پاسخی به وهابیون درباره استدلال به آیه قرآن برای شرک بودن زیارت قبر حجر بن عدی سایت آیه های انتظار انجمن آیه های انتظار
ثبت نام
سلام مهمان گرامي؛

خوش آمدید، براي مشاهده انجمن با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد
تبلیغات تبلیغات
پاسخی به وهابیون درباره استدلال به آیه قرآن برای شرک بودن زیارت قبر حجر بن عدی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4
  1. #1
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض پاسخی به وهابیون درباره استدلال به آیه قرآن برای شرک بودن زیارت قبر حجر بن عدی




    همانطور که در خبرها آمده است وقتی وهابیون تند رو قبر حجر بن عدی را نبش کردند,بیانیه ای صادر کردند به این عنوان که"إِنَّ الَّذينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبادٌ أَمْثالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجيبُوا لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ (اعرف آیه 194)آنهايى را كه غير از خدا مى‏خوانيد (و پرستش مى‏كنيد)، بندگانى همچون خود شما هستند آنها را بخوانيد، و اگر راست مى‏گوييد بايد به شما پاسخ دهند (و تقاضايتان را برآورند)!

    به موارد قرمز رنگ توجه شود


    با این بیانیه می خواستند بگویند کسانی را که زیارت می کنید بندگانی چون خود شما هستند و نباید آن ها را زیارت کنید چون این کار شرک است

    اصل این گفتار باطل بدین شرح است که:

    در راستای تطبيق شرع خداوند در زمین به وسیله سپاهیان رحمت، به شکر و فضل خدا از یکی از ادوات شرك به خداوند خلاصی یافتیم؛شخصی که «حجر بن عدي الكندي» خوانده می شود خارج از اصول شريعت و سنت، از سوی فرقه رافضه به معبودی تبدیل شده بود و برای او معابد و مساجدی خلاف دین خدا ساخته بودند؛


    منتظر نظرات شما در پاسخ به این استدلال پوچ هستیم
    پاسخی به وهابیون درباره استدلال به آیه قرآن برای شرک بودن زیارت قبر حجر بن عدی


  2.  

  3. #2
    عضو وفادار
    عبدالله91 آواتار ها

    تاریخ عضویت : اسفند 1391
    نوشته : 466      تشکر : 4,493
    2,848 در 493 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    عبدالله91 آنلاین نیست.

    پیش فرض




    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    این آیه در ارتباط با پرستش غیر خداست یا به عبارتی کسی رو شریک خدا قرار دادن و خواندن اون فرد، مثه قائل به الوهیت حضرت عیسی(ع) بودن یا حضرت عیسی(ع) را فرزند خدا دانستن.

    اینان خواندن خدا با وسیله را برعکس متوجه شده اند. خدا خودش می فرماید مرا با وسیله بخوانید. خداوند یک صندوقچه را در قرآن وسیله آرامش و نشانۀ حکومت طالوت معرفی کرده طبق تفاسیر صندوقى بود که مادر موسى او را در آن گذاشت و به دریا افکند و هنگامى که به وسیله عمال فرعون از دریا گرفته شد و موسى را از آن بیرون آوردند هم چنان در دستگاه فرعون نگهدارى مى شد و سپس به دست بنى اسرائیل افتاد، بنى اسرائیل این صندوق خاطره انگیز را محترم مى شمردند و به آن تبرک مى جستند تا اینکه این صندوق طبق ماجرایی به امر خدا به وسیلۀ فرشتگان به سمت طالوت رفت و نشانۀ حکومت طالوت شد.

    حالا یه صندوقچه میتونه وسیله آرامش و تبرک جستن باشه اما ائمه و اهل ایمان نمی تونن وسیله خواندن خدا باشن؟

    در زمان پیامبراکرم صلی الله علیه و آله هم کسانی که میخواستن دل پیامبرو به دست بیارن تا براشون طلب آمرزش کنن دست به دامن مولاهایمان امام حسن و امام حسین علیهم السلام می شدند. در زندگی کنونی هم اگه ما ببینیم یه فرد بزرگواری بنا به دلایلی بینمون اتفاقاتی افتاده میریم ببینیم چه کسی برا این بزرگوار نزدیک و عزیز است تا ایشون رو وسیله قرار دهیم. این جاهلان در زندگی خودشان افرادی رو بخاطر موقعیتشون برا خودشون شفاعت کننده انتخاب می کنند.

    در کل این آیه برای رد کردن و مردود دانستن پرستش غیر خدا نازل شده نه با وسیله خدارو خواندن.

    اونی که خوابیده رو میشه بیدار کرد اما اونی که خودشو به خواب زده محال است بشه بیدارش کرد. اینان خودشونو به خواب زدن. خدا لعنتشان کند.
    پاسخی به وهابیون درباره استدلال به آیه قرآن برای شرک بودن زیارت قبر حجر بن عدی


  4. #3
    کارشناس افتخاری سایت
    معمار آواتار ها

    تاریخ عضویت : دی 1348
    نوشته : 928      تشکر : 1,108
    4,593 در 919 پست تشکر شده
    دریافت : 1      آپلود : 0
    معمار آنلاین نیست.

    پیش فرض




    با تشکر از عبدالله و پاسخ به استدلال وهابیون

    در تکمیل صحبت های این بزرگوار باید گفت که:

    به دلائل زیر منظور از این آیه طبق تفاسیر شیعیان و اهل سنت,پرستش بت ها است


    دلیل اول:


    در ادامه آیه می فرماید:

    أَ لَهُمْ أَرْجُلٌ يَمْشُونَ بهِا أَمْ لهَمْ أَيْدٍ يَبْطِشُونَ بهِا أَمْ لَهُمْ أَعْينُ‏ٌ يُبْصِرُونَ بهِا أَمْ لَهُمْ ءَاذَانٌ يَسْمَعُونَ بهِا قُلِ ادْعُواْ شُرَكاَءَكُمْ ثمُ‏َّ كِيدُونِ فَلَا تُنظِرُونِ(اعراف آیه 195)
    آيا (آنها حد اقل همانند خود شما) پاهايى دارند كه با آن راه بروند؟! يا دستهايى دارند كه با آن چيزى را بگيرند (و كارى انجام دهند)؟! يا چشمانى دارند كه با آن ببينند؟! يا گوشهايى دارند كه با آن بشنوند؟! (نه، هرگز، هيچ كدام،) بگو: « (اكنون كه چنين است،) بتهاى خويش را كه شريك خدا قرار داده‏ايد (بر ضد من) بخوانيد، و براى من نقشه بكشيد، و لحظه‏اى مهلت ندهيد، (تا بدانيد كارى از آنها ساخته نيست)!

    مشخص است که با توجه به آیه بعد این اوصاف مربوط به بت ها است


    البته که ما ائمه را عبادت نمی کنیم بلکه متوسل به مقام آن ها می شویم


    دلیل دوم:


    ابن جوزی مفسر اهل سنت درباره این آیه می گوید که:

    قوله تعالى: إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ يعني الأصنام(زاد المسير في علم التفسير، ج‏2، ص: 179)
    کسانی که غیر خدا را می خوانند یعنی کسانی که بت را پرستش می کنند

    زمخشری مفسر اهل سنت در این باره می گوید:

    قوله" عِبادٌ أَمْثالُكُمْ" استهزاء بهم، أى قصارى أمرهم أن يكونوا أحياء عقلاء فإن ثبت ذلك فهم عباد أمثالكم لا تفاضل بينكم

    قول خداوند که فرمود
    "بت ها بندگانی مثل شما هستند"
    این کلام در واقع یک نوع مسخره کردن بت پرستها است
    یعنی نهایت حرفی که می شود درباره این بت ها زد این است که اگر آن ها زنده و دارای عقل بودند در این صورت مثل شما بت پرست ها بودند
    که در این صورت(هم بت پرستان و هم بت ها) هیچ گونه برتری بر یکدیگر ندارید(الكشاف عن حقائق غوامض التنزيل، ج‏2، ص: 189)
    پاسخی به وهابیون درباره استدلال به آیه قرآن برای شرک بودن زیارت قبر حجر بن عدی


  5. #4
    مدیر ارشد انجمن اخلاق و عرفان
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آواتار ها

    تاریخ عضویت : امرداد 1391
    صلوات
    28000
    دلنوشته
    1
    اللهم صلّ علی محمد و ال محمد و عجّل فرجهم
    نوشته : 13,141      تشکر : 27,295
    57,760 در 13,226 پست تشکر شده
    دریافت : 0      آپلود : 0
    کنیز فاطمه(سلام الله علیها) آنلاین نیست.

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط معمار نمایش پست ها
    همانطور که در خبرها آمده است وقتی وهابیون تند رو قبر حجر بن عدی را نبش کردند,بیانیه ای صادر کردند به این عنوان که"إِنَّ الَّذينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبادٌ أَمْثالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجيبُوا لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ (اعرف آیه 194)آنهايى را كه غير از خدا مى‏خوانيد (و پرستش مى‏كنيد)، بندگانى همچون خود شما هستند آنها را بخوانيد، و اگر راست مى‏گوييد بايد به شما پاسخ دهند (و تقاضايتان را برآورند)!

    به موارد قرمز رنگ توجه شود


    با این بیانیه می خواستند بگویند کسانی را که زیارت می کنید بندگانی چون خود شما هستند و نباید آن ها را زیارت کنید چون این کار شرک است

    اصل این گفتار باطل بدین شرح است که:

    در راستای تطبيق شرع خداوند در زمین به وسیله سپاهیان رحمت، به شکر و فضل خدا از یکی از ادوات شرك به خداوند خلاصی یافتیم؛شخصی که «حجر بن عدي الكندي» خوانده می شود خارج از اصول شريعت و سنت، از سوی فرقه رافضه به معبودی تبدیل شده بود و برای او معابد و مساجدی خلاف دین خدا ساخته بودند؛


    منتظر نظرات شما در پاسخ به این استدلال پوچ هستیم

    سلام و عرض ادب

    در پاسخ به استدلال پوچ وهابیت در این باره میتوان به این آیات استناد کرد :



    قرآن کریم در حکایت ماجرای تاریخی اصحاب کهف، چنین نقل می کند که مردم پس از یافتن مزار اصحاب کهف در اینکه چگونه آنان را گرامى و یادشان را زنده بدارند و به سبب آنان تبرّک جویند اختلاف کردند. چنانکه قرآن می فرماید:



    إِذْ یَتَنَـزَعُونَ بَیْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیْهِم بُنْیَـنًا رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَی أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِم مَّسْجِدًا.(5)




    یکى مى گفت: بر روى قبرشان بنایى مى سازیم تا یادشان میان مردم جاودان بماند.
    دیگرى مى گفت: مسجدى بر قبرشان بسازیم که در آن نماز خوانده شود.
    خداوند هر دو پیشنهاد را نقل مى کند. بدون آن که یکى از آن ها را نکوهش و رد کند.




    بر این اساس بسیاری از مفسرّان مى گویند: پیشنهاد نخست از آن غیر مسلمانان بوده است.




    اما پیشنهاد دوم از سوی عده ای از موحدین مطرح شده که بر اساس سنت خویش گفتند که قبور آنان را مسجد قرار دهیم و این پیشنهاد، براى تبرک جستن به جایى است که اجساد آن یکتاپرستان در آن به خاک سپرده شده بود.



    چنانکه در تفسیر طبری و برخی دیگر از تفاسیر اهل سنت آمده است:



    «و قال المسلمون: بل نحن أحق بهم، هم منا، نَبْنِی علیهم مسجدا نصلی فیه و نعبد الله فیه.» (6)
    مسلمانان گفتند: بر روی قبر اصحاب كهف، مسجد بنا می‌كنیم تا در آنجا نماز بخوانیم و خدا را عبادت كنیم.



    زمخشری نیز که از استوانه‌های تفسیری أهل سنت است، راجع به این آیه می‌گوید:



    «لنتخذن» علی باب الكهف «مسجدا» یصلی فیه المسلمون و یتبركون بمكانهم ، مسجدی بر بالای قبور اصحاب كهف بنا می‌كنیم تا مسلمانان در آنجا نماز بخوانند و به قبور اصحاب كهف تبرك بجویند.(7)



    امام فخر رازی نیز عبارت (لنتّخذنّ علیه مسجداً) را به معنای بنای مسجد بر قبور اصحاب دانسته است که آن محلی برای عبادت پروردگار باشد.(8)


    خلاصه سخن...

    از مجموع این آیه و تفاسیر اهل سنت در ذیل آن آشکار می شود که وقتی قرآن کریم پیشنهاد ساخت بنا بر قبور اصحاب کهف را بى آنکه نقد یا ردّ کند نقل مى کند، به این معناست که چنین کارى نزد خداوند مقبول بوده است . ساخت یادمان و مسجد بر قبور این جوانا ن پاک و صالح مورد تایید درگاه الهی است،از سویی شأن ذو مرتبه انبیاء و ائمه بالاتر و رفیع تر از شان این جوانان صالح بوده است . پس هنگامی که اجازه ساخت مسجد، و نمازگزاردن بر قبور این بندگان از ناحیه پروردگار تایید شود ، به طریق اولی این جواز نسبت به انبیاء الهی و ائمه امت اسلامی نیز وجود داشته و بلا مانع است.




    5- سوره کهف ،آیه 21

    6- جامع البیان للطبری، ج15، ص278، ح17308 و ص281، ح17317ـ الدر المنثور للسیوطی، ج4، ص217 ـ فتح القدیر للشوكانی، ج3، ص277
    7- الكشاف عن حقائق التنزیل، ، ج2، شرح ص477- تفسیر النسفی، ج3، ص8

    8- تفسیر الکبیر،ج11، ص 106



    پاسخی به وهابیون درباره استدلال به آیه قرآن برای شرک بودن زیارت قبر حجر بن عدی

  6. تشكرها 6


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •