▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒
صفحه 6 از 23 نخستنخست ... 234567891016 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 230
  1. #51
    عضو وفادار
    ranji آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1391
    نوشته : 331      تشکر : 772
    1,007 در 288 پست تشکر شده
    وبلاگ : 33
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ranji آنلاین نیست.

    پیش فرض






    پرهيزكاران كساني هستند كه به غيب آنچه از حس پوشيده و پنهان است ايمان مي‏آورند؛ و نماز را برپا مي‏دارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبي كه به آنان روزي داده‏ايم، انفاق مي‏كنند. و آنان كه به آنچه بر تو نازل شده، و آنچه پيش از تو بر پيامبران پيشين نازل گرديده، ايمان مي‏آورند؛ و به رستاخيز يقين دارند.آنان بر طريق هدايت پروردگارشانند؛ و آنان رستگارانند.


    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒


  2. #52
    عضو وفادار
    ranji آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1391
    نوشته : 331      تشکر : 772
    1,007 در 288 پست تشکر شده
    وبلاگ : 33
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ranji آنلاین نیست.

    پیش فرض







    سلام خدمت ناز بانو جان
    من همونطور که گفتید بیشتر به عزیزان آیت الکرسی هدیه میدم بخصوص وقتی که راهی سفری باشن
    در این آیه می‏خوانیم که کرسی خداوند همه آسمانها و زمین را در بر می‏گیرد، کرسی در اینجا به چند معنی می‏تواند باشد:
    الف: منطقه قلمرو حکومت‏
    یعنی خداوند بر همه آسمانها و زمین حکومت می‏کند و منطقه نفوذ او همه جا را در بر گرفته
    ب: منطقه نفوذ علم‏
    یعنی علم خداوند به جمیع آسمانها و زمین احاطه دارد و چیزی از قلمرو نفوذ علم او بیرون نیست زیرا همانطور که گفتیم کرسی گاهی کنایه از علم می‏باشد
    ج: موجودی وسیع‏تر از تمام آسمانها و زمین
    ‏که از هر سو آنها را احاطه‏کرده است و به این ترتیب معنی آیه چنین می‏شود: کرسی خداوند همه آسمانها و زمین را در بر گرفته و آنها را احاطه کرده است.در حدیثی از امیر مؤمنان علی ع این تفسیر نقل شده آنجا که می‏فرماید:" الکرسی محیط بالسماوات و الارض و ما بینهما و ما تحت الثری‏" کرسی احاطه به زمین و آسمانها و آنچه ما بین آنها و آنچه در زیر اعماق زمین قرار گرفته است دارد


    این هم از نظر محتوایی شامل معارف عمیق دینی است و مورد تاکید روایات قرار گرفته است و هم از نظر آثاری که خواندن آن در زندگی مادی انسان می گذارد.
    در اهمیت و فضیلت این آیه همین بس که از پیامبر گرامی اسلام ص نقل شده است که از ابی بن کعب سؤال کرد و فرمود: کدام آیه برترین آیه کتاب اللَّه است؟ عرض کرد: اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ، پیامبر ص دست بر سینه او زد و فرمود: دانش بر تو گوارا باد، سوگند به کسی که جان محمد ص در دست او است این آیه دارای دو زبان و دو لب است که در پایه عرش الهی تسبیح و تقدیس خدا می‏گوید.
    و در حدیث دیگری از امام باقر ع آمده است:" هر کس آیة الکرسی را یک بار بخواند، خداوند هزار امر ناخوش آیند از امور ناخوش آیند دنیا، و هزار امر ناخوش آیند از آخرت را از او بر طرف می‏کند که آسان‏ترین ناخوش آیند دنیا، فقر، و آسان‏ترین ناخوش آیند آخرت، عذاب قبر است".[1]
    روایات در فضیلت این آیه شریفه بسیار زیاد است و در کتب علمای شیعه و اهل سنت نقل شده است با دو حدیث دیگری از رسول اللَّه ص این بحث را پایان می‏دهیم، فرمود: اعطیت آیة الکرسی من کنز تحت العرش و لم یؤتها نبی کان قبلی:" آیة الکرسی از گنجی زیر عرش الهی به من داده شده است و به هیچ پیامبری قبل از من داده نشد[2]در حدیث دیگری آمده است که دو برادر به حضور پیامبر ص رسیدند و عرض کردند برای تجارت به شام می‏رویم، به ما تعلیم دهید چه بگوییم (تا از شر اشرار مصون بمانیم) فرمود: هنگامی که به منزلگاهی رسیدید و نماز عشا را خواندید، موقعی که یکی از شما در بستر قرار می‏گیرد، تسبیح فاطمه زهرا ع‏بگوید و سپس آیة الکرسی بخواندفانه محفوظ من کل شی‏ء حتی یصبح‏ :" مسلما او از همه چیز در امان خواهد بود تا صبح"، سپس در ذیل این حدیث آمده است که در یکی از منزلگاهها دزدان قصد هجوم به آنها را داشتند اما هر چه تلاش کردند موفق نشدند[3]
    به یقین این همه اهمیت که به آیة الکرسی داده شده است به خاطر محتوای مهم و برجسته آن است که ضمن تفسیر آن ملاحظه خواهیم کرد[4].
    اما منظور از کرسی[5]:
    " کرسی" از نظر ریشه لغوی از" کرس" (بر وزن ارث) گرفته شده که به معنی اصل و اساس می‏باشد و گاهی نیز به هر چیزی که بهم پیوسته و ترکیب شده است گفته می‏شود و به همین جهت به تختهای کوتاه" کرسی" می‏گویند و نقطه مقابل آن" عرش" است که به معنی چیز" مسقف" یا خود سقف و یا تخت پایه بلند می‏آید.
    و از آنجا که استاد و معلم به هنگام تدریس و تعلیم بر کرسی می‏نشیند گاهی کلمه کرسی کنایه از علم می‏باشد و نظر به اینکه" کرسی" تحت اختیار و زیر نفوذ و سیطره انسان است گاهی به صورت کنایه از" حکومت" و" قدرت" و فرمانروایی بر منطقه‏ای به کار می‏رود.
    در این آیه می‏خوانیم که کرسی خداوند همه آسمانها و زمین را در بر می‏گیرد، کرسی در اینجا به چند معنی می‏تواند باشد:
    الف: منطقه قلمرو حکومت‏
    - یعنی خداوند بر همه آسمانها و زمین حکومت می‏کند و منطقه نفوذ او همه جا را در بر گرفته و به این ترتیب کرسی خداوند مجموعه عالم ماده اعم از زمین و ستارگان و کهکشانها و سحابیها است.
    ب: منطقه نفوذ علم‏
    - یعنی علم خداوند به جمیع آسمانها و زمین احاطه دارد و چیزی از قلمرو نفوذ علم او بیرون نیست زیرا همانطور که گفتیم کرسی گاهی کنایه از علم می‏باشد. در روایات متعددی نیز روی این معنی تکیه شده است از جمله حفص بن غیاث از امام صادق ع، نقل می‏کند که از آن حضرت پرسیدم:منظور از" وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ چیست؟فرمود: منظور علم او است[6] .
    ج: موجودی وسیع‏تر از تمام آسمانها و زمین‏
    - که از هر سو آنها را احاطه‏کرده است و به این ترتیب معنی آیه چنین می‏شود: کرسی خداوند همه آسمانها و زمین را در بر گرفته و آنها را احاطه کرده است.در حدیثی از امیر مؤمنان علی ع این تفسیر نقل شده آنجا که می‏فرماید:" الکرسی محیط بالسماوات و الارض و ما بینهما و ما تحت الثری‏" کرسی احاطه به زمین و آسمانها و آنچه ما بین آنها و آنچه در زیر اعماق زمین قرار گرفته است دارد"[7].
    حتی از پاره‏ای از روایات استفاده می‏شود که کرسی به مراتب از آسمانها و زمین وسیع‏تر است بطوری که مجموعه آنها در برابر کرسی همچون حلقه‏ای است که در وسط بیابانی قرار داشته باشد از جمله از امام صادق ع نقل شده که فرمود:" ما السماوات و الارض عند الکرسی الا کحلقة خاتم فی فلاة و ما الکرسی عند العرش الا کحلقة فی فلاة[8] (آسمانها و زمین در برابر کرسی همچون حلقه انگشتری است در وسط یک بیابان و کرسی در برابر عرش همچون حلقه‏ای است در وسط یک بیابان). البته معنی اول و دوم کاملا مفهوم و روشن است ولی معنی سوم چیزی است که هنوز علم و دانش بشر نتوانسته است از آن پرده بر دارد زیرا وجود چنان عالمی که آسمانها و زمین را در بر گرفته باشد و به مراتب وسیع‏تر از جهان ما باشد هنوز از طرق متداول علمی اثبات نشده است، در عین حال هیچگونه دلیلی بر نفی آن نیز در دست نیست، بلکه همه دانشمندان معترف‏اند که وسعت آسمان و زمین در نظر ما با پیشرفت وسائل و ابزار مطالعات نجومی روز به روز بیشتر می‏شود و هیچ کس نمی‏تواند ادعا کند که وسعت عالم هستی به همین اندازه است که علم امروز موفق به کشف آن شده است بلکه به احتمال قوی عوالم بی‏شمار دیگری وجود دارد که از قلمرو دید وسائل امروز ما بیرون است
    ناگفته نماند که تفسیرهای سه‏گانه بالا هیچ منافاتی با هم ندارد و جمله" وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ" می‏تواند هم اشاره به نفوذ حکومت مطلقه و قدرت پروردگار در آسمانها و زمین باشد و هم نفوذ علمی او و هم جهانی وسیع‏تر از این جهان که آسمان و زمین را در بر گرفته است. و در هر صورت این جمله، جمله‏های ما قبل آیه را که در باره وسعت علم پروردگار بود تکمیل می‏کند.



    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒


  3. #53
    عضو وفادار
    ranji آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1391
    نوشته : 331      تشکر : 772
    1,007 در 288 پست تشکر شده
    وبلاگ : 33
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ranji آنلاین نیست.

    پیش فرض




    با سلام خدمت شما دوست گرامی
    به نظر من کاربرد این سوره در دفع سحر وجادو بخاطر معنی آیاتش هست
    چون تمامی آیات این سوره حاکی از پناه بردن بنده به پروردگارش از شر مابقی مخلوقات و...است.




    سوره فلق


    بسم الله الرحمن الرحیم
    1- قل اعوذ برب الفلق
    2- من شر ما خلق
    3- و من شر غاسق اذا وقب
    4- و من شر النفاسات فی العقد
    5- و من شر حاسد اذا حسد

    1- بگو پناه می برم به پروردگار سپیده دم
    2- از شر تمام آنچه آفریده
    3- از شر هر موجود شرور وقتی شبانه وارد می شود
    4- و از شر زنان دمنده در گره ها
    5- و از شر هر حسود هنگامی که حسودی می کند




    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒

  4. تشكرها 4

    *❀*نازبانو*❀* (01-05-1391), فاتح خیبر (01-05-1391), محب المهدی (01-05-1391), بیقرار ظهور (01-05-1391)

  5. #54
    عضو وفادار
    ranji آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1391
    نوشته : 331      تشکر : 772
    1,007 در 288 پست تشکر شده
    وبلاگ : 33
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ranji آنلاین نیست.

    پیش فرض





    سوال:چه رابطه اي بين تلاوت سوره حمد هنگام مواجهه با فتنه هاي آخرالزماني هست؟
    با سلام خدمت دوست گرامی این تنها مطلبیه که تونستم برای این سوال انتخاب کنم

    سوره حمد كه نخستين سوره قرآن قرار گرفته است به فاتحة الكتاب، سبع المثاني، سئوال، شفا، نور نيز مشهور است. در كلامي از پيامبر گرامي اسلام (ص) نقل شده است: فضيلت سوره حمد مانند فضيلت حاملان عرش است، هر كس آن را قرائت كند، ثوابي مانند ثواب حاملان عرش به او داده مي شود. ابن عباس از پيامبر اكرم (ص) نقل كرده است كه: سوره حمد دو سوم قرآن كريم است.

    آثار و بركات سوره

    پيامبر اكرم(ص) فرمودند: سوره حمد بر هيچ دردي خوانده نشد مگر اينكه دردش آرام مي گيرد. همچنين امام صادق (ع) فرمودند: هركس كه بيماري به او برسد و هفت بار سوره حمد را بر خود بخواند، آن بيماري و درد از او برطرف مي شود و اگر چنين نشد آن را هفتاد بار بخواند و من ضمانت مي كنم كه عافيت مي يابد.

    در روايات اسلامي ايجاد بركت از جمله بركات خواندن سوره حمد عنوان شده است و در كلامي از پيامبر اكرم (ص) آمده است: هركس، هنگامي كه وارد خانه خود مي شود، سوره حمد و توحيد را قرائت نمايد خداوند فقر را از خانه او دور كرده و بركت زندگي او را به حدّي زياد مي كند كه به همسايگانش نيز مي رسد.

    در آيات قرآن سوره حمد به عنوان يك موهبت بزرگ به پيامبر (ص) معرفى شد، و در برابر كل قرآن قرار گرفته است، آنجا كه مى فرمايد: «وَلَقَدْ آتَيْنَاكَ سَبْعًا مِّنَ الْمَثَانِي وَالْقُرْآنَ الْعَظِيمَ »؛ ما به تو سوره حمد كه هفت آيه است و دو بار نازل شده داديم همچنين قرآن بزرگ بخشيديم. هـمـچـنـين در حديثى از امام صادق (ع ) مى خوانيم : "شيطان چهار بار فرياد كشيد و ناله سرداد نـخـستين بار روزى بود كه از درگاه خداوند رانده شد، سپس هنگامى بود كه از بهشت به زمين تـنـزل يافت، سومين بار هنگام بعثت محمد(ص) بعد از فترت پيامبران بود و آخرين بار زمانى بود كه سوره حمد نازل شد".
    سوره حمد در بردارنده اصول سه گانه دين

    آيت الله جوادي آملي در بخشي از تفسير سوره حمد به اصول سه گانه معارف قرآن اشاره كرده و مي گويد: معارف قرآن كريم به سه بخش تقسيم مي شود، بخشي ناظر به توحيد است، بخشي ناظر به معاد است، و بخشي هم ناظر به نبوت و رسالت كه رابط بين مبدأ و معاد است. و اين بيان اميرالمؤمنين (ع) كه فرمود «رحم الله امرأ عرف من أين و في أين و الي أين» ناظر به همين اصول سه گانه است كه فرمود: كسي از رحمت خاصهٴ خدا برخوردار است كه مبدأش را و معادش را و راهي كه بين مبدأ و معادش هست را بشناسد. راهي كه بين مبدأ و معاد است همان مسأله رسالت و وحي و دين است. مبدأ و معاد هم آغاز و انجام هستي انسانهاست.


    سوره مباركه «حمد» اين اصول سه گانه را به خوبي دربردارد، بنابراين «ام الكتاب» خواهد بود. بخشي از اين سوره ناظر به مبدأ است و آن «الحمد لله رب العالمين» اصل ذات اقدس اله و توحيد ربوبي حضرتش و اتصاف حضرتش به رحمانيت مطلقه و رحيميه است اينها ناظر به مبدأ است. مسألهٴ قيامت را به عنوان «مالك يوم الدين» بيان فرمود كه اين راجع به معاد است مسأله بين مبدأ و معاد را با آيه «اياك نعبد و اياك نستعين» كه طي اين صراط را با آيات ديگر روشن تر فرمود اشاره كرده اند، كه ناظر به وحي و رسالت و دين و راهي است كه بين مبدأ و معاد است.
    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒

  6. تشكرها 6

    *❀*نازبانو*❀* (01-05-1391), فاتح خیبر (01-05-1391), منتظرمولا (31-04-1391), بیقرار ظهور (01-05-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (31-04-1391), صافات (18-05-1391)

  7. #55
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,560      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض





    سلام و تبریک حلول ماه مبارک و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما همکاران محترم

    و عرض خدا قوّت و احسنت به همکار محترم
    یاس نبی بزرگوار بابت ایجاد این تاپیک ارزشمند.


    ضمناً اگه خیلی زرنگید پاسخ ها رو بدون سرچ در نت بفرمایید!!!


    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  8. تشكرها 4

    *❀*نازبانو*❀* (01-05-1391), منتظرمولا (31-04-1391), بیقرار ظهور (01-05-1391), صافات (18-05-1391)

  9. #56
    عضو وفادار
    ranji آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1391
    نوشته : 331      تشکر : 772
    1,007 در 288 پست تشکر شده
    وبلاگ : 33
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ranji آنلاین نیست.

    پیش فرض




    [QUOTE=محب المهدی;165829]

    وَأَنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَيدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يحِبُّ الْمُحْسِنِينَ(البقرة/195)
    و در راه خدا، انفاق کنيد! و (با ترک انفاق،) خود را به دست خود، به هلاکت نيفکنيد! و نيکي کنيد! که خداوند، نيکوکاران را دوست مي‌دارد.

    با توجه به ایه فوق
    مراد از احسان چیست ؟


    «واحسنوا انّ‏اللّه يحبّ‏المحسنين»
    و نيكى كنيد كه خدا نيكوكرداران را دوست دارد
    بنظر مى‏رسد كه مفهوم «نيكى» در اينجا، ميانه‏روى و مقصود از «نيكوكرداران»، مردم معتدل و ميانه‏رو باشند؛ آنان كه از اسراف و تبذير و نيز از امساك و بخل دورى مى‏جويند و به طريق اعتدال رفتار مى‏كنند.
    عدّه‏اى گفته‏اند منظور آن است كه: گمان خود را به پروردگارتان نيكو كنيد تا خدا به شما نيكى كند. و گروهى ديگر در تفسير اين جمله از آيه شريفه گفته‏اند كه «پيوسته به نيازمندان كمك كنيد».
    و به عقيده مؤلّف، آيه مباركه مورد بحث، همه اين ديدگاهها را شامل مى‏شود و هركدام مصداقى از مفهوم اين آيه شريفه‏اند.
    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒

  10. تشكرها 4

    *❀*نازبانو*❀* (01-05-1391), منتظرمولا (31-04-1391), بیقرار ظهور (01-05-1391), صافات (18-05-1391)

  11. #57
    عضو وفادار
    ranji آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1391
    نوشته : 331      تشکر : 772
    1,007 در 288 پست تشکر شده
    وبلاگ : 33
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ranji آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط محب المهدی نمایش پست ها

    اتوجه به ایه 11 سوره بقره ( وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ خَيرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ(البقرة/110))
    چرا معمولا در قران کریم دستور به پاداشتن نماز وپرداخت زکات با یکدیگر امده است ؟



    پاسخ سوال:
    معمولا درآيات قرآن بعد از امر به اقامه نماز ، پرداخت زکات نيز مطرح شده است . ( و اقيموا الصلاه و اتوا الزکاه وارکعوا مع الراکعين .)
    مراد از زکات در اين آيه زکات مسلمانان است که با توجه به نزول آيه پس از تشکيل حکومت اسلامي همان زکات مالي واجب يا اعم از زکات مالي واجب و مستحب است و هم چنين زکاتهايي که پرداخت آن واجب کفايي است ( نظير انفاقي که سبب نجات انساني از خطر مرگ مي شود) و چون زکات عملي عبادي است ، بايد با قصد قربت و توجه قلبي و خشوع دروني به جا آورده شود .فرمان به اداي زکات پس از فرمان به نماز از اين روست که نماز گزاري که با بر پايي نماز با خداي متعال ارتباط برقرار کرد و به او تقرب جست ، از خلق خدا غافلنمي شود . لازمه عدم غفلت از خلق ، رفع مشکلات آنان و از جمله برطرف کردن فقر و نيازهاي مادي و اقتصادي است که با پرداخت زکات و انفاق هاي مالي رفع مي شود . هر چند زکات واجب مالي محدود است ولي زکات غير مالي محدو نيست

    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒

  12. تشكرها 6

    *❀*نازبانو*❀* (01-05-1391), فاتح خیبر (01-05-1391), منتظرمولا (31-04-1391), محب المهدی (01-05-1391), بیقرار ظهور (01-05-1391), صافات (18-05-1391)

  13. #58
    عضو وفادار
    ranji آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1391
    نوشته : 331      تشکر : 772
    1,007 در 288 پست تشکر شده
    وبلاگ : 33
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ranji آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط قیام نمایش پست ها
    سلام علیکم.

    از سرکار رنجی بابت پاسخگویی تشکر میکنم. یه بار دیگه تاکید میکنم دوستان حتما لازم نیست بحث رو خیلی کلیدی و علمی وکنند. همین سوال های معمولی و متفاوت بپرسند که سرکار رنجی هم معمولی جواب بدند و هم خیلی طولانی و وقت گیر نشه که تاپیک سریع تر پیش میره. حتما هم سوالات نیاز نیست از حوزه قرآن باشه. بلکه میتونه از معصومین و دعا و ها دین هم باشه.

    اگه قرار باشه یکی از سوره های قرآن رو اسم بچه هاتون بگذارید کدوم سوره ها رو انتخاب میکنید؟


    وقتی قرآن میخونید چهقدر حواستون به قرآن است؟
    چه موقع هایی حس بیشتری برای قرآن خوندن دارید؟
    نظرتون در مورد زیارت عاشورا چیه؟

    تا حالا رساله خوندید؟
    مدینه فاضله چیه؟


    با سلام
    اگه قرار باشه یکی از سوره های قرآن رو اسم بچه هام بگذارم این 4اسم رو انتخاب میکنم
    کوثر-یوسف-طه-مریم
    در مورد اینکه موقع خوندن قرآن چقدر حواسم به قرآن هست بیشتر بستگی به محیط پیرامونم داره
    اگه در یک محیط آرام وبدور از دغدغه باشم خب مسلما با آرامش بیشتری میرم توبحرش اما زمانیکه تو محیط مشوشی باشم به سختی میشه توجه کامل داشت ودر این مواقع فقط برای رسیدن به آرامش نسبی خودم میخونم وتقریبا نمیتونم تمرکزی داشته باشم که بخوام به تفسیرش پی ببرم
    از اونجایی که نمیخوام فقط بخونم ومیخوام که بفهمم بیشتر مواقعی که آرامم دوست دارم قرآن بخونم مثلا قبل از خواب یا بعداز نماز صبح
    در مورد زیارت عاشورا صادقانه بگم که وقتی این دعارو گوش میکنم ومیخونم احساس میکنم راس راستکی تو کربلام ودارم زیارت میکنم وخیلی وقتا ناخداگاه اشک میریزم وگریه میکنم وبعدش احساس سبکی دارم
    در مورد رساله باید بگم برای دریافت بعضی از سوالام آره چند باری رفتم سراغ رساله

    مدینۀ فاضله جاییاست که خردورزی و مهربانی همزمان در آن فرمان براند . مدینۀ فاضله یعنی حکومت شایستگان .در این آرمان شهر گویا گرگ و میش در کنار همند و کس از کس نمی هراسد .
    سقراط ، افلاطون وارسطو سرآمد اندیشمندان و دانایان جهان به شمار می روند و دانشمندان و فیلسوفان پس از اینان کاروان اندیشه را راهبری نمودند.
    عبارتمدینۀ فاضله بر پایه باورهای افلاطون است که به سال 427 پیش از میلاد مسیحزاییده شد. نزدیک هشتاد سال عمر کرد و نزد سقراط و دیگر خردمندان دانش آموخت.

    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒

  14. تشكرها 5

    *❀*نازبانو*❀* (01-05-1391), فاتح خیبر (01-05-1391), محب المهدی (01-05-1391), بیقرار ظهور (01-05-1391), صافات (18-05-1391)

  15. #59
    عضو وفادار
    ranji آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1391
    نوشته : 331      تشکر : 772
    1,007 در 288 پست تشکر شده
    وبلاگ : 33
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ranji آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط محب المهدی نمایش پست ها



    وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِي وَلَا نَصِيرٍ(البقرة/120)



    تفاوت (ولی)و(نصیر) چیست ؟


    با سلام
    به نظر من ولی یعنی کسی که سرپرستی میکند کسی یا اموری را وت مام امور بدست اوست
    ونصیر یعنی یاری دهنده یعنی کسی که در پیش بردن امری به ما یاری می رساند
    ومنظور قران در این آیه خطاب به پیامبر ص وتمامی مسلمانان بوده که در تمام کارهایشان باید خداوند را ولی ونصیر خود بگرداندند وبغیر از خداکسی نمی تواند یاریگرشان باشد
    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒

  16. تشكرها 6

    *❀*نازبانو*❀* (01-05-1391), فاتح خیبر (01-05-1391), محب المهدی (01-05-1391), بیقرار ظهور (01-05-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (02-05-1391), صافات (18-05-1391)

  17. #60
    عضو وفادار
    ranji آواتار ها

    تاریخ عضویت : فروردین 1391
    نوشته : 331      تشکر : 772
    1,007 در 288 پست تشکر شده
    وبلاگ : 33
    دریافت : 0      آپلود : 0
    ranji آنلاین نیست.

    پیش فرض






    سلام وخسته نباشید وهمچنین تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان خدمت کلیه کاربران محترم سایت واین انجمن
    فکر کنم تا اینجا به تمام سوالاتی که از من پرسیده شده بود در حد توان پاسخ دادم
    دوستان عزیز اگر سوالی پرسیده اید که هنوز جواب نداده ام لطفا مرا مطلع کنید
    با تشکر از لطف همه شما دوستان که مرا در یادگیری کمک می کنید
    امیدوارم در این ماه عزیز طاعات وعبادات شما مقبول درگاه احدیت قراربگیرد وهمه از میهمانان سرافراز خدای مهربان در این ماه عزیر باشیم
    تا فردا خدا نگهدار
    التماس دعا






    ▒▒..... ســــوال بــــاران قــــرآنــــی .....▒▒

  18. تشكرها 5


صفحه 6 از 23 نخستنخست ... 234567891016 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •