(...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...) سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
(...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)
صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 31
  1. #11
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    نقل قول نوشته اصلی توسط مليکه نمایش پست ها
    اما عدم ذکر همسران زنان بهشتی ، ممکن است از باب عنایت ویژه به حفظ حیای زن باشد که در احکام اسلامی ، از قبیل خواستگاری ، ازدواج و ... متجلّی شده است.
    خب این با عدالت خدا و تشویق خدا در تضاد است. چه نیازی هست که یکی رو تشویق و جنسی رو تشویق نکند. و این چه ربطی به حیای دنیوی دارد؟

    آیا حدیث یا روایتی در این مورد آمده؟

    موضوع به این مهمی نمی شود بدون روایت یا حدیث باشد.اگه روایتی نباشد به نظرم اینا تفسیر به رای است.
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)

  2. تشكرها 8

    مليکه (16-02-1392), محمدی (28-02-1392), مدير اجرايي (24-02-1392), نرگس منتظر (04-02-1392), یاس بهشتی (04-02-1392), سالک (29-02-1392), سبز علوی (29-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-02-1392)

  3. #12
    عضو حرفه‌ ای
    مليکه آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 2,027      تشکر : 4,554
    7,553 در 1,896 پست تشکر شده
    وبلاگ : 6
    دریافت : 0      آپلود : 0
    مليکه آنلاین نیست.

    پیش فرض




    در قرآن مجيد اين بشارت داده شده است كه مؤمنان در صورتى كه همسران و فرزندانشان نيز مؤمن باشند در كنار يكديگر خواهند بود.
    1. «ادخلوا الجنّة انتم و ازواجكم تحبرون؛ وارد بهشت شويد شما و همسرانتان در نهايت شادباشى»، (سوره زخرف، 70). علامه طباطبايى در ذيل آيه شريفه مى‏گويد: منظور از زوج همان زنان با ايمانى هستند كه در دنيا بودند. (تفسير الميزان، 18 / ص 129)
    2. «هم و ازواجهم فى ظلال على الارائك متكؤن؛ آنها و همسرانشان در سايه‏هاى قصرها و درختان بهشتى بر تختها تكيه كرده‏اند».(يس / 56)
    و آياتى كه داخل شدن همسران صالح را به بهشت وعده داده شده است. از جمله: الف. «ربّنا و ادخلهم جنات عدن التى وعدتهم و من صلح من ءابائهم و ازواجهم و ذرّياتهم انك انت العزيز الحكيم؛ پروردگارا، آنان را به باغهاى جاويد كه وعده شان داده‏اى با هر كه از پدران و همسران و فرزندانشان كه به صلاح آمده‏اند داخل كن؛ زيرا تو خود ارجمند و حكيمى».(سوره مؤمن / 8)
    ب. «جنات عدن يدخلونها و من صلح من ءابائهم و ازواجهم و ذرياتهم...؛ بهشتهاى عدن كه آنان با پدران و همسرانشان و فرزندانشان كه درستكارند، در آن داخل مى‏شوند و...».(رعد / 23)
    از اين آيات استفاده مى‏شود كه زنان و مردانى كه در اين دنيا همسر يكديگرند، هرگاه هر دو با ايمان و بهشتى باشند در آنجا به هم ملحق مى‏شوند. و هم در بهترين شرايط و حالات زندگى مى‏كنند. و در برخى از نصوص آمده است كه همسر با ايمان فرد مؤمن بسيار زيباتر و دلپذيرتر از حوريان بهشتى خواهد بود و اين به جهت عبادات و اعمال صالحى است كه در اين جهان انجام داده است و از
    مضمون برخى آيات و روايات، چنين بر مى‏آيد كه مسأله‏ى لذت‏هاى جنسى اختصاص به مردان ندارد؛ بلكه زنان نيز در بهشت مى‏توانند براى خويش شوهرانى دلخواه برگزينند.(براى آگاهى بيشتر ر.ك: بهشت و حوريان بهشتى، سيد محمدجواد حسينى)
    واژه حور از نظر لغت به معناى مطلق خروج از حالت سابق و تبديل به گونه جديد است.
    براى آگاهى بيشتر ر.ك:
    - مصطفوى، حسن، التحقيق فى كلمات القرآن، ج 2، ص 335.
    اما در تبديل به گونه جديد دو نظر ميان مفسران است. گروهى از جمله علامه طباطبايى بر اين عقيده‏اند كه: دقت و توجه درباره اوصافى كه در قرآن مجيد براى حور بيان گرديده، چنين استفاده مى‏شود كه اين تبديل به گونه اوصاف زنانه است نه به موجودى كه آثار و اوصاف مردانه را در بر داشته باشد، به همين جهت به نظر مى‏رسد كه مراد از حور طائفه مونث باشد نه طائفه مذكر.(ترجمه الميزان، ج 18، ص 240 و ج 19، ص 223 و 247)
    اما اين كه پس پاداش زنان مومن در بهشت چيست؟ در منابع كلامى و روايى چنين آمده كه در روز قيامت، اگر مرد زن مؤمن، اهل بهشت بود همو را اختيار مى‏كند و اگر از اهل جهنم بود مردى را از ميان مردان بهشتى برمى‏گزيند. شايد فلسفه اين كار اين باشد كه زن برخلاف مرد از نظر طبيعت تعددپذير نيست. به همين جهت مردى را انتخاب مى‏كند.
    اما گروهى از جمله استاد آيت‏الله‏مكارم شيرازى در مقابل مدعى‏اند كه حورالعين مى‏تواند مذكر هم باشد، براساس اين نظر شايد علت اين كه اوصاف حورى به كار رفته در قرآن بر مؤنث دلالت مى‏كنند نه بر مذكر، به اين جهت بوده است كه گفتگو و محاوره در آن آيات با طائفه مردان مؤمن بوده است نه با زنان مؤمن دنيوى، لذا اسلوب محاوره اقتضا داشت كه چنين اوصافى براى موجودات فوق ذكر شود.
    از مضمون برخى آيات و روايات، چنين برمى‏آيد كه مسأله لذت‏هاى جنسى اختصاصى به مردان ندارد؛ بلكه زنان نيز در بهشت مى‏توانند براى خويش شوهرانى دلخواه برگزينند.
    اصطلاح «حور» نيز اختصاصى به زنان ندارد؛ بلكه حورهاى مذكر نيز در بهشت وجود دارند.
    براى نمونه به اين حديث توجه كنيد كه از اميرالمؤمنين(ع) روايت شده است كه فرمود: «قال النبي(ص): ان في الجنه سوقا ما فيها شري و لا بيع الا الصور من الرجال والنساء من اشد تهي صوره دخل فيها و ان فيها مجمع حورالعين...؛ در بهشت بازارى است كه در آن خريد و فروشى نيست، تنها در آن جا تصوير مردان و زنان وجود دارد. هر كس كه تمايلى به آنان پيدا كند، از همان جا بر او وارد مى‏شود...».(بحار الانوار، ج 8، ص 148)
    در بهشت هم حوريان بهشتى وجود دارند كه از نعمت‏هاى بهشتى هستند و در دنيا نبوده‏اند. همچنين، زنان دنيا ـ كه اهل بهشت باشند ـ با زيبايى و شكوهى برتر از حوريان در بهشت حضور دارند؛ چنانچه مايل باشند به شوهران خويش مى‏پيوندند وگرنه هرگونه كه بخواهند عمل مى‏كنند.
    چون كه لذت‏هاى بهشت مخصوص مردان بهشت نيست، بلكه كسى كه داخل بهشت شود، چه زن و چه مرد، از نعمتها و زيبائيها لذت خواهد برد. قرآن كريم مى‏فرمايد: «... و فيها ما تشتهيه الانفس و تلذّ الاعين؛ در بهشت آنچه دل خواهد و چشم از آن لذت مى‏برد موجود است».(زخرف / 71) در اين امر (لذّت بردن) بين مرد و زن بهشتى فرقى نيست؛ هر كدام از آنها هر نوع لذتى بخواهند برايشان مهيا است و براى زنان بهشتى نيز مردان بهشتى بدلخواهشان هست.

    منبع :http://maaref.porsemani.ir/node/1674
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)




  4. تشكرها 8

    محمدی (28-02-1392), مدير اجرايي (24-02-1392), یاس بهشتی (16-02-1392), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (29-02-1392), سالک (29-02-1392), سبز علوی (29-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-02-1392), عبدالله91 (29-02-1392)

  5. #13
    عضو حرفه‌ ای
    مليکه آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 2,027      تشکر : 4,554
    7,553 در 1,896 پست تشکر شده
    وبلاگ : 6
    دریافت : 0      آپلود : 0
    مليکه آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالله91 نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام



    خب این با عدالت خدا و تشویق خدا در تضاد است. چه نیازی هست که یکی رو تشویق و جنسی رو تشویق نکند. و این چه ربطی به حیای دنیوی دارد؟

    آیا حدیث یا روایتی در این مورد آمده؟

    موضوع به این مهمی نمی شود بدون روایت یا حدیث باشد.اگه روایتی نباشد به نظرم اینا تفسیر به رای است.
    من پاسخ شما رو در حد فهم خودم میدهم
    مشهوره که شیرین سبوی مجنون رو از میان جمع گرفت و شکست
    به فرهاد گفتند :
    دیدی لیلی تو را نمیخواهد و سبوی تو را شکست که از اینجا بری
    فرهاد پاسخ داد
    برعکس فهمیدم که چه قدر مورد توجه لیلی بودم
    چون از میان این همه جمع کاسه ی من را گرفت و شکست

    داستان از هفت اورنگ جامی است که روزی مجنون با کاسه ای به در منزل لیلی میره و باقی ماجرا که ....

    ون یک چندی بر این برآمد --- دودش ز دل حزین برآمد

    بگرفت به کف شکسته‌جامی --- می‌زد به حریم دوست گامی

    آن دلشده چون رسید آنجا، --- صد دلشده بیش دید آنجا

    بر دست گرفته کاسه یا جام --- در یوزه‌گرش ز خوان انعام

    هر کس ز کف چنان حبیبی --- می‌یافت به قدر خود نصیبی

    مجنون از دور چون بدیدش -- عقل از سر و، جان ز تن رمیدش

    چون نوبت وی رسید، بی‌خویش --- آورد او نیز جام خود پیش

    لیلی وی را چو دید و بشناخت --- کارش نه چو کار دیگران ساخت

    ناداده نصیب از آن طعام‌اش --- کفلیز (کفگیر!) زد و شکست جامش

    مجنون چو شکست جام خود دید --- گویا که جهان به کام خود دید

    آهنگ سماع آن شکست‌اش --- چون راه سماع ساخت مستش

    می‌بود بر آن سماع، رقاص --- می‌زد با خود ترانه‌ای خاص

    کالعیش! که کام شد میسر! --- عیشی به تمام شد میسر!

    همچون دگران نداد کامم --- وز سنگ ستم شکست جامم

    با من نظری‌ش هست تنها --- ز آن جام مرا شکست تنها

    صد سر فدی شکست او باد! --- جانها شده مزد دست او باد!
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)




  6. تشكرها 10

    mahdy30na (29-02-1392), منتظرمولا (16-02-1392), محمدی (28-02-1392), مدير اجرايي (24-02-1392), یاس بهشتی (16-02-1392), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (29-02-1392), سالک (29-02-1392), سبز علوی (29-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-02-1392), عبدالله91 (29-02-1392)

  7. #14
    کارشناس پاسخگوی سایت
    محمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 727      تشکر : 1,690
    4,146 در 728 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض قرار نیست به همه نعمتها تصریح شود




    بسم الله الرحمان الرحیم

    چنانکه کاربران محترم اشاره داشتند، برای اهل بهشت بر اساس آیه قرآن هر آنچه بخواهند موجوده

    لَکُم فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنْفُسُكُمْ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ(فصلت/31)

    و در این حکم فرقی نیست بین زن و مرد.

    پس اهل بهشت هر آنچه بخواهند براشون موجوده.


    حالا بر فرض یک زن بهشتی یه شوهر عالی با یک سری خصوصیات بخواهد، آن شوهر، هر آنگونه که بخواهد برایش مهیا هستش.


    البته در قرآن به برخی از نعمتهای بهشتی هم اشاره شده، که یکی از اونها حور العینه.

    که این حور العین بنابر یک نقلی که در برخی تفاسیر مطرح شده، معنای عامی داره و هم زن و هم مرد رو شامل میشه. که بنابر این نظر دیگه مشکلی وجود نداره.

    اما بنابر نقل دیگری که گفته میشه حور العین فقط به معنای زنان بهشتی هست؛ اگه گفته بشه خب چرا تصریح نشده در آیات، به شوهران بهشتی برای زنان، اولین جوابی که میدیم اینه که:

    «
    قرار نیست در قرآن به همه مطالب بصورت خاص تصریح بشه!»

    مثلا کجای قرآن به امامت حضرت رضا علیه السلام بالخصوص تصریح شده؟!

    بلکه یک سری کلیات داریم که به ما سفارش شده : يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ؛ و بدنبال آن استدلال می آوریم بر امامت حضرت.

    حالا خداوند هم فرموده بهشتیان چه زن باشند چه مرد، هرچه بخواهند مهیا هست، و البته به برخی از نعمتها هم اشاره شده.

    پس لزومی نداره به همه نعمتها تصریح بشه.


    ادامه دارد...

    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)

  8. تشكرها 9

    mahdy30na (29-02-1392), مليکه (04-03-1392), مدير اجرايي (07-03-1392), یاس بهشتی (28-02-1392), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (29-02-1392), سالک (29-02-1392), سبز علوی (29-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-02-1392), عبدالله91 (29-02-1392)

  9. #15
    کارشناس پاسخگوی سایت
    محمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 727      تشکر : 1,690
    4,146 در 728 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض جایزه باید ایجاد شوق کنه




    پس مشخص شد که لزومی نداره همه چیز مورد تصریح قرار بگیره خصوصا اگر به دلایل مختلفی لزومی برای آن نباشد!

    اگه باز هم اصرار صورت بگیره و گفته بشه حالا که شوهران بهشتی نقل نشده ، خب زنان بهشتی هم نقل نمیشد!

    در جواب میگیم خداوند این نعمتها رو به عنوان جایزه دارد معرفی میفرماید و جایزه هم باید ایجاد شوق کند برای فرد، و زمانی ایجاد شوق میکند که آن جایزه مورد علاقه بیش از اندازه آن فرد باشد.

    به تصریح همه روانشناسان خانواده، تفکرات شهوانی و میل به جنس مخالف در مردان قابل قیاس با همین امور در زنان نیست نه اینکه زنان تمایلی به این امور نداشته باشند، منتها زنان بخاطر ویژگیهایشان، دنبال آرمانهای خاصی هستند.

    بنده خودم سالیان گذشته در یکی از ستادهای برخورد با منکرات تهران، با برخی از دخترای فاحشه مصاحبه میکردم، تقریبا همشون با گریه میگفتند واقعا از ارتباط جنسی ای که دارند بیزار هستند منتها به علت یکسری مسائل دیگه تن به این کارها میدند، اما تقریبا هیچ کدوم از پسرهای هرزه از اون ارتباطات نامشروعی که داشتند بیزار نبودند! بلکه نهایت حرفشون این بود که نمیتونند شهوتشون رو کنترل کنند و تا یه دختر فاحشه در خیابون میبینند دیوانه وار به سمت گناه میدوند!

    حالا خداوند امثال این مردانی رو مورد خطاب قرار میدهد که تمایل جنسی خاصی دارند و به اونها میفرماید : آهای آقایون اگه بچه های خوبی باشید از همون چیزهایی که خیلی دوست دارید از جنس مخالف، در بهشت بهترش رو بهتون میدیم پس خودتون رو یه ذره در مقابل گناه ها کنترل کنید تا همون جایزه ای که میخواهید بهتون داده بشه.

    حالا به زن بهشتی خداوند میخواهید چی بفرماید؟

    بفرماید آهای خانوم اگه دختر خوبی باشی، میارمت اینجا تا با یه پسری که خوشگله مرتبط باشی؟!!

    انصافا الان که من، بنده ی خدا هستم، شرمم اومد این جمله رو نوشتم، و یقینا هیچ زنی که لایق بهشت هم باشه، از این جمله خوشش نمیاد، حالا انتظار داریم خداوند بی آید در قرآن چی بفرماید؟!

    شاید مطلب بنده حقیر برای یک پسر اصلا قابل فهم نباشه، و موضوع برایش حل نشده باشد که این چیز عجیبی نیست؛ اما اگر خانمی به اصل بحث اشکالی دارد و یا سوالی پیرامون آن برایش ایجاد شده باشد، مطرح نماید تا انشاالله پاسخگو باشیم.


    موفق باشید.

    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)

  10. تشكرها 9

    mahdy30na (29-02-1392), مليکه (04-03-1392), مدير اجرايي (07-03-1392), یاس بهشتی (28-02-1392), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (29-02-1392), سالک (29-02-1392), سبز علوی (29-02-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-02-1392), عبدالله91 (29-02-1392)

  11. #16
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نه به روایتی اشاره میکنید و نه به آیه ای. آیه کلیات رو بگه روایت چی؟

    شکستن جام لیلی؟

    فقط به دوتا چیز میتونین استناد کنین

    کتاب خدا و عترت و خاندان رسول الله.
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)

  12. تشكرها 5


  13. #17
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,555      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض





    سلام و عرض ادب.


    «
    یُطافُ عَلَیهِمْ بِصِحافٍ مِنْ ذَهَبٍ وَ أَکْوابٍ وَ فیها ما تَشْتَهیهِ اْلأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ اْلأَعْینُ وَ أَنْتُمْ فیها خالِدُونَ» _ زخرف 71

    نکته ای که معمولاً مورد غفلت واقع می شود و این غفلت گاه عمدی مورد استفاده در لشکرکشی و نبردهای بیهوده ی جنسیتی قرار می گیرد ، نظر بسیاری از دانشمندان روانشناسی در مورد میزان شهوت جنسی زیاد بانوان نسبت به آقایان است که بنا بر نوع خلقتشان و محل قرار گرفتن نقطه ی تحریک پذیر در خانم ها قابل کنترل تر می باشد که متاسفانه و به اشتباه این قابل کنترل تر بودن قدرت شهوت بانوان را دلیل برتری آن ها می دانند در حالی که ملاک برتری فقط و فقط تقوای الهی می باشد.

    نکته ی دیگر تسرّی دادن خط قرمزها و محدودیت های این دنیایی به بهشت است که خداوند متعال در آیاتی نظیر آیه ی فوق آن را رد می فرمایند ضمن این که به هیچ عنوان جنسیت در تعیین نوع لذت های بهشتی دخیل نمی تواند باشد و لذت یک خانم از حورالعین یا یک آقا از غلمان و ولدان رد نشده و مورد جلوگیری و اجتناب قرار نگرفته است وما صرفاً در این دنیاست که موظف به رعایت محدوده های تعیین شده از سوی شرع مقدّس برای تعیین عیارمان هستیم.

    و امّا آیاتی که نشان از وجود چیزی شبیه به «حورالعین» به نام «غلمان» و «ولدان» با جنسیت احتمالاً مذکر هستند در قرآن کریم همراه با ترجمه ی تفسیر المیزان علامه طباطبایی رحمة الله علیه.

    1. «
    وَ یَطوف عَلَیهِمْ غِلْمَانٌ لَّهُمْ كَأَنهُمْ لُؤْلُؤٌ مَّكْنُونٌ » _ طور 24

    ترجمه ی تفسیر المیزان:

    "مـراد از (طـواف كـردن غـلمـان در پـيـرامـون بـهـشتيان ) آمد و شد آنان براى خدمت است. بـعـضـى از مـفـسـريـن گـفـته اند: اين كه بطور نكره فرمود: (غلمان لهم - غلمانى كه دارنـد) و نـفرمود: (غلمانهم - غلمانشان )، براى اين است كه شنونده توهم نكند مراد از آن غلمان همان خدمتكارانى هستند كه در دنيا داشتند، و بفهماند كه غلمان نيز مانند حور از مـخـلوقـات بـهـشـتـيند، كه از شدت زيبايى و صفا و حسن مانند لولواى هستند كه از ترس دستبرد اجانب در گنجينه اش جاى مى دهند. "

    2.«
    وَ یَطوف عَلَیهِمْ وِلْدَنٌ مخَلَّدُونَ إِذَا رَأَیْتهُمْ حَسِبْتهُمْ لُؤْلُؤ اً مَّنثُوراً » _ دهر 19

    ترجمه ی تفسیر المیزان:


    "يعنى فرزندانى بهشتى پيرامون ابرار طواف مى كنند، كه هميشه طراوت و خرمى جوانى و زيبايى منظر را دارند.


    ولى بعضى گفته اند: (ولدان مخلدون ) به معناى جوانانى است كه گوشواره معروف به (خلده ) را به گوش دارند. و منظور از اينكه فرمود: تو گمان مى كنى كه لولو منثورند، اين است كه آن خدمتگزاران آنقدر صفاى لون دارند، و آنقدر چهره هايشان نورانى است كه نور رويشان به روى يكديگر مى تابد، تو گويى در مجالسى كه ايشان خدمت مى كنند لولو نثار كرده اند."



    3. «
    یَطوف عَلَیهِمْ وِلْدَانٌ مخَلَّدُونَ(*) بِأَکْوَابٍ وَ أَبَارِیقَ وَ کَأْسٍ مِّن مَّعِینٍ » _ واقعه 17 و 18

    ترجمه تفسیر المیزان:

    "كـلمـه (ولدان ) جـمـع ولد - فـرزنـد - اسـت، و طـواف كـردن پـسرانى بهشتى بر پـيـرامـون مـقـربـيـن كـنـايـه اسـت از حـسـن خـدمـتـگـزارى آنـان، و كـلمـه (مخلدون ) اسم مفعول از باب تفعيل از ماده خلود است، كه به معناى دوام است، يعنى پسرانى بهشتى به آنـان خـدمـت مـى كـنـنـد كـه تا ابد به همان قيافه پسرى و جوانى باقيند، و گذشت زمان اثرى در آنان نمى گذارد.


    بـعـضـى از مـفـسرين گفته اند: مخلدون از ماده (خلد) - به فتحه خاء و لام - است كه به معناى گوشواره است و مراد اين است كه خدمتكاران نامبرده گوشواره بگوشند."


    خداوند ان شاء الله ما را همنشین حور و غلمان که نه همجوار رضوان خویش قرار دهد.

    ان شاء الله.



    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  14. تشكرها 5

    mahdy30na (29-02-1392), کنیز فاطمه(سلام الله علیها) (29-02-1392), سالک (29-02-1392), سبز علوی (29-02-1392), عبدالله91 (29-02-1392)

  15. #18
    عضو صمیمی

    تاریخ عضویت : فروردین 1392
    نوشته : 93      تشکر : 343
    465 در 98 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سبز علوی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    آقای عبدالله فکر کنم شما اصلا نوشته ها رو نمیخونید
    خیلی مثال قشنگی بود محمدی ممنون
    در قرآن به همه چیز بصورت مستقیم اشاره نشده بلکه خیلی از مسائل رو بصورت عام مطرح کردند که آیه های بهشتیان رو که هرچی بخواهید مهیا هست رو همه نوشتند ولی شما متوجه نخواستید بشید
    نقل قول نوشته اصلی توسط مليکه نمایش پست ها
    «... و فيها ما تشتهيه الانفس و تلذّ الاعين

    آقای عبدالله چون شما پسرید شاید لذت هم ببرید که همش از همسران بهشتی براتون صحبت بشه
    اما نمیفهمید که اصلا زشته بصورت مستقیم خدا بگه دخترا بیایید بهشت تا بهت شوهر بدم
    من تو همین دنیا خیلی دخترها رو میشناسم که میخواند ازدواج نکنند حالا به قول محمدی بهشون بگیم بیایید دخترهای خوبی باشید تا اونجا بهتون شوهر بدیم میگند گناه میکنیم تا صدسال سیاه نریم بهشت

    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


  16. #19
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    آقای عبدالله فکر کنم شما اصلا نوشته ها رو نمیخونید
    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    آقای عبدالله چون شما پسرید شاید لذت هم ببرید که همش از همسران بهشتی براتون صحبت بشه
    نه این گفتتون کاملا اشتباهه. بنده میخونم و اگه بعضی صفحات که توشون بحث نمیکنم مطالبش زیاد باشن صفحه رو ذخیره میکنم تا سرموقع بخونمش. اینجوری نیس که الکی حرف بزنیم. چون دنبال حقیقت هستم پس یقیین بدونین میخونم. برام چه فرقی داره که دلم و نفسم چی میگن. خدا میدونه که فقط حقیقت مهمه و بس.

    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    اما نمیفهمید که اصلا زشته بصورت مستقیم خدا بگه دخترا بیایید بهشت تا بهت شوهر بدم
    چرا میگید نمی فهمم؟
    میفهمم.فقط با مثال نمیشه به موضوع پی برد. بنده در کتاب آیت الله دستغیب در تفسیر سورۀ واقعه خونده ام. پس از خودم نمیگم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    ولی شما متوجه نخواستید بشید
    چرا باید نخوام متوجه بشم؟

    فکر نمیکنید یه کم ...

    نه میخوام متوجه بشم و میخوام بفهمم اما با منبع و حقیقت. اینجا هرچی نوشته شده خلاف تفسیر آیت الله دستغیب بوده. در بهشت هر چی بخوان مهیاست معنیش اینه که من دلم اینقد دختر با اون صورت و ... میخوام مهیاست؟
    باعقلم جور درنمیاد. چه لزومی داره؟

    بعد هر چی بخوان مهیاست برا همه بهشتیان نیست برا سابقین است که عدۀ قلیلی هستند.برا اکثر بهشتیان{اصحاب یمین} فقط نعمتهای زیاد وجود دارد اما در تنوع محدود هستند.
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


  17. #20
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی نمایش پست ها
    چنانکه کاربران محترم اشاره داشتند، برای اهل بهشت بر اساس آیه قرآن هر آنچه بخواهند موجوده

    لَکُم فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنْفُسُكُمْ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ(فصلت/31)

    و در این حکم فرقی نیست بین زن و مرد.

    پس اهل بهشت هر آنچه بخواهند براشون موجوده.
    بعضی آیات را برخی دیگر از آیات تفسیر میکنن و توضیح میدن. برای همۀ بهشتیان هر چیزی که بخواهند مهیا نیست فقط برای سابقین که اندکند این امکان وجود دارد{سورۀ واقعه}؛ اما برای اکثر بهشتیان یا گروه اصحاب یمین در نعمتهای محدود زیادی وجود دارد. برا اکثریت یعنی بجز سابقین هیچ زن حوری در سورۀ واقعه به آن اشاره نشده. وقتی مثلا ما یه مربعی به طول 4متر میکشیم و بعد داخل این محدوده یه دایره ای به شعاع 2 متری رسم می کنیم محدودۀ اصلی همان مربع است اما با ایجاد دایره در داخل این مربع اعضای این مربع که صفاتشان به ویژگیهای دایره می خورد و در داخل دایره قرار می گیرند محدود می شوند و عضوهای این گروه نمی توانند از محدودۀ خود خارج شوند.
    پس «یتخیّرون»؛«هر چی بخواهند» برا اصحاب سابقین و «کثیرة»«زیاد» برا اصحاب یمین است.

    البته این توضیح برا این بود که همۀ بهشتیان از این نعمت برخوردار نیستند.و به بحث حور مربوط نمیشه.
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •