► ✿ ▐ ✿◄ماجرای مباهله سندی زنده بر عظمت اهل بیت(ع)► ✿ ▐ ✿◄ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
► ✿ ▐ ✿◄ماجرای مباهله سندی زنده بر عظمت اهل بیت(ع)► ✿ ▐ ✿◄
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 13 , از مجموع 13
  1. #11
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,722      تشکر : 57,546
    171,600 در 50,170 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض










    آيا مباهله يک حکم عمومى است ؟
    شکى نيست که آيه فوق يک دستور کلى براى دعوت به مباهله به مسلمانان نميدهد بلکه روى سخن در آن تنها به پيامبر اسلام (صلى الله عليه و آله و سلم ) است ، ولى اين موضوع مانع از آن نخواهد بود که مباهله در برابر مخالفان يک حکم عمومى باشد و افراد با ايمان که از تقوا و خدا پرستى کامل برخوردارند به هنگامى که استدلالات آنها در برابر دشمنان بر اثر لجاجت به جائى نرسد از آنها دعوت به مباهله کنند.
    از رواياتى که در منابع اسلامى نقل شده نيز عموميت اين حکم استفاده مى شود: در تفسير نور الثقلين جلد 1 صفحه 351 حديثى از امام صادق (عليه السلام ) نقل شده که فرمود:
    «اگر سخنان حق شما را مخالفان نپذيرفتند آنها را به مباهله دعوت کنيد».
    راوى مى گويد: سؤ ال کردم چگونه مباهله کنم ؟
    فرمود: خود را سه روز اصلاح اخلاقى کن.و گمان ميکنم که فرمود: روزه بگير و غسل کن ، و با کسى که ميخواهى مباهله کنى به صحرا برو، سپس انگشتان دست راستت را در انگشتان راست او بيفکن و از خودت آغاز کن و بگو: خداوندا! تو پروردگار آسمانهاى هفتگانه و زمينهاى هفتگانهاى و آگاه از اسرار نهان هستى ، و رحمان و رحيمى ، اگر مخالف من حقى را انکار کرده و ادعاى باطلى دارد بلائى از آسمان بر او بفرست ، و او را به عذاب دردناکى مبتلا ساز!
    و بعد بار ديگر اين دعا را تکرار کن و بگو: اگر اين شخص حق را انکار کرده و ادعاى باطلى مى کند بلائى از آسمان بر او بفرست و او را به عذابى مبتلا کن ! سپس فرمود: چيزى نخواهد گذشت که نتيجه اين دعا آشکار خواهد شد، به خدا سوگند که هرگز نيافتم کسى را که حاضر باشد اين چنين با من مباهله کند.





    ► ✿ ▐ ✿◄ماجرای مباهله سندی زنده بر عظمت اهل بیت(ع)► ✿ ▐ ✿◄
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  2. #12
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,722      تشکر : 57,546
    171,600 در 50,170 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض









    مباهله در روز عاشورا:

    یکی از گفتگو ها و مناظرات بسیار مهم در روز عاشورا که حاکی از حاکمیت تفکر عثمانی بر سپاه کوفه است،مباهله«بریربن خضیر» با «یزید بن معقل» است،اما ماجرا ی این مباهله:
    «یزید بن معقل»،چون ار سپاه ابن سعد برای نبرد بیرون آمد،خطاب به بریر بن خضیر،گفت:«کار خدا را با خود چگونه می بینی؟!»بریر گفت:«به خدا سوگند،خدا با من نیکی کرد و به تو بد خواهد کرد».یزید بن معقل گفت:«دروغ می گویی،هرچند که تا پیش از این دروغگو نبودی.آیا به یاد می آوری آن روزی را که در بنی لوذان با هم بودیم و تو می گفتی عثمان بن عفان بر خود اسراف کرد و معاویة بن ابی سفیان،هم گمراه است و هم گمراه کننده،و امام هدایت و حق علی بن ابیطالب است؟»بریر گفت:«شهادت می دهم که این عقیده و نظر من است». یرید گفت:«و من شهادت می دهم که همانا تو از گمراهانی». بریر پاسخ داد:«آیا می خواهی با تو برسر این موضوع مباهله کنم و از خدا بخواهم که دروغگو را لعنت کند و آنکه سخن باطل می گوید کشته شود؟».پس با هم به مبارزه پرداختند و بریر با شمشیر چنان ضربتی به سر او زد که شمشیر تا مغز سر او فرو رفت و یزد بن معقل کشته شد.{تاریخ طبری،ج4ص328-329}.

    ضمنا از اين آيه معلوم مى شود که بر خلاف حملات بيرويه افرادى که مى گويند اسلام عملا آيين مردان است و زنان در آن به حساب نيامده اند زنان در مواقع حساس به سهم خود در پيشبرد اهداف اسلامى همراه مردان در برابر دشمن ميايستاده اند، صفحات درخشان زندگى فاطمه بانوى اسلام (عليهاالسلام ) و دخترش زينب کبرى (عليهاالسلام ) و زنان ديگرى که در تاريخ اسلام ، گام بر جاى گامهاى آنها نهاده اند، گواه اين حقيقت است .








    ► ✿ ▐ ✿◄ماجرای مباهله سندی زنده بر عظمت اهل بیت(ع)► ✿ ▐ ✿◄
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  3. #13
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,722      تشکر : 57,546
    171,600 در 50,170 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض








    چرا آيه مباهله دليل افضليت است:

    اول شراکت در نبوت

    پيامبر طبق دستور خداوند بايد کساني را به همراه ببرد که مستجاب الدعوه باشند اگر آلوده به شرک و گناه بوده و در نهايت نفرينشان نگيرد، نبوت پيامبر زير سؤال رفته اصل اسلام به خطر مي افتد، بنابراين ايشان نميتوانسته ريسک کند، به همين دليل خودشان هيچ نقشي در انتخاب اعضاء مباهله نداشتند تماما از طريق وحي است چراکه خداوند بهتر از هر کسي بندگان مقرب و مستجاب الدعوه اش را مي شناسد.


    بنابراین اهل بیت پیامبر در تثبیت رسالت شریک می باشند و این جایگاهی است که سائر اصحاب و همسران از آن محروم هستند.

    دوم برتري بر همه

    پيامبر فرزندانش را آورد، امام حسن همانند داشت لذا امام حسين را نيز آورد، اما فاطمه زهرا همانند نداشت که اگر ميداشت حتما مي آورد، همچنين حضرت علي عليه السلام، بنابراين اگر کساني (در زنان و مردان) در شرافت و فضيلت به گرد آنان مي رسيد حتما در اين نفرين شرکت مي کردند.


    خلاصه اينکه در شرافت همراهان پيامبر در مباهله همين بس که خداوند نوع کلمات بکار رفته را (نبتهل فنجعل) مشترکا با پيامبر بيان مي کند، يعني امام حسين 5 ساله نفرينش همان اثري را دارد که پيامبر دارد، نه اينکه پيامبر نفرين کند آنها آمين گويند، دقت کنيد.

    سوم علي جان پيامبر

    طبق آيه کريمه علي عليه السلام چه جايگاهي در آيه دارد؟


    سه گروه قرار بوده بيايند، حسنين (فرزندانمان-ابنائنا) فاطمه (زنانمان- نسائنا) پيامبر (خودمان-انفسنا) خب جايگاه علي عليه السلام کجاست؟
    در فرزندان و زنان که جاي ندارد مي‌ماند انفسنا، در واقع خداوند علي را نفس و جان پيامبر معرفي کرده و الا يک إخواننا يا اصحابنا اضافه مي‌کرد پس به تصريح قرآن علي نفس پيامبر است، و اين مفاد روايات فراواني در منابع شيعه و سني است که پيامبر علي را از خودش و خودش را از علي دانسته است، اذيت او را اذيت خودش، جنگ با جنگ با خودش، دشنام به او را دشنام به خودش و ...، روايات فوق را سرشناسان زيادي از اصحاب نقل کردند، مثل زيد بن ارقم، عمران بن حصين، ابن عباس، جابر و ديگران.


    البته نکات آيه مباهله در تثبيت جايگاه اهل‌بيت بسيار بيشتر و مفصل‌تر از موارد فوق است.




    ► ✿ ▐ ✿◄ماجرای مباهله سندی زنده بر عظمت اهل بیت(ع)► ✿ ▐ ✿◄
    ویرایش توسط فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* : 04-08-1392 در ساعت 17:39
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •