║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 30
  1. #21
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض







    منجی موعود کیست ؟

    بخش اول :

    تا اينجا هريك از دو منجي را معرفي كرده، ويژگي­ها، خصوصيات فردي، نقش وجايگاه آن‌ها را مورد دقت نظر و ارزيابي قرار داديم و به اين نتيجه رسيديم كه منجي موعود مسيحيان، فردي است به نام عيسي عليه السلام كه فرزند مريم است و از اين طريق نسل او به داوود عليه السلام متصل مي­شود. خداوند، عيسي عليه السلام را به آسمان عروج داده و ذخيره كرده است و در آخرالزمان با جلال و شكوه، باز­مي­گردد و با كاري شاهانه، ملكوت خدا را برقرار مي­كند.


    اما منجي موعود شيعه، حضرت مهدي عليه السلام است كه هم­نام و هم­كنيه پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم بوده، پدرش امام حسن عسكري عليه السلام و مادرش نرجس خاتون از نسل داوود عليه السلام است. آن حضرت در پنج سالگي از ديده عموم مردم غايب شد و در آخرالزمان ظهور خواهد كرد و با امدادهاي الهي، ياري خواهد شد. زمين را پر از عدل و داد خواهد كرد و دامنه ظلم و ستم و ستمكاران را برخواهد چيد.


    بنابراين با نگرشي سطحي و ابتدايي، چنين به نظر مي­رسد كه هريك از دو آيين مسيحيت و اسلام (شيعه) منجي جداگانه­ اي را معرفي مي­كنند؛
    براين اساس، آيا بايد قائل شويم كه در آخرالزمان دو منجي مي­آيند كه يكي منجي شيعه و ديگري منجي مسيحيت است؟
    در اين صورت، شيوة همكاري يا تعامل آن ها با هم چگونه خواهد بود؟
    بر فرض صحت چنين فرضي، آيا جهان با دو حاكم، توان بقا و استمرار همراه با گسترش و برقراري عدل و داد را خواهد داشت؟
    يا بايد ويژگي­هاي بيان شده درباره منجي را بر يك منجي تطبيق دهيم و بگوييم مصداق هر دو منجي، يكي است؛ يعني هر دو دين، از يك نفر و يك منجي سخن مي­گويند؛ ولي هر يك به شكلي خاص از ويژگي هاي منجي خود ياد كرده ­اند؟ يا شخص سومي در كار است؟









    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************


  2. #22
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض







    منجی موعود کیست ؟

    بخش دوم :


    براي يافتن جوابي قانع كننده و پاسخي صحيح به اين سؤالات، تذكر نكاتي چند ضروري است:


    مسيحيان معتقدند كه موعود وعده داده شده آنان، هنوز نيامده و زمان آمدن و نجات گري او مشخص و معين نيست؛ ولي در آينده خواهد آمد؛ چنانكه در «كتاب مقدس» عبارت«عيسي دوباره باز مي گردد» بيش از 300 بار (شاكري، 1388: ص81) آمده است.

    محققان، متفقند كه عيسي عليه السلام خود ادعاي «مسيحا» نداشته است (مري جو ويور، 1381: ص77)؛ يعني خود را منجي موعود معرفي نكرده و ادعاي مسيحا بودن او از سوي پيروان و مريدان او پس از رستاخيزش از ميان مردگان طرح شده است.

    گزارش اناجيل از عيسي عليه السلام هرگز يادآور فرمان­رواي پرقدرتي نيست كه يهوديان از ديرباز منتظرش بودند.
    عيسي عليه السلام بر آن نبوده است كه حكومتي بر پا كند. در همة سخنان او از هيچ نظريه سياسي، اثري نمي­توان ديد، يا حتي به يك ايده اجتماعي شاخص دست يافت. عيسي عليه السلام مدعي است كه آمده است تا شريعت موسي عليه السلام را كامل كند. بر اساس روايت اناجيل، عيسي عليه السلام هرگز فرضيه نجات بخشي خود را بر تشكيل يك نهاد حكومتي يا نظريه­اي اجتماعي بنا نكرده است؛ به همين دليل، نمي­توان كاركرد اجتماعي هويدايي براي او در نظر گرفت
    (محراب صادق نيا، 1389: ص230).

    آيات اناجيل مرتبط با موضوع منجي و پايان دنيا، از وارد شدن به حكومت خدا يا قلمرو دولت خداوند سخن مي­گويند.
    در بسياري از فرازهاي اناجيل، عيسي عليه السلام به جاي حكومت خدا از عنوان «دولت» يا «ملكوت پدرم» نام مي­برد.
    انجيل متي گفتار عيسي عليه السلام به شاگردانش در شام آخر را چنين نقل قول مي­كند:

    اما به شما مي­گويم بعد از اين، از ميوة مو ديگر نخواهم نوشيد، تا روزي كه آن را با شما در ملكوت پدر خود، تازه آشامم. (متي 29: 26).









    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************


  3. #23
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض







    منجی موعود کیست ؟

    بخش سوم :



    نكته قابل توجه اينكه در برخي فرازهاي اناجيل، حضرت عيسي عليه السلام از شخصي بنام «پسر انسان» ياد مي­كند كه قابل تطبيق با خود او نيست و مشخص است كه وي چون داراي صفات ممتاز و ويژگي­هاي برجسته­اي است، از موقعيتي بالاتر از عيسي عليه السلام قرار دارد.
    بنابراين مقصود از «پسر انسان»، حضرت عيسي عليه السلام نيست.
    چنانكه مطابق نوشته‌ مستر هاكس آمريكايي در قاموس كتاب مقدس، اين عبارت هشتاد بار در انجيل و ملحقات آن (عهد جديد) آمده است كه فقط سي مورد آن با حضرت عيسي مسيح عليه السلام قابل تطبيق است (هاكس1377: ص219).
    اما پنجاه مورد ديگر از نجات‌دهنده‌اي سخن مي­گويد كه در آخرالزمان و پايان روزگار، ظهور خواهد كرد و حضرت عيسي عليه السلام نيز با او خواهد آمد و او را جلال و عظمت خواهد داد و از ساعت و روز ظهور او جز خداوند تبارك و تعالي كسي اطلاع ندارد.


    عيسي عليه السلام هيچ‌گاه خود را بر پا كننده سلطنت «پسر انسان» يا «پادشاه مسيح» نمي­داند؛
    چرا كه تصريح مي­كند:
    «پادشاهي من از اين جهان نيست. اگر پادشاهي من از اين جهان مي­بود، خدام من جنگ مي­كردند، تا به يهود تسليم نشوم» (يوحنا36: 18)؛
    بلكه خود را رسولي معرفي مي­كندكه آمده است تا حكومت خداوند را مژده دهد؛ حكومتي كه متعلق به كسي ديگر است، نه عيسي عليه السلام.
    براي نمونه در انجيل مرقس پس از بيان حوادث آخرالزمان و بلاها و مصيبت­هاي پاياني از زبان عيسي عليه السلام مي­گويد:
    «… آن‌گاه پسر انسان را ببينيد كه با قوت و جلال عظيم بر ابرها مي آيد (مرقس 26: 13)»











    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************


  4. #24
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض






    در جاي ديگر عيسي عليه السلام مي­گويد:


    زيرا هر كه از من و كلام من عار دارد، پسر انسان نيز وقتي كه در جلال خود و جلال پدر و ملائكه مقدسه آيد، از او عار خواهد داشت.
    (لوقا 27: 9)


    همچنان كه ملاحظه مي­شود عيسي عليه السلام از آمدن شخص ديگري به نام «پسر انسان» خبر مي­دهد.

    طبق گزارش اناجيل، عيسي عليه السلام رسالت خود را مژده دادن به «ملكوت خدا» مي‌دانست.

    ]عيسي عليه السلام [ به ايشان گفت:
    مرا لازم است كه به شهرهاي ديگر نيز به ملكوت خدا بشارت دهم، زيرا كه براي همين كار فرستاده شده ام
    (لوقا4: 43).


    درمنابع مكتوب اسلامي و روايات معصومان عليهم السلام از بازگشت عيسي مسيح عليه السلام خبر مي­دهد كه روشن كننده ابهامات موجود در اين سؤالات است.
    در پستهای بعد به چند مورد از آن‌ها اشاره مي­كنيم








    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************

  5. تشكرها 2


  6. #25
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض







    عيسي بن مريم عليه السلام نابود كنندة بدعت‌ها:

    پيامبراكرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمود:

    ميان من و او پيامبري نيست. هنگامي‌كه فرود آمد، … صليب را مي‌كوبد و نابود مي‌سازد و خوك را مي‌كشد و جزيه را برمي­دارد و خدا در زمان او تمام آيين‌ها را جز اسلام، نابود مي‌كند. مسيح دروغين را مي‌كشد و چهل سال در زمين زندگي مي‌كند؛ سپس وفات مي‌يابد و مسلمانان بر [جنازه] وي نماز مي‌گزارند .
    (جمعي از نويسندگان، 1428: ج2، ص458).



    اين روايت از منسوخ شدن مسيحيت كنوني و آداب و رسوم غلط آن خبر داده، فراگيري دين اسلام را نويد مي­دهد. چون حكم جزيه براي غير مسلمان است، برداشته شدن آن، بيان‌گر مسلمان شدن همه ساكنان زمين است؛
    يعني حضرت عيسي عليه السلام در راستاي اهداف حضرت مهدي عليه السلام گام برمي­دارد و در راستاي برپايي حكومت اسلامي، معين و مددكار حضرت مهدي عليه السلام است.










    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************

  7. تشكرها 2


  8. #26
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض






    حضرت مسيح عليه السلام وزيري امين:

    پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند:

    عيسي بن مريم عليه السلام هبوط مي­كند، نزديك پل سفيد كنار باب دمشق…. مهدي عليه السلام به او مي­گويد:
    «جلو بايست و برايمان نماز بخوان».
    ميسح عليه السلام مي­گويد:
    «شما براي يارانتان نماز بخوانيد. همانا من وزير بر انگيخته شده­ ام، نه امير. پس مهدي عليه السلام براي ياران، نماز مي‌خواند…
    (جمعي از نويسندگان، 1428: ج2، ص423).


    همچنين در فرازي ديگر دربارة صفات حضرت عيسي عليه السلام مي­فرمايد:
    و هو]عيسي[ الوزير الأيمن للقائم و حاجبه و نائبه (جمعي از نويسندگان، 1428: ج2، ص428).








    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************

  9. تشكرها 2


  10. #27
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض







    عيسي عليه السلام قاضي عادل:

    مسيحيان معتقدندكه عيسي عليه السلام در بازگشت مجدد خويش، بين نيكان و شريران، داوري خواهد كرد.

    منابع اسلامي اين مطلب را تأييد مي­كنند. در حديثي از پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم آمده است:

    قسم به كسي كه جانم در قبضه قدرت او است! به زودي، پسر مريم در ميان شما فرود خواهد آمد و او داوري عادل خواهد بود؛ سپس صليب را خواهد شكست و خوك را خواهد كشت و جزيه را پايان خواهد داد.
    (جمعي از نويسندگان، 1428: ج2، ص408).










    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************

  11. تشكر


  12. #28
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض






    نکته مهم

    منجي موعود مسيحيان، يعني حضرت مسيح عليه السلام خود مدعي مسيحايي و نجات بخشي نبوده و حتي در بين سخنانش يا گزارش­هاي اناجيل، مطلبي دال بر تشكيل حكومت توسط حضرت عيسي عليه السلام به چشم نمي­خورد.
    در اين درباره، از شخص والاتري به نام «پسر انسان» ياد شده است كه در همه موارد استعمال، قابل تطبيق با خود عيسي عليه السلام نيست.
    مهم­تر اينكه منابع مكتوب اسلامي و شيعي به صراحت از كاركرد­ها و رسالت هاي حضرت عيسي مسيح عليه السلام در دولت و حكومت حضرت مهدي عليه السلام سخن گفته اند؛
    لذا مي­توان نتيجه گرفت كه منجي موعود در هر دو دين مسيح و اسلام (شيعه) يكي مي‌باشد كه همان حضرت حجت بن الحسن العسكري عليه السلام است.







    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************

  13. تشكر


  14. #29
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض








    جمع بندی نهایی

    اما حضرت عيسي مسيح عليه السلام نيز قطعاً در پايان دنيا، باز مي­گردد و در كنار حضرت مهدي عليه السلام به عنوان وزيري لايق و البته همراهي صادق و امين، انجام وظيفه كرده، حضرت مهدي عليه السلام را در پيشبرد اهداف مقدس و الهي‌اش ياري خواهد نمود.
    نقش حضرت عيسي عليه السلام در فراگيري دين اسلام، بسيار كليدي، مهم و تأثيرگذار خواهد بود؛ چرا كه
    :


    اولا، حضرت عيسي عليه السلام و حضرت مهدي عليه السلام داراي يك هدف مشترك مي­باشند و آن، حاكميت دين الهي و برقراري عدل و داد و اجراي دستورهاي الهي است و همين امر، وحدت رويه آن دو را در پي خواهد داشت.


    ثانيا، اقتداي حضرت عيسي عليه السلام به حضرت مهدي عليه السلام در نماز، نشانه پذيرش دين اسلام و پيروي او از آيين اسلام است. در نتيجه، گويي به آن دسته از مسيحياني كه ادعاي پيروي از او را دارند، اعلام مي­كند كه اگر در گفتار خود صادقند، بايد به اسلام گرويده، مسلمان شوند. اين عمل عيسي مي­تواند در تسريع ايمان مسيحيان به حضرت مهدي عليه السلام كمك كند و وعده الهي را زودتر محقق سازد.


    ثالثا، عمر طولاني حضرت مهدي عليه السلام سبب مي­شود كه عده­ اي دچار شك و شبهه شده، در پيروي از حق، سستي و كاهلي كنند. عده ­اي نيز كه به دنبال راهي هستند تا از زير بار مسؤوليت، شانه خالي كنند و از گردن نهادن به دستورهاي الهي طفره روند، اين بهانه را دستاويز خود قرار مي­دهند تا از پذيرش حق سرباززنند.
    بازگشت حضرت عيسي عليه السلام مي­تواند اتمام حجتي براي اينان باشد؛ چرا كه وقتي حضرت عيسي عليه السلام را با عمري بيشتر از عمر حضرت مهدي عليه السلام مي­بينند، عمر طولاني حضرت مهدي عليه السلام را بهتر مي­پذيرند و به گونه‌اي تسليم دستورات اسلام و حكومت عدل مهدوي مي­شوند.










    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************

  15. تشكر


  16. #30
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض








    منابع


    1. قرآن كريم.
    2. ابن طاووس، رضي الدين علي بن موسي، الملاحم و الفتن، بي جا، مؤسسه اعلمي، بي تا.
    3. امامي كاشاني، محمد، خط امان در ولايت صاحب الزمان (پژوهشي در موعود اديان)، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامي، 1387ش.
    4. توفيقي، حسين، آشنايي با اديان بزرگ، تهران، مركز جهاني علوم اسلامي، 1384 ش.
    5. تيليخ، پل، الهيات سيستماتيك، ترجمه حسين نوروزي، ‌تهران، حكمت، 1381ش.
    6. جان باير ناس، تاريخ جامع اديان، ترجمه اصغر حكمت، تهران، علمي و فرهنگي، چ چهاردهم، 1383ش.
    7. جعفري، جواد، مجله تخصصي انتظار، مقاله «جمال يار»، قم، بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود، شماره 5، پائيز1381ش.
    8. جمعي از نويسندگان، معجم احاديث الامام المهدي، قم، مسجد جمكران، چ دوم، 1428ق.
    9. جو ويور، مري، درآمدي به مسيحيت، مترجم حسن قنبري، قم: مركز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب، 1381ش.
    10. حسيني گرگاني، مير تقي، نزول عيسي و ظهور موعود، قم، مركز فقهي ائمه اطهار، 1387ش.
    11. حيدري كاشاني، محمدباقر، مقتداي مسيح، قم، نسيم كوثر، 1388ش.
    12. زيبايي نژاد، محمدرضا، مسيحيت شناسي مقايسه­اي، تهران، سروش، 1382ش.
    13. شاكري، روح الله، منجي در اديان، قم، بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود، 1388ش.
    14. صدوق، محمد بن علي بن حسين، كمال الدين و تمام النعمة، ترجمه منصور پهلوان، قم، دار الحديث، 1380ش.
    15. قندوزي، سليمان بن ابراهيم، ينابيع المودة لذوي القربي، قم، اسوه، 1416ق.
    16. كتاب مقدس، انتشارات ايلام، بي تا.
    17. كليني، محمد بن يعقوب، اصول كافي، ترجمه محمد باقر كمره­اي، قم، انتشارات اسلاميه، چ نهم، قم، 1379ش.
    18. لطيفي، رحيم، دلائل عقلي و نقلي امامت و مهدويت، قم، بنياد حضرت مهدي موعود، چ دوم، 1387ش.
    19. مجلسي، محمد باقر، بحارالانوار، بيروت، دار احياء التراث العربي، 1404ق.
    20. موحديان عطار، علي، گونه شناسي انديشه منجي موعود در اديان، قم، دانشگاه اديان و مذاهب، 1389ش.

    21. ميشل، توماس، كلام مسيحي، ترجمه حسين توفيقي، قم، مركز اديان، چ دوم، بي‌تا.
    22. نظري منفرد، علي، تاريخ اسلام از تولد تا رجعت، بي‌جا، جلوه کمال، 1388ش.
    23. نعماني، محمد بن ابراهيم، الغيبة، ترجمه محمد جواد هاشمي، تهران، صدوق، 1376ش.
    24. هاکس، مستر جيمز، قاموس کتاب مقدس، تهران، اساطير، 1377ش.






    ║✿║ مقايسه گونه‌شناسي موعود و منجی «شیعه»  با موعود و منجی «مسیحیت» ║✿║
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •