سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
صفحه 23 از 23 نخستنخست ... 131920212223
نمایش نتایج: از شماره 221 تا 230 , از مجموع 230

موضوع: ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒

  1. Top | #221

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    تاریخ عضویت
    آبان 1390
    شماره عضویت
    1938
    نوشته
    11,533
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    تشکر
    114,344
    مورد تشکر
    42,037 در 11,159
    دریافت
    0
    آپلود
    1

    پیش فرض





    س‍ؤال: یکی از شبهه هایی که اعراب در صدر اسلام به پیامبر وارد می کردند این بود که محمّد (ص)

    قرآن را از طرف خدا نیاورده است بلکه آن را از شخص دیگری (بلعام رومی و یا سلمان

    فارسی) یاد می گیرد. در همین رابطه و برای باطل کردن این سخن و شبهه پاسخ خداوند

    متعال در قرآن کريم چيست؟



    امضاء

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif



  2. Top | #222

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض





    س‍ؤال: یکی از شبهه هایی که اعراب در صدر اسلام به پیامبر وارد می کردند این بود که محمّد (ص)قرآن را از طرف خدا نیاورده است بلکه آن را از شخص دیگری (بلعام رومی و یا سلمان
    فارسی) یاد می گیرد. در همین رابطه و برای باطل کردن این سخن و شبهه پاسخ خداوند
    متعال در قرآن کريم چيست؟




    پاسخ :

    در همین رابطه و برای باطل کردن این سخن و شبهه، آیه 103 سوره نحل نازل گشت :

    وَ لَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّمَا يُعَلِّمُهُ بَشرٌلِّسانُ الَّذِى يُلْحِدُونَ إِلَيْهِ أَعْجَمِىٌّ وَ هَذَا لِسانٌ عَرَبىٌّ مُّبِينٌ‏(103 )

    خدا می فرماید: « و البته مى‏دانیم که آنها مى‏گویند: جز این نیست که این (قرآن) را بشرى (برخى از علمای یهود و نصارى و فارسیان) به او (محمد) (ص) مى‏آموزد ، (لکن چنین نیست) زبان کسى که به انحراف به او نسبت مى‏دهند غیر عربى است و این (قرآن) به زبان عربى روشن است!







    امضاء


  3. Top | #223

    عنوان کاربر
    عضو خودماني
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    4619
    نوشته
    1,034
    تشکر
    9,790
    مورد تشکر
    4,466 در 1,058
    دریافت
    4
    آپلود
    0

    پیش فرض



    سلام و خسته نباشید و ممنون از جواب های بسیار عالی شما

    سوال:همانطور که میدانیم فرشتگان دارای مراتبند اما یک سوال پیش می اید که آیا فرشتگانی که خازنان بهشتند نسبت به فرشتگانی که خازنان جهنم اند دارای فضیلت و بر تری اند ؟


    مگر فرشتگان مدام به تسبیح خداوند مشغول نیستند آیا صفت خشونت خازنان جهنم با عبادات آنها متناسب است؟
    امضاء
    « بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم »
    « لا حَولَ وَ لا قُوَّﺓَ اِلاّ بِاللّهِ العَلیِّ العَظیم »
    « اللّهمَّ لَکَ الحمدُ و اِلَیک المُشتَکَی و اَنتَ المُستَعانُ »
    « یا زَکّیُ الطّاهِرُ مِن کلِّ آﻓَﺔٍ بقُدسِهِ »
    «یا لطیفُ إرحَم علی عَبدَکَ الضّعیفَ»
    « یا دائمُ یا قائمُ »



  4. تشكرها 3


  5. Top | #224

    عنوان کاربر
    عضو خودماني
    تاریخ عضویت
    خرداد 1397
    شماره عضویت
    4619
    نوشته
    1,034
    تشکر
    9,790
    مورد تشکر
    4,466 در 1,058
    دریافت
    4
    آپلود
    0

    پیش فرض



    آیا این گفته صحیح است که تمام یا بخشی از گناهان مادران هنگام زایمان ریخته میشود؟

    آیا نوع به دنیا آوردن فرزند (طبیعی و سزارین) در آمرزش گناه تاثیر دارد؟

    نظر مراجع در مورد مادرانی که میتوانند فرزند خود را طبیعی به دنیا آورند ولی در خواست عمل سزارین میدهند چیست؟ آیا اشکال دارد؟

    امضاء
    « بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم »
    « لا حَولَ وَ لا قُوَّﺓَ اِلاّ بِاللّهِ العَلیِّ العَظیم »
    « اللّهمَّ لَکَ الحمدُ و اِلَیک المُشتَکَی و اَنتَ المُستَعانُ »
    « یا زَکّیُ الطّاهِرُ مِن کلِّ آﻓَﺔٍ بقُدسِهِ »
    «یا لطیفُ إرحَم علی عَبدَکَ الضّعیفَ»
    « یا دائمُ یا قائمُ »



  6. تشكرها 3


  7. Top | #225

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض



    سلام و خسته نباشید و ممنون از جواب های بسیار عالی شما

    سوال:همانطور که میدانیم فرشتگان دارای مراتبند اما یک سوال پیش می اید که آیا فرشتگانی که خازنان بهشتند نسبت به فرشتگانی که خازنان جهنم اند دارای فضیلت و بر تری اند ؟ مگر فرشتگان مدام به تسبیح خداوند مشغول نیستند آیا صفت خشونت خازنان جهنم با عبادات آنها متناسب است؟
    سلام و عرض ادب

    تشکر از حضورتان

    پاسخ :



    فرشتگان به طور كلى بر سه دسته اند:
    دسـتـه اول : فـرشتگان شيدا (ملائكه مهيمين ). آنان فرشتگانى هستند كه شيفته و غرق در عـظـمـت خـداونـد سبحان هستند؛ نه به خود توجه دارند و نه به چيز ديگرى .

    در بصائر الدرجـات نـقل است كه امام صادق (ع ) فرمود: كروبيان (فرشتگان مقرب ) گروهى از پيروان ما از نخستين آفرينشند كه خداوند آنان را پشت عرش قرار داد.
    اگـر نـور يـكـى از آنها بر تمام زمين تقسيم شود، آنان را كفايت كند، آن گاه امام (ع ) فرمود: هنگامى كه موسى خواسته خود را به خداوند عرضه داشت ، به يك از آنان فرمان داد، پس نور او بر كوه جلوه گر شد و آن را متلاشى ساخت .

    (
    160- ابن الصفار، بصائر الدرجات ، ص 89.)


    دسـتـه دوم : فـرشـتـگـان عبادت كننده و پرستشگر.

    در نهج البلاغه آمده است : آن گاه آسـمـان هاى بالا را از هم گشود، و آكنده از فرشتگان گوناگون ساخت : گروهى از آنان هميشه به سجده اند و ركوع ندارند، و يا به ركوعند و قيام ندارند و يا در صفوفى كه هـرگز از هم پراكنده نمى شود قرار دارند، و يا همواره تسبيح مى گويند و هرگز خسته نـمـى شـود، هـيـچ گـاه خـواب چـشـمـان آنـهـا را نـمـى پـوشـانـد و عـقـول آنـها گرفتار نسيان و سهو نمى شود. بدن آنها به سستى نمى گرايد و غفلت و نسيان بر آنان عارض نمى شود.

    دسـتـه سـوم : فـرشـتـگـان كارگزار.

    اينان به كار تدبير عالم گمارده شده اند؛ يعنى حـامـلان عـرش و كـرسـى هـستند و فرشتگانى اند كه كارگزاران آسمان ها، خورشيد ماه و ستارگان ، شب و روز، جو، ابرها، باران ها، رعد و برق ، صاعقه ها، شهابها، بادها، زمين ، عـنـاصـر، دريـاهـا، كـوه هـا، دره هـا، گـيـاه هـا، حـيـوان ، انـسـان ، و اعـمـال ، زمـان هـا، مـكـان ها، زندگى ، روزى ، مرگ ، برزخ ، حشر ، بهشت ، آتش و جز آن هستند.
    تا آن جا كه از برخى روايت استفاده مى شود آنان در جزئى ترين امور عالم وساطت دارنـد. ايـن دسـتـه خـود شامل طبقات گوناگونى است ؛ در هر كارى كه به عهده آنان است فرمانده و فرمانبرى وجود دارد.


    پس فرشتگانی که خازنان بهشتند نسبت به فرشتگانی که خازنان جهنم اند دارای فضیلت و بر تری نیستند ،بلکه هر دو گروه در دسته سوم فرشتگان که کارگزاران الهی هستند قرار دارند.

    البته ،ملك و فرشته ای كه خازن اصلی جهنم است و فرشتگان عذاب و خازنان دوزخ، جناحهای این ملك و فرشته بوده و تحت فرمان او هستند، از این فرشته ی برتر در قرآن، تحت عنوان «مالك» یاد شده
    است.و فرشته برتر بهشت نامش «رضوان» می باشد.


    -مگر فرشتگان مدام به تسبیح خداوند مشغول نیستند آیا صفت خشونت خازنان جهنم با عبادات آنها متناسب است؟

    (یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسكمْ وَ أَهْلِیكمْ نَاراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الحِْجَارَةُ عَلَیهَا مَلائكَةٌ غِلاظٌ شِدَادٌ لا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ)
    «اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! خودتان و كسانتان را از آتش دوزخ نگه دارید، چنان آتشى كه سوخت آن، مردم و سنگ ها است. بر آتش [دوزخی‏] فرشتگانى خشن [و] سختگیر [گمارده شده‏] اند. از آنچه خدا به آنان[در اجرای قهر و غضب حق] دستور داده، سرپیچى نمى‏ كنند و آنچه را كه مأمورند، انجام مى ‏دهند.»
    (سوره تحریم ،آیه 6 )



    این آیه به روشنی نشانگر وجود فرشتگان عذاب در قیامت است. اینان موكل بر آتش دوزخ بوده و خیلی غلیظ و شدیداند و خشونت و شدت دارند. هیچ گونه مخالفتی نسبت به آنچه خداوند متعال امر فرموده نداشته واز آن تخطّی نمی كنند. در واقع به وسیله این گروه از فرشتگان جهنم، آتش و عذاب ها به اهلش می رسد.

    چون این فرشتگان تجلی قهر الهی بر بندگان خاطی هستند،عبادت تکوینی آنها خشونت و غلظت بر گنهکاران می باشد و غلظت و عبادتشان منافاتی ندارد.





    منبع:
    (مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن)

    ملائکه
    -سلسله دروس معارف اسلامی (۱)
    آيه الله محمد شجاعی

    و

    -فرشتگان و تحقيقى قرآنى ، روايى و عقلى

    على رضا رجالى تهرانى





    امضاء


  8. Top | #226

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض







    آیا این گفته صحیح است که تمام یا بخشی از گناهان مادران هنگام زایمان ریخته میشود؟



    پاسخ :


    مجموعه‌ای از روایات وجود دارند که پاداش‌‌های چشمگیری را برای مادران در نگه‌داری فرزند در شکم، وضع حمل و شیر دادن اعلام کرده‌اند. بخشهایی از روایات، پاداش­ها را به خود حامله­شدن مرتبط دانسته و بخشهایی نیز مرتبط با زاییدن است.

    تعدادی از این روایت را ذکر می‌نماییم:
    1-امام صادق(ع):
    رسول خدا(ص) فرمود:
    «هر زنى در خانه شوهرش جهت نظم و ساماندهی منزل، چیزى را از جایى بردارد و در جایى دیگر قرار دهد، خداوند عز و جل به او مى‌‏نگرد و هرکس که خدا به او بنگرد او را عذاب نمى‌‏کند.
    ام سلمه گفت:
    مردان همه خوبى‌‏ها را بردند، پس چه چیزى براى زنان بیچاره هست؟
    پیامبر فرمود:
    آرى اگر زن حامله شود او به سان روزه‌دار شب زنده‌دارى است که با جان و مال در راه خدا جهاد مى‌‏کند و چون زایمان کند پاداشى دارد که از بس بزرگ است نمى‌‏داند آن پاداش چیست و چون شیر مى‌‏دهد در برابر هر مکیدن براى او مشابه یک آزاد سازى از فرزندان اسماعیل است و چون از شیر دادن فارغ گردد فرشته‌‏اى بر پهلوى او مى‌‏زند و مى‌‏گوید: از نو آغاز به کار کن که بخشیده شده‌‏اى».
    .

    (شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 21، ص 451، مؤسسه آل البیت(ع)، قم، چاپ اول، 1409ق.)


    2-«هر گاه زن در ایّام زایمان و دوره نفاسش بمیرد روز قیامت نامه عمل او را نگشایند»؛
    ( شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 139، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ دوم، 1413ق.)

    یعنى از او حساب گرفته نمی‌شود و بدون حساب‌‌رسى به ‌بهشت می‌رود؛ چون ناراحتى زایمان او را از گناه پاک ساخته است.


    3-«درباره قصّه حضرت آدم و حوّاء (ع) آمده است ... خداوند فرمود:
    اى حوّاء! هر زنى که به هنگام زایمانش بمیرد او را با شهیدان محشور مى‏‌کنم. اى حوّاء! هر زنى که درد زایمان او را بگیرد پاداش شهید برایش مى‌‏نویسم و اگر سالم بماند و زایمان کند گناهانش را برایش مى‌‏آمرزم گرچه به اندازه کف دریا و ریگ بیابان و برگ درختان باشد و اگر بمیرد شهید مى‌‏گردد و فرشته‌‏ها به هنگام قبض روحش نزد وى حاضر مى‌‏شوند و او را به بهشت بشارت مى‌‏دهند و در آخرت او را نزد شوهرش مى‌‏برند و هفتاد برابر برتر از حورالعین است. حوّاء گفت: آنچه داده‌‏اى مرا کافى است ...».

    (محدث نوری، حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 15، ص 214، مؤسسه آل البیت(ع)، قم، چاپ اول، 1408ق.)








    امضاء


  9. Top | #227

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    آیا نوع به دنیا آوردن فرزند (طبیعی و سزارین) در آمرزش گناه تاثیر دارد؟



    پاسخ:

    البته این موضوع(آمرزش گناهان) فقط اختصاص به زایمان طبیعی ندارد، بلکه روایات گرچه پاره­ای از آنها، برخی علائم زایمان طبیعی را ذکر می­کنند، اما هیچ قیدی در آنها مشاهده نشده و به صورت مطلق، شامل تمام زایمان­ها می­شوند،

    البته زایمان‌ها در زمان صدور روایات معمولاً با روش­های طبیعی بوده اما امروزه ممکن است به جهت سلامتی مادر و فرزند یا برخی عوامل دیگر، در مواردی پزشک، عمل سزارین را ترجیح دهد.









    امضاء


  10. Top | #228

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض





    نظر مراجع در مورد مادرانی که میتوانند فرزند خود را طبیعی به دنیا آورند ولی در خواست عمل سزارین میدهند چیست؟ آیا اشکال دارد؟



    پاسخ:

    س 1258:آيا جايز است زن باردارى که قصد دارد لوله‏ هاى رحم خود را ببندد، از طريق عمل سزارين فرزند خود را به دنيا آورد تا در هنگام آن عمل، لوله‌هاى خود را هم ببندد؟


    ج: حکم بستن لوله‏ هاى رحم قبلاً گذشت، ولى جواز عمل سزارين متوقف بر نياز به آن يا درخواست خود زن باردار است و به هر حال لمس و نظر مرد اجنبى به زن هنگام عمل سزارين و بستن لوله‏ هاى رحم حرام است. مگر در حال ضرورت.


    اصل استفتاء را از پایگاه اطلاع رسانی امام خامنه ای خدمت دوستان آوردم که با توجه به قسمت رنگی ( قرمز )جواب، استنباط می شود که درخواست سزارین از نظر شرعی از جانب مادر جایز است.







    امضاء


  11. Top | #229

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    امضاء


  12. Top | #230

    عنوان کاربر
    عضو آشنا
    تاریخ عضویت
    اسفند 1391
    شماره عضویت
    5337
    نوشته
    46
    تشکر
    0
    مورد تشکر
    357 در 48
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض

    سلام بنده هم آماده ام.


صفحه 23 از 23 نخستنخست ... 131920212223

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی