▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌
صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 39
  1. #11
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض





    قیامت و پرسش از مهم ترین نعمت ها

    مرحوم شیخ صدوق به نقل از حاکم بیهقى حکایت کند:
    روزى حضرت علىّ بن موسى الرّضا علیهما السلام در جمع عدّه اى نشسته بود، ضمن فرمایشاتى فرمود: در دنیا هیچ نعمت واقعى و حقیقى وجود ندارد.
    بعضى از دانشمندان حاضر در مجلس گفتند: یاابن رسول اللّه ! پس این آیه شریفه قرآن ((لتسئلنّ یومئذٍ عن النّعیم )) (۱) که مقصود آب سرد و گوارا مى باشد، را چه مى گوئى ؟
    حضرت با آواى بلند اظهار نمود: شما این چنین تفسیر کرده اید؛ و عدّه اى دیگرتان گفته اند: منظور طعام لذیذ است ؛ و نیز عدّه اى دیگر، خواب راحت و آرام بخش تعبیر کرده اند.
    و سپس افزود: به درستى که پدرم از پدرش ، امام جعفر صادق علیه السلام روایت فرموده است که : خداوند متعال نعمت هائى را که در اختیار بندگانش ‍ قرار داده است ، همه به عنوان تفضّل و لطف بوده است تا مورد استفاده و بهره قرار دهند.
    و خداى رحمان اصل آن نعمت ها را مورد سؤ ال و بازجوئى قرار نمى دهد و منّت هم برایشان نمى گذارد، چون منّت نهادن در مقابل لطف و محبّت ، زشت و ناپسند است .
    بنابر این ، منظور از آیه شریفه قرآن ، محبّت و ولایت ما اهل بیت رسول اللّه صلوات اللّه علیهم است که خداوند متعال در روز محشر، پس از سؤ ال پیرامون توحید و یکتاپرستى ؛ و پس از سؤ ال از نبوّت پیغمبر اسلام ، از ولایت ما ائمّه ، نیز سؤ ال خواهد کرد.
    و چنانچه انسان از عهده پاسخ آن برآید و درمانده نگردد، وارد بهشت گشته و از نعمت هاى جاوید آن بهره مى برد، که زایل و فاسدشدنى نخواهد بود.
    سپس امام رضا علیه السلام افزود: پدرم از پدران بزرگوارش علیهم السلام حکایت فرمود، که رسول خدا صلى الله علیه و آله خطاب به علىّ بن ابى طالب علیه السلام فرمود:
    اى علىّ! اوّلین چیزى که پس از مرگ از انسان سؤ ال مى شود، یگانگى خداوند سبحان ، سپس نبوّت و رسالت من ؛ و آن گاه از ولایت و امامت تو و دیگر ائمّه خواهد بود، با کیفیّتى که خداوند متعال مقرّر و تعیین نموده است .
    پس اگر انسان ، صحیح و کامل اقرار کند و پاسخ دهد، وارد بهشت جاوید گشته و از نعمت هاى بى منتهایش بهره مند مى گردد.(۲)
    ***********************************
    ۱- سوره تکاثر: آیه ۸
    ۲- تفسیرالبرهان : ج ۴، ص ۵۰۲، ح ۵، به نقل از توحید شیخ صدوق .

    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌


  2. #12
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض








    شمع جمع شاپرکهایی رضا
    ای کلید ساده مشکل گشا
    آن گل زیبا گل خوشبو تویی
    ای رضا جان، ضامن آهو تویی
    با نگاهت چون کبوتر کن، مرا
    تا بگیرم اوج، خوشحال و رها



    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌


  3. #13
    عضو خودماني
    شکيبا آواتار ها

    تاریخ عضویت : خرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 1,427      تشکر : 6,052
    4,852 در 1,201 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شکيبا آنلاین نیست.

    پیش فرض





    آستان قدس عقل

    با کمی فکر کردن می توان دریافت که آدمی وظیفه دارد عقاید دینی را با تحقیق و فکر کردن و لو تحقیق ساده و ابتدایی در بیابد.
    یعنی آن ها را قبول کند. شایان ذکر آن که از هر راهی برای انسان در این زمینه یعنی نسبت به عقاید، یقین حاصل شود، کفایت می کند.
    البته روشن است که بزرگان تصریح نموده اند(1) صرف قبول ذهنی و علمی برای حصول ایمان، کافی نیست بلکه باید این باور عقلی به باور قلبی یا همان ایمان بیانجامد
    .


    همچنین به روشنی می توان درک نمود که تعمیق معرفت دین و ارتقای ایمان امری بسیار مطلوب و حتی برای بعضی افراد، امری ضروری است.
    روشن است که در هر دو مرحله روش ها و البته آثار متناسب با آن روش ها وجود دارد. خوب است که این مطلب را با مثال عرض کنیم.


    ببینید ممکن است شخصی با دیدن یک رویا - مثلاً - معتقد به مذهب تشیّع شود.
    ولی آیا این راه، راه متقن است؟ هر چند نتیجه آن کاملاً با نتیجه منطقیِ ادلّه ی کاملاً یقینی، هماهنگ است. اما آیا این شخص به یک عقیده مستحکم رسیده است؟
    البته ما به هیچ وجه منکر ارزشمند بودن پاره ای از خواب ها نیستیم. چنانچه این انکار از آشنای با معارف دین اصلاً قابل قبول نیست.
    لکن بحث ما چیز دیگری می باشد.


    آیا شخص مورد نظر با یک رویای دیگر، دینش را در معرض خطر نخواهد دید؟ و اصلاً آیا مذهب خود را عوض نخواهد کرد؟
    اگر گرویدن به سمت یک مسلک صرفاً با دلیل خواب دیدن باشد آیا می توان برای دین حق، تبلیغ نمود؟ آیا به یک آنارشیسم و هرج و مرج تبلیغی نخواهیم رسید؟
    آیا پیرو هر آیینی دلیل خود را فلان رویا قرار نمی دهد؟ روشن است که لازمه چنان روشی، بسیار خردگریز و ناهنجار است.
    پس چه باید کرد؟

    اینجاست که چراغ فروزان عقل، راهنمای بشرِ خسته از کوره راه ها و مجروح از تصادمات اندیشه ها و مسلک ها می شود و راه مستقیم را کریمانه و متواضعانه و بدون منّت به آدمی، می نمایاند.
    در بیانات نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (علیهماالسلام) بر راه عقل، صحّه گزارده شده است و این نور افکن الهی به رسمیت شناخته شده است. به اتفاق یکدیگر قسمتی از این روایات شریف را مرور می کنیم.




    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌


  4. #14
    عضو خودماني
    شکيبا آواتار ها

    تاریخ عضویت : خرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 1,427      تشکر : 6,052
    4,852 در 1,201 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شکيبا آنلاین نیست.

    پیش فرض









    دوستی عاری از خطا


    آن امام معصوم در حدیثی که از ایشان نقل شده می فرمایند: «صدیق کلّ امرءٍ عقله و عدوّه جهله»(2) یعنی صدیق هر کس عقل اوست و دشمن او جهل و نادانی او. در خور دقت آنکه هر چند در زبان فارسی، «صدیق» را به دوست ترجمه می کنیم ولکن معنای آن بسیار عمیق تر و لطیف تر از «دوست» است.

    از بعضی کتب لغت (3) چنین به دست می آید که معنای «صدیق» چنین است: دوستی که به صورت صد در صد عاری از خطاست و کاملاً بر مدار درستی می گردد. از آن گذشته این صفت برای این دوست ثابت و دائمی می باشد. حقیقتاً مدحی این چنین برای عقل، اگر نه بی نظیر، قطعاً کم نظیر است.


    نکته لطیف دیگر در معنای مذکور آنست که وقتی می گوییم «عقل» صدیق آدمی است، نوعی مهربانی و دلسوزی نیز از این واژه درک می شود و این همانست که در آغاز این مکتوب عرض کردیم که عقل آدمی، انسان خسته و مجروح را بی منّت، یاری می کند. خوب، این صدیق ارجمند و مهربان چه ارمغانی دارد؟ در این جا دو حدیث شریف از حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) می آوریم.

    توحید، بزرگترین ارمغان عقل

    مرحوم شیخ صدوق در کتاب بسیار شریف «التوحید» از آن وجود ملکوتی نقل می کند که حضرت فرمودند: «و بالعقول یعتقد التصدیق بالله»(4) یعنی بوسیله عقول است که تصدیق به خداوند متعال، به وجود می آید. نکته در خور توجه آنکه: طبق مبنای بسیاری از علمای زبان عربی این عبارت رساننده حَصر است. یعنی تصدیق به خدای متعال و قبول آن ذات سبحان فقط با عقول امکان پذیر است. و این ارزشمندترین و سعادت آفرین ترین ارمغان عقل است.

    اهمیت این مطلب آنگاه بیشتر درک می گردد که توجه داشته باشیم حضرت رضا (علیه السلام) طبق نقل شیخ مفید (قدس سره) در کتاب «الامالی» می فرمایند: «اول عبادة الله معرفته»(5) بعضی بزرگان فرموده اند:
    یعنی شریف ترین و والاترین عبادت خدای سبحان و نیز آغاز عبادت آن ذات مبارک، معرفت اوست.(6)

    اگر این دو حدیث را با هم ملاحظه کنیم، باز هم به یک تمجید بسیار عالی از عقل در کلام حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) می رسیم.



    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌


  5. #15
    عضو خودماني
    شکيبا آواتار ها

    تاریخ عضویت : خرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 1,427      تشکر : 6,052
    4,852 در 1,201 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شکيبا آنلاین نیست.

    پیش فرض








    شناخت حجت راستین از دروغین

    اما ارمغان مهم دیگر عقل. جناب ابن سکّیت که از دانشمندان بزرگ و مورد وثوق شیعه در ادبیات عرب می باشد و از یاران خاصّ دو امام معصوم، شمرده می شود - طبق نقل اصول کافی- می گوید: به امام رضا(علیه السلام) عرض کردم:

    «... ما رأیت مثلک قطّ فما الحجة علی الخلق الیوم؟ قال: فقال (علیه السلام) العقل یعرف به الصادق علی الله فیصدّقه و الکاذب علی الله فیکذّبه ...»(7) یعنی تاکنون به مانند شما ندیده بودم.
    در روزگار ما حجت الهی (و پیامبر واقعی) را چگونه باید شناخت؟
    ابن سکیت گوید: حضرت فرمودند: عقل است که به وسیله آن مدّعی صادق و واقعی نبوّت شناخته می شود، پس عقل، او را تصدیق می کند و (باز هم عقل است) که مدّعی دروغگو و جعلی را می شناسد و او را تکذیب می کند. آری باز هم عقل است که مرحله بعدی راه سعادت را می نمایاند.
    در اینجا ذکر دو نکته ضروری می نماید.


    اول آنکه منظور از این عقل، عقلی است که برهانی است و به دور از اوهام و خیالات و عادات غلط عاطفی یا اجتماعی می‌باشد.

    و دومین نکته آنکه عقل هر چند دروازه های اصلی سعادت را نشان می دهد.
    و دوستی حق مدار و دلسوز است ولی در بسیاری از موارد قادر به تشخیص حق از باطل نمی باشد.
    در اغلب احکام شرعی چنین حالتی وجود دارد.
    خوانده محترم توجه دارد که هرگز نگفتیم و نمی گوییم، فتوای عقل، مخالف حکم فقهی است بلکه می گوییم، عقل فتوایی ندارد و متواضعانه و حق مدارانه سکوت اختیار می کند.
    در این باب روایات فراوانی از اهل بیت (علیهم السلام) نقل شده است
    .

    ولی اجمال مطلب آنست که عقل آدمیان از صدر خلقت تا پایان خلقت هیچ گاه از آثار اعمال ما در آخرت یعنی در عالم ابدیت، آگاهی نخواهد یافت لذا باید تابع دین الهی باشد و این یعنی سر سپردگی عقل نسبت به آفریدگار حکیم و رحیم.





    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌


  6. #16
    عضو خودماني
    شکيبا آواتار ها

    تاریخ عضویت : خرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 1,427      تشکر : 6,052
    4,852 در 1,201 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شکيبا آنلاین نیست.

    پیش فرض





    پی نوشت:

    1) به عنوان نمونه: آدب الصلاح، حضرت امام خمینی(قدس سره) ص 12- 11 و اخلاق در قرآن، ج1، ص 171-173 ، آیت الله مصباح یزدی(مدظله).

    2) الکشف الوافی فی شرح اصول الکافی، ص 45.

    3) التحقیق فی کلمات القرآن الکریم ج6 ، ص 215 – 218.

    4) التوحید، ص 41.

    5) تحف العقول، ص 61، استاد علی اکبر غفّاری(رحمه الله).

    6) الامالی، ص 253.

    7) الاصول من الکافی، ج 1، ص 25.

    سید علی محمّد هاشمی رضوانی

    بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان


    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌


  7. #17
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض







    لقب رضا ازخود ذات مقدس الهی الهام گرفته است


    ابونصر بزنطي رضوان الله عليه گويد:
    به امام جواد صلوات الله عليه گفتم: قومي از مخالفان شما مي گويند: پدرت صلوات الله عليه را مأمون، رضا لقب داد، كه به ولايت عهدي راضي شد. فرمود: به خدا قسم، دروغ گفته و گناهكار شده اند. پدرم را خداي تعالي رضا لقب داده است زيرا كه به خداوندي خدا در آسمانش و به رسالت رسول الله و ائمه در زمينش راضي بود.

    گفتم: مگر همه پدرانت چنين نبودند؟
    فرمود:
    آري. گفتم: پس چرا فقط پدرت به اين لقب ملقب شدند؟
    فرمود:
    چون مخالفان از دشمنانش مانند موافقان از دوستانش از وي راضي شدند و چنين چيزي براي پدرانش به وجود نيامد، لذا از ميان همه به رضا ملقب گرديد.

    ناگفته نماند:
    مخالفان خواسته اند با اين طريق منقصتي بر آن حضرت فراهم آوردند، ولي چنانكه ديديم اين لقب از جانب خدا بوده است، درست است كه همه امامان صادق، كاظم، رضا، جواد و هادي ع و... بودند ولي براي هر يك بمناسبتي لقب بخصوص تعيين گشته است .








    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************

  8. تشكرها 6


  9. #18
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض






    اخلاق و رفتار امام رضا علیه السلام

    شبی امام رضا (ع) میهمان داشت، در میان صحبت چراغ نقصی پیدا کرد،
    میهمان امام دست پیش آورد تا چراغ را درست کند،امام نگذاشت و خود این
    کار را انجام داد و فرمود:
    ما گروهی هستیم که میهمان خود را به کار نمی گیریم.

    کافی ج 6 ص 283

    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌


  10. #19
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض






    نماز اول وقت در هر شرایطی!!

    فرهنگ نماز در سیره رضوی
    نماز حقیقی دست آوردهای ارزشمندی برای نمازگزار راستین به همراه دارد. نوشته‏ای را که در پیش رو دارید، می‏کوشد بازتاب زیبای این ارمغان ملکوتی را در سیره و سخن امام رضا (علیه السلام) به طور خلاصه بیان کند
    .

    برترین عمل
    از منظر امام رضا(علیه السلام) هیچ عملی برتر و ارزشمندتر از نماز نیست، چرا که بهترین و میانبرترین راه برای رسیدن به قرب الهی است.

    امام رضا(علیه السلام) همواره می‏فرمودند:
    «الصّلاة قربان کل تقیٍّ؛ نماز هر انسان پارسائی را به خداوند نزدیک می‏کند.» (من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 210)

    به همین جهت آن حضرت به ابراهیم بن موسی فرمودند:
    «لاتۆخرنّ الصّلوة عن اوّل وقتها الی آخر وقتها من غیر علّةٍ علیک، ابدأ باوّل الوقت؛ انجام نماز را بدون علت از اول وقت آن تأخیر نینداز، همیشه در اول وقت آن شروع کن!»(بحارالانوار، ج 49، ص 49)


    امام هشتم (علیه السلام) خود نیز چنین بود و به هیچ قیمتی فضیلت نماز اول وقت را از دست نمی‏داد حتی در مهمترین جلسات سیاسی و علمی امام به نماز اول وقت اهمیت می‏داد. روایت زیر نشانگر این واقعیت است:
    به دستور مأمون، علمای برجسته از فرقه‏های گوناگون در مجالس مناظره حاضر می‏شدند و امام رضا (علیه السلام) با آن‏ها مناظره و بحث می‏کرد.
    بهانه‏های مختلف آنرا سهل بشمارند

    در یکی از مجالس «عمران صابی» که از دانشمندان بزرگ بود، در مجلس حاضر شد و درباره توحید با امام رضا (علیه السلام) وارد گفتگو گردید در آن جلسه امام سۆالهای او را با حوصله، متانت، استدلالهای قطعی و روشن پاسخ داده و او را به سوی توحید متمایل کرده بود هنگامی که بحث و مناظره به اوج خود رسید و چیزی به تحول درونی آن دانشمند زبردست صابئین ]صابئین گروهی هستند که خود را پیرو حضرت یحیی می‏دانند و به دو دسته موحد و مشرک تقسیم شده‏اند گروهی از آنان ستاره پرست هستند. مرکز آنان قبلا شهر حرّان عراق بود ولی امروزه در اهواز و بعضی مناطق دیگر به سر می‏برند. آنها طبق باورهای خود در کنار نهرهای بزرگ زندگی می‏کنند.[ نمانده بود حضرت رضا (علیه السلام) احساس کرد وقت اذان ظهر و هنگام نماز است.
    بنابراین به مأمون فرمودند: «الصّلاة قد حضرت؛ وقت نماز فرا رسید








    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌


  11. #20
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض








    عمران صابی که به حقایقی دست یافته و از دریای دانش سرشار امام هشتم (علیه السلام) بهره‏هائی برده بود با التماس گفت:
    «یا سیّدی! لاتقطع علیّ مسألتی فقد رقّ قلبی؛ آقای من! گفتگو و پاسخهای خویش را قطع نکن دل من آماده پذیرش سخنان شما است.
    امّا امام رضا (علیه السلام) تحت تأثیر سخنان عاطفی و احساس برانگیز او قرار نگرفته و فرمودند:
    عیبی ندارد نماز را می‏خوانیم و دوباره به گفتگو ادامه خواهیم داد.


    در این حال امام و همراهان به اقامه نماز مشغول شدند حضرت بعد از اقامه نماز دوباره به گفتگو ادامه داده و پاسخ‏های روشنگرانه خویش را ارائه نمود.
    (توحید صدوق، ص 434؛ حیاة الامام رضا(علیه السلام)، ج 1، ص110)

    با توجه به این روایت که در کتابهای معتبر روائی و تاریخی آمده است برای اقامه نماز در اول وقت هیچگونه عذری برای افراد عادی و مسئولین حکومت اسلامی باقی نمی‏ماند و پیروان آن حضرت نباید از این حقیقت چشم پوشی کرده و به بهانه‏های مختلف آنرا سهل بشمارند.


    نماز نوجوانان


    حسن بن قارن می‏گوید: از امام رضا(علیه السلام) در مورد شخصی پرسیدند که پسر نوجوانش را به انجام نماز وادار می‏کند
    و این فرزند گاهی نماز را ترک می‏کند. امام فرمودند: این پسر چند سال دارد؟ گفتند: آقا، 8 ساله است.
    حضرت رضا (علیه السلام) با تعجب فرمودند: سبحان اللّه! 8 ساله است و نمازش را ترک می‏کند؟! گفته شد!
    بچه است گاهی خسته و ناراحت می‏شود. امام فرمودند: هر طوری که راحت است نمازش را بخواند
    .
    (وسائل الشیعه، ج 4، ص 20)







    ▌►▬◄▌ آشناترین غریب* ویژه نامه ولادت آقا علی ابن موسی الرضا(ع)*▌►▬◄▌


صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فرازهايي از زندگاني هشتمین امام عاشقان, قرآن در بینش امام رضا (ع), نقاره خوانی, چرا امام رضا ولایتعهدی مامون را پذیرفت؟, همسر امام رضا عليه السلام, هشت درس و پيام از هشتمين امام, هشتمین خورشید, ویژه نامه ولادت امام رضا, ویژه نامه سالهای گذشته, یاران ایرانی امام رضا, کلیپ های بهشت رضا, گالری تصاویر ولادت امام رضا, گالری تصاویر حرم امام رضا, گزیده ای از سخنان امام رضا, پیامک تبریک ولادت امام رضا, آمدم ای شاه پناهم بده, آشناترین غریب, امام رضا دژ محکم الهی, امام رضا علیه السلام, امام رضا علیه‌السلام نماد فضیلت ها, امام زمان در کلام امام رضا, امامت علی بن موسی الرضا, اهمیت زیارت امام رضا, احادیث امام رضا, اشعار ولادت امام رضا, بندگان خوب خدا ازنگاه امام رضا, توصیه آیت الله بهجت به زیارت امام رضا, ترنم قلم در وصف امام رضا, حکایات رضوی, حکایت های شنیدنی از امام رضا, دلم برات تنگ شده یا امام رضا, ده نکته آموزنده از حضرت امام رضا, دانلود مولودی های ویژه ولادت امام رضا, دانلود نرم افزار کهکشان هشتم, دانلود کتاب چهل حدیث و چهل داستان, داستان هایی از سیرت حضرت امام رضا, زیارت امام رضا, سخنرانی های پیرامون امام رضا, صلوات خاصه امام رضا (ع)

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •