آیا به نظر عرفا عبادت هر چیزی عبادت خداست؟ (  پاسخ به یک شبهه عارفانه  ) سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
آیا به نظر عرفا عبادت هر چیزی عبادت خداست؟ (  پاسخ به یک شبهه عارفانه  )
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 12 , از مجموع 12
  1. #11
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    این سخن حق باشد یا باطل، مسلماً معنای آن این نیست که (نعوذ بالله) همه در و دیوار با این تعینات و حدود، همان خداوند نامحدود و نامتناهی می باشند و همه چیز خداست و هر کس بت بپرستد چون بت نیز خداست، پس خدا را پرستیده است! هرگز!!

    معنای این سخن عالی و بلند این نیست که خداوند عبارت است از مجموعه همین موجودات پیرامون ما، پس هر کدام را بپرستی تفاوتی ندارد و هر کس هر چه را بپرستد خدا را پرستیده است! هرگز!




    آیا به نظر عرفا عبادت هر چیزی عبادت خداست؟ (  پاسخ به یک شبهه عارفانه  )

  2. تشكرها 4

    saba m (07-12-1391), مانیل (07-12-1391), یاس بهشتی (07-12-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (07-12-1391)

  3. #12
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    عرفای بالله نیامده اند تا خداوند را با این تعینات یکی و متحد کنند؛ بلکه آمده اند بی اساسی و سرابی بودن موجودات را غیر از خداوند نشان دهند و استقلال موهوم آنها را که سبب شریک قرار دادنشان برای خدا می شود سلب کنند و بگویند و بفهمانند آنچه در عالم کار می کند و منشأ اثر است خداوند است که از دید محجوبان، در پس این محسوسات پنهان گردیده و فراموش می شود.

    بنابراین هر کس به عرفای بالله نسبت داد که آنها بت پرستی و گوساله پرستی را مشروع می دانند و تأیید می نمایند، جز خلاف واقع چیزی نگفته است و منشأ این نسبت ناروا چیزی جز نفهمیدن یا فرق نگذاشتن بین تفاوت اراده تشریعی و تکوینی و عبادت تشریعی و تکوینی نیست.

    منبع:
    «پایگاه اطلاع رسانی حضرت استاد حسن رمضانی»



    آیا به نظر عرفا عبادت هر چیزی عبادت خداست؟ (  پاسخ به یک شبهه عارفانه  )

  4. تشكرها 4

    saba m (07-12-1391), مانیل (07-12-1391), یاس بهشتی (07-12-1391), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (07-12-1391)

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •