▐ ★♥★▐قربانی از چه زمانی مرسوم شده است؟ ▐ ★♥★▐ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
▐ ★♥★▐قربانی از چه زمانی مرسوم شده است؟ ▐ ★♥★▐
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,773      تشکر : 57,586
    171,621 در 50,183 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    moteharak1 ▐ ★♥★▐قربانی از چه زمانی مرسوم شده است؟ ▐ ★♥★▐







    قربانی از چه زمانی معمول شده است ؟

    تاریخ قربانی بسیار قدیم است و از زمان حضرت آدم ابوالبشر(ع) معمول بوده و در ادیان گذشته نیزجزو مقررات دینی به شمار می آمده كه شمه ای از آن به اختصار بیان میشود:

    1- قربانی فرزندان حضرت آدم(ع) كه نخستین قربانی در عالم بشمار می رود و در آیات30- 27 سوره مائده تصری حشده كه خلاصه شرح آن چنین است: دو پسر حضرت آدم به نام هابیل و قابیل به ترتیب شبانی (چوپانی)وكشاورزی می كردند و صاحب گوسفندان و آب و خاك فراوان بودند، حضرت آدم(ع) آنان را امر به قربانی در راه خدا كرد.

    هابیل یكی از بهترین شتران یاگوسفندان را برای قربانی در راه خدا اختصاص داد و قابیل دسته ای از گندم های پست ونامرغوب را جهت قربانی انتخاب كرد كه قربانی هابیل مقبول درگاه پروردگار گردید وقربانی قابیل به علت عدم اخلاص مردود گشت.
    قابیل به سبب قبول نشدن قربانی حسادت ورزید و آتش خشم و كینه اش زبانه كشید، نفس اهریمنی و شیطانی قابیل او را به كشتن برادر وادار كرد و هابیل را كشت و در دنیا و آخرت زیانكارگردید.

    2-حضرت نوح پیغمبر پساز طوفان، مذبحی ترتیب داد و حیوانات بسیاری در آنجا برای خدا قربانی كرد.

    3- قربانی حضرت ابراهیم خلیل(ع) یگانه فرزندش اسماعیل(ع) كه در آیات 102 تا 107 سوره صافات بیان گردیده است


    "فلما بلغ معه السعی الی و فدیناه بذبح عظیم".

    4- در زمان حضرت موسی(ع) به عقیده یهودیان دو نوع قربانی معمول بوده است:

    الف - قربانی دموی

    ب- قربانی غیردموی


    در زبان فارسی هم كلمه قربان به معنی فدا شده و كشته شده در راه دوست استعمال می شود چنانچه به یكدیگرمی‌گویند فدایت شوم و قربانت گردم.

    قربانی دموی بر 3 قسم به شرح زیر بوده:

    الف-قربانی كه آن را به آتش می سوزاندند و جز پوست آن چیزی باقی نمی گذاردند.

    ب-قربانی كه برای جبران گناه تقدیم می كردند و قسمتی از آن را می سوزاندند و قسمت دیگر رابرای كاهنان باقی می گذاشتند.

    ج-قربانی كه برای تندرستی انجام می دادند و در خوردن گوشت آن مختاربودند.

    قربانی غیر دموی: عبارت از رها كردن حیوان در بیابان‌ها بود و اعراب نیز از بنی اسرائیل تقلید كردند و به عنوان تقرب به بتان خود، حیوانات را در بیابان رها می كردند و اسلام این عادات نكوهیده را تحریم كرد و این همان قربانی است كه در آیه 103 سوره مائده به نام بحیره و سائبه نامیده شده است.

    5- درآئین مسیحیت نیز به عقیده عیسویان، قربانی منحصر به شخص مسیح بوده و گویند حضرت عیسی(ع) خون و گوشت خود را فدای مردم جهان ساخت و به همین مناسبت یكی از فروع دین نصاری آن است كه باید ماهی یك مرتبه و یا حداقل سالی یك بار نزد كشیش بروند و به قدر تمكن، وجهی به وی تقدیم دارند و به تمام گناهانی كه در مدت مزبور مرتكب شده انداقرار كنند تا كشیش كه به عقیده آنان جنبه غفاریت دارد آن گناهان رابیامرزد.

    6-در اعراب زمان جاهلیت كه سران قبائل به مكه می آمدند، ساكنان مكه مهماندار و میزبان آنان بودند وهر دو دسته خود را به كشتن شتر و گاو و گوسفندان برای بتان خویش و اطعام به فقرا وگرسنگان موظف می دانستند.






    ▐ ★♥★▐قربانی از چه زمانی مرسوم شده است؟ ▐ ★♥★▐
    ویرایش توسط فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* : 03-08-1391 در ساعت 18:09
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  2. تشكرها 19

    parsa (26-08-1389), لحظه هاي سبز (26-08-1389), مناجات (26-08-1389), مدير محتوايي (26-08-1389), مدير اجرايي (26-08-1389), مرصاد (26-08-1389), نازنين زهرا (26-08-1389), نسيم وحي (26-08-1389), نسيم سحري (26-08-1389), توحید صمدی (26-08-1389), ترنم باران (26-08-1389), خادمه صدیقه طاهره(س) (26-08-1389), شكوه انتظار (27-08-1389), شميم يار (26-08-1389), صافات (26-08-1389), علم الهدى (26-08-1389), عاشورا (26-08-1389)

  3.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •