╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 36
  1. #21
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی نمایش پست ها
    با تشکر از مطالب ارسال شده!

    باید عرض کنیم که این مطلب ، دلیل بر بطلان ماجرا نمیتونه باشه!

    چراکه در مضامین دینی مان، موارد متعددی داریم که از طریق یک نفر مؤمن(خبر واحد) ، ماجرایی نقل شده، و آن حکایت در بین علمای شیعه کاملا مقبول میباشد.

    پس صرف اینکه گفته شود، چون فقط یک نفر آنرا دیده، این واقعه جعلی است، کلامی است ناصحیح!

    لذا از این علت میگذریم.


    ادامه دارد ...

    با عرض سلام و ادب و احترام. منم تشکر میکنم از شما ....

    در مورد خبر واحد حرف شما صحیح ولی آیا این خبر هم مورد تایید علمای شیعه است. اگر هست ما آن تاییدیه را با دلیل میخواهیم.
    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  2. تشكرها 4

    محمدی (14-11-1390), مدير اجرايي (14-11-1390), نرگس منتظر (14-11-1390), الهادی المهدی (14-11-1390)

  3. #22
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    [QUOTE=محمدی;141004]
    بنده در کلّ متن ارائه شده از سوی جناب
    صافات، جایی را مشاهده نکردم، که ایشون این قضیه رو به اسم معجزه نقل کرده باشند!

    و اصلا ادعای اعجاز بر این کار نبوده!

    این داستان از نوادر المعجزات نقل شده و تکان دادن نخ را نفرین نمیگویند. نفرین دعا هست بر علیه نفرین شده. چیزی شبیه زدن عصای حضرت موسی به آب آورده.


    بلکه میتوان کار حضرت سجاد(ع) و فرزندشان(ع) رو نوعی تعبیر به نفرین عملی، نماییم.

    با این بیان که اصلا آن کار اعجاز نبوده، قسمت دوم اشکال ایشان هم پاسخ داده شده.

    اعجاز یا نفرین فرقی نمیکند. آیا هیچ یک از معصومین علیهم السلام امت خود را نفرین کردند؟ منظورم این نیست که برایشان آتش و خواری و رسوایی و رستگار نشدن را طلب کنند. منظورم عذاب دنیوی مثل زلزله هست؟

    اگر بوده ممنون میشم که نمونه اش را برایمان بیاورید.


    زیرا اصلا قرار نیست اگه زمانی بلایی بر سر کسی آمد، حتما او متوجه شود که این بلا بخاطر کدوم کار اشتباهش است!

    صحیح اما در اینجا همه میدانستند که چرا عذاب شدند اما چیزی که نمیدانستند این بود که این بلا به دست پسر امام بر سرشان نازل شده

    و نیز از قول حضرت آورده است که:

    تو آگاه تری به آنچه میکنی اکنون من چگونه چیزی از تو بخواهم.

    در انجا هم که میخواستند اقدام به اینکار کنند با زمین حرف زدند. حالا شاید دعا کردند در هر صورت در این روایت نیامده است که از خدا چیزی بخواهند و بر خواننده چنین القاء میشود که امام خود مستقلا به مجازات انها اقدام نمودند.

    علی الخصوص در انجا که از قول امام میگوید ای جابر همانا به خاطر تو همه را هلاک نکردم. هیچ حرفی از خواست خداوند به میان نیامده است چگونه است از یک طرف مرتب به جابر میفرمایند وای بر تو و از طرف دیگر اینقدر مقام جابر بالا میرود که شفیع و واسطه قرار میگیرد تا عذاب تخفیف داده شد.


    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  4. تشكرها 5

    محمدی (14-11-1390), مدير اجرايي (14-11-1390), نرگس منتظر (14-11-1390), ال یاسین (14-11-1390), الهادی المهدی (14-11-1390)

  5. #23
    کارشناس پاسخگوی سایت
    محمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 727      تشکر : 1,690
    4,146 در 728 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض هنر آن است که تا حد ممکن، روایات را توجیه نمود




    نقل قول نوشته اصلی توسط Parvaz* نمایش پست ها

    با عرض سلام و ادب و احترام. منم تشکر میکنم از شما ....

    در مورد خبر واحد حرف شما صحیح ولی آیا این خبر هم مورد تایید علمای شیعه است. اگر هست ما آن تاییدیه را با دلیل میخواهیم.
    علیکم السلام و با تشکر از شما

    فراموش نکنیم اشکال کردن کاری نداشته و احتیاج به هنر و سواد هم نداره، چیزی که هنر میخواد اینه که تا آنجا که ممکن است اگر خبری از معصومین(ع) نقل شده آنرا حمل بر صحت کنیم، و اگر توجیهی میتوان برایش بیان نمود، مگر اینکه در تضاد کامل با عقل و آیه قرآن باشد!

    بالاخره این روایت هم نقل شده!

    اینکه بشینیم و بخواهیم بواسطه هر آنچه به ذهنمان میرسد، روایتی را ردّ کنیم، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و بهانه ها بسیار است!

    در مقام اشکال فرمودید این روایت خبر واحد است، عرض شد این علت بر بطلان نیست.

    اصل در خبر واحد صحت آن است مگر خلاف آن بواسطه تعارض با قرآن و سنت و عقل، ثابت شود!

    چنانکه علمای علم اصول دلیل آنرا عقل سلیم و سیره عقلا بیان میدارند.

    پس کسیکه از صحت خبر واحدی در مقابل کسیکه صحت آنرا بخاطر خبر واحد بودن، زیر سوال میبرد، دفاع میکند احتیاجی نداره سند بیاره، چون بر اصل تکیه کرده، بلکه می بایست فردی که مدعیه عدم صحت خیر واحد است، برای کلام خود دلیل آورد!

    به قول قاضیان محترم : «البیّنه للمدعی»

    همونجور که عرض کردم بنده قضاوت خودم را از کل ماجرا و اینکه اصلا آنرا قبول دارم یا ندارم، به انتهای بحث موکول نموده و اکنون به دنبال اشکالات وارده از سوی شما هستم که ممکن است برخی را قبول و برخی را کامل ندانم.

    و حال اگر اجازه بفرمایید به ترتیب به همه این اشکالات جواب میدهیم تا در نهایت به اشکالات اخیر رسیده و در نوبت خود جواب آنها را نیز عرض نمایم.

    بازهم فراموش نکنیم که این رد اشکالات، نشانه قبول کل ماجرا از جانب بنده نخواهد بود، و در پایان نظر خود را عرض مینمایم.


    ادامه دارد ...
    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬

  6. تشكرها 4

    مدير اجرايي (14-11-1390), نرگس منتظر (14-11-1390), ال یاسین (14-11-1390), الهادی المهدی (14-11-1390)

  7. #24
    کارشناس پاسخگوی سایت
    محمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 727      تشکر : 1,690
    4,146 در 728 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض اراده و فعل معصومین در طول اراده خداوند متعال است




    در ادامه بررسی اشکالات که آمد (برای دیدن آنها اینجا را کلیک فرمایید) رسیدیم به این اشکال:

    نقل قول نوشته اصلی توسط Parvaz* نمایش پست ها
    و من آن حضرت را مى دیدم ولى مردم او را نمى دیدند
    خوب این هم که چیز بعیدی نیست مثل امام زمان(عج) در حال حاضر که ممکن است در یک جلسه ای حضور داشته باشند اما فقط در جلسه یک نفر که اهل تقوی باشه بتونه ایشون رو ببینه و دیگران از دیدن ایشان، نابینا باشند!

    نقل قول نوشته اصلی توسط Parvaz* نمایش پست ها
    آنگاه این آیه را تلاوت فرمود: «ذَلِكَ جَزَیْنَاهُم بِبَغْیِهِمْ وِإِنَّا لَصَادِقُونَ»2 ؛ این را به سزاى ستم كردنشان، به آنان كیفر دادیم، و ما البتّه راستگوییم. وسپس این آیه را تلاوت کردند: «فَلَمَّا جَاء أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِیَهَا سَافِلَهَا...» ؛ پس چون فرمان ما آمد، آن [شهر] را زیر و زبر كردیم.
    و اینکه: هر چه به شما مى رسد از ماست .
    این هم کلامی است صحیح و در روایات زیادی به این مضامین اشاره شده!

    که در اینجا به برخی از آنها اشاره مینماییم:

    قَالَ الرِّضَا ع‏ نَحْنُ حُجَجُ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ وَ خُلَفَاؤُهُ فِي عِبَادِهِ وَ أُمَنَاؤُهُ عَلَى سِرِّهِ وَ نَحْنُ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ نَحْنُ شُهَدَاءُ اللَّهِ وَ أَعْلامُهُ فِي بَرِيَّتِهِ بِنَا يُمْسِكُ اللَّهُ‏ السَّماواتِ وَ الأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ بِنَا يُنَزِّلُ الْغَيْثَ‏ وَ يَنْشُرُ الرَّحْمَة(كمال الدين و تمام النعمة ج‏1 ص202)
    امام هشتم فرمود ما حجتهاى خدائيم ميان خلق او و جانشينان اوئيم در ميان بندگانش و امين اسرار او هستيم ما كلمه تقوى و عروة الوثقى هستيم ما شهيدان خدا و نشانه‏ هاى او در آفريدگان اوئيم بوسيله‏ ما خدا آسمان و زمين را نگاه ميدارد كه از جا در نروند
    بوسيله‏ ما است كه باران فرود مى ‏آيد و رحمت نازل ميگردد.


    قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع‏ بِنَا فَتَحَ اللَّهُ الدِّينَ وَ بِنَا يَخْتِمُهُ وَ بِنَا أَطْعَمَكُمُ اللَّه‏ عُشْبَ الأَرْضِ وَ بِنَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ قَطْرَ السَّمَاءِ وَ بِنَا آمَنَكُمُ اللَّهُ مِنَ الْغَرَقِ فِي بَحْرِكُمْ وَ مِنَ الْخَسْفِ فِي بَرِّكُمْ وَ بِنَا نَفَعَكُمُ اللَّهُ فِي حَيَاتِكُمْ وَ فِي قُبُورِكُمْ وَ فِي مَحْشَرِكُمْ وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ وَ عِنْدَ دُخُولِكُمُ الْجِنَانَ إِنَّ مَثَلَنَا فِي كِتَابِ اللَّهِ كَمَثَلِ الْمِشْكَاة(بحار الأنوار ج‏23 ص 313)
    بوسيله‏ ما دين شروع و بما ختم مى‏شود بوسيله‏ ما خدا از روئيدنيهاى زمين شما را بهره‏مند كرده و بواسطه ما باران از آسمان می‏بارد و بواسطه ما خدا شما را از غرق در دريا و فرو رفتن در زمين نگه می‏دارد خداوند بواسطه ما شما را در قبرها و محشر و هنگام صراط و ميزان و موقع داخل شدن بهشت سود می‏بخشد مثل ما در كتاب خدا مانند مشكات است.

    و این نیست مگر بخاطر اینکه اهل بیت(ع) فنا در معبود شده بودند!

    و بیشک هر آنچه معصومین(ع) انجام میدادند بصورت مستقل نبوده بلکه در طول اراده خداوند متعال میباشد که جای بحثش اینجا نیست، ولی برای رفع ابهام به یک مثال ابتدایی اشاره مینمایم.

    اگر پدری به پسرش پولی دهد که پسر خریدی کند، بعد از تحقق خرید، هم پسر میتواند بگوید من خریدم ، و هم پدر میتواند بگوید من خریدم، چرا که هر دو در طول هم بودند.

    خلاصه اینکه این مطلب صحیح هم باعث نخواهد شد که بخاطر آن ابراز نماییم آن ماجرا ساختگی و باطل است!


    ادامه دارد ...
    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬

  8. تشكرها 2

    مدير اجرايي (14-11-1390), نرگس منتظر (14-11-1390)

  9. #25
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی نمایش پست ها

    اجازه بدید متن کامل عبارت رو بیاریم :


    فی الجمله باید بگیم این عبارت ، عبارتی است کاملا صحیح!

    البته باید ببینیم منظور از کافر و قیاس چیست!

    که بنابر ترجمه ای که از قیاس ارائه میدیم، میتونیم مقصود از کافر بودن رو هم معلوم نماییم!

    حداقل ترجمه ای که برای متن مورد اشاره شده میتونیم ارائه بدیم اینه که بگیم کافر به معنای لغوی است یعنی پوشاندن چیزی، و در واقع امام(ع) میفرماید:

    اگر فردی بخواد مقام ما اهل بیت(ع) را تا آن حدّ، پایین بیاره که بین ما اهل بیت(ع) و سایر انسانها مقایسه و تشبیهی داشته باشه، باید به او گفت، که روی خیلی از حقایق رو پوشانده و نادیده گرفته!

    خلاصه اینکه این هم مطلبی نیست که بخواهیم بر اساس آن حکم به ساختگی بودن این ماجرا نماییم!


    ادامه دارد ...
    حدیث مبنی بر این داریم که هر کس مقام اهلبیت را انکار کند کافر هست اما در مورد قیاس ، اگر حدیث داریم بازم ممنون میشم که برای اطلاعمون بیاورید.

    در مورد تبسم امام هم اگر گفته شد به این دلیل است که این تبسم در صورتی جا دارد که طرف مورد نظر
    دشمن معاند لجوج باشد و لااقل در جنگ پیروزی نصیب شده باشد. نه اینکه نعوذ بالله امام (ع) مانند افراد گناهکار در خفا مرتکب عملی شود سپس به خاطر این بلایی که سر زن و بچه ها و افراد عادی (هر چند گناهکار) آمده ابراز خوشحالی کنند در این موارد رویه امامان ابراز تاسف هست نه خوشحالی

    با این حال اگر شما نمونه اش را سراغ دارید ممنون خواهم شد برای روشن شدن ما بیاورید



    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  10. تشكرها 3

    محمدی (14-11-1390), مدير اجرايي (14-11-1390), نرگس منتظر (14-11-1390)

  11. #26
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی نمایش پست ها
    در ادامه بررسی اشکالات که آمد (برای دیدن آنها اینجا را کلیک فرمایید) رسیدیم به این اشکال:


    خوب این هم که چیز بعیدی نیست مثل امام زمان(عج) در حال حاضر که ممکن است در یک جلسه ای حضور داشته باشند اما فقط در جلسه یک نفر که اهل تقوی باشه بتونه ایشون رو ببینه و دیگران از دیدن ایشان، نابینا باشند!


    این هم کلامی است صحیح و در روایات زیادی به این مضامین اشاره شده!

    که در اینجا به برخی از آنها اشاره مینماییم:

    قَالَ الرِّضَا ع‏ نَحْنُ حُجَجُ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ وَ خُلَفَاؤُهُ فِي عِبَادِهِ وَ أُمَنَاؤُهُ عَلَى سِرِّهِ وَ نَحْنُ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ نَحْنُ شُهَدَاءُ اللَّهِ وَ أَعْلامُهُ فِي بَرِيَّتِهِ بِنَا يُمْسِكُ اللَّهُ‏ السَّماواتِ وَ الأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ بِنَا يُنَزِّلُ الْغَيْثَ‏ وَ يَنْشُرُ الرَّحْمَة(كمال الدين و تمام النعمة ج‏1 ص202)
    امام هشتم فرمود ما حجتهاى خدائيم ميان خلق او و جانشينان اوئيم در ميان بندگانش و امين اسرار او هستيم ما كلمه تقوى و عروة الوثقى هستيم ما شهيدان خدا و نشانه‏ هاى او در آفريدگان اوئيم بوسيله‏ ما خدا آسمان و زمين را نگاه ميدارد كه از جا در نروند
    بوسيله‏ ما است كه باران فرود مى ‏آيد و رحمت نازل ميگردد.


    قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع‏ بِنَا فَتَحَ اللَّهُ الدِّينَ وَ بِنَا يَخْتِمُهُ وَ بِنَا أَطْعَمَكُمُ اللَّه‏ عُشْبَ الأَرْضِ وَ بِنَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ قَطْرَ السَّمَاءِ وَ بِنَا آمَنَكُمُ اللَّهُ مِنَ الْغَرَقِ فِي بَحْرِكُمْ وَ مِنَ الْخَسْفِ فِي بَرِّكُمْ وَ بِنَا نَفَعَكُمُ اللَّهُ فِي حَيَاتِكُمْ وَ فِي قُبُورِكُمْ وَ فِي مَحْشَرِكُمْ وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِيزَانِ وَ عِنْدَ دُخُولِكُمُ الْجِنَانَ إِنَّ مَثَلَنَا فِي كِتَابِ اللَّهِ كَمَثَلِ الْمِشْكَاة(بحار الأنوار ج‏23 ص 313)
    بوسيله‏ ما دين شروع و بما ختم مى‏شود بوسيله‏ ما خدا از روئيدنيهاى زمين شما را بهره‏مند كرده و بواسطه ما باران از آسمان می‏بارد و بواسطه ما خدا شما را از غرق در دريا و فرو رفتن در زمين نگه می‏دارد خداوند بواسطه ما شما را در قبرها و محشر و هنگام صراط و ميزان و موقع داخل شدن بهشت سود می‏بخشد مثل ما در كتاب خدا مانند مشكات است.

    و این نیست مگر بخاطر اینکه اهل بیت(ع) فنا در معبود شده بودند!

    و بیشک هر آنچه معصومین(ع) انجام میدادند بصورت مستقل نبوده بلکه در طول اراده خداوند متعال میباشد که جای بحثش اینجا نیست، ولی برای رفع ابهام به یک مثال ابتدایی اشاره مینمایم.

    اگر پدری به پسرش پولی دهد که پسر خریدی کند، بعد از تحقق خرید، هم پسر میتواند بگوید من خریدم ، و هم پدر میتواند بگوید من خریدم، چرا که هر دو در طول هم بودند.

    خلاصه اینکه این مطلب صحیح هم باعث نخواهد شد که بخاطر آن ابراز نماییم آن ماجرا ساختگی و باطل است!


    ادامه دارد ...
    خیلی متشکرم از اینکه زحمت میکشید اما همه این ایتات و روایات را همه ما میدانیم لطفا در موارد خواسته شده با ایات و روایات ما را مجاب بفرمایید
    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  12. تشكرها 3

    محمدی (14-11-1390), مدير اجرايي (14-11-1390), نرگس منتظر (14-11-1390)

  13. #27
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : آذر 1390
    نوشته : 33      تشکر : 104
    149 در 39 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    راز آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط Parvaz* نمایش پست ها
    خیلی متشکرم از اینکه زحمت میکشید اما همه این احادیث و روایات را همه ما میدانیم لطفا در موارد خواسته شده با ایات و روایات ما را مجاب بفرمایید
    خوب محمدی هم داره مطالب شما رو میاره و جوابشون رو هم میده، اصلا مطلب محمدی رو میخونی
    تازه شما که همه احادیث و آیات رو ادعا میکنید بلدید شاید برای همین بوده که هیچ کدوم از اون آیات و احادیثی که محمدی آورده رو ندیدید و نخوندید
    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬
    ویرایش توسط راز : 14-11-1390 در ساعت 18:23

  14. تشكرها 4

    محمدی (14-11-1390), مدير اجرايي (14-11-1390), نرگس منتظر (14-11-1390), الهادی المهدی (14-11-1390)

  15. #28
    کارشناس پاسخگوی سایت
    محمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 727      تشکر : 1,690
    4,146 در 728 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض وظیفه معصومین رحمت و غضب در جای خود است




    اگر دقت میفرمودید، چنانکه عرض شد به تمام اشاکالات، بخاطر اینکه بحث منحرف نشود، به ترتیب پاسخ خواهم داد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Parvaz* نمایش پست ها
    هر موجودی در این جهان هستی وظیفه ای دارد. وظیفه امام (ع) هدایت مردم از ظاهر بسوی باطن هست و جنود و سپاهیان خداوند، زمین و آسمانها هستند. (ولله جنود السموات والارض)
    این کلام که وظیفه معصومین(ع) هدایت مردم به امور معنوی است، کلامی است کاملا صحیح، ولی کاملا ناقص!

    که اگر بخواهیم به همین صورت مطرح شده از سوی شما به آن بنگریم تبدیل به کلامی کاملا انحرافی شده، که انتهای آن رسیدن به ردّ کردن لزوم تحقق جامعه اسلامی و ولایت فقیه بر تمامی امور، خواهد بود!

    کاری که دشمنان نظام جمهوری اسلامی هم، به آن میپردازند و ادعا میکنند معصومین(ع) فقط آمده بودند تا نعوذ بالله مثل بلبل یک سری مطالب رو بازگو کنند، تا مردم معنوی شوند، فقها که دیگر جای خود دارد!

    فراموش نکنیم که وظیفه معصومین(ع) خیلی فراتر از مطلب گفته شده است!

    چنانکه کم نبودند، افرادی که بدست امیرالمومنین علی(ع) کشته و شلاق خوردند!

    که برای مطالعه آن کافی است کمی به تاریخ مراجعه نمایید.

    آیا این عاقلانست که کسی به کار حضرت اشکال کنه و بگه: یا علی شما دست بکش و برو ،مردم رو هدایت کن ، و این کارها رو به عهده جنود سماوات و زمین بگذار؟!

    آیا حضرات معصومین(ع) و مؤمنین از همین جنود نیستند!

    مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَينَهُمْ ... (الفتح/29)
    محمد پيامبر خدا، و كسانى كه با او هستند، بر كافران سختگيرند و با يكديگر (که در مسیر خدا هستند) مهربان اند!

    پس باز هم سفارش میکنم، وظیفه معصومین(ع) و حتی مؤمنین در طول تاریخ، علاوه بر ابلاغ مسائل، نابود کردن افراد شرور در زمان مناسب خود هم بوده است!

    وَكَأَينْ مِنْ نَبِي قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يحِبُّ الصَّابِرِينَ(آل عمران/146)
    چه بسيار پيام آورانی که به همراه مردانی الهي (با دشمنان خدا) به جنگ پرداختند! آنها هيچ‌گاه در برابر آنچه در راه خدا به آنان مي‌رسيد، سست و ناتوان نشدند (و تن به تسليم ندادند)؛ و خداوند استقامت‌کنندگان را دوست دارد.

    پس این فراز از اشکالات هم باعث نخواهد شد که بخاطر آن ابراز نماییم آن ماجرا ساختگی و باطل است!


    ادامه دارد ...
    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬
    ویرایش توسط محمدی : 14-11-1390 در ساعت 18:38

  16. تشكرها 5

    مدير اجرايي (14-11-1390), نرگس منتظر (14-11-1390), ال یاسین (14-11-1390), الهادی المهدی (14-11-1390), عهد آسمانى (17-11-1390)

  17. #29
    مدير بخش
    ال یاسین آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    500
    دلنوشته
    1
    السلام علیک یا بقیه الله
    نوشته : 1,439      تشکر : 4,053
    5,341 در 1,360 پست تشکر شده
    وبلاگ : 3
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ال یاسین آنلاین نیست.

    پیش فرض




    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم ؛ ممنون از همه شما . من که مثل شما نمی تونم مستند بحث کنم ولی برای من هم پذیرش این واقعه سخت است .
    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬

  18. تشكرها 3

    مدير اجرايي (14-11-1390), سابحات (14-11-1390), عهد آسمانى (17-11-1390)

  19. #30
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    [quote=محمدی;141028]

    فراموش نکنیم اشکال کردن کاری نداشته و احتیاج به هنر و سواد هم نداره،
    چیزی که هنر میخواد اینه که تا آنجا که ممکن است اگر خبری از معصومین(ع) نقل شده آنرا حمل بر صحت کنیم، و اگر توجیهی میتوان برایش بیان نمود، مگر اینکه در تضاد کامل با عقل و آیه قرآن باشد!

    البته بنده هم ادعای علم و سواد نکردم اگر چنین بود از اساتید گرامی نمیخواستم که مطالبم را نقد کنند.

    همه دلایل و سخنان شما به روی چشم اما قبول کنید که پاسخ بنده نبود.

    یک جا هم در مورد اینکه شاید دست بردارند، که برای اثبات حرفتون به ایات قران رجوع کردید. البته این ایات قران از قول خداوند است و خود خداوند هم همانطور که گفته بودم میفرماید به خاطر انچه که با دستان خود کسب کردند. اما چنین سخنی را در مورد امامی نشنیده بودم یعنی بقول شما کسی را نفرین کنند و در توجیه این نفرین بگویند برای اینست که شاید دست از کارهایش بردارد
    ....

    بالاخره این روایت هم نقل شده!

    اینکه بشینیم و بخواهیم بواسطه هر آنچه به ذهنمان میرسد، روایتی را ردّ کنیم، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و بهانه ها بسیار است!

    در مقام اشکال فرمودید این روایت خبر واحد است، عرض شد این علت بر بطلان نیست.

    اصل در خبر واحد صحت آن است مگر خلاف آن بواسطه تعارض با قرآن و سنت و عقل، ثابت شود!

    چنانکه علمای علم اصول دلیل آنرا عقل سلیم و سیره عقلا بیان میدارند.

    پس کسیکه از صحت خبر واحدی در مقابل کسیکه صحت آنرا بخاطر خبر واحد بودن، زیر سوال میبرد، دفاع میکند احتیاجی نداره سند بیاره، چون بر اصل تکیه کرده، بلکه می بایست فردی که مدعیه عدم صحت خیر واحد است، برای کلام خود دلیل آورد!

    به قول قاضیان محترم : «البیّنه للمدعی»


    در اینجا یک مورد مهم را در صحت روایات فراموش کردید آنهم اثبات صحت حدیث بوسیله مشخص شدن رجال حدیث است یعنی دقیقا همان چیزی که اینجا برای قبول کردن این روایت لازم داریم، چون همانطور که فرمودید با عقل و سیره معصومین هم مطابقت ندارد.



    [quote=محمدی;141060]اگر دقت میفرمودید، چنانکه عرض شد به تمام اشاکالات، بخاطر اینکه بحث منحرف نشود، به ترتیب پاسخ خواهم داد.


    این کلام که وظیفه معصومین(ع) هدایت مردم به امور معنوی است، کلامی است کاملا صحیح، ولی کاملا ناقص!

    که اگر بخواهیم به همین صورت مطرح شده از سوی شما به آن بنگریم تبدیل به کلامی کاملا انحرافی شده، که انتهای آن رسیدن به ردّ کردن لزوم تحقق جامعه اسلامی و ولایت فقیه بر تمامی امور، خواهد بود!

    اشتباه شما همکار گرامی اینجاست که قرار نیست من در اینجا به شرح وظایف امام بپردازم و بطور کلی گفتم که اگر قرار است زلزله شود این امر از وظایف امام (ع) نیست تا با بقول شما با نخی کلید این عذاب را بزند. اگر بود اخبار متواتر و متعدد در اینباره داشتیم.

    اگر از شما بپرسند وظیفه یک معلم چیست خواهید فرمود : علم آموزی. اول نمیگویید تشویق و تنبیه دانش آموزان



    با تشکر
    ╬ ۩ ╬  نخ زلزله ساز!!!!  ╬ ۩ ╬
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  20. تشكرها 2

    مدير اجرايي (14-11-1390), عهد آسمانى (17-11-1390)

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •