احترام انتساب به حضرت زهرا (سلام الله علیها) سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
احترام انتساب به حضرت زهرا (سلام الله علیها)
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
  1. #1
    عضو ثابت
    صافات آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 918      تشکر : 4,151
    2,546 در 723 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 4
    صافات آنلاین نیست.

    پیش فرض احترام انتساب به حضرت زهرا (سلام الله علیها)







    احترام انتساب به حضرت زهرا(سلام الله علیها)


    اگر چه اکثر فرزندان حضرت فاطمه علیهاالسلام طبق قانون وراثت، انسانهاىشریف و بزرگوار و خدمتگزارند و در میدان علم و عمل به کمالات عالى نائلمى ‏گردند و تاریخ پرافتخار شیعه نشان مى ‏دهد که این عزیزان پرچم زعامت ورهبرى و مرجعیت را در اعصارى در اختیار داشته و دارند، ولى در برابر آنانساداتى که در اثر تاثر از محیط و دوستان و همنشینان نامناسب ره به بیراهرفته و نام و قداست فرزندى فاطمه علیهاالسلام را در اذهان عمومى مخدوش ساخته ‏اند کم نیستند.

    در اینجا این سوال پیش مى‏ آید که: آیا آن دسته سادات و فرزندان فاطمه که مسیر انحراف و فساد و بدمستى را بر مسیر اجدادطاهرینشان بگمارند، در این صورت آنان نیز کیفر و آتش جهنم نخواهند دید؟!

    اگر جواب مثبت باشد و چنین تفکر غلط بر جامعه حاکم گردد که اینگونه افرادمنحرف با سادات پاک‏سرشت و پرهیزگار در پیشگاه خدا تفاوتى ندارند، عدل الهى و صراحت صدها آیه‏ى قرآنى و احادیث اهل‏بیت علیهم‏السلام را نادیده گرفته‏ایم، زیرا قرآن و سنّت و سیره، همگى حاکى از تقدّم پرهیزگاران وپاداش اهل عمل و کیفر و عذاب منحرفان است و سید و غیر سید و عرب و عجم و... تفاوتى ندارند.

    قرآن مجید هرکسى را با عملش مى ‏سنجد، (لنا اعمالنا ولکم اعمالکم) و هر شخصى را در گرو اعمالشان مى‏شناسد. (کل امرء بما کسبرهین. کل نفس بما کسبت رهینه). و به زن و مرد و صاحب هر نژادى پاداش یکسان عطا مى ‏کند. (من عمل صالحا من ذکر او انثى...) و متخلفان را عادلانه به کیفر مى‏رساند و هیچ تبعیض و روابط موهوم در میان نخواهد بود. (من یعملسوءاً یجزبه و لایجد له من دون الله ولیّا و لانصیرا)

    و فقط اصل اساسى درپیشگاه خدا بر مبناى تقوا استوار است. (ان اکرمکم عنداللَّه اتقیکم) وهیچ‏گونه قوم و خویشى با پیامبران بدون عمل صالح کارساز نخواهد بود و دراین رابطه، پسر پیامبر الواالعزم از صف بندگان الهى رانده مى ‏شود و ارتباط او با پدرش منفصل مى‏گردد (یا نوح انه لیس من اهلک، انّه عمل غیر صالح) وعموى پیامبر خدا مورد نفرین و لعنت پروردگار عالم قرار مى‏گیرد. (تبت یداابى‏لهب و تبّ...)

    آرى هرچه انسان به پیامبر صلى اللَّه علیه و آله وفاطمه علیهاالسلام و شخصیتهاى الهى نزدیکتر باشد، به همان نسبت تکلیف ومسئولیتش سنگین‏تر خواهد بود و بر همین اساس پروردگار عالم بر زنان پیامبرهشدار داده و مى‏فرماید: اگر شما خلافى را مرتکب شوید، دو کیفر خواهیددید، یکى در سزاى اعمال، دیگرى به جهت اینکه دامن رسول خدا را لکه‏دارکرده‏اید. (یا نساء النبى من یات منکنّ بفاحشه مبیّنه یضاعف لها العذابضعفین...)

    یادآورى این نکته ضرورى است، که آیات قرآن مجید در هر مورد نازل شود و شان نزول آن هرچه باشد، در تکلیف و دستورات آن، همگان یکسانند.بنابراین از این آیات نتیجه مى‏گیریم که سادات و فرزندان صالح حضرت فاطمه بسیار گرامى بوده، ولى آن دسته افرادى که از نسبت و نسب خود سوءاستفاده کنند، مثل سایر مردم در پیشگاه خدا کیفر خواهند دید.




    احترام انتساب به حضرت زهرا (سلام الله علیها)

  2.  

  3. #2
    عضو ثابت
    صافات آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 918      تشکر : 4,151
    2,546 در 723 پست تشکر شده
    وبلاگ : 1
    دریافت : 0      آپلود : 4
    صافات آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخ : احترام انتساب به حضرت زهرا (سلام الله علیها)







    هشدار پیامبر صلى اللَّه علیه و آله به بنى ‏هاشم در کوه صفا از امام صادق و امام باقرعلیهماالسلام در دو حدیث جداگانه آمده است:

    لما فتح رسول‏اللَّه صلىاللَّه علیه و آله مکه قام على الصفا فقال: یا بنى‏ هاشم! یا بنى عبدالمطلب! انى رسول‏اللَّه الیکم، و انى شفیق علیکم و ان لى عملى و لى رجل منکم عمله، لاتقولوا: ان محمداً منا و سندخل مدخله، فلا واللَّه مااولیائى منکم و لامن غیرکم الا الممتقون. الا فلا اعرفکم تاتونى یومالقیامه تحملون الدنیا على رقابکم و یاتى الناس، یحملون الآخره، الا و انى قد اعذرت الیکم فیما بینى و بینکم، و ان لى عملى و لکم عملکم.

    رسول خدا پساز تسلط بر شهر مکه خویشاوندان خویش را از بنى‏هاشم و بنى‏عبدالمطلب درکوه صفا جمع کرد و خطاب به آنان فرمود: من پیامبر خدا هستم در میان شما وبه شما دلسوزم و از روى دلسوزى مى‏گویم که عمل من براى خودم و عمل شمابراى خودتان خواهد بود. چنین تصور (غلط) نکنید که بگویید: محمد از ما استو ما هم با او خواهیم بود. سوگند به خدا من از شما جز پرهیزگاران رانمى‏گزینم، و چنانچه در فرداى قیامت شماها با گناه و دیگران با عمل صالح بیایند، اصلاً شماها را نخواهم شناخت. بدانید که من با این سخنان اتمام حجت نموده و گفتنیها را گفتم. من در گرو اعمالم و شما نیز در گرو اعمالتان خواهید بود.

    چنانچه توجه مى‏فرمایید این حدیث، تمام خیالهاى خام برخىتصورات غلط را مردود مى‏شناسد و سادات و بنى ‏هاشم و بنى‏عبدالمطلب را درصورتى که عمل صالح نداشته باشند، نفى مى‏کند و ارتباط و پیوند قرابتى رامنفصل مى‏داند. در این رابطه حضرت امام سجاد علیه‏السلام مى ‏فرمایند: راى نیکوکاران بنى‏هاشم دو پاداش و گناهکارانشان نیز دو کیفر و عذاب خواهندنمود. (لمحسننا کفلان من الاجر و لمسیئنا ضعفان من العذاب) و در دو حدیث جداگانه از امام صادق و امام رضا علیهاالسلام سوال نمودند: اینکه پیامبرخدا صلى اللَّه علیه و آله فرموده‏اند: «آتش بر فرزندان فاطمه علیهاالسلام حرام است» چگونه است؟
    حضرات در جواب فرمودند: مراد از این حدیث فرزندان بلاواسطه فاطمه‏اند و آنان حسن و حسن و زینب و ام‏ کلثوم علیهم‏السلام مى‏باشند. (نعم عنى بذلک الحسن والحسین و زینب و ام‏کلثوم. المعتقون منالنّار هم ولد بطنها...) غیر از فرزندان بلاواسطه فاطمه، که آن هم فرزندانبى‏نظیر و پرهیزگارترین افرادند، بقیه سادات با دیگران تفاوتى ندارند وهرکس به سزاى اعمالش خواهد رسید. تفکّرات موهوم زیدالنّار در زمان ولایتعهدى حضرت امام رضا علیه‏السلام، برادرش زید در مدینه بر ضدّ خلیفه‏ى عباسى (مامون) قیام کرده و عده‏اى را کشته و خانه‏هایى را به آتش کشیده وجمعى را به اسارت گرفت و به زیدالنّار موسوم شد.

    مامون سپاهى را به آن شهراعزام نموده و سرانجام زید را شکست داده و دستگیر نمودند. محاکمه زید به امام رضا واگذار شد، حضرت او را شدیداً توبیخ کرده و فرمود: اى زید! حدیث معروف پیامبر خدا که «فرزندان فاطمه علیهاالسلام در آتش نمى‏سوزند» تو رافریب ندهد، این حدیث مخصوص حسن و حسین علیهم‏السلام و فرزندان بلاواسطه فاطمه علیهاالسلام است اگر بنا باشد که موسى بن جعفر علیه‏السلام با عمل صالح به بهشت رود و تو با گناه، نتیجه‏اش این است که فضیلت تو از پدرمعصومت بیشتر باشد.

    این را بدان که تو آن وقت از ما اهل‏بیت هستى که مطیعخدا باشى و چنانچه چنین نباشى از ما نیستى. چنانچه در این حدیث آمده است،زید به نسبت خود افتخار مى‏ کرد (یقول نحن نحن و یفتخر علیهم) و چنین تصورمى‏نمود که او با داشتن خلاف باز هم اهل بهشت است، و امام رضا این توهمغلط را محکوم نموده و صریحاً فرمود: با این ویژگى اهل بهشت نیستى، حتّى پیوند ارتباطى زید را به اطاعت خدا و عمل صالح مشروط کرد.

    بنابراین آنگروه افرادى که خود را به فاطمه علیهاالسلام نسبت مى‏دهند و در عمل، خلافآن حرکت مى‏ کنند، بدون تردید مثل سایر مردم کیفر و عذاب متناسب خواهنددید.



    منبع : پایگاه اهل بیت (ع)




    احترام انتساب به حضرت زهرا (سلام الله علیها)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •