(¯*~•~* ابعاد معنوی شخصیت پیامبر اکرم (ص)    *~• ~*¯) سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
(¯*~•~* ابعاد معنوی شخصیت پیامبر اکرم (ص)    *~• ~*¯)
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 13 , از مجموع 13
  1. #11
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,789      تشکر : 57,597
    171,652 در 50,196 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    8ـ هدایت الهی

    قرآن در آیاتی، پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را بر راه مستقیم هدایت می‏داند. اینگونه آیات از سویی به آن حضرت آرامش و اطمینان می‏بخشد و از سوی دیگر به مؤمنان و غیر آنان این پیام را می‏دهد که در حقانیت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و راهی که بر آن است و به سوی آن دعوت می‏کند تردید نداشته باشند.

    این مسأله برای پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) مقام مهمی است زیرا کاملاً مورد تأیید خداوند قرار گرفته است. به عنوان نمونه:

    1ـ «یس * والقُرءانِ الحَکیم * اِنَّکَ لَمِنَ المُرسَلین * عَلی صِراطٍ مُستَقیم؛
    (ای سید رسولان) سوگند به قرآن حکیم که تو قطعا از رسولان خدا هستی و بر راه راست قرار داری.»

    خداوند با تأکید و قسم اعلام می‏کند که تو پیامبری و بر راه مستقیم هدایت قرار داری. کاربرد تأکید درمحاورات، گاه برای از بین بردن شک و تردید است که در مخاطب وجود دارد و گاه برای از بین بردن شک از دیگران است و گاهی هم برای ازاله غم و اندوه از مخاطب است که نوعی تسلیت و دلداری به حساب می‏آید.»

    2ـ «فَاستَمسِک بِالَّذی اوحِیَ اِلَیکَ اِنَّکَ عَلی صِراطٍ مُستَقیم؛

    پس آنچه را بر تو وحی شده (قرآن) محکم بگیر که تو بر راه مستقیم هستی.»

    این آیات و آیات دیگری که در این مورد وارد شده، بر یکی از ابعاد شخصیت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) دلالت دارند و آن مقام هدایت یافتگی و هدایت گری آن حضرت است.




    (¯*~•~* ابعاد معنوی شخصیت پیامبر اکرم (ص)    *~• ~*¯)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  2. تشكرها 6

    مانیل (18-10-1391), یاس بهشتی (18-10-1391), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (16-03-1392), سالک (19-10-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (17-10-1391), صافات (21-09-1391)

  3. #12
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,789      تشکر : 57,597
    171,652 در 50,196 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    9ـ پیمان بر ادای رسالت

    یکی از مقامات متعالی و معنوی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) پیمان خدا از او (چون دیگر پیامبران(علیهم السلام)) بر ادای رسالت است. اگر چه همه پیامبران در این پیمان شریکند - که نشان دهنده مقام معنوی آنان نزد خداوند است - ولی به هر میزان که موضوع و محتوای پیمان مهم باشد، شخص طرف پیمان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

    از آن جا که دین اسلام کاملترو جاودانه خواهد بود، پیمان بر ادای آن از اهمیت ویژه‏ای برخوردار خواهد بود بنابراین پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) از اهمیت ویژه‏ای درمیان همه کسانی که خداوند با آنها پیمان بسته، برخوردار است:

    «واِذ اَخَذنا مِنَ النَّبیّینَ مِیثاقَهُم ومِنکَ ومِن نُوحٍ واِبرهیمَ وموسی وعیسَی بنِ مَریَمَ واَخَذنا مِنهُم میثـاقـاً غَلیظـا؛
    و به خاطر آور هنگامی را که از پیامبران پیمان گرفتیم و (همچنین) از تو و از نوح، ابراهیم و موسی و عیسی پسر مریم و ما از همه آنان پیمان محکمی گرفتیم (که در ادای مسئولیت تبلیغ و رسالت کوتاهی نکنند).»

    آیه می‏فرماید خداوند از همه پیامبران پیمان گرفته اما این که موادّ مورد پیمان چه بوده اشاره ندارد. بعضی از مفسران گفته‏اند: خداوند از همه پیامبران و از جمله پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) پیمان گرفته که:

    1ـ خدا را بپرستند.

    2ـ به پرستش خدا دعوت کنند.

    3ـ همدیگر را تصدیق و تأیید نمایند.

    4ـ خیرخواه قومشان باشند.

    5ـ پیمان شدید گرفته که بر سختی‏های رسالت و تبلیغ شریعت، بردبار و شکیبا باشند.

    با توجه به آن‏چه در قرآن کریم از مقام معنوی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) گذشت وظیفه ماست که با شناخت این مقام زمینه انس خود را با شخصیت و رهنمودهای آن پیامبر بزرگ فراهم سازیم.

    منبع: مرکز فرهنگ و معارف قرآن




    (¯*~•~* ابعاد معنوی شخصیت پیامبر اکرم (ص)    *~• ~*¯)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  4. تشكرها 7


  5. #13
    کارشناس پاسخگوی سایت
    فاطر آواتار ها

    تاریخ عضویت : خرداد 1391
    نوشته : 87      تشکر : 56
    447 در 86 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    فاطر آنلاین نیست.

    پیش فرض در راه خدا بودن




    یعنی میشود گفت که عبودیت چنین ثمراتی به دنبال خود دارد،
    به همین خاطر است که ما همیشه در نمازهای خود در حمد قرائت میکنیم،

    اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ(الفاتحة/6)
    ما را به راه راست هدايت کن...

    واین صراط مستقیم یعنی راه خدا همان بندگی وعبودیت است

    إِنَّ اللَّهَ رَبِّي وَرَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ(آل عمران/51)

    خداوند، پروردگار من و شماست؛ او را بپرستيد (نه من، و نه چيز ديگر را)! اين است راه راست!»

    وقتی انسان در راه مستقیم شد ،خدا هم عظمت وبزرگی بهش میدهد

    وپیامبر اکرم وعزیز ورحمت ومهربان ما همیشه همه کارهایش در راه بندگی بود
    عن موسى بن جعفر عن آبائه عن الحسين بن عل: لَقَد قامَ [رَسولُ اللّه ِ] صلى الله عليه و آله عَشرَ سِنينَ عَلى أطرافِ أصابِعِهِ ، حَتّى تَوَرَّمَت قَدَماهُ وَاصفَرَّ وَجهُهُ ، يَقومُ اللَّيلَ أجمَعَ ، حَتّى عوتِبَ في ذلِكَ ، فَقالَ اللّه ُ عز و جل : «طـه مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْءَانَ لِتَشْقَى » بَل لِتَسعَدَ بِهِ .
    امام كاظم ، از پدرانش ، از امام حسين ، : [پيامبر خدا] ، ده سال بر سرْ انگشتانش ايستاد تا آن جا كه پاهايش ورم كرد و صورتش زرد رنگ شد . همه شب را به عبادت مى ايستاد تا آن كه در اين باره به او عتاب شد و خداوند عز و جل فرمود : «طه . ما قرآن را بر تو نفرستاديم تا خود را هلاك كنى» ؛ بلكه براى آن است كه خوش بخت شوى .
    .طه : ۱ و ۲ .
    .الاحتجاج : ج ۱ ص ۵۲۰ ح ۱۲۷ ، بحار الأنوار : ج ۷۱ ص ۲۶ .
    (¯*~•~* ابعاد معنوی شخصیت پیامبر اکرم (ص)    *~• ~*¯)


صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •