๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑
صفحه 3 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 44
  1. #21
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    نوشته‏اند: از يكى از مجذوبين كه به نام بابا فرج الله مجذوب بوده و جذبه الهيّه دامنگيرش شده بود سؤال كردند كه دنيا را براى ما توصيف كن. در پاسخ گفت: از آن وقت كه من چشم گشودم دنيا را نديده‏ام تا اكنون براى شما توصيف كنم11.


    از اين شهود در ابتدا كه هنوز قوّت نيافته است تعبير به "حال" مى‏نمايند و در اين موقع غير اختيارى سالك است ولى در اثر شدّت مراقبت با توفيقات الهيّه از حال گذشته به «مقام» مى‏رسد و در اين موقع اختيارى سالك است.

    بديهى است سالك قوى آن كسى است كه در عين شهود اين احوال متوجّه عالم كثرات بوده و هر دو عالم را اداره نمايد. و اين مرتبه بسيار عالى و رفيع است و دسترسى به آن در نهايت صعوبت، و شايد اختصاص به انبياء و اولياء و هر كس را كه خدا بخواهد، داشته باشد، چون در عين اشتغال به نعمت لى مع الله حالات لا يسعها ملك مقرّب12 جلوات و ظهورات انَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ13 از ايشان هويدا و ظاهر مى‏گردد.




    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  2. تشكرها 11

    saba m (24-12-1391), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (11-12-1391), مانیل (17-12-1391), مدير اجرايي (11-12-1391), مریم منتظر (11-12-1391), یاس بهشتی (07-12-1391), حیران (24-12-1391), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (18-12-1391), سالک (27-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (07-12-1391), عبدالله91 (24-12-1391)

  3. #22
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض






    اگر كسى گويد كه اين مناصب اختصاصى بوده و وصول به اين ذروه از معارف الهيّه منحصرا راجع به انبياء عظام و ائمّه معصومين - صلوات اللّه و سلامه عليهم اجمعين - است و ديگران را به هيچ وجه من الوجوه بدان راه نيست؛ در جواب گوئيم:

    منصب نبوّت و امامت امرى است اختصاصى، ولى وصول به مقام توحيد مطلق و فناء در ذات احديّت كه تعبير از او به ولايت مى‏شود ابدا اختصاصى نيست و دعوت انبياء و ائمّه عليهم السلام امّت را بدين مرحله از كمال است.

    حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله امّت خود را دعوت فرموده‏اند كه به آن جائى كه پاى خود را گذارده‏اند پا گذارند و اين مستلزم امكان سير به آن مقصد است و الا لازم مى‏آيد دعوت لغو باشد. لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِى رَسُولِ اللهِ اسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُوا اللَهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَهَ كَثير14




    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  4. تشكرها 10

    saba m (24-12-1391), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (11-12-1391), مانیل (17-12-1391), مدير اجرايي (11-12-1391), مریم منتظر (11-12-1391), یاس بهشتی (17-12-1391), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (18-12-1391), سالک (27-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (27-02-1392), عبدالله91 (24-12-1391)

  5. #23
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    علت عدم وصول همگان به كمالات انساني


    از طريق عامّه روايت شده است كه:

    لو لا تكثير في كلامكم، و تمريج في قلوبكم لرأيتم ما أرى، و لسمعتم ما أسمع.
    "اگر اين گفتار بسيار در زبانها، و اين اضطراب و آشوب در دل‏هاى شما نبود هر آينه مى‏ديديد آنچه را كه من مى‏بينم و مى‏شنيديد آنچه را كه من مى‏شنوم. "

    اين گفتار حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله به خوبى حاكى است از آنكه علّت عدم وصول به كمالات انسانى همانا خيالات باطله شيطانيّه و افعال لغو و بيهوده است.

    و از طريق خاصّه نيز روايت است كه آن حضرت فرمود:
    لو لا أنّ الشّياطين يحومون حول قلوب بنى آدم لرأوا ملكوت السّماوات و الأرض.
    "اگر شياطين گرداگرد دل‏هاى فرزندان آدم گردش نمى‏كردند هر آينه آنها ملكوت آسمان‏ها و زمين را مى‏ديدند. "




    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  6. تشكرها 11

    saba m (24-12-1391), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (11-12-1391), مانیل (17-12-1391), مدير اجرايي (11-12-1391), مریم منتظر (11-12-1391), یاس بهشتی (17-12-1391), حیران (24-12-1391), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (18-12-1391), سالک (27-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (27-02-1392), عبدالله91 (24-12-1391)

  7. #24
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض






    و از جمله آثار آن مرتبه عالى انسانى احاطه كلّيّه است به قدر استعدادات امكانيّه به عوالم الهيّه، و نتيجه اين احاطه اطّلاع بر ماضى و مستقبل است و تصرّف در موادّ كائنات، چه محيط را غايت تسلّط بر محاطٌ عليه حاصل است، با همه كس مصاحب و در همه جا حاضر.


    شيخ عبد الكريم جيلى كه يكى از عرفاء است در كتاب خود به نام "الانسان الكامل" چنين گويد: "به ياد دارم وقتى به مقدار يك لمحه به من حالى دست داد كه خود را متّحد با جميع موجودات يافتم به طورى كه حضور همه آنها را بالعيان مشهود خود مى‏ديدم، ولى اين حال بيش از يك لحظه دوام نداشت. "


    البتّه مانع از دوام و استمرار اين حال همانا اشتغالات به تدابير بدن است و حصول تماميّت اين مراتب بعد از ترك تدبير بدن است. عارفى از عرفاء هند به نام شيخ ولىّ الله دهلوى در كتاب خود به نام "همعات" چنين گويد:

    به من آگاهانيدند كه فراغ از آثار نشأه مادّيّه پس از گذشت پانصد سال از عبور عالم مادّه و مرگ صورت مى‏گيرد، و اين مدّت مطابق با نصف روز از ايّام ربوبى است، لقوله عزّ من قائل:


    وَ انَّ يَوْما عِنْدَ رَبِّكَ كَألْفِ سَنَةٍ مِمّا تَعُدُّونَ15




    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  8. تشكرها 10

    saba m (24-12-1391), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (24-12-1391), مانیل (17-12-1391), مدير اجرايي (18-12-1391), مریم منتظر (18-12-1391), یاس بهشتی (17-12-1391), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (18-12-1391), سالک (27-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (27-02-1392), عبدالله91 (24-12-1391)

  9. #25
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    نارسا بودن الفاظ در بيان حقايق و انوار تجرديّه و عوالم ربوبي


    البتّه معلوم است كه ساير درجات و فيوضات اين عالم بى حدّ و نهايت است چون پايه و اساس وضع الفاظ بر پايه احتياجات بشرى بوده است و در اثر توسعه احتياجات دائره وضع الفاظ وسيع‏تر شده است لذا بيان حقائق انوار تجرّديّه عوالم ربوبى در قالب الفاظ غير ممكن است و هر چه از آنجا گفته شود اشاره و كنايه بوده نمى‏تواند آن حقيقت عاليه را در افهام تنزّل دهد.

    بشر مادّى كه به نصّ اخبار أنت في أظلم العوالم در تاريك‏ترين عوالم از عوالم الهيّه كه همين عالم مادّه است
    زندگى مى‏نمايد و هر چه با چشم خود مى‏بيند و با دست مادّى خود لمس مى‏نمايد از براى آنها الفاظى در حدود احتياجات روزمرّه خود وضع مى‏نمايد امّا از ساير عوالم و از تعلّقات و تشعشعات و انوار و ارواح اطّلاعى ندارد تا براى آنها نيز الفاظى وضع كند، بنابر اين ما در تمام لغات جهان لغتى نداريم كه آن معانى عاليه را حكايت كند پس چسان مى‏توان آن حقايق را به زبان آورده و توصيف نمود؟
    مشكل عشق نه در حوصله دانش ماست
    حلّ اين نكته بدين فكر خطا نتوان كرد

    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  10. تشكرها 7

    saba m (24-12-1391), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (24-12-1391), مدير اجرايي (24-12-1391), یاس بهشتی (20-01-1392), سالک (27-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (27-02-1392), عبدالله91 (24-12-1391)

  11. #26
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    دو دسته از اين حقايق سخن رانده‏اند:

    اوّل: جماعات انبياء كرام عليهم السلام بديهى است كه آنها با عوالم ماوراء مادّه ارتباط داشته‏اند ولى به حكم نحن معاشر الأنبياء امرنا أن نكلّم النّاس على قدر عقولهم16 مجبور بودند از اين حقايق به قسمى تعبير نمايند كه قابل فهم و ادراك عامّه مردم باشد

    و لهذا از بيان حقايق انوارى و غايت درخشندگى آن قطع نظر نموده و از بيان آنچه كه حتّى به قلب بشر هم خطور نكرده است رفع يد نموده از حقيقت ما لا عين رأت و لا أذن سمعت و لا خطر على قلب بشر17 تعابيرى از قبيل جنّت و حور و قصور و غيره مى‏نمودند ولهذا خود نيز در آخر اعتراف مى‏نمودند كه بيان حقايق آن عوالم قابل توصيف نيست.


    دوّم: سلسله‏اى از مردم كه به متابعت راه انبياء تشرّف ادراك اين حقايق و فيوضات به قدر اختلاف و استعدادات نصيبشان شده است. اينان نيز سخن در پرده استعاره و تمثيل گفته‏اند.




    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  12. تشكرها 4

    مدير اجرايي (21-01-1392), یاس بهشتی (20-01-1392), سالک (27-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (27-02-1392)

  13. #27
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    عالم خلوص و اخلاص و اقسام آن


    بايد دانست كه وصول بدين مقامات و درجات بدون اخلاص در راه حقّ صورت نبندد و تا سالك به منزل مخلّصين نرسد كشف حقيقت چنانكه بايد براى او نخواهد شد.


    بدانكه اخلاص و خلوص بر دو قسم است:

    اول: خلوص دين و طاعت از براى خداى تعالى.

    دوم: خلوص خود را از براى او.

    و دلالت بر اوّل دارد كريمه شريفه:

    وَ مَا امِرُوا الا لِيَعْبُدُوا اللهَ مُخْلِصينَ لَهُ الدِّينَ 18

    و بر دوم دلالت دارد كريمه شريفه:
    الا عِبادَ اللهِ الْمُخْلَصينَ 19

    و حديث نبوى مشهور: من أخلص لله أربعين صباحا ظهرت ينابيع الحكمة من قلبه إلى لسانه20 دلالت بر قسم دوم دارد.

    يعنى كسى بدين مرحله مى‏رسد كه خود را براى خداى تعالى خالص كند.





    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  14. تشكرها 5


  15. #28
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض









    و توضيح اين اجمال آنكه:

    خداوند تعالى همانطور كه صلاح را در قرآن كريم در بعضى از مواضع استناد به عمل داده است كقوله تعالى:

    مَنْ عَمِلَ صالِح21 يا:
    عَمِلَ عَمَلا صالِح22 يا:
    الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ23

    و در بعضى از مواضع آن را استناد به ذات انسان داده است كقوله تعالى:

    إنَّهُ مِنَ الصّالِحينَ24 يا:
    وَ صالِحُ الْمُؤْمِنينَ25

    همچنين اخلاص و خلوص را گاهى مستند به عمل دانسته و نسبت به آن داده است و گاهى مستند به ذات.


    بديهى است كه تحقّق اخلاص در مرتبه ذات موقوف است بر اخلاص در مرتبه عمل يعنى تا كسى در يكايك از اعمال و افعال و گفتار و سكون و حركت خود اخلاص به عمل نياورد به مرحله اخلاص ذاتى نائل نخواهد شد.


    قال عزّ من قائل: الَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصّالِحُ يَرْفَعُهُ26 به ارجاع ضمير مستتر فاعل «يرفع» به سوى «العمل الصالح» و معنى چنين مى‏شود: «العمل الصّالح يرفع الكلم الطّيّب».





    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  16. تشكرها 4

    مدير اجرايي (04-02-1392), یاس بهشتی (28-02-1392), سالک (27-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (27-02-1392)

  17. #29
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    خصوصيات وآثار خلوص ذاتي


    و بايد دانست كه چون كسى به مرحله خلوص ذاتى برسد و بدين فيض عظمى نائل گردد داراى آثار و خصوصيّاتى خواهد بود كه ديگران از آن بى‏نصيب و بهره‏اند:


    اوّل آنكه به نصّ كريمه قرآنيّه ديگر شيطان را به هيچ وجه من الوجوه برايشان تسلّط و اقتدارى نيست:

    فَبِعِزَّتِكَ لاغْوِيَنَّهُمْ اجْمَعينَ - الا عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصينَ27

    بديهى است كه اين استثناء تشريعى نيست بلكه به واسطه اقتدار ذاتى مخلصين در مقام توحيد، ديگر شيطان را قدرتى نبوده و به علّت ضعف و ناتوانى خود نمى‏تواند در اين مرحله به آنان دست يابد.


    بارى چون مخلصين خود را براى خدا خالص نموده به هر چيز كه مى‏نگرند خدا را مى‏بينند، و شيطان به هر قسم و كيفيّتى بر ايشان ظهور كند باز با نظر الهى در آن شى‏ء مى‏نگرند و استفاده الهيّه مى‏كنند، لهذا شيطان از اوّل امر نزد اين طايفه اعتراف به عجز و مسكنت خود نموده و سپر مى‏اندازد و الا شيطان ذاتش براى اغواء بنى آدم است و كسى نيست كه بخواهد به كسى ترحّم نموده و دست از اضلال او بردارد.






    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  18. تشكرها 4

    مدير اجرايي (26-03-1392), یاس بهشتی (28-02-1392), سالک (27-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (27-02-1392)

  19. #30
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    دوّم، اين گروه از محاسبه محشر آفاقى و حضور در آن عرصه معاف و فارغ هستند. در قرآن كريم وارد است كه:


    وَ نُفِخَ فِى الصُّورِ فَصَعِقَ مَنْ فِى السَّماواتِ وَ مَنْ فِى الْأرْضِ الا مَنْ شَاءَ اللهُ28


    از اين آيه به طور حتم دستگير مى‏شود كه به طور اجمال جماعتى از فزع و صعقه قيامت در امانند، و چون به آيه شريفه:

    فَإنَّهُمْ لَمُحْضَرُونَ - الا عِبادَ اللَهِ الْمُخْلَصينَ 29

    ضميمه گردد معلوم مى‏شود كه آن گروه كه از صعقه قيامت در امانند عبارتند از:

    بندگان مخلَص خدا، زيرا بندگان مخلص به يك معنى ابدا داراى اعمالى نيستند تا آنان را براى حساب آن در عرصه قيامت حاضر سازند. آنان به واسطه مراقبت و رياضات شرعيّه در جهاد انفسيّه كشته شده و به حيات ابدى پيوسته‏اند و از قيامت عظماى انفسيّه عبور كرده‏اند، در دوران مجاهده به حساب آنان رسيدگى شده و حال به واسطه قتل في سبيل الله در نزد خداى خود به خلعت حيات ابدى مخلّع و از روزى‏هاى خاصّه خزانه ربوبى متنعّمند.


    قال عزّ من قائل:
    وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا فِى سَبيلِ اللَهِ امْوَاتا بَلْ احْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ30


    چو زياده بر آن، آنكه احضار، فرع بر عدم حضور است و اينان قبل از پيدايش طليعه قيامت در همه جا حاضر بوده و بر همه احوال مطّلع بوده‏اند لقوله تعالى: عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ31.







    ๑۩๑ --عرفان الحق در آیات الهی--๑۩๑

  20. تشكرها 4

    مدير اجرايي (26-03-1392), یاس بهشتی (28-02-1392), سالک (27-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (27-02-1392)

صفحه 3 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

divine wisdom, irfan haq e, knowledg, قطع علاقه از ذات خود, كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ, كُلُّ شَىْ‏ءٍ هالِكٌ الا وَجْهه, لو لا أنّ الشّياطين يحومون حول قلوب بنى آدم, لزوم متابعت كامل از جميع احكام شرعيه در تمام مراحل سلوك, لزوم عنايت خاصّه الهي در غلبه كامل در جنگ انفسي, مقام توجه به عالم كثرت در عين شهود عوالم ربوبي, مقصود عرفاء از "مِي", مقصد سالك ملازمت به وجه الله است, موجودات خياليّه نفسانيّه, ما عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللّهِ باقٍ., مجاهده, مراقبه و مراتب و آثار آن, مشاهده سالك نفس خود را, مشاهده سالك اسماء و صفات ذات حق را, معرفت, معرفت الهی, چه مبارك سحرى بود و چه فرخنده شبى, وارستگي از عوالم كثرت از لوازم ابتدايي سلوك است, ورود سالك به عالم روح, گرفتاري بشر درظلمت ماديّت, versicular mystical koran, آثار و لوازم لا ينفكّ مادّه, ایات عرفانی قران, استغراق در ذات ربوبي و بقاء‌به معبود, تاثير تلاوت قرآن در مشاهده اسماء‌و صفات ذات باري تعالي, حاج ميرزا على آقاى قاضى, خصوصيات وآثار خلوص ذاتي, ذكر اجمالي عوالم مقدم بر عالم خلوص در قرآن, رياضت نفسانى, سير و سلوك, سيرو سلوك در اصطلاح عرفاء, سَنُرِيهِمْ آياتِنَا فِى الْآفَاقِ وَ فِى أنْفُسِهِمْ, صعوبت عبور از عالم برزخ و كثرات انفسيّه, علاقه به مال و ثروت, علت عدم وصول همگان به كمالات انساني, عالم كثرت, عالم خلوص و اخلاص و اقسام آن, عرفان پروردگار, عرفان الحق, عرفان الحق در ایات

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •