زن در آينه جلال و جمال سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
زن در آينه جلال و جمال
صفحه 5 از 19 نخستنخست 12345678915 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 181
  1. #41
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض







    توضيح مطلب آن است كه در بطلان عقد نكاح به وسيله شرط خيار بين فقها اختلاف است ، زيرا لزوم عقدهاى لازم دو قسم است : قسم اول لزوم حقى و قسم دوم لزوم حكمى . در قسم اول چون لزوم عقد حق طرفين معامله است گذشته از آن كه با خيارهاى تاءسيس شده از طرف شرع اسلام همانند خيار مجلس ، خيار حيوان با قيود خاصه اش قابل فسخ است ، با خيارهاى تنفيذى كه اصل آن در بين عقلا سابقه دارد مانند خيار تغذر تسليم ، خيار تبعض صفقه و...قابل فسخ مى باشد، و نيز با شرط خيار بدون ظهور يكى از اسباب ياد شده صلاحيت فسخ را دارد، و گذشته از همه اينها مى توان آن را با تقايل طرفين اقاله و منحل كرد، چون حق طرفين است و با تراضى آنان صلاحيت انحلال را دارد. و اما قسم دوم چون لزوم در آن حق طرفين نيست بلكه حكم خداست نه حق محض متعاملين ، لذا جز در مورد تجويز شرع نظير طلاق يا ظهور عيب مايه فسخ نمى توان آن را منحل كرد. از اين جهت اقاله پذير نخواهد بود پس نمى توان در آن شرط خيار كرد. غرض ‍ آن كه نظر برخى از فقها، درباره بطلان شرط خيار در عقد نكاح آن است كه در آن شائبه عبادت وجود دارد نه آن كه صرف عقد معاوضى باشد. (65) و ضمن آن كه براى بطلان شرط خيار به اجماع استدلال مى شود به بعضى از وجوه اعتبارى نيز تمسك مى شود مانند آن كه شرط خيار سبب ابتذال زن و هتك حيثيت اوست .







    زن در آينه جلال و جمال



  2. #42
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض








    نگرش اسلام به زن و تنظيم حقوق او و اين كه حيثيت وى جنبه حق الله دارد نه حق الناس و هتك حرمت او براى احدى روا نيست و همگان موظف به پاسدارى از مقام زن هستند، در خلال احكام دينى مشهود است . مثلا اگر كسى به حيثيت وى تجاوز كرده و ناموس او را هتك كند بايد محدود شود و هيچ چيزى مايه سقوط حد زانى نيست نه رضايت همسر و نه رضايت خود زن . زيرا ناموس او جنبه حق الله دارد و نظير مال نيست كه اگر به سرقت رفت و مسروق منه رضايت داد حد ساقط گردد ولى تمدن غرب يا شرق ماديگرا ناموس زن را همچون كالا مى دانند لذا با تراضى زن يا رضايت همسر، متهم تبرئه مى شود و پرونده مختوم اعلام مى گردد، نظير آنچه در جاهليت كهن رواج داشت . ولى با آمدن دين حنيف اسلام نه جا براى جاهليت جديد است و نه مجال براى جاهليت قديم :
    قل جاء الحق و ما يبدى الباطل و ما يعيد (66)
    بگو: حق آمد و ديگر باطل از سر نمى گيرد و بر نمى گردد.


    زن در آينه جلال و جمال



  3. #43
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض







    در پايان به عنوان حسن ختام سخن انسان كامل حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام كه از انسان كامل ديگر جامع جلال و جمال الهى يعنى حضرت فاطمه زهرا عليه السلام نقل فرموده است بازگو مى شود: حضرت على عليه السلام در حديث اربعمائه بعد از اين كه فرمود در مراسم تجهيز مرده ها گفتار خوب داشته باشيد چنين گفته است : فان فاطمة بنت محمد صلى الله عليه و آله لما قبض ابوها ساعد تها جميع بنات بنى هاشم فقالت : دعوا التعداد و عليكم بالدعاء (67) يعنى حضرت زهرا عليه السلام بعد از ارتحال رسول اكرم صلى الله عليه و آله به زنان بنى هاشم كه او را در ماتم يارى مى كردند و زينتها را رها كرده و لباس سوگ در بر نموده و مرثيه مى خواندند، فرمود اين حالت را رها كنيد و بر شماست كه دعا و نيايش ‍ نماييد. هدف در نقل اين حديث آن است كه حضرت على عليه السلام معصوم بوده و تمام گفته هاى او حجت است ولى براى تثبيت مطلب به سخن معصوم ديگر تمسك مى كند و آن ، حضرت زهرا عليه السلام است و انسان معصوم تمام رفتار و گفتار و نوشتار و قيام و قعود او حجت خداست و از اين جهت فرقى بين زن و مرد نيست و همانطورى كه سنت امامان معصوم عليه السلام حجت است سنت حضرت زهرا عليه السلام نيز حجت شرعى و سند فقهى خواهد بود و اگر زن راه فراگيرى علوم و معارف را پيش گيرد و زينت دنيا را رها كند، چون مرد سيره و سخنش حجت است و اگر مرد راه علوم الهى را رها كند و به زيور دنيا سرگرم شود همانند زنهايى از اين گونه خواهد بود. و سر اين تقسيم همانا غلبه خارجى است كه در اثر نارسايى تعليم و تربيت نظامهاى غير اسلامى به نسلهاى ديگر منتقل شده است . از اينجا معلوم مى شود و صف ذاتى و لا يتغير زن اين نيست كه سرگرم حليه و زيور بوده و در احتجاجهاى عقلى و مناظره هاى علمى و نيز مخاصمه هاى دفاعى غايب و محروم باشد پس آيه مباركه :
    او من ينشا فى الحلية و هو فى الخصام غير مبين (68)
    آيا كسى كه در زيور پرورش يافته ، و در بحث و مجادله بيان روشن ندارد؟!




    زن در آينه جلال و جمال



  4. #44
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض







    در صدد تبيين حقيقت نوعى زن و بيان فصل مقوم وى نيست كه با تغيير نظام تربيتى دگرگون نشود.
    اكنون كه جلالت زن و عظمت آفرينش وى روشن شد و جمال مهرآميز وى در پرتو جلال فرزانگى او آشكار شد، رسالت وى كه همانا ارائه جلال الهى در كسوت جمال دلپذير رافت و عاطفه است معلوم خواهد شد، چنانكه رسالت مرد همانا ارائه جمال دلجو در جامه جلال خردمندى است ، از اين لحاظ كتاب حاضر به : زن در آينه جلال و جمال ، ناميده شده است گرچه جلال و جمال از سنخ مفهوم اند نه ماهيت و تحديد ماهوى آنها ميسور نيست ولى همانطورى كه جمال ظاهر با حواس ظاهر درك مى شود جمال باطن نيز با حواس باطن ادراك خواهد شد. پايان سخن بهشتيان آغاز كتاب خداست كه : الحمدلله رب العالمين .
    قم اسفند 1369 عبدالله جوادى آملى .


    زن در آينه جلال و جمال


  5. تشكرها 2


  6. #45
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض







    فصل اول : زن در قرآن
    طرح موضوع
    تفسير موضوعى و تفسير ترتيبى
    در سير آموزش قرآنى ، تفسير موضوعى بعد از تفسير ترتيبى است . انسان ابتدا بايد به نحو ترتيب در خدمت قرآن كريم باشد، يعنى ، از اول تا آخر قرآن را به نوبه خود بررسى نموده و حضور ذهنى و علمى داشته باشد، كه اگر آيه اى از قرآن مطرح شد، بعيدالذهن از آن نباشد، آنگاه پس از آشنايى با مضمون آيات و با سرمايه تفسير ترتيبى ، موضوعى از موضوعات را انتخاب كرده ، و درباره آن بحث كند، يعنى آياتى از قرآن را كه حاوى اين موضوع است بعد از جمع آورى ، جمع بندى كرده ، سپس به جمع آورى و جمع بندى روايات در آن زمينه بپردازد، و در مرحله نهايى بين دو جمع بندى به دست آمده از آيات و روايات جمع بندى سومى به عمل آورد تا بتواند، آن را به عنوان نظر اسلام ، و قرآن و عترت ارائه دهد.
    وزان تفسير موضوعى و تفسير ترتيبى همان وزان شرح الحديث با فقه است . به اين صورت كه اولا عده اى ، در جوامع اولى و مجامع بعدى روايات را جمع كرده و عده اى ديگر اين روايات را شرح مى كنند. با توجه به اين كه شرح حديث ، بررسى سند حديث ، تحليل متن حديث به عنوان حديث شناسى ترتيبى مطرح است ، آنگاه فقيه موضوعى از موضوعات را انتخاب مى كند - و اصولا فقه ، موضوعات انتخاب شده است - و براى تبيين و تعليم اين موضوع فقهى ، از اين احاديث استفاده مى نمايد، البته ممكن است بعضى از اين احاديث در يك باب باشند، و بعضى از آن در بابى ديگر. كسى كه عهده دار شرح ترتيبى احاديث است ، گرچه باب را از اول تا آخر معنا مى كند، اما هرگز نمى تواند در برابر احاديث يك باب فتوا بدهد، در صورتى كه فقيه ، روايات مربوط به آن موضوع را از ابواب گوناگون جمع آورى مى كند، و چه بسا ممكن است ، چندين باب را بررسى كند تا بتواند يك جمع بندى كلى از روايات داشته باشد. بعد از اين مرحله نتيجه را با قرآن ، عقل و اجماع مى سنجد و فتواى خود را در مورد آن موضوع فقهى بيان مى كند. بنابراين ما يك تفسير موضوعى داريم و يك تفسير ترتيبى ، نظير اين كه يك شرح الحديث داريم و يك فقه . فقه به منزله تفسير موضوعى احاديث و روايات است و شرح الحديث به منزله تفسير ترتيبى است .


    زن در آينه جلال و جمال


  7. تشكرها 3


  8. #46
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض







    اين كه گفته شد: تفسير ترتيبى مقدم بر تفسير موضوعى است ، به خاطر آن است كه اگر كسى خواست موضوعى را از نظر قرآن كريم بررسى كند، هرگز نمى تواند در محدوده المعجم يا كشف المطالب موضوعى را از قرآن استنباط كند، و آن را به قرآن استناد دهد، چون خيلى از مسائل مربوط به آن موضوع با لغت ويژه آن موضوع بيان نشده است ، تا المعجم بتواند آن را ارائه نمايد، علاوه بر آن ، اگر كسى خواست ، تفسير موضوعى بگويد يا بنويسد، اگر آيه اى ، موضوع مورد نظر را در برداشت ، آن آيه را نبايد منهاى سياق قبل و بعد بنگرد، بايد سياق و خصوصيت هاى موردى آيه را در نظر داشته باشد، تا بگويد كه : اين آيه فلان مطلب را تا اين حد بيان مى كند.
    بنابراين ، تفسير موضوعى بدون تفسير ترتيبى ميسر نيست ، زمانى ممكن است انسان موضوع شناس باشد، و موضوعى را از قرآن كريم استنباط كند، كه اول تفسير ترتيبى را گذرانده باشد، و هر آيه اى را با ملاحظه صدر و ذيل آن بحث در نظر بگيرد و همچنين همه آياتى كه به نحوى با موضوع محل بحث ارتباط دارد، خواه بطور اثبات و تاييد يا به طور سلب و تكذيب ملحوظ شود.


    زن در آينه جلال و جمال


  9. تشكرها 2


  10. #47
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض






    مراحل تفسير موضوعى

    اگر كسى بخواهد موضوعى را از نظر قرآن و عترت بررسى كند بايد لااقل شش مرحله تحقيقى را طى كند تا مشخص نمايد كه ، نظر اسلام درباره آن موضوع چيست .
    مرحله اول : آياتى كه در آن زمينه وارد شده است ، جمع آورى كند. در اين مرحله آنچنان بايد حضور ذهن درباره قرآن كريم داشته باشد كه ، به مقدار وسع و به مقدار تكليف ، همه آياتى كه در اين زمينه نظر دارند - نفيا و اثباتا - گردآورى كند. و در اين باره ، تنها به آياتى كه لفظ آن موضوع را در بر دارند، اكتفا نكند، بلكه محتواى آيات را مورد توجه قرار دهد.
    مرحله دوم : بين اين آيات جمع آورى شده جمع بندى كند. يعنى مطلق ها را با مقيد، عامها را با خاص ، مجملها را با مبين ، متشابه ها را با محكم ، و بخش هاى مناسب را در كنار هم جمع بندى نمايد، تا نتايج آيات جمع آورى شده را به دست آورد.
    مرحله سوم : در اين مرحله نوبت به سيره عترت طاهره مى رسد، رواياتى كه در اين زمينه وارد شده - نفيا و اثباتا - جمع آورى نموده تا چيزى از روايات فرو گذار نشود، خواه راجع به گفتار آنان باشد يا ناظر به رفتار آنان .
    مرحله چهارم : بين اين روايات جمع آورى شده ، جمع بندى كند. يعنى مطلقات را با مقيدات ، عامها را با خاص ، محكمهاى روائى را با متشابهات ، ناسخ ‌ها را با منسوخ ، مجملها را با مبين بسنجد، و همان كارى كه در استنباط فقهى عمل مى شود بايد در هر موضوعى انجام دهد، تا بتواند نتايجى را كه از بررسى روايات حاصل شده ، ارائه دهد.



    زن در آينه جلال و جمال


  11. تشكرها 3


  12. #48
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض







    مرحله پنجم : نتايج متعددى كه از آيات به دست آمده است ، به صورت يك اصل مهم درآورد، و همچنين ثمرات گوناگونى كه از روايات حاصل شده است ، به صورت يك اصل جامع ارائه نمايد.
    مرحله ششم : در اين مرحله بين نتايج به دست آمده از قرآن و ثمرات استنباط شده از روايات يك جمع بندى نهايى بنمايد تا با هماهنگى قرآن و عترت ، يك مطلب را استنباط كند.
    اگر اين مراحل ششگانه تحقيقى را پيمود و خواست درباره موضوعى سخن بگويد، ادب دينى و احتياط علمى اقتضا مى كند كه بگويد: مقتضاى اين آيه ، اين است يا مقتضاى اين روايت ، چنين است نه آن كه بگويد اسلام چنين مى گويد. و اگر خواست نظر اسلام را نقل كند، به خود اسناد ندهد، بلكه محصول تحقيق محققانى كه اين شش مرحله استنباطى را سپرى نموده اند، نقل كند، و بگويد: محققين ما چنين نظر داده اند، كه نظر اسلام در اين زمينه چنين است .







    زن در آينه جلال و جمال


  13. تشكرها 2


  14. #49
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض







    نقش عقل و اجماع در تبيين معارف اسلامى

    البته يك محقق در تمام مراحل ياد شده از منبع عقل و اجماع غفلت نخواهد داشت ، گرچه حجيت اجماع بازگشتش به حجيت سنت و عترت است . چون در اجماع دو حيثيت لازم است :
    1 - اين كه كاشف از راى معصوم عليه السلام باشد، يا خود معصوم - سلام الله عليه - داخل در بين مجمعين باشد.
    2 - بعد از آن كه اجماع ، كشف از راى معصوم كرد عقل حكم مى كند به اين كه : كاشف از راى معصوم حجت است . و يا اگر داخل در مجمعين باشد عقل مى گويد: راى معصوم به آراء ديگران بها مى دهد و آنها را حجت مى كند. پس ، نتيجه اجماع از يك نظر به سنت بر مى گردد - به لحاظ مشكوف - و از جهت ديگر به عقل بر مى گردد.
    و عقل نيز گرچه در مقام استدلال يك نيرويى قوى است ، ليكن اگر يك مطلب يا ماده قضيه اى را عقل به عهده بگيرد، آن مطلب يا با صراحت ، يا به نحو التزام ، و يا به نحو ملازمه در بيان قرآن و عترت آمده است . بنابراين گرچه منابع استدلال كتاب ، سنت ، اجماع و عقل است اما حجيت عقل و اجماع بازگشتشان به حجيت كتاب و سنت است ، زيرا عقل در مقام اثبات معتبر است و از خود نظرى ندارد، و اگر در مواردى نظير مستقلات عقليه از خود نظرى ارائه مى دهد، آن را هم يا در متن شرع مى توان يافت ، و يا شرع امضا نموده است و اگر عين قضيه در متن شرع نيامده بر اساس ملازمه آن را امضا كرده است . بنابراين وقتى مى توان موضوعى را به قرآن كريم اسناد داد كه همه اين منابع قوى و غنى ، مورد ملاحظه قرار گرفته باشد.


    زن در آينه جلال و جمال


  15. تشكرها 4

    مدير اجرايي (03-08-1391), بيرق ظهور (05-08-1391), ساجده (25-10-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (07-08-1391)

  16. #50
    مدیر ارشد انجمن زنان
    یاس بهشتی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    14
    دلنوشته
    1
    خدایا به تو پناه میبرم از شر همه بدیها و ناملایمات زندگی پناهم ده که جز تو پناهی ندارم
    نوشته : 7,396      تشکر : 19,631
    24,045 در 6,935 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    یاس بهشتی آنلاین نیست.

    پیش فرض







    تعليم موضوعات از طريق قرآن

    وقتى موضوعى از نظر قرآن طرح مى شود، از آن جهت كه قرآن از عترت جدا نيست و عترت هم از قرآن منفك نيست ، قهرا آن موضوع از نظر قرآن و عترت مطرح خواهد بود، و چون اسلام به صورت قرآن و عترت ظهور مى كند، لذا بحثى را كه قرآن و عترت ارائه مى دهد، در واقع اسلام ارائه داده است . بنابراين زن در قرآن يعنى زن در پيشگاه قرآن و عترت ، و به عبارتى زن در اسلام .
    افراد زيادى پيرامون شناخت اين نوع از انسان سخن گفته و نوشته ها نوشته اند، اما آيا قرآن كريم نيز همانند ديگران ، در اين موضوع سخن مى گويد، يا كلام قرآن به گونه اى ديگر و از راه ديگر است ؟
    قرآن مى فرمايد: نبى اكرم - عليه آلاف التحية و الثناء - معلم انسانها است ، و به انسانها حكمت مى آموزد، كتاب آسمانى ياد مى دهد، نفوس آنان را تزكيه مى كند و...اساسا راهى را كه هر معلمى مى رود، نشان ديگران نيز مى دهد تا آنان هم راه را بشناسند و طى كنند. اما راهى را كه رسول اكرم و انبياء مرسلين عليه السلام رفته اند راهى نيست كه ديگران توان شناختن و رفتن آن را داشته باشند! بلكه آن اندازه كه مقدور ديگران است ، به آنها نشان مى دهند، تا همان اندازه مقدور را بشناسند و طى كنند. لذا تعليم پيامبران غير از تعليم ديگران است .


    زن در آينه جلال و جمال


  17. تشكرها 4

    مدير اجرايي (03-08-1391), بيرق ظهور (05-08-1391), ساجده (25-10-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (07-08-1391)

صفحه 5 از 19 نخستنخست 12345678915 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •