بنی امیه را بهتر بشناسیم سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
بنی امیه را بهتر بشناسیم
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17
  1. #11
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض








    سیاستهای بنی امیه

    بني اميه براي از بين بردن اسلام و عقب راندن مردم به دوران سياه جاهليت، سياست خود را بر پايه هاي ذيل استوار نمودند:

    1. دشنام دادن امير مؤمنان عليه السلام


    ايجاد شكاف ميان اهل بيت عليهم السلام و مردم و بدبين نمودن آنان به اين خاندان پاك، سياستي بود كه بني اميه به شدت آن را دنبال مي كردند. معاويه نخستين كسي بود كه در راستاي تحقق اين سياست، علي عليه السلام را بر منبر دشنام داد و سپس با صدور بخشنامه اي به كارگزارانش، ضرورت لعن اميرمؤمنان عليه السلام در خطبه ها و منبرها و بدگويي از ايشان را مورد تأكيد قرار داد.
    متاسفانه اين بدعت در طول حكومت بني اميه، نزديك به يك قرن و به صورت بسيار گسترده اي ادامه يافت تا جايي كه به نقل برخي، هفتاد هزار منبر لعن درآن دوران براي اين شخصيت تابناك و فروزان تشكيل شد!

    طبري مي نويسد:
    «معاويه هنگامي كه مغيره بن شعبه را در سال 41ق. حاكم كوفه نمود، او را نزد خود فراخواند و گفت:
    خواستم تو را به مسائل فراوان نصيحت كنم اما به دليل اعتماد بر بصيرت و تيزبيني ات، از بيان آنها خودداري مي كنم. مگر يك نصيحت كه يادآوري آن را ضروري مي دانم. هيچ گاه از دشنام و مذمت علي و ترحم بر عثمان و استغفار براي او دست بر ندار! بر ياران علي خرده گير و آنان را تحقير كن و به سخنانشان گوش مده! اما پيروان عثمان را پذيرا باش و آنان را به خود نزديك ساز و سخنانشان را با دقت گوش كن!»


    در چنين فضايي، اهل بيت عليهم السلام از موضع عزت و اقتدار با اين بدعت شوم، مبارزه مي كردند.
    امام حسن مجتبي عليه السلام هنگامي كه ديد معاويه بر منبر، حضرت علي عليه السلام را دشنام مي دهد، برخاست و پس از اشاره به نسب معاويه، فرمود:
    «او انت تسب امير المومنين عليه السلام و قد قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم:«من سبّ علياً فقد سبّني، و من سبّني فقدسبّ الله، و من سبّ الله ادخله الله نار جهنم خالداً فيها مخلدّاً و له عذاب مقيم؟؛
    آيا تو امير مؤمنان عليه السلام را دشنام مي دهي؟ درحالي كه رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: هر كس علي عليه السلام را ناسزا گويد، مرا سب كرده و هر كس مرا دشنام دهد، خدا را سب نموده و آنكه خدا را دشنام دهد، او را به آتش جهنم وارد مي كند در حالي كه در آنجا جاويدان است و عذابي پايدار دارد!».
    همچنين روايت شده امام صادق عليه السلام در پاسخ به شخصي كه ايشان درباره دشنام دهنده به امير مؤمنان عليه السلام پرسيده بود؛ فرمود:

    «والله هو حلال الدم؛ به خدا سوگند، خونش مباح است».








    بنی امیه را بهتر بشناسیم
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************


  2. #12
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض








    سیاستهای بنی امیه

    2. تخدير فكري و فرهنگي جامعه


    سياست فرهنگي بني اميه بر اين بود تا با مديريت آموزش ديني، ميزان آگاهي مردم را در حوزه معارف اسلامي محدود كنند و آن را در جهتي خاص و هماهنگ با حكومت خود، قرار دهند.
    از امام صادق عليه السلام روايت شده كه فرمود:
    «ان بني اميه اطلقوا للناس تعليم الايمان و لم يطلقوا تعليم الشرك لكي اذا حملوهم عليه لم يعرفوه؛
    بني اميه مردم را در فراگيري ايمان آزاد گذاشتند اما به آنان اجازه ندادند شرك را ياد بگيرند تا اگر خواستند آنان را به شرك وادار كنند، متوجه نشوند».
    معنايي كه از حديث فهميده مي شود، آن است كه بني اميه هيچ مخالفتي با فراگيري لوازم و ظواهر ايمان مانند:
    نماز، رفتن به مسجد و غير اينها نداشتند و تنها نگراني و حساسيت آنان، آگاهي مردم از معناي شرك و اعمال منتهي به آن بود.
    اينكه مردم بدانند زنا، شرب خمر، اطاعت از ستمگر و يا قتل اولياي خدا هم شرك محسوب مي شود؛ به هيچ وجه با منافع حكومت بني اميه سازگار نبود، لذا مردم را در اين زمينه در جهل و بي خبري نگاه مي داشتند.









    بنی امیه را بهتر بشناسیم
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************


  3. #13
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض








    سیاستهای بنی امیه

    3. تبعيد و ترور صحابه پيامبر صلي الله عليه و آله


    طبقه فرزانه و نخبه از صحابه پيامبر صلي الله عليه و آله در حكومت اموي نه تنها داراي جايگاه و منزلت نبودند، بلكه امنيت جاني و آبرويي آنان مورد تهديد قرار مي گرفت .
    صحابه به علت اعتراض به بدعت ها و اقدامات خلاف شرع بني اميه، به سرعت ترور يا تبعيد مي شدند.

    امام حسين عليه السلام در پاسخي كوبنده و آتشين به نامه معاويه وضعيت پيش آمده را اين گونه به تصوير مي كشد:

    «الست قاتل حجر بن عدي اخي كنده و اصحابه الصالحين المطيعين العابدين كانوا ينكرون الظلم و يستعظمون المنكر و البدع و يؤثرون حكم الكتاب و لا يخافون في الله لومه لائم فقتلتهم ظلما و عدوانا ... او لست قاتل عمرو بن الحمق صاحب رسول الله، العبد الصالح الذي ابلته العباده فصفرت لونه و نحلت جسمه...؟؛
    آيا تو قاتل حجر بن عدي و ياران صالح، عابد و فرمانبردارش نيستي؟ آنان به ظلم اعتراض مي كردند، خطر بدعت ها و منكرات را بزرگ مي شمردند و حكم قرآن را بر همه چيز مقدم مي داشتند و در اين راه از سرزنش هيچ كس باكي نداشتند. پس تو آنان را از روي ظلم و دشمني كشتي ...و آيا تو قاتل عمرو بن حمق، صحابي رسول خدا صلي الله عليه و آله نيستي؛ همان عبد صالحي كه رنگ رخسارش از عبادت، زرد و جسمش نحيف شده بود...؟».
    حجر و عمرو بن حمق، هر دو از بزرگان صحابه پيامبر صلي الله عليه و آله و از ياوران امام علي عليه السلام بودند.
    حجر به دليل اعتراض به عملكرد حاكمان اموي، و عمرو به اتهام شركت در قتل عثمان، به دستور معاويه به قتل رسيدند.
    عمرو بن حمق پس از ظهور اسلام نخستين كسي بود كه سرش را جدا نموده، آن را از سرزميني به سرزمين ديگر منتقل كردند و براي معاويه فرستادند.
    ابوذر نيز صحابي جليل القدر ديگري است كه درحكومت بني اميه- خلافت عثمان- مورد توهين و بي احترامي قرار گرفت و او را به خاطر انتقاد هاي فراوانش از ظلم ها و بي عدالتي ها به بيابان خشك «ربذه» تبعيد نمودند.
    امام علي عليه السلام هنگام بدرقه ابوذر، موضع خود را درباره اين اقدام دستگاه خلافت چنين بيان فرمود:
    «يا اباذر انك غضبت لله فارج من غضبت له ان القوم خافوك علي دنياهم و خفتهم علي دينك فاترك في ايديهم ما خافوك عليه و اهرب منهم بما خفتهم عليه؛
    اي اباذر! همانا تو براي خدا به خشم آمدي، پس اميد به كسي داشته باش كه به خاطر او غضبناك شدي. اين مردم براي دنياي خود از تو ترسيدند و تو بر دين خويش از آنان ترسيدي. پس دنيا را كه به خاطر آن از تو ترسيدند، به خودشان واگذار و با دين خود كه براي آن ترسيدي، از اين مردم بگريز».
    بي شك ادامه اين سياست، مي توانست ارتباط نسل جوان را با مسلمانان دلسوز و انقلابي معاصر با عصر نزول وحي، قطع كند و آنان را از تاريخ مبارزات پيامبر صلي الله عليه و آله و اصحاب او با سران كفر و نفاق بي اطلاع گرداند.








    بنی امیه را بهتر بشناسیم
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************


  4. #14
    عضو خودماني
    tamana آواتار ها

    تاریخ عضویت : مهر 1391
    نوشته : 1,138      تشکر : 10,151
    8,197 در 1,452 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    tamana آنلاین نیست.

    پیش فرض




    لغت "بني اميه" از دو بخش تشكيل شده است
    :
    1- بني (بنين): جمع ابن كه در لغت عربي به معني پسر است و از ريشۀ بُنَيَ به معني ساختن عمارت و بناست، ناميدن فرزند به ابن از اين جهت است كه پدرش او را ساخته است.
    2- امَيّه: مُصَّغر اَمَه و در لغت به معني كنيز مي‌باشد.] (اُموي و اَمَوي هر دو صحيح است) "بني اميه" در اصطلاح شاخه‌اي از خاندان قريش است كه در سال 41 هـ . ق تا 132 هـ .ق بر سراسر جهان اسلام و از سال 138 هـ .ق تا 422 هـ . ق بر اسپانيا حكومت كردند. جد بزرگ اين خاندان "امية بن عبد شمس"، جد مشترك عثمان بن عفان و معاوية بن ابي سفيان است، وي همان اميۀ اكبر است و دربارۀ وي بيش از چند روايت مختصر چيزي در دست نيست. فرزندان اميه به دو گروه "اَعياص" و "عنابِس" تقسيم مي‌شوند: عاص، ابوالعاص، عيص و ابوالعيص از اين رو كه در نامشان شباهت وجود دارد به «اعياص» شهرت يافته‌اند، مروان بن حكم و فرزندانش از نسل اعياص هستند. دستۀ ديگر به جهت مقاومت در نبرد عكاظ به «عَنْسَبه» يعني شير، مشهورند و به ايشان "عنابس" گويند، پدر ابوسفيان (حرب)، ابوسفيان و فرزندش معاويه از نسل عنابس هستند.
    بني اميه در عصر جاهليت: آنها در اطراف كعبه، مركز مكه سكونت داشتند (كه با فتح مكه برخي از آنان به مدينه مهاجرت كردند) حرب پدر ابوسفيان ، از بزرگان مكه به شمار مي‌رفت و به خاطر مقام و منزلت عبدالمطلب (بزرگ خاندان بني هاشم) به وي حسادت مي‌ورزيد، در نبردهاي اعراب فرماندۀ سپاه قريش بود و پس از وي به فرزندش ابوسفيان رسيد. امويان در عصر جاهلي از توانگران قريش به شمار مي‌آمدند و تجارت پيشه بودند و با قبائل ديگر براي كسب تصدي منصبهاي كعبه و به رخ كشيدن برتري شان، درگيري داشتند.
    بني اميه در عصر بعثت حضرت رسول (ص): ظهور پيامبري از بني هاشم باعث حسادت بني اميه گرديد، از اين رو امويان همچون ديگر قبائل قريش، مواضع سختي در برابر رسول خدا (ص) اتخاذ كردند، تنها تعداد انگشت‌شماري به پيامبر ايمان آوردند و براي حفظ ايمانشان به حبشه مهاجرت كردند.
    بني اميه بعد از پيامبر (ص): ابوسفيان در عهد عمر بن خطاب محترم بود و معاويه را از مخالفت با عمر بر حذر مي‌داشت با انتخاب عثمان بن عفان، به مقام خلافت، ( كه خود از خاندان بني اميه بود)، امويان توانستند قدرت و نفوذ خود را پيش از گذشته گسترش دهند، افرادي از بني اميه به ولايت شهرهاي مهم گماشته شدند و به برخي، اموال هنگفتي رسيد. نخستين كسي كه در بني اميه حكومت تشكيل داد و دولت اموي را پايه گذاري كرد، "معاويه" پسر ابوسفيان بود. وي يك دولت عربي محض در شام پي افكند كه 90 سال دوام يافت و پس از او 13 تن از اعضاي خاندان او بر جهان اسلام حكومت كردند. چهره‌هاي مشهور بني اميه در زمان حضرت امير (ع) از بيعت با ايشان سرباز زدند و به بهانۀ خونخواهي عثمان، با عايشه همراه شدند و جنگ جمل را به راه انداختند و امام حسن (ع) و امام حسين (ع) و بسياري از بني هاشم و شيعيان را به شهادت رساندند. از خلفاي اموي چهار تن سر آمد ديگران بودند: معاويه، عبدالملك، هشام و عمر بن عبد العزيز، به جز عمر بن عبدالعزيز همۀ آنها مرداني دنياجوي و خوشگذران بودند اما عمر بن عبدالعزيز كوشيد بار ديگر سنت رسول اكرم (ص) را احياء كند و فساد رايج در دستگاه بني اميه را براندازد وي فدك را بازگردانيد، ناسزاگويي به حضرت امير (ع) بر سر منبرها را برداشت و...
    ياد كرد قرآن از بني اميه: دشمني بني اميه با بني هاشم و موضع گيري ايشان در برابر قرآن و پيامبر (ص) موجب شد آياتي از قرآن دربارۀ آنها نازل شود، اما در هيچ آيه‌اي به طور رسمي و صريح از ايـن طايـفه نـامي نيـامده اسـت و هيـچ آيه‌اي در مدح بني اميه و يا يكي از افراد اين طايفه نازل نشده است.
    «...وَما جَعَلنا الرُّءيا الَّتي اَرَيناكَ اِلّا فِتنَةً لِلنّاسِ وَالشَّجَرَةَ المَلعونَةَ فِي القُرانِ وَنُخَوِّفُهُمْ فَما يََزيدُهُم اِلّا طغياناً كَبيراً»
    «..و ما آن رؤيايي را كه به تو نشان داديم فقط براي آزمايش مردم بود، همچنين شجرۀ ملعونه (درخت نفرين شده) را كه در قرآن ذكر كرده‌ايم و ما آنها را بيم داده (و انزار) مي‌كنيم اما جز طغيان عظيم، چيزي بر آنها نمي‌افزايد»
    اغلب مفسران اين آيه را دربارۀ بني اميه مي‌دانند، جمعي از مفسران شأن نزول اين آيه را اشارۀ به جريان معروفي مي‌دانند كه در ضمن آن پيامبر (ص) در خواب ديد ميمونهايي از منبر او بالا مي‌روند و پائين مي‌آيند، اين ميمونها را بني اميه تفسير كرده‌اند. شجرۀ ملعونه نيز يكي از اقوام ملعونه در كلام خداست، اين شجره، دودمان بني اميه است.
    سرانجام بني اميه: در سال 132 هـ . ق عباسيان با تكيه بر قواي خراساني (ابومسلم خراساني) به حكومت بني اميه پايان دادند و بسياري از ايشان را كشتند، يكي از امويان به شهر اندلس گريخت و حكومتي در آنجا تأسيس كرد كه نزديك به سه قرن دوام يافت
    بنی امیه را بهتر بشناسیم

  5. تشكرها 5


  6. #15
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض









    سیاستهای بنی امیه

    4. ايجاد رعب و وحشت




    بني اميه هيچ گونه مخالفت و اعتراضي را برنمي تابيدند و آن را به شدت سركوب مي كردند.
    آنان براي آنكه هر گونه قيام و شورشي بر ضد حكومت را خيالي خام و واهي جلوه دهند، با شكنجه و كشتار بي رحمانه مردم- خصوصاً دوستداران اهل بيت عليهم السلام- فضايي مملو از اختناق، رعب و وحشت در جامعه به وجود مي آوردند.
    ما در اينجا به بيان دو نمونه بسنده مي كنيم:

    1. بسر بن ارطاه:

    او يكي از خواص مورد اعتماد و فرماندهان نظامي معاويه بود.

    «بسر» از جانب معاويه سه ماموريت مهم بر عهده داشت:

    1-
    ترس و وحشت در دل هاي مردم بيفكند،
    2- اموال مردم را به تاراج برد
    3- پيروان علي عليه السلام را به قتل برساند.

    او در اجراي اين فرمان، ابتدا با سه هزار نيرو وارد مدينه شد و طي يك سخنراني، اهالي آن سرزمين را مورد تحقير و ناسزاگويي قرار داد و بعد از آن، خانه هاي بسياري را به آتش كشید .
    سپس به سوي مكه روانه شد و در مسير خود، اموال بسياري را به غارت برد.
    هنگام ورود به مكه، تهديد نمود در صورت هرگونه مخالفت، اموالشان ضبط و بنيانشان برچيده خواهد شد. پس از آن به يمن يورش برد و سي هزار نفر را بي رحمانه كشت و برخي را نيز در آتش سوزاند.
    او در آن ديار، خردسال و كهنسال را با هم از تيغ شمشيرش گذراند.
    زنان مسلمان را اسير نمود و آنان را در بازارها به معرض فروش گذاشت. جنايت و بي رحمي او به حدي بود كه كودكان عبيد الله بن عباس (عبدالرحمن وقثم) را وحشيانه سر بريد.
    هنگامي كه خبر جنايات هولناك «بسر» به امير مؤمنان عليه السلام رسيد، ناله بلندي سرداد و فرمود:

    «اللهم ان بسرا باع دينه بالدنيا و انتهك محارمك و كانت طاعه مخلوق فاجر آثر عنده مما عندك، اللهم فلا تمته حتي تسلبه عقله و لا توجب له رحمتك و لا ساعه من نهار، اللهم العن بسرا و عمرا و معاويه».

    خدايا! بسر، دينش را به دنيا فروخته و حرام هايت را هتك كرده و بربندگي مخلوق تباهكاري (معاويه) كمر بسته است. خدايا! هر نعمتي كه به او داده اي بگير، و او را در حالي كه خرد را از او گرفته اي، بميران. رحمت خود را بر او مفرست و ساعتي از روز را توفيق نده. خدايا! بسر و عمر و معاويه را لعنت فرست...»..











    بنی امیه را بهتر بشناسیم
    ویرایش توسط بيرق ظهور : 27-07-1391 در ساعت 13:19
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************


  7. #16
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض









    سیاستهای بنی امیه

    4. ايجاد رعب و وحشت

    2. حجاج بن يوسف ثقفي:


    او به سال هفتاد و پنج هجري از طرف عبد الملك بن مروان بن حكم، والي عراق شد.
    حجاج هنگام ورود به كوفه چهره اش را پوشاند و ناشناس وارد مسجد گرديد.
    بر فراز منبر رفت و روي خود را گشود و اين گونه آغاز سخن كرد:
    « سرهايي را مي بينم كه چون ميوه رسيده، موقع چيدن آنها فرارسيده است و بايد از تن جدا شود و خون هايي را مي بينم كه ميان عمامه ها و ريش ها مي درخشد».
    او سخنان تهديد آميزش را ادامه داد و چنان مردم را ترساند كه بي اختيار سنگ ريزه از دست مردي كه مي خواست او را سنگسار كند، بر زمين ريخت.

    حجاج، فردي بي رحم و خون ريز بود و توانست در سراسر عراق با كشتن انسان هاي بي گناه، حكومت وحشت برقرار سازد.
    او در بصره نمازگزاران را درون مسجد به قتل رساند و در بيرون مسجد نيز هر كس به آنجا گام مي گذاشت، سرش از تن جدا مي شد.
    در مدت فرمانروايي حجاج، تعداد كساني كه با شمشير دژخيمان وي يا زير شكنجه جان سپردند، صد و بيست هزار نفر گزارش شده است.
    شايد بتوان اين فراز از دعاي امام سجاد عليه السلام را نمايانگر گوشه اي از اين شرايط تلخ و ناگوار آن دوره دانست:

    «فكم من عدو انتضي عليّ سيف عداوته و شحذ لي ظبه مديته و ارهف لي شباحدّ ه و داف لي قواتل سمومه و سدّد نحوي صوائب سهامه و لم تنم عنّي عين حراسته و اضمر ان يسومني المكروه و يجرّ عني زُعاق مرارته...؛
    پس چه بسيار از دشمنانم كه شمشير عداوتش را از غلاف بيرون آورده و تيغش را براي من تيز كرده است و تيغه تيزي آن را برايم صيقل داده و زهرهاي كشنده اش را براي من مهيا ساخته و مرا آماج تيرهای نافذش قرار داده و چشم مراقبتش نسبت به من خواب نگراييده و تصميم گرفته است كه شر و بدي به من برساند و تلخي و مرارت خود را به كام من بيفشاند .»












    بنی امیه را بهتر بشناسیم
    ویرایش توسط بيرق ظهور : 28-07-1391 در ساعت 15:21
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************


  8. #17
    مدیر افتخاری
    بيرق ظهور آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    3
    دلتنگی هات آخرش منو میکشه آقا جونم
    نوشته : 3,911      تشکر : 5,514
    14,631 در 3,862 پست تشکر شده
    وبلاگ : 7
    دریافت : 37      آپلود : 144
    بيرق ظهور آنلاین نیست.

    پیش فرض










    پي نوشت ها :


    1. كتاب الام، ج1، ص269.
    2. الغدير، ج10، ص274، به نقل از الاوائل، سيوطي، ص9.
    3. الفقه علي المذاهب الخمسه، ص123.
    4. المحلي، ابن حزم، ج5، ص86.
    5. الغدير، ج11، ص92.
    6. السنن الكبري، بيهقي، ج5، ص280؛ الرساله شافعي، ص446؛ المجموع، نووي، ج10، ص30؛ الموطاء مالك، ج2، ص33؛ كتاب المسند، شافعي، ص243.
    7. تاريخ طبري، ج4، ص16.
    8. المصنف، عبدالرزاق، ج2، ص518؛ كنز العمال، ج8، ص238.
    9. الفقه علي المذاهب الخمسه، ص130.
    10. كتاب الام، ج1، ص130؛ المجموع، ج3، ص350؛ كتاب المسند، ص37.
    11. الفقه علي المذاهب الخمسه، ص108-110.
    12. اسراء/46.
    13. اصول كافي، ج8، ص266.
    14. السنن الكبري، ج5، ص113؛ سنن نسايي، ج5، ص253؛ صحيح ابن خزيمه، ج4، ص260؛ المستدرك علي الصحيحين، ج1، ص465.
    15. الغدير، ج2، ص159، به نقل از العقد الفريد، ج2، ص300.
    16. همان، به نقل از ربيع الابرار، زمخشري، ج2، ص186.
    17. تاريخ طبري، ج4، ص478.
    18. الاحتجاج، ج2، ص55.
    19. وسائل الشيعه، ج28، ص215.
    20. اصول كافي، ج2، ص215و216.
    21. الاحتجاج، ج2، ص90.
    22.اختيار معرفه الرجال، ج1، ص248و253.
    23. الغدير، ج11،ص50-56.
    24. الاستيعاب، ج2، ص92.
    25. نهج البلاغه، خطبه 130.
    26. الغدير، ج10، ص410
    27. همان،ج11، ص33، به نقل از الغارات، ص411.
    28. همان.
    29. همان، ص34.
    30. همان، ص36.
    31. همان، ص39.
    32. همان، ص30.
    33. همان، ص31.
    34. همان، ص37.
    35. همان، ص27و39.
    36. تاريخ الخلفاء ، ص173.
    37. تاريخ طبري، ج5، ص298-300.
    38. سيره پيشوايان، ص248، به نقل از الامامه و السياسه، ج2، ص32.
    39. همان، به نقل از مروج الذهب، ج3، ص166و167.
    40. صحيفه كامله سجاديه، دعاي چهل و نهم.
    منبع: فرهنگ کوثر 81









    بنی امیه را بهتر بشناسیم
    ***************************

    http://img4up.com/up2/76449078655624950011.jpg

    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿

    ***************************


صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •