▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 20
  1. #11
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    سپس عرض کردم: از تأویل «کهیعص» مرا مطلع فرمایید.


    حضرت امام عصر(ع) در جواب فرمودند:

    این حروف از اخبار غیبیّه است که خداوند زکریا را از آن مطلع نمود؛ سپس داستان را برای حضرت محمد(ص) بیان فرمود و خلاصه ماجرا این است که زکریا از خداوند درخواست نمود که اسماء پنج تن را به او یاد دهد و جبرئیل فرود آمده، اسامی پنجگانه را به ایشان تعلیم نمود.

    هر زمان که زکریا نامهای محمد، علی، فاطمه، حسن علیهم السلام را می برد، شاد می شد، ولی آنگاه که نام مقدس امام حسین(ع) را می برد، دلش شکسته و اشکش جاری می گشت. روزی گفت:

    خدایا! مرا چه می شود که هرگاه نام چهار تن بالا را می برم، دلم تسلی می یابد و هرگاه نام مبارک امام حسین(ع) را می برم اشکم جاری می شود و نفسم در سینه گره می خورد؟ خداوند از حادثه مربوط به امام حسین(ع) بدین گونه خبر داد که «کهیعص».

    امام عصر، روحی له الفداء، ادامه فرمودند که:

    «کاف» اسم کربلا و «هاء» اشاره به شهادت و هلاکت عترت طاهره (خاندان مکرم حضرت رسالت) است؛ «یاء» اشاره به یزید است که بر حسین(ع) ظلم نمود؛ «عین» اشاره به عطش و تشنگی حسین(ع) و یاران عزیز اوست و «ص» اشاره به صبر آن حضرت است در مقابل مصائب و شداید.






    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐

  2. تشكرها 11

    helma (01-04-1392), saba m (29-12-1391), مدير اجرايي (02-08-1392), نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* (28-12-1391), یاس بهشتی (21-07-1392), بیقرار ظهور (21-07-1392), حیران (02-04-1392), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (21-07-1392), سالک (12-09-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-03-1392), عهد آسمانى (21-07-1392)

  3. #12
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    زکریا (ع) چون این بشنید در مسجد خویش سه روز اعتکاف نموده و از معاشرت با مردم خودداری کرد و پیوسته مشغول گریه و زاری بود و مرثیه سرایی می کرد:


    بار خدایا! آیا بهترین بندگان و مخلوقت را به مرگ فرزندش با این کیفیت مبتلا می کنی؟
    بارالها! آیا این بلیه را با شهادت حسین(ع) بر حبیبت خاتم انبیاء نازل می فرمایی؟
    خداوندا! آیا بر علی و فاطمه لباس این مصیبت را می پوشانی؟
    پروردگارا! آیا آثار این مصیبت بزرگ را در چهره علی و فاطمه ظاهر می سازی؟


    آنگاه زکریا عرض کرد: خداوندا! به من نیز فرزندی عنایت فرما و او را در پیری مایه روشنایی چشمم قرار ده و مرا به وسیله او امتحان فرما و در مرگ او دل مرا بسوزان، چنان که حبیبت خاتم انبیاء را به مصیبت فرزندش مبتلا می کنی.


    خداوند به او یحیی را مرحمت فرمود که شهیدش کردند و مدت حمل او نیز مانند امام حسین(ع) شش ماه بود.
    سپس سعد بن عبدالله می گوید: عرض کردم مولای من! علت اینکه مردم نمی توانند برای خودشان امام انتخاب کنند، چیست؟


    امام(ع) در جوابم فرمودند: امام مصلح یا مفسد؟


    عرض کردم: مصلح.


    امام عصر(ع) فرمودند: آیا ممکن است مردم در انتخاب اشتباه کنند و به جای پیشوا و امام پرهیزگار و مصلح یک فرد غیر مصلح را اختیار نمایند یا خیر؟


    عرض کردم: آری، امکان این اشتباه هست.


    امام زمان، روحی له الفداء، فرمودند: علت اینکه مردم نمی توانند برای خود امام انتخاب کنند این است و من برای تو دلایلی ذکر می کنم که عقلت بپذیرد.
    عرض کردم: بفرمایید.





    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐

  4. تشكرها 11

    helma (01-04-1392), saba m (30-03-1392), مدير اجرايي (02-08-1392), نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* (21-07-1392), یاس بهشتی (21-07-1392), بیقرار ظهور (21-07-1392), حیران (02-04-1392), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (21-07-1392), سالک (12-09-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-03-1392), عهد آسمانى (21-07-1392)

  5. #13
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    امام (ع) [در مقابل استدلال و دلیل بر اثبات مدّعی] فرمودند:

    به من بگو آیا انبیاء و فرستادگان الهی که راهنمایان مردمند و با:
    1)نزول کتابهای آسمانی،
    2)فرستادگان وحی به وسیله جبرئیل و
    3)مجهز بودن به نیروی عصمت،

    مؤید هستند و بزرگانی مانند موسی و عیسی با آن عقل و کمالی که داشته اند ممکن است انتخابشان غلط بوده باشد و در حالی که خیال می کردند برگزیدگان آنها مؤمن هستند، از منافقین بوده باشند؟

    عرض کردم:‌ خیر، ای مولای من!

    امام عصر(ع) فرمودند: با این وصف کلیم الله با آن فراوانی عقل و کمال علمی و برخوردار بودن از نیروی وحی از میان بزرگان قوم و لشکریانش هفتاد نفر را از همه طبقات اختیار کرد؛ آن هم کسانی را که در اخلاص و ایمان آنها شک و تردیدی نبود و دیدیم که چه شد. و خداوند بزرگ فرموده است: «و موسی هفتاد مرد از قوم خود برای وعده گاه برگزید.»






    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐

  6. تشكرها 11

    helma (01-04-1392), saba m (30-03-1392), مدير اجرايي (02-08-1392), نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* (21-07-1392), یاس بهشتی (21-07-1392), بیقرار ظهور (21-07-1392), حیران (02-04-1392), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (21-07-1392), سالک (12-09-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-03-1392), عهد آسمانى (21-07-1392)

  7. #14
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    امام عصر(ع) فرمودند:

    پس هنگامی که مشاهده کردیم که انتخاب و اختیار برگزیدگان خداوند از سلسله جلیله انبیاء به این صورت درآمد و افراد فاسد به جای مردم صالح قرار گرفتند، نتیجه می گیریم افرادی که از درون اشخاص آگاهی ندارند حق اختیار و انتخاب از آنها گرفته شده است و پس از اینکه انتخاب انبیاء بر افراد مفسد پیاده شد، دیگر اعتباری برای اختیار و انتخاب مهاجرین و انصار پس از رسول اکرم(ص) باقی نمی ماند تا برای پیامبر بزرگ اسلام و وصی و جانشین انتخاب کنند.


    سپس امام عصر، روحی له الفداء، فرمودند:

    ای سعد! درمورد ادعای دشمن تو راجع به اینکه پیامبر(ص) منتخب امّت (ابوبکر) را به خود به غار بردند، زیرا ترسیدند اگر او کشته شود امر اسلام مختل گردد چون می دانستندکه او پس از آن حضرت خلیفه می شود و رعایت اختفاء ایجاب می نمود کس دیگری را به غار نبرند و علی را در رختخواب خود خوابانیدند، زیرا می دانستند که اگر علی کشته شود اختلالی در اسلام پیدا نخواهد شد و اینکه کسانی که بتوانند جای علی را بگیرند و امور اسلام و مردم را منظّم نمایند وجود داشتند.

    ....



    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐

  8. تشكرها 11

    helma (01-04-1392), saba m (30-03-1392), مدير اجرايي (02-08-1392), نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* (21-07-1392), یاس بهشتی (21-07-1392), بیقرار ظهور (21-07-1392), حیران (02-04-1392), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (21-07-1392), سالک (12-09-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-03-1392), عهد آسمانى (21-07-1392)

  9. #15
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض







    درباره این سؤال و ادعای این شخص چرا جواب نقضی ندادی؟ چرا نگفتی که مگر نه این است که شما در روایتتان از قول رسول اکرم(ص) نقل کرده اید که آن حضرت فرمودند خلافت پس از من سی سال خواهد بود و بقای عمر آن به وجود این چهار نفر (ابوبکر و عمر و عثمان و علی) بستگی دارد؟

    بنا بر این، این چهار نفر بر اساس مذهب شما جانشینان رسول الله هستند. قطعاً دشمن تو چاره ای ندارد جز اینکه بگوید «درست است»، (یعنی گفته تو را قبول کند). پس از این امر به دشمن می گویی با توجه به این موضوع همان گونه که ابوبکر خلیفه پیامبر است، این سه نفر هم بوده اند؛ پس چرا پیامبر از این چهار نفر (ابوبکر) را با خود به غار برد و آن سه نفر دیگر را نبرد؟

    [در حالی که از نظر مقام و آثار وجودی، هر چهار نفر باید یکی باشند.] در این صورت، پیامبراسلام(ص) نسبت به آن سه نفر استخفاف ورزیده و ترک محبت نموده و از شفقتی که نسبت به ابوبکر روا داشته آنان را محروم کرده است.


    -خلاصه و نتیجه فرمایشات امام عصر، روحی له الفداء، ممکن است این طور باشد که: بردن ابوبکر به غار نه تنها دلیل بر خلیفه بودن او نیست بلکه دلیل بر ابطال خلافت او است؛ زیرا بنابر گفته و روایت جعلی خودشان هر چهار نفر خلیفه بوده اند و یار غار بودن، به ابوبکر اختصاصی ندارد. بنابراین، ادعای تقدم ابوبکر به دلیل همراهی با رسول الله(ص) در غار نادرست و باطل است.





    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐

  10. تشكرها 11

    helma (01-04-1392), saba m (30-03-1392), مدير اجرايي (02-08-1392), نیایش*خادمه یوسف فاطمه(س)* (21-07-1392), یاس بهشتی (21-07-1392), بیقرار ظهور (21-07-1392), حیران (02-04-1392), حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* (21-07-1392), سالک (12-09-1392), شهاب منتظر*غلام علی اصغر(ع) (29-03-1392), عهد آسمانى (21-07-1392)

  11. #16
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض








    امام(ع) فرمودند:

    اما در مورد سؤال دیگر دشمن -درباره اسلام اولی و دومی که آیا از روی اختیار بود و یا به اکراه و اجبار اسلام آورده اند -چرا در جوابش نگفتی که آن دو نفر به جهت «طمع» ایمان آورده بودند و علت طمع آنان نیز این بود که آنها با یهودیان معاشرت داشتند و در نتیجه ی این معاشرت از اینکه حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث خواهد شد و بر عرب استیلا پیدا می کنند، باخبر شده و از تورات و کتب مقدّسه ماجرای آن حضرت را شنیده بودند و به این دو نفر گفته شده بود همچنان که بخت النّصر بر بنی اسرائیل مسلّط شده حضرت محمد(ص) نیز بر عرب استیلا می یابد، با این تفاوت که حضرتش دعوی پیامبری دارد. بنابراین، آنگاه که موضوع رسالت حضرتش ظاهر شد، این دو تن در مورد شهادت لا اله الله و محمد رسول الله(ص) با پیامبراسلام مساعدت کردند تا شاید به مقامی دست یابند و پس از قدرت یافتن و استقرار حکومت حضرت رسول(ص)، در حکومت شریک باشند.


    ولی آنگاه که از دستیابی به مقامی مأیوس شدند، با دوستان دیگرشان در شب عقبه سعی کردند مرکب سواری حضرت رسول(ص) را منحرف نمایند تا در دره ای سقوط کند و پیامبر کشته شود؛ ولی خداوند پیامبرش را حفظ فرموده و او را از این توطئه نجات داد.

    و نظیر و مانند این دو نفر طلحه و زبیرند که با امیرالمؤمنین(ع)، به طمع دسایابی به مقامی بیعت کردند و چون با توجه به عدالت امیرالمومنین(ع) مأیوس شدند،‌ بیعت خود را با حضرتش شکستند و نتیجه امرشان مانند دیگر بیعت شکنان شد، یعنی به ارتداد آنان از دین منجر گشت.





    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐


  12. #17
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض









    سعد بن عبدالله می گوید:

    سپس مولایم حضرت عسکری(ع) برای اقامه نماز برخاستند و حضرت قائم(ع) نیز با ایشان برخاستند و من از خدمتشان مرخص شدم و به دنبال احمد بن اسحق رفتم.

    در راه، او را دیدم که به سمت من می آمد و می گریست. از علت تأخیر و گریه اش سؤال کردم. پاسخ داد:‌

    پیراهنی را که مولایم از من خواسته بودند گم کرده ام. به ایشان گفتم: تقصیری نداری و موضوع را به مولایمان اطلاع بده.

    احمد بن اسحق حضور امام(ع) مشرف شد و در حالتی که خنده بر لب داشت و بر محمد و آل طاهرین وی صلوات می فرستاد مراجعت نمود. از موضوع استفسار کردم، گفت: مولایمان بر روی همان لباس مشغول نماز خواندن بودند.

    سعد بن عبدالله می گوید:

    خدای را بدین جهت سپاس گفتم و تا وقتی که در سامراء بودیم مکرر خدمت مولای عزیزمان حضرت عسکری(ع) شرفیاب می شدیم، ولی دیگر موفق به زیارت حضرت مهدی، روحی له الفداء، نشدیم.

    و چون هنگام بازگشت فرارسید برای عرض خداحاظی و وداع شرفیاب شدیم. احمد بن اسحق در پیشگاه حضرت عسکری(ع) ایستاده، عرضه داشت: ای فرزند رسول خدا! هنگام جدائی فرا رسیده و باید از خدمت شمامرخّص شویم.





    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐

  13. تشكرها 9


  14. #18
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض









    از خداوند درخواست می کنیم که بر جدت خاتم انبیاء و پدرت علی مرتضی و مادرت سیدة‌ النساء زهرای مرضیه و بر آقایان اهل بهشت، عموی عزیزت حضرت مجتبی و پدرت سید الشهداء و ائمه پس از ایشان پدران گرامی شما، و نیز بر حضرتت و فرزند عزیزت [حضرت مهدی، روحی له الفداء،] سلام و درود بی پایان فرستد و عظمت شما را فزونی بخشد و دشمنانت را منکوب و خوار نماید و این ملاقات را آخرین دیدار ما قرار ندهد.


    سعد بن عبدالله می گوید: چون سخن احمد بن اسحق بدینجا رسید، امام(ع) منقلب شدند و اشک از دیدگان مبارکشان روان گشت و فرمودند:

    احمد بن اسحق! تا می توانی در دعا کردن کوشش کن، زیرا به زودی به ملاقات خداوند خواهی رفت.


    احمد بن اسحق با شنیدن این مطلب [یعنی خبر مرگ خویش] غش کرد و بر زمین افتاد و چون به هوش آمد عرض کرد:

    مولای من! شما را به خدا قسم و به احترام جدتان [خاتم انبیاء] پارچه ای به من مرحمت فرمایید که برای خود کفن نمایم [و به آن تبرک جویم].


    حضرت مبارک دست خود را به زیر بساط بردند و مبلغ سیزده درهم بیرون آورده، فرمودند:

    این پول را بگیر و از پول دیگری مخارج زندگی را تأمین ننما و آنچه که خواستی (کفن) داده خواهد شد و خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی سازد.




    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐

  15. تشكرها 9


  16. #19
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض











    سعد بن عبدالله می گوید:

    چون از حضور مبارک حضرت عسکری(ع) مرخص شدیم و به سه فرسنگی حلوان رسیدیم، ‌احمد بن اسحق دچار تب شدیدی شد که او را از حیات و زندگی مأیوس کرد و چون وارد حلوان شدیم در یکی از کاروانسراها منزل کردیم. احمد بن اسحق از ما خواست که او را تنها بگذاریم و ما نیز به اطاقهای خود رفتیم.


    سعد می گوید:

    نزدیک صبح که به یاد احمد بن اسحق بودم چون چشم باز کردم کافور خادم حضرت عسکری(ع) را دیدم که می گوید: خداوند در مورد مصیبت و مرگ برادر مقرّب و محبوبتان به همه شما پاداش نیکو مرحمت فرماید. ما از غسل و کفن کردن دوست شما فارغ شدیم، برخیزید و او را دفن نمایید.

    با گفتن این جمله، کافورخادم از نظر ما پنهان شد و ما با دوستان بر جنازه مقدس احمد بن اسحق گرد آمده، عزاداری کردیم و بدنش را به خاک سپردیم. خداوند او را از رحمت بی نهایت خویش بهره مند سازد.


    -خواننده ارجمند! مسلماً لطف و عنایتی که در مورد احمد بن اسحق در خصوص غسل دادن و کفن کردن به عمل آمده از طرف حضرت امام حسن عسکری(ع) بوده است و بر اساس قانون لطف، این برنامه باید در حضور خود مولای عزیزمان، روحی له الفداء، انجام شده باشد.


    خداوند تبارک و تعالی، این سعادت بزرگ را نصیب شما خواننده گرامی این کتاب و بنده ناقابل نویسنده بفرماید و به دست توانای حضرت بقیة الله، روحی له الفداء، افتخار کفن و دفن در خدمت آن سرور و زیر نظر مبارکشان شامل حال همه ما گردد. آمین.








    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐

  17. تشكرها 3

    یاس بهشتی (11-09-1392), حیران (11-09-1392), سالک (12-09-1392)

  18. #20
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض










    پی نوشت ها :



    1-نواصب به آن دسته از اهل سنت گفته می شود که با اهل بیت(ع) اظهار عداوت و دشمنی کرده و از اسائه ادب در آستان ایشان کوتاهی نمی ورزند که البته اگر قریب به اتفاق اهل سنت چنین مرامی ندارند و با اینان دشمنند چرا که همانند شیعیان اهل بیت(ع) را به واسطه اینکه خاندان رسول اکرم(ص) می باشند، لازم الاحترام می دانند و عمده بحث میان شیعه و سنی بر سر خلافت و جانشینی پیامبر(ص) می باشد.(ن.)
    2-سوله طه (20)، آیه 12.
    3-سوره مریم(19)، آیه 1.
    4-سوره اعراف(7)، آیه 154.
    5-طبرسی، الاحتجاج، ج 2، ص 268.



    منبع: خادمی شیرازی، محمّد، (1387)، تحفه امام مهدی، تهران، نشر موعود عصر(عج)، چاپ سوم.

    با تشکر از مدیریت فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه فردوسی مشهد







    ▐★♥★ ▐سرّخدا و باده فروش-- سخنان امام عصر(روحی له الفداء) ▐★♥★ ▐

  19. تشكرها 3

    یاس بهشتی (11-09-1392), حیران (11-09-1392), سالک (12-09-1392)

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •