بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام
صفحه 4 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 64
  1. #31
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    پیش فرض





    26. نتیجه عاق والدین

    اَلعُقُوقُ یعَقِّبُ القِلَّهَ اِلَی الذِّلَّه؛26
    نارضایتی پدر و مادر، کمی روزی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می‌کشاند.

    27. بی‌طاقتی در مصیبت

    اَلْمُصِِیبَهُ للِصّابِرِ واحِدَهٌ وَ لِلْجازِعِ اِثْنَتانِ؛27
    مصیبت برای صابر یکی است و برای کسی که بی‌طاقتی می‌کند، دوتاست.

    28. همراهان دنیا و آخرت


    اَلَنَّاسُ فی الدنیا بالاموالِ و فی‌الاخره بالاعمال؛ 28
    میزان ارزیابی مردم در دنیا با اموالشان و در آخرت با اعمالشان است.

    29. شوخی بیهوده

    اَلْهَزْلُ فُکاهَهُ السُّفَهاءِ وَصَناعَهُ الْجُهّالِ؛29
    مسخرگی، تفریح سفیهان و هنر جاهلان است.

    30. زمان جان دادن

    اَذُکُرُ مَصْرَعَکَ بَینَ یدَی اَهْلِکَ و لا طَبِیبٌ یمْنَعُکَ و لا حَبیبٌ ینْفَعُکَ؛30
    وقت جان دادنت را نزد خانواده‌ات یاد کن که در آن هنگام طبیبی نیست که جلوی مرگت را بگیرد و نه دوستی که به تو نفع رساند.

    31. نتیجه جدال

    اَلمِراءُ یفْسِدُ الصَّداقَهَ القَدِیمَهَ وَ یحِلِّلُ العُقْدَهَ الوَثیقَهَ وَ اَقَلُّ ما فیه اَنْ تَکُونَ فیها الْمُغالَبَهُُ وَ الْمُغالَبَهُ اُسُّ اَسْبابِ القَطِیعَهِ؛31
    جدال، دوستی قدیمی را تباه می‌کند و پیوند اعتماد را می‌گشاید و کمترین چیزی که در آن است، غلبه بر دیگری است که آن هم سبب جدایی است.

    32. درک لذت در کاستی

    اَلسَّهَرُ اَلَذُّ لِلْمَنامِ وَ الجُوعُ یزِیدُ فی طِیبِ الطَّعامِ؛32
    شب بیداری، خواب را لذت بخش‌تر، و گرسنگی گوارایی غذا را زیاد می‌کند.

    33. اسیر زبان

    راکِبُ الحَروُنِ اَسیرُ نَفْسِهِ، وَ الجاهِلُ اَسِیرُ لِسانِهِ؛33
    کسی که بر اسب سرکش سوار است، اسیر هوای نفس خویش و نادان اسیر زبان خوش است.

    34. تصمیم قاطع


    اَذْکُرْ حَسَراتِ التَّفْرِیطِ بِاَخْذِ تَقْدیمِ الْحَزْمِ؛34
    افسوس خوردن کوتاهی در انجام دادن کار را، با تصمیم‌گیری قاطع جبران کن.


    بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟



  2. #32
    مدیر افتخاری
    شكوه انتظار آواتار ها

    تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389
    نوشته : 9,809      تشکر : 5,211
    11,674 در 5,265 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شكوه انتظار آنلاین نیست.

    پیش فرض





    35. خشم و کینه‌توزی

    اَلْعِتابُ مِفْتاحُ الثِّقالِ وَ العِتابُ خَیرٌ مِِنَ الحِقدِ؛35
    سرزنش و تندی کلید کم مهری است، و سرزنش بهتر از کینه توزی است.

    36. ظهور مقدّرات

    المقادیرُ تُرِیکَ ما لم یخْطُرْ بِبالِکَ؛36
    مقدرات چیزهایی را بر تو نمایان می‌سازد که به فکرت خطور نکرده است.

    37. خودخواهان مغضوب

    مَنْ رَضِی عَنْ نَفْسِهِ کَثُرَ السَّاخِطُونَ علیه؛37
    هر که از خود راضی باشد، خشم‌گیران بر او زیاد خواهند بود.

    38. تباهی فقر

    اَلْفَقْرُ شِِرَّهُ النَّفْسِ وَ شِدَّهُ الْقُنُوطِ؛38
    فقر مایه آزمندی نفس و سبب ناامیدی زیاد است.

    39. راه پرستش

    لو سَلَکَ النّاسُ وادِیاً وسیعاً لَسَلَکْتُ وادِی رَجُلٍ عَبَدَ اللهَ وَحْدَهُ خالصاً؛ 39
    اگر مردم به راه‌های گوناگون روند، من به راه کسی که تنها خدا را خالصانه می‌پرستد، خواهم رفت.

    40. آشکار نکردن برنامه‌ها

    اِظْهارُ الشی قبل اَنْ یسْتَحْکِمَ مُفْسِدَهٌ له؛ 40
    آشکار کردن هر کاری پیش از آنکه به سامان برسد، آفت آن کار است.




    [۱] . بحارالانوار، ج۵۴، ص۸۳.
    [۲] . الکافی، ج۲، ص۱۲۴؛ وسائل الشیعه، ج۱۵، ص۲۷۳، ح۲۰۴۹۷.
    [۳] . وسائل الشیعه، ج۲، ص۱۸؛ مستدرک، ج۴، ص۴۷۴، ح۹۵۷۷.
    [۴] . بحارالانوار، ج۹۸، ص۱۱۳.
    [۵] . همان، ج۷۵، ص۳۶۵.
    [۶] . تحف العقول، ص۲۹۸.
    [۷] . بحارالانوار، ج۷۲، ص۳۰۰.
    [۸] . همان، ج۷۵، ص۳۷۰.
    [۹] . بحارالانوار، ج۶۸، ص۱۸۲.
    [۱۰] . همان، ج۷۵، ص۳۶۵؛ تحف العقول، ص۴۸۳.
    [۱۱] . بحارالانوار، ج۴، ص۳۰۳، باب ۴.
    [۱۲] همان، ج۶۹، ص۱۹۹.
    [۱۳] . وسائل الشیعه، ج۷، ص۵۰۹؛ بحارالانوار، ج۵۶، ص۳.
    [۱۴] . تحف العقول، ص۴۸۳.
    [۱۵] . وسائل الشیعه، ج۱۶، ص۲۱۱.
    [۱۶] . بحارالانوار، ج۷۱، ص۴۱۷.
    [۱۷] . همان، ج۷۵، ص۳۶۶.
    [۱۸] . همان، ج۷۰، ص۲۹۵.
    [۱۹] . همان، ج۷۵، ص۳۷۰، باب ۲۸.
    [۲۰] . همان.
    [۲۱] . همان.
    [۲۲] . همان، ج۷۵، ص۳۷۰، باب۲۸.
    [۲۳] . همان.
    [۲۴] . مستدرک، ج۱۵، ص۱۹۴؛ بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۹، باب۲۸.
    [۲۵] . بحارالانوار، ج۷۱، ص۱۰۳.
    [۲۶] . همان، ج۷۵، ص۳۱۸، باب۲۸.
    [۲۷] . مستدرک، ج۲، ص۴۴۵؛ بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۸، باب۲۸.
    [۲۸] . بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۸.
    [۲۹] . همان، ۳۶۹.
    [۳۰] . همان، ص۳۷۰.
    [۳۱] . همان، ص۳۶۹.
    [۳۲] . همان، ص۳۷۹.
    [۳۳] . همان، ص۳۶۹.
    [۳۴] . همان، ص۳۷۰.
    [۳۵] . همان، ص۳۶۹.
    [۳۶] . همان، ص۳۷۹؛ اعلام الدین، ص۳۱۱.
    [۳۷] . بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۸.
    [۳۸] . همان، ص۳۶۸.
    [۳۹] . همان، ج۶۷، ص۱۱۲.
    [۴۰] . تحف العقول، ص۴۵۷.
    بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام



    جهان در حسرت آيينه مانده ست

    گرفتار غمي ديرينه مانده ست

    شب سردي ست بي تو بودن ما

    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟



  3. #33
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض






    ماجرای خواندنی احترام امام هادی (ع) به علما
    حجت‌الاسلام والمسلمین باقر شریف قرشی مولف و نویسنده حوزوی در کتاب زندگانی امام الهادی(ع) به نقل یک ماجرای خواندنی از امام هادی (ع) و شیوه آن حضرت در احترام به علما پرداخته است.
    به گزارش پژواك، این محقق حوزوی در کتاب خود با نقل سیره‌ای از آن حضرت آورده است امام هادى - عليه السلام - در بزرگداشت دانشمندان و انديشمندان مى كوشيد و به آنها توجهى خاص داشت و آنان را بر ديگر مردم برتر مى شمرد زيرا آنان سرچشمه نور و آگاهى در زمين هستند. از كسانى كه مورد تجليل امام قرار گرفت، فقيهى بود كه با يكى از نواصب و مبغضين اهل بيت به مناظره پرداخته و او را مغلوب ساخته بود، آن فقيه پس از چندى به زيارت امام هادی (ع)آمد حضرت كه از مناظره او با ناصبى خبردار بود از ديدن وى شادمان شده او را در صدر مجلس ‍ نشاند و به گرمى با وى به گفتگو پرداخت . مجلس مملو از علويان و عباسيان بود. آنان در آنجا از اين توجه خاص امام رنجيده شدند و امام را مخاطب ساخته گفتند:

    «چگونه او را بر سادات و بزرگان بنى هاشم مقدم مى دارى ؟...»

    حضرت در پاسخ فرمود: از كسانى نباشيد كه خداوند متعال درباره شان فرمود: «( أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوْتُواْ نَصِيبًا مِّنَ الْكِتَابِ يُدْعَوْنَ إِلَى كِتَابِ اللّهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ يَتَوَلَّى فَرِيقٌ مِّنْهُمْ وَهُم مُّعْرِضُونَ ». (1)

    «آيا نديدى كسانى را كه بهره اى از كتاب آسمانى به آنها داده شده بود، فرا خوانده شدند تا كتاب خدا داور آنان باشد ليكن گروهى اعراض كرده روى گرداندند».

    آيا كتاب خداوند متعال را به عنوان داور و حكم قبول داريد؟... همگى گفتند: «آرى ، يابن رسول اللّه ». و امام روش ‍ خود را - به استناد آيات قرآن - چنين مدلّل ساخت : آيا خداوند نمى گويد: « ی يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قِيلَ لَكُمْ تَفَسَّحُوا فِي الْمَجَالِسِ فَافْسَحُوا يَفْسَحِ اللَّهُ لَكُمْ وَإِذَا قِيلَ انشُزُوا فَانشُزُوا يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ ». (2)

    «اى كسانى كه ايمان آورده ايد هنگامى كه در مجالسى به شما گفته مى شود جاى باز كنيد شما نيز جاى باز كنيد تا خداوند براى شما گشايش دهد... تا آنجا كه مى گويد: و دانشمندان را درجاتى بالاتر مى دهد».

    خداوند متعال همانطور كه مؤمن را بر غير مؤ من مقدم مى دارد،« مؤ من عالم» را بر« مؤ من غير عالم» برترى داده است . و باز خداوند است كه مى فرمايد: «خداوند مؤمنان اهل علم را درجاتى ، برترى مى دهد» آيا خداوند گفته است که خداوند نجيب زادگان و شريفان نسب دار را رفعت مى دهد! (نه این گونه نیست) ليكن حضرت باريتعالى با تاءكيد مى گويد:

    « أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاء اللَّيْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَيَرْجُو رَحْمَةَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ » (3) آيا آنان كه مى دانند و آنان كه نمى دانند با هم برابرند؟».

    پس چرا از احترام و تجليل من نسبت به اين عالم كه مورد بزرگداشت خدا نيز هست رنجيده شده ايد، شكستى كه اين مرد به آن ناصبى با دلايل و براهين (قاطع)داد از هر شرافت مبنى بر نسب و تبار، بالاتر و برتر است .

    دلايل و حجت هاى امام ، حاضرين را خاموش كرد ليكن يكى از بنى عباس حاضر در جلسه همچنان بر موضع نادرست خويش پافشارى كرد و گفت :

    «يابن رسول اللّه ! شما اين مرد را بر ما مقدم داشتى و ما را پايين تر از او به حساب آوردى در صورتى كه او مانند ما نسبى چنين روشن و درخشان ندارد و از صدر اسلام تاكنون آن را كه نسبى شريف تر داشته باشد بر ديگران مقدم مى دارند...»

    منطق اين شخص عباسى ، منطقى سست و بى بنياد است كه اسلام بدان كمترين بهايى نمى دهد، اسلام متوجه ارزش هاى والايى است كه هرگز چنين افرادى تصور آن را هم ندارند و به گوششان نخورده است . لذا حضرت طبق اصل قرآنى : « ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ» (4) و دستور: « كَلِمُوا النّاسَ عَلى قَدْر ِ عُقُولِهِم » براى قانع كردن وى راه ديگرى در پيش گرفت و گفت :

    «سبحان اللّه ! » آيا عباس كه از بنى هاشم بود با ابوبكر تيمى بيعت نكرد؟ آيا عبداللّه بن عباس پدر خلفاى عباسى و از خاندان بنى هاشم ، كارگزار عمر بن خطاب از بنى عدى نبود؟ پس چرا عمر افراد خارج از خاندان قريش را وارد شوراى شش نفره كرد (برای بیعت) ولى عباس را كه هاشمى و قرشى بود وارد شورا ننمود؟!

    پس اگر برتر شمردن غير هاشمى بر هاشميان نادرست است، بايد بيعت كردن عباس با ابوبكر و كارگزارى عبداللّه بن عباس براى عمر را محكوم كنى و اگر آن كار اشكالى نداشت اين مورد هم مانند آن روا خواهد بود...».

    معترض ، تاب اين استدلالات را نياورد خاموش گشت و ديگر دم نزد.(5)

    1-سوره آل عمران ، آيه 23.
    2- سوره مجادله ، آيه 11.
    3- سوره زمر، آيه 9.
    4- سوره نحل ، آيه 125.
    5- « الاحتجاج» طبرسى ، ج 1 و 2، ص 454.



    زندگانی امام علی الهادی(ع)-باقر شریف قرشی


    بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام


  4. #34
    عضو ماندگار
    الهادی المهدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : خرداد 1390
    نوشته : 616      تشکر : 5,603
    1,785 در 492 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    الهادی المهدی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    آيت الله علوي گرگاني از مراجع معظم تقليد در پيام به کاربران فضاي مجازي فعال در "دهه بزرگداشت امام علي النقي (ع) در فضاي مجازي" فرمودند:

    "بسمه تعالي

    سرچشمه بيکران علم و فضائل اهل بيت عليهم السلام هميشه در طول تاريخ مجهول مانده است مخصوصا که در طول دوران بعد از رسول مکرم اسلام شيعه دائما در ضعف و تقيه بوده است و امروز که الحمدلله از برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي زمينه کارهاي فرهنگي در جهت اعتلاي کلمه اسلام و گسترش فضاي اهل بيت (ع) فراهم شده است، بر شما عزيزان لازم است که تمام تلاش خود را به کار گيريد تا هر چند کم، فضاي غربت اهل بيت (ع) مخصوصا امام هادي عليه السلام را ترسيم کرده و در اين جهت کوشا باشيد لکن لازم است با استفاده از ظرايف هنري معنوي و نظارت بزرگان و فضلاي متدين، کار خود را تقويت کرده و ضعف‌هاي آن را به حداقل برسانيد.


    "






    بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام



  5. #35
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    امام هادی علیه السلام در کلام مقام معظم رهبری

    در نبرد بین امام هادى علیه‏السّلام و خلفایى كه در زمان ایشان بودند، آن كس كه ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادى علیه‏السّلام بود؛ این باید در همه‏ بیانات و اظهارات ما مورد نظر باشد. در زمان امامت آن بزرگوار، شش خلیفه، یكى پس از دیگرى، آمدند و به درَك واصل شدند. آخرین نفر آنها، «معتز» بود .

    همان‏طور كه امام پیش‌بینی فرمودند - كه حضرت را شهید كرد و خودش هم به فاصله‏ كوتاهى مُرد. این خلفا غالباً با ذلت مُردند؛ یكى به ‏دست پسرش كشته شد، دیگرى به دست برادرزاده‏اش و به همین ترتیب بنى‏عباس تار و مار شدند؛ به عكسِ شیعه. شیعه در دوران حضرت هادى و حضرت عسگرى علیهماالسّلام و در آن شدت عمل حکام، روز به ‏روز وسعت پیدا كرد و قوى‏تر شد.


    یك روزِ مجاهدت این بزرگوارها - ائمه علیهم‏السّلام - به قدر سالها اثر مى‏گذاشت؛ یك روز از زندگى مبارك اینها مثل جماعتى كه سالها كار كنند، در جامعه اثر مى‏گذاشت.

    این بزرگواران دین را همین‏طور حفظ كردند، والّا دینى كه در رأسش متوكل و معتز و معتصم و مأمون باشد و علمایش اشخاصى باشند مثل یحیى‏بن‏اكثم كه با آن ‏كه عالم دستگاه بودند، خودشان از فساق و فجار درجه یكِ علنى بودند، اصلاً نباید بماند؛ باید همان روزها به كل كلكِ آن كنده مى‏شد؛ تمام مى‏شد.

    این مجاهدت و تلاش ائمه علیهم‏السّلام نه فقط تشیع بلكه قرآن، اسلام و معارف دینى را حفظ كرد؛ اینست خاصیت بندگان خالص و مخلص و اولیاى خدا. ا

    گر اسلام انسان‌هاى كمر بسته نداشت، نمى ‏توانست بعد از هزار و دویست، سیصد سال تازه زنده شود و بیدارى اسلامى به‏ وجود بیاید؛ باید یواش یواش از بین مى‏رفت.

    اگر اسلام كسانى را نداشت كه بعد از پیغمبر این معارف عظیم را در ذهن تاریخ بشرى و در تاریخ اسلامى نهادینه كنند، باید از بین مى‏رفت؛ تمام مى‏شد و اصلاً هیچ چیزش نمى‏ماند؛ اگر هم مى‏ماند، از معارف چیزى باقى نمى‏ماند؛ مثل مسیحیت و یهودیتى كه حالا از معارف اصلى‏شان تقریباً هیچ ‏چیز باقى نمانده است.

    این‏ كه قرآن سالم بماند، حدیث نبوى بماند، این همه احكام و معارف بماند و معارف اسلامى بعد از هزار سال بتواند در رأس معارف بشرى خودش را نشان دهد، كار طبیعى نبود؛ كار غیر طبیعى بود كه با مجاهدت انجام گرفت. البته در راه این كار بزرگ، كتك خوردن، زندان رفتن و كشته شدن هم هست، كه اینها براى این بزرگوارها چیزى نبود.


    بیانات مقام رهبری به مناسبت شهادت امام هادى علیه السلام - 30/5/1383




    بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************




  6. #36
    عضو ماندگار
    *آیه های انتظار* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 742      تشکر : 4,542
    2,528 در 714 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    *آیه های انتظار* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    پیام آیت الله مکارم به دهه بزرگداشت امام هادی(ع) در فضای مجازی خبرنامه دانشجویان ایران:
    برخي از متوليان دهه بزرگداشت امام علي النقي (ع) در فضاي مجازي با بيان مقدمه اي از اين طرح خدمت آيت الله مکارم شيرازي
    از مراجع معظم تقليد ضمن درخواست از ايشان براي ارائه رهنمود براي برگزاري اين دهه از ايشان پرسيدند:
    "با توجه به مطالب توضيح داده شده وظيفه ما در مقابل اينگونه جسارت ها به ساحت ائمه اطهار (عليهم السلام) چيست و ديگر مومنين تا چه ميزان بايد در مقابل آن بکوشند".

    • پاسخ آيت الله مکارم شيرازي
    • " شک نيست که احترام تمام معصومين (ع) بر همه ما واجب است و بايد از طريق صحيح و حساب شده و با برنامه‌هاي خوب بدگويان را پاسخ دهيم
    • مخصوصا امام دهم (ع) که از جهات زيادي مظلوم واقع شده است و شک نيست که هدف دشمن
    • با اهانت‌هايش تضعيف مباني اعتقادي مردم است که انشاءالله موفق نخواهند شد ولي خوبست
    • از بردن نام سايت‌هاي فاسد و مفسد که ارزش بردن نام نام ندارند خودداري کنيد
    • ما هم به سهم خود انشاءالله اقداماتي خواهيم کرد و موفقيت شما را از درگاه خداوند خواهانيم.
      هميشه موفق باشيد"




    بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام


  7. #37
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    «خدا را پیوسته برای هدایت مردم، حجت‌هاست.
    امام هادى(ع)، هادى امت و هدایت‌یافته غیب بود.


    فروغی که از خورشید وجودش می‌تابید،
    روشن‌گر افکار و راهنمای مردم بیدار بود. ظلمت حاکم،
    آن حق مظلوم را به زندان افکند و در حصر نهاد.

    ولی آن نور زندانى، پیوسته روشنایی می‌بخشید
    و بر دل‌های محبان حکومت داشت؛
    نه با سلاح، که با فلاح؛ نه با قدرت نظامى،
    که با فضیلت اخلاقى.

    سخن‌چینان از جاذبه معنوی و برتری علمی‌اش
    در آتش حسد می‌‌سوختند
    و حاکمان، او را رقیب حکومت می‌دانستند.

    او را از مدینه به سامرا بردند تا مدینه بی‌خورشید بماند
    و پروانه‌ها، سرگردان و شیعه، پریشان،
    ولی خلفای کوردل عباسى، کورتر از آن بودند
    که فروغ جهان‌تاب او را درک کنند.

    آنچه او را محبوب دل‌ها ساخته بود، پیوند با خدا،
    تکیه بر خالق، غنای از مخلوق، وارستگی از دنیا،
    وابستگی به ابدیت و دلدادگی به عبادت بود.

    سلام بر جان روشن و ضمیر فروزانش که با نیایش و نجوا
    با خدا مأنوس بود و سجاده و سحر،
    گواه یک عمر تهجد و شب‌زنده‌داری‌اش بود».





    بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************




  8. #38
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    اى ماه، مستنير ز نور لقاى تو
    خورشيد كسب فيض كند از ضياى تو

    اى خاص و عام از كرمت برده صبح و شام
    پيوسته فيض از سر خوان عطاى تو

    اى جبرييل مير ملك پيك انبياء
    خدمتگذار بر در دولتسراى تو

    اى عاشر الائمه على النقى كه هست
    چشم اميد خلق به مهر و وفاى تو

    اى پور پاك معنى جود وكرم جواد
    حاتم هزار بار خجل از ثناى تو

    اى مظهر جلال و جمال خداى فرد
    شد طوطياى چشم ملك خاك پاى تو

    در هر دو كون خرم و شاد است و رستگار
    در دل هر آنكه داشت فروغ ولاى تو

    خوفش ز آفتاب جز اين است بى سخن
    در دهر هر كه زيست به تحت لواى تو

    تا مدفن شريف تو شد سرّ من رأى
    جان بخش و غم زداى شد از صفاى تو

    زد طعنه بر بهشت برين هر كسى كه ديد
    آن گنبد منور و صحن وسراى تو

    اى هادى هدايت دين مبين حق
    اى آنكه مدح خوان تو باشد خداى تو

    (علامه) با بضاعت فكرش كجا سزد
    انشا كند چكامه مدح و ثناى تو




    بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  9. تشكرها 5


  10. #39
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,582
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    هیبت و وقار امام هادی علیه السلام

    ائمه اطهار(ع) مظاهر قدرت و عظمت خداوند و معادن کلمات و حکمت ذات مقدس حق و منبع تجلّیات و انوار خاصّه او هستند.

    براین اساس از یک قدرت معنوي فوق العاده و نفوذ و هیبت خاصّي برخوردارند. امام هادي(ع) مانند پدران گرامي خود و انبیاي الهي، از آن چنان هیبت و نفوذ معنوي برخوردار بود که همگان را وادار به کرنش مي کرد و این امر اختصاص به شیعیان حضرت نداشت. این هیبت و عظمت خدادادي را در زیارت جامعه و از زبان امام هادي(ع) چنین مي خوانیم:
    «طأطأ کل شریف لشرفکم، و بخع کل متکبّر لطاعتکم، و خضع کل جبار لفضلکم، و ذل کل شيء لکم.»
    هر بزرگ و شریفي در برابر بزرگواري و شرافت شما سر فرود آورده و هر خود بزرگ بیني به اطاعت از شما گردن نهاده و هر زورگویي در برابر فضل و برتري شما فروتني کرده و همه چیز براي شما خوار و ذلیل گشته است.

    در این باره از محمّد بن حسن اشتر علوي نقل شده که گفت: «همراه پدرم با جمعي از مردم عباسي، طالبي و جعفري نزد متوکل عباسي بودیم که ناگهان ابوالحسن، امام هادي(ع)، وارد شد و آهنگ در قصر خلیفه را نمود تمامي حاضران بلا استثناء از مرکب هایشان فرود آمده احترامات لازمه را به عمل آوردند تا حضرت وارد کاخ شد، مردي از آن جمع از این تجلیل و گرامي داشت به خشم آمده لب به اعتراض گشود و گفت: این تشریفات براي کیست؟! چرا براي این جوان این همه احترام بگذاریم؟ او نه از ما بالاتر است و نه بزرگسالتر. به خدا قسم هنگام خارج شدن، دیگر براي او بپا نخواهیم خاست و از اسب فرود نخواهیم آمد.

    ابوهاشم جعفري به او چنین پاسخ داد: به خدا سوگند با ذلت و کوچکي به او احترام خواهي گذاشت... لحظاتي بعد امام از قصر خارج شد و بانگ تکبیر و سرود توحید برخاست و همه مردم به احترام امام بپا خاستند، ابوهاشم مردم را مخاطب ساخته گفت: «مگر شما نبودید که تصمیم داشتید به حضرت احترام نگذارید!».

    گروهي از آن میان پرده از حالت دروني خود برداشته گفتند: به خدا قسم نتوانستیم خودمان را کنترل مي کنیم و بي اختیار از اسب فرود آمده به ایشان احترام گذاشتیم. (9)

    زید بن موسي(10) چندین بار به«عمر بن فرج» گوشزد کرد و از او خواست که وي را بر امام هادي(ع) مقدم بدارد و مي گفت: او جوان است و من عموي پدر او هستم.
    «عمر بن فرج» سخن او را براي امام هادي(ع) نقل کرد.

    امام فرمود: «یک بار این کار را بکن. فردا مرا پیش از او در مجلس بنشان، سپس ببین چه خواهد شد.» روز بعد «عمر» امام هادي(ع) را دع
    وت کرد و آن حضرت در بالاي مجلس نشست. سپس به «زید» اجازه ورود داد. «زید» در برابر امام(ع) بر زمین نشست.

    چون روز پنجشنبه شد ابتدا به زید اجازه داد تا وارد شود و در صدر مجلس بنشیند، سپس از امام خواست تا وارد شود. امام(ع) داخل شد. هنگامي که چشم زید به امام افتاد و هیبت امامت را در رخسار حضرت مشاهده کرد از جایش برخاست و امام را بر جاي خود نشاند و خود در برابر او نشست.(11)

    هیبت امام آن چنان قوي و نفوذ ایشان آنقدر نیرومند بود که هنگام آمدن نزد متوکل تمامي درباریان و نگهبانان قصر بي اختیار هنگام حضور امام قیام مي کردند و بدون کمترین بهانه جویي و به انتظار گذاشتن، درها را مي گشودند و پرده ها را کنار مي زدند.(12)

    ناگفته پیداست که نیرومندي و هیبت امام ناشي از سلطنت دنیوي یا اندوخته هاي مالي نبود، بلکه سرّ عظمت ایشان در اطاعت خداوند متعال، زهد در دنیا و پایبندي به دین بود. امام خواري و ذلّت عصیان خدا را از خود دور ساخته و از طریق اطاعت پروردگار به اوج عزت و وقار دو جهان رسیده بود.






    بزرگداشت امام هادی(ع) واعلام انزجار از هتاکین به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام
    ویرایش توسط فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* : 01-02-1391 در ساعت 05:18
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  11. تشكرها 4


  12. #40

  13. تشكرها 4


صفحه 4 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •