ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8
  1. #1
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿






    فروش عمر به بهاي بهشت

    بسم الله الرحمن الرحیم


    آنچه در پي مي آيد سخنراني حكيم فرزانه حضرت آيت الله جوادي املي است
    كه پيرامون اهميت وجايگاه نماز وبرخي توصيه هاي اخلاقي ديگر ايراد شده است.

    آيت الله جوادي آملي
    چند جمله اي كه مربوط به اين محفل است به عرضتان برسانم، چون همه ما در اين امور سهيميم.

    اصل اوّل آن است كه اين پست هاي كليدي اينها رأس المال اند. فرق درآمد و سرمايه با امور ديگر و با خودشان كاملاً مشخص است. يك وقت كسي تاجرانه درآمدي دارد، در هزينه كردن اين درآمد آزاد است. يك وقت يك مجاهد جنگجوست، غنيمتي در صحنه جهاد نصيبش مي شود؛ در هزينه كردنش آزاد است. يك وقت مالي به او هبه كردند، اين هبه شونده در هزينه كردن آن مال موهوب آزاد است. البته بايد حلال و مباح باشد، ولي آزاد است. يعني اگر كسي از درآمد خود گرفت؛ عائله خود را، مهمان هاي خود را پذيرايي كرد، كار بدي نكرد؛ اين درآمد است.

    امّا سرمايه، حكم جدايي دارد. اگر كسي سرمايه را بگيرد، از مهمانها پذيرائي كند؛ براي رفاه خودش يا زن و بچه اش صرف بكند؛ اين ديگر معقول نيست ! پس اصل اوّل اين شد كه بين سرمايه و درآمد فرق است. همه ما، مخصوصاً شما عزيزاني كه چند روزي پست در اختيار شماست؛ حالا يا مدير كل هستيد، يا مسئوليد، يا معاونيد، يا رئيسيد؛براي شما بايد مشخص بشود كه اين پست هاي كليدي درآمد زندگي و عمر شماست يا سرمايه است.



    ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  2. تشكر

    مدير اجرايي (28-11-1390)

  3.  

  4. #2
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    عواقب استفاده نكردن از فرصت خدمت رساني


    اگر از اين پست ها بهره اي برديد، يك درآمدي داشتيد، زندگي خوب تهيه كرديد، ماشيني تهيه كرديد، مالي تهيه كرديد، فرش وخانه اي تهيه كرديد؛ باختيد ! براي اينكه شما نتوانستيد تشخيص بدهيد اين پست سرمايه است، نه در آمد ! كسي كه نفهمد سرمايه چيست، درآمد چيست؛ جايش زندان است!اما اگر فهميديد كه بايد مشكل مملكت را حل كرد، آن نبض اقتصاد مملكت را حل كرد، تورّم را حل كرد، فقر را حل كرد، فساد را حل كرد، تبعيض را حل كرد، آن بيكاري را حل كرد؛ آن وقت است كه شما فهميديد اين پست سرمايه است، نه در آمد !

    يك كسي يك عمري زحمت بكشد و نفهمد اين كه در دست اوست، رأس المال است يا سود، اين كه تجارت نيست ! و ذات أقدس له هم به ما فرمود: شما تجارت كنيد. اين يعني چه ؟ يعني سرمايه را بدهيد كالاي ابد بگيريد، از درآمدش استفاده كنيد. پس اصل اوّل اين شد كه ما يك رأس المال داريم و يك ر بح. اين پست ها سرمايه است؛ سرمايه را بايد آدم بدهد، جانمايه و دلمايه بگيرد، نه خانه و فرش !

    توصيه پيشوايان ديني به فروش عمر به بهاي بهشت


    مرحوم كليني نقل كرد، بزرگان ديگر نقل كردند از وجود مبارك رسول گرامي و ائمه (عليهم السّلام) كه فرمودند: شما اين عمرتان به اندازه بهشت مي ارزد؛ به كمتر از بهشت فروختيد، ضرر كرديد: نّ ل ابدان كم ثمناً و ه ي الجنّه الا فلا تبيعوها لا ب ها (1). نّ ل انفس كم ثمناً و ه ي الجنّه الا فلا تبيعوها لا ب ها (2).

    اين بدنتان به اندازه بهشتي مي ارزد كه تجر ي م ن تحت ها الانهار(3).

    اين جانتان به اندازه بهشتي مي ارزد كه نّ المتّق ين ف ي جنّات و نهرف ي مقعد ص دق ع ند مليك مقتد ر (4).


    اگر اين تن به بهشتي كه تجر ي م ن تحت ها الانهار نرفت، معلوم مي شود آدم عمرش را هدر داد !

    و اگر اين جان به لقاء الهي، ع ند مليك مقتد ر بار نيافت؛ معلوم مي شود اين شخص جان خود را نشناخت.

    نّ ل انفس كم، يك حديث؛ نّ ل ابدان كم حديث ديگر، و هر دو سرمايه است، تا آن جانمايه و دلمايه خريداري بشود؛ كمتر از اين، ضرر كرديم ! اين اصل اوّل.


    ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  5. #3
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    محافظت بر ( نماز ) و ( انفاق )، دو علامت مهم شيعيان

    وجود مبارك اميرالمؤمنين (ع) فرمود:

    شيعيان ما دو تا علامت دارند: ا ختب روا ش يعت ي ب خ صلتين.

    فرمود: شيعيان ما دو علامت دارند، اينها را با اين دو خصلت بيازمائيد

    1- المحافظه علي اوقات الصّلوات؛ 2- و المواساه ل ا خوان ه م ب المال فن لم يكونا ف يه م فاعذب فاعذب (5).

    فرمود: شيعيان ما اين دو عنصر محوري را دارند.

    هم رابطه شان با خدا قوي است، زيرا مسأله نماز را حفظ مي كنند؛ هم رابطه شان با خلق خدا قوي است،


    براي اينكه مزاحم مال مردم نيستند. سعي مي كنند مال را ن مو بدهند كه آن اصل سوّم است كه به عرضتان مي رسد.

    فرمود: اگر اين دو اصل در كسي نبود، فوراً فاصله بگير، فاصله بگير؛

    اين هم اصل دوّم.

    اينكه حضرت فرمود: نماز، نه يعني خصوص نماز؛ يعني رابطه بين خلق و خالق !

    مستحضريد كه نماز عمود دين است. شما در هيچ جاي قرآن نمي بينيد كه نماز بخوانيد، در روايات هم نيست كه نماز بخوانيد! همه اش اقيموا الصّلاه (6)چرا ؟

    براي اينكه يك كسي كه حكيمانه حرف مي زند، بايد لوازم حرفش را متوجه باشد ! اگر دين گفت: اّلصّلاه عمود الدّين، بعد بگويد نماز بخوان، اين معلوم مي شود اين را ناهماهنگ حرف زده ! مگر ستون را مي خوانند ؟ ستون مگر خواندني است ؟! ستون را اقامه مي كنند.

    اگر در جائي از قرآن يا حديث آمده باشد كه ا قرؤا الصّلاه؛ آن وقت معلوم مي شود اين حرف، حرف حكيم نيست ! براي اينكه صدر و ساقه اين حرف نا هماهنگ است؛ از يك طرف مي گويد نماز ستون دين است، از طرف ديگرمي گويد نماز بخوان؛ آخر ستون كه خواندني نيست، ستون را به پا مي دارند. اگر نماز است، اقامه است؛ براي اينكه ستون را بايد آدم نگه بدارد ! وقتي اين ستون باشد، پس خيمه دين هم هست. انسان زير اين خيمه زندگي مي كند!




    ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  6. #4
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    « نماز »؛ اوّلين سؤال در قيامت و ستون دين

    چرا گفته شد اوّل چيزي كه از آدم سئوال مي كنند نماز است، براي اينكه ستون است!

    آنكه نماز مي خواند، اين مشكل علمي برايش حل نشده! مي گويد چرا تمام كارهاوابسته به نماز است ؟ او نمي داند اين نمازي كه خوانده، نماز نبود، نماز آن است كه ستون دين باشد ! او نماز خواند، اما نماز را اقامه نكرد !!

    اقيموا الصّلاه، اق م الصّلاه (7)، يقيمون الصّلاه (8)، مقيمين الصّلاه (9)؛ يا مفرد، يا جمع، يا خطاب به مرد، يا خطاب به زن؛

    فرمود:اين ستون را نگه بداريد. مگر شما با خدايتان رابطه نداريد ؟ اين هم اصل دوّم.

    موجوديّت فعلي ( قيامت )


    حالا كه براي ما معلوم شد كه سرمايه چي است و درآمد چيست و معلوم شد كه اين پست ها سرمايه است ونه درآمد و با اين سرمايه بايد آن كالاي ابد را تهيه كرد.

    اصل سوّم آن است كه قيامت هم اكنون هست.

    در بيانات نوراني ائمه، مخصوصاً وجود مبارك امام رضا (ع) است كه:

    از ما نيست كسي كه بگويد بهشت و جهنّم خلق نشده، بعداً خلق مي شود.


    فرمود: بهشت هست؛ اع دّت، ازل فت،اين تعبيرات فراوان است، يعني آماده است. اع دّت ل لكاف رين(10)، ازل فت الجنّه ل لمتّقين(11)،

    يعني اين مهيّاست. ما سفره را پهن كرديم، اينطور نيست كه خدا جهنّم را بعد خلق بكند! اع دّت ل لكاف رين. اع دّت يعني وج دت، اوّلاً؛ و استع دّت، ثانياً؛

    اين مي شود اع دّت! ازل فت هم همين طور است.

    پس بهشت موجود است، و نقد؛ نسيه در كار نيست ! واگر كسي نابينا بود، نديد؛ اين كوري او نقد را نسيه مي كند؟



    ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  7. تشكر

    ال یاسین (28-11-1390)

  8. #5
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    پس اصل سوّم اين است كه قيامت موجود است.

    در نهج الفصاحه وجود مبارك رسول گرامي (ص) فرمود:

    جهنّم و بهشت به شما نزديك تر از بند كفش شماست:
    اقرب ل يكم م ن شسع النّعل،

    اين قدر نزديك است! انسان تا نفسش بند آمد، بالأخره مي فهمد كجاست.

    هنوز او را نشستند، مي فهمد كجاست ! معلوم مي شود اين قدر نقد است!

    پس اصل سوّم اين است كه بهشت نقد است، جهنّم نقد است؛

    فرمود: اين از بند كفش شما به شما نزديك تر است، اين نسيه نيست ! تعبير قرآن كريم هم اين نيست كه ما قيامت را ايجاد مي كنيم. نه، قيامت الآن هست، اين بر مي خيزد.

    قيامت را قيامت مي كردند، چون: يوم تقوم السّاعه (12)؛ « ساعه » يعني قيامت.

    اين هست، الآن موجود است، منتها حالا روي زمين است. افقي است، بعد عمودي مي شود.

    آن روزي كه روز معاد است، مي گويند: اين ساعت قيام مي كند.

    يوم يقوم النّاس ل ربّ العالمين(13) است، يوم يقوم الاشهاد(14) است، يوم يقوم الرّوح و الملائ كه صفّاً (15) هست؛ يوم تقوم السّاعه است.

    پس الآن هست، منتها آن روز اين نشسته بر مي خيزد. خب پس بهشت و جهنّم نقد است.

    اگر نقد شد، هيچ كس نمي تواند بگويد من مخفيانه امضاء كردم، به كسي نگو، حالا شما رفيق ما بودي، اين ماليات را كم بده، يا آن ماليات را زياد بده، يا اين را كه امضاء كرديم براي كسي نگو؛ آدم بايد خيلي عوام باشد كه بگويد: حالا به كسي نگو!




    ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  9. تشكر

    ال یاسین (28-11-1390)

  10. #6
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    تبيين باطن ( رشوه ) در بيان امير مؤمنان (ع)

    اين بيان نوراني حضرت امير (ع) را در نهج البلاغه حتماً ببينيد؛

    وقتي در جريان عقيل به حضرت پيشنهاد رشوه دادند، فرمود: امختبط انت(16)؟ فرمود:

    جريان رشوه مثل اين است كه يك غذائي را افعي، اين مار بزرگ بخورد، بعد ق ي بكند، ق ي كرده افعي را كسي خمير درست بكند وبخورد؛


    هيچ عاقلي حاضر است آن را بخورد ؟! ق ي كرده خودش را نمي خورد، چه رسد به ق ي كرده افعي! آن هم دو بار از مسير سم گذشت. يك بار خورد، از مسير سم گذشت؛ بار ديگر برگرداند، از مسير سم گذشت.

    اين را علي مي گويد ! اينكه ديگر شاعر نيست كه شاعرانه از باب احسنه اكذبه (معاذ الله) اغراق و مبالغه درآن باشد!

    يك وقت يك شاعر مي گويد، چون شعر هر چه دروغش بيشتر باشد، گيرائي اش بيشتر است؛ احسنه اكذبه، اين در ادبيات است؛ امّا يك وقت يك معصوم اين حرف را مي زند.

    پس باطن رشوه اين است.


    رسوائي علني، نتيجه اصرار بر گناه



    حالا هيچ عاقلي حاضر است كه يك كمي از آن ق ي كرده افعي را مخفيانه بخورد و به ديگري بگويد براي كسي نگو !

    اگرآدم يك قاشق سم بخورد، به نام ق ي كرده؛ بالأخره بالا مي آورد. چه علني بخورد، چه مخفيانه!

    حالا يك كسي يك سمّي را بخورد، چه در حضور جمع بخورد، چه پنهاني زير پتو بخورد؛ بالا مي آورد!

    اين كه مي بينيد هر از چند گاهي در روزنامه سر از رسوائي يك كسي در مي آيد،

    براي اين است كه آن موقعي كه او مي خواست بگيرد، مخفيانه گرفت؛ امّا علناً بالا آورد !

    اين يعني چه ؟ يعني گناه سم است، رشوه سم است؛
    با سم نمي شود بازي كرد، مخفي و علن ندارد كه ! كسي رشوه گرفت، بالا مي آورد؛

    حالا چه پنهاني امضاء بكند، چه علني امضاء بكند.

    اينها را مي گويند رهنمود ائمه؛ فائده قم آمدن شما اينهاست.



    ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  11. #7
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    تصميم گيري م ن عزم الامور است؛ م ن عزم الامور يعني چه ؟ يعني م مّا يج ب ان يعزم عليه. و اصب ر علي ما اصابك ا نّ ذل ك م ن عزم الامور(17).

    عزم الامور يعني ينبغ ي ان يعزم، يج ب ان يعزم؛

    آدم بايد در مورد كاري تصميم بگيرد كه فرقي بين علن و مخفي نيست.

    حالا آدم مي گويد: ما از اين چراغ قرمز رد شديم، كسي هم كه ما را نديد؛ امّا اينجور نيست ! اين بيان نوراني علي (ع) است كه باب مدينه علم است (18).

    فرمود: خداي ناكرده دست كسي به رشوه دراز شد، آن را بالا مي آورد؛ حالا يا زود يا دير.

    كاركرد مثبت نماز در جلوگيري از آلودگي گناهان


    نماز جماعت ها بايد اينجور آموزنده باشد. بزرگانتان كه نماز جماعت و ستاد نماز را اداره مي كنند، نماز خوان نباشند، مقيم صلاه باشند،

    اين ستون را به پا بدارند كه همين نماز يقيناً جلوي هر گونه بالا آوردن را مي گيرد. آنگاه انسان سرفراز است، راحت است؛

    علي بيّ نه م ن ربّي (19).

    ديگر هيچ لذّتي در تمام مدّت عمر به اندازه لذّت مرگ نيست براي مؤمن !


    الآن اگر به ما اجازه بدهند بدون مشكل به حرم مطهر سيّدالشهداء برسيم، همين كه حرم را از دور ديديم، اشك شوق مي ريزد!

    چه رسد به اينكه خود أبي عبدالله را زيارت بكنيم، چه رسد به اينكه با 13 معصوم ديگرملاقات كنيم، چه رسد به اينكه بيايند به منزل ما ! پس اين راه هست.

    مرحوم كليني (رض) نقل مي كند كه ائمه (عليهم السّلام) فرمودند:

    هيچ لذّتي به اندازه لذّت مردن نيست!


    براي اينكه آدم اين ذوات مقدّس را مي بيند، آنوقت مائيم و اين مطالب.


    توصيه حضرت امير (ع) درباره مصرف ماليات براي آبادي كشور


    وجود مبارك اميرالمؤمنين (ع) به مسئول دريافت خراج هم همين جمله معروف را فرمود كه:

    و ليكن نظرك ف ي ع ماره الأرض ابلغ م ن نظر ك ف ي جلب المال (20).

    فرمود: به اين فكر نباش كه ماليات زياد بگيري، به اين فكر باش كشور را آباد كني،
    ببين چه جور آباد مي كني؟

    خشكسالي را رعايت بكن، كم درآمد را رعايت بكن، امنيّت شغلي را هم رعايت بكن كه مردم هم درآمد خوب داشته باشند، هم به شما به موقع خراج بپردازند، هم كشور آباد بشود.

    فرمود: مال را براي آباد كردن بخواه؛ نظر شما آباد كردن ايران اسلامي باشد، نه جمع مال.

    بيانات معظم له در ديدار با جمعي از مسئولان، طلاب و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ خرداد 1381



    ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  12. #8
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض





    پی نوشتها :

    (1) الكافي / 1 / 19
    (2) نهج البلاغه / حكمت 456
    (3) بقره / 25
    (4) قمر / 54 و 55
    (5) جامع الأخبار / 35 ـ با تلخيص
    (6) ر. ك: بقره / 43 و83
    (7) هود / 114
    (8) بقره / 3
    (9) نساء / 162
    (10) آل عمران / 131
    (11) شعراء / 90
    (12) روم / 12
    (13) مطفّفين / 6
    (14) غافر / 51
    (15) نبأ / 38
    (16) نهج البلاغه / خ 224 ـ
    ( ... يتبرّأ م ن الظّلم )
    (17) لقمان / 17
    (18) ر. ك: وسائل الشيعه / 27 / 34
    (19) انعام / 57
    (20) نهج البلاغه / نامه 53

    ܓ✿فروش عمر به بهاي بهشتܓ✿
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •