╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫ سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫
صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 33 , از مجموع 33
  1. #31
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    توجه






    ظلمت آخرالزمان آن چنان غليظ است كه هر گونه غيبي را انكار مي‏كند. هر كس نظر به غيب متعالي عالم - امام زمان‏ عليه السلام -
    نداشته باشد به يك نحو با ظلمت آخرالزمان سنخيت دارد و به همان اندازه در خطر است.
    حتي كسي كه مي‏گويد:
    «امام زمان را قبول دارم ولي به عنوان امام موجود، به عنوان امامي كه بعداً مي‏آيد».
    بايد از او پرسيد: اين چه امام زماني است كه مقصد همه عالم است ولي الان موجود نيست. مگر مي‏شود؟!
    تمام عالم به او وابسته است و با ظهور او به ثمر مي‏رسد، آن وقت خودش منفعل عالم است!
    اين تفكر، نشانه گرفتار ظلمت آخرالزمان بودن است و در واقع يك نوع انكار ولايت حق در عالم و غليظ كردن پرده ظهور است.
    درباره «رجعت» آنچه مي‏توان گفت اين است كه: رجعت، در متن ظهور حضرت، شروع مي‏شود.
    در روايت است كه وقتي ظهور واقع مي‏ شود، اهل قبور به هم مژده مي‏دهند، و نشاط دارند.
    ندا مي‏ آيد هر كدام مي‏خواهيد بمانيد و هر كدام مي‏خواهيد برگرديد.
    البته معلوم است كساني خوشحال مي‏شوند كه امام زماني هستند.(31)
    رجعت يك ميل متعالي است براي آنهايي كه هنوز جاي تعالي دارند.
    اين معناي رجعت اوليا است كه روايت روي آن تأكيد دارد.
    از روايت‏ها بر مي‏آيد كه رجعت براي اشقيا هم هست يعني آنهايي كه مي‏خواهند بيايند و بيشتر بدي كنند، جا دارد كه بيايند و جبهه بدي را به انتها برسانند.
    در واقع خودشان را در شقاوت‏ها به فعليت كامل برسانند.
    رجعت بايد در نظام عالم محقق شود تا به تمام كساني كه به فعليت كامل نرسيده‏اند و نياز به زمان دارند تا به فعليت كامل برسند، فرصت داده شود.
    و به همين جهت، معني ندارد افراد متوسط رجعت كنند، چون در جبهه شقاوتِ كامل يا سعادتِ كامل، جايي ندارند.(32)



    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫




  2. #32
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض





    سؤال:
    فرض مي‏كنيم به آخرالزمان و رشد نهايي رسيديم، آن وقت رابطه ظاهر اين عالم با باطن آن، چگونه است؟
    پاسخ:
    به يكديگر نزديك مي‏شود. در قيامت، باطن و ظاهر عالم يكي است.
    «يوم تبلي السرائر»
    يعني غيب انسان، ظهور مي‏كند.
    از ابتداي خلقت اين مسير در حال شدن است.
    حجابِ مخلوقيت است كه نمي‏گذارد اين سير را ببينيد.
    تأكيد ما همين است كه شما مي‏توانيد در چنين نگاهي متوجه شويد كه باطن و ظاهر چگونه ظهور مي‏كند.
    اوج خفا، اوج ظهور است.
    آخرالزمان چنين چيز عجيبي است. خيلي چيزها عوض مي‏شود .
    به هيتلر مي‏گويند: بيا، همه هيتلريت خود را نشان بده.
    متفقين كه به او مهلت ندادند.
    به امام خميني هم مي‏گويند بيا همه آنچه را مي‏ خواستي، اكنون نشان بده.
    اكثر مردم دنيا اگر بفهمند در آخرالزمان چه چيزي واقع مي‏شود، آخرالزمان را از جان و دل طلب خواهند كرد.

    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫




  3. #33
    مدیر ارشد انجمن مهدویت و انتظار
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1390
    صلوات
    80000
    دلنوشته
    55
    اَلـــلّـــ❤ـهـُـــ❤ـمَّ عَـــ❤ـجِـّــ❤ـلْ لِــ❤ـوَلــ❤ـیـــِّکَ ❤الــــْفــ❤ــَرَجْ
    نوشته : 6,708      تشکر : 44,869
    29,489 در 7,770 پست تشکر شده
    وبلاگ : 45
    دریافت : 16      آپلود : 10
    حدیث*خادمه مهدی فاطمه(س)* آنلاین نیست.

    پیش فرض






    استاد طاهر زاده‏

    اصول كافي: ج، 1، ص، 337.
    بحارالانوار: ج 36، ص 387.
    بحارالانوار: ج 52، ص 126.
    بحارالانوار: ج 16، ص 402 .
    بحارالأنوار: ج 2، ص 263.
    بحارالانوار: ج 18، ص 386.
    الغيبه: محمدبن ابراهيم نعماني، ص 245، ح 46.
    بحارالانوار: ج 49، ص 937.
    سوره يس(36): آيه 59.
    بحارالأنوار: ج 51، ص 60.
    سوره انفطار(82): آيه 19.
    بحارالأنوار: ج 51، ص‏217.
    كمال‏الدين: ج 1، ص 288.
    الزام الناصب: ج 2، ص 152.
    كتاب‏ استاد طاهرزاده.
    بحارالأنوار: ج 52، ص 92.
    بحارالأنوار: ج 51، ص 61.
    بحارالانوار: ج 28 ص 82.
    جامع الاسرار، سيد حيدر آملي، ص 512، (نشر رسانش).
    مناقب ابن شهر آشوب، ج 1، ص 240. جامع الاسرار، ص 513.
    بحارالأنوار: ج 38 ص، 305.
    بحارالأنوار: ج 6، ص 253.




    ╫▄*۞*▄╫ آخرالزمان ، شرايط ظهور باطني‏ ترين بُعد هستی ╫▄*۞*▄╫




صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •