### نهج البلاغه ### سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
### نهج البلاغه ###
صفحه 21 از 24 نخستنخست ... 111718192021222324 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 201 تا 210 , از مجموع 239
  1. #201
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 203
    [10] از سخنان امام ( ع ) که درباره زهد در دنيا و تشويق به آخرت فرموده
    است [11] ای مردم دنيا سرای گذر است و آخرت خانه قرار و هميشگی
    پس از گذرگاه خويش برای سرمنزل قرار خود توشه تهيه کنيد [12] و پرده
    خويش را در پيش کسی که از اسرارتان آگاه است ندريد . [13] پيش از
    اينکه بدنتان از جهان خارج گردد قلبتان را از آن خارج سازيد در دنيا
    آزمايش مي شويد و برای غير از آن آفريده شده ايد . [14] آن دم که کسی بميرد
    مردم مي گويند : چه باقی گذاشت ؟ 000 [1] ولی فرشتگان مي گويند چه چيز پيش
    فرستاده ؟ خدا پدرتان را رحمت کند مقداری از ثروت خويش را از
    پيش بفرستيد تا به عنوان قرض [ در پيشگاه خدا ] برايتان باقی بماند
    [2] و همه را مگذاريد که فريضه سنگينی برايتان خواهد داشت [ و آن
    پاسخگوئی روز قيامت است ]
    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  2. #202
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 204
    [3] از سخنان امام عليه السلام که همواره اصحاب خويش را با آن مخاطب
    مي ساخته است . [4] خدای شما را رحمت کند آماده حرکت شويد که ندای
    رحيل و کوچ در ميان شما بلند شده است . علاقه به اقامت در دنيا را کم
    کنيد [5] و با تهيه زاد و توشه اعمال نيک به سوی آخرت بازگرديد که
    گردنه های سخت و دشوار [6] و سرمنزلهای خوفناک در پيش داريد و بايد در
    آنها فرودآئيد و در آنجا توقف کنيد [7] آگاه باشيد که فاصله نگاههای
    مرگ به شما کوتاه و نزديک است [8] و گويا مرگ چنگالهايش را در جان
    شما فروبرده کردارهای بد مشکلات زندگی و کژيها و ناروائيها مرگ را از
    شما پنهان داشته اند [9] بنابر اين علائق و وابستگيهای دنيا را از خويش کم
    کنيد و کمر خويش را با توشه تقوا محکم ببنديد [10] قسمتی از اين سخن قبلا
    گذشت ولی با اين روايت تفاوت داشت .
    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  3. #203
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 205
    [11] يکی از سخنان امام ( ع ) هنگاميکه طلحه و زبير پس از بيعت
    به امام ( ع ) اعتراض کردند که چرا در امور با آنان مشورت نکرده و
    از آنها کمک نگرفته است امام ( ع ) اين سخن را در پاسخ آنها فرمود .
    [12] برای امور ناچيزی خشم گرفتيد و خوبيهای فراوان را ناديده انگاشتيد
    آيا ممکن است مرا آگاه سازيد [13] که شما چه حقی داشته ايد که آن را از
    شما بازداشته ام ؟ يا کدام سهم بوده که من متصرف شده 000 و بر شما ستم
    روا داشته ام ؟ [1] و يا کدام شکايت و حقی بوده که يکی از مسلمانان پيش
    من آورده و من در برابر [ گرفتن و رسيدگی به آن ] ضعف نشان داده ام ؟
    و يا کدام [ حق و يا فرمان الهی بوده ] که به آن جاهل و يا راه آن را
    اشتباه پيموده ام ؟ [2] به خدا سوگند من به خلافت رغبتی نداشتم و به
    ولايت و زمامداری شما علاقه ای نشان نمي دادم . [3] و اين شما بوديد که مرا
    به آن دعوت کرديد و آنرا به من تحميل نموديد . و آنگاه که حکومت و
    زمامداری به من رسيد من در کتاب خدا نظر انداختم [4] هر دستوری که داده و
    هر امری که فرموده بود متابعت کردم . به سنت و روش پيامبر صلی الله
    عليه و آله و سلم توجه نموده به آن اقتدا نمودم [5] لذا هيچ نيازی به حکم
    و رای شما و ديگران پيدا نکردم . [6] هنوز حکمی پيش نيامده که آن را
    ندانم و نياز به مشورت شما و برادران مسلمان خود پيدا کنم . [7] اگر چنين
    پيشامدی مي شد از شما و ديگران روي گردان نبودم . [8] و اما [ اعتراض ]
    شما در مورد اينکه [ چرا بين شما و سائر مسلمانان ] به تساوی رفتار
    کرده ام اين حکمی نبوده که من به رای خود صادر کرده [9] و بر طبق خواسته
    دلم انجام داده باشم بلکه من و شما مي دانيم که اين همان دستورالعملی
    است که پيامبر ( ص ) آورده و انجام داده است . [10] و در آنچه خداوند
    سهم بندی آن را مشخص نموده و فرمان آن را صادر کرده به شما نيازی
    نداشتم . [11] به خدا سوگند نه شما و نه ديگری نمي تواند به من
    اعتراضی داشته باشد . [12] خداوند قلبهای ما و شما را به سوی حق متوجه سازد
    و شکيبائی و استقامت [ تحمل حق ] را به ما الهام نمايد [13] سپس امام
    ( ع ) فرمود : خدای رحمت کند آن کس که هرگاه حقی را ببيند اعانت کند
    [14] و يا اگر ستمی را مشاهده نمايد آن را از بين ببرد به ياری صاحب حق
    برخيزد و بر ضد ستمگر قيام نمايد



    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  4. #204
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 206
    [1] از سخنان امام ( ع ) اين سخن را هنگامی فرمود که شنيد عده ای از
    اصحابش شاميان را در صفين دشنام مي دادند . [2] من خوش ندارم که
    شما دشنام دهنده باشيد اما اگر کردارشان را يادآور مي شديد [3] و گمراهيها
    و کارهای ناشايسته آنان را برمي شمرديد به راست نزديکتر و معذورتر بود
    شما بايد به جای دشنام به آنها مي گفتيد : بار پروردگارا خون ما و
    آنها را حفظ کن بين ما و آنها را اصلاح نما [5] و آنان را از گمراهی به
    راه راست هدايت فرما تا آنان که جاهلند حق را بشناسند [6] و کسانی که
    ستيزگی و دشمنی با حق مي کنند دست بردارند و بازگردند .


    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  5. #205
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 207
    [7] از سخنان امام ( ع ) اين سخن را امام ( ع ) هنگامی فرمود که در بعضي
    از روزهای جنگ صفين مشاهده کرد فرزندش امام حسن ( ع ) به سوی
    نبرد به سرعت در حرکت است . [8] اين جوان را به شدت بگيريد و
    نگاهش داريد تا [ مرگ او ] مرا در هم نکوبد . [9] من در مرگ اين دو حسن
    و حسين ( ع ) بخل مي ورزم [10] نکند با مرگ آنها نسل رسولخدا ( ص ) قطع
    گردد [11] سيدرضی مي فرمايد : جمله :املکوا عنی هذا الغلام : در مرحله
    اعلای سخن و از فضيحترين جمله هاست
    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  6. #206
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 208
    [12] از سخنان امام ( ع ) اين سخن را امام عليه السلام به هنگام اضطراب و
    شورش اصحابش در مورد حکومت فرموده است : [13] ای مردم همواره
    وضع من و شما آن طور بود که من دوست مي داشتم . تا آنگاه که نبرد شما
    را خسته و در هم کوفته ساخت . [1] سوگند به خدا [ اعتراف مي کنم که جنگ
    عده ای از شما را [ از ما ] گرفت و جمعی را باقی گذاشت اما [
    بدانيد ] اين نبرد برای دشمنانتان کوبنده تر و خستگي آفرين تر بود [2] من
    ديروز فرمانده و امير بودم ولی امروز مامور و فرمانبر شده ام ديروز
    نهي کننده و بازدارنده بودم [3] و امروز نهي شده و بازداشته شده ام شما
    زندگی و بقای در دنيا را دوست داريد . و من نمي توانم شما را به راهی
    که دوست نداريد مجبور سازم
    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  7. #207
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 209
    [4] از سخنان امام عليه السلام در بصره به عيادت
    علاءابن زيادحارثی که از يارانش بود رفت و چون چشمش به خانه وسيع
    او افتاد فرمود : اين خانه با اين وسعت را در اين دنيا برای چه
    مي خواهی ؟ با اينکه در آخرت به آن نيازمندتری [5] آری مگر اينکه بخواهی
    به اين وسيله به آخرت برسی يعنی مهمانی کنی [ و مهمانان در آن را
    گرامی داری ] [6] صله رحم نمائی و بدين وسيله حقوق [ لازم خود را ] اظهار
    کرده به مورد خود قرار دهی که در اين صورت با اين خانه به آخرت
    نائل شده ای [8] علاء گفت : ای اميرمؤمنان از برادرم عاصم بن زياد
    پيش تو شکايت مي آورم فرمود : مگر چه کرده ؟ علاء پاسخ داد :
    عبائی پوشيده و از دنيا کناره گرفته است . امام ( ع ) فرمود : حاضرش
    کنيد . هنگامی که آمد به او فرمود : [9] ای دشمنک جان خود شيطان در تو
    راه يافته و هدف تير او قرار گرفته ای آيا به خانواده و فرزندانت
    رحم نمي کنی ؟ [1] تو خيال مي کنی خداوند [ به ظاهر ] طيبات را بر تو حلال
    کرده اما [ در واقع ] دوست ندارد که از آنها استفاده کنی ؟ تو در
    پيشگاه خداوند بي ارزشتر از آنی که بدينگونه با تو رفتار کند [2] عاصم
    گفت : ای اميرمؤمنان اما تو خود با اين لباس خشن و آن غذای
    ناگوار به سر مي بری [ در حالی که پيشوا و امام ما هستی ؟ و بر ما لازم
    است به تو اقتدا کنيم ] [3] فرمود : وای بر تو من مثل تو نيستم [ وظيفه
    من غير از شما است ] خداوند بر پيشوايان حق واجب شمرده [4] که بر خود
    سخت گيرند و همچون طبقه ضعيف مردم باشند تا نداری فقير او را هيجان
    نياورد که سر از فرمان خداوند برتابد .
    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  8. #208
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 210
    [5] از سخنان امام عليه السلام اين سخن را امام در پاسخ کسی فرموده که از
    او در مورد احاديث بدعت آور و روايات گوناگون که در بين مردم رواج
    دارد پرسش نموده است [6] آنچه در بين مردم شايع است هم احاديث حق
    است و هم باطل هم راست و هم دروغ هم ناسخ و هم منسوخ [7] هم عام و هم
    خاص هم محکم و متشابه هم احاديثی است که به خوبی حفظ شده و هم
    رواياتی که طبق ظن و گمان روايت گرديده است . [8] در عصر پيامبر ( ص )
    آنقدر به آن حضرت دروغ بسته شد که به پا خاسته خطبه خواند [9] و فرمود :
    هر کس عمدا به من دورغ ببندد جايگاه خويش را در آتش جهنم بايد
    انتخاب کند [10] [ بدان ] افرادی که نقل حديث مي کنند چهار دسته اند و
    پنجمی نخواهند داشت : [11] 1 منافقان [12] نخست منافقی که اظهار مي کند
    نقاب اسلام را به چهره زده نه از گناه باکی دارد و نه از آن دوری
    مي کند . [1] و عمدا به پيامبر صلی الله عليه و آله و سلم دروغ مي بندد .
    [2] اگر مردم مي دانستند که اين شخص منافق و دروغگو است از او قبول
    نمي کردند و تصديقش نمي نمودند [3] [ اما چون از واقعيت او آگاه نيستند ]
    مي گويند : وی از صحابه رسول خدا صلی الله عليه و آله و سلم است
    [4] پيامبر را ديده از او حديث شنيده و مطالب را از او دريافت کرده
    است به همين دليل به گفته اش ترتيب اثر مي دهند . [5] در حالی که خداوند
    شما را از وضع منافقان آنچنان که بايد آگاه ساخته و چنانکه لازم بوده
    اوصاف آنان را برای شما برشمرده است [6] [ اين منافقان ] پس از پيامبر
    ( ص ) به پيشوايان گمراه و داعيان دوزخ با دروغ و بهتان تقرب جستند
    [7] پيشوايان گمراه نيز به اينها ولايت و رياست بخشيدند و آنان را حاکم
    ساختند و به گردن مردم سوار نمودند [8] و به وسيله اينها به خوردن دنيا
    مشغول شدند مردم هم معمولا همراه سلاطين و دنيا هستند [9] مگر کسی که خداوند
    او را محفوخ دارد . اين يکی از آن چهار گروه . [10] 2 اشتباه کاران [11] دوم
    کسی است که از رسولخدا ( ص ) چيزی شنيده اما آن را درست حفظ نکرده
    بلکه در آن اشتباه نموده است [12] ولی عمدا به آن حضرت دروغ نبسته آنچه
    در اختيار دارد روايت مي کند و به آن عمل مي نمايد و مي گويد : [13] من از
    پيامبر آن را شنيده ام اگر مسلمانان مي دانستند اشتباه کرده از او
    نمي پذيرفتند [14] خودش هم اگر توجه پيدا مي کرد که در آن اشتباه واقع شده آن
    را رها مي ساخت و مورد عمل قرار نمي داد . [15] 3 اهل شبهه [16] سوم کسی است
    که شنيده پيامبر به چيزی امر فرموده در حالی که [ اين امر موقت بوده
    و ] [17] بعدا پيامبر صلی الله عليه و آله و سلم از آن نهی نموده و او نهی
    آن حضرت را نشنيده است و يا اينکه نهی رسولخدا ( ص ) را شنيده 000
    [1] ولی از امری که بعدا نموده است بي اطلاع مانده اين شخص در حقيقت
    منسوخ را فراگرفته اما ناسخ را نشنيده و حفط نکرده است [2] وی اگر
    مي دانست آنچه شنيده نسخ شده است آن را رها مي ساخت و مسلمانان هم
    اگر مي دانستند نسخ شده آن را ترک مي نمودند . [3] 4 حافظان راستگو [4] چهارم
    کسی است که نه دروغ به خدا بسته و نه بر پيامبرش [5] از خوف خدا و برای
    تعظيم پيامبرش ( ص ) دروغ را دشمن مي دارد [6] و نيز در آنچه شنيده
    اشتباهی برايش پيش نيامده است بلکه آن را با تمام جوانبش حفظ کرده
    است [7] آن چنان که شنيده بدون کم و زياد نقل کند . وی ناسخ را حفظ نموده
    و به آن عمل مي کند [8] و منسوخ را فراگرفته و از آن دوری مي گزيند . خاص
    و عام [9] محکم و متشابه را شناخته و هر کدام را در جای
    خويش قرار داده است [10] گاهی سخنانی از پيامبر ( ص ) صادر مي شده است
    که دارای دو جنبه بوده [11] سخنی جنبه خصوصی دارد و گفتاری جنبه عمومی و آن
    کس که مقصود خداوند [12] و منظور پيامبر ( ص ) را از آن نمي دانست مي شنيد
    [13] و حفظ مي نمود و بدون توجه به معنی و مقصود و هدف آن ،آن را توجيه
    مي کرد . [14] اينطور نبود که همه اصحاب پيامبر ( ص ) از او پرسش کنند و
    استفهام نمايند [15] تا آنجا که عده ای دوست داشتند اعرابی و يا سائلی
    بيايد و از آن حضرت چيزی بپرسد و آنها پاسخ آنرا بشنوند [ و بهره
    گيرند ] [1] اما من هر چه از خاطرم مي گذشت از او مي پرسيدم و حفظ مي نمودم
    [2] اين است جهات اختلاف مردم در احاديث و علل اختلاف رواياتشان .



    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  9. #209
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 211
    [3] از خطبه های امام ( ع ) که امام ( ع ) درباره شگفتی آفرينش ايراد
    فرموده است [4] و از قدرت و جبروت و بديع لطائف صنعت خداوند اين
    بود که [5] از آب دريای ممتد و پر امواج و متراکم که امواج آن سخت به هم
    مي خوردند و از آن صدای مهيبی برمي خاست موجود جامدی آفريد[6] سپس
    طبقاتی از آن خلقت کرد و پس از پيوستگی آنها را از هم گشود و هفت
    آسمان را به وجود آورد . [7] اين آسمانها به فرمان او برقرار ماندند و در
    حد و اندازه ای که از طرف خداوند برايشان تعيين شده بود قرار گرفتند و
    زمينی به وجود آورد [8] که دريائی عظيم و مسخرشده [ جو وسيع و پهناور ] آن
    را به دوش حمل مي کند در برابر فرمانش خاضع [9] و در برابر هيبتش تسليم
    است آبهای متحرک آن از ترس او ساکن شد [10] سپس صخره ها تپه ها و کوههای
    زمين را آفريد و آنها را در جايگاه خود ثابت نگاهداشت [11] و در
    قرارگاهشان مستقر ساخت قله های کوهها در هوا پيش مي رفت و ريشه آنها
    در آب رسوخ مي نمود [12] کوهها از جاهای پست و صاف برآمدگی پيدا مي نمودند
    و کم کم ارتفاع يافتند [13] و بن آنها در درون و اعماق زمين ريشه دوانيد
    قله های آنها را به سوی آسمان کشيد [14] و نوک آنها را طولانی ساخت .
    خداوند اين کوهها را تکيه گاه زمين و ميخهای نگهدارنده آن گردانيد .
    [15] پس آنگاه در عين متحرک بودن آرام گرفت نکند اهل خويش را در
    سقوط و اضطراب قرار دهد و يا آنچه را که حمل کرده فرواندازد [16] و يا آن
    را از جای خويش زائل سازد . منزه است آن کس که زمين را در ميان آن
    همه امواج ناآرام ثابت نگهداشت 000 [1] و پس از رطوبت جوانبش آن را
    خشک ساخت بارانهای سيلابی پايان گرفت و خشکيها سر از آب برآوردند
    و آن را جايگاه زندگی برای مخلوق خويش گردانيد [2] بساط زندگی را برای
    آنان بر روی اقيانوس عظيم و راکدی که جريان ندارد و ايستاده و سير
    نمي کند گسترد [3] تنها بادهای شديد و تند آن را بر هم مي زند و ابرهای
    پرباران آن را به حرکت در مي آورد . [4] اين درس عبرتی است برای کسی که
    بترسد [ و احساس مسک وليت در پيشگاه خدا کند ] [ ان فی ذلک لعبره
    لمن يخشی ]
    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









  10. #210
    مدیرارشدانجمن مهارتهای زندگی
    محب فاطمه آواتار ها

    تاریخ عضویت : شهریور 1388
    نوشته : 9,293      تشکر : 2,655
    6,967 در 3,863 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    محب فاطمه آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : ### نهج البلاغه ###




    خطبه 212
    [5] از خطبه های امام ( ع ) امام همواره با اين سخنان اصحاب خويش را
    برای جهاد با شاميان بسيج مي نمود . [6] بارپروردگارا هر کدام از
    بندگانت که سخن عادلانه و اصلاح کننده و بدون مفسده ما را در دين و دنيا
    بشنود [7] ولی پس از شنيدن از ياری آئين تو و اعزاز دينت سر باز زند و
    پشت کند [8] ما تو را بر ضد او به شهادت مي طلبيم . [9] ای کسی که بزرگترين
    شاهدانی و باز تمام آنها را که در آسمانها و زمين سکونت بخشيده ای به
    عنوان گواه بر ضد او به شهادت دعوت مي کنيم [10] با اينکه مي دانيم تو از
    ياری او بي نيازی و او را به گناهش خواهی گرفت
    ### نهج البلاغه ###
    یقین که آتش دوزخ حرام گردیده

    به جسم آنکه بود یار آشنای حسین



    برای بخشش کوه گناه یک راه است

    بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین









صفحه 21 از 24 نخستنخست ... 111718192021222324 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •