر دوم تورات چنین آمده است:

    اگر مردى دیده شود که با زنى شوهردار در بسترى جمع شده، باید هردو کشته شوند; هم آن مرد که با زن جمع شده، و هم زن، تا به این وسیله شر از میان بنى‏ اسرائیل کنده شود.
    اگر دخترى باکره که نامزد مردى شده به مردى برخورد کند و آن مرد در آن شهر با وى جمع شود، باید آن دو را به طرف دروازه آن شهر بیرون ببرید و هردو را سنگ‏باران کنید تا بمیرند;
    آن دختر به جرم اینکه در شهر بود و مى‏ توانست فریاد بزند و براى حفظ ناموس خود مردم را به کمک طلب کند و آن مرد را به جرم اینکه زن صاحب شوهرى را ذلیل و بى‏آبرو کرده. پس به وسیله سنگ‏باران شر را از بین خود بیرون کنید.



    سلام علیکم ؛
    با نوشتن مطلب بسیار وزین شما چند سوال به ذهنم خطور کرد :

    1- مگر نه اینکه در کتاب تورات در خصوص زنا حکم سنگسار آمده است و پیامبر هم در مورد زن و مرد یهود خیبر اجراکرد .
    چرا با انکه حکم سنگسار در قران نیامده و بر اساس روایات و کتب پیشین به آن عمل می شود یکی از شرایط تحقق حکم سنگسار در اسلام مسلمان بودن دانسته شده است ؟

    2- احادیثی که در زمینه ضرورت ادای شهادت چهار شاهد در یک جلسه است بیان می فرمایید ؟ روایات مخالف ان وجود ندارد ؟

    3- در خصوص اقرار در نوشته شما ذکر شده باید در یک جلسه باشد تا زنا ثابت شود اما در ماجرایی که مربوط به زمان امام علی علیه السلام روایت شده است روایت در چهار زمان بوده ولی حد جاری شد می توانید روایات مستند فرمایش خود را ذکر بفرمایید .

    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓

  6. تشكر

    سابحات (27-11-1390)

  7. #34
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط ال یاسین نمایش پست ها

    سلام علیکم ؛
    با نوشتن مطلب بسیار وزین شما چند سوال به ذهنم خطور کرد :

    1- مگر نه اینکه در کتاب تورات در خصوص زنا حکم سنگسار آمده است و پیامبر هم در مورد زن و مرد یهود خیبر اجراکرد .
    چرا با انکه حکم سنگسار در قران نیامده و بر اساس روایات و کتب پیشین به آن عمل می شود یکی از شرایط تحقق حکم سنگسار در اسلام مسلمان بودن دانسته شده است ؟


    با عرض سلام حضور شما و تشکر بابت مطرح کردن سوالاتتون چون احتمالا سوال دیگر افراد هم باشه.

    قبل از هر چیز لازمه یاداوری کنم که از تخفیفات بسیاری که در شرع اسلام برای عدم اجرای سنگسار امده بر می آید که

    اسلام برای عامه مردم دین رحمت و رافت است

    و وجود چنین حکمی ،


    علاوه بر نقش
    بازدارندگی آن در ارتکاب این عمل شنیع ،


    مجازاتی هست
    برای افرادی که قصد اشاعه فحشاء و از بین بردن عفت عمومی در جامعه را دارند

    و در واقع بدینوسیله
    علم جنگ بر علیه اسلام و احکام اسلامی بلند میکنند،

    و با سهل انگاری و میدان دادن به اینها هست که با یک
    نسل حرامزاده روبرو خواهیم شد و در واقع اصل اسلام به خطر خواهد افتاد.....

    و
    قطعا یک مسلمان واقعی در این میان راضی به نابود شدن دین خدا به مصالح اشخاص ، آنهم دشمنان دین نخواهد شد.

    اما با این حال در نظام ما نه تنها بطور کامل به این حکم عمل نمیشه ، سعی هم بر حذف اینگونه حدود الهی از قوانین مجازات اسلامی میباشد.
    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  8. #35
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط ال یاسین نمایش پست ها

    1- مگر نه اینکه در کتاب تورات در خصوص زنا حکم سنگسار آمده است و پیامبر هم در مورد زن و مرد یهود خیبر اجراکرد .
    چرا با انکه حکم سنگسار در قران نیامده و بر اساس روایات و کتب پیشین به آن عمل می شود یکی از شرایط تحقق حکم سنگسار در اسلام مسلمان بودن دانسته شده است ؟


    اگر منظور شما اینست که با وجود اینکه
    این حکم در ادیان گذشته هم بوده و پیامبر اکرم (ص) هم آن را اجرا کردند چرا نباید در مورد پیروان آن ادیان اجرا شود ؟ این فتوای بعضی از فقهاست و البته آزاد گذاشتن در این موارد باعث ضربه زدن به نظام اسلامی هست و جرم محسوب میشود و نمیتواند بدون مجازات (حال هر گونه جزایی) باشد ... , و باید توجه شود که این بر عهده حاکم اسلامی است که بر آنها حد جاری کند یا اینکه تسلیم ملت و مذهب خود کند.

    اما اگر منظور شما اینست که نیامدن این حکم در قران دلیلی بر نبودن آن در اسلام است پس نباید شرط مسلمان بودن در نظر گرفته شود. باید گفت که چنین نیست چرا که در قران کریم همه احکام و حدود شرعی با شرح جزییات بیان نشده است. بطور نمونه در قران به وجوب نماز امر شده اما چگونگی خواندن نماز نیامده...

    اما در جبران مواردی که قران برای
    حفظ از خطر تحریف و یا دیگر مصالح ساکت مانده در ایات متعددی تاکید شده است که
    از شرایط ایمان آوردن ، اطاعت از رسول خدا (ص) است.

    همچنین در کنار اطاعت از رسولخدا صلی الله علیه واله
    امر به اطاعت از اولوالامر نیز میکند .


    يَأَيهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسولَ وَ أُولى الأَمْرِ مِنكمْ فَإِن تَنَزَعْتُمْ فى شىْء فَرُدُّوهُ إِلى اللَّهِ وَ الرَّسولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الاَخِرِ ذَلِك خَيرٌ وَ أَحْسنُ تَأْوِيلاً


    اى كسانى كه ايمان آورده ايد ! اطاعت كنيد خدا را و اطاعت كنيد پيامبر خدا و صاحبان امر را ، و هر گاه در چيزى نزاع كرديد آنرا به خدا و پيامبر ارجاع دهيد
    اگر ايمان به خدا و روز رستاخيز داريد ، اين براى شما بهتر و عاقبت و پايانش نيكوتر است . (1) نساء : 59


    فلاوربک لایومنون حتی یحکموک فیما شجر بینهم ثم لایجدوا فی انفسهم حرجا مما قضیت ویسلموا تسلیما


    به پروردگارت سوگند که انها ایمان نخواهند آورد
    مگر اینکه در اختلافات خود تو را به داوری طلبند و سپس از داوری تو در دل خود احساس ناراحتی نکنند و کاملا تسلیم باشند. نساء 65


    در همه این ایات میبینیم که شرط ایمان را اطاعت بی چون و چرا از پیامبران و امامان دانسته است و این خود
    ثابت کننده عصمت ایشان از خطا و اشتباه میباشد.

    و از انجا که در قران برای گناه کوچکتر یعنی زنای شخص مجرد مجازات تعیین شده اما برای گناه بزرگتر یعنی زنای محصنه مجازاتی نیامده باید طبق فرموده خود خداوند از پیامبر اکرم و معصوین علیهم السلام پیروی شود.

    و در اینجا هم آورده است که نخست حکم رجم بر پیامبر(ص)
    نازل شد و سپس ایشان با اوردن شاهدی از خود یهودیان ثابت کردند که این حکم فقط در اسلام نیست و در دین انها هم بوده اما به نفع اشراف و بزرگانشان تحریف شده است.

    علاوه بر این با رجوع به تاکیدات خداوند در قران کریم مبنی بر اینکه کتب پیشین پیامبران الهی از جانب خداست و بر حق هستند

    و یکی دیگر از شرایط داشتن ایمان به خداوند
    ایمان آوردن به کتب الهی گذشته است در میابیم که وجود این حکم در تورات نه تنها ناقض آن در دین اسلام نیست

    که میتوان گفت تاییدی بر روایات متواتریست که از جانب رسول اکرم صلی الله علیه و اله و حضرات معصومین وارد شده است.

    نکته قابل توجه دیگر آنست که با استناد به ایات قران کریم درمیابیم که مجازات سنگسار برای این قبیل گناهان کبیره طبیعی به نظر می آید. که ان شاء لله بعدا به شرح آن میپردازم.

    در نتیجه این حکم کاملا یک حکم الهی است که در دین اسلام هم به مانند برخی دیگر از احکام که بر گذشتگان نیز واجب بوده آمده است و اگر بعضی از فقها یکی از شرایط را مسلمان بودن دانسته اند چندان غیرمنطقی نخواهد بود.

    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  9. تشكر

    ال یاسین (27-11-1390)

  10. #36
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    [/QUOTE/]Parvaz*


    نکته قابل توجه دیگر آنست که با استناد به ایات قران کریم درمیابیم که مجازات سنگسار برای این قبیل گناهان کبیره طبیعی به نظر می آید. که ان شاء لله بعدا به شرح آن میپردازم.

    آیا حکم سنگسار از قرآن استنباط می شود ؟




    بسم الله الرحمن الرحیم






    در قرآن کلمه ی " عادون " به معنی تجاوزکاران فقط در سه مورد به کار رفته است . دو مورد آن در باره مردان و زنانیست که غریزه ی جنسی خود را

    به غیر از همسران و کنیزان خود ارضاء می کنند و یک مورد آن در مورد قوم لوط که به رذیله ی لواط یا همان همجنسگرایی مبتلا بوده اند ، آمده است .

    ابتدا ما سعی می کنیم طبق آیات قرآن نشان دهیم که مجازات سنگسار برای زانیان محصنه امری غیر عقلایی و دور از ذهن نیست .


    مؤمنون : وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَفِظونَ(5)

    و آنها كه دامان خود را از آلودگى به بى عفتى حفظ مى كنند .

    إِلا عَلى أَزْوَجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَت أَيْمَنهُمْ فَإِنهُمْ غَيرُ مَلُومِينَ(6)

    تنها آميزش جنسى با همسران و كنيزانشان دارند كه در بهره گيرى از آنها ملامت نمى شوند .

    فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِك فَأُولَئك هُمُ الْعَادُونَ(7)


    و هر كس غير اين طريق را طلب كند تجاوزگر است .


    معارج : وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَفِظونَ(29)

    و آنها كه دامان خويش را از بى عفتى حفظ مى كنند .

    إِلا عَلى أَزْوَجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَت أَيْمَنهُمْ فَإِنهُمْ غَيرُ مَلُومِينَ(30)

    و آميزش جنسى جز با همسران و كنيزان ( كه در حكم همسرند ) ندارند ولى در بهره گيرى از اينها مورد سرزنش نخواهند بود .

    فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِك فَأُولَئك هُمُ الْعَادُونَ(31)


    و هر كس ماوراء اين را طلب كند متجاوز است .


    شعراء : كَذَّبَت قَوْمُ لُوط الْمُرْسلِينَ(160)

    قوم لوط فرستادگان ( خدا ) را تكذيب كردند .

    إِذْ قَالَ لهَُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَ لا تَتَّقُونَ(161)

    هنگامى كه برادرشان لوط به آنها گفت آيا تقوى پيشه نمى كنيد ؟

    إِنى لَكُمْ رَسولٌ أَمِينٌ(162) من براى شما رسول امينى هستم .

    فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ(163) تقوى الهى پيشه كنيد و مرا اطاعت نمائيد .

    وَ مَا أَسئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْر إِنْ أَجْرِى إِلا عَلى رَب الْعَلَمِينَ(164)

    من از شما اجرى نمى خواهم اجر من فقط بر پروردگار عالميان است .

    أَ تَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَلَمِينَ(165)


    آيا در ميان جهانيان ، شما به سراغ جنس ذكور مى رويد ؟ ( اين زشت و ننگين نيست ؟ ) .


    َو تَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكمْ رَبُّكُم مِّنْ أَزْوَجِكُم بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ(166)


    و همسرانى را كه خدا براى شما آفريده است رها مى كنيد ؟ شما قوم تجاوزگرى هستيد .


    چند نکته :


    1- در آیات 5 تا 7 سوره ی مؤمنون و 29 تا 31 سوره ی معارج ، به زناکارانی که متأهل هستند اشاره می کند چرا که عبارت " فمن ابتغی وراء ذلک " بعد از آیه ای آمده که عبارت " ألا علی أزواجهم " است و همچنین هیچگاه در قرآن برای زناکار مجرد ، لفظ " تجاوز کار " به کار نبرده است .

    2- از آنجایی که تنها برای مرتکب همجنسگرایی ( لواط ) و نیز برای زنای محصنه ( زنای شخص همسر دار ) لفظ " عادون – تجاوزکار " به کار برده ، بنابرین بین این دو گناه باید از حیث میزان عظمت گناه و شدت مجازات نوعی سنخیت باشد

    توضیح اینکه ما با استفاده از قرائنی مثل نسبت دادن یک صفت به دو گروه ، متوجه نوعی شباهت بین آندو می شویم . به بیان ریاضی ، نسبتهای مساوی با یک عبارت خود با یکدیگر مساویند .

    3- خداوند در آیه ی 74 سوره ی حجر – و آیاتی دیگر – قوم لوط که مرتکب عمل لواط بوده اند را بوسیله ی بارانی از سنگ ( سنگسار )، عذاب کرده است .

    فَجَعَلْنَا عَلِيهَا سافِلَهَا وَ أَمْطرْنَا عَلَيهِمْ حِجَارَةً مِّن سِجِّيل


    سپس ( شهر و آبادى آنها را زير و رو كرديم ) بالاى آنرا پائين قرار داديم و
    بارانى از سنگ بر آنها فرو ريختيم .

    از این آیات بطور صریح عظمت گناه لواط و زنای محصنه هویداست و بطور تلویحی مشخص کننده ی عظمت مجازات الهی در مورد آنان است .


    اما همانطور که می دانیم بطور صریح حکم سنگسار در قرآن وجود ندارد . در این موارد ناگزیریم از استفاده از سنت پیامبر (ص) و سیره ی اهل بیت (ع) .

    توضیح اینکه مثلا برای زنای شخص مجرد در قرآن صریحا حکم 100 ضربه شلاق وجود دارد ، حال آنکه بخاطر زناکردن ، خداوند هیچ قومی را عذاب نکرده ، اما برای عمل به مراتب شنیع تر لواط در قرآن هیچ حکمی نیامده است .


    پس اگر طبق سنت نبوی (ص) و سیره ی اهل بیت (ع) برای شخص همجنسگرا ، مجازات اعدام قرار داده شده ، این حکم هیچ تضادی با قرآن ندارد زیرا به عنوان مثال اگر قرآن برای لواط مجازاتی تعیین کرده بود و آن مجازات غیر از اعدام بود ، این ادعا – تناقض سنت با قرآن – قابل اعتنا بود .

    حال آنکه خداوند برای مرتکبین لواط ، عذابی همچون سنگسار قرار داده ، پس اگر طبق سنت پیامبر (ص) حکم اعدام برای مرتکب لواط اجرا می شود هیچ تضادی نه با قرآن و نه با عقل ندارد .


    منبع:
    http://mowoud.blogfa.com/post-51.aspx
    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  11. #37
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط ال یاسین نمایش پست ها

    2- احادیثی که در زمینه ضرورت ادای شهادت چهار شاهد در یک جلسه است بیان می فرمایید ؟ روایات مخالف ان وجود ندارد ؟



    در مورد ضرورت حضور 4 شاهد در یک جلسه نیازی به روایات نیست و دستور قران کریم است که کسانی که زنان پاکدامن را به زنا متهم میکنند و 4 شاهد نمیاورند هشتاد تازیانه بزنید. پس باید در همان زمانی که اتهام زده اند 4 شاهد حاضر باشند و اگر کمتر باشند مشمول حد قذف هستند. البته روایتی هم در این مورد آورده شده و قاعدتا بر فقها این امر مسلم هست که بر آن اتفاق دارند
    .
    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  12. تشكر

    ال یاسین (27-11-1390)

  13. #38
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط ال یاسین نمایش پست ها


    3- در خصوص اقرار در نوشته شما ذکر شده باید در یک جلسه باشد تا زنا ثابت شود اما در ماجرایی که مربوط به زمان امام علی علیه السلام روایت شده است روایت در چهار زمان بوده ولی حد جاری شد می توانید روایات مستند فرمایش خود را ذکر بفرمایید .



    باید عرض کنم این نوشته از من نیست و بررسی این حکم فقهی هست با توجه به مدارک و مستندات روایی

    لطفا روایت مورد نظر را بیاورید چون من متوجه نشدم منظور شما کدام روایت هست.
    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  14. تشكر

    ال یاسین (27-11-1390)

  15. #39
    مدير بخش
    ال یاسین آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    500
    دلنوشته
    1
    السلام علیک یا بقیه الله
    نوشته : 1,439      تشکر : 4,053
    5,341 در 1,360 پست تشکر شده
    وبلاگ : 3
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ال یاسین آنلاین نیست.

    پیش فرض




    بسم الله الرحمن الرحیم


    در مورد ضرورت حضور 4 شاهد در یک جلسه نیازی به روایات نیست و دستور قران کریم است که کسانی که زنان پاکدامن را به زنا متهم میکنند و 4 شاهد نمیاورند هشتاد تازیانه بزنید. پس باید در همان زمانی که اتهام زده اند 4 شاهد حاضر باشند و اگر کمتر باشند مشمول حد قذف هستند. البته روایتی هم در این مورد آورده شده و قاعدتا بر فقها این امر مسلم هست که بر آن اتفاق دارند.


    ممنون از پاسخگویی شما

    ولی قران اشاره ندارد به اینکه شهادت باید در یک جلسه باشد .


    3- در خصوص اقرار در نوشته شما ذکر شده باید در یک جلسه باشد تا زنا ثابت شود اما در ماجرایی که مربوط به زمان امام علی علیه السلام روایت شده است روایت در چهار زمان بوده ولی حد جاری شد می توانید روایات مستند فرمایش خود را ذکر بفرمایید .

    چون دیر باز میشه من حوصله ام نمیگیره مجددا مطلب بنویسم شما خودتون زحمت بکشید مطالبی که در خصوص اقرار نوشتید بخونید مشخص میشه منظورم چی بود .
    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓

  16. تشكر

    سابحات (28-11-1390)

  17. #40
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط ال یاسین نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم

    در مورد ضرورت حضور 4 شاهد در یک جلسه نیازی به روایات نیست و دستور قران کریم است که کسانی که زنان پاکدامن را به زنا متهم میکنند و 4 شاهد نمیاورند هشتاد تازیانه بزنید. پس باید در همان زمانی که اتهام زده اند 4 شاهد حاضر باشند و اگر کمتر باشند مشمول حد قذف هستند. البته روایتی هم در این مورد آورده شده و قاعدتا بر فقها این امر مسلم هست که بر آن اتفاق دارند.


    ممنون از پاسخگویی شما

    ولی قران اشاره ندارد به اینکه شهادت باید در یک جلسه باشد .


    خواهش میکنم...

    همین که وقتی تعیین نشده یعنی باید در یک جلسه باشد و نمیتواند هرزمانیکه خواست شاهدها را حاضر کند
    و این محدودیت قایل شدن برای جلوگیری از بی آبرویی و حد خوردن ناحق انسانهای بی گناهی هست که

    به اشتباه یا به خاطر خصومتهای شخصی آبروشون در معرض خطره.
    اگر این سخت گیریها نبود جای اشکال گرفتن داشت.


    نقل قول نوشته اصلی توسط ال یاسین نمایش پست ها
    3- در خصوص اقرار در نوشته شما ذکر شده باید در یک جلسه باشد تا زنا ثابت شود اما در ماجرایی که مربوط به زمان امام علی علیه السلام روایت شده است روایت در چهار زمان بوده ولی حد جاری شد می توانید روایات مستند فرمایش خود را ذکر بفرمایید .

    چون دیر باز میشه من حوصله ام نمیگیره مجددا مطلب بنویسم شما خودتون زحمت بکشید مطالبی که در خصوص اقرار نوشتید بخونید مشخص میشه منظورم چی بود .

    به نظر میاد شما دو مورد مجزا را با هم اشتباه گرفتید.

    شهادت 4 شاهد بر علیه شخصی که مرتکب گناه شده در یک جلسه یک شرط هست برای اثبات زنای محصنه ی مستوجب سنگسار و


    اقرار خود شخص گناهکار در 4 مرحله متفاوت در نزد حاکم، در فضایى کاملاً آزادانه روش دوم است برای اثبات آن.


    موفق باشید
    ▓◄▫ بررسى حکم سنگسار در اسلام و جریان شناسى تشکیک و انکار آن ▫►▓
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  18. تشكر

    ال یاسین (10-02-1391)

صفحه 4 از 6 نخستنخست 123456 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •