llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll
صفحه 4 از 6 نخستنخست 123456 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 59
  1. #31
    عضو حرفه‌ ای
    مليکه آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 2,027      تشکر : 4,554
    7,553 در 1,896 پست تشکر شده
    وبلاگ : 6
    دریافت : 0      آپلود : 0
    مليکه آنلاین نیست.

    پیش فرض





    رویدادهای 18 بهمن




    * حضرت امام در ديدار با روحانيون شهر اهواز گفتند: ادامه نهضت يك تكليف است.
    * در ملاقات وكلاي دادگستري با حضور امام، ايشان گفتند كه شاه بايد محاكمه شود.
    * رييس جمهور و وزراي خارجه و دفاع آمريكا، پس از پايان مأموريت ژنرال‌ها هايزر در ايران، جلسه‌اي با حضور وي تشكيل دادند.
    * سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: ما از اجراي قانون اساسي پشتيباني مي‌كنيم. ما از راه ديپلماتيك با همه گروه‌ها، از جمله مهدي بازرگان، در تماس بوده‌ايم؛ اما پس از انتخاب وي به نخست وزيري، هيچگونه تماسي با وي برقرار نشده است.
    * وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد هنوز دولت بختيار را به رسميت مي‌شناسد. از طرفي سخنگوي كاخ سفيد گفت: بختيار بايد نظر اكثريت مردم را بپذيرد.
    * پس از اعلام نخست وزيري مهندس بازرگان، بين آقايان يدالله سحابي، اميرعباس انتظام، بختيار،‌ قره‌باغي رييس ستاد ارتش و رييس اداره دوم ارتش، ملاقاتي انجام شد. در اين ملاقات، آقاي سحابي و اميرانتظام در صدد بر مي‌آيند كه بختيار را راضي به استعفا نمايند. از طرفي بختيار براي قدرت نمايي، از قره‌باغي و مقدم خواست در حضور آنان حمايت مجدد خود را از بختيار اعلام كنند.
    * دكتر سنجابي اعلام كرد مذاكره و تبادل نظر بين بختيار و بازرگان براي حل مسالمت‌آميز مسائل ادامه دارد. راديو لندن گفت: گفتگو ميان جنبش آيت‌الله خميني و ارتش آغاز شده است.
    * گروهها و اقشار مختلف مردم، از جمله دانشگاهيان، از دولت موقت مهندس بازرگان پشتيباني و حمايت كردند.
    * روحانيون و مردم زنجان و بخش‌هاي تابعه در يك راهپيمايي بي‌سابقه پنجاه هزار نفري، حمايت قاطع خود ار از امام خميني و نخست وزير منصوب او اعلام داشتند. در اين اجتماع، حجت‌الاسلام ابوالفضل شكوري به نمايندگي از مردم و روحانيت، قطعنامه سي ماده‌اي را مبني بر: 1ـ انحلال رژيم شاهنشاهي . 2ـ انحلال مجلسين و دولت بختيار . 3ـ مشروعيت دولت مهندس بازرگان، قرائت كرد و مورد تأييد قرار گرفت.
    * آسوشيتدپرس: ديپلمات‌هاي غربي نزديك به ارتش معتقدند كه ژنرال‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه براي كودتا قوي نيستند.
    * راديو لندن و راديو مسكو: صدها تن از افسران سابق، از جمله چند تن از امراي ارتش كه به علت مخالفت شاه از ارتش اخراج شده‌اند، پشتيباني خود را از آيت‌الله خميني اعلام كردند.
    * فرماندار نظامي تهران به اين دليل كه مردم به مقررات حكومت نظامي اهميت نمي‌دهند، ساعات منع عبور و مرور را كاهش داد.
    * سيزده نفر ديگر از نمايندگان مجلس استعفا دادند.
    * جمعي از هواداران رژيم به طرفداري از قانون اساسي، در يكي از سالن‌هاي ورزشگاه امجديه اجتماع كردند.
    * سادات، رييس جمهور مصر، با شاه در مراكش تماس گرفت.
    * سرهنگ شكوري، رييس آجوداني ستاد لشكر شصت و چهار رضائيه، به هنگام رفتن به پادگان، ترور شد.
    * شركت‌هاي مهم حمل و نقل هوايي به علت نا امن بودن قلمرو هوايي ايران، پرواز‌هاي خود را به ايران قطع كردند.
    * مجمع عمومي سازمان ملل متحد از اوضاع ايران اظهار نگراني كرد.
    * يك تبعه آمريكا كه در اصفهان راننده‌اي را مضروب كرده بود، توسط محكمه شرعي مردم، پس از پرداخت ديه، آزاد شد.
    لازم به تذكر است كه طبق قانون كاپيتولاسيون، محاكم ايران حق محاکمه هيچيك از افراد تبعه آمريكا را ندارند. تشكيل اين دادگاه مردمي نشانه قوت يافتن روز افزون مردم مسلمان است.
    منبع:مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران
    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll




  2. #32
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض






    گفت گو با دكتر اكبر اشرفي معاون پژوهشي مركز اسناد انقلاب اسلامي

    نقش ولايت فقيه در پيروزي انقلاب اسلامي ايران

    تئوري انقلاب اسلامي برآمده از فرهنگ شهادت
    همين تفكر بود كه هنوز دو سال از انقلاب نگذشته با شروع جنگ، جانبازي ها و شهادت طلبي ها و ايثارگري ها، هشت سال ادامه پيدا كرد و مردم خم به ابرو نياوردند، در واقع شهادت طلبي در جنگ ادامه تفكراتي شد كه امام بنيانش را بر اساس تفكر اسلامي گذاشته بود و طبيعي است مردمي هم كه براي دين شان حاضر به هر نوع فداكاري هستند دست به خلق چنان صحنه هايي بزنند.

    دكتر اكبر اشرفي متولد سال 1350 در زنجان است. او در سال 1370 در رشته علوم سياسي در دانشگاه امام صادق (ع) پذيرفته شد و در سال 1377 در مقطع كارشناسي ارشد فارغ التحصيل گرديد .او در سال 1377 در مقطع دكتري علوم سياسي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات پذيرفته شد و در سال 1382 فارغ التحصيل گرديد.
    او از سال 1380 به عضويت هيات علمي گروه علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي درآمده است و در حوزه انديشه هاي سياسي در اسلام و ايران و تئوري هاي انقلاب و انقلاب اسلامي ايران تدريس مي كند و هم اكنون مدير گروه علوم سياسي در دانشكده علوم سياسي واحد تهران مركزي مي باشد.
    دكتر اشرفي همزمان با مركز اسناد انقلاب اسلامي نيز همكاري دارد و بر كارهاي پژوهشي آن مركز در معاونت پژوهشي نظارت مي كند. اين گفت و گو را در تاريخ خرداد ماه 1388 عباس حيدري با محوريت تئوري هاي موجود در زمينه انقلاب اسلامي و زمينه هاي شكل گيري آن انجام داده است.

    در بحث نظريه انقلاب اسلامي تئوري هاي بسياري مطرح است؛ تئوري توطئه، تئوري اقتصادي و تئوري چپ كه بيشترين نظريات غير بومي و از خارج از مسايل دروني انقلاب ايران شكل گرفته ا ند.
    مي خواستم قبل از شروع سوال ها نظر شما را درباره تئوري و نظريه بومي انقلاب اسلامي بدانيم. ن
    ظريه انقلاب اسلامي چطور شكل گرفت و از كجا شروع شد؟

    اگر بخواهيم به لحاظ انديشه ا ي مباني انقلاب اسلامي ايران را بررسي كنيم، بايد به صدر اسلام برگرديم و به قرآن و آموزهاي ديني مخصوصاً برداشت شيعي از اسلام رجوع كنيم.
    نگاهي كه شيعه از اسلام دارد و تفاسيري كه از آيات قرآن ارايه مي شود و همينطور بحث جانشيني امام علي(ع) كه امامت را جانشين رسالت معرفي مي كند، مي تواند ما را به مقصد مورد نظر هدايت كند.
    در مجموع ريشه انقلاب اسلامي بحث امامت برمي گردد؛ به نحوة نصب امام به عنوان جانشين حضرت رسول(ص) و ولايتي كه مورد نظر شيعه است و اين كه "اولوالامر" امام معصوم،است. شيعه از اين مباحث تاريخي و انديشها ي تحت اين عنوان كه حاكم اسلامي بايستي داراي شرايطي باشد ،استفاده مي كند.
    بر اساس اين ديدگاه در عصر حضور امام معصوم (ع)، بايد معصوم، حاكم باشدو در عصرغيبت معصوم (ع) ، شيعيان با توجه به اشاراتي كه معصومين كرده اند و نيز بر اساس مباني كلامي ، بايد به كسي كه عالم و عادل است مراجعه كنند.
    كسي كه اسلام را درست مي شناسد و عدالت هم دارد؛ بنابراين چنين انديشه اي زمينه را براي حضور عالم عادل در عرصه اجتماع وسياست را فراهم مي كند.
    اگر حاكمي كه بر مسلمين حكومت مي كند داراي اين شرايط نبود آن وقت وظيفه مسلمانان فرق مي كند. مسلمان از ديدگاه شيعه نمي تواند حاكميت يك فرد فاسد را بپذيرد.
    اگر حاكم عادل نبود، زمينه انقلاب با وظيفه امر به معروف و نهي از منكر به مسلمين محول مي شود.
    امر به معروف و نهي از منكر علاوه بر اينكه در قبال مردم عادي تعريف شده است، حاكم را هم در بر مي گيرد. به نظر علماي شيعه امر به معروف در مرتبه عاليا ش متوجه حاكميت فاسد است.
    اگر بخواهيم نمونه ا ي بياوريم، مي توانيم از كربلا به عنوان بزرگترين نمونه تاريخي ياد كنيم. قيام عاشورا بر مبناي نگرش امر به معروف و نهي از منكر شكل مي گيرد و به جايي مي رسد كه حضرت امام حسين(ع) مي فرمايد: آيا نمي بينيد به دين رسول خدا عمل نمي شود؟
    آيا نمي بينيد حاكم، داراي فساد است؟

    لذا مي گويد: من براي امر به معروف و نهي از منكر و احياي دين جدم پيامبر(ص) خارج شدم.
    بنابراين احياي دين خدا براي ايجاد انقلابات در همه دوره ها و زمان ها يك زمينه هميشگي است. اگر زمينه هاي نزديك به انقلاب اسلامي را سال 41 درنظر بگيريم، امام خميني(ره) اين بحث را مطرح مي كنند كه بايستي احكام اسلام اجرا شود و اين همان حرفي است كه امام حسين(ع) در روز عاشورا زد.
    امام خميني آرام آرام زمينه هاي انقلاب را فراهم كرد. او به شاه و به علم، نخست وزير آن دوره درباره مصوبه دولت كه معروف شده بود به لايحه انجمن هاي ايالتي و ولايتي نامه محترمانها ي مين ويسد و اجراي آن را خلاف اسلام مين امند.
    به هر حال همانطور كه گفتيم اگر به لحاظ تاريخي ريشه انقلاب را سال 41 بدانيم باز به دليل ريشه هاي اعتقادي به صدر اسلام متصل مي شود. كشاكش بين علما با دولت فاسد و استمرار مخالفت ها، كم كم نهضت و انقلاب اسلامي را شكل داد كه به 15 خرداد منتهي شد و مسائل بعد از آن را به وجود آورد.
    اگر امر به معروفي كه امام درباره انجمن هاي ايالتي و ولايتي مدّ نظرش بود، همان جا به نتيجه مي رسيد،
    آيا باز هم ايشان دست از مبارزاتش برمي داشت، آيا ممكن بود انقلاب در سال 57 شكل نگيرد يا به تاخير بيفتد و يا زودتر به سرانجام برسد؟
    اگر رژيم وقت به حرف علما و مجتهدين گوش مي كرد، ميت وان برداشت كرد كه زمينه هاي مخالفت از بين رفته و اوضاع آرام مي شد.
    چنانكه در همان سال 41 نسبتاً مخالفت ها فروكش كرد و استمرار مخالفت ها دولت را مجبور كرد كه اعلام كند آن مصوبه ملغي است و در روزنامه هم چاپ كردند.
    بله، مي توان چنين برداشتي هم كرد.
    بعد از اين جريان بود كه امام خميني فرمودند فعلاً كارها تمام است اما بايستي هشيار بود و اگر دوباره دولت پا از حد خودش فراتر بگذارد ما همان آدم هستيم و جلويش مي ايستيم. ولي دولت چون طرح بزرگي داشت كه از آمريكا نشأت گرفته بود خيلي هم به خواست علما تسليم نشد.


    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll

  3. #33
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض






    اگر به نظام بين الملل آن زمان نگاه كنيد، مي بينيد كه يك نظام دو قطبي بر جهان حاكم بود. شوروي در راس بلوك شرق قرار داشت و آمريكا در راس بلوك غرب.
    تحليل آمريكا از اين فضا آن است كه كشورهايي مانند ايران كه جزو اقمار بلوك غربند، اما در نزديكي بلوك شرق قرار دارند، اگر بخواهند باقي بمانند يا دچار انقلاب نشوند بايد يك سري اصلاحاتي انجام دهند. يعني بايد كاري مي كردند كه مردم جذب دولت شده و فاصله مردم و حكومت به حداقل خود برسد.
    بنابراين دولت وقت در راستاي تقويت مشروعيت قدرت رژيم پهلوي اصلاحات ارضي را مطرح كرد و زماني كه به اجراي طرح رسيد با مذهب هم تعارض پيدا كرد. حكومت فكر مي كرد ايجاد دموكراسي به اين است كه مثلاً قرآن را كنار بگذارد و شرط مسلمان بودن را از قانون اساسي بردارد. در صورتي كه در ايران نزديك به 97 درصد مسلمان زندگي مي كند و نمي توان اسلام را حذف كرد.
    تا زماني كه حضرت آيت الله بروجردي زنده بودند اين امكان براي حكومت فراهم نبود، چرا كه ايشان مانع بزرگي در راه تحقيق اسلام زدايي بود. در سال 40 كه آيت الله بروجردي فوت كرد و مرجعيت واحد شيعه پراكنده شد شاه فكر مي كرد مي تواند از نفوذ علما خلاص شود؛ لذا مي بينيد شاه پيام تسليتي به مناسبت فوت آيت الله بروجردي به آيت الله حكيم مي نويسد.
    براي اينكه مركز مرجعيت را از ايران دور كند و به كارهايش برسد. گرچه مرجعيت شيعه علناً وارد سياست نشد، اما هميشه دخالت هاي زيادي در امور داشت. جالب است كه همزمان با فوت آيت الله بروجردي دولت برنامه هايش را شروع مي كند.
    جناب دكتر اشرفي، چرا كشمكش بين روحانيت و حكومت وقت در زمان پهلوي شكل گرفت، در تاريخ خيلي كم مي بينيم در دوره قاجار اعتراضي فراگير از سوي علماي شيعه به نوع حكومت داري شود.
    آيا ميت وان اين مسئله را به حساب تحول جهاني گذاشت و گفت چون دنيا مدرنيته و دموكراسي را به عنوان دستاورد مهم بشري ترويج مي كرد و چون همزمان شده بود با حكومت پهلوي كشمكش ها شكل گرفت؟ يا نه چون شكل و شمايل حكومت پهلوي اسلام ستيز شده بود علما را وارد صحنه كرد؟
    از دو نظر مي توان به اين سوال جواب داد. يكي بحث تئوريك و نظري است. به لحاظ تئوري نظرات متفاوتي درباره نوع حكومت در عصر غيبت در ميان علماي شيعه وجود دارد. يعني اينگونه نيست كه بگوييم همه علماي شيعه درباره عصر غيبت نگاه واحدي دارند. بعد از شروع عصر غيبت برخي علما معتقد بودند كه نمي توانيم قدرت را به دست بگيريم؛ چون به لحاظ ديدگاه اصلي شيعه، حاكم بايد امام باشد و معصوم و چون امام معصوم غايب شده هر حكومتي كه بخواهد تشكيل شود از دين به دور است. اين طيف از آن زمان شروع شد و هنوز هم ادامه دارد.
    يك طيف هم معتقد بودند، شرايط حكومت در عصر غيبت كه در رأس آن ولي فقيه يا عالم عادل باشد مهيا نيست.
    علامه نائيني به نوعي مشروطه را مي پذيرد و به آن مشروعيت مي بخشد با اين پيش فرض كه تأسيس حكومت با اصول اسلامي كه حكومت ولي فقيه است در شرايط امروز امكان تأسيس آن نيست.
    پس به اين نتيجه مي رسد كه بايد از بين حكومت استبدادي و حكومت مشروطه يكي را بايد پذيرفت.
    بين اين دو مقايسه مي كند و درواقع بين بد و بدتر، بد را انتخاب مي كند. اين اختلاف تئوريك ادامه پيدا مي كند تا در عصر پهلوي، امام خميني(ره) مي گويد:
    چرا بايد بپذيريم امكان تاسيس حكومت اصيل اسلامي در اين زمان نيست؟
    سپس اين بحث را مطرح مي كنند كه اگر شرايط مهيا نيست، وظيفه ما مهيا كردن شرايط است. يعني بايد تلاش كنيم تا شرايط را ايجاد كنيم. در تئوري حكومتي امام همه اختيارات امام معصوم به عالم عادل كه همان ولي فقيه است، منتقل مي شود.
    البته اين به اين مفهوم نيست كه ولي فقيه حتماً در رأس قدرت باشد.
    مي توان با تأسيس شورايي از علما كه داراي شرايط لازم باشند امور اسلامي مردم را به دست بگيرند يا آن را به شخصي واگذار كنند كه داراي شرايط لازم براي حفظ صلاحيت هاي اسلامي مردم باشد.
    با چنين ديدگاهي حكومت مشروعيت مي گيرد. در واقع اگر علماي شيعه مستقيما نمي توانند حكومت را به دست بگيرند، مي توانند به نوعي آن را تنفيذ كنند؛ يعني با نظارت آنها يك فرد ديگري حاكم شود. همين نگرش به نوعي در اوايل انقلاب هم اجرا شد.
    كه ادامه همان نگرش بود.
    اما به لحاظ تاريخي ميت وان به اين نتيجه دست يافت كه نفوذ بيگانگان در عصر پهلوي خيلي علني شد. با اينكه قاجاريه مشكلات زيادي داشت، ولي در چشم مردم به عنوان يك حكومت مستقل ملي مطرح بود و چون براي جلوگيري از دخالت بيگانگان به رأس كار آمده بود مشروعيت پيدا مي كرد اما اين فرضيه وقتي در بحث نهضت تنباكو زير سوال رفت، مردم بر ضد حكومت قيام كردند.
    در عصر ناصرالدين شاه وقتي قطعنامه رويتر امتياز تنباكو را به انگليسي ها مي دهد يك عالم شيعي حكم مي دهد كه اين حكم غلط است.
    از همان جا فاصله بين دولت و ملت زياد مي شود. مردم كم كم احساس مي كنند، دولت ديگر براي ما كار نمي كند و بيشتر گوش به فرمان بيگانگان است تا مراجع و دين اسلام؛ لذا 10 سال بعد انقلاب مشروطه شكل مي گيرد.



    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll

  4. #34
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض








    ويژگي ها، اهداف و دستاوردهاي انقلاب اسلامي

    ۲۲ بهمن سال ،۱۳۸۷ انقلاب اسلامي سي ساله مي شود. انقلابي كه به بركت رهبري امام راحل، خون شهداي گرانقدر و اراده راسخ ملت به پيروزي رسيد و چنان برجسته و يگانه شدكه هيچ حركت وجنبش انقلابي ديگري توان برابري با آن را نخواهد داشت. زيرا انگيزه ها و اهداف بسيار متفاوتي داشت.
    طور مثال در مقام مقايسه انقلاب اسلامي ايران با دو انقلاب مشهور غربي (فرانسه و روسيه) مي توان گفت: انقلاب كبير فرانسه، براي آزادي و رفاه و انقلاب روسيه، براي عدالت و برابري بوده است.
    اما انقلاب اسلامي ايران، انقلابي براي خدا و معنويت مي باشد. انقلاب ارزش ها است. از اين روست كه مي توان انقلاب كبير فرانسه را انقلابي صرفا سياسي و انقلاب روسيه را انقلابي كاملا اقتصادي دانست، ليكن انقلاب اسلامي ايران انقلابي است فرهنگي و معنوي.(۱)
    ط ويژگي هاي انقلاب اسلامي ايران
    صاحبنظران سياسي، ويژگي هاي متعددي را براي انقلاب اسلامي ايران ذكر نموده اند كه برخي از مهم ترين آنها عبارتند از:

    ● اهداف انقلاب اسلامي ايران
    انقلاب اسلامي ايران به جهت تحقق اهدافي مقدس صورت گرفت. اهدافي كه، تماما معنوي و ارزشي و منطبق بر ارزش ها و تعاليم شريعت پاك نبوي اسلامي بودند. از جمله:
    ● دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران
    شناخت و ارزيابي هر انقلابي، بدون توجه به دستاوردهاي آن امكان پذير نمي باشد و اهميت اين امر وقتي بيشتر رخ مي نمايد كه بدانيم حفظ انقلاب اسلامي ارتباط بسيار مستقيمي با شناخت دستاوردهاي آن دارد. لذا مهم ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي را در پنج محور ذيل به بررسي مي نشينيم.
    در بعد سياست داخلي، سرنگوني حكومت دو هزار و پانصد ساله ستمشاهي مهم ترين واقعه محسوب مي شود. تشكيل حكومت اسلامي، استقرار نهادهاي مدني كشور با انتخابات مبتني بر راي مستقيم مردم، از بين بردن سازمان هاي مخوف و غيرانساني همچون ساواك، تعيين و تصويب قانون اساسي اسلامي، تاسيس سازمان ها و نهادها و ارگان هاي انقلابي و مردمي (همچون نيروي مقاومت بسيج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بنياد مستضعفان وجانبازان، بنياد شهيد و نظاير اينها) تلاش در جهت وحدت بين شيعه و سني، مقابله اصولي باتوطئه هاي عناصر فريب خورده و تجزيه طلب داخلي وحفظ انسجام و تماميت ارضي كشور در شرايط بحراني، از مهم ترين دستاوردهاي حائز اهميت محسوب مي شوند.
    امادر بعد سياست خارجي، مقابله با جنگ تحميلي ناخواسته، اصلي ترين دستاورد به شمار مي آيد.
    افشاي چهره واقعي كشورهاي به اصطلاح پيشرفته استعماري، سرفرود نياوردن به هنگام تحريم ها و محدوديت هاي ناعادلانه اقتصادي، بيدار نمودن ساير ملل اسلامي در جهت مبارزه همه جانبه با رژيم نامشروع صهيونيستي، اتخاذ مواضع اصولي و منطقي به هنگام بحران ها وچالش هاي پيش رو، صدور پيام انقلاب به ساير ممالك و توجه دادن آنها به نيرو و سرمايه وجودي خود، ساير دستاوردهاي مهم انقلاب را در حوزه سياست خارجي تشكيل مي دهند.
    نهادينه كردن انديشه دفاع مشروع به هنگام تجاوز نيروهاي متجاوز دشمن، طراحي و ساخت ادوات نظامي با بهره گيري از توان فكري متخصصان و مبتكران داخلي در بحبوحه جنگ تحميلي، خنثي نمودن توطئه ها و كودتاها و انديشه هاي براندازانه دشمن، حراست از مرزهاي كشور به بهترين وجه ممكن، بخشي از با اهميت ترين دستاوردهاي دفاعي انقلاب را دربرمي گيرند.
    از ميان بردن بنگاه هاي فاسد اقتصادي مبتني بر ربا و شرط بندي رژيم ستمشاهي، ضابطه مند نمودن اكتشاف، توليد و صادرات نفت، تلاش براي رهايي از اقتصاد تك محصولي، رشد و توسعه و راه اندازي هر چه بيشتر بنگاه هاي زودبازده اقتصادي، تلاش در جهت خودكفايي در توليدات كشاورزي، ساخت سدها و مهار آب هاي روان و توسعه و راه اندازي نيروگاه هاي برق آبي، گسترش شبكه مخابرات و گاز حتي به صعب العبور ترين روستاها، تشكيل تعاوني ها وحمايت از آنها به منظور نهادينه كردن فعاليت هاي اقتصادي جمعي، مهار تورم و افزايش بهره وري، جايگزين نمودن قدرت فكري جوانان به جاي صنايع فاقد ارزش و بعضا مونتاژ غربي، از شاخص ترين دستاوردهاي اقتصادي انقلاب به حساب مي آيند.
    پاكسازي محيط دانشگاه ها از عناصر وابسته به رژيم ستمشاهي و افكار غربي و الحادي آنان، توسعه كمي و كيفي دانشگاه ها، تلاش درجهت تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، توجه به دانش هاي جديد و بنيادين همچون نانو تكنولوژي و بيوتكنولوژي، رشد ورود بانوان در مراكز علمي و پژوهشي همراه با رعايت شان ومنزلت آنان، ضابطه مند كردن اعزام دانشجو به خارج از كشور، افزايش كسب رتبه هاي علمي در المپيادهاي جهاني، كامل شدن چرخه توليد سوخت هسته اي در مقياس آزمايشگاهي، بالا رفتن اعتبارات پژوهشي مراكز علمي، تنها بخشي ازدستاوردهاي علمي انقلاب را به خود اختصاص مي دهند.
    برچيدن مظاهر فساد اجتماعي و اخلاقي رژيم ستمشاهي، پاكسازي عرصه هاي مهم فرهنگي (تلويزيون، راديو، سينما، تئاتر، موسيقي، كتاب، مجله، روزنامه) از آلودگي و فساد، احياي منزلت و هويت مساجد به عنوان مكان پالايش روحي و تهذيب نفس، شناساندن قدر و ارزش واقعي زنان به دور از ناهنجاري هاي ملحدانه غربي، اتخاذ مواضع مناسب در برخورد با جريانات ضد فرهنگي در اقصي نقاط عالم (۲) توجه دادن افكار عمومي به ظرفيت بالاي فرهنگ اسلامي ايراني، گسترش فرهنگ ايثار و شهادت، احياي نماز جمعه، امر به معروف و نهي از منكر، از جمله دستاوردهاي برجسته انقلاب در حوزه فرهنگ مي باشند.
    اكنون كه در اين مجال با قطره اي از اقيانوس بي كران دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران آشنا شديم. با فرازي از سخنان گوهر بار بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران كه فصل الخطاب ما مي باشد، بر اهميت حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن تاكيد مي نماييم:و امروز بر ملت ايران، خصوصا و بر جميع مسلمانان، عموما، واجب است اين امانت الهي را، كه در ايران به طور رسمي اعلام شده و در مدتي كوتاه نتايج عظيمي به بار آورده، با تمام توان حفظ نموده و در راه ايجاد مقتضيات بقاي آن و رفع موانع و مشكلات آن كوشش نمايند. (۳(
    محمد علي خزاعي
    پي نوشت ها:
    روزنامه جوان ( پایگاه خبری جوان )
    ۱ ) اسلامي بودن ۲) اتكاء به پشتوانه قوي مردمي ۴ ) رهبري همه جانبه امام راحل ۵ ) سرعت انقلاب به نسبت ساير انقلاب هاي ديگر ملل ۶ ) پافشاري بر اهداف و آرمان هاي تعيين شده و ... ۱) براندازي حكومت سفاك و جبار پهلوي ۲ ) ايجاد جمهوري اسلامي ايران ۳) حاكم نمودن ارزش ها و مقررات و احكام دين مبين اسلام ۴ ) برچيدن مظاهر فساد و تباهي ۵ ) قطع نمودن دست استعمارگران از ذخاير طبيعي كشور ۶ ) حمايت و اميد دادن به ساير مسلمانان وممالك مظلوم و مستضعف جهان و ... ۱ ) سياسي: ۲ ) دفاعي: ۳) اقتصادي: ۴) علمي: ۵ ) فرهنگي: ۱ - نشريه داخلي نگرشي بر تحولات سياسي، سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي، ش ،۶۵ ص ۲۸. ۲ - همانند موضع اصولي حضرت امام خميني (ره) در مرتد شمردن سلمان رشدي نويسنده كتاب آيات شيطاني. ۳ - حضرت امام خميني (ره) وصيت نامه سياسي - الهي، تدوين عليرضا اسماعيلي، موسسه چاپ و نشر عروج، ،۱۳۷۵ ص ۲۳. ۳) عدم وابستگي به قدرت هاي استكباري شرق و غرب


    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll

  5. #35
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    توجه ··▪▪••●●::انقلاب از نوزدهم تا 22 بهمن::●●••▪▪··







    روزشمار 19 تا 22 بهمن 1357


    مراکز حساس دولتی یکی، یکی به تصرف انقلابیون در‌ آمد. رادیو تهران که از ساعت 11 ظهر 22 بهمن در محاصره نیروهای مردمی قرار داشت،‌در ساعت 2 بعدازظهر کاملا در اختیار آنان قرار گرفت.
    اولین کلامی که از رادیو پخش شد و به گوش مردم رسید نوید فتح این مرکز را می‌داد:
    "توجه بفرمائید، توجه بفرمایید. اینجا تهران صدای راستین ملت ایران، صدای انقلاب است"



    در ساعت 5:45 پیام امام خمینی (ره) از رادیو پخش شد و امام در این پیام مردم را از اعمال غیرقانونی برحذر داشت...

    نوزدهم بهمن ماه 1357

    این روز با یک راهپیمایی بزرگ آغاز شد، این راهپیمایی از جمله تظاهرات و اجتماعاتی بود که به دعوت امام خمینی (ره) در پشتیبانی از نخست‌وزیری بازرگان برگزار می‌شود.
    راهپیمایی از 9 منطقه تهران شروع و به سمت میدان آزادی ادامه یافت. گروه بسیاری از همافران نیروی هوایی با یونیفورمهای نظامی در این راهپیمایی حضور داشتند شعارهای راهپیمایان در دعوت از ارتش به همبستگی با ملت و حمایت از دولت موقت بود.
    پس از آن که تمام راهپیمایان نقاط مختلف تهران در میدان آزادی تجمع کردند، قطعنامه‌ای توسط برگزارکنندگان مراسم خوانده شد که در آن از فرار شاه و بازگشت رهبر انقلاب استقبال شده بود. همچنین ضمن حمایت از نخست‌وزیری بازرگان، نیروهای مسلح به اطاعت از دولت او دعوت شدند. در این قطعنامه به دولت بختیار جهت مقاومتش در برابر موج خروشان انقلاب اخطار داده شد و اعلام گردید که فقط قراردادهایی اعتبار دارند که به تصویب دولت موقت رسیده باشند.(1)
    پرسنل نیروی هوایی پس از این تظاهرات عازم محل اقامت امام خمینی (ره) شده و در مقابل ایشان ادای احترام کردند. این خبر ب همراه تصویری باشکوه در روزنامه کیهان منتشر شد. این اقدام برای سران ارتش چندان غیرمنتظره بود که در اعلامیه‌ای در صدد تکذیب حضور نظامیان در این راهپیمایی برآمدند. آنان که هنوز بر توهم وفاداری و سوگند به شاه باقی بودند عکس ادای احترام همافران در برابر امام را جعلی خواندند. در مقابل این اقدام ارتش، دفتر امام خبر و عکس کیهان را صحیح و واقعی دانست.(2)
    از سوی دیگر اخبار روزنامه‌ها در روز 19 بهمن حاکی از آن بود که قره‌باغی ارتش را از دخالت در سیاست برحذر داشته بود.(3)
    در مقابل موج حمایت‌ها از دولت موقت، یک روز قبل از این در 18 بهمن عده‌ای تحت عنوان طرفداران قانون اساسی در سالن بدمینتون استادیوم امجدیه (شیرودی) گرد آمده بودند. این عده که به دعوت جبهه وحدت ملی در این مراسم حاضر شده بودند، با شعارهایی چون: زنده باد ارتش، پاینده باد قانون اساسی و بختیار سنگر تو نگهدار به ستیز با انقلاب اسلامی مردم ایران پرداختند. این تجمع به گفته ناظران در حدود چهار، پنج هزار نفر را شامل می‌شد.
    قطعنامه‌ای که در پایان این مراسم قرائت شد بر حفظ قانون اساسی، استقلال و تمامیت ارضی کشور،‌ مبارزه با استعمار سرخ و سیاه و حمایت از ارتش و دولت قانونی بختیار تأکید داشت(4)
    روز پنجشنبه 19 بهمن برای دولت موقت روز موفقیت‌آمیزی بود. در این روز دولت موقت روز موفقیت‌آمیزی بود. در این روز دولت لیبی دولت بازرگان را به رسمیت شناخته و هفت وزارتخانه به تصرف کارمندان طرفدار دولت موقت در آمد(5) این اقدامات بختیار را آشفته ساخت و او که تا آن زمان دولت بازرگان را دولت سایه می‌نامید وزیران کابینه بازرگان را به بازداشت تهدید کرد(6)





    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll

  6. تشكر

    مدير اجرايي (15-11-1390)

  7. #36
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض








    جمعه بیستم بهمن 1357

    روز 20 بهمن در حالی فرا رسید که مردم تهران برای شنیدن اولین سخنرانی نخست‌وزیر دولت موقت عازم دانشگاه تهران می‌شدند. دانشگاه تهران پس از کودتای 28 مرداد در معرفی تهاجم و سرکوب رژیم شاه قرار داشت و بازرگان نیز در سخنرانی خود به این وظیفه خطیر دانشگاه در آن سالها اشاره کرد؛ "دانشگاه چنین افتخار و حق بزرگی دارد که هیچ‌گاه بعد از 28 مرداد ساکت نبوده، در آن دوران‌های اختناق بعد از 28 مرداد و جبهه ملی، در اختناق شدیدی که بر سراسر ایران حکمفرما بود، تنها مکانی که در آن اجتماع و اعتراض علیرغم مزاحمت، زندان، شکنجه و غیره تعطیل نشد و هر چند ماه.
    اگر نگوییم هر چند هفته فریاد مرگ بر شاه‌ بلند می‌شد. دانشگاه بود که چشم و چراغ ایران بود." بازرگان در این سخنرانی از بختیار خواست که برای جلوگیری از خونریزی و اتلاف سرمایه‌های کشور از قدرت کناره‌گیری کند(7)
    در آن سوی جبهه انقلاب، مخالفان به نام هواداران از قانون اساسی بار دیگر در ورزشگاه امجدیه گرد آمدند.
    این بار اجتماع‌کنندگان از فضای ورزشگاه خارج شده و در خیابان روزولت (شهید مفتح) تظاهرات کردند که این تظاهرات منجر به درگیری شد.
    از سوی دیگر در خوی عده‌ای به نام روستائیان طرفدار قانون اساسی، مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده و چند نقطه از شهر را به آتش کشیدند(8)
    در حالی که روز 20 بهمن رو به پایان بود، هیچ کس تصور نمی‌کرد شبی پرحادثه در پیش باشد اما آن شب، تهران آبستن حوادث بود. اوایل شب عده‌ زیادی از همافران و درجه‌داران نیروی هوایی در سالن آسایشگاه جمع شدند تا تصاویر امام را از تلویزیون ببینند.
    هنگامی که تصویر امام (ره) بر صفحه پدیدار شد، همافران با ابراز احساسات برای ایشان صلوات فرستادند. این ابراز احساسات موجب خشم افسران تیپ گارد جاویدان شده و درگیری میان طرفین شروع می‌شود.
    در همان شب یگانهایی از تیپ جاویدان از نقاط دیگر تهران برای سرکوب همافران عازم دوشان‌تپه می‌شدند بامداد 21 بهمن در راه بود و پایگاه هوایی دوشان‌تپه لحظه به لحظه در حلقه تنگ محاصره نیروهای گارد جاویدان در می‌آید. همافران که در محاصره بودند متحمل تلفات شدیدی شدند.
    در اواخر شب نیروهای مردمی و گروههای مسلح به یاری همافران شتافته و نبرد سختی بین دو طرف آغاز شد. سرانجام نیروهای گارد مجبور به عقب‌نشینی شدند. هجوم دوباره نیروهای گارد جاویدان به پادگان دوشان‌تپه نبرد خونین دیگری را رقم زد(9)



    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll

  8. #37
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض








    21 بهمن درگیری مسلحانه و نقشه‌ای برای کودتا

    صبح روز 21 بهمن مردم تهران به هواداری از همافران تظاهرات کردند.
    در چند نقطه از تهران نزاع رخ داد و از میدان فوزیه (امام حسین) تا خیابان نیروی هوایی به طور ممتد صدای تیراندازی به گوش می‌رسید.
    در حالی که مردم به سمت دوشان‌تپه حرکت می‌کردند، عده‌ای از همافران در منزل امام خمینی (ره) پناه گرفتند.
    گزارش روزنامه‌های تهران حکایت از کشته و زخمی شدن صدها تن درگیریهای دوشان‌تپه داشت.
    در این زمان آیت‌الله محمود طالقانی به نمایندگی از امام (ره) از یگانهای نظامی خواست به پادگانهای خود بازگردند و به درگیریها خاتمه دهند(10) از پیش از ظهر روز 21 بهمن مذاکرات میان فرماندهان ارتش و رهبران انقلابیون آغاز شد، اما زد و خوردها در نقاط مختلف تهران ادامه داشت؛ پادگان سلطنت‌آباد در شمال تهران به تصرف انقلابیون در آمد و تا سیاست نظامی آمریکایی‌ها تسخیر شد.
    درب زندان اوین توسط مردم به روی زندانیان رژیم پس از سالها گشوده شد(11) این تحولات در حالی رخ می‌داد که بختیار خود را هنوز نخست‌وزیر قانونی می‌دانست و در سخنرانی خود در مجلس سنا از آمادگیش برای مذاکره با مخالفان خبر داد.
    علیرغم این سخن، در ساعت 2 بعدازظهر 21 بهمن، از رادیو اعلامیه فرمانداری نظامی تهران پخش شد. فرمانداری نظامی با ریاست سپهبد رحیمی در این اعلامیه ساعات منع عبور و مرور را از ساعت 30/16 تا 5 بامداد اعلام کرد و در اعلامیه بعد این زمان تا 12 ظهر 22 بهمن تمدید گردید(12) امام خمینی (ره) در حالی که بیمار بود، طی اعلامیه‌ای به مردم هشدار داد و اعلام نمود: "به دستور فرماندار نظامی وقعی نگذارید و به خیابانها بیایید چرا که گاردیها و فرماندار نظامی توطئه کرده‌اند تا با استفاده از نبودن مردم، همافران را تار و مار کنند."(13)
    پس از اعلام سفارش امام (ره)‌مردم به خیابانها ریخته و در هر گوشه‌ای از شهر سنگری بر پا شد. به گفته خبرنگار بی بی سی روحانیون در بین شهر می‌گردند و می‌گویند که آیت‌الله خمینی اعلام کرده است ساعتهای منع عبور و مرور غیرقانونی است و همچنین ایشان گفته است اگر لازم شود متقابلا می‌جنگد."(14)
    در جبهه انقلابیون در مورد اعلامیه فرماندار نظامی گمانهایی وجود داشت که از آن جمله تصور بر این بود که فرمانداری نظامی قصد داشته با اعلام منع عبور و مرور از فرصت استفاده کرده و در خالی بودن خیابانها، امام خمینی (ره) را دستگیر کنند(15)



    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll

  9. #38
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض






    افشای هویت کسی در پلکان هواپیما دست امام را گرفته بود


    مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای نخستین بار پس از 31 سال هویت فردی را که در پلکان هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه مهرآباد را گرفته است فاش کرد.




    سایت این مرکز گفتگویی را با این شخص فرانسوی منتشر کرده است که می خوانید:
    در اوّل آبان 1388 دوستی به نام آقای میرغضنفری تلفن زد و گفت: آیا شما از مهمانداری که همراه امام در روز 12 بهمن از پله‌های هواپیما پایین می‌آیند خبر داری؟
    گفتم: چطور؟ گفت: ایشان در تهران هستند و سرگردان. خیلی تعجب کردم و گفتم: مشتاقانه منتظر دیدار این عزیز و شما در مرکز اسناد انقلاب هستم.
    بنابراین در تاریخ 10/8/88 آقای میرغضنفری به همراه ژرژان فابین باتااوش محافظ مخصوص حضرت امام به مرکز تشریف آوردند.
    البته آقای باتااوش بدون لباس یونیفرم که در 12 بهمن بر تن داشت، آمده بود.
    آقای باتااوش خیلی روان فارسی صحبت می‌کرد و خیلی هم پیر شده و با آن چهره معروف متفاوت است. به آقای باتااوش گفتم: چطور در ایران ماندگار شدی؟ و سپس به یاد فیلمی افتادم که چندین سال پیش آقای داود رشیدی پیرامون اقامت امام در پاریس تهیه کرده و در آن فیلم با افراد بسیاری صحبت شده بود.
    و گفته شد که فردی که همراه امام از پله‌های هواپیما پائین می‌آید نیز مرحوم شده است؟! «یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم.»سپس آقای باتااوش ادامه داد و گفت: 64 سال دارم و اصالتاً اهل الجزایر هستم و به فرانسه مهاجرت کردم و در یک خانواده مسیحی بزرگ شده‌ام.
    بعد از تحصیلات دانشگاهی جذب پلیس فرانسه شدم و به هنگام ازدواج قسمتم یک خانم ایرانی به نام «بیتا آهی» شد و ثمره این ازدواج هم دو فرزند است. یک دختر و یک پسر که الان بین آمریکا و ایران تردد می‌کنند.
    از آقای باتااوش پرسیدم چگونه به پیر و مرشد و مراد ما روح‌الله الموسوی خمینی وصل شدی؟
    گفت: وقتی آقای [امام] خمینی به پاریس آمد.
    پلیس فرانسه چند نفر را برای محافظت نزد امام فرستاد اما آقای خمینی هیچ کدام را نپذیرفت تا این که قسمت من شد و در همان دیدار اوّل علقه‌ای میان من و آقای خمینی برقرار شد و چون فارسی هم صحبت می‌کردم مزید بر علت شد.
    و در مدت 116 روز اقامت امام در نوفل لوشاتو همواره با امام بودم:




    آقای باتااوش خاطرات شنیدنی زیادی از نوفل لوشاتو داشت. و سپس ادامه داد و گفت: وقتی که قرار شد آقای خمینی به ایران بیاید من هم همراه ایشان در آن پرواز تاریخی بودم و زمانی که هواپیما می‌خواست در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند.
    یونیفرم مخصوص پوشیدم و به هنگام تشریف‌فرمایی امام از پله‌های هواپیما دست امام را گرفتم و امام هم دست مرا گرفت. و از پله‌ها پائین آمدیم‌ـ روز عجیبی بود. انگار مسیح(ع) ظهور کرده بود: ایشان ادامه داد و گفت به علت علاقه‌ای که به امام پیدا کرده بودم به احمد آقا گفتم می‌خواهم در ایران بمانم.
    احمد آقا گفت دولت فرانسه برای شما مشکل درست نمی‌کند گفتم خیر.
    خودم را بازنشسته می‌کنم. بعد از موافقت امام و احمد آقا و گرفتن حکم بازنشستگی به ایران آمدم و با نظر احمد آقا با شهید چمران و سپس مرحوم نظران همکاری‌های متعدد داشتم...
    در کارهای مختلف کمک می‌کردم. حال هم که پیر شده‌ام و همسرم نیز از من جدا شده است و در غربت و بی‌کسی و آوارگی در تهران به سر می‌برم تا این که بمیرم و جنازه‌ام را آتش بزنند و در دریا بریزند تا به وسیله گردش آب به طبیعت برگردم.
    قصه پرغصه‌ آقای باتااوش خیلی مرا متأثر کرد و گفتم چگونه کسی که به عشق امام جلای وطن نموده به ایران هجرت کرده، باید چنین آواره و بی‌خانمان، و هر چند شب مهمان کسی باشد، به چند نفر از مسئولین هم مشکلات و گرفتاری‌های آقای باتااوش را منتقل کردم: آنها هم پاسخی که دادند: هم تعجب می‌کردند که این آقا چطور تا به حال در ایران بوده و هیچ کس خبر ندارد و دوم آن که شاید... گفتم ما که از غیب خبر نداریم می‌توانید با چند سؤال مشکل این شیدایی امام را حل کنید و لااقل ایشان را از آوارگی نجات دهید تا مبادا رسانه‌های ضد انقلاب که کم هم نیستند از آقای باتااوش بهره‌برداری سیاسی نمایند.

    بخش تاریخ ایران وجهان تبیان


    منبع : سایت هیئت رزمندگان اسلام
    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll

  10. #39
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض







    22 بهمن، اعلام بی‌طرفی ارتش و پیروزی انقلاب اسلامی

    صبح 22 بهمن 1357 فرماندهان ارتش آماده می‌شوند تا در جلسه شورای عالی ارتش در ستاد کل بزرگ ارتشتاران حاضر شوند. در ساعت 30/1 تعدادی از فرماندهان،‌معاونین، رؤسا و مسئولان سازمان‌های ارتش در این جلسه حضور پیدا کردند.
    مهمترین این افراد عبارت بودند از
    : عباس قره‌باغی، جعفر شفقت، حسین فردوست، هوشنگ حاتم، ناصر مقدم، احمدعلی محققی، امیرحسین ربیعی، کمال حبیب‌اللهی و عبدالعلی بدره‌ای. جلسه با سخنان ارتشبد قره‌باغی آغاز شد که طی آن به تشریح وضعیت نیروهای ارتش و مشکلات آنها پرداخت.
    عبدالعلی بدره‌ای فرمانده نیروی زمینی از کمبود نیروهای تحت امرش برای کمک به فرمانداری نظامی و جلوگیری از ورود گردان پیاده لشگر قزوین پرده برداشت.
    آنچه در این جلسه گفته شد، همه حکایت از ناتوانی ارتش در برابر موج خروشان انقلاب داشت سپهبد حاتم خطاب به فرماندهان ارتش گفت:
    به طوری که تیمساران ملاحظه می‌کنید، با توجه به آخرین وضعیت خصوصی یگانها که فرماندهان نیرو تشریح کردند،‌به عللی که همه می‌دانیم، ارتش در موقعیت خاصی قرار گرفته است که نیروها بنا به اظهار فرماندهانشان قادر به انجام علمی نمی‌باشند.
    از طرف دیگر اعلیحضرت رفته‌اند و بنا به اظهار نخست‌وزیر، مراجعه نمی‌کنند. ماه‌ها است که امور کشور تعطیل است.
    آیت‌الله خمینی خواهان جمهوری اسلامی است. تمام ملت ایران هم عملا در این مدت نشان داده‌اند که پشتیبان و خواستار جمهوری اسلامی هستند.
    بختیار هم با توجه به اظهاراتش در مجلس و همچنین در مصاحبه‌هایش می‌خواهد جمهوری اعلان کند ولی طرفدار در بین مردم ندارد، پیشنهاد من این است که در این مناقشه سیاسی ارتش خود را کنار کشیده و مداخله ننماید.
    در ساعت یک بعدازظهر اعلامیه ارتش مبنی بر بی‌طرفی از رادیو پخش شد.
    شورای عالی ارتش در این اعلامیه از سربازان خواست تا به پادگان‌ها باز گردند(19)
    امام خمینی (ره) نیز در پیامی خطاب به ملت ایران از آنان خواست در عین هوشیاری و مراقبت و آمادگی برای در هم کوبیدن هر نوع حمله تازه‌ای از سوی ارتش، از حمله، آزار و درگیری با آنها در پادگانهایشان خودداری شود.
    از سوی دیگر در آن روز نمایندگان مجلس شورای ملی به سفارش جواد سعید رئیس مجلس به طور دسته‌جمعی استعفا دادند(20)
    مراکز حساس دولتی یکی، یکی به تصرف انقلابیون در‌ آمد. رادیو تهران که از ساعت 11 ظهر 22 بهمن در محاصره نیروهای مردمی قرار داشت،‌در ساعت 2 بعدازظهر کاملا در اختیار آنان قرار گرفت(21)


    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll

  11. #40
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    kabotar. llı.♥✿♥.ıllانقلاب از زبان یار قدیمی امام llı.♥✿♥.ıll














    انقلاب از زبان یار قدیمی امام


    ابوالفضل توکلی بینا ازیاران قدیم امام خمینی می باشد، وی در رویدادهای بسیاری شرکت داشته و قرابت بسیاری با حضرت امام خمینی داشته است.
    او برای ما از نوفل شاتو می گوید و ما را تا دل پیروزی انقلاب جلو می برد.






    لطفا برای ما از شور و حال آن ایام و شرایط آمدن امام و ستاد استقبال بگویید؟

    باید مقدمتا از پاریس شروع کنیم. از نوفل لوشاتو.امام چگنه عمل کرد که این اتفاقات افتاد
    اواخر دهه 50 کنار حسینیه ارشاد گروه حقوق بشری تشکیل شده بود. نهضت آزادی، جبهه ملی و گروه های مختلف فعال بودند. در همان زمان هیئت مؤتلفه هم فعالیتهایی داشت.
    و البته عده ای بودند که می خواستند از این آشفته بازار سوء استفاده کنند.
    ماجرای برخورد صدام با امام در عراق را که می دانید. به حضرت امام تکلیف می کنند که یا باید سکوت کنی و یا عراق را ترک کنید. اما امام حاضر به سکوت نبودند و مصمم به این بودند که رژیم فاسد پهلوی را ساقط کنند، پس تصمیم به ترک عراق می گیرند. در این بین وزیر معارف عراق به فرودگاه می آید و اجازه ورود می دهد.
    اما امام (ره) می فرماید من اگر فرودگاه به فرودگاه بروم جنایات رژیم را فریاد می کنم. پس حتی با وجودی که وزیر معارف برای ادای احترام می آید نمی روند.
    به بصره می روند و شب هم آنجا هستند و صبح هم به احمد آقا می گویند که به پاریس (فرانسه) می رویم. (به هر حال آنجا مهد آزادی است و ....). تدارک می بینند و عازم می شوند و آنجا هم دکتر حبیبی و چند تایی از دانشجویان برای مصاحبه می روند.
    چند روزی اطراف پاریس بودند و اجازه مصاحبه نداشتند. در آن زمان ژیسكاردستن رئیس جمهور فرانسه بود و باشریف امامی تماس می گیرند که چطور برخورد کنند با امام؟ امام مثل استخوانی در گلو بود برای اینها. نمی دانستند باید برود یا بماند؟ پس اجازه مصاحبه نمی دهند در زمانی که حومه پاریس بودند.
    تا آقای عسگری نامی بوده که مالک ویلایی در نوفل لوشاتو بوده و از امام دعوت می کند که برای اقامت به آنجا بروند. همه اطرافیان مخالفت می کنند.





    چون 40 پنجاه کیلومتری فاصله با پاریس داشت و آنها هم معتقد بودند که کسی حاضر نیست این همه فاصله را برای دیدن امام طی کند و البته از نظر اجتماعی هم نظر درستی است. و حضرت امام (ره) می فرمایند که خودم برای دیدن محل می آیم. حدود سه چهار روز از اقامت در نوفل لوشاتو می گذشت. با شهید عراقی تماس گرفتیم که هر چه ضد انقلاب و .... هستند الان اطراف امام خمینی جمع شده اند. شهید عراقی گفتند که ما که ممنوع الخروجیم و نمی توانیم از ایران بیرون برویم. توضیح دادیم که مشکل حل شده و راهی شدند.

    در پاریس هم یک ایرانی دفتری در اختیار حضرت امام قرار دادند که کسانی که به پاریس می آمدند از این طریق با امام و همراهانش تماس می گرفتند.من هر هفته (یک روز وسط هفته) رابط حضرت امام بودم و خدمت ایشان می رسیدم و همه کارهای چاپ اعلامیه و ... را انجام می دادم (به نمایندگی از هیئت مؤتلفه).
    امام هر شب بعد از نماز مغرب سخنرانی می کردند.
    صحبت ها ضبط می شد و بعداً روی نوار تکثیر می شد. و اولین شبی که رسیدیم (همراه شهید عراقی) امام خیلی از دیدن ما خوشحال شدند و پیگیری کردند که چه زمانی رسیدید و کجا اقامت دارید و بعد فرمودند که وسائلتان را به اینجا منتقل کنید و اداره اینجا را به عهده بگیرید.
    نوفل لوشاتو به کانون خبری دنیا تبدیل شد.
    هتلی هم که در نوفل لوشاتو بود به محل اقامت و تجمع ایرانی ها تبدیل شده بود. در مدت اقامت در نوفل لوشاتو به همان شیوه سنتی زندگی در ایران از اهالی پذیرایی می شد (وعده های غذایی سرو می شد). امام در این مدت علاوه بر اینکه فعالیتهای جدی سیاسی داشتند و به عبارتی دنیا روی انگشت ایشان می چرخید فعالیتهای جانبی هم داشتند و حتی فرضاً خطبه عقد هم می خواندند.
    کلارک دادستان اسبق آمریکا برای ملاقات آمده من او را نزد امام بردم. از اتاق که آمد بیرون از کلارک پرسیدم نظرت راجع به امام و رهبر ما چیست؟ و او بعد از کمی مکث جواب داد که او "مرد استثنایی تاریخ است" یک زن یهودی به دیدار امام آمد اهل ایتالیا بود وقتی به خدمت امام رسید امام تا نگاهی به وی انداختند البته نمی دانستند یهودی است، گفتند با ایشان ملاقات نمی کنم و .... از امام سئوال شد که چرا ملاقات نمی کنید؟
    (و ایشان سروصدا کرد و اعتراض) و دکتر یزدی به این خانم گفت که حرف و نظر امام تغییری نمی کند. وقتی از امام علت این عدم ملاقات را پرسیدند فرمودند که یک نظر که به او انداختم فهمیدم نا اصل است.




    llı.✿.ıll انفجار نور ( ویژهنامه گرامیداشت ایام الله دهه فجر)  llı.✿.ıll

صفحه 4 از 6 نخستنخست 123456 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •