شیعه باشم یا سنی؟ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
شیعه باشم یا سنی؟
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 37
  1. #21
    کاربر عادی

    تاریخ عضویت : خرداد 1391
    نوشته : 5      تشکر : 0
    3 در 3 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    abtiniabtin آنلاین نیست.

    پیش فرض




    دوست گرامي آيه اي را كه از سوره احزاب بدان اشاره كرديد مربوط به زنان پيامبر مي باشد كه شيعه آنرا از وسط آيه برمي دارد و بدلخواه خود تفسير مي كند حال اگر براساس منطق شيعيان كسي بگويد "فويل للمصلين" يعني بخشي ازيك آيه را برگيرد كه به معني پس واي بر نمازگزاران چه جوابي مي توان به آنان داد. ضمناً توجه شما را به مطالب زير جلب مي كنم: دوست گرامي تصميم گيري در خصوص دين يا منهج يا مذهب بايد اساسي و مبتني بر معيارهاي درستي صورت گيرد. پس بهترين مرجع و مبناي تصميم گيري در خصوص درستي يا نادرستي شيعه يا سني، قرآن كتاب مبين، صريح و حجت خدا بر زمين است. حال به وجه تمايز شيعه و سني مي پردازيم شيعه علاوه بر سه اصل توحيد، نبوت و امامت كه به صراحت قرآن بدانها اشاره كرده است دو اصل ديگر امامت و عدل را اضافه نموده است كه متاسفانه قرآن در مورد آنها تصريح نكرده است. به همين خاطر شيعه حتي در دوره اي معتقد بود كه قرآن تحريف شده است و حتي يكي از بزرگان آنان بنام محدث نوري كتابي با نام فصل الخطاب في تحريف كتاب رب الارباب نوشت. اما از آنجا كه در قرآن آمده كه اين كتاب مصون از هرگونه خطا و تحريف است گفتند كه قرآن نيازمند تفسير است و همه معناي قرآن را نمي فهمند حال آنكه كتاب خدا بياني صريح و روشن است زيرا حجت خداست و حجت بايد روشن و بي نياز از غير باشد و كليه تفاسير قرآن جنبه امضايي و تاييدي است نه در مقابل معناي صريح قران است چرا كه اگر نيازمند تفسير غير باشد ديگر حجت نيست. و در ضمن شيعه در جستجوي نقاط تاريك تاريخ (مثلا پيامبر در نامه آخر عمرش چه مي خواست بنويسد، چرا فاطمه در شب بخاك سپرده شد و...) است تا قلمفرسايي كند چون هيچ ادله روشني ندارد پس مي بينيم كه شيعه قادر به آوردن استدلالاتي در دفاع از مباني خويش نمي باشد به اميد آنكه بدون تعصب به قضاوت بنشينيم موفق باشيد
    شیعه باشم یا سنی؟

  2. تشكر

    مدير اجرايي (17-03-1391)

  3. #22
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط abtiniabtin نمایش پست ها
    دوست گرامي آيه اي را كه از سوره احزاب بدان اشاره كرديد مربوط به زنان پيامبر مي باشد كه شيعه آنرا از وسط آيه برمي دارد و بدلخواه خود تفسير مي كند
    در این آیه ادعا شده است که این جمله:


    { إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً } خداوند فقط مى ‏خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملًا شما را پاك سازد.


    مطابق جمله ما قبلش درباره زنان پیامبر است


    جواب:


    1- ضميرهايى كه در جمله{ وَ قَرْنَ في‏ بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ} آمده است عموما به صورت ضمير" جمع مؤنث" است، در حالى كه ضمائر اين قسمت از آيه (إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً) همه به صورت" جمع مذكر" است، و اين نشان مى‏دهد معنى ديگرى در نظر بوده است


    2- اين آيه شامل زنان پيامبر نمى‏ شود زيرا:


    آنها گاهى مرتكب گناه مى‏ شدند. در سوره‏ تحريم مى ‏خوانيم: پيامبر رازى را به بعضى از همسرانش فرمودند و او امانت دارى نكرد و به ديگرى گفت. قرآن اين عمل را گناه ناميده، فرمود: «إِنْ تَتُوبا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُما»اگر شما (همسران پيامبر) از كار خود توبه كنيد (به نفع شماست) «تحریم آیه 4»

    عايشه كه همسر پيامبر بود، جنگ جمل را عليه حضرت على عليه السلام به راه انداخت و سپس پشيمان شد، با آنكه در اين جنگ عدّه بسيارى از مسلمانان كشته شدند


    3-در تفاسیر اهل سنت هم این آیه اشاره به پنج تن دارد

    عَنْ جُمَيْعِ بْنِ عُمَيْرٍ قَالَ انْطَلَقْتُ مَعَ أُمِّي إِلَى عَائِشَةَ فَسَأَلَتْهَا أُمِّي عَنْ عَلِيٍّ. قَالَتْ: مَا ظَنُّكِ بِرَجُلٍ- كَانَتْ فَاطِمَةُ تَحْتَهُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ ابْنَيْهِ، وَ لَقَدْ رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص الْتَفَّ عَلَيْهِمْ بِثَوْبِهِ- وَ قَالَ: اللَّهُمَّ هَؤُلَاءِ أَهْلِي أَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهِّرْهُمْ تَطْهِيراً.


    جميع بن عمير گفت: با مادرم نزد عايشه رفتم، مادرم از او در باره على پرسيد، او گفت: چه گمان مى‏ برى در باره كسى كه فاطمه همسر او و حسن و حسين دو پسر او بودند؟ و من پيامبر خدا را ديدم كه با لباس خود آنان را پوشانيد و گفت: خدايا اينان اهل بيت من هستند پليدى را از آنان ببر و آنان را پاكيزه كن، ‏(كشف الأسرار و عدة الأبرار، ج‏8، ص: 45)

    روایات زیادی است که هم از شیعه و هم از سنی نقل شده و همه این نکته را بیان می کنند که این آیه در شان پنج تن نازل شده
    شیعه باشم یا سنی؟

  4. تشكرها 3


  5. #23
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط abtiniabtin نمایش پست ها
    پس بهترين مرجع و مبناي تصميم گيري در خصوص درستي يا نادرستي شيعه يا سني، قرآن كتاب مبين، صريح و حجت خدا بر زمين است.
    یک بار دیگه لطف کنید پست دوم و سوم را با دقت مطالعه کنید.سوالی بود در خدمتتون هستم
    شیعه باشم یا سنی؟

  6. تشكرها 2


  7. #24
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط abtiniabtin نمایش پست ها
    حال به وجه تمايز شيعه و سني مي پردازيم شيعه علاوه بر سه اصل توحيد، نبوت و امامت كه به صراحت قرآن بدانها اشاره كرده است دو اصل ديگر امامت و عدل را اضافه نموده است كه متاسفانه قرآن در مورد آنها تصريح نكرده است.
    شما چطوری به کمک قرآن ثابت می کنید که توحید و نبوت,اصول دین هستند.(درست است توحید و نبوت جزء اصول دین هستند ولی در کجای قرآن آمده که این دو جزء اصول دین هستند.پس تمام مسائل لازم نیست با جزئیات در قرآن آمده باشد

    علت این که عدل از اصول دین شمرده می شود، هم ريشه تاريخى دارد و هم‏ ريشه سياسى.

    ريشه تاريخى:

    آن به قرون اوليه اسلام بر مى‏ گردد. آن گاه كه گروه كوچكى از مسلمانان- فرقه اشعرى- عادل بودن خدا را لازم نمى ‏دانستند و مى‏ گفتند: هر كارى كه خدا خواست و انجام داد همان درست است، گرچه از نظر عقل از كارهايى باشد كه مسلّماً قبيح و زشت و ستم محسوب شود! مثلًا مى‏ گفتند: اگر خداوند اميرمؤمنان على عليه السلام را به دوزخ و قاتل او- ابن ملجم- را به بهشت ببرد مانعى ندارد. ولى ما اين منطق را نمى ‏پذيريم و طبق منطق عقل و آيات قرآن مى‏ گوييم تمام كارهاى خدا حكيمانه است و هرگز كارى كه ظلم و قبيح باشد از او سر نمى‏ زند.

    البتّه خدا بر هر كارى قدرت دارد، امّا كار خلاف حكمت نمى‏ كند؛ چنانكه ما قدرت داريم چشم خود را كور كنيم ولى چنين نمى‏ كنيم چون اين عمل، حكيمانه نيست. خدايى كه وعده داده است مؤمنان را به بهشت و فاسقان را به دوزخ ببرد اكنون اگر خلاف كند، خلف وعده مى‏ شود واين عمل، قبيح است و هرگز خداوند كار زشت نمى‏ كند. ما كه مى‏گوييم: خدا ظلم نمى‏ كند قدرت او را محدود نكرده ‏ايم بلكه اين حكمت است كه موجب مى‏ شود قدرت در جاى مناسب به كار گرفته شود.

    و امّا ريشه سياسى :

    به دوران بنى‏ اميّه و بنى‏ عبّاس برمى‏ گردد، آنها براى آن كه با اعتراضات و شورش‏هاى مردمى مواجه نشوند، اين گونه تبليغ مى‏ كردند كه همه چيز به خواست خداست و كسى حقّ ندارد در برابر اراده خدا حرفى بزند. اگر ما حاكم شده ‏ايم به خواست خدا بوده و كسى حقّ اعتراض ندارد، زيرا آنچه بر جهان حاكم است جبر است و انسان هيچ اختيارى ندارد و اين جبر مورد رضايت خداست و چون رضاى خدا در آن است پس هركارى كه او انجام دهد عدل است. در واقع اين نظريّه پشتوانه سياسى خوبى براى بنى‏اميّه و استمرار حكومت و رياستشان بود.
    شیعه باشم یا سنی؟

  8. تشكرها 2


  9. #25
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط abtiniabtin نمایش پست ها
    به همين خاطر شيعه حتي در دوره اي معتقد بود كه قرآن تحريف شده است و حتي يكي از بزرگان آنان بنام محدث نوري كتابي با نام فصل الخطاب في تحريف كتاب رب الارباب نوشت.
    ما معتقديم به اجماع علماى مسلمين اعمّ از شيعه و اهل سنّت، چيزى بر قرآن افزوده نشده و اكثريّت قريب به اتّفاق محقّقان طرفين مى‏گويند، چيزى هم از آن كاسته نشده است.
    افراد بسيار معدودى از هر دو گروه، معتقد به كاسته شدن چيزى از قرآن هستند كه سخنان آنها در ميان دانشمندان معروف اسلام طرفدارى ندارد.

    جالب اين كه بعد از انتشار كتاب فصل الخطاب حاجى نورى به قدرى از هر طرف هجوم به او شد كه ناچار شد رساله‏اى در دفاع از خود بنويسد كه منظور من عدم تحريف كتاب الله بوده است و از تعبيرات من برداشت سوء شده است.(الذريعه، جلد 16، صفحه 231.)

    مرحوم حاجى نورى گرچه مرد عالمى بود ولى به گفته علّامه بلاغى بر روايات ضعيف تكيه مى‏كرد و خودش نيز بعد از انتشار كتاب مزبور نادم و پشيمان شد، و همه بزرگان حوزه علميه نجف اشرف اين كار را از اشتباهات روشن او خواندند(آلاء الرحمان، جلد 2، صفحه 311.)

    ضمن این که در کتب اهل سنت هم روایاتی آمده است که قرآن تحریف شده است

    در تفسير «قرطبى» و «درّالمنثور» كه هر دو از تفاسير معروف اهل سنّت است، از عايشه (همسر پيامبر (صلى الله عليه وآله)) نقل شده كه مى‏گويد: «انّها- اى سورة الأحزاب- كانت مأتى آية فلم يبق منها إلّا ثلاث و سبعين!» «1»، «سوره احزاب 200 آيه بود كه از آن جز 73 آيه باقى نمانده است!».( تفسير قرطبى، جلد 14، صفحه 113 و تفسير الدرّ المنثور، جلد 5، صفحه 180.)

    پس به خاطر خصومت فرقه‏ اى تيشه بر ريشه اسلام نزنيد.بياييد به اسلام و قرآن رحم كنيد و اين همه سخن از تحريف به ميان نياوريد و بهانه به دست دشمن ندهيد.
    شیعه باشم یا سنی؟

  10. تشكرها 2


  11. #26
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط abtiniabtin نمایش پست ها
    و در ضمن شيعه در جستجوي نقاط تاريك تاريخ (مثلا پيامبر در نامه آخر عمرش چه مي خواست بنويسد، چرا فاطمه در شب بخاك سپرده شد و...) است تا قلمفرسايي كند چون هيچ ادله روشني ندارد پس مي بينيم كه شيعه قادر به آوردن استدلالاتي در دفاع از مباني خويش نمي باشد به اميد آنكه بدون تعصب به قضاوت بنشينيم موفق باشيد

    دوست عزیز از شما تقاضا دارم به کتاب های زیر مراجعه کنید تا حقایق روشن شود

    اهل سنت نيز در كتابهاى كلامى، تاريخى و حديثى مسأله آتش زدن به در خانه را آورده‏اند. براى نمونه، به چند روايت اشاره مى‏كنيم:


    بلاذرى مى‏گويد: ابوبكر كسى را دنبال على فرستاد تا بيايد و بيعت كند ولى حضرت على نيامد. پس از آن عمر بن خطاب در حالى كه آتش به همراه داشت، به سوى خانه على رفت. فاطمه عمر را در در خانه ملاقات كرد و گفت: اى پسر خطاب آيا مى‏خواهى خانه ما راآتش بزنى؟ عمر بن خطاب گفت: بله، (انساب الاشراف، ج 2، ص 12، تحقيق محمود الفردوس العظم، دار اليقظة العربية).

    ابن عبد ربّه مى‏گويد: آنان كه از بيعت سرباز زدند عبارتند از: على، عباس، زبير و سعد بن عباده. على، عباس و زبير در خانه فاطمه نشستند. ابوبكر عمر را فرستاد تا آنها از خانه فاطمه بيرون بيايند. ابوبكر به عمر گفت: اگر سرباز زدند با آنان بجنگ. عمر به همراه آتش بهخانه فاطمه آمد تا خانه را بر سر آنان آتش بزند. فاطمه او را ديد و گفت: اى پسر خطاب آيا آمده‏اى خانه ما را آتش بزنى؟
    عمر گفت: بله، مگر اين كه بيعت كنيد، (العقد الفريد، ج 5، ص 12، چاپ مصر، چاپ دوّم، تحقيق محمدسعيد العربان، 1953 و 1372 )ابع

    در دیگر منابع اهل سنت هم این جریان نقل شده از جمله:

    الملل والنحل الشهرستانى ج 1، ص 57

    مناقب آل ابيطالب ابن شهر آشوب ج 3، ص 358 (به نقل از «المعارف» ابن قتيبه)

    ---------------------

    به حدیث زیر توجه کنید که حتی در منابع اهل سنت هم آمده است

    فاطمه پاره تن من است ، هر کس او را به خشم آورد مرا به خشم آورده است( صحیح بخاری 4/240)

    در روایت دیگری امده : فاطمه پاره تن من است ، هر ان چه او را آشفته کند و یا ناراحت نماید ، مرا اشفته و ناراحت می نماید(صحیح بخاری6/158 - مسند احمد 4/328 - صحیح مسلم7/141)

    با توجه به این دوحدیث:

    آیا آتش زدن خانه حضرت زهرا که در منابع اهل سنت هم آمده است این اذیت حضرت زهرا حساب نمی شود(الملل والنحل الشهرستانى ج 1، ص 57 و العقد الفريد، ج 5، ص 12، چاپ مصر، چاپ دوّم، تحقيق محمدسعيد العربان، 1953 و 1372 و.....

    قرآن می فرماید:

    انَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُّهِینا (-احزاب/57)

    کسانی که خدا و رسولش را اذیت کنند ، لعنت خدا بر ایشان باد در دنیا و آخرت ، و عذاب دردناکی برایشان اماده شده است .
    این آیه به صراحت افرادی را که موجب اذیت پیامبر(ص)شوند لعن می کند(طبق دو حدیثی که گفتم اذیت حضرت زهرا=اذیت پیامبر(ص)و اذیت پیامبر(ص)طبق آیه قرآن=لعن و عذابی دردناک
    شیعه باشم یا سنی؟

  12. تشكرها 2


  13. #27
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ا آنچه لازم می دانیم در اینجا خدمت شما شرح می دهیم و قضاوت را به عهده خودتان می گذاریم.
    مطلب این است که ما یک خدا داریم، یک اسلام داریم و برای این اسلام یک پیامبر داریم که آن حضرت محمد(ص) باشد. پس هم شیعه قائل به یک خدا و یک دین اسلام و یک پیامبر آخرالزمان است و هم اهل تسنن قائل به این مطلب هستند. یعنی اینگونه نیست که اسلام جدای از مذهب شیعه یا مذهب تسنن باشد. شیعه و سنی در اصل آنچه که در بالا ذکر کردیم اختلافی ندارند تنها اختلاف این دو گروه مربوط می شود به بعد از رحلت پیامبر اعظم (ص) که در مساله جانشینی پیامبر(ص) به وجود آمد و منشأ آن اختلاف هم این است که اهل تسنن می گویند تعیین خلیفه و جانشین پیامبر(ص) باید به عهده ی مردم باشد یعنی خود مردم باید جمع شوند و هر که را صلاح دیدند انتخاب کنند دلیل این گروه هم این است که چون دلیلی نداریم که جانشین پیامبر باید از طرف خداوند انتخاب شود پس باید مردم آن را انتخاب کنند. اما شیعه معتقد است جانشین پیامبر باید از طرف خداوند انتخاب شود که با ابلاغ پیامبر به مردم معرفی می شود و دلیل ادعایشان هم از قرآن و سنت پیامبر است. شیعه ادعا می کند که هم از قرآن دلیل داریم و هم از سنت پیامبر، که ما در ذیل به برخی از دلائل شیعه بر این مدعا اشاره می کنیم:
    1. ائمه اهل البیت (ع) به شهادت صحاح اهل سنت، مورد سفارش اکید پیامبر اکرم(ص) بوده­اند و حدیث ثقلین از احادیث متواتر بین شیعه و سنی است[1] که پیامبر (ص) فرمود:(انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی) من بین شما دو امانت گرانبها می­گذارم که قرآن و اهل بیتم می­باشند و بعد فرمودند:)اگر به این دو تمسک کنید هرگز گمراه نمی شوید) و هم خود بزرگان اهل سنت در کتب خویش نقل کرده­اند که پیامبر (ص) فرمود: مثل اهل بیت من مثل کشتی نوح است که هر کس سوار شود نجات می یابد و الا غرق شده و هلاک می گردد.[2]
    حدیث شریف ثقلین بیانگر این است که حضرت علی علیه السلام معادل قرآن است یعنی قرآن ناطق است و همین یک دلیل برای حقانیت امام علیه السلام کافیست. این حدیث هم مورد تایید شیعه است و هم مورد تایید اهل سنت و مطلب دیگر این است که در قرآن کریم آیات فراوانی وجود دارد که مصداق اول آن امیرالمومنین علی علیه السلام می باشند و مرحوم علامه طباطبائی آن را جری و تطبیق نام نهاده اند و این قاعده ای است که برای جاری کردن و تطبیق دادن آیه ای در شأن کسی به کار می رود یعنی اگر چند نفر مصداق آیه ای باشند یک شخص مصداق اول قرار می گیرد مانند روایاتی که در این زمینه وجود دارد:
    خوارزمی از ابن عباس باز می‏گوید که گفت: رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم فرمود: هیچ آیه ای در قرآن نیست که با «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا» شروع شده باشد مگر این که علی علیه السّلام در صدر آن گروه قرار گرفته و امیر آنهاست. ابن مردویه با اسناد به ابن عباس نقل کرده است که گفت: در قرآن آیه‏ای نیست، جز این که علی علیه السّلام در رأس مخاطبین آنها قرار گرفته و رهبر آنهاست[3]. آیاتی نیز وجود دارد که فقط امام علی علیه السلام مصداق آن هستند همانگونه که خداوند در قرآن کریمفرموده اند و ما در اینجا به بخشی از آیه اشاره می نماییم: ... الذین آمنوا الذین یقیمون الصلوة و یؤتون الزکاة و هم راکعون...[4]، این آیه به تصریح بسیاری از روایات درباره امام علی علیه السلام نازل شده است ،هنگامی که انگشتر خود را در نماز به فقیر صدقه دادند[5]. در حدیث دیگر آمده است:
    سرور آدمیان پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم به علی علیه السّلام می فرماید: کسی ترا دوست ندارد به جز مؤمن، و کسی با تو دشمن نشود جز منافق. جبرئیل از طرف خداوند جلیل وحی آورد که: خدایت سلام رساند و فرماید: برادرت علی را مژده بده که من دوست وی را عذاب ننمایم (در صورتی که با ایمان صحیح از دنیا برود؛ و راهی برای آمرزش باقی بگذارد) و بر دشمنانش ترحم نکنم. علی جان من است، اطاعتش اطاعت من است، و نافرمانیش نافرمانی من. جنگ با علی جنگ با خداست، و صلح با او صلح با خدا. دوست علی دوست خداست، و دشمنش دشمن خدا. علی حجت و جانشین خداست. دوستی علی ایمان است، و دشمنی او کفر. حزب علی حزب خداست، و حزب دشمنانش حزب شیطان. علی با حق است و حق با علی، از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر نزد من آیند. علی قسمت کننده‏ی بهشت و جهنم است. هر که از علی جدا شود از من جدا گشته، و هر که از من جدا شود از خدا بریده است.[6]
    از دلائل دیگر بر حقانیت ایشان آیات مباهله می باشد که خدای متعال در سوره آل عمران می‏فرماید إِنَّ مَثَلَ عِیسی‏ عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکَ فَلا تَکُنْ مِنَ الْمُمْتَرِینَ فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبِینَ[7]، همانا حکایت آفرینش عیسی مانند پیش ‏آمد آفرینش آدم است که او را خدا از خاک آفریده و فرمود موجود باش او هم موجود می‏شود حق با کردگارتست مبادا شک آوری پس اگر کسی در باره آفرینش عیسی با تو گفتگو کند بعد از آنکه حقانیت برای تو بمرحله ثبوت رسیده بگو بیائید فرزندان خود و شما و زنهای خود و نفسهای خود را بخوانیم و بمباهله بپردازیم و نفرین خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.
    رسول خدا این آیات را بر مسیحیان تلاوت کرد و آنها را به مباهله دعوت نمود و فرمود خدای متعال خبر داده پس از انجام مراسم مباهله هر یک از طرفین که باطل باشند معذب شوند و بدین وسیله حق از باطل‏ آشکار گردد. اسقف با عبد المسیح و عاقب در خصوص مباهله مشورت کرد و بالاخره تا فردا مهلت طلبیدند نام- بردگان هنگامی که به محل خود برگشتند گفتند فردا که خواستیم با محمد مباهله کنیم متوجه باشید هر گاه او با زن و فرزندش برای مباهله آمد مباهله نکنید و اگر با یاران و اصحابش حضور یافت به مباهله بپردازید و بدانید که برحق نیست فردا پیغمبر (ص) دست علی (ع) را گرفته و پیشاپیش او حسنین و در عقب سر او فاطمه زهرا (ع) حرکت می‏کرد با این حال به مباهله آمد و نصاری هم با ابو حارثه که مقدم دیگران بود برای مباهله حضور یافتند اسقف که محمد را با خاندان وی دید پرسید این عده که با او هستند کیانند و با وی چه نسبتی دارند گفتند آن مرد پسر عمش علی بن ابی طالب داماد و پدر دو فرزندش می‏باشد و از همه محبوبتر در نزد اوست و این دو طفل دو فرزند دخترش و پدرشان علی است و آن دو نیز محبوبترین افراد نزد ویند و این زن دخترش فاطمه ع که از همه عزیزتر و نزدیکتر بوی‏اند.[8]
    و از همین قبیل است آیات تطهیر و ایتاء الزکات، و... که همگی در شأن حضرت علی علیه السلام می باشد. آنچه ما آوردیم تنها ذره ای از دلائل شیعه در حقانیت علی علیه السلام بود حال از شما می پرسیم آیا چنین کسی که اینقدر در قرآن و روایات از فضائلش بحث شده لایق جانشینی پیامبر (ص) است یا دیگران، در هر حال قضاوت با شماست، می توانید با مطالعه در این زمینه حق را از باطل تشخیص دهید. در پایان لینکهایی را خدمت شما ارائه می نمائیم که امید است مورد استفاده قرار گیرد انشاالله.
    امام علی علیه السلام و رد و پذیرش حکومت
    علی علیه السلام در منظر قرآن و روایات تفسیری
    شیعه باشم یا سنی؟

  14. تشكرها 2


  15. #28
    کاربر عادی

    تاریخ عضویت : خرداد 1391
    نوشته : 5      تشکر : 0
    3 در 3 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    abtiniabtin آنلاین نیست.

    پیش فرض




    با سلام مجدد
    دوست گرامي من نرم افزار تبديل كننده تقويم را براي شما مي فرستم تا ببينيد كه كتب بزرگان شيعه كه مي گويند غدير در گرماي تابستان اتفاق افتاده دروغ است بلكه آن در اواخر اسفند اتفاق افتاده است شما ابتدا آيكني كه به شكل زنگوله است را باز كنيد تاريخ 18/12/10 يعني 18 ذي الحجه سال 10 هجري قمري به همين طريق در كادر بالايي وارد كنيد و سپس در پايين بر روي آيكن قمري به شمسي كليك نماييد مي بينيد كه تاريخ 27/12/10 يعني 27 اسفند سال دهم شمسي را نشان مي دهد راستي چرا اين همه دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مي توانيد براي امتحان درستي اين نرم افزار سال تولد خود را يا براساس تقويم پيش روي خود يك تاريخ برداريد و صحت آن را امتحان نماييد.
    شیعه باشم یا سنی؟

  16. #29
    عضو آشنا
    فدایی ائمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : تیر 1391
    نوشته : 11      تشکر : 1
    18 در 8 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    فدایی ائمه آنلاین نیست.

    پیش فرض




    تو کجایی ؟ها! خط استوا می دونی چیه ؟؟؟؟ عربستان را با کشورهای دیگر مقایسه می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! لابد عربستان را با کشور لندن مقایسه می کنی؟؟ اره ؟ تو اسفند حتی اول اسفند بری اونجا می پزی بی چاره ... در ضمن اون لجام دهنتم نگه دار هر حرفی ازش نیاد بیرون ....
    شیعه باشم یا سنی؟

  17. #30
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط abtiniabtin نمایش پست ها
    با سلام مجدد
    دوست گرامي من نرم افزار تبديل كننده تقويم را براي شما مي فرستم تا ببينيد كه كتب بزرگان شيعه كه مي گويند غدير در گرماي تابستان اتفاق افتاده دروغ است بلكه آن در اواخر اسفند اتفاق افتاده است شما ابتدا آيكني كه به شكل زنگوله است را باز كنيد تاريخ 18/12/10 يعني 18 ذي الحجه سال 10 هجري قمري به همين طريق در كادر بالايي وارد كنيد و سپس در پايين بر روي آيكن قمري به شمسي كليك نماييد مي بينيد كه تاريخ 27/12/10 يعني 27 اسفند سال دهم شمسي را نشان مي دهد راستي چرا اين همه دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مي توانيد براي امتحان درستي اين نرم افزار سال تولد خود را يا براساس تقويم پيش روي خود يك تاريخ برداريد و صحت آن را امتحان نماييد.


    گرمی هوا نه تنها در سخنان اهل شیعه است بلکه در سخنان علمای اهل تسن هم است

    1) احمد بن حنبل درکتاب مسند خود روایت می کند:

    «حَدَّثَنَا عَفَّانُ حَدَّثَنَا أَبُو عَوَانَةَ عَنِ الْمُغِيرَةِ عَنْ أَبِي عُبَيْدٍ عَنْ مَيْمُونٍ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ زَيْدُ بْنُ أَرْقَمَ وَأَنَا أَسْمَعُ نَزَلْنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِوَادٍ يُقَالُ لَهُ وَادِي خُمٍّ، فَأَمَرَ بِالصَّلَاةِ فَصَلَّاهَا بِهَجِيرٍ قَالَ فَخَطَبَنَا وَظُلِّلَ لِرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِثَوْبٍ عَلَى شَجَرَةِ سَمُرَةٍ مِنْ الشَّمْسِ فَقَالَ أَلَسْتُمْ تَعْلَمُونَ أَوَلَسْتُمْ تَشْهَدُونَ أَنِّي أَوْلَى بِكُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ نَفْسِهِ قَالُوا بَلَى قَالَ فَمَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَإِنَّ عَلِيًّا مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَوَالِ مَنْ وَالَاهُ.»[ مسند الإمام أحمد بن حنبل ،ح19325، مؤسسة الرسالة.]

    زید بن ارغم می گوید: همراه رسول خدا «صلی الله علیه وآله» در وادی ای به نام غدیر فرود آمدیم. پیامبر امر به نماز نمود و در گرمای زیاد نماز را خواندند و بعد از آن خطبه ای ایراد فرمودند درحالی که برای حضرت با پارچه ای بر روی درخت سمرة سایه بانی زده شده بود به خاطر گرمای خورشید...

    توضیح این مطلب لازم است که: «هجیر » به معنای گرمای نیمروز، و سختی گرما آمده است. و در جملۀ «من الشمس» من تعلیلیه است؛ یعنی بخاطر گرمای خورشید برای رسول خدا«صلی الله علیه وآله» سایه بانی درست کردند.

    ----------------

    ابن مغازلی شافعی«483ه»در کتاب مناقب علی بن ابی طالب«علیه السلام»روایت نموده:

    عن زيد بن أرقم " أقبل نبي الله من مكةفي حجة الوداع حتى نزل ( صلی الله علیه وآله ) بغدير الجحفة بين مكة والمدينةفأمر بالدوحات فقمّ ما تحتهن من شوك ثم نادى: الصلاة جامعة! فخرجنا إلى رسول الله ( صلی الله علیه وآله ) في يوم شديد الحر، وإن منا لمن يضع رداءه على رأسه وبعضه على قدميه من شدة الرمضاء ...[ مناقب ابن مغازلی شافعی،ح23.]

    پیامبر اکرم«صلی الله علیه وآله»هنگام برگشت از حجة الوداع؛ به منطقه ای رسیدند به نام غدیر جعفه، پس اشاره وامر نمودند به درختانی، پس زیر آن در ختان از خارو خاشاک جاروب گردید، سپس ندا دادند به نماز جامعه وماخارج شدیم به همراه رسول خدا«صلی الله علیه وآله» در روز بسیار گرمی،که به خاطر شدت حرارت برخی ردای خود را به سر افکنده بودند، وبرخی ردای خود را زیر پایشان قرار داده بودند.
    و احادیث دیگری از اهل سنت که به جهت اختصار گویی از ذکر آن خوداری می کنم

    --------------------------------
    این مطلب را نباید فراموش کرد که :قسمت جنوب عربستان (مکه و جحفه و غدیر خم) چیزی بعنوان زمستان و حتی پائیز ندارد، بعضی شبهایش (15 آذر تا 15 بهمن) سرد است، اما روزها در طول سال آفتاب سوزان است
    -----------------------------------------.
    پيامبر اكرم (ص ):

    عليكم بعلى بن ابى طالب فانه مولاكم فاحبوه , و كبيركم فاتبعوه , و عالمكم فاكرموه , و قائدكم الى الجنة فعززه , فاذا دعاكم فاجيبوه , و اذا امركم فاطيعوه ,احبوه بحبى , و اكرموه بكرامتى , ما قلت لكم فى على الا ما امرنى به ربى جلت عظمته , ((1)) .

    هـمراه على باشيد زيرا او مولا و سرپرست شماست , پس دوستش داشته باشيد بزرگ شماست , از او پـيـروى كنيد, دانشمند شماست , گرامى اش داريد درراه بهشت پيشواى شماست , عزيزش داريد هـنـگامى كه شما را مى خواند پاسخش دهيد, و چون فرمانتان دهد, فرمانش بريد به محبتى كه به مـن داريد, دوستش بداريد و به كرامت من گرامى اش داريد من درباره على چيزى به شما نگفتم , مگرآنچه پروردگارم فرمان داده است .( فرائدالسمطين , ج 1, ص 78, باب 14, حديث 45.)
    شیعه باشم یا سنی؟

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. حجابتان مقطعی و شرایطی است یا دائمی و همیشگی؟
    توسط یاس بهشتی در انجمن حجاب و پوشش اسلامي
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 16-01-1394, 16:17
  2. ●●••▪▪·آیا در باتلاق فرو رفته‌ای؟!·▪▪••●●
    توسط خادمه صدیقه طاهره(س) در انجمن مقالات قرآني
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 30-05-1389, 08:07
  3. می‌خواهی امام زمانت را دریابی؟
    توسط نرگس منتظر در انجمن امام زمان (عج)
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 28-05-1389, 16:05
  4. می توانی قرآن را از اول به آخر بخوانی؟
    توسط نرگس منتظر در انجمن قصص قرآن
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 21-05-1389, 16:56
  5. کتک بخوری تربیت میشی؟
    توسط خادمه صدیقه طاهره(س) در انجمن كودك و نوجوان
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 01-05-1389, 20:33

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •