"شاخص" تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
"شاخص" تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6
  1. #1
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,555      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض "شاخص" تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري




    "شاخص"

    تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري

    الف _ خط امام (ره)

    بيانات سال 71

    شاخصه هاي خط امام:


    خط امام، يعني ...

    خط امام، يعنى آن مسلك و سلوك حكومتى امام امت. يعنى چيزى كه تفسيركننده ى نظام جمهورى اسلامى است .
    جمهورى اسلامى، مى تواند با جهتگيريهاى مختلفى تحقق يابد. آنچه كه اين جهتگيريها را به صواب نزديك مى كند
    و مورد قبول و اعتقاد امام رضوان اللَّه تعالى عليه بوده است، اينهاست.


    شاخص اول خط امام، ايستادگى در برابر تحميل و نفوذ قدرتهاى خارجى

    اول، ايستادگى در برابر تحميل و نفوذ قدرتهاى خارجى و نداشتن سر سازش با اين قدرتها . اين ، اولين مشخصه ى حركت امام بزرگوار ماست.

    شاخص دوم خط امام، اهتمام به تعبد و ايستادگى در برابر شيطان نفس

    دوم، اهتمام به تعبد و عمل فردى و ايستادگى در برابر سلطه ى شيطان نفس و وسوسه هاى نفسانى . اين دو مطلب بزرگ و اين دو ميدان مبارزه را، امام از هم جدا نمى كردند و در صحنه ى اجتماع و سياست ، در مقابل شيطان بزرگ و شيطانهاى قدرت مى ايستادند. در صحنه ى روان آدمى و درون وجود انسان، امام با نفس مبارزه مى كردند واصرار بر تعبد و عمل اسلامى و فردى و شخصى داشتند.

    شاخص سوم خط امام، اهميت دادن به توانايى ملتها

    دانستن آنها بود. امام با ملتها سخن مى گفتند و معتقد بودند كه تحولات « اصل » سوم، اهميت دادن به توانايى ملتها وبزرگ عالم، اگر به دست ملتها انجام گيرد، غير قابل شكست است و ملتها مى توانند در دنيا تحول ايجاد كنند ومحيطهاى خودشان را عوض نمايند.


    شاخص چهارم خط امام، اصرار بر وحدت مسلمين

    چهارم، اصرار بر وحدت مسلمين و مبارزه با تفرقه افكنى استكبار.



    "شاخص" تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  2. تشكرها 2

    مدير اجرايي (11-03-1391), نرگس منتظر (10-03-1391)

  3.  

  4. #2
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,555      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض






    شاخص پنجم خط امام، اصرار بر ايجاد روابط سالم با دولتها

    پنجم، اصرار بر ايجاد روابط سالم دوستانه با دولتها؛ مگر استثناهايى كه هركدام استدلالى قوى پشت سرش بود. امام
    به ما ياد دادند كه جمهورى اسلامى، در سطح عالم مى تواند و بايد از روابط سالمى با دولتها برخوردار شود . البته
    رابطه ى با امريكا مردود است؛ به سبب اين كه آمريكا يك دولت استكبارى و متجاوز و ظالم است و با اسلام و
    جمهورى اسلامى در حال معارضه و محاربه است. ارتباط با رژيم صهيونيستى و نيز ارتباط با رژيم نژادپرست
    آفريقاى جنوبى مردود است؛ اما رابطه با بقيه ى دولتها، بسته به مصالح نظام جمهورى اسلامى است و اصل بر ايجاد
    ارتباط است.

    شاخص ششم خط امام، اصرار بر شكستن حصار تحجر و التقاط

    ششم، اصرار بر شكستن حصار تحجر و التقاط در فهم و عمل اسلامى و التزام به اسلام ناب. هم تحجر ، از ديدگاه
    امام - در بيان و عمل - مردود بود، هم التقاط(ضد دين).

    شاخص هفتم خط امام، نجات محرومين و تأمين عدالت اجتماعى

    بودند . در « اصل » ، هفتم، نقش محورى دادن به نجات محرومين و تأمين عدالت اجتماعى. هميشه مردم در چشم امام
    منطق و در خط حكومتى امام امت، محرومان و مستضعفان محور تصميم گيريها محسوب مى شدند و همه ى
    فعاليتهاى اقتصادى و امثال آن، بر محور نجات محرومين از محروميتها بود.

    شاخص هشتم خط امام، مبارزه با رژيم اشغالگر قدس

    هشتم، توجه ويژه به مبارزه با رژيم اشغالگر قدس و رژيم غاصب صهيونيستى بود. مبارزه با اسرائيل، جايگاه خاصى
    در منطق امام - در راه و رسم حكومتى - داشت. از امورى كه در نظر امام امت به هيچ وجه براى ملتهاى مسلمان
    قابل اغماض نبود، مبارزه ى با صهيونيستها بود؛ چون امام بزرگوار، نقش ويرانگر و مخرب اين رژيم تحميلى را از
    سالها پيش از پيروزى انقلاب، به درستى تشخيص داده بودند.

    شاخص نهم خط امام، حفظ وحدت ملى

    نهم، حفظ وحدت ملى و ايجاد يكپارچگى در ميان ملت ايران و اصرار بر مقابله و مبارزه با هر شعار تفرقه
    افكنانه






    "شاخص" تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  5. تشكرها 2

    مدير اجرايي (11-03-1391), نرگس منتظر (10-03-1391)

  6. #3
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,555      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض





    شاخص دهم خط امام، حفظ مردمى بودن حكومت و ايجاد رابطه با مردم

    دهم، حفظ مردمى بودن حكومت و ايجاد رابطه با مردم و حفظ ارتباط با آنها. لذا امام، هم به مسؤولين سفارش
    و « از مردم جدا نشويد؛ با مردم باشيد؛ زى(نحوه زندگي ) مردم را داشته باشيد؛ به فكر مردم باشيد » : مى كردند كه
    خلاصه، رابطه را از طرف مسؤولين تأمين مى كردند، هم متقابلاً به مردم سفارش مسؤولين و دولتها را مى كردند .
    يعنى امام با كسانى كه ارگانهاى نظام و دولت را تضعيف مى نمودند، به نحوى از انحا مقابله مى كردند.

    شاخص يازدهم خط امام، اصرار بر سازندگى كشور

    يازدهم، اصرار بر سازندگى كشور و تحويل يك نمونه ى عملى از كشور و جامعه ى اسلامى به جهان، كه در ماههاى
    آخر عمر با بركت امام، جايگاه مهمى داشت. بر اين اصرار داشتند كه كشور بايد از لحاظ اقتصادى ، از لحاظ
    كارهاى زير بنايى و از لحاظ موارد در آمد، بازسازى شود و براى مردم، نمونه اى عينى و عملى از سازندگى اسلامى
    ارائه گردد.


    1371/03/ بيانات در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) 14

    راه نجات؛ راه امام

    ملت، راه نجات خود را ادامه ى راه امام مى داند. ملت ايران، خطر را به درستى شناخته است. براى ملت و انقلاب
    ما، بزرگترين خطر، خطر نفوذ استكبار و قدرتهاى جهانى و به طور خاص، خطر نفوذ ابرقدرت مهار گسيخته ى
    امريكاست. ملت ما خوب مى فهمد و خوب مى داند كه استكبار، كمين گرفته بود تا امام از ميان مردم برود و بتواند
    به گمان خود، اين قلعه ى عظيم را كه ديگر ديده بان و نگهبان بزرگى مثل امام ندارد، هدف قرار دهد. داغ اين آرزو
    را، ملت ما به دل استكبار جهانى و امريكا گذاشت و بعد از اين هم، ان شاءاللَّه هميشه خواهد گذاشت.


    1371/03/ بيانات در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) 14

    راه ملت ايران در آينده چيست؟

    راه ملت ايران در آينده، همان راه امام و انقلاب و ايستادگى و مقاومت در مقابل تحميل ابرقدرتها و دفاع از مستضعفين و مظلومين و دفاع از اسلام و قرآن و برافراشتن پرچم اسلام و قرآن در سطح عالم است.


    1371/03/ بيانات در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) 14



    "شاخص" تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  7. تشكرها 2

    مدير اجرايي (11-03-1391), نرگس منتظر (10-03-1391)

  8. #4
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,555      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    بيانات سال 83

    شاخص های مکتب امام(ره)

    شاخص اول مكتب سياسى امام؛ جدا نبودن معنويت از سياست


    در مكتب سياسى امام، معنويت از سياست جدا نيست؛ در مبارزات سياسى، كانون اصلى در رفتار امام، معنويت او
    بود. همه ى رفتارها و همه ى مواضع امام حول محور خدا و معنويت دور مى زد. امام به اراده ى تشريعى پروردگار
    اعتقاد و به اراد ه ى تكوينىِ او اعتماد داشت و مى دانست كسى كه در راه تحقق شريعت الهى حركت مى كند، قوانين و
    ... .« و للّه جنود السموات و الأرض و كان الله عزيزاً حكيما » : سنتهاى آفرينش كمك كار اوست . او معتقد بود كه
    به ،« ما براى تكليف عمل مى كنيم، نه براى پيروزى » اينكه از قول امام معروف است و همه مى دانيم كه گفته بودند
    معناى بى رغبتى ايشان به پيروزى نبود . بدون ترديد پيروزى در همه ى هدفهاى بزرگ، آرزوى امام بود . پيروزى جزو
    نعمتهاى خداست و امام به پيروزى علاقه مند بود- نه اينكه علاقه مند نبود يا بى رغبت بود- اما آنچه او را به سوى
    آن هدفها پيش مى برد، تكليف و عمل به وظيفه ى الهى بود؛ براى خدا حركت كردن بود . چون انگيز ه ى او اين بود،
    لذا نمى ترسيد؛ شك نمى كرد؛ مأيوس نمى شد؛ مغرور نمى شد؛ متزلزل و خسته هم نمى شد. اي نها خاصيت عمل به
    تكليف و عمل براى خداست . كسى كه براى تكليف عمل مى كند، دچار ترديد و تزلزل نمى شود؛ ترسيده و خسته
    نم ىشود؛ از راه برنمى گردد و مصلحت انديشیهاى شخصى، تعيين كنند ه ى راه و جهت گيرى او نمى شود . كسى كه
    سياست را با عرفان جمع مى كند و معنويت را با حركت سياسى، يكجا در برنامه زندگى خود قرار مى دهد، براى او
    ترس از مرگ معنا ندارد؛ ترس از شكست هم معنا ندارد . اين درست نقطه ى مقابل سياست كهنه شده و از مد
    افتاد هى غربى است كه به دروغ آن را سياست مدرن مى گويند؛ يعنى تفكيك دين از سياست، و تفكيك دولت از
    معنويت. تمدن غربى بر پايه ى ستيز با معنويت و طرد معنويت بنا شد؛ اين خطاى بزرگ كسانى بود كه تمدن و
    حركت علمى و صنعتى را در اروپا شروع كردند . به علم اهميت دادند - اي ن خوب بود - اما با معنويت به جنگ
    برخاستند؛ اين بد و انحراف بود . لذا اين تمدن مادى و دور از معنويت هرچه پيشرفت كند، انحرافش بيشتر مى شود؛
    هم خود آ ن ها و هم همه ى بشريت را با ميو ه هاى زهرآگين خود تلخ كام مى كند؛ همچنان كه تا امروز كرده است .
    پديد هى استعمار - كه دهها كشور و ميليونها انسان را سالهاى متمادى غرق در سخت ترين و شديدترين محنتها كرد -
    يكى از چيزهايى است كه در نتيجه ى تفكيك علم از معنويت، سياست از معنويت و دولت از اخلاق در اروپا اتفاق
    افتاد. دو جنگ جهانى اول و دوم هم از همان ميوه هاى تلخ بود. كمونيزم و حكومتهاى اختناق ماركسيستى هم جزو
    نتيج هها و ميو ه هاى تلخ جدايى حركت علمى و صنعتى از معنويت بود . ويران شدن كانون خانواده، سيلاب فساد
    جنسى و طغيان سرمايه دارىِ افراطى، همه نتايج همان تفكيك است . امروز هم اوج اين دورى از معنويت را در
    زندان ابوغُريب و ديگر زندان هاى عراق می بينيد. كسانى كه اين زندانها را اداره مى كنند، مدعى هستند كه در تمدن
    بشرى پيشرفته تري اند! نتيجه ى چنين پيشرفتى را مردم دنيا از راه عكس و فيلم در زندانهاى عراق ديدند و يا از آن
    مطلع شدند.




    "شاخص" تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  9. تشكر

    مدير اجرايي (11-03-1391)

  10. #5
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,555      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    فجايعى كه براى ملت عراق - و قبل از آن براى ملت افغانستان - پيش آمده است، منحصر به اين چيزها
    نيست. در دو سه سال قبل كاروان عروسى در افغانستان بمباران شد و ماه قبل در عراق مجلس عروسى به وسيله ى
    هواپيماهاى انگليسى به عزا تبديل گرديد . تحقير جوانهاى عراقى، شكنجه ى مردان عراقى، تعرض به زنان و نواميس
    عراقى، وارد شدن به حريم امن خانواد ه هاى عراقى، دولت فرمايشى به وجود آوردن براى ملت عراق، همه
    سرريزهاى همان حركتى است كه وقتى شروع شد، اين نتايج به طور قهرى به دنبال آن هست . معنويت از دستگاه
    سياست حذف شده است . در گذشته هم حكام و مستبدين و ديكتاتورهاى دنيا در شرق و غرب عالم از اين كارها
    م ىكردند؛ اما وقتى نامها و شعارهاى زيبايى مثل حقوق بشر، حقوق انسان و رأى انسان براى اروپايى ها شناخته شد،
    و وقتى پا در جاده ى علم گذاشتند، دورى از معنويت نگذاشت اين شعارها آ ن طور كه توقع بود و معنا مى شد، براى
    بشريت خير به بار آورد؛ همانها براى بشريت مايه ى شر و فساد شد . حرف نوى مكتب سياسى امام بزرگوار ما براى
    دنيا اين است كه در همه ى اركان برنامه ريز ىهاى يك قدرت سياسى، سياست با معنويت، و قدرت با اخلاق همراه
    شود و اصول اخلاقى مورد مراعات قرار گيرد. شاخص اول از شاخصهاى اساسىِ مكتب سياسى امام اين است.

    1383/03 / بيانات در مراسم پانزدهمين سالگرد ارتحال امام خمينى (ره) 14



    "شاخص" تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  11. تشكر

    مدير اجرايي (11-03-1391)

  12. #6
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,555      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    شاخص دوم مکتب امام(ره)، اعتقاد به نقش مردم

    شاخص دوم، اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم است؛ ... در مكتب سياسى امام، هويت انسانى، هم ارزشمند و
    داراى كرامت است، هم قدرتمند و كارساز است . نتيجه ى ارزش مندى و كرامت داشتن اين است كه در اداره ى
    سرنوشت بشر و يك جامعه، آراء مردم بايد نقش اساسى ايفا كند . لذا مرد م سالارى در مكتب سياسى امام بزرگوار
    ما - كه از متن اسلام گرفته شده است - مرد م سالارىِ حقيقى است؛ مثل مردم سالارى امريكايى و امثال آن، شعار و
    فريب و ا غواگرىِ ذهنهاى مردم نيست . مردم با رأى خود، با اراد ه ى خود، با خواست خود و با ايمان خود راه را
    انتخاب مى كنند؛ مسئولانِ خود را هم انتخاب مى كنند. لذا دو ماه از پيروزى انقلاب نگذشته بود كه امام اصل نظامِ
    برآمد هى از انقلاب را به رأى مردم گذاشت . شما اين را مقايسه كنيد با رفتارى كه كودتاگران نظامى در دنيا
    م ىكنند، رفتارى كه حكومتهاى كمونيستى مى كردند، و رفتارى كه امروز امريكا مى كند. امروز امريكا بعد از پانزده
    ماه كه با اشغال نظامى عراق را گرفته است، هنوز به مردم اين كشور اجازه نمى دهد كه بگويند براى حكومت خود
    چه چيز و چه كسانى را م ى خواهند. نمايند هى سازمان ملل ديروز مصاحبه مى كند و مى گويد چون امريكاي ى ها در
    عراق حضور نظامى دارند، بايد رأى حاكم امريكايى در انتخاب عناصر دولت مراعات شود ! دمكراسى اي ن ها اين
    است. نام دمكراسى، اغواگرى است . دمكراسى حتّى در كشورهاى خودشان هم، يك مرد م سالارى حقيقى نيست؛
    جلو هفروشى به وسيل ه ى تبليغات رنگين و پولهاى بى حسابى است كه در اين راه خرج مى كنند؛ لذا آراء مردم گم
    است. در مكتب سياسى امام رأى مردم به معناى واقعى كلمه تأثير مى گذارد و تعيي ن كننده است . اين، كرامت و
    ارزشمندى رأى مرد م است . از طرف ديگر امام با اتكاء به قدرت رأى مردم معتقد بود كه با اراد ه ى پولادين مردم
    می شود در مقابل همه ى قدرتهاى متجاوز جهانى ايستاد؛ و ايستاد . در مكتب سياسى امام، مرد م سالارى از متن دين
    برخاسته است . ما « هو الّذى اید ك بنصره و بالمؤمنين » برخاسته است؛ از « امرهم شورى بينهم » برخاسته است؛ از
    اين را از كسى وام نگرفته ايم. عد هاى م ى خواهند وانمود كنند كه نقش مردم در اداره ى حكومتها را بايد غربى ها
    بيايند به ما ياد بدهند ! غرب ىها خودشان هنوز در خم يك كوچه گرفتارند ! همين امريكاي ى ها و همين مدعيان
    دمكراسى، ديكتا تورهايى از قبيل محمد رضاى پهلوى را كه سى و پنج سال در اين مملكت ديكتاتورى مطلق داشت و
    قبل از او پدرش حدود بيست سال در اين كشور ديكتاتورى كرد در آغوش گرفتند و پشتيبانى كردند و از آن ها
    حمايت كردند . اي نها طر ف دار دمكراس ى اند؟! دروغ م ى گويند. هركس مى خواهد د مكراسى اي ن ها را ببيند، به عراق
    برود. برود رفتار آ ن ها را با مردم مظلوم افغانستان ببيند . برود دمكراسىِ امريكايى را از حمايت بى دريغ امريكا از
    شارونِ جنايت كار ببيند . دمكراسى آ ن ها اين است؛ ما از اين ها دمكراسى ياد بگيريم؟ ! اينها براى انسان نقش و ارزش
    قائلند؟ شما ببينيد امروز در فلسطين چه فجايعى دارد اتفاق م ى افتد. آيا فلسطين ى ها انسان نيستند؟ آيا صاحب سرزمين
    خود نيستند؟ آيا حق ندارند رأى و عقيده داشته باشند؟ امروز زشت ترين و فجيع ترين رفتار در فلسطين و عراق و
    افغانستان- و قبل از اين در بسيارى از مناطق ديگر - دارد صورت م ى گيرد؛ آن وقت همان كسانى كه اين رفتارهاى
    زشت را انجام مى دهند، خجالت نمى كشند و ادعاى دمكراسى مى كنند! رئي سجمهور امريكا وقيحانه ادعا م ى كند كه
    رسالت گسترش دمكراسى در دنيا و خاورميانه بر دوش او سنگينى مى كند! دمكراسى آن ها را در زندانهاى امثا ل ابو
    غُريب - كه در عراق و گوانتانامو كم هم نيستند - مردم دنيا دارند مى بينند. اين، دمكراسى و حقوق بشر آن هاست !
    بسيار غافلانه است اگر كسى در داخل جوامع ما و در ميان امت اسلامى خيال كند كه غربى ها بايد بيايند به ملتهاى
    ما دمكراسى و مرد م سالارى ياد بدهند ! ما توقع داريم گويندگان و نويسندگانى كه از انصاف برخوردار هستند،
    طورى حرف نزنند و طورى ننويسند كه گويى امروز آن ها دارند به مردم ما پيام مرد م سالارى مى دهند. مرد مسالارى
    را امام آورد؛ مردم سالارى را انقلاب آورد . در كشورى كه در طول قرنهاى متمادى، جز در بره ه هاى بسيار كوتاه -
    كه مثل يك لحظه گذشته است - معناى رأى و اراده ى مردم را نمى دانستند (ما در طول عمر خود چشممان به
    صندوق رأى نيفتاده بود ! براى رأى مردم ايران كسى ارزش قائل نبود و ديكتاتورها در تمام دوران حكومتخود
    بيشترين بى اعتنايى را به مردم ما مى كردند) امام و انقلاب و نظام اسلامى ما مردم سالارى را آورد . عد ه يى طورى
    حرف مى زنند كه گويا ما تازه داريم وارد ميدان مردم سالارى مى شويم! اين بى انصافى نيست؟ اين چشم بستن بر روى
    حقيقت نيست؟

    1383 /03 / بيانات در مراسم پانزدهمين سالگرد ارتحال امام خمينى (ره) 14



    "شاخص" تبيين شاخصه هاي راه حضرت امام خميني(ره) در بيانات مقام معظّم رهبري

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  13. تشكر

    مدير اجرايي (11-03-1391)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آشنايي با حديث مشهور ""سلسلة الذهب""
    توسط seyed yasin در انجمن علوم حديث
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 04-11-1391, 22:11
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 28-07-1391, 23:27
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 12-06-1391, 19:32
  4. آیا بهائیت یك "اقلیت دینی" یا "تفكر متفاوت" است؟
    توسط سابحات در انجمن اديان ، فرق و مكاتب غير آسماني
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 21-04-1390, 05:14
  5. •*"۞"*•توجه ...کلید زندگی موفق: بگویید...•*"۞"*•
    توسط خادمه صدیقه طاهره(س) در انجمن خانواده
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 24-08-1389, 01:16

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •