(...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...) سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
(...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 31
  1. #21
    عضو صمیمی

    تاریخ عضویت : فروردین 1392
    نوشته : 93      تشکر : 343
    465 در 98 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    سبز علوی آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالله91 نمایش پست ها
    بنده در کتاب آیت الله دستغیب در تفسیر سورۀ واقعه خونده ام. پس از خودم نمیگم.
    چی خوندید اونجا چی نوشته بود؟

    اصلا اونچیزی که اونجا خوندید ربط به بحث اینجا داشت؟

    شما چرا چندتا مبحث رو با هم قاطی میکنید؟

    بحث اینجا در مورد اینه که سهم زنان از حوریان چیست، چرا بحث رو اینقدر منحرف میکنید؟



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالله91 نمایش پست ها
    در بهشت هر چی بخوان مهیاست معنیش اینه که من دلم اینقد دختر با اون صورت و ... میخوام مهیاست؟
    باعقلم جور درنمیاد.
    با عقل کی جور در نمیاد؟چرا جور در نمیاد؟ زمانی با عقل جور در نمیاد که محال باشه کجاش محاله؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالله91 نمایش پست ها
    البته این توضیح برا این بود که همۀ بهشتیان از این نعمت برخوردار نیستند.و به بحث حور مربوط نمیشه.
    چرا مطالب غیر مرتبط مینویسید؟ بحث ما در مورد حوری هست
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


  2. #22
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    به نام حضرت دوست

    سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    چی خوندید اونجا چی نوشته بود؟

    اصلا اونچیزی که اونجا خوندید ربط به بحث اینجا داشت؟
    شما بنده رو محکوم به نخوندن پستها میکنین اگه پستهارو مطاله بکنین بهشون اشاره کرده ام. موضوع کاملا در ارتباط با حوری بهشتی بوده سرکارخانم سبز علوی

    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    شما چرا چندتا مبحث رو با هم قاطی میکنید؟
    با عرض معذرت بحث در مورد حوری است و حرفی غیر از حوری زده نشده است. تفسیر سورۀ واقعه بخشیش در رابطه با حوریان است. فکر نمیکنین خیلی تند حرف میزنین؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    چرا مطالب غیر مرتبط مینویسید؟ بحث ما در مورد حوری هست
    اون مبحث برا پاسخ به شما نبوده اگه مرتبط نباشند بنده نیاوردم دوستان گفتند که بهشتیان هر چه بخواهند فراهم است بنده هم گفتم اینجوری نیست؛ هرچه دلخواهی باشه فراهم باشه مربوط به گروه بسیار اندکی است که سابقین هستند. اگه ریشۀ مطلب را پی گیری کنید متوجه می شود که بنده به مطلب چند نفر از دوستان اشاره کرده ام.

    اگه با دقت و تامل مطالعه بفرمایین به عمق مطلب پی می برین که چرا و کجا و چی آورده شده.بحثی است که یه چیزی یاد بگیریم و به حقیقت برسیم.
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


  3. #23
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی نمایش پست ها
    به تصریح همه روانشناسان خانواده، تفکرات شهوانی و میل به جنس مخالف در مردان قابل قیاس با همین امور در زنان نیست نه اینکه زنان تمایلی به این امور نداشته باشند، منتها زنان بخاطر ویژگیهایشان، دنبال آرمانهای خاصی هستند.

    بنده خودم سالیان گذشته در یکی از ستادهای برخورد با منکرات تهران، با برخی از دخترای فاحشه مصاحبه میکردم، تقریبا همشون با گریه میگفتند واقعا از ارتباط جنسی ای که دارند بیزار هستند منتها به علت یکسری مسائل دیگه تن به این کارها میدند، اما تقریبا هیچ کدوم از پسرهای هرزه از اون ارتباطات نامشروعی که داشتند بیزار نبودند! بلکه نهایت حرفشون این بود که نمیتونند شهوتشون رو کنترل کنند و تا یه دختر فاحشه در خیابون میبینند دیوانه وار به سمت گناه میدوند!
    زنان بیشتر از آقایون به زیبایی اهمیت میدن. و مسأله فقط مسائل جنسی نیست. 2 نفر خواستگار بفرستن به دم در یه دخترخانم یکی زیبا باشه و یکی زیبا نباشه خانم به زیبایی پسر دل میبنده. در قرآن ماجرای حضرت یوسف را همه خوانده ایم. أحسن القصص است.



    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی نمایش پست ها
    حالا خداوند امثال این مردانی رو مورد خطاب قرار میدهد که تمایل جنسی خاصی دارند و به اونها میفرماید : آهای آقایون اگه بچه های خوبی باشید از همون چیزهایی که خیلی دوست دارید از جنس مخالف، در بهشت بهترش رو بهتون میدیم پس خودتون رو یه ذره در مقابل گناه ها کنترل کنید تا همون جایزه ای که میخواهید بهتون داده بشه.
    آیت الله دستغیب در کتابش نوشته بودن که یکی از طلبه ها بلند میشن و به استادش میگن من حور در بهشت نمی خواهم استادش فرمودن چرا؟ شاگرد میگه چون شهوت ران نیستم. استادش ناراحت میشن و...
    حور حس زیبایی رو شعله ور میکنه. تاکید خداوند بر زیبایی این زنان است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی نمایش پست ها
    بفرماید آهای خانوم اگه دختر خوبی باشی، میارمت اینجا تا با یه پسری که خوشگله مرتبط باشی؟!!

    خب به آقایون هم نگفته پسر خوبی باشین میارم اینجا زنتون میدم. اصلا این با ادب قرآنی در تضاد است. قرآن عفت بیان خاصی دارد که هم به موضوع اشاره می کند و هم عفت را رعایت می کند مثلا وقتی که قرآن می خواهد از قضای حاجت سخن بگوید،تعبیری را انتخاب می کند که هم مطلب را بفهماند و هم واژۀ صریح و نامناسبی به کار نبرده باشد می فرماید «أو جاء أَحدٌ مِنکُم مّن الغَآئِطِ» غائط به معنی زمین گود است که کنایه از قضای حاجت است. یا آنجا که از مسائل جنسی زناشویی سخن می گوید می فرماید «أو لامَستُمُ النِّسَاء» «یا با زنان تماس گرفته باشید».از واژۀ لمس استفاده میکند که فقط لمس کردن نیست چون بعد از این جملات اشاره به غسل می کند و فقط با لمس غسل واجب نمی شود. قرآن هم عفت بیان دارد و هم به موضوع اشاره می کند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی نمایش پست ها
    شاید مطلب بنده حقیر برای یک پسر اصلا قابل فهم نباشه، و موضوع برایش حل نشده باشد که این چیز عجیبی نیست؛ اما اگر خانمی به اصل بحث اشکالی دارد و یا سوالی پیرامون آن برایش ایجاد شده باشد، مطرح نماید تا انشاالله پاسخگو باشیم.
    چرا استاد عجیب است و خیلی هم عجیب است که جنسیت را در آموزه ها و فهم معارف دخالت بدیم .جنسیت در مسائل مطرح نیست. مباحث و آموزه های قرآنی جنسیت بردار نیستن.جایی که حقیقت مهم است جنسیت به چه کاری می آید؟

    تعصب در فهم آموزه ها کلا مردود است مخصوصا برای کسانی که در مکتب اسلام می خواهند رشد کنند. چرا برای یک پسر باید قابل فهم نباشد اونم از نوع اصلا؟برای پسر چه فرقی میکند که خدا مردهایی را برا زنان مومنه آفریده باشد؟حقیقت را زیر مسائل جنسیتی نباید پنهان کرد. خانمها سوال بپرسند و ... در مکتب اسلام چنین چیزی تعجب آور نیست؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    میگند گناه میکنیم تا صدسال سیاه نریم بهشت

    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    من تو همین دنیا خیلی دخترها رو میشناسم که میخواند ازدواج نکنند
    با افراطی ها کاری نداریم حرف و آموزه های قرآن مهم است. نعوذبالله از مولاتی فاطمه(س) باحیاتر هستند؟ در دین ما افراط و تفریط معنایی ندارد اینا ساخته و پرداختۀ ذهن بشر است که همیشه دنبال ایجاد بدعت و مکتب سازی بوده است
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


  4. #24
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط سبز علوی نمایش پست ها
    با عقل کی جور در نمیاد؟چرا جور در نمیاد؟ زمانی با عقل جور در نمیاد که محال باشه کجاش محاله؟
    در قرآن 4 جا اشاره به کلمۀ حور شده است

    اولین جایی که اشاره شده سورۀ مبارکۀ دخان آیۀ شریفۀ 54 است که آنچنان صفات و ... را اشاره نکرده است

    دومین محلی که به حور اشاره شده سورۀ مبارکۀ طور آیۀ شریفۀ 20 است که باز توصیف زیادی نشده و مسأله را کمی بیشتر باز کرده است.

    سومین جایی که به حور اشاره شده سورۀ رحمن آیۀ شریفۀ 72 است. در این آیه آمده است «حُورٌ مَّقْصُورَاتٌ فِي الْخِيَامِ » ؛«حوریانی که در خیمه های بهشتی مستورند» کلمۀ حور می فرمایند هم مذکر است و هم مونث. حالا برای مذکر چرا قرآن صفات مونث به کار برده است؟ «مَّقْصُورَاتٌ فِي الْخِيَامِ » اشاره به چه جنسی دارد؟ بعد اشاره کامل تر شده است و فرموده: «لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ »؛«هیچ انس و جن پیش از ایشان با آنها تماس نگرفته (و دوشیزه اند)».

    چهارمین جا در سورۀ مبارکۀ واقعه و آیۀ شریفۀ 22 به حور اشاره شده است بعد فرموده «همچون مروارید در صدف پنهان»

    حالا این کلمۀ حور که مذکر هم هست چرا صفات و ویژگیهای زنان را قرآن برای آن برشمرده است؟

    کسانی که به مذکر بودن اشاره داشته اند فقط به یک آیه یا به کلمۀ حور استناد کرده اند درحالی که قرآن خود مفسر خودش است. خیلی از مسائل را خدا به مرور توضیح داده و کامل کرده است. مثه اشاره به شهدا و زنده بودن؛ مثه تحریم شراب ؛ سقوط تدریجی و...

    جمع آیات روشنگر موضوع خواهند بود نه اشاره به یک آیه.

    حور هم فقط برا سابقین است برا بقیه که اکثریت بهشتیان را تشکیل می دهند همسران دیگری هستند که اشاره به «عُرُب» فرموده است.

    باز در آخر خدا خودش از همه چیز باخبر و آگاه است.
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


  5. #25
    کارشناس پاسخگوی سایت
    محمدی آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 727      تشکر : 1,690
    4,146 در 728 پست تشکر شده
    وبلاگ : 5
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محمدی آنلاین نیست.

    پیش فرض صحبت مناسب با احساسات مخاطب




    بسم الله الرحمان الرحیم

    متاسفانه بازهم طبق روال شاهد احساسی برخورد کردن برخی کاربران در اینجا هستیم.

    که البته (فقط) بخشی از این احساسی برخورد کردنها، از خصوصیات مباحث نوشتاری و طبیعیست.

    بهتره احساسات رو کنار گذاشته و آرام و منطقی جلو برویم.

    از کاربران محترم سوال میشود:

    آیا قبول دارید با هر فردی میبایست مناسب با وضعیت احساسی او صحبت نمود؟

    و آیا لزومی دارد به همه مسائل در قرآن بصورت مستقیم اشاره شود؟



    خواهشا از طرح مباحث متفرقه پرهیز نموده و با دلیل در جواب بفرمایید آری یا خیر؛ و اگر قائل به تفصیل بودید، موارد رو به تفکیک و خلاصه، بیان نمایید تا از خلط مباحث پرهیز گردد.



    همچنین از دوستان خواهش میشود برای پرهیز از به حاشیه رفتن بحث، مطلقا از کپی زدن مطالب و مقاله ها، که در کنار موضوع طرح شده، حاوی مطالب مختلفی هم هستند، خود داری نموده و محبت نمایند بعد از تحقیق در سایتهای مختلف، چکیده ای از برداشت خود، پیرامون سوال مطرح شده را مطرح نمایند.


    در ادامه هم اشکالات وارد بر استدلالهای برخی کاربران اشاره خواهد شد.
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)

  6. تشكرها 8


  7. #26
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام دوباره

    بنده هرچی آورده ام از کتب معتبر و قرآن بوده است و به اون موضوعاتی اشاره کرده ام که قبل از بنده به آن اشاره شده بود پس اگر احساسی باشند مطالب بنده نیستند و آیۀ قرآن و مفسرانی چون آیت الله دستغیب نوشته اند اگر احساسات باشد برای بنده نیست و از منبعش باید پرسید که چرا احساسی برخورد می کند. بعد بنده هیچ موضوعی را خودم اشاره نکرده ام بلکه به مباحث ارائه شده پاسخی داده ام. پس باز تقصیر ما نبوده.ریشۀ مطلب را پی گیری کنید بهتر قضاوت خواهید کرد.

    البته نمیدانم چرا در تمام بحث ها موضوع رها و به کاربر گیر داده می شود و سعی می شود به جای جوابگویی به موضوع و شبهات، به نیت و هدف کاربر حمله شود و گفته شود احساسی و ... بوده است. این خیلی عجیب است. جدا تعجب آور است.کافی است به ریشۀ مطالب نگاه شود.
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


  8. #27
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط محمدی نمایش پست ها
    و آیا لزومی دارد به همه مسائل در قرآن بصورت مستقیم اشاره شود؟
    نخیر؛لازم نیست در قرآن همه چیز به طور مفصل آورده شود کلی گفته می شود اما خوشبختانه در ارتباط با این موضوع اشاره فرموده و صفات و ویژگیهایی را برشمرده

    در جایی که در قرآن به آن اشاره نکرده در سنت می شود پیدا کرد. در روایات و احادیث.

    این دو منبع برترین منابع هستند.

    اگر حور مذکر باشد یا نباشد برا پسر هیچ فرقی نخواهد کرد اما ما سعی در رسیدن به حقیقت داریم.پس احساسی بودنمان منتفی است.قرار نیست آن چیزی که خلاف نظرمان بود را احساسات تلقی کنیم. اگه مطالب از خوده فرد باشد باز باید دلیل و برهان آورد در حالی که مطالب نظریات فرد نیستند.
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


  9. #28
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,754      تشکر : 57,559
    171,615 در 50,178 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض




    بنام تو ای قرار هستی

    سلام و عرض ادب و احترام

    به کلیه دوستان شرکت کننده در بحث توصیه می کنم قبل از ادامه بحث حتما این تاپیک را ملاحظه کنید و با رعایت کامل آداب بحث و گفتگو و حفظ احترام متقابل بحث کنید .


    دوستان عنایت بفرمائید به هیچوجه یکدیگر رو نقد نکنید و از هرگونه تهمت زدن ، نسبت ناروا دادن اکیدا خود داری بفرمائید . قرار نیست اینجا شخصیت افراد نقد شود . لذا فقط و فقط پیرامون سوالات مطرح شده بحث کنید. در غیر اینصورت مجبور به حذف پست هایی خواهیم شد که در آن احترام متقابل رعایت نشده باشد

    باتشکر
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  10. تشكرها 5


  11. #29
    عضو آشنا

    تاریخ عضویت : فروردین 1392
    نوشته : 40      تشکر : 90
    220 در 41 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شریف آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط محسن92 نمایش پست ها
    بد اینکه گفتید هرچی بهشتیها بخواند اصلا با عقل جور در نمیاد بهشون داده بشه کی گفته جور در نمیاد؟؟؟؟؟ الان دعای ماه رجب میخونیم یا من یعطی من سئله بعد طرف اهل بهشت باشه خواسته ای داشته باشه بعد بگه خدا برات اجابت نمیکنم؟؟؟؟؟؟؟
    نکته جالبی بود
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


  12. #30
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط شریف نمایش پست ها
    نوشته اصلی توسط محسن92 نمایش پست ها
    بد اینکه گفتید هرچی بهشتیها بخواند اصلا با عقل جور در نمیاد بهشون داده بشه کی گفته جور در نمیاد
    این مطلب را قرآن گفته و ما به آن اشاره کردیم و آیه ها رو هم گذاشتیم. سورۀ واقعه رو بخونین،بعد اگه خواستین کتاب«سرای دیگر»اثر آیت الله دستغیب شیرازی هم که در ارتباط با تفسیر سورۀ واقعه است هم مفید است . البته قرآن خودش به همۀ این مسائل اشاره کرده است. البته کمی سخن بنده رو عوض کردین و برداشت شخصی عزیزان بوده. حرف درست این است که هرچی بخواهند و از هر نوع بخواهند برا سابقین است که در سورۀ واقعه تعبیر به «یَتَخَیَّروُن» کرده و نعمتهای محدود در نوع اما زیاد مربوط به اصحاب یمین است که قرآن تعبیر به واژۀ «کثیرة» کرده است. بین «یَتَخَیَّروُن» و «کثیرة» تفاوتی وجود دارد مثه نعمت برخورداری از حور که قرآن میگه برا سابقین است و به «حور عین» تعبیر کرده است. اما برا اصحاب یمین واژۀ «عُرُب» به کار برده است. این است تفاوت سابقین و اصحاب یمین؛

    پست ها رو با تامل بخونین به همه اشاره شده است. و این تکرار است
    (...◕✿◕◕✿◕  سهم زنان از بهشت و حور العین  ◕✿◕◕✿◕...)


صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •