سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
˜Ï æÈáǐ
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 23 , از مجموع 23

موضوع: فرهنگ اصطلاحات عرفانی دیوان امام خمینی(س)

  1. Top | #21

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    بتکده

    به تعبیری به معنای باطن عارف کامل است که در آن شوق معارف الهیه بسیار باشد.
    به تعبیر دیگر -عالم جبروت - را گویند.


    بگذارید که از بتکده یادی بکنم
    من که با دست بت میکده بیمار شدم


    امضاء


  2. Top | #22

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    برخاستن

    توجه عزیمت صادق را گویند به مبدأ وحدت به نوعی که
    موجب قطع تعلقات صوری و معنوی بود.

    برخیز که رهروان به راهند همه
    پیوسته به سوی جایگاهند همه


    امضاء


  3. Top | #23

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    تاریخ عضویت
    امرداد 1391
    شماره عضویت
    3467
    نوشته
    13,145
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    تشکر
    27,295
    مورد تشکر
    57,784 در 13,226
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض




    بلا


    امتحانات الهی را گویند که جهت تطهیر نشئه سالک باشد .


    جامه زهد دریدم ، رهم از دام بلا
    باز رستم ، ز پی دیدن یار امده ام


    فخرست برای من فقیر تو شدن
    از خویش گذشتن و اسیر تو شدن

    طوفان زده بلای قهرت بودن
    یکتا هدف تیرو کمان تو شدن




    امضاء


صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

لا اله الا الله, مقام استغراق, منافات داشتن دینداری و سوءظن به اولیای الهی, مراد از آب زندگی چیست؟, معنای انیّت, معنای اخلاص در اشعار عرفانی, معنای اصطلاحی آتشکده, معنای عرفانی آتشکده, نفی شاهدی جز خدا, نقش مجاز گویی برای بیان اسرار, چشمه عشق حقیقت آب حیات, نشانه جهالت, وجدان حالی, کلام فصیح معنی آب زندگانی, پالایش روح با لطایف عرفانی, آب حیات یعنی چه؟, آب حیات در اصطلاح شعرا, آب حیات در اصطلاح عرفا, آتشکده کجاست؟, آزادی و مقام حیرت, آزادی و مقام حریت, آزادی و محو شدن از ذات و صفات خود, آزادی و خلاصی از قیود بشری, آشنایی با اصطلاحات دیوان امام, آشنایی با اصطلاحات عرفانی, افشای اسرار, انیّت مانع سلوک, انیّت یعنی چه؟, اهل معنی چه کسانی هستند؟, اهل کمال و نحوه عمل, اهل حال, اهتزاز ارباب قلوب از اشعار عرفانی, اثبات حق, اثبات حق مسبوق به نفی اغیار, اصالت معلول برای رسیدن به علت؟, اصالت دادن به معلول, اصطلاح آمدن در اشعار عرفا, توجه به خود و غیر حق, توسل به استعاره برای بیان اسرار الهی, خلاصی عارف از قیود, داشتن قصد دیگری از الفاظ ظاهری عارفان, رفع انیّت, رند کیست؟, راه رسیدن به علت, رابطه آزادی و رندی, رجعت از فضای عالم ربوبی, رجعت به مرتبه صورت در آمدن, رجعت عارف واصل به مقام بشری, زحمت اولیای الهی از عدم اظهار مافی الضمیر, طریق تحصیل معارف اهل حال, طریق تصفیه, ظهور حقایق از طریق مکاشفه, عمل بر اساس علم, عدم فهم حقیقت در کلام عرفا, عدم رخصت اظهار اسرار معرفت, عدم سخن گزاف از اهل تحقیق

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi بر قالب منتشر شده از ویکی وی بی