چند نمونه از پنهانکاری ها  در تحقیقات  قرآنی سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
چند نمونه از پنهانکاری ها  در تحقیقات  قرآنی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو صمیمی
    غلامعلي نوري آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1388
    نوشته : 75      تشکر : 244
    280 در 80 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    غلامعلي نوري آنلاین نیست.

    پیش فرض چند نمونه از پنهانکاری ها در تحقیقات قرآنی




    بنام خداوند احسن الحدیث






    با سلام خدمت دوستان عزیز

    در مورداعجاز عددی قرآن در زیر چند نمونه از سوالاتی که ذهن را به خود مشغول می کند آورده می شود لطفا در مورد این سوالات فکر کنید واگر نکته ای به ذهنتان رسید مرقوم فرمایید تا در آخر سر نتیجه گیری کنیم .


    • بعضی محققان(مثل عبد الرزاق نوفل) می گویند کلمه ی یوم ( به معنی روز ) در قرآن 365 بار بکار رفته است واین نشان از اعجاز عددی قرآن مجید است.


    سوال1 چرا در این مورد تعداد روزهای سال خورشیدی در نظر گرفته شده است؟ چرا سال قمری منظور نشده است؟ در صورتی که می دانیم طبق آیات قرآن مجید معیاروشاخص اعمال اسلامی سال قمری است ونام ماه رمضان هم به عنوان ماهی از سال قمری آورده شده است.

    سوال 2چرا در ارائه اعجاز مفروض کلمات لیل و نهار به معنی شب وروزدر نظر گرفته نشده است؟ (در صورتی که این دو کلمه نسبت به کلمه ی یوم برای تجسم شبانه روز سازگار ترند. چونکه یوم معانی زمانی گسترده تری حتی تا چندین هزار سال راشامل می شود)

    آیا لیل ونهار و به عبارتی دیگر شبانه روز(لیل ونهار) جزو آن عدد 365 نیستند؟
    توضیح اینکه کلمه ی لیل در قرآن در کمتر از 100 مورد وکلمه ی نهار در کمتر از 60 مورد در قرآن بکار رفته آیا اگر از این طریق محاسبه کنیم وبه نتیجه ی مفروض خود (365) نرسیم می توانیم بگوییم چون مجموع لیل ونهار 365 نیست پس قرآن اعجاز ندارد؟(در مقابل ادعای عبد الرزاق نوفل)

    • می گویند کلمه ی امام و ائمه در قرآن 12 بار بکار رفته است واین دلیل بر حقانیت امامان شیعه علیهم سلام است .

    سوالآیا کسی که محاسبات فوق را انجام داده درهمه ی مفاهیم ائمه وامام در قرآن مجید دقت کرده است؟
    آیابا توجه به مفهوم آیات ، بکار گیری تمام آیاتی که کلمات امام وائمه در آنها بکار رفته (درجهت رسیدن به عدد12) بی احترا می وحتی ظلم در حق آن اهل بیت(ع) بزرگوارنیست؟
    کلمه ی امام در قرآن برای بیان مقاصد مختلفی بکار رفته است وکلمه ائمه راهم برای مثال در دو آیه ذیل نگاه کنید

    فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ ينْتَهُونَ ) التوبة/12)
    با امامان کفر پيکار کنيد که عهدوپیمانی ندارند.!..
    آیه ی دیگر
    وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَيوْمَ الْقِيامَةِ لَا ينْصَرُونَ(القصص/41)
    وآنها را امامانی قرار دادیم که به سوی آتش (جهنم) دعوت می کنند..!

    آیا کسی که از کلمه ی ائمه برای رساندن عدد تکرار به 12 استفاده

    کرده دانسته است که
    در این آیات ائمه چقدر معنی منفی وشر ی

    دارد؟

    این طوری می خواهد از قرآن به نفع آن اولیائ الهی مدرک جمع

    کند؟


    آیا اینطور می خواهد حقانیت شیعه را اثبات کند؟ آیا شیعه به چه قیمتی برای اثبات حقانیت خود باید به هر ظاهری چنگ بزند؟وآیا اصلا ائمه ی ما(ع) نیازی به این جور اقدامات نسنجیده وبعضا فتنه بر انگیز دارند؟



    می گویند منظور ومقصود آیه در اصل چیز دیگری بوده و...
    اگر این حرف خود راقبول دارید پس چرا این کلمات را به منظوردیگری بیرون کشیده اید ؟
    چرا همین کلمات را به همان منظورهای اصلی واگذار نمی کنید وآنها رابرای اثبات منظور دیگری پیش می کشید ؟
    آیا این طور می خواهید به استقبال امام 12هم وموعود بزرگوارمان برویم؟ چه جوابی برای اودر مقابل این گونه برداشتها دارید ؟
    ذهنیت ما از آن بزرگوار چیست؟

    آیا در مقابل اشتباهات وبرداشتهای ماسکوت می کند هیهات هیهیات
    صادقانه می گویم ای عزیزان بیایید در کنار دعا برای ظهور اماممان در مقابل خرافات وشبهات نادانان استقامت کنیم وآنها را هم عملا دور بریزیم.

    اگردر این جهت سعی کنیم ،حتما می آید مااگر عملا یک قدم پیش بگذاریم او ده قدم پیش می گذارد اما دریغ ودرد که سخت است
    فقط آرزو دارم ظهورکند واز یاران او باشم اما در عمل نمی دانم نمی دانم .......
    ونمی دانیم چه می کنیم که نمی آید؟

    نکته:
    دوستان عزیز در مورد پنهانکاری های دیگر به نشانی

    http://mouood.org/content/view/7982/3/

    مراجعه ودرمورد آنها تحقیق کنند
    چند نمونه از پنهانکاری ها  در تحقیقات  قرآنی
    ویرایش توسط غلامعلي نوري : 03-09-1388 در ساعت 04:07


    چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید.



  2. تشكرها 3

    مناجات (23-08-1388), محب فاطمه (26-08-1388), خراباتي (24-08-1388)

  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •