╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 33
  1. #21
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه






    نفي جهان موجود، شرط انتظار
    كسي كه منتظر است بايد به وضع موجود جهان «نه» بگويد.
    نمي‏خواهد با بنده دعوا كنيد كه وضع موجود جهان و به خصوص غرب خيلي خوب است!
    تكنيكشان خوب است،
    نظم‏شان هم خوب است،
    بهداشت‏شان هم خوب است!
    من معتقدم جهان موجود، حجاب غيب است؛
    زيرا قداست ‏ها را اسير كرده است.
    اگر اين جهان را بشناسيد، تازه اولين قدم ارتباط با امامت برايتان روشن مي‏شود.
    اگر نتوانيد به اين جهان «نه» بگوييد، خدا مي‏داند براي تولد حضرت‏ عليه السلام چراغاني هم بكنيد، نمي‏توانيد با امام، ارتباط برقرار كنيد.
    حتي ممكن است امام كه مي‏ آيند، رو به رويش بايستيد.
    كسي كه منتظر است، بايد به وضع موجود جهان، بتواند «نه» بگويد.
    بنشينيد فكر كنيد كه چرا مي‏گوييم دنياي موجود بد، و آن وضع مطلوب خوب است.
    اگر اين دو مسئله را نشناسيم، نمي‏توانيم كاري بكنيم و گرفتار مي ‏شويم.
    آن وقت به جاي اين كه با چشم عبرت، دنياي مدرن را نگاه كنيم، با چشم حسرت نگاه مي‏كنيم و مي‏گوييم اي كاش ما هم ژاپن بوديم!!


    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫





  2. #22
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه






    كسي كه غيب را نمي‏شناسد، قداست‏ها و جايگاه آنها را در عالم نمي‏شناسد، مثل آن بدبختي است كه در كنفرانس برلين گفت:
    امام خميني چه بخواهيم و چه نخواهيم به موزه تاريخ مي‏رود.(21) در حالي كه حضرت امام‏ قدس سره زمينه ظهور ولايت تامه است.
    مگر امام به موزه مي‏ رود؟! اينها علامت همان جمع اضداد است كه ذكر شد.
    عده‏ اي گرفتار روح شيطاني دجال هستند و خوي سفياني دارند. اينها يك چشم دارند -
    دجال و سفياني هم يك چشم دارند - و چشم ديگرشان در مغز سرشان است.
    يعني اينها يك بُعد دارند و نمي‏توانند عالم را درست ببينند. فقط ظاهر را مي‏بينند.
    مگر امروز غير از اين است؟
    كسي كه دجال را نشناسد گرفتار دجال مي‏شود.
    كسي كه جهان را درست نبيند، گرفتار اين جهان مي‏شود.
    متوجه نيست نور غيبي ولايت تامه، مي‏ آيد و همه اينها را به موزه مي‏برد.
    در چشم دجال، امام به موزه مي‏رود و در چشم انسان بصير آنهايي به موزه مي‏روند كه در ظلمات آخرالزمان‏اند
    و به وضع موجود جهان آري گفته‏ اند و فرهنگ غرب، قبله‏ شان است.
    بنابراين دو چيز را بايد بشناسيم:
    وضع موجود و وضع مطلوب.
    اگر از شما بپرسند با چه استدلالي مي‏گوييد اين دنيا «نه»، اين مدرنيته «نه»، اين نظام‏هاي كفر «نه»؟
    بدانيد «نه» گفتن به وضع موجود، وقتي ممكن است كه
    اولاً: حيله‏ ها و شيفتگي‏هاي دروغين مدرنيته را عميقاً بشناسيد،
    ثانياً: به وضع مطلوب آگاهي كامل پيدا كنيد و تحقق آن را با تمام وجود حس كنيد.
    بايد تلاش كرد، خيلي سخت است.
    خيلي‏ها فريب خوردند. ما هم ممكن است فريب بخوريم،

    يعني نمي‏شود همين طور بنشينيم و فكر كنيم از خطرها رها مي‏شويم. بسياري از مردم دنيا فريب خوردند، روايت همين را مي‏گويد.


    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫





  3. #23
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه





    مي‏گويد دجال كه آمد، خيلي‏ ها فريبش را مي‏خورند، مگر دجال جز اين است كه غيب را پنهان مي‏كند؟ مگر شاخ و دم دارد؟ دجال غيب را پنهان مي‏كند.
    درست است نور امام‏ عليه السلام مي‏آيد و دجال را مي‏كُشد، و بالاخره پيروان دجال ضرر مي‏كنند. ولي بايد به جدّ امام زمان را بشناسيم،
    اگر اين كار بشود، مي‏بينيد اين دنيا با آن همه شيفتگي‏هاي دروغين‏اش به اندازه تري عطسه بز، براي شما ارزش و قدرت ندارد.
    اين جا است كه بايد بگويم عزيزان!اگر مي‏خواهيد وارد ولايت تام امام زمان شويد، اول بايد وضع موجود را بشناسيد.
    اين است كه بنده به اندازه خود تلاش كردم و دلم مي‏خواهد شما هم كمك كنيد كه اين دنياي به اصطلاح مدرن شناخته شود،
    مدرنيته و فرهنگي كه در پشت آن پنهان است شناخته شود.
    اگر دقت كنيد در كتاب «علل تزلزل تمدن غرب»(22) دو موضوع مطرح است.
    يكي اين كه چرا اين تمدن، حجاب عالم قدس است. و آن را پنهان كرده است؟
    بحث ديگر اين است كه اگر وضع موجود غلط و حجاب حقيقت است، وضع مطلوب چيست؟
    و لذا نيمه دوم كتاب تحت عنوان «بصيرت و انتظار فرج» است.
    يعني كسي كه نفهمد نظام سرمايه‏ داري غرب دارد مثل جهنم، آدمها را مي‏ بلعد و نفهمد نظام تكنيك جهاني يك كفر است
    و حجاب امام زمان‏ عليه السلام، چنين كسي نمي‏تواند منتظر ظهور ولايت تام باشد.
    نمي‏خواهم بگويم به ابزارها پشت كنيد، مي‏خواهم عرض كنم فرهنگ غربي،
    فرهنگي است تحت عنوان تكنيك كه اگر اثر آن را نشناسيد مسحور آن مي‏شويد و نظرتان از وضع مطلوب بر مي‏گردد.
    نمونه‏اش را هم كم نديده‏ايد، كسي كه شيفته اين تمدن شود، آيا نماز نيم بندش را هم ادامه مي‏دهد، يا با آن خداحافظي مي‏كند؟
    واقعاً خداحافظي مي‏كند. مثل برخي دانشجويان كه پس از ورود به دانشگاه يكي يكي اصول دين و نبوت و وحي را منكر مي‏شوند،
    اصل مهدويت را هم زير سوال مي‏برند. اين يك قاعده است كه اگر كفر را نبينيد، شما را اشغال مي‏كند.
    پس وجه اول بحث، اين شد كه انحراف‏هاي وضع موجود را بشناسيد.
    بحث‏هاي كتاب «علل تزلزل تمدن غرب» را، دقيقاً مطالعه كنيد. روشن كردن اين مسائل يك وظيفه الهي است.
    اگر تفسيرگران سنگ‏ الميزان را خوب بخوانيد، همه اين مباحث آنجا حل شده است.
    نور قرآني كه در تفسيرالميزان است، شما را متوجه حجاب دنياي مدرن مي‏كند.



    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫





  4. #24
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه





    قرآن آمده است به ما نشان دهد دنياي كفر، حجاب حق و حقيقت است. مگر مي‏شود كفر را نشناسيد، ولي ايمان را بشناسيد؟
    لذا تأكيد ما اين است كه بايد كفر و اينكه چرا كفر، حجاب حقيقت است و نيز وضع مطلوبي را كه ريشه بصيرت شما است بشناسيد.
    در آخرالزمان هر چه زمان ظهور نزديك‏تر شود، تقيه شديدتر مي‏شود.
    يعني آن چنان حق در حجاب مي‏رود كه اصلاً نمي‏توان آن را گفت.
    تقيه فقط اين نيست كه حرف نزنيد. نه؛ تقيه مدارايي يعني اگر ديديد جامعه نمي‏فهمد و گفتن فايده ندارد، نمي‏گويي.
    هر چه به زمان ظهور نزديك مي‏شويم، آن چنان حجاب بر عالم حاكم مي‏شود (تعبير من است)،
    آن چنان كثرت و توجه به حس غلبه پيدا مي‏كند كه مؤمن در تقيه است، نمي‏تواند بگويد، گفتن فايده ندارد.
    چون مردم، حس فهم عالم غيب را از دست مي‏دهند.
    اينكه امام زمان مي‏فرمايند:
    «أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ براي تعجيل فرج، بسيار دعا كنيد كه فرج شما در آن است».(23)
    يعني واقعاً دعا كنيد خدايا!
    اين مردم بفهمند و قدرت درك پيدا كنند. با اين وضعيت كه امام‏عليه السلام نمي‏آيد، خودتان را هم بكشيد، نمي‏آيد.
    بايد مردم، توان فهم و درك امام‏عليه السلام را داشته باشند، اگر عده كمي هم اين فهم راداشته باشند، امام مي‏آيند.
    اين است كه دعا كنيد مردم بفهمند، اين بهترين راه است.
    شما ببينيد الان چه بخواهيد و چه نخواهيد تا حدي زمانه و زمينه در شرايط فهم ولايت فقيه است.
    همان كسي هم كه منكر ولايت فقيه است، مي‏فهمد. حتي در مورد امام زمان‏ عليه السلام و ظهور حضرت،
    اگر از تئوريسين‏هاي تمدن جديد بپرسيم: با توجه به اينكه بشر بي نهايت ابعاد پنهاني دارد، شما كدام بُعد بشر را جواب مي‏دهيد؟
    هيچ پاسخي ندارند مگر در بُعد شهوت و شكم! از نظر آنها بشر چيزي غير از شهوت و شكم نيست.



    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫





  5. #25
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه






    عزيزان! نگوييد ما شيعيان كم هستيم و آنها زيادند.
    ببينيد حرف شما منطقي است يا آنها؟
    اگر 313 نفر پيدا شوند كه بتوانند منطق‏شان را با امام معصوم شان تطبيق دهند و امام را درك كنند؛
    اگر روح زمانه، توان فهم ظهور ولي اللَّه مطلق را داشته باشد، حضرت ظهور مي‏كند.
    ظهور امام به فهم و درك مقام امام است.
    كم و زياد افراد ملاك نيست، فرهنگ فهم منطق امام ملاك است.
    اگر زير بيرق امام زمان، زنده باشيم نان ارزان مي‏شود يا گران؟!
    اين سوال كسي است كه مي‏خواهد با قضيه ساده برخورد كند.
    آن روايت‏ها كه مي‏گويد: در آن زمان گرگ و ميش در يك ظرف غذا مي‏خورند،(24)
    مي‏خواهد بگويد: مقام عالم، مقام صلح مي‏شود. و گرنه فرهنگ انتظار به مسائل خيلي بالاتر اشاره دارد.
    اگر خدا را حقيقتاً شناختيد، چند سال بشناسيد، خوب است؟
    وقتي شناختيد، همين معرفت، خوب و كارساز است،
    خواه امروز بميريد، خواه صد سال ديگر.
    حق كه پيدا شد، ديگر جان شما در بقا است،
    وقتي جهان به بلوغ رسيد ديگر نگران اين نباشيد كه ما چند سال با امام زندگي مي‏كنيم.
    ان شاءاللَّه با ظهور ولايت تامه، عالم غرق نعمت مي‏شود.
    شما ببينيد چگونه با ظهور پيامبر اكرم‏ صلي الله عليه وآله، و ظهور دين اسلام، مردم نجات پيدا كردند.
    الان چه كسي غير از مسلمان‏ها در نجات واقعي است؟
    يكي از آقايان مي‏گفت: اگر انسان ابتدا درباره اديان تحقيق كند و بعد سراغ اسلام بيايد، چطور است؟
    گفتم خوب است. اما به تو بگويم، اگر ديني را كه مي‏خواهي تحقيق كني به تو بگويد خدا پسر دارد
    «أب و ابن و روح القدس» دارد آيا بايد بقيه‏اش را هم تحقيق كني.
    كي يِر كِگُور - كه خود مسيحي است - مي‏گويد: «ما، در مسيحيت بايد اول احمق شويم، بعد مسيحي»،
    اين دين ارزش تحقيق دارد؟!
    حالا بياييم، درباره يهوديت تحقيق كنيم. مي‏بينيم در تورات موجود، اصلاً معاد وجود ندارد.
    پس روي بقيه مسائل آن كه نمي‏توانيم وقت بگذاريم.



    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫





  6. #26
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه






    بنابراين با وجود خصوصيات اين دو دين مشهور دنيا، دين حق را كه در مدت ده دقيقه مي‏توان فهميد.
    مسأله روشن است. ياسپرس - فيلسوف معروف مسيحي - مي‏گويد:
    «أب و إبن و روح القدس را هر كاري بكنيم، جفت و جور نمي‏شود».
    اين حرف را يك فيلسوف مي‏گويد! من نمي‏گويم.
    آگوستينوس مي‏گويد: «ايمان بياور تا بپذيري و گر نه نمي‏تواني بپذيري».
    اين چه ايماني است كه بايد عقل را تعطيل كرد؟!
    وضع اديان فعال امروز دنيا اين است،
    يكي براي خدا پسر قائل است و ديگري هم معاد را به كلي حذف كرده،
    حالا مي‏خواهيد چه چيز را تحقيق كنيد؟
    مگر مسئله پنهان است كه با تحقيق روشن شود؟! ببينيد چقدر اسلام به ما كمك كرده است!
    در اسلام همه چيز روشن است مي‏خواهي يك ماه مسلمان شو و بمير! مي‏خواهي يك قرن! فرقي نمي‏كند.
    آن باطني‏ ترين و ناب‏ترين مخلوق عالم وقتي بيايد، شما به همه چيز رسيده‏ايد.
    ديگر زمان قبل و بعد مطرح نيست. زمان، زمان بقا است.
    هر كه او ماهي نباشد، جويد او پايان آب‏
    هر كه او ماهي بود كي فكرت پايان كند

    همه در عالم بقا قرار مي‏گيرند و زمان دنيا به آخر مي‏رسد.


    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫





  7. #27
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه






    چند نكته‏
    عرض شد كه باطن نبوت، ولايت است همان طور كه پيامبر اكرم‏ صلي الله عليه وآله فرمودند:
    «عَلِيٌّ نَفْسي»(25) علي نفس و جان من است، و در جريان مباهله هم خداوند به پيامبر چنين دستور داد:
    «فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ....»؛
    بگو ما فرزندان خود را مي‏آوريم و شما هم فرزندان خود را بياوريد، ما زنان خود را مي‏آوريم و شما هم زنان خود را بياوريد،
    ما نفس‏ها و جان‏هاي خود را مي‏آوريم و شما هم جان‏هاي خود را بياوريد»

    ملاحظه مي‏كنيد كه پيامبرصلي الله عليه وآله به جاي «اَنْفُس» يعني جان‏ها، فقط يك نفر يعني جان خود، اميرالمؤمنين‏ عليه السلام را آوردند.
    و اميرالمؤمنين‏ عليه السلام نير مي‏فرمايند:
    «كُنْتُ وَلِياً وَ آدَمُ بَيْنَ الماءِ وَ الطّين»(26)
    من ولي بودم و آدم بين آب و گل بود (يعني هنوز به دنيا نيامده بود).
    يا اينكه رسول اكرم‏ صلي الله عليه وآله مي‏فرمايند:
    «خَلَق اللَّهُ روحيِ وَ روحَ عَلِيّ بن ابيطالب قَبْلَ اَنْ يَخْلُقَ الْخَلقَ بِاَلْفَيْ عامِ؛
    خداوند روح من و روح علي را هزار سال قبل از خلقت موجودات، خلق فرمود».(27)
    يعني قبل از ظهور عالم، آن ذوات مقدسه در باطن عالم موجود بودند، منتها يكي به عنوان نبي و ديگري به عنوان ولي.
    در حديث ديگري پيامبرصلي الله عليه وآله مي‏فرمايند:
    «بُعِثَ عَلِيٌّ مَعَ كُلّ نَبِيٍّ وَ مَعِيَ جَهْراً؛
    علي با هر پيامبري پنهاني برانگيخته شد و با من آشكارا(28).
    چرا؟
    چون با ظهور آخرين پيامبر كه سِرّ و باطن همه انبيا است، از اين پس زمينه ظهور سرّ بقيه انبيا نيز فراهم مي‏شود
    تا به ظهور تام از طريق حضرت مهدي‏ عليه السلام ختم شود و سير اول به آخر برسد.
    چنانچه اميرالمؤمنين‏ عليه السلام در خطبة البيان مي‏ فرمايند:
    «اَنَا الاوّل، اَنَا الاخِر، اَنَا الظاهِر، اَنَا الباطِن»(29)



    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫





  8. #28
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه






    بر طبق قاعده فلسفيِ «اَلنَّهايات تُرْجَعُ اِلَي البدايات» آنچه در آخر، در عالم عين ظاهر مي‏شود،
    رجوع دارد به حقيقت غيبي خودش كه اول و ابتدا بوده،و از طرفي غيبي‏ ترين حقايق عالم، مقام ولايت تامه است
    كه در آخرالزمان در دوران حضرت مهدي‏ عليه السلام ظاهر مي‏شود و حضرت حامل اين حقيقت است
    و آن ولايت الهيه را در تمام ابعاد ظاهر و حاكم مي‏كند. و عرض شد كه اين يك مسئله عقلي و معرفتي است كه انديشمندان بزرگ اديان دنيا،
    در مورد آن فكر كرده‏ اند و زمينه دارند كه به آن زيبايي كه در شيعه مطرح است آن را بپذيرند؛ به طوري كه پرفسور كَربَن -
    استاد مهم دين‏ شناسي دانشگاه سوربن فرانسه -مي‏گويد: «تنها دين زنده دنيا، تشيع است؛ چون متوجه امام حي زنده است».
    و بنده معتقدم شيعه با بحث امام زمان، خودش را به جهان ثابت مي‏كند.
    مگر مي‏شود جهان در نهايت به يك ظهور تام و عام از حقيقت ختم نشود؟ و مگر مي‏شود آن حقيقت، هم اكنون بالفعل موجود نباشد؟
    اگر كسي امام زماني فكر كند، عقيده‏اش هم اكنون يك عقيده فعال است، به فردايي مي‏انديشد كه امروزش سخت به آن مربوط است،
    يعني همين حالا در فرج و گشايش است، چون اين عقيده كه امام زمان‏ عليه السلام در انتهاي عالم ظهور تام دارد يك عقيده بزرگ است
    و بركات بزرگي را همين امروز همراه دارد و انسان را از گرفتار افق‏هاي پست شدن نجات مي‏دهد.
    كه در آخرالزمان حق و باطل با پررنگ‏تر شدن شكل خود ظاهر مي‏شود،
    جبه ه‏اي كه يك طرف آن توحيد خالص است و همه موحدان ناب رجعت مي‏كنند،
    و طرف ديگر آن كفر محض است، و هيچ توحيدي در آن نيست، يعني زمينه ظهور همه چيز است، بدون هيچ حجاب و عامل پنهاني.
    گاهي روح زمانه به شعور درك يك مطلب نرسيده و لذا نمي‏شود آن را طرح كرد، چون در بين افكار عمومي نمي‏تواند جاي خود را باز كند،
    اصلاً ذهن‏ها نمي‏فهمند تا با آن موافقت يا مخالفت كنند.
    مثلاً در نظر بگيريد كه مردم زمان ناصرالدين شاه، حاكميت را فقط براي شاه مي‏توانستند تصور كنند، چون از حاكميت، جز شاه بودن،
    چيز ديگري نمي‏فهميدند، اگر به آنها مي‏گفتي در مسائل سياسي و نظامي بايد دين حاكم باشد، سريعاً مي‏گفتند: يعني آخوندها شاه بشوند؟!



    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫





  9. #29
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه







    معني اينكه «مي‏شود شاه وجود نداشته باشد و قوانين حكومت كنند، مسئولان كشور هم مجري قوانين باشند»،
    برايشان غير مأنوس بود، ولي آرام آرام زمانه توانست تصور حاكميت قانون
    به جاي شخص را بفهمد و در اين حالت است كه مرحوم ملا احمد نراقي مي‏گويد:
    «حالا كه بايد قانون حكومت كند، بهترين قانون، قانون خدا است»
    و طرح ولايت فقيه به معني جديدش مطرح مي‏شود.
    آري، از اول بايد امام زمان‏ عليه السلام بعد از يازده امام معصوم‏ عليهم السلام به صحنه مي ‏آمدند
    و ظهور ولايت تامه الهي شروع مي‏ شد ولي زمانه حتي تصور آن را نيز نمي‏توانست داشته باشد
    و لذا مسئله ماند تا تصور صحيح و معني درست ظهور ولايت تامه حق در همه ابعاد زندگي بشر به وجود آيد،
    همانطور كه امروز مي‏بينيد معني ولايت فقيه براي موافق و مخالف روشن است،
    و مخالف هم مي‏تواند اين معني را تصور كند كه يك فقيه كارشناس بايد حكم خدا را كشف كند و بايد حكمش در نظام حكومتي يك كشور نافذ باشد.
    حالا مي‏توان با افراد صحبت كرد كه حكم خدا در نظام اقتصادي - سياسي جاري باشد يا حكم بشر؟
    ملاحظه مي‏كنيد تا كجا جلو آمده ‏ايم؟
    الان مشكل در اجراي حكم خدا است نه در پذيرش حكم خدا،
    حالا ديگر نمي‏گويند: مگر روحاني هم مي‏شود شاه شود؟
    چون مي‏فهمند معني حاكميت حكم خدا توسط فقيه يعني چه؟
    اگر همين روند فكري - فرهنگي ادامه پيدا كند، حاكميت حكم خدا توسط امام معصوم چقدر با معني و قابل پذيرش مي‏شود؟!
    اين است كه مي‏گوييم در دل فهم ولايت فقيه، شوق انتظار ظهور حضرت مهدي پايه ريزي مي‏شود.
    همين روند را در مورد جدايي جبهه حق و باطل در سير تاريخ ملاحظه كنيد كه آيا مقابله با ناصرالدين شاه - كه شاه يك كشور شيعه بود -
    و مقابله با نظامي كه ولي فقيه در رأس آن است يك شكل دارد؟!
    يا مقابله با نظام ولايت فقيه خيانت بيشتري به همراه دارد؟!
    معني پررنگ شدن حق و باطل در آخرالزمان اين گونه مشخص مي‏شود.
    شاه عباس بر فقها خيلي منّت گذاشت و نامه نوشت كه:
    حكم شيخ بهايي به عنوان شيخ الاسلام در حد حكم من است.
    همين سير را ملاحظه كنيد كه الان عكس آن است،

    يعني ولي فقيه حكم رئيس جمهور را تنفيذ و قابل اثر مي‏كند و اين همان معني جهت‏ گيري عالَم به سوي غلبه همه جانبه
    ولايت حق و ظهور ولايت تامه از طريق امام مهدي‏ عليه السلام است.

    و حتي اگر مانعي در اين مسير پيش بيايد، محكوم به فنا است.


    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫




  10. #30
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه






    تحقق ظهور ولايت تامه الهي، جزء لاينفك عالم هستي است، و معني سخن رسول اللَّه‏ صلي الله عليه وآله كه مي‏گويند:
    «لَوْ لَمْ يَبْقَ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا يَوْمٌ وَاحِدٌ لَطَوَّلَ اللَّهُ ذَلِكَ الْيَوْمَ حَتَّي يَخْرُجَ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِي اسْمُهُ اسْمِي وَ كُنْيَتُهُ كُنْيَتِي؛
    اگر يك روز از عمر دنيا باقي باشد، آن روز آن قدر طولاني مي‏شود تا فرزندم مهدي ظهور كند»(30).
    و معني آخرالزمان كه پر رنگ شدن حق و باطل است، - اگر دقت بفرماييد - همين حالا روشن است.
    لذا باطل وقتي پر رنگ است، بسيار جذاب است و اگر انسان حق را نشناسد، باطل را به جاي حق مي‏گيرد،
    اين است كه در آخرالزمان اگر كسي مؤمن واقعي نباشد، حتماً كافر است،
    چون جبهه‏ ها كاملاً از هم جدا مي‏شود و به همين جهت هم تأكيد مي‏كنيم كه نگران باشيد!!!

    اگر به فكر دين داري نيم بند براي خود هستيد، معلوم نيست سر به سلامت ببريد!
    بايد حسابتان را با باطل زمانه كاملاً جدا كنيد و اگر به كفر زمانه با همه ظواهر علمي و تكنيكي ‏اش «نه» نگوييد،
    زير سايه ولايت امام زمان‏ عليه السلام قرار نخواهيد گرفت،
    همچنان كه انجمن حجتيه‏ اي‏ها قرار نگرفتند؛ چون تمام تجملات دنياي مدرن را پذيرفته بودند.
    طالب ولايت امام زمان‏ عليه السلام بودند ولي در يك صحنه امتحان، متأسفانه رو به روي انقلاب اسلامي ايستادند.
    امام صادق‏ عليه السلام فرمودند: قائم ما تا تمام امانت‏هاي الهي از صلب پدرانشان خارج نشوند كسي را نمي‏كشد،
    اما وقتي امانت‏ها خارج شدند، بر كافران و منافقان مسلط شده، همه آنها را مي‏كشند. يعني كاملاً مرز حق و باطل مشخص است.

    ديگر امام مهدي‏ عليه السلام محذوريت اميرالمؤمنين‏ عليه السلام را ندارند تا ملاحظه كنند كسي كه در مقابل‏شان آمده است
    و مي‏خواهد با حضرت بجنگد مثلاً نسل دهمش مؤمن است يا نه و بايد كشته شود يا نه!
    چون تمام كفر در مقابل حضرت است و همه امانت‏ها خارج شده و چنين جبه ه‏اي شكوفايي خاصي دارد
    و حتماً بايد ظهور كند تا «حق» به صورت كامل ظهور كرده باشد.


    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫




صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •