مدیریت، عدالت ، مهدویت سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
مدیریت، عدالت ، مهدویت
صفحه 2 از 7 نخستنخست 123456 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 64
  1. #11
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض




    وظایف مدیریت

    با همه اختلافاتی که در میان صاحبان نظریه مدیریت وجود دارد، می توان پنج وظیفه را که بر آن نوعی اتفاق است بشماریم: سازماندهی، برنامه ریزی، نظارت، هماهنگی (رهبری) و انگیزش.
    انواع مدیریت

    مدیریت بحران، مدیریت توسعه، مدیریت منابع انسانی و مدیریت بهره برداری، از عمده ترین اقسام مدیریت است که در این تحقیق مورد اهتمام خواهد بود. چراکه گنجایش یک مقاله بیش از این اجازه نمی دهد.
    مدیریت عادلانه

    بعد از آشنایی اجمالی با مفاهیم ((عدالت)) و ((مدیریت))، اکنون به مفاد ترکیبی آن دو می پردازیم. مراد چیست؟

    باید گفت اگر بخواهیم مدیریت را نظر به همه افراد و انواع آن و به تفصیل بحث کنیم امکان ندارد. لذا از زاویه عدالت به مدیریت می نگریم و درحقیقت، از ((اجرای عدالت)) بحث می کنیم.
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  2. تشكر

    مدير اجرايي (24-02-1391)

  3. #12
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض




    مدیریت عادلانه مهدوی

    این محل نزاع است. امام مهدی (عج) امامی عادل است؛ یعنی از گناه به دور است (به کمک عصمت)؛ انسانی کامل است؛ در کسب فضائل و رفض رذایل، در درون خویش به تعادل رسیده است. حتی از لحاظ جسمی و ظاهری متعادل و زیبا است. تمام خصوصیات جسمی و روحی او در اخبار به ما رسیده است. همه حاکی از یک اعتدال و جذابیت است. بینش او مبتنی بر توحید و عدل است. اراده او اعمال عدالت است. قانونی که در اختیار دارد قانونی عادلانه است . همان قانون محمدی علوی است بدون کم و کاست. مردمی که در زمان او هستند عدالت خواه و پشتیبان عدالت و آماده جهاد و فداکاری برای تحقق آن هستند. موانع راه عدالت یا زدوده شده و یا به دست قدرت او برچیده می شوند و توان مقابله ندارند. مقتضی عدالت موجود و مانع مفقود است. بحث در نحوه تحقق عدالت و مدیریت عدالت است. چگونه این امام عادل، قانون عادلانه را برای مردم عدالت خواه، پیاده می کند؟ به هر ذیحقی حق می دهد، هرچیز را در جای خود می گذارد، مساوات و توازن در جامعه پیاده می کند و ...

    این مقصود مقاله است. برای تنظیم این مطلب براساس وظایف یک مدیر سیر می کنیم و با توجه به اخبار در دست، هر وظیفه ناظر به عدالت را به بحث می گذاریم.
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  4. تشكر

    مدير اجرايي (24-02-1391)

  5. #13
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض




    سازماندهی
    سازمان عبارت است از گروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیین شده برای اهداف گروهی با یکدیگر همکاری می کنند. هنگامی که مدیران منابع مادر را با تلاش افراد (دست کم دو نفر یا بیشتر) به منظور رسیدن به هدف ها ترکیب می کنند عمل سازماندهی انجام می شود .
    در ذیل عنوان سازماندهی، مباحثی از قبیل ساختار سازمانی، اهداف ساختاری تقسیم کار، اختیار و مسئولیت و نیز بحث وحدت فرماندهی و بحث قدرت مطرح می شود که در این مقاله، به فراخور، اشاره ای به آنها خواهد شد.
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  6. تشكر

    مدير اجرايي (29-02-1391)

  7. #14
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض





    1ـ سازمان آن حضرت طبق تعریف فوق، اولین عنصرسازمان افراد آن هستند.
    وقتی که قائم آل محمد (ص) ظهور کند خداوند او را با ملائکه مسومین مردفین و منزلین و کروبین در حالی که جبرئیل جلو، میکائیل از طرف راست و اسرافیل در طرف چپ اوست یاری می فرماید رعب آن حضرت به اندازه یک ماه از طرف چپ می رود و ملائکه مقربین، در پیش روی آن حضرت هستند.
    2ـ اصحاب قائم سیصد و سیزده نفر از فرزندان عجم می باشند. بعضی از ایشان را در روز با آشنایی با نام خود و نام پدر و نسب و شمائل در ابر سوار می کنند و به مکه می برند و بعضی در رختخواب خود خوابیده، نابهنگام در مکه دیده می شوند، بدون میعاد و سابقه قرار داد.
    3ـ اولین کسی که با قائم (ع) بیعت می کند جبرئیل است و سپس فرشتگان و نجبای جن و آن گاه نزدیکان و یاران آن حضرت
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  8. تشكر

    مدير اجرايي (29-02-1391)

  9. #15
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض




    .
    4ـ مفضل از امام صادق(ع) پرسید: آقای من، آیا فرشتگان و جنیان هنگام ظهور مهدی برای مردم ظاهر می شوند؟ امام فرمود به خدا سوگند آری و با مردم گفتگو خواهند کرد، آنچنان که با هم سخن می گویند. مفضل گفت: آیا فرشتگان همراه با مهدی(ع) حرکت خواهند کرد؟ امام فرمود: آری، مابین کوفه و نجف فرود می آیند و تعدادشان چهل و شش هزار فرشته و شش هزار جن است.
    5ـ وقتی قائم ما اهل بیت قیام کند، به محله ای از کوفه می رود، به پا می ایستد و با دست مبارکش به جایی اشاره می کند که بکنید آنجا را. حفر می نمایند. دوازده هزار شمشیر و دوازده هزار کلاه خود از آن جا خارج می کنند که به دوازده هزار از عجم و موالی (ایرانیان) می پوشانند
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  10. تشكر

    مدير اجرايي (29-02-1391)

  11. #16
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض




    6ـ شیعیان ما در زمان سلطنت قائم (ع) بزرگان اهل زمین و حکام بر آنها خواهند بود به هر مردی از آنها از جانب خداوند قوت چهل مرد داده می شود.
    حضرت ابوجعفر (ع) فرمود: شیعیان، قبل از ظهور، مرعوب دشمنان ما هستند؛ اما وقتی امر ما واقع و مهدی آل محمد (ع) ظاهر شد، هریک از شیعیان ما از شیر با جرأت تر و از نیزه برنده تر می شوند، دشمنان ما را لگدکوب می کنند و آنها را با دست می کشند
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  12. تشكر

    مدير اجرايي (29-02-1391)

  13. #17
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض




    .
    7ـ گویا قائم را بر فراز تپه ای در کوفه می بینم که زره رسول خدا (ص) را پوشیده است و سوار بر اسبی سیاه است و چنان جنبش ایجاد می کند که ساکنان هر سرزمین او را در میان خود می بینند. پرچم رسول الله را به اهتزاز درمی آورد و هیچ مؤمنی باقی نمی ماند، جز آن که دلش همچون آهن سخت خواهد شد و قدرت چهل مرد را پیدا خواهد کرد. سیزده هزار و سیصد و سیزده فرشته همراه او (برای یاریش) خواهند بود؛ فرشتگانی که با نوح در کشتی بودند و با ابراهیم هنگامی که در آتش انداخته شد و نیز فرشتگانی که هنگام شکافته شدن دریا با موسی بودند و نیز آنها که با عیسی هنگام عروج به آسمان بودند و چهارهزار فرشته ای که روز عاشورا به یاری حسین شتافتند، اما حسین (ع) به آنها اجازه جنگیدن نداد. تمام این فرشتگان در زمین منتظر قیام قائم (عج) هستند
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  14. تشكر

    مدير اجرايي (29-02-1391)

  15. #18
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض




    .
    8ـ چون قائم (عج) ظهور کند و داخل کوفه شود، خداوند از گورستان وادی السلام هفتاد هزار صدیق را زنده می کند که همگی از اصحاب و انصار او می شوند. شیخ مفید(ره) نیز در کتاب ارشاد روایت کرده است که بیست و هفت نفر از قوم موسی و هفت نفر از اصحاب کهف و یوشع بن نون و سلمان و ابودجانه و مقداد و مالک اشتر از انصار آن حضرت خواهند بود و فرمانروای کشورها می شوند.
    9ـ هرگاه قائم (عج) قیام کند، خداوند به فرشتگان فرمان می دهد که بر مؤمنین سلام کنند و با آنان در نشست هایشان هم نشین شوند و هرگاه که یکی از مؤمنان نیاز و درخواستی ]از حضرت[ داشته باشد، قائم (عج) فرشته ای را به سراغ او می فرستد تا او را نزد قائم ببرد. سپس نیازش برآورده می شود و مجددا به محل کار خود برگردانده می شود. برخی مؤمنان در ابرها سیر می کنند و برخی شان با فرشتگان می پرند و برخی نیز با فرشتگان راه می روند؛ بعضی از مؤمنان از فرشتگان سبقت می گیرند و بعضی نیز مورد مراجعه فرشتگان برای تحاکم و قضاوت قرار می گیرند. در آن زمان، مؤمن نزد خداوند از فرشتگان گرامی تر است و قائم (عج) بعضی از مؤمنان را حاکم و قاضی بین صدهزار فرشته قرار می دهد
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  16. تشكر

    مدير اجرايي (29-02-1391)

  17. #19
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض




    .
    10ـ یاران مهدی، مردانی هستند فولاددل که همه وجودشان یقین به خدا است. مردانی سختتر از صخره ها که اگر به کوه ها روی آورند، آنها را از جای برمی کنند، درفش پیروزمند آنها به هر شهر و پایتختی روی می نهد، آنجا را به سقوط وادارد. گویی آنان مردان عقابان تیزچنگند که بر مرکب ها سوار شده اند. این شیرمردان پیروز و عقابان تیزچنگ برای تبرک و فرخندگی، دست خویش به زین اسب امام می کشند و بدین سان، تبرک می جویند. آنان او را در میان می گیرند و جان خویش را در جنگ ها پناه او می سازند و هرچه اشاره کند با جان و دل انجام می دهند .
    این اخبار از سازمان آن حضرت، یاران حضرتش و سازماندهی ویژه ای که در زمان ظهور تحقق می یابد خبر می دهند که نکات ذیل (مخصوصاً در رابطه با عدالت) از آن قابل برداشت است:
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  18. تشكر

    مدير اجرايي (29-02-1391)

  19. #20
    مدیر ارشد انجمن
    mahsa آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    323
    دلنوشته
    2
    نوشته : 4,889      تشکر : 1,942
    6,104 در 2,952 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    mahsa آنلاین نیست.

    پیش فرض




    الف ـ یاران آن حضرت از همه ادیان و اقوام هستند: یهود، نصاری، اصحاب کهف، یوشع بن نون، سلمان، ابودجانه و مقداد و مالک اشتر (طبق حدیث8) و نیز فرشتگان، (مانند جبرئیل، میکائیل، اسرافیل) (حدیث 4 و 9) جنیان (حدیث 4) ایرانیان (حدیث 5) عجم (حدیث 2) که شامل هر نژاد غیر عرب می شود و بسیاری از آنها پرونده و نام و نشان دارند (حدیث 2) و خیلی جاها و ملیت ها و اقوام دیگر که از احادیث دیگر قابل برداشت است. این امر حاکی از یک نوع عدالت در سازماندهی است که آن حضرت نیروهای خویش را صرفاً از یک نژاد و قوم خاص پذیرش و گزینش نمی کند و به شایستگی توجه می کند و شایسته سالاری را اعمال می کند و ((شایسته سالاری)) معیاری مبتنی بر عدالت است که معیارهای خویشاوندگرایی و رابطه گرایی و امثال ذلک را در گزینش کنار می زند
    مدیریت، عدالت ، مهدویت

  20. تشكر

    مدير اجرايي (29-02-1391)

صفحه 2 از 7 نخستنخست 123456 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •