>>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<< سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
>>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<
صفحه 12 از 22 نخستنخست ... 28910111213141516 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 111 تا 120 , از مجموع 213
  1. #111
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب منتظر نمایش پست ها

    "به نام حضرت دوست"







    مسابقه شماره 15:






    سوال: یکی از القاب حضرت سیّدالشهداء(ع) ، ثارالله به معنای خون خداست.

    مگر (نعوذبالله)
    خدا هم مثل ما انسان ها بدن و خون دارد؟!

    لطفاً توضیح دهید.



    مهلت درج پاسخ ها سه شنبه 1391.09.07







    «ثار» از ريشه «ثَأر» و «ثُؤرة» به معناى انتقام و خونخواهى و نيز به معناى خون آمده است.
    ر.ك: الطريحى، مجمع البحرين، ج 1، ص 237، معين، محمد، فرهنگ فارسى، ج 1، ص 1185، مفردات راغب، ص 81


    . 1. براى «ثارالله» معانى و وجوه مختلفى ذكر شده كه هر يك تفسير خاص خود را مى‏طلبد. در مجموع به اين معنا است كه: خداوند، ولىّ دم آن حضرت است و خود او خون آن بزرگوار را از دشمنانش طلب مى‏كند؛ چرا كه ريختن خون سيدالشهدا در كربلا، تجاوز به حريم و حرمت الهى و طرف شدن با خداوند است.
    به طور كلى از آن جهت كه اهل بيت(ع) «آل الله» هستند، شهادت اين امامان، ريخته شدن خونِ متعلق به خداوند است. (محدثى، جواد، درسهايى از زيارات عاشورا، ص 14، عزيزى تهرانى، اصغر؛ شرح زيارت عاشورا، ص 35. )

    اگر چه اين واژه در قرآن نيامده است؛ ليكن مى‏توان آن را با آيات قرآنى اين گونه توجيه نمود. خداوند مى‏فرمايد:
    «من قتل مظلومًا فقد جعلنا لوليه ‏سلطَنًا» ؛ اسراء (17)، آيه 33.
    «آن كس كه مظلوم كشته شده، براى ولى‏اش سلطه (و حق قصاص) قرار داديم».

    هر كسى (صرف نظر از مسلك و مذهبش)، اگر مظلومانه كشته شود، اولياى دم او، حق خون‏خواهى دارند و از آنجا كه اهل بيت(ع) - به ويژه امام حسين(ع) - مظلومانه و در راه ايمان و حق و خداوند كشته شده‏اند و جان به جان آفرين تسليم كرده‏اند، در واقع «ولىّ دم» و خونخواه آنان، خود خداوند است. بنابراين «ثارالله» به اين معنا است كه خون بهاى امام حسين(ع)، متعلق به خدا است و او كسى است كه خون بهاى امام حسين(ع) را خواهد گرفت. اين واژه حاكى از شدت همبستگى و پيوند سيدالشهدا(ع) با خداوند است كه شهادتش همچون ريخته شدن خونى از قبيله خدا مى‏ماند كه جز با انتقام‏گيرى و خون‏خواهى خدا، تقاص نخواهد شد.

    (ر.ك. فرهنگ عاشورا، واژه «ثار».)

    2. اگر «ثار» به معناى خون باشد، قطعاً مراد از «ثارالله» معناى حقيقى نيست؛ بلكه يك نوع تشبيه، كنايه و مجاز است. چون مسلّم است كه خدا موجودى مادى نيست تا داراى جسم و خون باشد؛ پس اين تعبير از باب تشبيه معقول به محسوس است؛ يعنى، همان گونه كه نقش خون در بدن آدمى نقش حياتى است، وجود مقدس امام حسين(ع) نسبت به دين خدا چنين نقشى دارد و احياى اسلام با نهضت عاشورا بوده است.

    3. شايد بتوان در اين باره با نگاه عرفانى مستند به روايات نيز به نتيجه‏اى نورانى دست يافت. از امام على(ع) نيز به «اسدالله الغالب» و «يدالله» تعبير شده است و در حديث «قرب نوافل» از پيامبر(ص) روايت شده است كه خداوند فرمود:

    H}«ما تحبب الى عبدى بشى‏ء احب الىّ مما افترضته عليه و انه ليتحبب الىّ بالنافله حتى احبه فاذا احببته كنت سمعه الذى يسمع به و بصره الذى يبصر به و لسانه الذى ينطق به و يده التى يبطش بها و رجله التى يمشى بها اذا دعانى احببته و اذا سألتنى اعطيته»
    ({H؛ محاسن برقى، ج 1، ص 291. )
    «بنده من به چيزى دوست داشتنى تر از واجبات، نزد من اظهار دوستى نمى‏كند و همانا او با نوافل نيز به سوى من اظهار دوستى مى‏كند. آن گاه كه او را دوست بدارم گوش او مى‏شوم كه با آن مى‏شنود و ديده او مى‏شوم كه با آن مى‏بيند و زبان او مى‏شوم كه با آن سخن مى‏گويد و دست او مى‏شوم كه با آن ضربه مى‏زند و پاى او مى‏شوم كه با آن راه مى‏رود. اگر به درگاه من دعا كند، او را دوست خواهم داشت و اگر از من درخواست كند به او عطا مى كنم».

    از اين روايت به خوبى آشكار مى‏شود كه اولياى خداوند، «خليفه» او بر روى زمين و مظهر افعال الهى‏اند. خداوند جسم نيست، اما آنچه را كه اراده مى‏كند انجام بدهد، از طريق دست اولياى خود به ظهور مى‏رساند و كمكى را كه مى‏خواهد به سوى بنده‏اى بفرستد، با پاى اولياى خود مى‏رساند. و خونى را كه مى‏خواهد از سوى خود براى احياى دين خودش ريخته شود، از طريق شهادت اولياى خودش ظاهر مى‏سازد. از اين رو همان طور كه دست امام على(ع) دست قدرت خدا و «يدالله» است؛ خون امام حسين(ع) نيز خون خدا و «ثارالله» است.

    از اين رو در زيارت عاشورا مى‏خوانيم: «السلام عليك يا ثار الله و ابن ثاره‏والو تر الموتور»؛ «سلام بر تو اى خون خدا و فرزند خون او! سلام بر تو اى يگانه دوران!» همان گونه كه مرحوم ابن قولويه در زيارت هفدهم و بيست و سوم امام حسين(ع) اين فقره را نقل مى‏كند: «و انك ثار الله فى الأرض و الدم الذى‏ لا يدرك ثاره أحد من أهل الأرض و لا يدركه الا الله وحده»؛ (ترجمه كامل الزيارات، ص 683، زيارت 16).

    همان گونه كه نقش خون در بدن آدمى نقش حياتى است و بود و نبودش، مرگ و زندگى او را رقم مى‏زند، وجود مقدّس امام على و امام حسين(ع) نزد خدا و در دين او چنين نقشى دارند كه اگر آن حضرت نبود، اسلام نبود و اگر حسين(ع) نبود، اسلام و تشيّع نبود. آرى! تا ياد و نام سيّدالشّهدا(ع) زنده و بر سر زبان‏ها است، تا عشق حسين(ع) در دل‏ها مى‏تپد، تا آتش محبت و ولايت او در قلوب انسان‏ها مشتعل است، تا فرياد «يا حسين» بر بلنداى آسمان‏ها و زمين طنين انداز است؛ نام و ياد خدا زنده و پايدار است؛ چون او همه هستى خود را در راه خدا انفاق و ايثار كرد، سيماى ننگين رياكاران و تحريف‏گران زمان را آشكار نمود و نقاب از چهره زشت آنها برداشت و اسلام ناب نبوى و علوى را بر مردم نماياند. خون او شرافت «ثارالله» را گرفت.









    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<

  2. تشكرها 11

    shivam (07-09-1391), ملکوت (15-09-1391), مدير اجرايي (02-09-1391), یاس بهشتی (01-09-1391), ال یاسین (01-09-1391), حیران (02-09-1391), رهرو سراج دل (01-09-1391), سالک (13-09-1391), سرسپرده ی سراج (02-09-1391), شهیده (01-09-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (03-09-1391)

  3. #112
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,560      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط کنیز فاطمه(سلام الله علیها) نمایش پست ها
    «ثار» از ريشه «ثَأر» و «ثُؤرة» به معناى انتقام و خونخواهى و نيز به معناى خون آمده است.
    ر.ك: الطريحى، مجمع البحرين، ج 1، ص 237، معين، محمد، فرهنگ فارسى، ج 1، ص 1185، مفردات راغب، ص 81


    . 1. براى «ثارالله» معانى و وجوه مختلفى ذكر شده كه هر يك تفسير خاص خود را مى‏طلبد. در مجموع به اين معنا است كه: خداوند، ولىّ دم آن حضرت است و خود او خون آن بزرگوار را از دشمنانش طلب مى‏كند؛ چرا كه ريختن خون سيدالشهدا در كربلا، تجاوز به حريم و حرمت الهى و طرف شدن با خداوند است.
    به طور كلى از آن جهت كه اهل بيت(ع) «آل الله» هستند، شهادت اين امامان، ريخته شدن خونِ متعلق به خداوند است. (محدثى، جواد، درسهايى از زيارات عاشورا، ص 14، عزيزى تهرانى، اصغر؛ شرح زيارت عاشورا، ص 35. )

    اگر چه اين واژه در قرآن نيامده است؛ ليكن مى‏توان آن را با آيات قرآنى اين گونه توجيه نمود. خداوند مى‏فرمايد:
    «من قتل مظلومًا فقد جعلنا لوليه ‏سلطَنًا» ؛ اسراء (17)، آيه 33.
    «آن كس كه مظلوم كشته شده، براى ولى‏اش سلطه (و حق قصاص) قرار داديم».

    هر كسى (صرف نظر از مسلك و مذهبش)، اگر مظلومانه كشته شود، اولياى دم او، حق خون‏خواهى دارند و از آنجا كه اهل بيت(ع) - به ويژه امام حسين(ع) - مظلومانه و در راه ايمان و حق و خداوند كشته شده‏اند و جان به جان آفرين تسليم كرده‏اند، در واقع «ولىّ دم» و خونخواه آنان، خود خداوند است. بنابراين «ثارالله» به اين معنا است كه خون بهاى امام حسين(ع)، متعلق به خدا است و او كسى است كه خون بهاى امام حسين(ع) را خواهد گرفت. اين واژه حاكى از شدت همبستگى و پيوند سيدالشهدا(ع) با خداوند است كه شهادتش همچون ريخته شدن خونى از قبيله خدا مى‏ماند كه جز با انتقام‏گيرى و خون‏خواهى خدا، تقاص نخواهد شد.

    (ر.ك. فرهنگ عاشورا، واژه «ثار».)

    2. اگر «ثار» به معناى خون باشد، قطعاً مراد از «ثارالله» معناى حقيقى نيست؛ بلكه يك نوع تشبيه، كنايه و مجاز است. چون مسلّم است كه خدا موجودى مادى نيست تا داراى جسم و خون باشد؛ پس اين تعبير از باب تشبيه معقول به محسوس است؛ يعنى، همان گونه كه نقش خون در بدن آدمى نقش حياتى است، وجود مقدس امام حسين(ع) نسبت به دين خدا چنين نقشى دارد و احياى اسلام با نهضت عاشورا بوده است.

    3. شايد بتوان در اين باره با نگاه عرفانى مستند به روايات نيز به نتيجه‏اى نورانى دست يافت. از امام على(ع) نيز به «اسدالله الغالب» و «يدالله» تعبير شده است و در حديث «قرب نوافل» از پيامبر(ص) روايت شده است كه خداوند فرمود:

    H}«ما تحبب الى عبدى بشى‏ء احب الىّ مما افترضته عليه و انه ليتحبب الىّ بالنافله حتى احبه فاذا احببته كنت سمعه الذى يسمع به و بصره الذى يبصر به و لسانه الذى ينطق به و يده التى يبطش بها و رجله التى يمشى بها اذا دعانى احببته و اذا سألتنى اعطيته»
    ({H؛ محاسن برقى، ج 1، ص 291. )
    «بنده من به چيزى دوست داشتنى تر از واجبات، نزد من اظهار دوستى نمى‏كند و همانا او با نوافل نيز به سوى من اظهار دوستى مى‏كند. آن گاه كه او را دوست بدارم گوش او مى‏شوم كه با آن مى‏شنود و ديده او مى‏شوم كه با آن مى‏بيند و زبان او مى‏شوم كه با آن سخن مى‏گويد و دست او مى‏شوم كه با آن ضربه مى‏زند و پاى او مى‏شوم كه با آن راه مى‏رود. اگر به درگاه من دعا كند، او را دوست خواهم داشت و اگر از من درخواست كند به او عطا مى كنم».

    از اين روايت به خوبى آشكار مى‏شود كه اولياى خداوند، «خليفه» او بر روى زمين و مظهر افعال الهى‏اند. خداوند جسم نيست، اما آنچه را كه اراده مى‏كند انجام بدهد، از طريق دست اولياى خود به ظهور مى‏رساند و كمكى را كه مى‏خواهد به سوى بنده‏اى بفرستد، با پاى اولياى خود مى‏رساند. و خونى را كه مى‏خواهد از سوى خود براى احياى دين خودش ريخته شود، از طريق شهادت اولياى خودش ظاهر مى‏سازد. از اين رو همان طور كه دست امام على(ع) دست قدرت خدا و «يدالله» است؛ خون امام حسين(ع) نيز خون خدا و «ثارالله» است.

    از اين رو در زيارت عاشورا مى‏خوانيم: «السلام عليك يا ثار الله و ابن ثاره‏والو تر الموتور»؛ «سلام بر تو اى خون خدا و فرزند خون او! سلام بر تو اى يگانه دوران!» همان گونه كه مرحوم ابن قولويه در زيارت هفدهم و بيست و سوم امام حسين(ع) اين فقره را نقل مى‏كند: «و انك ثار الله فى الأرض و الدم الذى‏ لا يدرك ثاره أحد من أهل الأرض و لا يدركه الا الله وحده»؛ (ترجمه كامل الزيارات، ص 683، زيارت 16).

    همان گونه كه نقش خون در بدن آدمى نقش حياتى است و بود و نبودش، مرگ و زندگى او را رقم مى‏زند، وجود مقدّس امام على و امام حسين(ع) نزد خدا و در دين او چنين نقشى دارند كه اگر آن حضرت نبود، اسلام نبود و اگر حسين(ع) نبود، اسلام و تشيّع نبود. آرى! تا ياد و نام سيّدالشّهدا(ع) زنده و بر سر زبان‏ها است، تا عشق حسين(ع) در دل‏ها مى‏تپد، تا آتش محبت و ولايت او در قلوب انسان‏ها مشتعل است، تا فرياد «يا حسين» بر بلنداى آسمان‏ها و زمين طنين انداز است؛ نام و ياد خدا زنده و پايدار است؛ چون او همه هستى خود را در راه خدا انفاق و ايثار كرد، سيماى ننگين رياكاران و تحريف‏گران زمان را آشكار نمود و نقاب از چهره زشت آنها برداشت و اسلام ناب نبوى و علوى را بر مردم نماياند. خون او شرافت «ثارالله» را گرفت.















    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) گرامي

    سلام و عرض ادب.

    از توجّه و دقت نظرتان به سوالات اين مسابقه کمال تشکّر را دارم.

    ان شاء الله در دنيا از زيارت با معرفت ارباب بي کفن و در آخرت از شفاعت حضرت بهره مند گرديد.

    حق يارتان.








    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  4. تشكرها 8

    ملکوت (15-09-1391), مدير اجرايي (05-09-1391), یاس بهشتی (06-09-1391), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (03-09-1391), ال یاسین (05-09-1391), حیران (04-09-1391), سالک (13-09-1391), سرسپرده ی سراج (07-09-1391)

  5. #113
    مدير بخش
    ال یاسین آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    500
    دلنوشته
    1
    السلام علیک یا بقیه الله
    نوشته : 1,439      تشکر : 4,053
    5,341 در 1,360 پست تشکر شده
    وبلاگ : 3
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ال یاسین آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ثار در لغت به معنای دم (خون) طلب دم (خونخواهی) و دم مطالب (خونی که خونخواه دارد) آمده است(نهایه، ابن اثیر، ج 1، ص 199 - لسان العرب، ج 2، ص 77 - صحاح اللغه، جوهری، ص 81).ثارالله، یعنی خونی که خداوند خونخواه آن است. «السلام علیک یا ثارالله» یعنی سلام بر تو ای کشته ای که خداوند خونخواه تو است. هر کشته ای ولی دم و خونخواهی دارد که خونش را مطالبه می کند. این که خداوند خونخواه حسین(ع) نامیده شده، اشاره به این نکته است که خون امام حسین(ع) و خونخواهی آن مسأله ای شخصی نیست. شهادت امام حسین(ع) برای نجات بشر از جهالت و گمراهی تحقق یافت. امام حسین(ع) تمام وجودش برای خدا است. او به خاطر خدا و برای احیای دین الهی و برپا ماندن شعار توحید و نجات بشر از ضلالت و جهالت قیام و خون خود را فدا کرد. او در اوج عبودیت و بندگی خدا است و خدا هم مولا و ولی او است. هر کس حسین(ع) را بکشد با خدا طرف است؛ گویا خداوند ولی دم او است.طبق این بیان، میان تعبیر «ثارالله» در مورد امام حسین(ع) و تعبیر «ابن الله» درباره حضرت عیسی(ع) هیچ تشابهی وجود ندارد زیرا مسیحیان به اقانیم سه گانه «اب (پدر)، ابن (پسر)، روح القدس» معتقدند؛ حضرت عیسی(ع) را خدای پسر می داند و او را دارای شأن الوهیت و خدایی می شمارند برخلاف شیعه که امام حسین(ع) را بنده خدا می داند. تمام افتخار و عزت او در این است که بنده خاشع و خاضع درگاه خدا است.

    ازسایت : پاسخگویی به سوالات دینی

    در زیارتی که حسن بن عطیه از امام صادق(ع) نقل کرده، آمده است «و انّک ثاراللَّه فی الارض من الدّم الّذی لایدرک ثاره من الارض الّا باولیائک؛تو خون خدا در زمینی، خونی که خونخواهیاش از زمین جز به دست اولیای خودت گرفته نخواهد شد». در حقیقت این لقب ویژه امام حسین(ع) نشانگر شدت همبستگی و پیوند آن حضرت با خداوند متعال است.
    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<


  6. #114
    کاربر عادی

    تاریخ عضویت : آذر 1391
    نوشته : 1      تشکر : 2
    5 بار در 1 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    shivam آنلاین نیست.

    پیش فرض




    ثار به معنای «خونِ ریخته شده قابل قصاص کردن» و «خون‌خواهی» است و ثار الله لقب حسین بن علی به معنای خون ریخته شده در راه خداست، و کسی که خدا خونخواه اوست. یعنی او متعلق به یک خانواده یا قبیله یا ملت نیست که خونبهایش را رئیس خانواده یا قبیله یا کشور بگیرد، بلکه متعلق به جهان انسانیت است و شهید راه خداست و خونبهای او ر ا خدا باید بگیرد. در واقع، خون خواهی او هرگز جنبه شخصی ندارد، بلکه نوعی انتقام از همه بدی‌ها و بدان عالم است.
    ثار الله در فرهنگ شیعه

    در فرهنگ شیعه خون حسین به عنوان نماد عزت، حق طلبی و ظلم ستیزی شناخته می‌شود و در طول تاریخ با هویت شیعه پیوند خورده‌است. به عنوان مثال در جریان انقلاب اسلامی ایران شعار «خون حسین می‌جوشد، خمینی می‌خروشد» یادآور این مفهوم و نمایانگر اثر آن در برانگیختن شیعیان است.
    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<


  7. #115
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,560      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض










    برگزیدگان مسابقه ی شماره 15:


    کنیز فاطمه(سلام الله علیها)


    ال یاسین


    shivam


    به هریک از شما بزرگواران ثواب یک زیارت عاشورا(با ذکرهای 100 مرتبه ی مخصوص) تقدیم می کنم.




    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  8. تشكرها 5

    ملکوت (15-09-1391), مدير اجرايي (15-09-1391), یاس بهشتی (08-09-1391), حیران (08-09-1391), سالک (13-09-1391)

  9. #116
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,560      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    "به نام حضرت دوست"







    مسابقه شماره 16:






    سوال: نام شهدای بزرگوار کربلا که فیض لبیک به طلب یاری حضرت سیّدالشهداء(علیه السّلام)

    و شهادت در رکاب آن حضرت را پیدا کردند را بنویسید

    و یکی از این شهدا را انتخاب فرموده و یک زیارت علقمه به روح پاکش هدیه فرمایید.




    مهلت درج پاسخ ها سه شنبه 1391.09.14








    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  10. تشكرها 8


  11. #117
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب منتظر نمایش پست ها






    برگزیدگان مسابقه ی شماره 15:


    کنیز فاطمه(سلام الله علیها)


    ال یاسین


    shivam


    به هریک از شما بزرگواران ثواب یک زیارت عاشورا(با ذکرهای 100 مرتبه ی مخصوص) تقدیم می کنم.






    سلام علیکم و رحمة الله
    جناب شهاب منتظر بزرگوار

    بسیار متشکرم و خدا می داند چه محتاج سلام خالصانه به آقایم اباعبدالله الحسین علیه السلام هستم، با دهانی که آلوده به گناهم نباشد ،
    "با زبان غیر کی کردی گناه"
    شاید این زیارت از زبان شما ،ما را بخرد!!!
    اجرکم عندالله

    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<

  12. تشكرها 9

    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (15-09-1391), ملکوت (15-09-1391), مدير اجرايي (15-09-1391), یاس بهشتی (08-09-1391), حیران (08-09-1391), رهرو سراج دل (08-09-1391), سالک (13-09-1391), سرسپرده ی سراج (08-09-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (08-09-1391)

  13. #118
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض





    پاسخ به مسابقه شماره 16



    سلام و عرض ادب

    اسامی شهدای کربلا :
    در روز عاشورا اصحاب امام حسین، همراه با بنی‌هاشم چنان حماسه‌ درخشانی را رقم زده‌اند که تا به امروز یاد آن فداکاری ها چشمان بسیاری از عشاق اهل‌بیت را گریان می‌کند. از میان شهدا کربلا 30 نفر از بنی هاشم بودند و 106 نفر از اصحاب و یاران امام حسین(ع)
    اسامی شهدای کریلا:
    (فرزندان امیر المؤمنین ع)
    1 ابو بکر بن علی (که شهادت وی با شک و تردید ذکر شده است)
    2 عمر بن علی
    3 محمد الاصغر بن علی
    4 عبد الله بن علی
    5 عباس بن علی
    6 محمد بن العباس بن علی
    7 عبد الله بن العباس بن علی
    8 عبد الله الاصغر
    9 جعفر بن علی
    10 عثمان بن علی
    (فرزندان امام حسن):
    11 قاسم بن حسن
    12 ابو بکر بن حسن
    13 عبد الله بن حسن
    14 بشر بن حسن
    (فرزندان امام حسین ع):
    15 علی بن الحسین الاکبر
    16 عبد الله الرضیع
    17 ابراهیم بن الحسین (این نام را ابن شهر آشوب در کتاب خود آورده و تعداد دیگری نیز بدان اضافه کرده است) .
    (فرزندان عبد الله بن جعفر):
    18 محمد بن عبد الله بن جعفر
    19 عون بن عبد الله بن جعفر
    20 عبید الله بن عبد الله بن جعفر
    (فرزندان عقیل بن ابی طالب):
    21 مسلم بن عقیل
    22 جعفر بن عقیل
    23 جعفر بن محمد بن عقیل (نام وی را نیز ابن شهر آشوب ذکر کرده است) .
    24 عبد الرحمن بن عقیل
    25 عبد الله الاکبر بن عقیل
    26 عبد الله بن مسلم بن عقیل
    27 عون بن مسلم بن عقیل
    28 محمد بن مسلم بن عقیل
    29 محمد بن ابی سعید بن عقیل
    30 احمد بن محمد الهاشمی (هر چند که در میان کتب تاریخی نامی از این شخص برده نشده و نه جزء فرزندان عباس و نه غیر او ذکری به میان نیامده اما وی را نیز ابن شهر آشوب آورده است).
    یاران امام از غیر بنی هاشم که در واقعه کربلا به شهادت رسیده اند به ترتیب حروف الفبا
    1 ابراهیم بن الحصین الاسدی

    2 ابو الحتوف بن الحارث الانصاری
    3 ابو عامر النهشلی
    4 ادهم بن امیه العبدی
    5 اسلم الترکی (آزاد شده حسین ع)
    6 امیة بن سعد الطایی
    7 أنس بن الحارث الکاهلی
    8 أنیس بن معقل الاصبحی
    9 بریر بن خضیر الهمدانی
    10 بشر بن عبد الله الحضرمی
    11 بکر بن حی التیمی
    12 جابر بن الحجاج التیمی
    13 جبلة بن علی الشیبانی
    14 جنادة بن الحارث السلمانی
    15 جنادة بن کعب الانصاری
    16 جندب بن حجیر الخولانی
    17 جون (آزاد شده ابی ذر)
    18 جوین بن مالک التمیمی
    19 الحارث بن امرئ القیس الکندی
    20 الحارث بن نبهان (آزاد شده حمزه)
    21 الحباب بن الحارث
    22 الحباب بن عامر الشعبی
    23 حبشی بن قاسم النهمی
    24 حبیب بن مظهر الاسدی(برای جناب حبیب ابن مظاهر زیلرت علقمه را هدیه می کنم. )
    25 الحجاج بن بدر السعدی
    26 الحجاج بن مسروق الجعفی
    27 الحر بن یزید الریاحی
    28 الحلاس بن عمرو الراسبی
    29 حنظلة بن اسعد اشبامی
    30 حنظلة بن عمرو الشیبانی
    31 رافع (آزاد شده مسلم الازدی)
    32 زاهر بن عمرو الکندی (آزاد شده عمرو بن حمق)
    33 زهیر بن لبشر الخثعمی
    34 زهیر بن سلیم الازدی
    35 زهیر بن القین البجلی
    36 زیاد بن عریب الصائدی
    37 سالم (آزاد شده بنی المدینه الکلبی)
    38 سالم (آزاد شده عامر عبدی)
    39 سعد بن الحارث الانصاری
    40 سعد (آزاد شده علی بن ابی طالب ع)
    41 سعد (آزاد شده عمرو بن خالد صیداوی)
    42 سعید بن عبد الله الحنفی
    43 سلمان بن مضارب البجلی
    44 سلیمان (آزاد شده حسین ع)
    45 سوار بن منعم النهمی
    46 سوید بن عمرو بن ابی المطاع
    47 سیف بن الحارث بن سریع الجابری
    48 سیف بن مالک العبدی
    49 شبیب (آزاد شده حارث جابری)
    50 شوذب (آزاد شده بنی شاکر)
    51 الضرغامة بن مالک
    52 عائذ بن مجمع العائذی
    53 عالبس بن ابی شبیب الشاکری
    54 عامر بن حسان بن شریح بن سعد بن حارثه بن لام بن عمرو بن طریف بن عمرو بن بشامة بن ذهل بن جدعان بن سعد بن قطرة بن طی
    55 عامر بن مسلم العبدی
    56 عباد بن المهاجر الجهنی
    57 عبد الأعلی بن یزید الکلبی
    58 عبد الرحمن الارحبی
    59 عبد الرحمن بن عبد ربه الانصاری
    60 عبد الرحمن بن عروة الغفاری
    61 عبد الرحمن بن مسعود التیمی
    62 عبد الله بن ابی بکر (چنان که جاحظ در کتاب الحیوان آورده وی از کسانی است که در واقعه کربلا به شهادت رسیده است)
    63 عهد الله بن بشر الخثعمی
    64 عبد الله بن عروة الغفاری
    65 عبد الله بن عمیر بن جناب الکلبی
    66 عبد الله بن یزید العبدی
    67 عبید الله بن یزید العبدی
    68 عقبة بن سمعان
    69 عقبة بن الصلت الجهنی
    70 عمارة بن صلخب الازدی
    71 عمران بن کعب بن حارثة الاشجعی
    72 عمار بن حسان الطائی
    73 عمار بن سلامة الدالانی
    74 عمرو بن عبد الله الجندعی
    75 عمرو بن خالد الازدی
    76 عمرو بن خالد الصیداوی
    77 عمرو بن قرظة الانصاری
    78 عمرو بن مطاع الجعفی
    79 عمرو بن جنادة الانصاری
    80 عمرو بن ضبیعة الضبعی
    81 عمرو بن کعب ابو ثمامة الصائدی
    82 قارب (آزاد شده حسین ع)
    83 قاسط بن زهیر التغلبی
    84 القاسم بن حبیب الازدی
    85 کردوس التغلبی
    86 کنانة بن عتیق التغلبی
    87 مالک بن ذودان
    88 مالک بن عبد الله بن سریع الجابری
    89 مجمع الجهنی
    90 مجمع بن عبید الله العائذی
    91 محمد بن بشیر الحضرمی
    92 مسعود بن الحجاج التیمی
    93 مسلم بن عوسجه الاسدی
    94 مسلم بن کثیر الازدی
    95 مقسط بن زهیر التغلبی
    96 منجح (آزاد شده امام حسن ع)
    97 الموقع بن ثمامة الاسدی
    98 نافع بن هلال الجملی
    99 نصر (آزاد شده علی ع)
    100 النعمان بن عمرو الراسبی
    101 نعیم بن عجلان الانصاری
    102 واضح الرومی (آزاد شده حارث سلمانی)
    103 وهب بن حباب الکلبی
    104 یزید بن ثبیط العبدی
    105 یزید بن زیاد بن مهاصر الکندی
    106 یزید بن مغفل الجعفی
    منبع:سیره معصومان
    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<

  14. تشكرها 7

    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (15-09-1391), ملکوت (15-09-1391), مدير اجرايي (15-09-1391), یاس بهشتی (15-09-1391), حیران (15-09-1391), سالک (09-09-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (09-09-1391)

  15. #119
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,560      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    تنها برنده ی مسابقه شماره 16:

    کنیز فاطمه(سلام الله علیها)



    ثواب یک زیارت ناحیه ی مقدّسه آقا امام زمان (عج) در ظهر عاشورا تقدیم به شما خواهر بزرگوار.




    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  16. تشكرها 7

    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (15-09-1391), ملکوت (15-09-1391), مدير اجرايي (15-09-1391), یاس بهشتی (15-09-1391), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (15-09-1391), حیران (15-09-1391), سالک (15-09-1391)

  17. #120
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,560      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    "به نام حضرت دوست"







    مسابقه شماره 17:






    سوال: کدام آیات قرآن کریم پرده از علم جنین شناسی بر می دارد؟



    مهلت درج پاسخ ها سه شنبه 1391.09.21





    >>>>>>>حيّ علي المسابقه : مسابقه اي بين کاربران محترم سايت آيه هاي انتظار با جوايز نفيس معنوي <<<<<<<

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  18. تشكرها 6

    ملکوت (15-09-1391), مدير اجرايي (15-09-1391), یاس بهشتی (15-09-1391), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (15-09-1391), حیران (15-09-1391), سالک (15-09-1391)

صفحه 12 از 22 نخستنخست ... 28910111213141516 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

come to the contest, questions and answers, فلسفه ی التماس دعا گفتن به دیگران در چیست؟, فلسفه ی بر پا داشتن اربعین شهادت امام حسین (ع), فلسفه ی دعا برای سلامتی امام زمان(عج), فلسفه ی سکوت امام علی(ع), فلسفه ی صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) چیست؟, مفهوم توکّل و توسّل و تفاوتشان چیست؟, مسابقه, مسابقه هفتگي, نکته ی نهفته در امامت امام سجاد(ع) چیست؟, چگونه می توان مکان اصلی ارسال کننده ایمیل را پیدا کرد ؟, نام شهدای کربلا, کاربران سايت آيه هاي انتظار, آيا منصفانه است که, آیا قحطی و بی غذایی و خسارات جانی ناشی از آن, آیا اطلاق لفظ امام به آیت الله امام خامنه ای درست است؟, احمد بن هلال ٬که بود و چه کار کرد؟, بهترین دعا در شب های قدرچه دعایی است ؟, با وجود بقیةالله بودنشان چیست؟, با صفت رزاقیّت خداوند سازگار است؟, جايزه, جايزه ي معنوي, خمس مال چیست و بر چه مالی واجب است؟, خانمها بخاطر بي قيدي بعضی آقايان حجاب داشته باشند؟, سلام گفتن به معصومین در نماز, سنت های الهي مربوط به مؤمنین, سوال هفتگي, شهدای عملیات موسوم به "مانور شهادت", شریح قاضی که بود و چه کرد؟, طرح سوال

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •