✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿
صفحه 4 از 10 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 93
  1. #31
    عضو خودماني
    شهیده آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1389
    نوشته : 1,658      تشکر : 8,737
    6,830 در 1,628 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شهیده آنلاین نیست.

    پیش فرض








    و الفجر بهمن آمد
    فصل شکفتن آمد ,

    بر پهندشت باور،
    خالی است جای یاران .
    دهه فجر بر همگانمبارک




    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿




  2. #32
    عضو خودماني
    شهیده آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1389
    نوشته : 1,658      تشکر : 8,737
    6,830 در 1,628 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شهیده آنلاین نیست.

    پیش فرض








    رویش انقلاب خطیر و خیره کننده ،
    زایش استقلال و آزادی و شکوه اقتدار

    و عظمت الهی در ایران اسلامی رویدادی جهانی است
    که از ثمرات آن بیداری اسلامی است..


    طلوع طلیعه ی تابناک دهه ی فجر بر فجر آفرینان دلاور خجسته باد.





    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿




  3. #33
    عضو خودماني
    شکيبا آواتار ها

    تاریخ عضویت : خرداد 1390
    صلوات
    500
    دلنوشته
    1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    نوشته : 1,427      تشکر : 6,052
    4,852 در 1,201 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 0
    شکيبا آنلاین نیست.

    پیش فرض








    بهمن آمد فجر پیروزی رسید / گاه شادی و ستم سوزی رسید

    بهمن و روئیدن گل در کنار / پس زدن از روی کشور هر غبار . . .

    یوم الله۲۲ بهمن، روز پیروزی حق بر باطل را تبریک می گویم . . .




    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿


  4. #34
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,829      تشکر : 57,670
    171,695 در 50,222 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* هم اکنون آنلاین است.

    پیش فرض







    دیدی که غسق داشته فجری در پی
    دیگر منشین مگو که پس کو؟ پس کی؟

    آن عاشق بی قرار و بی تاب بهار
    باید که کند شکیب بر سردی دی


    امام آمد و اجرای قرآن را آورد،
    تجدید بنای دین را، شکوه مذهب را،
    عظمت مسلمین را،
    غرور سرخ شیعه را، کتاب شهادت را،
    نستوهی و استواری امت اسلام را،
    تبلور عینی مکتب را به ارمغان آورد.

    امام آمد . امام آمد و از قطره، دریا ساخت
    و از دل دقیقه، قرنی بیرون آورد،
    و زمام زمان را به دست گرفت و مهار تاریخ را
    در کف مستضعفان مومن قرارداد

    و غرور ابرقدرت ها را درهم شکست و شکوه شهادت را نمایان ساخت
    و ترسیمی از راه بزرگ عشق را ارائه کرد.

    همه زهم می پرسند: ناگهان نفس گرم کدامین عیسی،
    بر تن مرده ی صد ساله ی این خلق دمید؟
    ید بیضای کدامین موسی نور از دیده ی هامان بربود؟
    عقل را از سر فرعون بپراند؟
    عشق و اخلاص کدام ابراهیم آب،
    برآتش نمرود بریخت؟

    قدرت قدس کدامین جبریل مشت حق بر دهن باطل زد؟
    همت و صبر کدامین ایوب در شتابان دل این خلق افتاد؟
    یا که اعجاز چه روح الله ای با سر انگشت مسیحایی خویش
    پیکر مرده و افسرده ی این ایران را ،
    به خداوند قسم ؛ بار دگر احیا کرد؟ آن کدام آذر بود؟

    آن کدام آتش برخاسته از سینه ی خاکستر بود
    که چنین غوغا کرد؟
    که چنین محشر بی سابقه ای بر پا کرد؟
    انقلابمان پیش زفت و می رود ولی نه به بهای کم
    که به قیمت هزاران شهید و جانباز و مفقود و اسیر.
    چه جوان هایی که فدا شدند.

    چه مخلصانی در مقام رفیع ایثار جای گرفتند. آموزگارم می گفت :
    خانه هایمان سنگر. کلاسهایمان جبهه. قلمهایمان سلاح.
    نبردهایمان باروت. کارخانه هایمان معبد. سنگرهایمان محراب.
    جهادمان سازندگی. شهادتهایمان بنیاد. ملتمان بسیج گشتند.
    جوانانمان پاسدار. و هر روزمان عاشورا شد.

    این ها بود گوشه ای از میوه های روییده بر شاخسار زمان
    در 22 بهمن که با بذر افشانی باغبان بزرگ خیر و برکت
    و حق و آزادی یعنی امام امت فرا دست آمده است.
    یاد آن روز آفتابی جاودان و ثمرات یوم الله بزرگ 22 بهمن
    افزون تر باد.

    آمین یارب العالمین






    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************




  5. #35
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,705      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    سالگرد انقلاب آمد پدید
    انقلابی چون سپیده پرنوید

    فجر رستن، فجر رستن، فجر شوق
    فجر بشکفتن چو گل در باغ ذوق

    انقلابی چون سحر ظلمت شکن
    تا به عمق کلبه‏ها پرتوفکن

    فجر نورافشانی قرآن و دین
    فجر قدرت‏یابی مستضعفین

    انقلابی چون شفق سرشارِ خون
    گوهر آزادگی را آزمون

    فجر عزت، فجر رشد کارها
    فجر دیگرگونی معیارها

    انقلابی پیشرو مانند برق
    در شکوهش عقل عالم مانده غرق

    فجر جمهوری اسلامی کزان
    صدهزاران روزِ روشن شد عیان

    فجر برچیدن بساط زور و زر
    شام استبداد آوردن به سر

    انقلابی پر زشیران بیشه‏ اش
    نعره الله اکبر ریشه ‏اش

    سوره «والفجر» گر خوانی عمیق
    راز این ده شب از او یابی دقیق



    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿




  6. تشكرها 4


  7. #36
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض





    صدور انقلاب تمنا و تقابلى از درون و بيرون

    فيروز دولت‏ آبادى

    جستجو براى شناسائى دلايل اين تقابل كه حتى در نظام دو قطبى - توسط دو بلوك رقيب - شاهد آن نبوده‏ايم، دليل اجماع دو قطب قدرت براى شكست و نابودى انقلاب اسلامى، و اينكه چرا روح حماسى انقلاب اسلامى همچنان روبه عروج و عزت باقى مانده و تمناى صدور آن از درون و بيرون پا برجاست، به اضافه تهاجم جديدى كه عليه انقلاب اسلامى توسط دوستان نادان و دشمنان دانا آغاز گرديده است.انگيزه نوشتن اين سطور مى‏باشند.
    بحث صدور انقلاب اسلامى از لحظه ورود حضرت امام (ره) به پاريس و اوجگيرى نهضت مقدس مردم ايران در كانون توجهات جامعه جهانى قرار گرفت و اولين پرسشها در اين باب توسط نهادهاى سياسى غرب و قبل از پيروزى انقلاب اسلامى مطرح گرديده‏اند، دلايل امر نيز روشن بوده است. زيرا انقلاب اسلامى ايران يكبار ديگر پس از جنگهاى صليبى، اسلام و ارزشهاى متعالى آنرا مبناى هويت و حركت مجدد مسلمانها قرار مى‏داد.
    و اگر جنگهاى صليبى با آزادسازى سرزمينهاى غصب شده عملا خاتمه يافت انقلاب اسلامى به دليل وقوع در استراتژيك‏ترين منطقه جهان و در مهمترين كشور اين منطقه و با شورانگيزترين شعائر و وحدت بخش ترين ايدئولوژى و با بى‏شمارترين مخاطبين و در گسترده‏ ترين جغرافيا و با شديدترين تمنا و تمايل براى توسعه و صدور - از درون و بيرون - براى تغيير مبانى نظام بين‏الملل و بالتبع تغيير ساختار آن - نظام دو قطبى - مواجه بود، به همين دليل موج مقابله با مقوله صدور انقلاب اسلامى قبل از پيروزى نهائى آن در 22 بهمن 1357 آغاز گرديد.
    البته پاسخ حضرت امام (ره) نيز روشن و صريح بود. "نهضت مقدس ايران نهضت اسلامى است و از اين جهت‏بديهى است كه همه مسلمين جهان تحت تاثير آن قرار مى‏گيرند." (1)
    با پيروزى انقلاب اسلامى و تشكيل دولت‏بحث صدور انقلاب به يكى ا زاصلى‏ ترين و جذاب ترين موضوعات جامعه انقلابى ايران تبديل گرديد.
    برداشتهاى اوليه نزد دوستان و دشمنان يكسان بود، انقلاب اسلامى همچون ساير انقلاب هاى دنيا بايد يكى از سه ديدگاه ذيل را انتخاب نمايد:
    الف - ديدگاه راديكال. در اين ديدگاه منافع ملى با منافع آرمانى يكسان فرض مى‏شود و هر نوع نرمش در برابر نظام بين‏ المللى مطرود و براندازى نظام هاى مخالف در اولويت ‏خط حماسى صدور انقلاب قرار مى‏گيرد.
    ب - ديدگاه فرصت طلبانه. طرفداران اين ديدگاه منافع ملى را اصل و منافع آرمانى را فرع بر آن مى‏دانند. تكيه‏گاه اصلى را بر بازسازى ملى و كوشش براى صدور انقلاب را غير منطقى و موكول به اقتضاء شرايط بين‏الملى مى‏دانند.
    ج - ديدگاه محافظه‏كارانه. اين گروه منافع آرمانى را فاقد وجاهت‏بين‏المللى دانسته و تنها منافع ملى را به رسميت مى‏شناسند اين ديدگاه هر گونه فعاليتى را براى صدور انقلاب عملى نادرست و موجب برانگيختن حساسيت منفى جامعه جهانى بر عليه منافع ملى مى‏داند.
    لكن بنيانگذار جمهورى اسلامى در ايران، على‏رغم تاكيد دائمى بر خدشه ناپذير بودن اصل صدور انقلاب به نفى و طرد هر سه ديدگاه پرداخته‏اند، دلايل حضرت امام را مى‏توان به شرح ذيل دسته‏ بندى نمود:


    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  8. تشكرها 2


  9. #37
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض







    الف - دلايل مكتبى: هر سه ديدگاه از صدور انقلاب كسب قدرت را هدف دارند، حال آنكه در باور حضرت امام هدف از صدور انقلاب انجام تكليف براى ترويج اسلام است نه كسب قدرت.

    ج - دلايل جامعه ‏شناختى: از ديد حضرت امام صدور انقلاب بايد نتيجه كار مشترك و موكول به خواست توام با كوشش خود مردم باشد. در صورتى كه هر سه ديدگاه حركتهاى زورمدارانه كه مستلزم اخذ تصميم و اقدام بجاى ملتها است را در دستور كار دارند.

    د - دلايل سياسى: هر سه ديدگاه به صدور انقلاب نگاه ابزارى دارند، حال آنكه حضرت امام آن را يكى از اصول سياست‏خارجى در اسلام مى‏دانند.

    مزيد بر دلايل فوق بايد توجه داشت كه حضرت امام در زمان نفى و طرد هر يك از سه ديدگاه مطروحه لحن و نحوه استدلال بخصوصى داشته‏اند كه مبين دقت و توجه ايشان به جبهه خودى و بيگانه نيز مى‏باشد.

    ايشان در پاسخ به گروه اول - ديدگاه راديكال - كه توجيه قدرتمند خود را از عبارت زيباى ايشان "اسلام مرزى نمى‏شناسد" (2) گرفته بودند، با لحنى آمرانه و ارشادى مى‏فرمايند: "ما كه مى‏گوئيم بايد انقلاب به همه جا صادر بشود.
    اين معنى غلط را از او برداشت نكنند كه ما مى‏خواهيم كشورگشائى كنيم. ما همه كشورهاى اسلامى را از خودمان مى‏دانيم. همه كشورها بايد در جاى خودشان باشند." (3) علت طرد اين ديدگاه توسط حضرت امام (ره) آن است كه طرفداران اين نظريه به دليل روح حماسى، قدرت دشمن را ناديده و يا كم ارزيابى مى‏كنند و به دليل عدم موفقيت‏به ماجراجوئى و نهايتا به شكست تن خواهند داد. لحن ايشان در نفى و طرد ديدگاه دوم - فرصت طلبانه - هشدار دهنده است: "مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‏اى مسئولين را از وظيفه‏اى كه بر عهده دارند منصرف كند. خطرى بزرگ و خيانتى سهمگين را به دنبال دارد.
    بايد دولت اسلامى تمام سعى و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنمايد، ولى اين بدان معنى نيست كه آنها را از اهداف عظيم انقلاب كه ايجاد حكومت جهانى است منصرف كند." (4) به باور حضرت امام طرفداران اين ديدگاه با اضافه ارزيابى نمودن نظام سلطه، فرصت طلبى را مشى سياست‏خود قرار خواهند داد و استفاده از زور - قدرت ظالمانه - را براى حفظ دستاوردهاى محدود و مقطعى - اگر دستاوردى را تصور كنيم - مجاز خواهند دانست و در نهايت ‏يا شكست‏ خورده يا بدتر از شكست ‏به همان قدرتى تبديل مى‏شوند كه براى براندازى آن قيام كرده بودند.

    لكن لحن پاسخ ايشان به گروه سوم - ديدگاه محافظه ‏كارانه - قاطع و كوبنده است "ما انقلابمان را به تمام جهان صادر مى‏كنيم". (5)

    از منظر امام ا ين ديدگاه كه خاستگاهى ملى‏گرايانه - ناسيوناليستى - دارد ضمن آنكه از فضاى پيرامونى غافل و موجبات محاصره و اضمحلال انقلاب را فراهم مى‏ نمايد، اساسا ديدگاهى ضد (غير) اسلامى است زيرا نسبت‏به اولين وظيفه دولت اسلامى يا هر فرد مسلمان كه نشر و تبليغ اسلام در جهان است موضعى منفى دارد، وظيفه‏ اى كه مسلمانان در ضعيف‏ترين شرايط سياسى و اجتماعى خود و در زمان دور بودن از قدرت از آن دست نكشيدند، و جهاد مستمر حضرت امام در اين رابطه نزديك به هفتاد سال قدمت دارد.

    آنچه از بررسى مواضع حضرت امام در نفى و طرد سه ديدگاه فوق مسلم است، تلاش ايشان براى بنيانگذارى روش و شيوه جديدى براى صدور انقلاب (اسلامى) است. زيرا شكست هر سه ديدگاه، مبين وجود روشهاى مقابله با آنها در ادبيات سياسى غرب و نظامهاى استعمارى پيشرفته و سازمانهاى جاسوسى با سابقه‏اش مى‏باشد و امام با طرد آنها و جايگزينى روش جديدى براى صدور انقلاب نيروى بازدارندگى غرب در اين مقوله را زمينگير، سردرگم و ناتوان ساخت.
    به گونه‏ اى كه يكى از مناديان ديدگاه سوم كه هم سابقه زندگى طولانى در غرب و هم ارتباطات وسيعى با محافل اين كشورها دارد، به شكل ناشيانه ‏اى ضمن منحوس دانستن واژه"صدور انقلاب" (6) در محاوره بين‏المللى دلايل مخالفت‏خود و جريان همفكرش را با صدور انقلاب چنين بيان مى‏كند.
    " انقلاب كالا نيست كه در كوله‏ پشتى ‏هاى انقلابى ‏هاى ايران بشود به دنيا صادرش كرد". (7) ترديدى نيست كه‏انديشه صدور انقلاب در كوله‏ پشتى متعلق به هيچيك از مسئولين و انقلابيون جمهورى اسلامى ايران نبوده و نيست.
    زيرا كسانى كه فكر مى‏كنند انقلاب كالائى است كه در كوله پشتى قابل صدور باشد همان‏اندازه احمقند كه كسانى بخواهند با همين انگ و بر چسب از صدور انقلاب جلوگيرى كنند، على اي حال از ديدگاه حضرت امام اعتقاد به اسلام و ارزشهاى متعالى آن مترادف با احساس مسئوليت دائمى نسبت ‏به سرنوشت كليه انسانهاست، در اين ديدگاه همانگونه كه ناديده انگاشتن مرزها نتيجه ‏اى جز ماجراجوئى و شكست در پى ندارد، بستن مرزها و اسير شدن در قيوداتى نظير رشد
    و توسعه ملى بدون توجه به سرنوشت‏ساير ملتها كارى عبث و بيهوده است و نمى‏توان الگوى مناسبى براى ملت ها گرديد مگر آنكه در قبال مسائل و معضلات آنها احساس مسئوليت دائمى داشت و به نداى مظلوميت آنها پاسخ داد.
    به بارو حضرت امام اشاعه پيام رهايى بخش و عزت آفرين انقلاب اسلامى د رعصر ارتباطات موكول به اجازه نشر ا ز جانب مخالفان نيست، بويژه اگر اين انقلاب بر عليه درد و رنج مشترك همه انسانها باشد، حضرت امام، انقلاب اسلامى را الگوى ارزشهاى مطلوب مردم تحت ‏ستم مى‏دانستند و معتقد بودند انقلاب اسلامى از آن جهت كه معرف آرمانهاى مردم محروم و مسلمانان مظلوم است، مورد پذيرش آنان قرار خواهد گرفت و مشى خود را بر نفى ظلم و ظلم‏پذيرى، نفى سلطه و سلطه‏ گرى و نفى سكوت و برخورد انفعالى قرار دادند.
    ايشان بدينسان انقلاب اسلامى را نه به عنوان يك آرمان و آرزوى دست نيافتنى بلكه به عنوان يك امر عملى و تحقق پذير به دنيا صادر كردند.
    بهتر آن است كه خاتمه اين فصل را مزين به كلمات هميشه جاويد آن حضرت كنيم و شاهد كوشش خستگى ناپذير ايشان از قبل از پيروزى انقلاب اسلامى تا آخرين روزهاى حيات مباركشان درباره همين تكليف الهى - صدور انقلاب - باشيم. و در اين رابطه، مخاطبين انقلاب اسلامى و مفاهيم قابل صدور آن را به شماره‏اى ديگر واگذا رنمائيم.



    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  10. تشكرها 2


  11. #38
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض









    "نهضت مقدس ايران، نهضت اسلامى است.

    از اين جهت ‏بديهى است كه همه مسلمين جهان تحت تاثير آن قرار مى‏گيرند." (8) (10/10/1357)

    "ما انقلابمان را به جهان صادر مى‏كنيم.
    چرا كه انقلاب ما اسلامى است. و تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله (ص) بر تمام جهان طنين نيفكند مبارزه هست و تا مبارزه در هر كجاى جهان عليه مستكبرين هست ما هستيم." (9) (22/11/58)

    "ما بايد در صدرو انقلابمان به جهان كوششم كنيم و تفكر اينكه ما انقلابمان را صادر نمى‏كنيم كنار بگذاريم زيرا اسلام بين كشورهاى مسلمان فرقى قائل نمى‏باشد و پشتيبان تمام مستضعفين جهان است. از طرفى ديگر تمام قدرتها و ابرقدرتها كمر به نابودى مان بسته‏اند و اگر ما در بسته بمانيم قطعا با شكست مواجه خواهيم شد.
    ما بايد حسابمان را صريحا با قدرتها و ابرقدرتها يكسره كنيم و به آنها نشان دهيم كه با تمام گرفتاريهاى مشقت‏بارى كه داريم با جهان برخورد مكتبى مى‏نمائيم." (10) (1/1/59)

    "ما امروز دورنماى صدور انقلاب اسلامى را در جهان مستضعفان و مظلومان بيش از پيش مى‏بينيم." (11) (15/2/62)

    "اسلام صادر شد در سرتاسر دنيا، از اين سياه‏هاى عزيزى كه در امريكا هستند و تا افريقا و تا شوروى و همه جا، نور اسلام تابيده است و توجه مردم به اسلام شده است.
    و مقصود ما از صدور انقلاب همين بود و تحقق پيدا كرد و انشاءالله اسلام در همه‏جا غلبه بر كفر پيدا خواهد كرد." (12) (4/2/64)

    "عطر خونهاى پاك شهداى عزيز ما، در تمامى جهان پيچيده و اثرات آن را در اقصى نقاط عالم مشاهده مى‏كنيم.
    حماسه مردم فلسطين يك پديده تصادفى نيست، آيا دنيا تصور مى‏كند كه اين حماسه را چه كسانى سروده‏اند و هم اكنون مردم فلسطين به چه آرمانى تكيه كرده‏اند كه بى‏ محابا و با دست‏خالى در برابر حملات وحشيانه صهيونيست‏ها مقاومت مى‏كنند؟
    آيا تنها آواى وطن‏گرايى است كه از وجود آنان دنيايى از صلابت آفريده است؟
    آيا از درخت‏سياست‏بازان خود فروخته است كه بر دامن فلسطينيان ميوه استقامت و زيتون نور و اميد مى‏ريزد؟
    اگر اين چنين بود، اينها كه سالهاست در كنار فلسطينيان و به نام ملت فلسطين نان خورده‏اند! شكى نيست كه اين آواى الله اكبر است، اين همان فرياد ملت ماست كه در ايران شاه را و در بيت‏المقدس غاصبين را به نوميدى كشاند.
    و اين تحقق همان شعار برائت است كه ملت فلسطين در تظاهرات حج، دوشادوش خواهران و برادران ايرانى خود فرياد رساى آزادى قدس را سر داد و مرگ بر آمريكا، شوروى و اسرائيل گفت،
    و بر همان بستر شهادتى كه خون عزيزان ما بر آن ريخته شد،
    او نيز نثار خون نمود و به رسم شهادت آرميد. آرى، فلسطينى راه گم كرده خود را از راه برائت ما يافت و ديديم كه در اين مبارزه چطور حصارهاى آهنين فرو ريخت و چگونه خون بر شمشير و ايمان بر كفر و فرياد بر گلوله پيروز شد و چطور خواب بنى‏ اسرائيل در تصرف از نيل تا فرات آشفته گشت،
    و دوباره كوكب دريه فلسطين از شجره مباركه لاشرقيه و لاغربيه ما برافروخت.
    و امروز به همان گونه كه فعاليت‏هاى وسيعى در سراسر جهان براى به سازش كشيدن ما به كفر و شرك در جريان است، براى خاموش كردن شعله ‏هاى خشم ملت مسلمان فلسطين نيز به همان شكل ادامه دارد و اين تنها يك نمونه از پيشرفت انقلاب است.
    و حال آن كه معتقدين به اصول انقلاب اسلامى ما در سراسر جهان رو به فزونى نهاده است و ما اينها را سرمايه‏ هاى بالقوه انقلاب خود تلقى مى‏كنيم، و هم آنهايى كه با مركب خون طومار حمايت از ما را امضا مى‏كنند و با سرو جان دعوت انقلاب را لبيك مى‏گويند و به يارى خداوند كنترل همه جهان را به دست‏خواهند گرفت.

    امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استكبار و جنگ پابرهنه‏ها و مرفهين بى‏درد شروع شده است.
    و من دست و بازوى همه عزيزانى كه در سراسر جهان كوله‏ بار مبارزه را بر دوش گرفت ه‏اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاى عزت مسلمين را نموده‏ اند، مى‏ بوسم و سلام و درودهاى خالصانه خود را به همه غنچه ‏هاى آزادى و كمال نثار مى‏ كنم و به ملت عزيز و دلاور ايران هم عرض مى‏كنم خداوند آثار و بركات معنويت‏ شما را به جهان صادر نموده است، و قلب‏ها و چشمان پر فروغ شما كانون حمايت از محرومان شده است، و شراره كينه انقلابى ‏تان جهان خواران چپ و راست را به وحشت‏ انداخته است." (13)



    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  12. تشكرها 2


  13. #39
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض




    فهرست منابع


    1. صدور انقلاب از ديدگاه امام خمينى - تبيان دفتر ششم چاپ اول تابستان 1374 ص‏25
    2. همان صفحه 13
    3. همان ص 59
    4. همان ص 47
    5. همان ص‏34
    6و7. مصاحبه دكتر يزدى با مجله آبان شماره 50 و 49
    8. صدور انقلاب از ديدگاه امام خمينى - ص‏25
    9. همان ص‏34
    10. همان ص‏35و34
    11. همان ص‏92
    12. همان ص 114
    13. همان ص‏119و118
    در اين مقاله از مقدمه ارزشمند جناب آقاى حميد انصارى بر "صدور انقلاب از ديدگاه امام خمينى" استفاده بى‏شمارى شده است و در جاى جاى مقاله عبارات و برداشتهائى از آن وجود دارد كه به علت كثرت استفاده از پى‏نوشت‏خوددارى شده است.

    مجله حضور شماره 26


    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  14. تشكرها 2


  15. #40
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,487 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض






    آن تفكر انقلابي بايد زنده شود


    گفتگوي خيزش با دكتر مددپور در سالگرد انقلاب فرهنگي

    منبع: نشريه دانشجويي خيزش شماره24+5

    ما وقتي كه حرف از انقلاب فرهنگي مي‌زنيم، منظورمان چيست؟ و چرا بعد از رخ دادن انقلاب اسلامي در كشورمان به اين سمت رفتيم كه يك انقلاب فرهنگي هم به وجود بياوريم؟
    ببينيد! انقلاب فرهنگي در واقع اتفاق افتاده بود.
    اين تحول گاهي اوقات بسيار عميق بود، گاهي اوقات سطحي بود، گاهي اوقات آميخته بود با فرهنگ‌هاي ديگر، گاهي اوقات بعضي‌ها از ظن خويش يار انقلاب شده بودند. خلاصه هرچه بود يك تحول عيمق در جامعه اتفاق افتاده بود.
    خوب، شروع اين انقلاب هم مربوط مي‌شود به دهة 30 و 40 كه هم در روحانيت هم در روشنفكران تحولاتي اتفاق مي‌افتد، تا اين زمان بيشتر دنباله‌رو تحولات هستند.
    اما بعد از اين مي‌خواهد يك كارهايي بكنند. خوب اين تحول از ايران شروع شد و كم‌كم سرايت كرد به جاهاي ديگر، آنچنان اثرگذار بود كه كشورهاي استعماري كه رفته‌بودند به داخل سرزمين‌هاي خودشان و نماينده‌هاي خودشان را گذاشته بودند در كشورهاي اسلامي، احساس كردند كه ديگر بايد خودشان بيايند در صحنه و اين داستان، داستان يك نوع مقابله فرهنگي، سياسي، اقتصادي جديد را به هر حال ايجاد كرد.


    خوب شما مي‌فرمائيد انقلاب فرهنگي از دهه 30 و 40 شروع شده بود، پس چه لزومي داشت كه بعد از شكل‌گيري انقلاب اسلامي در ايران،‌ باز چنين جرياني و با اين نام‌گذاري خاص بوجود بيايد؟
    نهادهاي انقلاب در واقع براي تثبيت موقعيت و تقويت آن ايده‌هاي انقلابي شكل مي‌گيرد.
    سازمان‌ها در واقع محتوايشان همان انديشه‌هايي است كه آنها را بوجود مي‌آورد. بنياد هر سازمان بر مبناي يك انديشه و تفكري است و تفكري كه در آن زمان وجود داشت اقتضا مي‌كرد يك سازماني وجود داشته باشد كه اين انديشه را به اصطلاح منظمشان كند و اجرا بكند.
    چون مي‌خواستند حالا آن شعارهاي كلي را تبديل كنند به عمل و يكسري سياست‌هايي را تدوين كنند و نخبگان را در يك موضعي قرار بدهند كه بيايند و مسايل را به طور روشن و مشخص و به دور از كلي‌گويي مطرح كنند و اجرا كنند.


    اصلاً به طور كلي درست است كه ما در بحث فرهنگي به سمت سازماني شدن و مدون شدن يك سري سياست‌هاي فرهنگي از بالا و بعد ارائه به سطوح پايين‌تر جامعه پيش برويم؟ اصلاً اين نوع برخورد با هدايت فرهنگي درست است؟
    خوب اين يك تئوري جامعه‌شناسي است كه مي‌گويد حركت به سمت نظام، خود يك معضلاتي را ايجاد مي‌كند از آن شفافيت و از آن سياليت و از آن لطافت مي‌اندازد.
    كساني كه تا ديروز كشته مي‌شدند، زندان مي‌رفتند، حالا بايد خودشان در واقع در وضعي قرار بگيرند كه با مخالفانشان درگير شوند. بار مسئوليت را بايد بپذيرند.
    حالا بايد پاسخگو باشند تا ديروز پاسخگو نبودند. تا ديروز مهاجم بودند، ولي حالا مدافع هستند.
    هر حركتي نهايتاً تبديل مي‌شود به سازمان و سازمان‌ هزار آفت دارد اما اگر آن حركت تبديل به سازمان نشود، هيچ‌وقت اجرا نمي‌شود.


    آقاي دكتر، آيا در بحث فرهنگ هم همين‌طور است؟ اين مسائلي كه شما فرموديد به نظر مي‌رسد در حوزة سياست صادق باشد؟
    بله، در فرهنگ هم همين‌طور است. در فرهنگ هم اگر شما وزارتخانه پيدا نكنيد، انتشارات پيدا نكنيد، روزنامه پيدا نكنيد، چطور مي‌خواهيد حيات داشته باشيد.



    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  16. تشكرها 2


صفحه 4 از 10 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

enghelab, fajr, islamic revolution, islamic revolution in iran, revolution, revolutionary, قدرت نمايي خيره كننده اسلام, مقايسه انقلاب اسلامي با دوران قبل از آن, چرا به دهه پیروزی انقلاب ایام الله می گوئیم؟, ویژه نامه, ویژه نامه گرامیداشت پیروزی انقلاب, ویژه نامه گرامیداشت دهه فجر, ویژه نامه گرامیداشت سالگرد انقلاب, ویژه نامه ایام الله دهه فجر سال 90, ویژه نامه دهه فجر, ویژه نامه دهه فجر سال 89, واقعيتهاي تاريخي درسير پيروزي انقلاب, گرامیداشت سی وچهارمین سال پیروزی انقلاب, پیامک های تبریک پیروزی انقلاب, پیروزی انقلاب اسلامی, آشنایی با انقلاب اسلامی ایران, امام و انقلاب, انفجار نور, انقلاب ما انفجار نور بود, انقلاب اسلامي و پيامدهاي معرفتي, انقلاب اسلامی, ایام الله دهه فجر, اس ام اس تبریک دهه فجر, اسرائیل مطرود انقلاب اسلامی, اشتباهات شاه و فرح, بازخواني انقلاب شکوهمند اسلامي ايران, تأثير نهضت حسيني بر انقلاب اسلامي, دهه فجر انقلاب اسلامی به روايت تصوير, دهه فجر بر فجر آفرینان مبارک, دانلود سرود هاي بياد ماندني انقلاب, زيباترين پيامک هاي تبريک دهه مبارکه فجر, عوامل سقوط حکومت پهلوی

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •