ریشه عرفانهای کاذب در عقاید ابن عربی,ابن عربی خود را از پیامبر و امام زمان  افضل و داناتر میداند! سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
ریشه عرفانهای کاذب در عقاید ابن عربی,ابن عربی خود را از پیامبر و امام زمان  افضل و داناتر میداند!
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    توجه ریشه عرفانهای کاذب در عقاید ابن عربی,ابن عربی خود را از پیامبر و امام زمان افضل و داناتر میداند!






    ابن عربی خود را از پیامبر و امام زمان (علیهما السلام)

    افضل و داناتر میداند!

    شیخ اکبر عارفان محیی الدین ابن عربی آندلسی صریحا خاتم الاولیاء "یعنی خودش را"¹ از جهتی افضل و اعلی و بلند مرتبه تر از خاتم انبیا صلی الله علیه و آله و سلم می‏داند و می‏گوید:

    «وإن کان خاتم الأولیاء تابعا فی الحکم لما جاء به خاتم الرسل من التشریع، فذلک لا یقدح فی مقامه ولا یناقض ما ذهبنا إلیه، فإنّه من وجه یکون أنزل، کما أنّه من وجه یکون أعلی». (فصوص الحکم، 62).


    ترجمه : اگر چه خاتم اولیاء تابع احکام و شریعت خاتم الانبیاء است امااین تبعیت ضرری به مقام و جایگاه او نمیرساند و منافاتی با عقیده ما ندارد(عقیده خاتم الاولیاء بودن خودش) زیرا که خاتم الاولیاء از جهتی پایین‌تر از خاتم الانبیاء است و از جهتی بالاتر از اوست.


    جالب این است که ابن عربی برای توجیه افضلیت خود از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم
    ،به مجعولات اهل سنت این گونه استدلال می‏کند که عمر و برخی اصحاب هم از رسول خدا در بعضی جهات افضل! بوده اند:

    « قد ظهر فی ظاهر شرعنا ما یؤیّد ما ذهبنا إلیه فی فضل عمر فی أساری بدر بالحکم فیهم، وفی تأبیر النخل، فما یلزم الکامل أن یکون له التقدّم فی کلّ شی‏ء وفی کلّ مرتبة». (فصوص الحکم، 62 ـ 63).

    ترجمه : همانطور که در ظاهر شریعت مؤیدی برای این گفته ما(افضل بودن خاتم الاولیاء بر رسول خدا) وارد شده و آن فضیلت عمر بر رسول خدا در مسئله اسرای جنگ بدر و حکم او در موردشان و نیز پایین بودن قدر و منزلت پیامبر از سایر مردم در قضیه تلقیح نخل‌های مدینه است. پس لازم نیست شخص کامل در همه چیز و در همه رتبه‌ها مقدم باشد.


    ابن عربی خود را از حضرت مهدی علیه السلام داناتر و حکیم تر، دانسته بلکه خود را برادر قرآن و حضرت مهدی علیه السلام را برادر شمشیر دانسته است:

    وأما ختم الولایة المحمدیة فهو أعلم الخلق بالله لا یکون فی زمانه ولا بعد زمانه أعلم بالله وبمواقع الحکم منه فهو والقرآن إخوان کما أن المهدی والسیف إخوان. (فتوحات 4 جلدی، 3 / 329).

    ترجمه : و اما ختم کننده ولایت محمدی (خاتم الاولیاء) پس او داناترین مردم به خداست و احدی نه در زمان او و نه بعد از او داناتر از او به خداوند و جایگاه احکام الهی نخواهد بود. و خاتم الاولیاء(منظور خودش) برادر قرآن است همانطوری که مهدی و شمیر با هم برادرند.


    و می‏گوید که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به مدت امامت حضرت مهدی و تعداد وزیران آن حضرت عالم نبوده و در این مورد شک داشته است:

    «وإنما شک رسول الله ص فی مدة إقامته خلیفة من خمس إلی تسع للشک الذی وقع فی وزرائه لأنه لکل وزیر معه سنة فإن کانوا خمسة عاش خمسة و إن کانوا سبعة عاش سبعة و إن کانوا تسعة عاش تسعة». (فتوحات 4 جلدی، 3 / 329).

    ترجمه : بدرستی که شک رسول خدا در مدت امامت جانشینش(حضرت مهدی) که آن را پنج الی نه سال گفته در اثر ندانستن تعداد وزاری مهدی و شک در عددشان بوده، زیرا که سنوات امامت به تعداد وزرای آن حضرت می‌باشد. پس اگر پنج وزیر داشته باشد پنج سال و اگر هفت نفر باشند هفت سال و اگر نه نفر باشند نه سال امامت خواهد داشت.


    و اما در مورد خودش مدعی است که علم به تعداد سنوات امامت حضرت توسط یکی از به اصطلاح اولیاء الهی به او داده شده است:

    «فاعلم أنی علی الشک من مدة إقامة هذا المهدی إماما فی هذه الدنیا فأنی ما طلبت من الله تحقیق ذلک ولا تعیینه... ولما کنت علی هذه القدم التی جالست الحق علیها إن لا أضیع زمانی فی غیر علمی به تعالی قیض الله واحدا من أهل الله تعالی و خاصته یقال له أحمد بن عقاب اختصه الله بالأهلیة صغیرا فوقع منه ابتداء ذکر هؤلاء الوزراء فقال لی هم تسعة فقلت له إن کانوا تسعة فإن مدة بقاء المهدی لا بد أن تکون تسع سنین ...».(فتوحات4 جلدی، جلد3 / 332).

    بدانکه من نیز در شک و تردید بودم از مدت امامت مهدی در دنیا پس من از خداوند طلب نکردم مشخص شدن آن را ... و چون بر این روش خود بودم که هیچ زمانی را صرف غیر معرفت خدواند نکنم، خدواند مقدر فرمود که یکی از اهل معرفت خدا و خاصّان او به نام احمد بن عقاب که خداوند از خردسالی او را اهل معرفت قرار داده ابتدا ذکری از وزرای مهدی کرد سپس عدد آنها را نه نفر اعلام کرد پس من به او گفتم اگر وزراء نه نفر باشند مدت امامت مهدی نیز نه سال خواهد بود!!!


    [1] ابن عربی درباره خودش می‏گوید: أنا ختم الولایة دون شک؛ لورث الهاشمی مع المسیح‏؛ کما أنی أبو بکر عتیق؛ أجاهد کل ذی جسم وروح. (فتوحات مکیه 4 جلدی، 1 /244).


    چون عرفانهای کاذب مختص به عرفانهای نوظهور نیست برآن شدیم که انحرافات به اصطلاح عارفان گذشته را که همان تصوف می شود را منتشر کنیم.

    کلمات کلیدی :نقد ابن عربی و دیدگاههای انحرافی ابن عربی و نقد فصوص الحکم
    ریشه عرفانهای کاذب در عقاید ابن عربی,ابن عربی خود را از پیامبر و امام زمان  افضل و داناتر میداند!
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم


  2. تشكر

    مدير اجرايي (25-03-1391)

  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •