شعر حافظ را نخوانید،حافظ گمراه است!+دانلود سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
شعر حافظ را نخوانید،حافظ گمراه است!+دانلود
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض شعر حافظ را نخوانید،حافظ گمراه است!+دانلود





    کارشناس وهابی؛

    شعر حافظ را نخوانید،حافظ گمراه است!

    کارشناس وهابی ضمن توهین به شخصیت عارف بزرگ، حافظ شیرازی، او را فردی شرابخوار و گمراه دانست.





    به گزارش سرویس دینی جام نیوز، شبکه وهابی وصال فارسی در اقدامی جدید به توهین و ارائه نظرات غیرکارشناسانه پیرامون شعرا و شخصیت های برجسته فرهنگ و ادب ایران پرداخت.

    این شبکه متحجر وهابی پس از توهین های پیاپی به حضرات معصومین(علیهم السلام) این بار به سراغ عارفان و شاعران ایران زمین رفته است. چهره های درخشانی که کلام حکیمانه و کمالات انسانی آنها نه تنها ایرانیان بلکه قلب تمام مردم جهان را مجذوب خود کرده است. حافظ شیرازی، عارف و شاعر بزرگ ایرانی که کتاب سراسر معرفت او درمیان ایرانیان احترام ویژه ای دارد، این بار هدف توهین های این کارشناس وهابی بود.



    ملازاده، کارشناس وهابی شبکه وصال فارسی، این بار ضمن توهین به مقام و شخصیت شاعر و عارف پرآوازه ایرانی خواجه شمس الدین محمد(حافظ شیرازی)، خواندن اشعار او را منع کرد و وی را شخصی گمراه خواند.

    ملازاده مدعی شد: «اصلا لسان الغیب حافظ نیست. هیچ کسی لسان الغیب نیست. لسان الغیب قرآن است که خداوند فرستاده است. حافظ گمراهی های زیادی دارد.»

    وی تنها به چنین توهینی بسنده نکرد و ضمن شرابخوار خواندن حافظ، در ادامه سخنان سخیف خود افزود: «بدون شک که زبون ترین حالات تصوف و جبری گرایی در شعر حافظ وجود دارد. شکست دوران مغول نتیجه این افکار شوم بود و بعد ها در ایران به تفکر شوم تری گرائید که اسمش تشیع شد.»

    وی همچنین ضمن خواندن شعر ضعیفی در نقد حافظ، او را به خدعه و حقه بازی و توهین های فراوان دیگر متهم کرد.

    در پاسخ به یاوه گویی های این کارشناس سطحی نگر وهابی باید گفت که نوشته ها و گفته ها در طول تاریخ به قدری فراوان است که بر هیچ انسان منصفی که اندک آشنایی با شعر و ادب داشته باشد پوشیده نیست.

    تنها از باب اشاره باید گفت که دیوان حافظ به سبب شیرینی بیان و ظرافت معانی و نکات بکر معرفتی و حقایق عرفانی تاکنون بیش از چهارصد بار به اشکال و شیوه‌های گوناگون، به زبان فارسی و دیگر زبان‌های جهان به‌چاپ رسیده‌است.

    صدها شرح به زبان های انگلیسی، ترکی، عربی و سایر زبان ها پیرامون اشعار این عارف بزرگ از سوی اندیشمندان ملل مختلف نوشته شده است و مقالات و کتاب های فراوان دیگری در شرح و راز گشایی از اصطلاحات رندانه دیوان او به رشته تحریر در آمده است.

    لازم به ذکر است که به کار گرفتن رمز گونه اصطلاحاتی مانند شراب و می و مستی و ...نه تنها در شعر حافظ بلکه در میان عارفان و شاعران پیش از حافظ مانند شیخ ابوسعید ابوالخیر، شیخ محمود شبستری و...نیز امری متداول بوده است.

    بسیاری از دانشمندان، فیلسوفان و حقیقت جویان جهان، زبان به مدح و ستایش کلام حافظ گشوده اند که علاوه بر اندیشمندان اسلامی، می توان در غرب به گوته ، نیچه و اندرسون و در جهان عرب به ابراهیم امین الشورابی المصری و ...اشاره کرد.

    گفتنی است وهابیت به سبب تفکرات سطحی و خشک که از مشخصات این فرقه است، همواره در فهم ابتدایی ترین کنایات و اشارات قرآنی و معرفتی ناتوان بوده است. مشابه همین مواجهه با شعر حافظ، در نگاه آنان به معارف قرآن نیز دیده می شود. به گونه ای که همواره از دریافت کنایات و اشارات قرآنی محروم بوده اند و از قرآن همواره به ترجمه و تفسیرهای سطحی و خشک بسنده کرده اند.

    شاید در پاسخ به سخنان ادب ستیزانه و بی مغز این کارشناس وهابی سخنی شایسته تر از کلام خود حافظ نباشد که می گوید:

    «ز دلبری نتوان لاف زد به آسانی
    هزار نکته در این کار هست تا دانی


    جفا نه شیوهٔ دین ‌پروری بود، حاشا
    همه کرامت و لطف است، شرع یزدانی

    رموز سر اناالحق چه داند آن غافل
    که منجذب نشد از جذبه‌های سبحانی


    ز حافظان جهان کس چو بنده جمع نکرد
    لطایف حکمی با نکات قرآنی...»

    شعر حافظ را نخوانید،حافظ گمراه است!+دانلود
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  2. تشكرها 4

    ranji (22-03-1391), قیام (21-03-1391), مدير اجرايي (22-03-1391), ظهور12 (25-04-1391)

  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •