✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿
صفحه 5 از 10 نخستنخست 123456789 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 93
  1. #41
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض









    ببينيد مسير تحول فرهنگي در جامعه ما از همان دهة 30 و 40 كه شما فرموديد آنقدر مي‌توانيم بگوييم سريع بود و آنقدر تأثيرگذار بود كه منجر شد به انقلاب اسلامي در ايران.
    خوب بعد از انقلاب ما مي‌بينيم كه نهادها و سازمان‌هاي فرهنگي شكل گرفت ولي نه تنها آن رسالت خودشان را كه به گفتة خود شما تثبيت كردن آرمان‌ها بود، اتفاق نيفتاد، بلكه آن مسير تحول هم كندتر شد؟
    ببينيد، كندتر نشد، در واقع آن چيزي كه ادعا مي‌شد بايد اجرا مي‌شد.
    مسئله اين نيست كه چرا اين حركت به نظام تبديل شد، مسئله اين است كه نظام خوب، نظامي است كه بتواند خودش را دائماً بازسازي كند، بتواند حركت را در خودش حفظ بكند، اگر اشكالي هست در آن بازسازي‌هاست،‌ يا عدم بازسازي و منحط شدن و تبديل شدن به همان جريان‌هاي گذشته.
    مثل ساختارهاي كهن و تبديل شدن به همان ساختارهاي كهن؛ يعني آدم‌ها جايشان را عوض مي‌كنند ولي نظام همان نظام است.
    آدم‌ها، همان آدم‌ها مي‌شوند، فقط اسم‌ها عوض مي‌شود. بعد مي‌بيني همان امور مثل سابق است.
    فرقي نكرده، آدم‌ها مثل سابقند، يك نفر مي‌آيد جاي مثلاً محمدرضا پهلوي مي‌نشيند ولي محمدرضا پهلوي نمي‌شود، نه تو كاخ او مي‌نشيند، هيچ‌وقت هم نمي‌رود مثلاً‌ تو كاخ سعدآباد بنشيند.

    حالا به طور جزءتر وارد همين مسئله شويم، اين ساختارها تشكيل شد، به نظر شما اينها در چه حوزه‌هايي توفيق داشتند و در چه حوزه‌هايي موفق نبودند و علتش چه بود؟
    خوب، به هر حال اين را بايد در يك فرصت مفصل‌تري نشست و بحث كرد.
    هرجا كه اينها مطابق عدالت و حقيقت رفتار كردند و تبديل به يك موقعيت نشد و سوءاستفاده نكردند، موفق بوده‌اند. آنجايي كه در واقع پشت ميز نشستند و برخوردار شدند،‌خارج شدند از راه و رسم اسلامي.
    يادم مي‌آيد همان دوران تشكيل انقلاب فرهنگي، دانش‌جويان دانشگاه‌ها خودشان را متعهد مي‌دانستند كه بروند مثلاً در روستاها كار كنند، روستاهاي دورافتاده يا جهادسازندگي و … تابستانشان در روستاها مي‌گذشت.
    فرصتي كه پيدا مي‌كردند، خدمت مي‌كردند به مردم و نه تنها از آن رانتها استفاده نمي‌كردند، از امكانات خاصي هم استفاده نمي‌كردند، بلكه خودشان را فداي جامعه مي‌كردند.
    يعني اين تفكر انقلابي در جامعه وجود داشت،‌ يعني حقيقتاً سعي مي‌كردند علوي زندگي كنند، فقيرانه زندگي كنند و به ديگران برسند. اين تفكر، تفكر مثبتي بود.
    سازمان‌ها هم در همين جهت طرح شده بودند.
    بعد تبديل شد به يك سازمان عريض و طويل، پر زرق و برق، كاخ‌نشيني. اول دوو آمد، بعد پژو آمد، بعد پاجيرو آمد. بعد شرايط قدري عوض شد.
    خلاصه رفاه آمد و … البته رفاه هم بد نيست. ولي به شرطي كه همه داشته باشند. به شرطي كه عادلانه نصيب همه شده باشد نه بر اساس سوءاستفاده‌هايي كه خاندان سلطنتي مي‌كردند.

    پس آن نقطه اصلي را شما عدم همگاني عمل‌ با نظر مي‌دانيد؟
    همين است ببينيد حتي در همين دموكراسي ليبرالي يا همين كاري كه آمريكا الآن دارد مي‌كند در واقع سر خودش را مي‌خورد. يعني مشروعيت خودش را در دل همان دموكراسي ليبرال زير سؤال مي‌برد. به هر حال آدم وقتي عكس ايده‌هايش عمل مي‌كند و حتي به آرمان‌هاي دنيوي خود عمل نمي‌كند، ‌اين موجب پراكنده شدن مردم از دور اين نظام و اين فرهنگ مي‌شود.
    حالا در عالم اسلامي كه كار مشكل‌تر است.
    يعني علت پراكنده شدن مردم از دور بعضي از آدم‌ها، در حالي كه خودشان هم بهتر از آن آدم نيستند و خودشان هم اين را قبول دارند.
    ولي به هر حال در وجدان جمعي‌شان نمي‌پذيرند ديگر نمي‌تواند برايشان مشروعيت داشته باشد.



    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  2. تشكرها 4


  3. #42
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض








    يك بحث ديگري كه در مسئله فرهنگي كشور به وجود مي‌آيد، حدود و ميزان حضور دولت و اعمال سياست دولت در نظام فرهنگي كشور است. حد و حدود اين چقدر است و در چه حوزه‌هايي فرهنگ كشور بايد محول به نهادهاي غير رسمي و غير دولتي شود؟ جايگاه اين نهادها كجاست؟

    خوب، الآن مشكل يك نظام سياسي و دولت اين است كه بتواند منافع مردم را تأمين بكند.
    اينكه حجم دولت بالا باشد يا پايين،‌ فرقي نمي‌كند. مسأله اينجاست كه به هر حال در اين نظامي كه بوجود آمده چقدر افراد متعهد به حرفهايشان هستند.
    ببينيد من اين را بي‌رودروايسي مي‌گويم. ما مسلمان‌ها بدترين مردم دنيا هستيم، بي‌ترديد. يعني ترديد ندارم و عقب‌ماندگي‌مان هم از همين ناحيه است.
    شما يك لوله‌كش را در نظر بگيريد كه ساده‌ترين كار را در اين مملكت مي‌كند.
    فرض كنيد شير منزلتان خراب شده باشد. يك هفته پول شما را مي‌دواند. آدمي است كه پولي كه به دست مي‌آورد مي‌برد مثلاً سهم امام مي‌دهد،‌ مي‌رود مراسم مي‌گيرد.
    مگر سينه‌زني‌هاي همين مراسم تاسوعا، عاشورا و ايام محرم كي‌ها هستند؟ همين مردمند ديگر. يعني آن چيزي كه مي‌گويند نيستند.
    حضرت علي هم مي‌ناليد از اين مسئله.
    مي‌گويد افراد معاويه متعهد به كفرشان‌اند ولي شيعيان متعهد به ايمانشان نيستند. كفر آنها عميق‌تر از ايمان ماست، ايمان ما در حد شك است. در مرز شك و ايمانيم.



    يكي از سؤالات ما هم همين بحث ارتباط فرهنگ با اقتصاد و سياست بود كه خوب شما يك جوري به آن اشاره كرديد.
    فقط يك مسئله‌ باقي مي‌ماند و آن هم تأثير پايين به بالا است و اينكه مردم چگونه مي‌توانند به حركت رو به رشد فرهنگ كمك كنند؟

    چقدر تعهد دارند به آن چيزي كه ادعا مي‌كنند؟ اگر تعهد وجود داشت در ميان مسلمانان نسبت به آن چيزي كه دعوي‌اش را مي‌كنند، وضع بهتر از اينها بود.
    از هر نظر كه باشد،‌ در صنعتشان، در اقتصاد، در همه چيز ديگر. بالاخره شما نگاه كنيد مسلمانان اين همه بيانيه مي‌دهند.
    سخنراني مي‌كنند، از عدالت مي‌گويند از عدالت مي‌گويند ولي در زندگي‌شان چقدر عمل مي‌كنند. حالا آن سو، صحبت از عدالت نمي‌كنند، ظلم بالسويه را مطرح مي‌كنند.
    ولي به هر حال متعهد به آرمان‌هايشان است. آرمانش چيست؟ ارادة معطوف به قدرت، ارادة معطوف به سيطره، مي‌خواهد جهان را تحت سيطره خودش بياورد و مرفه بكند و آرامي در واقع ليبرال عنايت بكند به همة اقوام و ملت‌ها.
    خوب، متعهد است به اين مسئله، از طريق نخبگان مي‌نويسد و ستايش مي‌كنند و دفاع مي‌كنند.
    اگر همة دنيا با آنها مخالفت بكند، راهشان را مي‌روند. الآن بنده چقدر متعهدم؟ شما چقدر متعهديد؟ سازمان‌هاي ما هم به همان اندازه متعهدند.
    افرادي كه در اين سازمان‌ها هستند، مگر كجا هستند؟ كي‌ هستند؟ از آ‎سمان كه نيامدند.


    برگرفته از:سایت شهید آوینی

    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  4. تشكرها 4


  5. #43
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض








    امام خمينى و مقابله باترفندهاى رژيم ستمشاهى


    ابراهيم اميرى

    انـقلاب اسـلامى ايـران بـه رهـبرى امام خمينى از آغاز حركت خود، همواره با انـواع اتهامات، توطئه ها و ترفندهاى گوناگون از سوى رژيم و عوامل داخلى و خارجى آن مواجه بوده است.
    با شروع مرحله جديد نهضت اسلامى در سال 1356 كه پس از رحلت آيه الله مصطفى خـمينى و بـه دنـبال تـوهين به امام خمينى با چاپ مقاله اى موهن تحت عنوان ((ارتـجاع سـرخ و سـياه در ايـران)) در روزنـامه اطـلاعات آغـاز شد، دامنه اعـتراضات مـردمى عـليه رژيم روز به روز افزايش يافت.
    و رژيم كه خود را از مـقابله بـا حـركت عـمومى مردم عاجز مى ديد،
    با هدف ايجاد اختلاف ميان صفوف متحد مردم، جدايى بين رهبر نهضت و ملت، غير اسلامى جلوه دادن حركت اسلامى و در يـك كلام نجات رژيم از سقوط و فروپاشى، اقدام به روشهايى همچون اتهامات واهـى بـه انقلابيون، تغيير دولته، وعده هاى دروغين به ملت، اعتراف شاه به اشتباهات و توبه نمودن وى، تظاهر به ديندارى و...نمود.

    امـام خمينى به عنوان رهبرى آگاه، با تدبير، واقع بين و آينده نگر با آنكه سـالها در تـبعيد و دور از ايـران بود، مسير نهضت را به بهترين روش هدايت نـمود و در برابر تمامى نيرنگها و فريب هاى رژيم، مواضعى مناسب اتخاذ نمود به گونه اى كه هيچ يك از اهداف پليد رژيم به موفقيت نين جاميد.
    ايـن نـوشتار درصـدد اسـت تا با بررسى انواع تشبثات رژيم،
    عكس العمل امام خـمينى در بـرابر آنـها و چـگونگى خنثى سازى توطئه هاى آنها توسط ايشان را تشريح كند.
    1 بسط آزادى و دمكراسى رژيـم كـه در دوران خـفت بار خود همواره با اختناق، استبداد و تضييع حقوق اجـتماعى و فـردى مـردم، بـر جـامعه حكومت مى كرد،
    به منظور فرونشاندن خشم انـقلابى مـردم، تـوسعه آزادى و دمـكراسى در بخشهاى مختلف را اعلام و تبليغ مى نمايد كه آنها را مى توان در موارد ذيل مورد بررسى قرار داد:

    الف:آزادىهاى سياسى: بـه دنـبال اوجگيرى مبارزات انقلابى و پس از قيام مردم تبريز عليه رژيم كه شاه به شدت تحت فشار قرار گرفته بود تصميم به اعطاى آزادىهاى سياسى گرفت، شاه در اسفند ماه 56 در سخنانى گفت:
    ((تـصميم گـرفته ايم كـه در ايـران هـر چـه بـيشتر آزادىهـاى فردى به مردم بـدهيم.
    از ايـن آزادى مـمكن است كرمهاى پژمرده كهنه ارتجاع تا جوجه هاى پر درنـياورده سـرخ سـو استفاده كنند و خود را به در و ديوار بزنند، ولى اين حركات مذبوحانه حتى يك لحظه در برابر ملت مصمم ايران تاثيرى ندارد.))
    !
    (1)
    و لايـحه اى كه به منظور گسترش دمكراسى از طرف دولت به مجلس ارسال شده بود، در تاريخ 57/3/23 به تصويب مجلس مى رسد.(2)
    هـمچنين نـخست وزيـر اعـلام مـى دارد:
    ((لايحه تظاهرات در اجلاس آينده پارلمان تـقديم مى گردد، اجتماعات و تظاهرات سياسى قانونى مى شود همانطور كه درباره فـضاى بـاز سياسى صحبت مى شود به موازات آن نيز لايحه اى براى انجام تظاهرات به صورت قانونى تهيه شود.))(3)


    در ادامه اجراى نمايشنامه فوق در مورد اعطا آزادى توسط رژيم، حزب رستاخيز با انتشار بيانيه اى اعلام كرد:((قانون مطبوعات و اجتماعات بايد چنان تغيير كند تا امكان رقابت بين انواع وسايل ارتباط جمعى برقرار شود، لايحه قانونى شـدن تـظاهرات و اجـتماعات سـياسى بـايد در مـعرض قضاوت افكار عمومى قرار بـگيرد.
    قانون جديد بايد طورى تدوين شود كه مانع دخالت دستگاههاى اجرايى و همچنين هرج و مرج گردد.))(4)


    عكس العمل امام خمينى امـام خـمينى بـا بينش عميق خود و آگاهى از اين توطئه و در پاسخ به سخنان فـريبكارانه شـاه، سـياست اعطاى آزادى فرمايشى از سوى شاه را حيله اى براى نجات رژيم برشمرده و در خرداد ماه 57 فرمودند:
    ((ايـن چه وضعى است كه در ايران هست؟ اين چه آزادى است كه اعطا فرموده اند آزادى را؟
    مـگر آزادى اعـطا شـدنى است؟ خود اين كلمه جرم است، كلمه اينكه ((اعـطا كـرديم آزادى را)) اين جرم است، آزادى مال مردم هست، قانون آزادى داده، خـدا آزادى داده به مردم، اسلام آزادى داده، قانون اساسى آزادى داده بـه مـردم ((اعطا كرديم)) چه غلطى است؟
    به توچه كه اعطا بكنى؟ تو چه كاره هستى اصلش؟ ((اعـطا كـرديم آزادى را بـر مردم)) !! آزادى اعطايى اين است كه مى بينيد، آزادى اعـطايى كه آزادى حقيقتا نيست اين است كه مى بينيد، براى اين است كه مردم را اغفال كنند.))(5)




    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  6. تشكرها 4


  7. #44
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض







    ايـشان بـار ديـگر در مـهر ماه سال 57 نيز ضمن غير واقعى دانستن آزادىهاى اعـطايى شـاه مـى فرمايند ((مـا مى خواهيم آزاد باشيم، نه مثل آزادى كه شاه مـى دهد، ايـن آزادى كـه شـاه بـه ما مى دهد، اين براى خودش خوب است و براى عـأله خـودش خـوب اسـت، ايـن جـور آزادى!
    اين آزادى كه او مى دهد مثل اين ((آشـتى)) كـه دولت مى كند همه اش خونريزى است!
    آزادى همه اش حبس است! همه اش زجر است.))(6)

    رژيـم در ادامـه بـاصطلاح اعـطاى آزادىهاى فوق، بازگشت كليه ايرانيان ساكن خـارج از كـشور را به شرط احترام به قانون اساسى و استقلال كشور آزاد اعلام نـمود!
    و مـنوچهر آزمـون، وزيـر مشاور خاطرنشان كرد كه آيت الله خمينى نيز مى تواند به ايران برگردد! ب:آزادى زنـدانيان و تـبعيديها:
    سانسور و خـفقان شديد حاكم بر ايران زمينه دسـتيابى بـه آمـار دقـيق و قطعى زندانيان سياسى و ميزان محكوميت آنها را بـوجود نـمىآورد امـا در عـين حـال مـطبوعات غـربى زنـدانيان سياسى كه در زنـدانهاى شـاه، تـحت شديدترين شكنجه ها قرار داشتند را بين سى هزار تا صد هـزار نـفر تـخمين مى زدند و شاه نيز به وجود بيش از سه هزار زندانى سياسى اعتراف كرده بود.اين علاوه بر افرادى است كه در شهرهاى مختلف تبعيد بودند.


    دولـت شـريف امامى با سالوس تمام تصميم به اصلاحات ظاهرى در شهريور سال 57 وعده آزادى برخى از زندانيان سياسى را اعلام مى نمايد.
    در فـاصله چـهارم آبـان مـاه تا نوزدهم آذر ماه 57 بر اثر اعتراضات عمومى مـردم تعداد 1726 زندانى سياسى آزاد شدند و در آغاز بكار دولت بختيار نيز ه ه9 نفر ديگر آزاد شدند كه اين آمار شامل كسانى كه در مراحل قبل و بعد از دو مـورد مـذكور و هـمچنين كـسانى كـه در روزهاى 21 و 22 بهمن پس از سقوط پايگاههاى رژيم به دست مردم آزاد شدند، نمى شود.(8)
    بـه دنـبال پخش خبر آزادى تعدادى از زندانيان سياسى، امام خمينى در تاريخ 57/8/3 طـى سـخنانى، مـردم را از سـازش با رژيم برحذر داشتند و آنرا راهى بـراى نجات رژيم قلمداد كردند و در بخشى از سخنان خود فرمودند:
    امروز اطلاع دادنـد كـه زنـدانيهاى سـياسى را يك مقدارى آزاد كردند و مقدارى هم بناست آزاد شود، آيا ببينيم كه اين آزاد كردن جبران مى كند اين مسأل را؟
    يك نفر انـسان را ده سـال، پـنج سـال، كـمتر، بـيشتر از همه جهات ساقط كنند، همه آزاديـها را از او بـگيرند، در حـبس همه شكنجه ها و زجرها را به او بدهند، بـعدش بـگويند كـه شما آزاديد!! خوب اين پنج سال تضييع عمر يك انسان، پنج سال، ده سال زجر دادن به يك انسان به يك مسلم، اينها هيچ؟ حالا آزاد، تمام شـد قـضيه؟
    با اين كه آزاد كردند يك عده اى از علما را و ساير طبقات را ما قـانع هـستيم؟
    حـالا ديگر آرام بايد بشود ملت؟ آشتى كردند آنها با ملت؟
    يا ايـنكه جـو، يـك مـحيطى اسـت كـه برايشان ديگر امكان نمانده است كه ادامه بـدهند، دسـت و پا مى زنند براى اينكه خودشان را از اين محيط، جوى كه تمام نـفوس بـر ضد آنها توجه پيدا كردند، با اين دست و پا مى خواهند نجات بدهند خودشان ر، لكن آيا مى شود؟! قابل نجات اند اينها؟!)) (9)


    ج:آزادى فـعاليت احـزاب:شاه در ديـدار بـا هيئت رئيسه مجلس اعلام مى كند كه بـراى رسـيدن به نظام دمكراتيك فعاليت احزاب لازم است.(10)
    و در تاريخ سوم مـهر مـاه 57 انـحلال تشكيلات حزب رستاخيز اعلام مى گردد و نخست وزير رژيم نيز شـركت تـمام احزاب قانونى در انتخابات را آزاد اعلام مى نمايد، همچنين شركت مخالفان در انتخابات آزاد اعلام مى شود!
    قـبل از ايـن حـزب رستاخيز در بيانيه اى اعلام داشته بود كه با ترور افكار، مـحدوديت قـلم و اخـتناق مبارزه مى شود و فضاى باز سياسى نبايد نمايش براى سرگرم كردن باشد!!
    در ايـن شـرأط كـه مـطبوعات اقدام به اعتصاب نموده بودند، امام خمينى با انـتشار پـيامى ضمن تشكر از آنه، ادامه كار مطبوعات را خواستار مى شوند و مرقوم مى دارند:((از متصديان مطبوعات كه زير بار سانسور ديكتاتورى نرفتند، تـشكر مـى كنم و اكـنون كـه دولـت غيرقانونى جديد مدعى برداشت سانسور است، آقايان به كار ادامه دهند و از اعتصابات بيرون آيند تا تكليف ملت يا دولت غيرقانونى معلوم شود.))(11)



    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  8. تشكرها 4


  9. #45
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض




    پی نوشتها

    1 كوثر، ج اول، ص 365

    2 هفت هزار روز، ج دوم، ص 853

    3 همان، ص 864

    4 همان، ص 866

    5 صحيفه امام، ج سوم، ص 6ه4

    6 همان، ج چهارم، ص 62

    7 كوثر، ج سوم، ص 65

    8 همان، ص 66

    9 صحيفه امام، ج 4، ص 148

    10 هفت هزار روز، ج 2، ص 968

    11 صحيفه امام، ج 5، ص 352

    سایت شهید آوینی

    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  10. تشكرها 4


  11. #46
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض









    ضرورت شناخت انقلاب اسلامى
    جندقى

    در قرن ما پيروزى انقلاب اسلامى در ايران حادثه مهم و حيرت انگيزى بـراى جـهان بود كـه مـى توانست در رابـطه با مسأل سياسى جهان و منطقه ايفاگر نقش تعيين كننده و تحولات غير قابل پيش بينى باشد.

    ايـن حادثه بزرگ قرن از يكسو معادلات سياسى استكبار را در ادامه سـياست سلطه وتقسيم استعمارى جهان بهم زد و از سوى ديگر يكى از اسـتـوارترين رژيـمهاى وابـسته را كـه از حـمايت قـدرتهاى بـزرگ برخوردار بود ريشه كن نمود و در كشورى چون ايران با اهميتى كه از نـظـر اسـتراتژيكى و اقـتصادى بـراى قـدرتهاى بـزرگ جـهان دارد تحولى سياسى - مردمى و عظيم بوجود آورد.

    مـهمتر از ايـن دو رونـد انـقلاب اسلامى با آگاهيهاى عميقى كه در مـيان مـلتهاىمسلمان جـهان بـويژه در كشورهاى اسلامى بوجود آورد زمـينه تـحولات سـياسى ريشه دار و بـينشها و گـرايشها و حـركتها و سازماندهيهاى سياسى چشمگيرى را فراهمآورد.

    ايـن جـريان سـياسى يكبار ديگر اسلام را به عنوان يك قدرت تعيين كننده در جهان مطرح نمود و چشم انداز وحدت بزرگ جهان اسلام و حركت عـظيم بـازيابى خويشتن خـود و گريز از سلطه و ايستادگى در برابر اسـتعمار كـهنه و نـو و ايجاد قطب سياسى جديد در جهان و فروريزى رژيـمهاى وابـسته و تـحميلى را در سـرزمينهاى پـرنعمت اسلامى در بـرابر ديدگان مشتاق ولى غم و ياس گرفته يك ميليارد مسلمان گشود و مـوجـى از وحـشـت و اضـطـراب در دلـهاى پـر از امـيد و آرزوى جهانواران آفريد.

    بـه اعـتراف تحليل گران سياسى شگفتيهأى كه انقلاب اسلامى در جهان آفـريد بـيشتراز آنـهأى است كه دنيا در طول شصت سال اخير بخود ديـده اســت، شــگـفتيهأى كـه تحليله، تـئوريها و پـيش بينيهاى صاحب نظران سياسى را بى اعتبار نموده است.

    انـقلاب اسـلامى بـلوك بنديها و نـظام دوقـطبى تـثبيت شده در نظام بـين المللى كنونى جهان را درهم ريخت و با وجود تضاد عميقى كه بر روابط دو ابرقدرت حاكم بود وآن دو را آشتى ناپذير مى نمود وادار بـه سازش و اتخاذ موضع واحد در برابر اين پديده سياسى جديد نمود و تحولات عمده اى را در مسأل مختلف جهان بدنبالآورد.

    غـرب طـى چـند تـجربه تـلخ در مـصاف با يكپارچگى اسلام در جريان جنگهاىصليبى و درگيرى با امپراطوريهاى اسلامى و مانند آن خاطرات تـرسناك وتكان دهنده اى را در حافظه تاريخ خود بيان دارد ولى اين بـار خـطر عـظيمتر وگسترده تر و دهشتناكتر از آن بود كه درگذشته ديده بود.

    پـديده كاملا نوظهور مقاومت در لبنان با الهام از انقلاب اسلامى و جـهان اسـلامى درمصر و ديگر كشورهاى اسلامى براى غرب بيش از آنچه كه تصور مى كرد وحشتناك و طليعه جهنمى سوزان براى استكبار بود.

    انـقلاب اسـلامى در مـقايسه بـا انـقلابهاى ديگر جهان از يك سلسله ويژگيها وامتيازهاى اصولى برخوردار است كه از نظر فرهنگ و دانش و تـئورى انــقـلاب آن رادر رده بـالاى پـديده هاى سـياسى بـزرگ و انقلابهاى مهم جهان قرار داده است مزايأى چون ماهيت ايدئولوژيكى ، قـدرت رهـبرى ، و عـمق تـحولات نـاشى ازانـقلاب موجب گرديده كه بـسيارى از صـاحب نظران علوم سياسى در تئوريهاى انقلاب در كشورهاى اسلامى تجديد نظر كنند و الگوى جديدى را مورد بررسى قرار دهند.

    و از سـوى ديـگر متفكران و بنيان گذاران حركتها و نهضت هاى اسلامى همواره الگوهاىانقلاب را در لابلاى تاريخ اسلام جستجو مى كردند و هر كـدام سعى بر آن داشتند كه از حوادث برجسته تاريخ اسلام در تبيين راه و حركت و خط مشى و شيوه خود الهام بگيرند و روند و حركت خود را دنباله جريانهاى تاريخى گذشته اسلام قلمداد كنند.

    فـروغ انـقلاب اسـلامى كـه پس از صدر اسلام مهمترين و ريشه دارترين وشـكوه مندترين حـادثه تـاريخ اسلام است همه درخشندگي هاى فرازهاى بـرجسته تاريخ اسـلام را دربـرگرفت و جـايگزين همه الگوهاى گذشته تاريخ اسلام گرديد.

    بـى شك با مطالعه حتى سطحى و گذرا در زمينه ماهيت انقلاب اسلامى و بازتابهاىجهانى آن و دستاوردهأى كه براى ملل مسلمان بويژه ملت مـسلمان ايـران به ارمغانآورده است ما را به اين نتيجه مى رساند كـه انـقلاب اسلامى نه تنها حادثه بزرگ قرن در جهان و تاريخ ايران اسـت بـــلــكـه خـود از مــهـمترين فـرازهـاى تـاريـخ اسـلام و پـديده اىشگفت انگيز و معجزه ايست الهى كه تجلى قدرت لايزال خداوند - عـلى رغم قدرتهاى مـادى و شـرأط بـر حـسب ظاهر غير قابل تغيير سياسى و اجتماعى محسوب مى گردد.

    برگرفته شده از كتاب انقلاب اسلامى و ريشه هاى آن


    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  12. تشكرها 2


  13. #47
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض






    مقدمه


    تـاريخ تـحـليلى انقلاب هاى گوناگون، يكى از گنجـينـه هاى عظيم و ميراث هاى گرانبـهاى بـشرى است كه بـا بـررسى آن ها مى توان نقش و اهميت هر يك را در مسير پـر فراز و نشيب جوامع انسانى دريافت و با عبرت آموزى از آنه، مسير حركت خويش را روشن تر نمود؛ چرا كه گذشتـه چـراغ راه آينده است و بـه فرموده حضرت امام خمينى(ره):((تاريخ معلم انسان هاست)).

    اكـنون بـه بيست و يكمين سالگرد انقلابى نزديك مى شويم كه پيروزى آن موجب تبديل ساختار سياسى جهان از نظام دو قطبـى بـه نظام سه قطبى ((اسلام(بـنيادگرايى اسلامى)، كاپيتاليسم، كمونيسم)) گرديد.

    انـقلاب اسـلامى ايران، بـى هيچ ترديدى معجزه اى الهى بـود كه بـه دست معجزه گر مردى از سلاله پـاك پـيامبـر(ص)، بـه انجام رسيد و نگاه اميد مظلومان و مستـضعفان جـهان را بـه خـود خـيره ساخـت.
    تـاثير عـملى و سريع انقلاب اسلامى در منطقه و بـرآشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غير مسـلمان در بـسـيارى از كشورهاى تـحـت سـلطه استعمار، خود گواه روشنى بر اين مدعاست؛ زيرا در كمتر مقطعى از تاريخ بـشريت، شاهد پـيروزى و تـاثير گذارى قاطع يك جنبـش صرفا مردمى بوده ايم.

    ايـن جـنبش الهى، همه متفكران و سياستمداران را به حيرت و تعجب واداشت زيرا هيچ يك از تـحليلگران و سازمان هاى جـاسوسى دنيا كه به دقيقترين وسأل كسب اطلاعات سرى مجهز بـودند، نتوانستند وقوع چنين انقلاب شگرفى را در منطقه حساس خاورميانه و در دوره اقتدار شاهنشاهى حاكم بر ايران پيش بينى نمايند.
    بـررسى مـاهيت و علت و ابعاد مختلف اين حركت عظيم الهى نه تنها از آن رو ضرورى مى نمايد كه شناخت اين نهضت به استمرار و حفظ آن كمك مى نمايد زيرا ادامه يا ثـبـات آن بـدون شناخت دقيق ماهيت و ابـعاد آن، تقريبـا ناممكن است ـ بـلكه لزومش از آن جهت نيز رخ مى نمايد كه بـدون فهم اعجاز و الهى بـودن آن و همچنين استـثنإ بـودن اين حركت رعد آساى اسلامى، نمى تـوان از عمق جان، بـدان دل بست و خداوند را بر آن شكر گزار بـود كه ((لئن شكرتم لازيدنكم)) شكر نعمت، نعمتت افزون كند.
    پـس در ايـن نوشته كوتاه، ابتدا به دلايل لزوم پرداختن به بررسى نهضت انقلاب اسلامى مى پردازيم و سپـس ويژگى هاى آن را مورد بـررسى قرار مى دهيم، در بـخش بـعدى مقاله، نظريات مختلف در بـاب عوامل پيروزى انقلاب اسلامى را در بـوته نقد قرار مى دهيم و پس از بـيان مختـصر دسـت آوردهاى مهم انقلاب اسـلامى، در پـايان نتـيجـه عملى پرداختن به مباحث قبلى را ذكر خواهيم نمود.
    ضرورت شناخت تحليلى انقلاب اسلامى:

    بــه طـور كلى مى توان از پنج محور در جهت اثبـات ضرورت پرداختن به بررسى انقلاب اسلامى ايران بهره جست كه عبارتنداز:

    1ـ دريافت ارزش انقلاب.
    2ـ جلوگيرى از انحراف انقلاب.
    3ـ تثبيت انقلاب.
    4ـ تداوم انقلاب.
    5 ـ صدور انقلاب.
    اينك بـه تـوضـيح اجـمالـى هر يك از اين محـورها مىپـردازيم.






    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  14. تشكرها 2


  15. #48
    مدیر ارشد انجمن دفاع مقدس
    نرگس منتظر آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    صلوات
    4413
    دلنوشته
    5
    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍاَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک
    نوشته : 18,972      تشکر : 41,292
    48,486 در 15,341 پست تشکر شده
    وبلاگ : 15
    دریافت : 0      آپلود : 0
    نرگس منتظر آنلاین نیست.

    پیش فرض









    دريافت ارزش انقلاب

    آگاهى دقيق از سير پـيدايش اين نهضت و وضعيت فرهنگى، اقتصادى و سـياسى كـشور در زمان رژيم سابق، سبب مى گردد تا گرانبـهايى اين گوهر استثنايى را در دنياى زور و استكبار امروز، بهتر و بـيشتر دريابـيم و بـا احساس مسووليت عميق تـرى، قدردان موهبـت استـقلال جمهورى اسلامى باشيم.

    جلوگيرى از انحراف انقلاب

    رمـز انـحراف هر نهضتى، در انحراف از ريشه هاى استـوارى آن نهضت نهفته است، به عنوان مثال، نهضتى كه بر پايه اقتصاد و تكيه بـر پـول پـولداران استوار شده است، بـا تقليل امكانات مادى رو بـه انحطاط خواهد گذاشت. و بـالعكس، نهضتى كه ايمان و ايدئولوژى در آن حرف اول را مى زند، گر چه از تـاثير عوامل اقتـصادى بـر كنار نخواهد ماند، اما تهاجم فرهنگى بـرنده تـرين سلاح در قطع ريشه هاى آن خواهد بود.
    تثبيت انقلاب

    اكـنون كـه در مقطع خـاصى از تـاريخ تـحـولات جـهان و هم چـنين، موقعـيت حـسـاس و سـرنوشـت سـازى از دوران انقـلاب اسـلامى قـرار گرفته ايم، مسئوليت ما ايجاب مى كند تا واقعيت ه، ريشه ها و علل و آثـار پـديده هاى مخـتـلف انقلاب را در ابـعاد سياسى، اقتـصادى و فرهنگى مورد شناسايى قرار دهيم تا بتوانيم بـا يك بـرنامه ريزى حساب شده اركان انقلاب را تثبيت نماييم.
    تداوم انقلاب

    اسـتمرار هـر جنبـشى، متوقف است بـر زنده نگاه داشتن انگيزه هاى اوليه و اصلى آن جـنبـش. انگيزه هاى اصلى مردم مسـلمان ايران در رويارويى با رژيم طاغوت، نيز عبـارت بـودند از: استقلال فرهنگى، آزادى سياسى و جـمهورى اسلامى. بـا تـحليل دقيق اين انگيزه ها در مرحله نظر و سپس برنامه ريزى عملى براى پياده كردن آن ها در سطح اجتماع، مى توانيم تـداوم انقلابـمان را تـا ابـد تـامين نمأيم.

    صدور انقلاب

    هـر ايـده يا فرهنگى از دو راه مى تواند گسترش يابد و از مرزهاى داخلى ملت خويش فراتر رود:

    1ـ تـحميل استـكبـارى اين فرهنگ بـا اسـتـفاده از تـبـليغات دروغين(تـهاجـم فرهنگى)

    2ـ نفوذ واقعى و استـدلالى اين فرهنگ در فكر و روان ملت هاى ديگر(تـبـليغ راستـين بـا تـحليل و شناخت ماهيت انقلاب اسلامى، مى توانيم رموز نفوذ اين نهضت در ميان مردم ايران و نتـيجتـا ملت هاى ديگر را بـه راحتـى تشخيص داده و با برنامه ريزىهاى درازمدت تبـليغى، در جهت گسترش مرزهاى ايدئولوژيكى خود، گام هاى موثرى برداريم.

    برگرفته شده از كتاب انقلاب اسلامى و ريشه هاى آن


    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿

  16. تشكرها 2


  17. #49
    مدير کل سایت
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1388
    صلوات
    23071
    دلنوشته
    43
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر
    نوشته : 62,796      تشکر : 57,611
    171,658 در 50,202 پست تشکر شده
    وبلاگ : 173
    دریافت : 9      آپلود : 102
    فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض







    ای عاشقان ، ای عاشقان پیمانه ها پرخون کنید
    وز خون دل چون لاله ها رخساره ها گلگون کنید

    آمد یکی آتش سوار، بیرون جهید از این حصار
    تا بردمد خورشید نو ، شب را زخود بیرون کنید

    آن یوسف چون ماه را از چاه غم بیرون کشید
    در کلبه احزان چرا این ناله محزون کنید

    از چشم ما آیینه ای در پیش آن مه رو نهید
    آن فتنه فتانه را بر خویشتن مفتون کنید

    دیوانه چون طغیان کند زنجیر و زندان بشکند
    از زلف لیلی حلقه ای در گردن مجنون کنید

    دیدم به خواب نیمه شب خورشید و مه را لب به لب
    تعبیر این خواب عجب ، ای صبح خیزان ، چون کنید؟

    نوری برای دوستان ، دودی به چشم دشمنان!
    من دل بر آتش می نهم ، این هیمه را افزون کنید

    زین تخت و تاج سرنگون ، تا کی رود سیلاب خون؟
    این تخت را ویران کنید ، این تاج را وارون کنید

    چندین که از خم در سبو خون دل ما می رود
    ای شاهدان بزم کین ، پیمانه ها پر خون کنید

    سایه ( هوشنگ ابتهاج )





    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿
    *******************************
    اشتباه من این بود ….هر جا رنجیدم ، لبخند زدم ….
    فکر کردند درد ندارد ، محکم تر زدند

    *******************************
    گرچه گذر زمان فرصت مهرورزیدن رادریغ نمی کند،امامرگرااستثنائی نیست. فرصت ها را براي مهرورزي دريابيم

    *******************************
    سکوت خطرناک تر از حرفهای نیشداراست
    کسی که
    سکوت می کند روزی حرفهایش را
    سرنوشت به تلخی به شما خواهد گفت


    *******************************



  18. تشكرها 3


  19. #50
    مدیر ارشد انجمن ایران شناسی
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آواتار ها

    تاریخ عضویت : آبان 1390
    صلوات
    1998
    دلنوشته
    2
    « اَلـلّـــهُـــمَّ عَـجِّـــل لِـولـیِّـــنَاالـفَـــرَجَ »
    نوشته : 11,555      تشکر : 114,281
    41,986 در 11,148 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 1
    شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    بهمن سلام



    بهمن من تاریخم تو بگو از رازهای ناگفته ام

    از شهیدان مظلوم به خون خفته ام

    که صدایشان را فقط خدا شنید

    اجرشان نوری بر چهره ها دمید

    گوهر فریادشان نابودی استبداد

    او که می گفتن بعد خدا نام خود را

    خدا...شاه...میهن!!!

    و دستان به خون آلوده

    مظلومان شنکجه داده شده

    در تاریک ترین لحظه های زندگی

    فریادشان در زمان جاری

    گوشها شنواتر

    لحظه های آشناتر

    اتحاد زیبا تر

    مشت شدند انگشتان

    تمام گروهای مبارز در آن عیان

    ریشه ی استبداد ستس تر

    صداهای مردم قوی تر

    برفت ظلم از خاک وطن

    «هوا دلپذیر شد

    گل از خاک بردمید

    پرستو به بازگشت زد نغمه ی امید»

    و نگاه منتظران به آسمان وافق

    فرشته بر زمین نشست

    و نوای آزادی شور انگیزتر شد

    حال سی سال گذر تاریخ بر آن زمان

    جنگ...صبر...تلاش...شکوفایی آن

    هرچند گاهی به عدالتی شده چون خزان

    بیایید چون گذشته شویم

    اسیر قدرت و ظلمی نشویم

    خاک به خون همه رنگین شد

    انقلاب با من و ما پیروز شد

    من

    تو

    بیا ما شویم

    و بر کنیم ریشه ی ظلم من بودن را...


    سعید مطوری



    ✿◕ ‿ ◕✿ ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ، بر فجرآفرینان مبارک باد  ✿◕ ‿ ◕✿
    ویرایش توسط شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) : 17-11-1391 در ساعت 10:36

    http://www.ayehayeentezar.com/signaturepics/sigpic1938_35.gif


  20. تشكر

    مدير اجرايي (17-11-1391)

صفحه 5 از 10 نخستنخست 123456789 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

enghelab, fajr, islamic revolution, islamic revolution in iran, revolution, revolutionary, قدرت نمايي خيره كننده اسلام, مقايسه انقلاب اسلامي با دوران قبل از آن, چرا به دهه پیروزی انقلاب ایام الله می گوئیم؟, ویژه نامه, ویژه نامه گرامیداشت پیروزی انقلاب, ویژه نامه گرامیداشت دهه فجر, ویژه نامه گرامیداشت سالگرد انقلاب, ویژه نامه ایام الله دهه فجر سال 90, ویژه نامه دهه فجر, ویژه نامه دهه فجر سال 89, واقعيتهاي تاريخي درسير پيروزي انقلاب, گرامیداشت سی وچهارمین سال پیروزی انقلاب, پیامک های تبریک پیروزی انقلاب, پیروزی انقلاب اسلامی, آشنایی با انقلاب اسلامی ایران, امام و انقلاب, انفجار نور, انقلاب ما انفجار نور بود, انقلاب اسلامي و پيامدهاي معرفتي, انقلاب اسلامی, ایام الله دهه فجر, اس ام اس تبریک دهه فجر, اسرائیل مطرود انقلاب اسلامی, اشتباهات شاه و فرح, بازخواني انقلاب شکوهمند اسلامي ايران, تأثير نهضت حسيني بر انقلاب اسلامي, دهه فجر انقلاب اسلامی به روايت تصوير, دهه فجر بر فجر آفرینان مبارک, دانلود سرود هاي بياد ماندني انقلاب, زيباترين پيامک هاي تبريک دهه مبارکه فجر, عوامل سقوط حکومت پهلوی

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •