سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 34 , از مجموع 34

موضوع: كمي به مرگ بيانديشيم

  1. Top | #31

    عنوان کاربر
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    آبان 1389
    شماره عضویت
    873
    نوشته
    4,010
    تشکر
    9,324
    مورد تشکر
    9,375 در 3,220
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    متاسفانه چشم بستن به آیات کریمه قرآن و تکیه کردن به احادیث واحد شده آفت دین ما .


    گویا اینگونه افراد هر گاه که لازم ببینند فراموش میکنند که پیغمبرمان ما را به تمسک به قرآن و اهلبیت هر دو باهم امر فرموده.
    گویا از یاد میبرند سفارش رسول صلی الله علیه واله را بر اینکه احادیثی را که با قرآن تطبیق ندارد به دیوار بکوبید.


    یک نفر مومن بیاید ثابت کند که خدا و پیغمبر فرمودند به احادیث واحد استناد کنید


    امروزه اینقدر علم پیشرفت کرده که حتی فلسفه دعا و قرآن خواندن بر آب هم معلوم شده.
    چگونه هست که ما نباید بتوانیم تشخیص دهیم این دستانی را که بسوی خدا بالا میبریم و در وقت پایین آوردن به صورت خود میمالیم ، این دستانی که برای تیمم به صورت مالیده میشود یک حکمتی دارد و به سادگی با لحافی که در آن خوابیده ایم و عذر میخوام اعمال جنسی انجام دادیم مس کنیم و به صورت بمالیم و بعد هم از تاثیر سوءش غافل باشیم؟؟؟؟!!!!!!!!!


    (لا يَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ) «و جز پاكان نمي‏توانند به آن دست زنند (دست يابند)»واقعه (56)
    کسی که قرآن میخواند اگر حافظ کل هم باشد اما طهارتش ناقص باشد هیچگاه حق و باطل را نمیتواند تشخیص دهد.

    علامه حسن‌زاده آملی میفرماید:
    بدان که وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقاء به عالم قدس‌ خواهد شد، بدان که این دستور با برکت نزد بزرگان علم و عمل تجربه شده است، پس ای سالک کوی یار، بر تو لازم است که همیشه آن را انجام دهی.

    از کاربر سبز علوی میخوام اگر خارج از موضوع حرفی دارند به خودم پیغام بدهند در غیر اینصورت مجبورم پستشونو پاک کنم. حاشیه رفتن آن هم از نوع تخریب طرف بحث، چیزی نیست جز ناتوانی. پس بهتره حرمت خودتونو نگهدارید....



    ویرایش توسط فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* : 23-10-1392 در ساعت 23:49 دلیل: ترکیب 4 پست که قابل جمع دریک پست بود
    امضاء
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  2. تشكرها 2


  3. Top | #32

    عنوان کاربر
    عضو آشنا
    تاریخ عضویت
    دی 1392
    شماره عضویت
    6478
    نوشته
    23
    تشکر
    157
    مورد تشکر
    128 در 25
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض


    یاد مرگ در کلام امام علی(ع)





    امام علی(ع) فرمودند:


    مرگ ديدار كننده‌اى دوست نداشتنى، هماوردى شكست ناپذير و كينه توزى است كه

    بازخواست نمى‌‏شود.


    امیرالمومنین امام علی(ع) فرمودند: مرگ نابود كننده لذّت‏‌ها، تيره كننده خواهش‏‌هاى

    نفسانى، و دور

    كننده اهداف شماست، مرگ ديدار كننده ‌اى دوست نداشتنى، هماوردى شكست ناپذير

    و كينه توزىاست كه بازخواست نمى ‌شود،


    دام‏‌هاى خود را هم اكنون بر دست و پاى شما آويخته، و سختى‏‌هايش شما را فرا گرفته،

    و تيرهاىخود را به سوى شما پرتاب كرده است
    .
    قهرش بزرگ، و دشمنى او پياپى و تيرش

    خطا نمى‏‌كند.


    چه زود است كه سايه‏‌هاى مرگ، و شدّت دردهاى آن، و تيرگى‏‌هاى لحظه جان كندن، و بيهوشى

    سكرات مرگ، و ناراحتى و خارج شدن روح از بدن، و تاريكى چشم پوشيدن از دنيا، و

    تلخى خاطره‏‌ها، شما را فرا گيرد....



    متن حدیث:


    فَإِنَّ اَلْمَوْتَ هَادِمُ لَذَّاتِكُمْ وَ مُكَدِّرُ شَهَوَاتِكُمْ وَ مُبَاعِدُ طِيَّاتِكُمْ زَائِرٌ غَيْرُ مَحْبُوبٍ وَ قِرْنٌ غَيْرُ مَغْلُوبٍ وَ وَاتِرٌ غَيْرُ مَطْلُوبٍ قَدْ أَعْلَقَتْكُمْ حَبَائِلُهُ وَ تَكَنَّفَتْكُمْ غَوَائِلُهُ وَ أَقْصَدَتْكُمْ مَعَابِلُهُ وَ عَظُمَتْ فِيكُمْ سَطْوَتُهُ وَ تَتَابَعَتْ عَلَيْكُمْ عَدْوَتُهُ وَ قَلَّتْ عَنْكُمْ نَبْوَتُهُ فَيُوشِكُ أَنْ تَغْشَاكُمْ دَوَاجِي ظُلَلِهِ وَ اِحْتِدَامُ عِلَلِهِ وَ حَنَادِسُ غَمَرَاتِهِ وَ غَوَاشِي سَكَرَاتِهِ وَ أَلِيمُ إِرْهَاقِهِ وَ دُجُوُّ أَطْبَاقِهِ وَ جُشُوبَةُ مَذَاقِهِ ....



       
    منابع:
    «نهج البلاغه؛ خطبه ۲۳۰»
    منبع:فرهنگ
       

    امضاء


    نميخواهد لباسي بدوزيد و بر تن
    زن امروز نمائيد . فکر زن را اصلاح کنيد او خود تصميم


    ميگيرد که چه
    لباسي برازنده اوست.

  4. تشكرها 2

    محمدی (23-10-1392), محسن92 (24-10-1392)

  5. Top | #33

    عنوان کاربر
    کارشناس پاسخگوی سایت
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    1100
    نوشته
    727
    تشکر
    1,690
    مورد تشکر
    4,146 در 728
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض ادعای شهرت هم برای عمل به آن شده

    با تشکر از مطالب بجای جناب سبز علوی.

    در مورد این روایت باید عرض شود چنانکه گذشت، باطل اعلام نمودن آن از سوی کسانی که با علم رجال و درایه بی اطلاعند کار صحیحی نیست.

    وهمچنین باید توجه داشته باشیم اسم سازی برای یک مطلب هم صحیح نیست.

    شاید از دفاتر مختلف مراجع هم با عنوان تیمم مستحبی سوال پرسیده شود آنها هم به فرد سوال کننده جواب منفی بدهند چرا که این عبارت، عبارتیست ساختگی و ممکنه مورد فهم آنان هم قرار نگیرد.

    اما این مبحث که بر اساس روایت من لا یحضره الفقیه ج‏1 ص 469 و وسائل الشیعه ج‏1 ص 378 هست بر خلاف سیره کاربر نامبرده شده که بسیار راحت حکم به بطلان آن نموده، جزء یکی از احکام مورد اعتماد در نزد بسیاری از فقهای طراز اول شیعه میباشد!

    چنانکه در کتاب شریف عروه الوثقی هم از آن یاد شده که یقینا همه مراجع بالاتفاق ریزه خوار این کتاب گرانقدر فقهی هستند و جایگاه کتاب عروه الوثقی برای هیچ صاحب فهمی مخفی نیست.

    تيمم با امکان وضو يا غسل صحيح نيست، مگر در مواردى، از جمله براى خوابيدن که بنابر قول مشهور، تيمم بر دثار (لحاف يا لباس) مطلقا، حتى بدل از غسل صحيح است. [1]


    ادامه دارد...

  6. تشكرها 2


  7. Top | #34

    عنوان کاربر
    کارشناس پاسخگوی سایت
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    1100
    نوشته
    727
    تشکر
    1,690
    مورد تشکر
    4,146 در 728
    وبلاگ
    5
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض شاهدی دیگر

    چنانکه آمد این مطلب یکی از مشهورات هست و نهایتا برخی از بزرگان در برخی از مراتب، تنها برای آن قیودی را نقل کرده اند.

    منتها هیچ انسان عالمی حکم به بطلان این روایت ننموده.

    و این رویه اجتهاد جاهلانه درباب روایات، از سوی کسانی که صلاحیت لازم را ندارند بینهایت خطرناک هست.

    بعد از اشاره به عروه الوثقی به متن کتاب مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی هم که در اختیارم هست اشاره میگردد، که ایشان هم حکم به جواز عمل به این فعل مستحبی موجود در روایت داده اند:


    (في التيمّم للنوم) فإنّه يجوز أن يتيمّم له مع إمكان الوضوء أو الغسل على المشهور أيضاً مطلقاً، بل في «الحدائق»: الظاهر أنّه لا خلاف في استحباب التيمّم للنوم و لو مع وجود الماء.

    و يدلّ عليه: ما رواه الصدوق و الشيخ مرسلًا عن الصادق (عليه السّلام) قال‏ من تطهّر ثمّ آوى إلى فراشه بات و فراشه كمسجده، فإن ذكر أنّه ليس على وضوء، فتيمّم من آثاره كائناً ما كان، لم يزل في صلاة ما ذكر اللّه.

    و رواه البرقي في «المحاسن»، عن حفص بن غياث، عن أبي عبد اللّه (عليه السّلام) قال‏ من آوى إلى فراشه، ثمّ ذكر أنّه على غير طهر تيمّم من دثاره و ثيابه، كان في صلاة ما ذكر اللّه.

    و الاستدلال بها لا يتوقّف على البناء على قاعدة التسامح لحجّية الرواية و إن كانت مرسلة، لمّا مرّ غير مرّة من أنّ إسناد مثل الصدوق الرواية إلى الإمام (عليه السّلام) دليل على توثيق
    [2]


    جمع بندی مطالب : این روایت درباب صدور یک حکم فقهی است و بحثش تخصصی میباشد. و اصل روایت در نزد همه علما مورد اعتنا و بحث بوده است. البته برخی برای آن قیودی را هم معرفی فرموده اند که باید در درس خارج فقه پیرامون آن بحث شود. اما هیچ یک از علمای فرهیخته حکم به بطلان روایت و دروغ بودن آن ننموده اند و بازهم فی الجمله میتوان به نیت رجاء به مطلوبیت، بر اساس این روایت استحبابی عمل نمود.




    پی نوشتها :

    [1] العروة الوثقي‌ ج 1 ص 485

    [2] غسل الجنابة، التيمم، المطهرات، ص 322

  8. تشكرها 2


صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی