ஜ قرآن و لطایف عرفانی ஜ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
ஜ قرآن و لطایف عرفانی ஜ
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 22 , از مجموع 22
  1. #21
    عضو صمیمی
    ║✿║خادم زهرا║✿║ آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1390
    نوشته : 1,326      تشکر : 2,008
    3,297 در 1,116 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ║✿║خادم زهرا║✿║ آنلاین نیست.

    پیش فرض






    و برای درک نور سنخیت باید!
    ناریان مر ناریان را جاذبند نوریان مر نوریان را طالبند
    و این روح قدسی و ناطق به قرآن است‏ که عظمت وحی را یافته و از کوثر زلال آن‏ چشیده و در جائی که بعضی، به راحتی از کنار جسارت به‏ «نور مبین»می‏گذرند و این گذشت را مصداق«مروا کراما»انگاشته و کوس به‏ ظاهر زیبای!!
    «الباطل یموت بترک ذکره»

    سر داده،و شبهه عدم تحقق شروط امر به‏ صلاح(معروف)و نهی از فساد(منکر)را نموده و به خطر افتادن نفوس محترمه را خوف داشته و نصیحت به حفظ«مصلحت» کرده و به مقتضای همت عالی خویش!!!به‏ انکار قلبی اکتفاء می‏نمایند.شیر بیشه‏ توحید،مظهر غیرت ربوبی،وارث شجاعت‏ حیدری(ع)و حامی نوامیس الهی،جناب روح‏ قدسی الهی حضرت روح اللّه موسوی خمینی‏ است که قبل از آنکه شیطان آیات خود را آنگونه در گوش و قلب طنین دهد و از تصمیم وادارد،شیطان را نهیب داده و آیات‏ و طلسمات شیطانی را با«نفس رحمانی» خود محو و باطل ساخته و احترام همگان را، از احترام قرآن برشمرده و نفوس محترمه را فدائیان آن می‏داند و از آنجا که خود «تربیت از قرآن»یافته آیه‏های عذاب را بر «شیطان مرید»قرائت می‏کند و اینگونه‏ عظمت قرآن را به نمایش گذاشته و فرق‏ خود را که از کوثر نور قرآن سیراب شده با بیگانگان از حقیقت آن نشان می‏دهد».(به تصویر صفحه مراجعه شود)

    (*)ظاهرا منظور از«مرقد»و«قبر»در اینجا بدن‏ مادی و عنصری است چه اینکه در لسان حکماء «قبر»و«مرقد»را بر امور مختلفه‏ای اطلاق‏ می‏نمایند که بحث مبسوط آن را در لطائف‏ عرفانی نموده‏ایم و در جای دیگر ارائه می‏شود.

    ((به تصویر صفحه مراجعه شود))افسوس و صدافغان:همینک که به بازنگری این‏ مقالت نشسته‏ام آن امام قدسی‏مآب را در میان‏ خود نداریم و هم اکنون صدرنشین«جایگاه‏ صدق»شده و در کنار«ملیک مقتدر»پهلو گرفته‏ و ما خاکیان را به ماتم خورشیده نشانده و اگر نبود اعتقادی که قدسیانی چو او،در جانمان‏ رسوخ داده‏اند که:«این عروج،انتقال از دار فناء به دار بقاء می‏باشد»و اینکه:«به یقین با وسعت‏ اقتداری که دارا شده وساطت افاضه را بر ما فیض‏جویان،به نحو کاملتری عهده‏دار است»،هر آینه جا داشت که قالب تهی گشته و روح از بدن‏ فارغ گردد.



    ஜ قرآن و لطایف عرفانی ஜ

  2. #22
    عضو صمیمی
    ║✿║خادم زهرا║✿║ آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1390
    نوشته : 1,326      تشکر : 2,008
    3,297 در 1,116 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ║✿║خادم زهرا║✿║ آنلاین نیست.

    پیش فرض






    در پایان شایسته می‏نماید به آنچه که‏ بعضی از احیانا ساده‏اندیشان‏ در رابطه با فتوای حکیم الهی و روح‏ قدسی‏مان در مورد قتل جسور به مقام منیع‏ قرآن(سلمان رشدی)به ذهنشان خطور نموده اشاره‏ای شود:

    حکیم متأله صدر المتألهین شیرازی،که‏ پدر حکمت متعالیه و خود پرورش یافته‏ مکتب برهان و استدلال می‏باشد،در کتاب‏ عظیم اسفار در بحث مراتب علم و سخن از معنای«لوح محفوظ»ضمن بیان اینکه: «عوالم عالیه،کتب الهی و صحف ربانی‏ هستند که خدای رحمان به دست خود و با قلم نورانی در لوح محفوظ نگاشته است» می‏فرماید:«اسرار کتاب الهی،برای کسی‏ جز اهل طهارت و پیراستگان از حجب‏ ظلمانی و کثائف جسمانی قابل درک‏ نیست،چنانکه خداوند تبارک و تعالی در وصف قرآن کریم فرموده:

    انه لقرآن کریم‏ فی کتاب مکنون لا یمسه الا المطهرون‏ تنزیل من رب العالمین...
    و سپس می‏افزاید:بدان!هنگامی که‏ نفس انسان کامل شده و به غایت استکمالی‏ خود دست یافت و بعد از ترقیات و تحولات‏ و تبدل نشآت،به مقام تجرد رسید تا آنجا که به عالم علوی اتصال یافت چنین انسانی‏ خود کتاب علوی الهی می‏شود،همان‏طور که خداوند تعالی می‏فرماید:
    «ان کتاب‏ الابرار لفی علیین»
    .
    اما همین انسان اگر از طریق مستقیم‏ منحرف گردید و از اهواء و اطباع نفسانی‏ تبعیت نمود و در آتش شهوات سوخت، چنین انسانی به واسطهء قوه وهمیه‏اش،خود «کتاب شیطانی»می‏شود که مشحون به‏ انواع دروغها و مغالطات و اراجیف می‏باشد و هر کتابی که چنین خصوصیاتی را پیدا کرد(و منشأ اشاعه اکاذیب،اراجیف و مغالطات گردید)شایسته این است که در آتش افکنده شود و سوزاندن،برازنده چنین‏ «کتاب شیطانی»است که
    «ان کتاب الفجار لفی سجین...» (53)

    نگارنده می‏گوید:برطبق آنچه که در کلام این حکیم الهی آمده و مطابق با عقل‏ سلیم و شرع منیع نیز می‏باشد:«هر کتابی‏ که شیطانی باشد شایسته سوزاندن است‏ و این اختصاص به«کتاب تدوینی»ندارد بلکه کتاب تکوینی را هم شامل است»:
    علیهذا کاتب و مکتوب و نوشته و نویسنده«شیطانی»هر دو مستحق آتش‏ می‏باشند.همانطور،که امام بزرگوار و پیر راهنشانمان چنین حکم داد:چه اینکه‏ «مکتوب شیطانی»به لحاظ سنخیت اثر و موثر،حکایت از آن دارد که«کاتب»خود، «شیطانی»است که چنین اثری شیطانی‏ بر جای گذارده،و«شیطان»را جز آتش‏ نشاید!
    _______________________
    سید عباس حسینی قائم مقامی
    (53)-اسفار،ج 6،ص 297 به بعد.

    منبع



    ஜ قرآن و لطایف عرفانی ஜ

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •