آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟! سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!
صفحه 8 از 10 نخستنخست ... 45678910 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 71 تا 80 , از مجموع 95
  1. #71
    عضو ماندگار
    *❀*نازبانو*❀* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 486      تشکر : 5,386
    2,590 در 513 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    *❀*نازبانو*❀* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب منتظر نمایش پست ها

    سابحات گرامی

    سلامٌ علیکم.

    بدترین دفاع از خانم های محترم دفاع ناصحیح و احساسی صرف از آن ها می باشد.

    برای دفاع از یک حقیقت نباید حقیقت دیگر را انکار نمود.

    از بنده بهتر بر این امر واقفید که اسلام عزیز(نص صریح قرآن کریم و سیره ی معصومین علیهم السلام) در ریزترین و پیچیده ترین موارد زندگی انسان و با درک و شناخت صحیح از فطرت و ذات انسان بهترین و راهگشا ترین راهکارها را ارائه نموده امّا ما خواسته یا ناخواسته قسمت هایی که به نفعمان هست را می گیریم و عمل می کنیم و از قسمت هایی که به نفعمان نیست چشم پوشی می کنیم و گاه انکار می کنیم و حتی برعکس آن نظر را اعلام می کنیم.

    اگر در نکاتی که قیام گرامی فرمودند بیشتر دقّت می فرمودید و نگاه جانبدارانه را به کنار می افکندید متوجه می شدید که ایشان هیچگاه دنبال این نبوده اند که نگذارند خانم ها حرفشان را بزنند بلکه بالعکس ، با ایجاد این فضا باعث شدند خانم ها نظرشان را بگویند.

    این طرز برخورد با ایشان اصلاً مناسب شأن شما و ایشان و فضای باز سایت نیست.

    برعکس شما بنده معتقدم که این بحث خیلی خوب مطرح شد و ایشان مدیریت خوبی نسبت به موضوع داشتند. برای روشن شدن ابعاد مختلف موضوع لازم است تمامی دیدگاه ها مطرح شود تا فرد پیگیری کننده ی بحث خود قضاوت کند که کجای بحث درست و حق است و کجاها از راه حق خارج شده است.

    در این تاپیک هم بحث های فقهی ، هم عقلی ، هم منطقی و هم احساسی مطرح شد.

    به نظر بنده برای دفاع خوب از جنس خانم ها به جای بستن دهان آقایان (که معمولاً از روی بزرگواری و حیا سکوت می کنند) لازم است نگاه همه جانبه و غیر جانبدارانه به موارد فراوان و انکار نشدنی تظلّم به خانم ها داشته باشید.

    شما که به تنهایی رفته اید قاضی مطمئناً راضی هم بر خواهید گشت امّا نتیجه ای از این رضایت نخواهید گرفت بلکه تمامی جوانب امر را باید در نظر بگیرید.

    قسمت عمده ی ظلم غیر قابل انکاری که در جامعه ی ما به خانم ها روا داشته شده و می شود و با اینگونه دفاع نامناسب شما بی شک ادامه هم خواهد داشت از جانب خود خانم هاست که میزان آن بسیار بیشتر از آن ظلمی است که از سوی تعدادی از آقایان بر خانم ها روا داشته می شود.

    کافی ست کمی انصاف داشته باشید تا ببینید که همه ی آقایان آنگونه که شما فرموده اید با همسرانشان آنگونه که اسلام عزیز به آن ها فرمان داده عمل می کنند و حتی اُف هم به همسرانشان نمی گویند چه برسد به بدرفتاری و ... ، بدیهی است تعمیم بدرفتاری عدّه ای از آقایان به تمامی آنها هم از همان ظلم هایی است که تعدادی از خانم ها ندانسته و یا دانسته بر جنس خود روا می دارند.

    امیدوارم بتوانید با دفاعی صحیح از جنس مونث و برداشتن عینک بدبینی و یکسو نگرانه ، باعث ظلم مضاعف نسبت به آنها نشوید.

    خیلی خوشحالم از اینکه میبینم اطرافتون انسان هایی هستند تا مثل اسلام رفتار کنند
    اما متاسفانه من آدم هایی زیادی دیدم که اونقدر از اسلام فاصله گرفتند که الان در دادگاه های طلاق حاضر هستند
    اگرچه مسلما بخشی از اون ناشی از رفتار نادرست خانم ها هست اما فراموش نکنیم این روند سیر افزایشی داره و ما روز به روز بیشتر با پدیده طلاق رو به رو میشیم
    برادر بزرگوار
    حرف های خانم سابحات از آن چیزی است که دیده اند
    نه اسلام واقعی که ما در ذهن داریم
    این خیلی خوب هست که ما میخواهیم این اسلام را برپا کنیم اما باید ببینیم این دقیقا همان اسلامی هست که گفته شده؟
    ایا
    واقعا خواست اسلام این است؟
    اینکه کاملا خشک و بدون انعطاف فرامینش را انجام دهیم؟
    خدایی که به زن احساس داده مرد را مسئول حفاظت از این احساس کرده ایا هر روش نادرستی برای رسیدن به خواسته های مرد خواست خداوند بوده؟
    میدانم که جواب شما هم منفی است
    چرا که اگر خداوند میخواست زن را کاملا منطقی می آفرید تا بدون نگرانی این مسئله را قبول کند
    باور کنید ازدواج مجدد یا حتی صیغه شرایط خاص دارد و یک حکم فقهی ساده نمی تواند مشکلات دنیای اسلام واقعی ما را برطرف کند
    قطعا در جامعه ایده آل مهدوی جای این حرف ها نیست
    با تشکر
    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!

    دلم به مستحبی خوش است
    که جوابش واجب است
    السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه





  2. #72
    عضو ماندگار
    *❀*نازبانو*❀* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 486      تشکر : 5,386
    2,590 در 513 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    *❀*نازبانو*❀* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    و حرف دیگری که دوست داشتم رو به همه آقایان بزنم این هست که هر زنی که حتی این بحث رو بخونه عصبانی و ناراحت میشه
    باز به منطق و عقل و دینداری زن ربطش ندید(مگر ساره زن همسر ابراهیم نبود که حسادت میکرد؟مگر حضرت ابراهیم نبود که کم کم دلش به سمت هاجر میرفت و از ساره دور میشد؟و خداوند به ابراهیم فرمان داد هاجر رو به بیابان بفرسته....ابراهیم(ع)یک پیامبره اما میبینیم که به مشکل برمیخوره...پس این قضیه خیلی راحت نیست)
    می خوام بدونید ما با همین حرف ساده و صرفا از تصور کم شدن محبتمان ناراحت میشویم و آزرده
    وای به زنی که این تجربه را در زندگی واقعی داشته باشد
    مطمئن باشید اسلام با این همه خوبی برای پاسداری از روحیه لطیف زن بوده
    اینقدر با خشونت و خشک با قضیه ازدواج مجدد برخورد نکنید.
    اسلام از ازدواج فرای هر نیاز به غرایز یا حتی نیاز به فرزند به رابطه مودت آمیز و محبت آمیز اشاره میکند
    قطعا این رابطه با ازدواج مجدد خدشه دار میشود
    اگرچه همیشه اسلام راه را برای آن عده که چاره ای ندارند باز میگذارند
    اما بعضی مسیرها با سنگلاخ و خطر پرت شدن همراه است
    نباید با این خیال که برای همه هست واردش بشویم
    نماز یک شکل دارد و یک روح
    بدون روح نماز قبول نیست
    ازدواج یک شکل دارد که شکل فقهیست و یک شکل روحی
    شاید کسی که حمد و توخید را درست خوانده به ظاهر نمازش قبول باشد اما اگر از روح تهی باشد پذیرفته نیست
    قطعا ازدواج هم همین هست
    یاحق
    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!

    دلم به مستحبی خوش است
    که جوابش واجب است
    السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه





  3. #73
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط شهاب منتظر نمایش پست ها


    سلامٌ علیکم مجدّد.

    سلام


    برادر محترم داعیه دار شیعه بودن کشور ما با ازدواج امثال شما با خانمهای بی بندوبار ثابت نمیشه تنها چیزی که ثابت میشه اینست که مسلمانان هم بله... از زنهای هرزه خوششون میاد و برای رسیدن به شهواتشون دنبال کلاه شرعی میگردن....


    وقتی خداوند انسانها رو آزاد گذاشته شما و آقایان مورد بحث ( منظورم همه مردان ایرانی نیست)
    چگونه میتوانید زنی رو از عقیده اش که آزادی در پوشش و روابط با جنس مخالفه برگردونید؟

    لطفا نفرمایید که همه خانمها اینگونه نیستند. چون حرف خود شما درباره فراگیر شدن دوستی های مخفیانه و به فساد کشیده شدن جوانان این مرز و بوم هست که به اختیار خود به این کارها رو میاورند


    لطفا بفرمایید وقتی که خدا اینها رو آزاد گذاشته همنوعان شما چگونه میتوانند اسیرشان کنند و از بند شهوات رهاشون کنن؟

    اینها نه کفو مومنین هستند نه خداوند اجازه ازدواج با اونها رو داده...

    تنها کاری که خدا در این مورد واجب کرده و اکثریت هم از اون شونه خالی میکنن
    امر به معروف و نهی از منکره...

    لازم به ذکره که بحث من در مورد زنان مومن و محجبه نیست.

    ما اگر استثناء هم قائل بشیم فقط برای این گروه قائل میشیم که لااقل میدانیم بیماریهای جنسی رو به همسرانشون منتقل نمیکنن...

    بازم تاکید میکنم بحث درباره همین جوانانی هست که فرمودید به فساد کشیده میشوند و آقایان مومن ناجی اونها از فساد هستن

    در آخر یک سوال از شما و جناب قیام میپرسم و اگر نتوانستید قانعم کنید برگردید و در مورد موضعی که گرفتید قدری تامل کنید و این احتمال رو بدید که شاید اشتباه میکنید.

    در غیر اینصورت من دیگه حرفی با شما ندارم

    یکی از دلایلی رو که برای تعدد زوجات مطرح میکنند اینست که ممکن هست مردی کارش طوری باشه که باید به شهرهای دیگه سفر کنه.( این سخن نه آیه قرآن هست نه فرموده معصومین سلام الله علیه)

    با این حال ما قبول داریم که اگر شخصی احساس کرد که به گناه میفتد بر او واجب هست که تجدید فراش کند.

    سوال اینجاست که آیا همسر این شخص که از او دور هست احتمال به گناه افتادن ندارد؟


    صد البته که چنین احتمالی وجود داره و شاید حتی احتمالش نسبت به آلوده شدن همسرش به گناه چند برابر باشد.

    چون خانمها نسبت به مردها احساسی تر هستن و راحت تر فریب میخورن (لطفا دوباره نگید که منظورتون همه خانمها بود نه منظورم همون خانمهایی بود که همه روزه خبر خیانتشونو به همسرانشون میشنویم )


    چرا برای این خانمها در چنین شرایطی راه حلی وجود نداره تا به گناه آلوده نشوند.

    بازم لطفا دلایلی رو که خود ما مطرح میکنیم که چرا زنان نباید بیش از یک همسر داشته باشند رو نیاورید.

    دلیلی بیاورید که ثابت کند حقیقتا و به واقع زنها چنین نیازی پیدا نمیکنند یا اینکه قبول کنید که در مورد مردها هم محدودیتهایی وجود داره... منظورم این نیست که عقدشون باطله

    منظورم اینه که در پیشگاه الهی درباره گناهانی که از این جهت مرتکب شدند حجتی برای تبرئه خود ندارند...

    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم



  4. #74
    عضو صمیمی
    قیام آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    نوشته : 330      تشکر : 822
    1,524 در 322 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    قیام آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط نازبانو نمایش پست ها
    سلام
    قضیه کاملا آب در هاون سابیدن هست

    برادر بزرگوار
    من چند سوال در زیر مطرح میکنم شما جواب بدید نظر مراجع عظام چی هست

    آیا طلاق حلال هست؟
    آیا یک مرد حق دارد مهریه 1میلیاردی زنی را ندهد؟
    آیا یک زن میتواند از شیر دادن به کودکش خودداری کند؟
    آیا یک زن حق دارد هیچ کاری در منزل انجام ندهد و فقط بخورد و بخوابد؟
    به جز سوال دوم حتما در جواب تمام سوالات میگویند ایرادی ندارد و جایز هست
    حالا سوال من از شما این هست اگر قرار بود تمام زن های ایران طبق دستور اسلام عمل کنند آیا سازگار بود؟
    حرف اسلام کاملا متین و قابل احترام است اما کجا؟؟؟؟؟؟؟؟
    خداوند به انسان عقل داده تا تفاوت خطاو درست را بفهمد
    نه فقط صرفا از یک دستور اطاعت کند
    سلام علیکم.

    تمام صحبت های شما درسته و برای من غلط.
    مشکل اسلام حل شد!

    آخه این چه نوع بحث کردنه من نمیفهمم ! :))

    شما هر چی دوست دارید به اسلام نسبت میدید بعد اون وقت ما کلی دلیل معتبر میاریم شما میگید نه فلانه اینجوریه اونجوریه...
    شما بیشتر تخصص دارید یا مراجع ( در احکام اسلام) ؟ من میگم حکم فلانه شما یه چیز دیگه میگید اصلا ربطی به حکم نداره. وارد یه مبحث دیگه میشید. واسه همینه که من یه سری حدیث ها رو نمیتونم اینجا نقل کنم. من میگم حکم فقهی اینه که یک مرد برای ازدواج موقت میتونه ازادانه عمل کنه و اگر دلیل خاصی نداشته باشه در دسته ی مباح یا مکروه قرار میگره. بعد شما میگید نه اسلام انعطاف پذیره و بعد در آخر میخواهید نتیجه بگیرید حرامه! خب این باز که شد نظر شخصی! من شش صفحه است دارم الکی پست میزنم؟!!
    منم میخواستم نظر بدم خیلی چیز ها میگفتم!!! ولی من در جایگاهی نیستم حکم فقهی بدم!
    بنده شخصا از دو پاسخگو پرسیدم اگر مردی بدون دلیل خاصی ازدواج موقت کنه حکمش چیه؟ گفتند مشکل شرعی نداره.
    حالا این حرف من یعنی اینکه پس ازدواج موقت خوبه و حالا هر کی میتونه بره انجام بده؟ خیر!!!!!!!!!!!!! بنده فقط حکم فقهی رو گفتم. شما اصلا تا حالا به من اجازه ندید وارد مسائل روان شناختی بشم! آخرم فک نکنم اینقدر شما بحث رو به بیراهه میبرید موفق بشم!
    یکم بدون تعصب باشیم.حداقل هنگام بحث کردن. آخه من میخواستم از ازدواج موقت برای مردان متاهل حمایت کنیم که این تاپیک رو نمیزدم!! پست اول من اصلا بهترین پاسخ رو گذاشت. ولی شما باز از روی تعصب نظر میدید. من این همه حرف فقهی زدم شما به من میگید جز سوال دوم جوابتون فلان چیزه!!! واقعا آدم تعجب میکنه!


    موفق باشید.
    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!
    یَومٌ عَلی صَدر المصطفی...

    حسین جان ، روزی جات رو سینه ی پیغمبر بود...


  5. #75
    كاربر ويژه
    سابحات آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1389
    نوشته : 4,017      تشکر : 9,324
    9,371 در 3,220 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سابحات آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط نازبانو نمایش پست ها

    سلام
    قضیه کاملا آب در هاون سابیدن هست

    آیا یک زن میتواند از شیر دادن به کودکش خودداری کند؟
    آیا یک زن حق دارد هیچ کاری در منزل انجام ندهد و فقط بخورد و بخوابد؟

    به جز سوال دوم حتما در جواب تمام سوالات میگویند ایرادی ندارد و جایز هست

    حالا سوال من از شما این هست اگر قرار بود تمام زن های ایران طبق دستور اسلام عمل کنند آیا سازگار بود؟

    حرف اسلام کاملا متین و قابل احترام است اما کجا؟؟؟؟؟؟؟؟

    خداوند به انسان عقل داده تا تفاوت خطاو درست را بفهمد
    نه فقط صرفا از یک دستور اطاعت کند

    در نجابت زن ایرانی و سوء استفاده
    بعضی از مردهای ایرانی از این نجابت همین یک جمله کافیه
    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!
    او منتظر ماست تا شرایط را برای ظهورش مهیا کنیم

    هر یک از ما در قبال خون هر مظلومی که در جهان بر زمین میریزد مسوولیم



  6. #76
    عضو صمیمی
    قیام آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    نوشته : 330      تشکر : 822
    1,524 در 322 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    قیام آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط نازبانو نمایش پست ها
    این سوال من رو هم بی جواب گذاشتید جناب قیام
    و حقیقتا من از پاسخ شما قانع نشدم
    ببینید در جامعه ما عرف بر تک همسریست
    یعنی این مرد با خواستگری رفتن میگوید تو تنها همسر من هستی مگر اینکه این را ذکر کند که نه من همسران دیگری هم میخواهم
    در جامعه عرب کاملا برخلاف این است
    این یک جور شرط ناگفته است اما دقیقا با همین امید دختر را به خانه بخت میبرند
    وگرنه اگر به او بگویند بعد از تو زن دیگری هم هست که پایش را هم بشکنند وارد این زندگی نمیشود
    بعد هم ذکر کردید چرا یک زن دوم حاضر به ازدواج میشود در حالیکه محبتش نصف میشود
    به چند دلیل:
    1-اصولا او دارد از یک شرایط بدتر به یک شرایط بهتر میرسد
    باید هم راضی باشد ولو به قیمت نابودی زندگی فردی دیگر

    2-نشنیده اید نو که آمد به بازار کهنه میشود دل آزار؟
    این فرد برای پول و جاه و مقام یک مرد به زندگی او می آید تا در رفاه باشد
    اما سختی های زن اول را که نکشیده
    بیشترین محبت مرد را هم به خودش اختصاص میدهد
    وگرنه در جامعه امروزی که تقریبا زنان با مردان برابر هستند و جنگی هم صورت نگرفته دلیلی بر چند همسری(به جز شرایط خاص )نیست
    دختر جوانی که کلی خواستگار دارد چرا باید با یک مرد همسن پدرش ازدواج کند؟دقیقا چون او پول دارد
    من فکر نمیکنم اسلام راضی از این تفکر باشد
    و علیکم السلام.
    اول بگم ازدواج مجدد با ازدواج موقت فرق دارد. در ازدواج مجدد رعایت شرط عدالت لازم است ( نه قلبی) ولی در ازدواج موقت رعایت شرط عدالت لازم نیست ( یعنی برای زن دومی که صیغه میشود میتونید کاری خاصی انجام ندهید).

    اما در مورد شرط. ببینید اینکه عروس و داماد هم دیگه رو دوست دارند ، امر واضحی است. داماد هم قطعا در خواستگاری قصدش ازدواج بعدی نیست. ولی تا موقع ای که در عقد ذکر نشده زن نمیتواند ادعای حقوقی کند. حتی اگر ادعای حقوقی هم نکند عقد داماد باطل است ( البته ظاهرا بعضی مراجع گفتن حتی اگر در عقد ذکر هم بشود لازم الاجرا نیست ، ولی اکثر مراجع گفتن عقد باطل است).

    حالا حرف شما مثل چی میمونه؟ مثل اینه که دختر کلی مهریه میگه ، آقا داماد هم میدونه که این همه مهریه رو تا آخر عمرش هم کار نکنه در نمیاره، ولی پیش خودش میگه ما عاشق همدیگه هستیم و این حرفا اصلا معنی نداره ، ما برای هم میمیریم!!! تو ایران هم عرفه مهریه رو کی داده کی گرفته!!!حالا چرا پس فردا آقا داماد می افته زندان.چرا؟!! چون در عقد ذکر شده ! دوباره میگم: چون در عقد ذکر شده و بار حقوقی و معنوی داره! حالا اگر مهریه رو هوا تعیین شده بود بار حقوقی داشت؟ خیر!! در ضمن آقا داماد هم فکر نمیکرد یه خاطر مهریه بیافتد زندان!! بعد شما میگید این در عرف ایران یک شرط نانوشته است!!! این عقد پیش قاضی برود اون عقد رو نگاه میکند یا شرط نانوشته رو ؟!! قاضی رو کنار هم بگذاریم این شرط برای مرد باری معنوی هم ندارد. چون در عقد ذکر نشده بود ، در صورتی که ذکر میشد و مرد انجام میداد میشدد حـــــــرام! یعنی از نظر اسلام پس از ذکر شدن بار معنوی دارد!

    پاراگراف آخر شما در مورد ازدواج مجدد صحیح است ولی در مورد ازدواج موقت خیر.
    یاحق.
    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!
    یَومٌ عَلی صَدر المصطفی...

    حسین جان ، روزی جات رو سینه ی پیغمبر بود...


  7. #77
    عضو ماندگار
    *❀*نازبانو*❀* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 486      تشکر : 5,386
    2,590 در 513 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    *❀*نازبانو*❀* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط قیام نمایش پست ها
    سلام علیکم.

    تمام صحبت های شما درسته و برای من غلط.
    مشکل اسلام حل شد!

    آخه این چه نوع بحث کردنه من نمیفهمم ! :))

    شما هر چی دوست دارید به اسلام نسبت میدید بعد اون وقت ما کلی دلیل معتبر میاریم شما میگید نه فلانه اینجوریه اونجوریه...
    شما بیشتر تخصص دارید یا مراجع ( در احکام اسلام) ؟ من میگم حکم فلانه شما یه چیز دیگه میگید اصلا ربطی به حکم نداره. وارد یه مبحث دیگه میشید. واسه همینه که من یه سری حدیث ها رو نمیتونم اینجا نقل کنم. من میگم حکم فقهی اینه که یک مرد برای ازدواج موقت میتونه ازادانه عمل کنه و اگر دلیل خاصی نداشته باشه در دسته ی مباح یا مکروه قرار میگره. بعد شما میگید نه اسلام انعطاف پذیره و بعد در آخر میخواهید نتیجه بگیرید حرامه! خب این باز که شد نظر شخصی! من شش صفحه است دارم الکی پست میزنم؟!!
    منم میخواستم نظر بدم خیلی چیز ها میگفتم!!! ولی من در جایگاهی نیستم حکم فقهی بدم!
    بنده شخصا از دو پاسخگو پرسیدم اگر مردی بدون دلیل خاصی ازدواج موقت کنه حکمش چیه؟ گفتند مشکل شرعی نداره.
    حالا این حرف من یعنی اینکه پس ازدواج موقت خوبه و حالا هر کی میتونه بره انجام بده؟ خیر!!!!!!!!!!!!! بنده فقط حکم فقهی رو گفتم. شما اصلا تا حالا به من اجازه ندید وارد مسائل روان شناختی بشم! آخرم فک نکنم اینقدر شما بحث رو به بیراهه میبرید موفق بشم!
    یکم بدون تعصب باشیم.حداقل هنگام بحث کردن. آخه من میخواستم از ازدواج موقت برای مردان متاهل حمایت کنیم که این تاپیک رو نمیزدم!! پست اول من اصلا بهترین پاسخ رو گذاشت. ولی شما باز از روی تعصب نظر میدید. من این همه حرف فقهی زدم شما به من میگید جز سوال دوم جوابتون فلان چیزه!!! واقعا آدم تعجب میکنه!


    موفق باشید.
    سلام
    برادر بزرگوار
    متاسفانه شما متوجه دو نکته نمیشید

    ببینید کسی که تمام ارکان نمازش رو انجام بده آیا از نظر فقهی نمازش درست هست یا نه؟؟
    آیا کسی که نماز اول نخونه و اون رو تا دقایق آخر به تاخیر بندازه نمازش درست هست یا نه؟
    کدوم مرجع تقلید میگه این نماز درست نیست
    اما فردی که نمازش برای خدا نباشه و برای پول و مقام باشه چی؟
    این همه حدیث داریم که نماز اول وقت فقط قبوله
    ببینید همه اعمال دین اسلام یک روح دارد و یک ظاهر
    جنگ به ظاهر خون ریزی و فساد است اما در باطن برپا کردن حکومت الهی

    همه زنان حکم فقهی ازدواج مجدد را به خوبی میدانیم
    اما آیا همین حکم کافیست؟

    چرا این همه مسلمانان تلاش میکنند تا بهترین نماز را در قیامت به خدا تحویل دهند
    چرا میترسند نکنه وضو به خوبی نگیرند
    اما به احکام ازدواج که میرسد یک صیغه را کافی میدانند؟

    پس لطفا اینقدر ظاهر اعمال دین را بازگو نکنید


    بدون تعصب بودن به این معنی هست که هرچه گفتند این دین هست قبول کنم؟
    این هست که فکر نکنم؟
    مراجع تقلید بالاتر از ائمه که نیستند
    اما ائمه جواب تک تک سوالات را به خوبی میدادند و به جای بار فقهی مطالب دلیل و وجوب آن را ذکر میکردند که چرا در اسلام این مسئله وجود دارد
    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!

    دلم به مستحبی خوش است
    که جوابش واجب است
    السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه





  8. #78
    عضو ماندگار
    *❀*نازبانو*❀* آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 486      تشکر : 5,386
    2,590 در 513 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    *❀*نازبانو*❀* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط قیام نمایش پست ها
    و علیکم السلام.
    اول بگم ازدواج مجدد با ازدواج موقت فرق دارد. در ازدواج مجدد رعایت شرط عدالت لازم است ( نه قلبی) ولی در ازدواج موقت رعایت شرط عدالت لازم نیست ( یعنی برای زن دومی که صیغه میشود میتونید کاری خاصی انجام ندهید).

    اما در مورد شرط. ببینید اینکه عروس و داماد هم دیگه رو دوست دارند ، امر واضحی است. داماد هم قطعا در خواستگاری قصدش ازدواج بعدی نیست. ولی تا موقع ای که در عقد ذکر نشده زن نمیتواند ادعای حقوقی کند. حتی اگر ادعای حقوقی هم نکند عقد داماد باطل است ( البته ظاهرا بعضی مراجع گفتن حتی اگر در عقد ذکر هم بشود لازم الاجرا نیست ، ولی اکثر مراجع گفتن عقد باطل است).

    حالا حرف شما مثل چی میمونه؟ مثل اینه که دختر کلی مهریه میگه ، آقا داماد هم میدونه که این همه مهریه رو تا آخر عمرش هم کار نکنه در نمیاره، ولی پیش خودش میگه ما عاشق همدیگه هستیم و این حرفا اصلا معنی نداره ، ما برای هم میمیریم!!! تو ایران هم عرفه مهریه رو کی داده کی گرفته!!!حالا چرا پس فردا آقا داماد می افته زندان.چرا؟!! چون در عقد ذکر شده ! دوباره میگم: چون در عقد ذکر شده و بار حقوقی و معنوی داره! حالا اگر مهریه رو هوا تعیین شده بود بار حقوقی داشت؟ خیر!! در ضمن آقا داماد هم فکر نمیکرد یه خاطر مهریه بیافتد زندان!! بعد شما میگید این در عرف ایران یک شرط نانوشته است!!! این عقد پیش قاضی برود اون عقد رو نگاه میکند یا شرط نانوشته رو ؟!! قاضی رو کنار هم بگذاریم این شرط برای مرد باری معنوی هم ندارد. چون در عقد ذکر نشده بود ، در صورتی که ذکر میشد و مرد انجام میداد میشدد حـــــــرام! یعنی از نظر اسلام پس از ذکر شدن بار معنوی دارد!

    پاراگراف آخر شما در مورد ازدواج مجدد صحیح است ولی در مورد ازدواج موقت خیر.
    یاحق.

    اتفاقا من برای همین از قضیه مهریه حرف زدم
    اول اینکه به دلیل همون عرف زن کار جالبی نکرده که مهریه رو اجرا گذاشته و اگرچه از نظر اسلام کاملا حلال هست اما از نظر همه کاری حرام هست و این زن داره ظلمی رو مرتکب میشه
    خب جالب تر اونکه مردان هم فکر شما به اسم اسلام چیکار کردند؟
    فقط 110تا سکه رو حق زن دونستن
    این یعنی سواستفاده کامل مردها از اسلام
    خب اگر اسلام حلال کرده شما چرا قانونش را اینطوری گذاشتید؟

    اما بعد میبینیم میرود و تعیین میکند که مرد 6ماه زنش را ندید برود ازدواج کند

    واقعا خنده دار است
    اسلام این همه حامی زنان اما شما مردها همه چیز را به راحتی به نفع خود تفسیر میکنید

    برادر بزرگوار
    همانقدر که مهریه نگرفتن یا کم گرفتن شرط ناگفته است و لازم الاجراست
    ازدواج مجدد نکردن مرد هم لازم الاجراست

    باز بحث قانونیش را برای من نیاورید
    خودم خوب میدانم چه مردهایی برای مهریه زندان افتاده اند
    اما آیا شما میدانید چه همه زندگی ها که به خاطر ازدواج مجدد مرد ویران شده؟

    اگر اسلام طبق قانون عمل کردن باشد زنان نباید بچه شیر دهند و بزرگ کنند و کارهای خانه را انجام دهند


    مطمئنا باز در پست بعد میگید برویم ببینیم مراجع عظام چه میگویند
    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!

    دلم به مستحبی خوش است
    که جوابش واجب است
    السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه





  9. #79
    عضو صمیمی
    قیام آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    نوشته : 330      تشکر : 822
    1,524 در 322 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    قیام آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط نازبانو نمایش پست ها
    سلام
    برادر بزرگوار
    متاسفانه شما متوجه دو نکته نمیشید
    ببینید کسی که تمام ارکان نمازش رو انجام بده آیا از نظر فقهی نمازش درست هست یا نه؟؟
    آیا کسی که نماز اول نخونه و اون رو تا دقایق آخر به تاخیر بندازه نمازش درست هست یا نه؟
    کدوم مرجع تقلید میگه این نماز درست نیست
    اما فردی که نمازش برای خدا نباشه و برای پول و مقام باشه چی؟
    این همه حدیث داریم که نماز اول وقت فقط قبوله
    ببینید همه اعمال دین اسلام یک روح دارد و یک ظاهر
    جنگ به ظاهر خون ریزی و فساد است اما در باطن برپا کردن حکومت الهی
    همه زنان حکم فقهی ازدواج مجدد را به خوبی میدانیم
    اما آیا همین حکم کافیست؟
    چرا این همه مسلمانان تلاش میکنند تا بهترین نماز را در قیامت به خدا تحویل دهند
    چرا میترسند نکنه وضو به خوبی نگیرند
    اما به احکام ازدواج که میرسد یک صیغه را کافی میدانند؟
    پس لطفا اینقدر ظاهر اعمال دین را بازگو نکنید
    بدون تعصب بودن به این معنی هست که هرچه گفتند این دین هست قبول کنم؟
    این هست که فکر نکنم؟
    مراجع تقلید بالاتر از ائمه که نیستند
    اما ائمه جواب تک تک سوالات را به خوبی میدادند و به جای بار فقهی مطالب دلیل و وجوب آن را ذکر میکردند که چرا در اسلام این مسئله وجود دارد

    و علیکم السلام.

    در زندگی عادی بعضی ها هستند علاوه بر اینکه گناه نمیکنند سعی میکنند تمام مستحبات رو انجام بدهند تا با بهترین توشه به ملاقات خدا برود. یکی است فقط واجبات رو انجام میدهند ، خب این شخص قطعا اون مقامی رو که شخص اول داره نداره . علاوه بر این در مورد مستحبات هم ازش بازخواست نمیشه!!!
    شما میری مدرسه و امتحان میدی، اگه درس بیشتری خوندی نمره ی بهتری میگیری و اگر کم درس خوندی نمره ی ضعیفی میگیرید ، حالا شما از اون شخصی که دوست داره کم درس بخونه میتونید ادعایی داشته باشید؟ خیر! شما مسئول نمره ی خود هستید و میتونید در مورد نمره ی خود حرفی بزنید نه دیگران و ادعایی در مورد اون ها نمیتونید داشته باشید.
    در مورد ازدواج مجدد که یکم حساس تره خب سخت تره. اگه یک نفر اومد نوع مستحبش رو انجام داد ثواب میکنه وگرنه خودش ضرر میبینه. این ضرری هست اینه اون شخص ممکنه به زندگی که با همسر اولش میرسید ، نرسیده . حالا به نظر شما کار حرام انجام داده؟ خیر! ولی جایگاه 20 خود را مثلا به 15 تنزل داده.
    و اما نیت در ازدواج موقت: نیت در ازدواج با نماز خیلی تفاوت دارد.
    در نیت ازدواج دائم مثلا شخص اگر واقعا آدم درستی باشد نیتش این است که میخواهم تکمیل شوم و به کمک همسرم به مراحل بالای معنوی و زندگی برسیم + اجرای سفارش اسلام و پیامبر )ص)+ نیاز جنسی(در مرتبه آخر)

    اما در ازدواج موقت ممکنه نیت فقط فقط شهوت باشد و این مشکلی ندارد. چون اصلا فلسفه ی ازدواج موقت ( نه مجدد) رفع غریزه جنسی است. حال این سوال مطرح است چرا مردان متاهل میروند ازدواج موقت میکنند؟! ان ها که خودشان زن دارند؟!
    این جا این بحث باز میشود که اولا خانم ها در ماه مدت زمانی رو نمیتوانند رابطه جنسی برقرار کنند در حالی که مردان اینگونه نیستند. یا مثلا زن نیاز جنسی مرد را بر آورده نمیکند. اگر مرد این مشکل رو داشته باشد ممکن است ازدواج موقت به او کمک کند اون نشاط دوباره در او ایجاد شود . یا مثلا همسر در یک شهر دیگری است و مدتی نیست ، اینجا هم میتواند برای مدتی ازدواج موقت کند تا به گناه نیافتد.
    حالا یه سطح بالاتر چیه و اینکه من از بقیه بیشتر میپسندم؟ اینه:

    تـــــــهذیب نـــــــــفس! ثوابی و برکتی که در این کار هست قطعا در ازدواج موقت نیست . این جا همون نمره دادنه. تهذیب مثلا نمرش بیسته ولی ازدواج موقت 14. حالا یک نفر دوست داره نمرش 14 بشه؟ من میتونم بهش بگم کارت حرامه؟! خیر! اصلا چند درصد هستند که توانایی تهذیب نفس رو دارند؟ سطح مذهبی افرا با همدیگر فرق داره. و الی اخر.

    بدون تعصب این نیست که هر چی گفتند قبول کنم ، اینه که اون ذهنیت رو بذاریم از ذهنمون کنار ، و اون وقت به بررسی حکم بپردازیم.
    اولا ائمه از باطن افراد خبر داشتند ولی مراجع اینگونه نبودند. خیلی از سوال ها از طریق اینترنت ارسال شده.
    دوما این ها از مراجع استفتا کرده اند، مثلا در یک سوال اومده ادواج موقت به نفع جامعه است؟ ایشون فرمودند بله. حالا پشت این بله چیست؟ پشت این بله سی سال درس خوندن و بررسی تک تک احادیث و کتاب ها مختلف است. حالا بیاد تمام این دلائل رو تو جواب قرار دهد؟!!
    مراجع بالاتر از ائمه نیستند ولی اون ها حکم شخصی نمیدهند، چون اینکار رو بکنند از فقاهت ساقط اند. حکم شون بر اومده از احادیث ائمه و اسلام است. مذهب ما هم گفته در زمان غیبت یا شخص باید مجتهد باشد ، یا احکام رو بلد است و از روی احتیاط عمل میکند ، و اگر بلد نیست واجــــب است تقلید کند. پیروی از حکم مراجع ، پیروی از حکم ائمه و اسلام است و این گفته ی خود ائمه ی ماست.
    یاحق.
    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!
    یَومٌ عَلی صَدر المصطفی...

    حسین جان ، روزی جات رو سینه ی پیغمبر بود...


  10. #80
    عضو صمیمی
    قیام آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    نوشته : 330      تشکر : 822
    1,524 در 322 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    قیام آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط نازبانو نمایش پست ها
    اتفاقا من برای همین از قضیه مهریه حرف زدم
    اول اینکه به دلیل همون عرف زن کار جالبی نکرده که مهریه رو اجرا گذاشته و اگرچه از نظر اسلام کاملا حلال هست اما از نظر همه کاری حرام هست و این زن داره ظلمی رو مرتکب میشه
    خب جالب تر اونکه مردان هم فکر شما به اسم اسلام چیکار کردند؟
    فقط 110تا سکه رو حق زن دونستن
    این یعنی سواستفاده کامل مردها از اسلام
    خب اگر اسلام حلال کرده شما چرا قانونش را اینطوری گذاشتید؟
    اما بعد میبینیم میرود و تعیین میکند که مرد 6ماه زنش را ندید برود ازدواج کند
    واقعا خنده دار است
    اسلام این همه حامی زنان اما شما مردها همه چیز را به راحتی به نفع خود تفسیر میکنید
    برادر بزرگوار
    همانقدر که مهریه نگرفتن یا کم گرفتن شرط ناگفته است و لازم الاجراست
    ازدواج مجدد نکردن مرد هم لازم الاجراست
    باز بحث قانونیش را برای من نیاورید
    خودم خوب میدانم چه مردهایی برای مهریه زندان افتاده اند
    اما آیا شما میدانید چه همه زندگی ها که به خاطر ازدواج مجدد مرد ویران شده؟
    اگر اسلام طبق قانون عمل کردن باشد زنان نباید بچه شیر دهند و بزرگ کنند و کارهای خانه را انجام دهند
    مطمئنا باز در پست بعد میگید برویم ببینیم مراجع عظام چه میگویند
    شما باز دارید احکام رو تفسیر به رای میکند. شما در جایگاهی نیستید با نظر خودتون حکم یک مسئله رو مشخص کنید. یک زنی مهریه خودش رو میبخشد و یک زن اجرا میگذرد؟ ثواب این دو شخص یکی است؟ خیر. شخص اول به درجاتی بلاتری میرسد. ولی حالا میتوان شخص دوم رو به دلیل اجرا گذاشتند مهریه میتوان بازخواست کرد؟ خیر. حق قانونی و معنوی خودش است. این همون نمره دادنه. اگه عرف هم بگوید این کار حرام است ولی حکم فقهی بگه حرام نیست باز هم حرام نیست. حالا ممکنه اون زن برایش مهم باشه جامعه در موردش چی فکر میکنه یکی نه. اختیار با خودشه. ولی در هر صورت کار حرامی نکرده.
    اما در مورد 110 سکه. اولین این قانون با موافق و مخالف های زیادی همراه بوده و امکان اینکه باز تغییر کنه زیاده. گفته نشده فقط زن حق داره 110 سکه رو تعیین کنه. گفته شده بیش از 110 سکه در مورد صدور حکم باید شرایط مرد بررسی شود. یعنی زیر 110 سکه مرد باید بره زندان و بالای اون باید بررسی بشه. بعدشم حتی اگر مرد دروغ بزند و توانایی بیش از 110 سکه رو داشته باشد و ندهد ، باز پیش خدا مسئول است و باید جوابگو باشد ، واین قانون باعث نمیشه از زیر بار حکم اسلامیاون فرار کنه. یعنی فردا به خدا نمیگه خدا اینجوری قانون تصویب شده من هم مهریه رو ندادم ! خیر! بار حقوقی معنوی آن ثابت است.
    در ضمن رجوع به حکم مراجع عظام رجوع به حکم اسلام است.

    اگر شما دوباره باز درپست های بعد حرف تکراری بزنید ، فک کنم فقط میخواهید سفسطه کنید و از پذیرش حقیقت فرار کنید که این بستگی به شما دارد. در کل اگر باز همان حرف های تکراری را زدید بنده دیگه با شما بحث نخواهم کرد و میخواهم در مورد ازدواج مجدد و موقت مطالبی قرا بدهم و تاپیک را جمع بندی کنم. در یکی از سایت های مذهبی بودیم. بحث سر همین موضوع بود. یکی از کارشناسان مذهبی اومد گفت من میتونم این مسئله رو باز کنم و احکام اسلام و احادیث ائمه رو قرار دهم. ولی چون میدانم از طرف زنان مورد هجمه قرار میگیرم نمیتونم این کار رو انجام بدم.
    ولی بنده ترسی ندارم و حرف اسلام و حکم اون را بیان خواهم کرد. بنده هم حداقل رو گفتم و هم حداکثر. مشکل شما این است که برای حداقل فتوای حرام صادر میکنید که یک درصد هم قابل پذیرش نیست.
    موفق باشید.
    آیا از لحاظ شرعی و اخلاقی ازدواج مجدد من اشکالی دارد؟!
    یَومٌ عَلی صَدر المصطفی...

    حسین جان ، روزی جات رو سینه ی پیغمبر بود...


صفحه 8 از 10 نخستنخست ... 45678910 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •